Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 197 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:43

MazeWing

The plot thickens...

BoB_HenK schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:19:
[...]

Het is goed dat deze cijfers duidelijk in beeld worden gebracht en dat er in dit geval wel degelijk profilering plaatsvindt op basis van etniciteit.
Pak een willekeurig verblijf voor minderjarige asielzoekers eruit (leeftijd 11-18 jaar) en je ziet dat het overgrote deel strafbare feiten heeft gepleegd. Als je inzoomt op deze groep en kijkt naar de mensen afkomstig uit landen waar geen oorlog is (Marokko, Algerije, Albanië, etc.) dan is dit cijfer bijna 100%

Dat is wat je schreef. Hierin geef je aan dat er centra zijn, waarin bijna alle Marokanen, Algerijnen en Albaniers in de leeftijd 11-18 blijkbaar crimineel zijn. Je hebt het over duidelijke cijfers die vervolgens niet geleverd worden, terwijl posts daaronder geven aan dat het klinklare onzin is wat je zegt. Maakt het in het beste geval kortzichtige vooringenomenheid en in het slechtste geval gewoon een racistische opmerking. Je komt imho goed weg met een 0. Nogmaals, ik vind zelf het nodige van AZCs en immigratiebeleid, maar indien je het debat zo voert kom je geen steek verder.
2 alinea's daarboven schrijf ik:
Dan heb je nog de groep twintigers die zich voordoen als 16/17-jarigen om op die manier hun verblijf in Nederland veilig te stellen totdat ze meerderjarig zijn. De leefomstandigheden + het wekelijkse zakgeld was in alle opzichten beter dan de levensstandaard aldaar.
Natuurlijk worden deze meerderjarigen, die zich voordoen als minderjarig (en geloof me, ik heb al mensen meegemaakt die zeiden dat ze 16/17 waren en achteraf bleken ze gewoon 25+ te zijn. Zelfs begeleiders zien duidelijk dat ze veel en veel ouder zijn, echter zijn ze afhankelijk van de IND en het onderzoek. Iets dat vaak lang duurt), in de groep asielzoekers geplaatst in de leeftijd categorie 11-18 (of 14-18). Als je dan inzoomt op die specifieke groep dan is het cijfer praktisch 100%.

Dus aan welke criteria moeten ze voldoen:
- Meerderjarig zijn en zich voordien als minderjarig
- Afkomstig uit een land waar geen oorlog is (in de praktijk is dit Marokko, Algerije en/of Albanië

De mensen die aan die criteria voldoen komen praktisch allemaal in aanraking met de politie en plegen strafbare feiten. Ik zeg dus op geen enkel moment dat alle 11-18 jarige in een AZC allemaal crimineel zijn...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ook nog een leuk weetje: het gros van de mensen die de boel wil belazeren komt zonder paspoort het land binnen. Deze is kennelijk "verloren gegaan" tijdens de oversteek. Dit alles om het proces en de verificatie van het IND te bemoeilijken. Mensen zeggen bijvoorbeeld dat ze uit Syrië komen, maar komen eigenlijk uit Marokko of Algerije. Het kan in sommige gevallen meer dan een jaar duren voordat er duidelijkheid is. Zeker als ze een valse naam gebruiken en de lijntjes met die landen niet heel snel gaan.

Het trieste van alles is dat deze modus operandi breed bekend is bij deze mensen (en hun "touroperators) en je ook nog Nederlandse advocaten hebben die het hele proces vertragen en bemoeilijken. En het leukste van alles: ze worden betaald vanuit de overheid die dit uiteindelijk middels belastingen weer int bij de hardwerkende burger. Leuk hé! :X

En juist voor het aanpakken van deze groep die maximaal misbruikt maakt van de situatie is het noodzakelijk dat er in die gevallen veel uitgebreidere vastlegging plaatsvindt!

[ Voor 47% gewijzigd door MazeWing op 14-07-2020 09:37 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@MazeWing Ik wil niet heel vervelend zijn, maar dit topic lijkt mij niet de plek om verder in te gaan op de materie. Het draagt ook niet bij voor de discussie over de moderatie, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:33

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

duiveltje666 in 'nieuws: Politie krijgt gevoelige data over asielzoekers om c...
Ook al is een aanzienlijk deel van de reacties vanuit de onderbuik geschreven lijkt schelden me nergens voor nodig.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

CH4OS schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:37:
@MazeWing Ik wil niet heel vervelend zijn, maar dit topic lijkt mij niet de plek om verder in te gaan op de materie. Het draagt ook niet bij voor de discussie over de moderatie, wat mij betreft.
Mee eens, echter verduidelijk ik even hetgeen waar ik door @BoB_HenK van "beschuldigd" wordt.
Jammer dat "doordrammen" over een moderatie schijnbaar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ghost Dog schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:39:
duiveltje666 in 'nieuws: Politie krijgt gevoelige data over asielzoekers om c...
Ook al is een aanzienlijk deel van de reacties vanuit de onderbuik geschreven lijkt schelden me nergens voor nodig.
Ik snap ergens de reactie wel, al hoeft schelden natuurlijk niet, maar ook jouw post lokt het wel een beetje uit natuurlijk als je afsluit met 20 generaties Nederlandse klei. Had je dat gewoon Nederlanders gelaten, had de toon van de reactie al veel beter geweest.
MazeWing schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:41:
Mee eens, echter verduidelijk ik even hetgeen waar ik door @BoB_HenK van "beschuldigd" wordt.
Ik volg de discussie over de moderatie van jouw post niet (die heb je met anderen immers al), maar de discussie over hoe en wat (en dus vervolgens dieper ingaan op de materie) is hier niet handig, daar heeft Tweakers andere middelen voor. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

CH4OS schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:43:
[...]
Ik snap ergens de reactie wel, al hoeft schelden natuurlijk niet, maar ook jouw post lokt het wel een beetje uit natuurlijk als je afsluit met 20 generaties Nederlandse klei. Had je dat gewoon Nederlanders gelaten, had de toon van de reactie al veel beter geweest.
Hoezo is dat uitlokkend? Hij beschrijft gewoon de Nederlandse grond (=klei). Als dat al aanstootgevend kan zijn, dan weet ik het ook niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MazeWing schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:46:
Hoezo is dat uitlokkend? Hij beschrijft gewoon de Nederlandse grond (=klei). Als dat al aanstootgevend kan zijn, dan weet ik het ook niet meer....
Ik zou zeggen, lees zelf de reactie even. Hint: nee, hij heeft het niet over Nederlandse grond. ;) Ik oordeel overigens niet op de score, maar geef aan dat ik een dergelijke reactie (die van duiveltje666) wel kan begrijpen als je op een dergelijke manier afsluit.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

CH4OS schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:47:
[...]
Ik zou zeggen, lees zelf de reactie even. Hint: nee, hij heeft het niet over Nederlandse grond. Ik oordeel overigens niet op de score, maar geef aan dat ik een dergelijke reactie (die van duiveltje666) wel kan begrijpen als je op een dergelijke manier afsluit.
Misschien mis ik iets, maar ik zie niets wat aanstootgevend kan zijn? Zou je het willen verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben duidelijk genoeg in de reactie, ik zie niet waarom ik dat verder uit moet kauwen anders dan een discussie om de discussie te hebben en daar pas ik voor. Overigens staan beide reacties ook op de juiste score, imo.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2020 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

CH4OS schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:47:
[...]
Ik zou zeggen, lees zelf de reactie even. Hint: nee, hij heeft het niet over Nederlandse grond. ;) Ik oordeel overigens niet op de score, maar geef aan dat ik een dergelijke reactie (die van duiveltje666) wel kan begrijpen als je op een dergelijke manier afsluit.
Hoe is mijn reactie aanstootgevend? Ik kom zelf uit Groningen, bij uitstek een kleigebied. Het is een ietwat schertsende beschrijving van iemand wier familie al generaties in de polder woont. Niet meer, niet minder.
En zelfs al zou het aanstootgevend zijn, dan is schelden een uiterst infantiele reactie die vooral blijk geeft van onvermogen tot uiten.
Er staan ook genoeg reacties onder het artikel waarbij ik de auteur het liefst via het internet een high five met een stoel in het gezicht zou willen geven, maar ik hou het beschaafd en ga in op de inhoud. Als je dat niet kan heb je niets in de discussie te zoeken.
CH4OS schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:53:
Ik ben duidelijk genoeg in de reactie, ik zie niet waarom ik dat verder uit moet kauwen anders dan een discussie om de discussie te hebben en daar pas ik voor. Overigens staan beide reacties ook op de juiste score, imo.
Je start hier een discussie, herhaalt meermaals exact hetzelfde punt, en loopt weg wanneer je om verduidelijking wordt gevraagd. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Ghost Dog op 14-07-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ghost Dog schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:53:
Hoe is mijn reactie aanstootgevend? Ik kom zelf uit Groningen, bij uitstek een kleigebied.
Geen idee waarom herkomst van belang zou zijn, maar goed; overal in Nederland zit klei genoeg (zeker in deze context). ;) Ik geef alleen aan dat een dergelijke afsluiter wel bepaalde reacties kan uitlokken en ik denk dat duiveltje666 daarom zo reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

CH4OS schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:58:
[...]
Geen idee waarom herkomst van belang zou zijn, maar goed; overal in Nederland zit klei genoeg (zeker in deze context). ;) Ik geef alleen aan dat een dergelijke afsluiter wel bepaalde reacties kan uitlokken en ik denk dat duiveltje666 daarom zo reageert.
De term 'klei' slaat daardoor ook op mijzelf.
En dan nog verandert dat niets aan de bekrompen inhoud van de reactie van duiveltje666.

Overigens nog een voorbeeldje van meningmodden (0 lijkt me prima, maar ik zie niet de rechtvaardiging van de -1).

[ Voor 21% gewijzigd door Ghost Dog op 14-07-2020 12:32 . Reden: D'oh, link vergeten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

CH4OS schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:58:
[...]
|:( Hoe in hemelsnaam kan dit reacties uitlokken? Was het ook uitlokkend als hij had gezegd: "20 generaties Nederlandse turf" (doelend op de grond in Noord-Brabant en Limburg)??

Je kunt ook te ver doorslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

CH4OS schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:53:
Nee dat ben je niet, anders zou ik het niet vragen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
MazeWing schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:28:
[...]

De mensen die aan die criteria voldoen komen praktisch allemaal in aanraking met de politie en plegen strafbare feiten. Ik zeg dus op geen enkel moment dat alle 11-18 jarige in een AZC allemaal crimineel zijn...
MazeWing schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:41:
[...]

Nee, je geeft inderdaad niet aan dat iedereen 11-18 in een AZC crimineel is. Wel schrijf je letterlijk dat "bijna alle" "Marokanen, Algerijnen, Albanezen, etc" in de leeftijd 11-18 in AZCs crimineel zijn. De nuance dat het meerderjarigen zijn die zich voordoen als minderjarigen helpt daarbij niet. Je kan je in nog zo veel bochten wringen, feit blijft dat je een aantal nationaliteiten wegzet als 'bijna allemaal crimineel' zonder enige (feitelijke) onderbouwing dan je eigen perceptie en/of waarneming.

Ik vind het prima om kritiek te hebben op AZCs en immigratiebeleid (is voldoende reden toe), maar op deze manier duw je mensen die het niet met je eens zijn verder van je af ipv ze te overtuigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Wacht, als de post waarop dit een reactie is gefixeerd is op 0, want off-topic. Hoe kan de reactie daarop dan plots +2 zijn? Die 2.2% gaat over alle COA bewoners, niet over de sub-groep onder de 18 die alleen is en vaak over de eigen leeftijd liegt om langer te mogen blijven. De bronvermelding is dus niet echt relevant als reactie.
Ik zou zeggen of beiden mogen +2 zijn of beiden zijn 0. Of beiden zijn +1. Ik zie dit als vergelijkbare posts met tegengestelde motivatie.

Wat is de motivatie om de één te fixeren op 0 en de ander een +2 te willen geven?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

JDVB schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:34:
[...]

Wacht, als de post waarop dit een reactie is gefixeerd is op 0, want off-topic.
De post was gefixeerd op 1 ten tijde van mijn post.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

.oisyn schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:37:
[...]

De post was gefixeerd op 1 ten tijde van mijn post.
Dat verandert toch niets aan het feit dat de 1 op 0 gefixeerd is en de ander niet een 0 score heeft? Dan vraag ik me af waarom daar verschil tussen zit. Wat is de motivatie daarachter? Persoonlijk zou ik beiden een +1 geven, maar er is een motivatie ergens om de eerste op 0 te fixeren.

Daar ben ik wel benieuwd naar, wellicht kan ik die motivatie volgen en daarom de tweede ook op 0 zetten of valide reden gegeven waarom de eerste minder waarde heeft dan de tweede.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

JDVB schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:42:
[...]
Dat verandert toch niets aan het feit dat de 1 op 0 gefixeerd is en de ander niet een 0 score heeft?
Nee, maar je reageert verontwaardigd op mijn opmerking dat ik het een +2 vond. De context van mijn opmerking was op een moment dat de post van MazeWing nog op +1 (en dus ontopic) gefixeerd was. Die is naderhand dus blijkbaar op 0 gezet.

Ik ben overigens geen voorstander van het "hele draadje op 0 als de parent ook 0 is"-paradigma. Maar misschien dat een +2 daarmee wel wat overdreven wordt, ja.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 14-07-2020 11:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

.oisyn schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:45:
[...]
Ik ben overigens geen voorstander van het "hele draadje op 0 als de parent ook 0 is"-paradigma. Maar misschien dat een +2 daarmee wel wat overdreven wordt, ja.
Ik zeg ook niet dat dit altijd het geval is, maar hier is het vrij simpel in mijn optiek:
Eerste bericht: wel extra informatie want ....
tweede bericht: geen extra informatie want ....

Beiden raken in mijn optiek in gelijke mate het artikel maar wel met tegengestelde argumentatie. Dus zou ik denken als de een off-topic is, dan is de ander dat ook.

Een on-topic reactie kan punten aftrek krijgen ergens door, wat een verschil in beoordeling kan rechtvaardigen, maar een off-topic bericht kan eigenlijk geen plus punten krijgen om toch on-topic te worden (volgens mij is een goede grap daar enigszins een uitzondering op, maar dan nog moet de grap het onderwerp wel raken lijkt me).

Ik zou met de score van de reactie erbij dus niet anders kunnen dan concluderen dat de eerste on-topic is maar om een reden een strafpunt te pakken heeft gekregen. Ik ben dan wel benieuwd naar de motivatie daarachter.

Ik vermoed dat dit gaat over een signalering van een criminaliteitsprobleem onder een bepaalde groep asiel zoekers.
Dat signaleren is in tijden van BLM emotioneel gezien not done, maar vanuit een neutraal perspectief wil je een gesignaleerd probleem objectief bevestigen, zoeken naar de achterliggende oorzaak om vervolgens aan een oplossing te kunnen gaan werken. En hoe specifieker je bevestiging van het probleem is hoe gemakkelijker de oorzaak van een probleem gevonden kan worden. De signalering zelf en of de bevestiging van de signalering vragen op zich lijken mij persoonlijk dan ook onvoldoende reden om daarvoor punten aftrek te geven.

Maar dat zijn slechts vermoedens, zeker weten wat de motivatie is/was om te fixeren op 0 ipv 1 weet ik niet, en daar zou ik graag wat transparantie over zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Umbrah in 'geek: Voormalig MythBusters-presentator Grant Imahara overlijdt op...

Ik vind +3 voor deze reactie wel wat overdreven.
JDVB schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:34:
[...]

Wacht, als de post waarop dit een reactie is gefixeerd is op 0, want off-topic. Hoe kan de reactie daarop dan plots +2 zijn?
Het kan een inzichtvolle reactie zijn wat een totaal andere kant belicht in de discussie waar overheen gekeken is.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2020 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

[b]CH4OS in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXX"
[...]
Het kan een inzichtvolle reactie zijn wat een totaal andere kant belicht in de discussie waar overheen gekeken is.
Dat lijkt me dus net niet te kunnen. Inzichtvol op off-topic blijft off-topic tenzij het ergens anders over gaat dat wel on-topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

CH4OS schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:20:
Dan nog blijft het off-topic... Als iemand een off-topic reactie plaatst (en wordt beoordeeld als off-topic) en iemand komt met de beste (off-topic) reactie die ooit op tweakers is geplaatst, zou een +3 om die reden niet kunnen. Want de reactie op een off-topic reactie blijft off-topic. (voorbeeld: op een artikel over een drone plaats ik een post over een haai en krijg daarop een reactie van iemand die een fantastisch nieuw inzicht over haaien geeft.)

Maar ik zou mijn reactie niet als off-topic bekijken. Ik belicht een kant die normaliter onderbelicht blijft en waarom het belangrijk is dat bepaalde zaken juist wel worden vastgelegd.
De enige reden waarom mijn reactie op 0 staat is vanwege de politieke gevoeligheid en het gedram van 1 specifieke gebruiker.

[ Voor 22% gewijzigd door MazeWing op 14-07-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

JDVB schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:14:
[...]
Ik vermoed dat dit gaat over een signalering van een criminaliteitsprobleem onder een bepaalde groep asiel zoekers.
Dat signaleren is in tijden van BLM emotioneel gezien not done, maar vanuit een neutraal perspectief wil je een gesignaleerd probleem objectief bevestigen, zoeken naar de achterliggende oorzaak om vervolgens aan een oplossing te kunnen gaan werken. En hoe specifieker je bevestiging van het probleem is hoe gemakkelijker de oorzaak van een probleem gevonden kan worden. De signalering zelf en of de bevestiging van de signalering vragen op zich lijken mij persoonlijk dan ook onvoldoende reden om daarvoor punten aftrek te geven.
Als dit over een bepaalde ziekte zou gaan, was in exact dezelfde context dan ook een strafpunt toegekend? Of was het dan wel volledig oké om dit zo specifiek mogelijk te signaleren, onderzoeken, verschillen met andere groepen te analyseren, oorzaak te achterhalen en om daarmee naar een oplossing toe te werken?
Dus nogmaals, ik ben erg benieuwd naar de motivatie en of deze op objectieve gronden tot stand is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:50

Herman

FP ProMod
Om even 'lastig' te zijn:

Deze reactie is nu gelocked op +1. Een +2 vind ik overigens ook nog goed te verdedigen (want is goed betoog en veel users kunnen zich er blijkbaar in vinden). Wellicht een idee om deze moderatie te heroverwegen en op +2 te zetten? :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

Sorcerer8472

Mens sana?

JDVB schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:28:
[...]

Als dit over een bepaalde ziekte zou gaan, was in exact dezelfde context dan ook een strafpunt toegekend? Of was het dan wel volledig oké om dit zo specifiek mogelijk te signaleren, onderzoeken, verschillen met andere groepen te analyseren, oorzaak te achterhalen en om daarmee naar een oplossing toe te werken?
Dus nogmaals, ik ben erg benieuwd naar de motivatie en of deze op objectieve gronden tot stand is gekomen.
Criminaliteit correleert vaak met bepaalde sociaal-economische onderliggende oorzaken. De meeste ziekten hangen echter direct samen met nabijheid. Hoewel daar ook weer samenhang met sociaal-economische oorzaken kan zijn (bijv. gezinnen die bij elkaar inwonen, veel meer mensen in één huishouden, grotere besmettingskans).

Het probleem is dat er stereotypen in stand worden gehouden die eigenlijk niet kloppen. Als die asielzoekers ook een gemiddeld NL inkomen én een baan én dezelfde sociale contacten hadden gehad dan was de hoeveelheid criminaliteit waarschijnlijk een stuk lager geweest bijvoorbeeld. Het is correlatie vs causatie en dat is één van de grote problemen in het racismedebat. Hoe je daarmee omgaat en hoe streng je bijvoorbeeld het verwarren van correlatie en causatie wil tegengaan, dat is natuurlijk een keuze.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:25:
[...]
Het is correlatie vs causatie en dat is één van de grote problemen in het racismedebat. Hoe je daarmee omgaat en hoe streng je bijvoorbeeld het verwarren van correlatie en causatie wil tegengaan, dat is natuurlijk een keuze.
Ik denk dat je dat hier heel goed verwoord, maar dat mes snijdt aan twee kanten. Wanneer er te streng gemodereerd wordt en het beeld daarmee geschetst wordt dat het maatschappelijk onacceptabel is de correlatie zo gedetailleerd mogelijk in kaart te brengen, staat dat een juiste diagnose en probleem bestrijding ernstig in de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MazeWing schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:42:
Dan nog blijft het off-topic... Als iemand een off-topic reactie plaatst (en wordt beoordeeld als off-topic) en iemand komt met de beste (off-topic) reactie die ooit op tweakers is geplaatst, zou een +3 om die reden niet kunnen. Want de reactie op een off-topic reactie blijft off-topic. (voorbeeld: op een artikel over een drone plaats ik een post over een haai en krijg daarop een reactie van iemand die een fantastisch nieuw inzicht over haaien geeft.)
Naar mijn weten gaat het modereren om reacties inhoudelijk. Het kan dus prima zijn dat een reactie in de discussie een totaal gemist punt belicht die tot dan toe nog niet is aangestipt, wat wellicht de discussie totaal veranderd (waardoor het wellicht wel ontopic wordt) door dat nieuwe inzicht. Blijkbaar is het inzicht dan dusdanig van aard dat de discussie totaal veranderd. De reactie is dan immers inhoudelijk gezien zeker van grote waarde, want zonder dat inzicht had de discussie nooit een dergelijke ommezwaai gehad. Ik zie niet waarom dat dan nooit "meer" dan offtopic kan zijn, terwijl het een discussie in nieuw licht zet. :)
Maar ik zou mijn reactie niet als off-topic bekijken. Ik belicht een kant die normaliter onderbelicht blijft en waarom het belangrijk is dat bepaalde zaken juist wel worden vastgelegd.
De enige reden waarom mijn reactie op 0 staat is vanwege de politieke gevoeligheid en het gedram van 1 specifieke gebruiker.
Je zegt dus hetzelfde als ik. Beetje raar om dan eerst te zeggen dat een reactie in een offtopic discussie ook een 0 moderatie moet krijgen, nietwaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

CH4OS schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:56:
[...]
Je zegt dus hetzelfde als ik. Beetje raar om dan eerst te zeggen dat een reactie in een offtopic discussie ook een 0 moderatie moet krijgen, nietwaar?
Nee, het verschil is dat zoals hij het verwoord zijn reactie als on-topic met strafpunten beschouwd is (en vastgezette moderatie waarbij afwijkende standpunten niet meer mogelijk zijn) in plaats van off-topic.

Als het off-topic is, dan moet de reactie erop dat ook zijn want het betreft het exact zelfde onderwerp (topic === onderwerp). Is de reactie bestraft met strafpunten, dan zegt hij vanwege politieke correctheid.
Het is dus een nuance verschil tussen off-topic of wel on-topic maar bestraft.

Nu is een reactie fixeren een best heftige ingreep, die naar mijn idee op de voor de plaatser van het bericht meest gunstige manier uitgelegd moet worden. Dus wanneer zowel een 0 als een 1 te verdedigen zijn en de community had al een +3 gegeven lijkt het mij dat je fixeert op 1 en niet op 0. Fixeer je wel op 0 zeg je daarmee in mijn optiek eigenlijk dat een +1 al een mismoderatie zou zijn geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door JDVB op 14-07-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

JDVB schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:09:
Nu is een reactie fixeren een best heftige ingreep, die naar mijn idee op de voor de plaatser van het bericht meest gunstige manier uitgelegd moet worden. Dus wanneer zowel een 0 als een 1 te verdedigen zijn en de community had al een +3 gegeven lijkt het mij dat je fixeert op 1 en niet op 0. Fixeer je wel op 0 zeg je daarmee in mijn optiek eigenlijk dat een +1 al een mismoderatie zou zijn geweest.
Waardoor iemand (degene die het heeft gefixeerd) dus gewoon aan "mening-modden" doet... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

MazeWing schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:28:
[...]

Waardoor iemand (degene die het heeft gefixeerd) dus gewoon aan "mening-modden" doet... :X
Ik weet de motivatie niet voor het fixeren op 0, daar kan ik alleen naar raden. Wel is het zeer waarschijnlijk dat hierover overleg geweest is omdat er eerst op 1 gefixeerd is en dat later is aangepast naar 0. Meer dan 1 powermod is hier waarschijnlijk bij betrokken geweest.
Pas als hun motivatie gedeeld wordt kun je een conclusie trekken of je dat als meningmodden kan beschouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MazeWing schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:28:
Dat is wel heel kort door de bocht geconcludeerd, want de mening van 1 persoon maakt het nog geen feit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

Sorcerer8472

Mens sana?

JDVB schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:39:
[...]

Ik denk dat je dat hier heel goed verwoord, maar dat mes snijdt aan twee kanten. Wanneer er te streng gemodereerd wordt en het beeld daarmee geschetst wordt dat het maatschappelijk onacceptabel is de correlatie zo gedetailleerd mogelijk in kaart te brengen, staat dat een juiste diagnose en probleem bestrijding ernstig in de weg.
Het punt is dat er vaak wordt gezegd dat iets een oorzaak-gevolgrelatie heeft terwijl het eigenlijk om een correlatie gaat. Dat vind ik schadelijk en dat staat juist een discussie in de weg omdat het de data verkeerd presenteert/interpreteert. Mogelijk is dat (in deze tijden, dus ook beïnvloed door wat er nu speelt) reden om toch wat strenger te modereren, juist om af te dwingen dat men feitelijker is.

In werkelijkheid is er heel vaak niet genoeg data aanwezig om echt iets nuttigs te kunnen zeggen over de oorzaak en echt een nuttige discussie te kunnen hebben. Dan zit een discussie vol met aannames die dan ook nog eens op elkaar worden gestapeld. Overigens doet men dit vaak genoeg ook in de politiek zo, maar goed :+

Geeft maar wel aan hoe belangrijk het de-biassen van data is, en hoe makkelijk het is om de verkeerde conclusies te trekken uit statistieken.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
MazeWing in 'nieuws: Politie krijgt gevoelige data over asielzoekers om crimi... is op 0 gefixeerd vanwege het innemen van een controversiële stelling zonder daarbij bewijs te leveren. Vanwege de controversiële aard van de reactie veronderstellen we deze als onjuist, tenzij er bewijs wordt geleverd.

@Sorcerer8472, graag de inhoudelijke argumenten bij het nieuwsartikel zelf plaatsen. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wassermann in 'nieuws: Verenigd Koninkrijk gaat Huawei-apparatuur in 5g-netwe...

Dit is geen +1, en de +2 en zelfs +3 gevers mogen wel even nagekeken worden voor mening-modding.

Dit is op zijn best een 0, want het is offtopic. En die laatste zin is gewoon een troll, dus meer dan een 0 zie ik er niet in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Dirk schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:16:
MazeWing in 'nieuws: Politie krijgt gevoelige data over asielzoekers om crimi... is op 0 gefixeerd vanwege het innemen van een controversiële stelling zonder daarbij bewijs te leveren. Vanwege de controversiële aard van de reactie veronderstellen we deze als onjuist, tenzij er bewijs wordt geleverd.
Dat is wel erg kort door de bocht. Dus een "controversiële" vaststelling wordt als onjuist gezien (De laatste keer dat ik het moderatiesysteem bekeek had je geen "onjuist" qua beoordeling...) omdat ik geen bewijs kan geven.
Ik benoem dat het uit eerste hand is en dit soort cijfers door mij niet gegeven kunnen of mogen worden. Dat als je meer wil weten je een WOB-verzoek moet doen, maar dan niet de complete cijfers krijgt omdat ze deze onder 1 grote paraplu hangen of de cijfers vanwege politieke/maatschappelijke kwesties niet "as is" publiceren.

Wel mooi dat het dan maar als onjuist wordt gezien. Dat mag je even met terugwerkende kracht door alle reacties gaan en alles wat ook maar enigszins controversieel is op 0 zetten en vragen om hard bewijs.

Ik heb het idee dat mijn posts gefixeerd is op 0 (schijnbaar 1 strafpunt) omdat dit niet strookt met (
een deel) van de ideologie van de powermods. Anders kan ik het gewoon echt niet interpreteren!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Hij die stelt, bewijst. Jij kunt niet bewijzen, dus ik kan ook niets met jouw stelling.

Verder, onjuiste reacties zijn irrelevant, vandaar de 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
Lel, iemand is met 2 accounts overal -1 aan het voten. Ik check nu de comments, echt de helft heeft 2x -1. Bijzonder.
nieuws: OnePlus laat ontwerp van OnePlus Nord-smartphone zien

Opgemerkt door @Ruw ER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:01

hellknight

Medieval Nerd

dat iets 2x -1 heeft wii niet zeggen dat dit het werk van 2 accounts is - er zijn genoeg normale users die een x2 weging hebben bij FP moderatie

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
User gaat helemaal los onder dit nieuwsitem met reacties met termen als riooljournalistiek etc. De meeste reacties staan goed.

bbob in 'nieuws: Datalek bij hotelketen MGM trof 142 miljoen mensen in pl... lijkt mij gewoon -1.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DarkSide in 'nieuws: OnePlus laat ontwerp van OnePlus Nord-smartphone zien'

Lijkt mij een prima ontopic reactie, ik zie het informatieve deel hier niet van.

EDIT:
Hoe is dit +3? :? thomas1907 in 'nieuws: Xs4all stopt met otp-tweestapsverificatie op webmail'

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 15-07-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, vreemd. Sowieso ontzettend veel +2 mods in die draad, waar ik echt niet meer dan een +1 uit kan halen.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 15-07-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat hoef je je niet af te vragen; dat is het niet. Een +1 lijkt mij de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Welke score zou je hier dan wel toekennen? Meningen van anderen wegzetten als o.a. klootzakkengedrag, gezeur of zelfs racisme zie ik niet als ontopic maar wellicht ontgaat mij het punt, wellicht door de schrijfstijl oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:41
x280 in 'nieuws: Xs4all stopt met otp-tweestapsverificatie op webmail'

Deze reactie staat gefixeerd op +3. Hoe dan? Zelf zou ik namelijk een 0 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
JelleDJs schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:16:

Die staat zo te zien gefixeerd op 0. Als dit eerder anders was vermoed ik een misklik welke is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:27

Santford

FP PowerMod
Topicstarter
JelleDJs schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:16:

Hij stond op +3 maar is gefixeerd op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bor schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:37:
[...]

Welke score zou je hier dan wel toekennen? Meningen van anderen wegzetten als o.a. klootzakkengedrag, gezeur of zelfs racisme zie ik niet als ontopic maar wellicht ontgaat mij het punt, wellicht door de schrijfstijl oid?
Natuurlijk gaat die discussie wel over racisme, dat is de hele aanleiding van het onderwerp.
Er was geen discussie over master/slave blacklist/whitelist geweest zonder de racisme disccussie.

Wat mij betreft is het inhoudelijk een +2 maar door de vorm een +1, maar meer aftrek vind ik niet rechtvaardig.
Een betoog dat een racisme voorkomt uit klootzakkengedrag vind ik helemaal niet ver gaan.
Ook vind ik het niet ver gaan om mensen die geen empathie voor andere mensen hebben van klootzakkengedrag te beschuldigen.

Ik ben een groot voorstander van politiek correct taalgebruik, daarom trek ik een punt af in dit pleidooi voor politiek correct gedrag. Wie tegen politieke correctheid is zou helemaal geen probleem met deze post moeten hebben.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Waarom krijg ik hier zoveel -1 voor? : Jimbolino in 'downloads: PhpStorm 2020.1.3'

Offtopic zou ik nog kunnen accepteren, omdat de discussie misschien beter op het forum gevoerd kan worden, maar troll/flaimbait is een beetje overdreven toch?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 18:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Dat is inderdaad geen -1, daar staat de reactie ook niet meer op.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:28

Laguna

Connaisseur

Laguna in 'nieuws: OnePlus laat ontwerp van OnePlus Nord-smartphone zien'

Dit is gewoon de waarheid en alsnog wordt het op niveau 0 gemod :F

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is een nogal irrelevante (en dus 0) opmerking. Ik kan me hier de 0 prima voorstellen hoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faultier
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-12-2024
Mijn reactie heeft -1 gekregen terwijl het on topic is en zover ik kan zien niemand beledig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Als niemand de reactie meldt, dan zien wij hem ook niet...

Met "Topicreport" voor de Frontpage zou het waarschijnlijk iets sneller gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Zag hem ook pas net, vind het alleen vreemd dat er mensen zijn die hier een +1 aan (kunnen) geven. Bedankt @Dirk

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:28

Laguna

Connaisseur

wildhagen schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:23:
Het is een nogal irrelevante (en dus 0) opmerking. Ik kan me hier de 0 prima voorstellen hoor.
Dat mag je vinden, het is wel de reden dat er zoveel nieuwsberichten op Tweakers over gepost zijn en biedt daarmee een relevante bijdrage aan de post waarop gereageerd is.

[ Voor 10% gewijzigd door Laguna op 16-07-2020 13:07 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Evo94 in 'nieuws: Microsoft fikst probleem dat Outlook 365-desktop-app deed c...

Af en toe vraag je je toch af waar dat lerarentekort vandaan komt, er zitten op de FP genoeg schoolmeesters...

Anyway, dit is natuurlijk nooit een +1. En over de +2's en zelfs +3's (!) zullen we niet eens beginnen denk ik.... Een 0 is het absolute maximum.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

Ik vind dat hier wel een keuze gemaakt moet worden.

Of deze is 0 - irrelevant
Marctraider in 'nieuws: 'Russische staatshackers vallen ontwikkelaars van cor...

en deze reactie erop is dat ook
Deadsy in 'nieuws: 'Russische staatshackers vallen ontwikkelaars van coronava...

Of beide zijn -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een paar reacties gegeven op het project xcloud nieuwsbericht. Nu merk ik heel erg dat wanneer je iets kritisch zegt over dit project dat je dan direct een -1 krijgt. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling?

Voorbeeld:
Verwijderd in 'nieuws: Project xCloud is vanaf september onderdeel van Xbox Gam...

Verwijderd in 'nieuws: Project xCloud is vanaf september onderdeel van Xbox Gam...

Volgens mij reageer ik gewoon on topic.

Zelfde heb ik bij de advertentie van Pes 2021, daar kreeg ik ook direct een -1. Later is het een 0 geworden, maar ik reageer volledig on topic:

Verwijderd in 'nieuws: PES 2021 wordt 'seizoensupdate' zodat Konami kan focusse...

Reactie op een vraag die aan mij gesteld wordt krijg ik een -1:

Verwijderd in 'nieuws: PES 2021 wordt 'seizoensupdate' zodat Konami kan focusse...

Valt vooral op wanneer er een nieuwsbericht is over xbox en je noemt 1 keer playstation of Sony dan krijg je direct een -1. Andersom overigens ook, terwijl ik er geen slechte bedoelingen mee heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2020 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:10

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zer0 in 'nieuws: VS beschuldigt Google, Apple en Microsoft van samenwerken me...

Persoonlijke aanval op iemand

CopyCatz in 'nieuws: VS beschuldigt Google, Apple en Microsoft van samenwerke...

Complete onzin en misinformatie.

Dat zou geen +1 of +2 moeten zijn, laat staan de +3s die sommigen uitdelen.....

Edit:

En natuurlijk komen de absurde -1s ook weer tevoorschijn

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2020 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:29
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:23:
Zer0 in 'nieuws: VS beschuldigt Google, Apple en Microsoft van samenwerken me...

Persoonlijke aanval op iemand

CopyCatz in 'nieuws: VS beschuldigt Google, Apple en Microsoft van samenwerke...

Complete onzin en misinformatie.

Dat zou geen +1 of +2 moeten zijn, laat staan de +3s die sommigen uitdelen.....

Edit:

En natuurlijk komen de absurde -1s ook weer tevoorschijn
Onzin, dat eerste is in principe juist, de OP heeft het over principes dat ze duivels zijn en we niks er moeten kopen, terwijl die dat zelf veel doet. Niks persoonlijke aanval.

De 2e wordt normaal gemod, niks mis mee. Hier je gram proberen te halen met een andere mening heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Soulful in 'nieuws: VS beschuldigt Google, Apple en Microsoft van samenwerken...

Die laatste alinea is een trollerige complottheorie lijkt me, en dus -1. Geen +1, en de +3 gevers mogen sowieso wel even bekeken worden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:20

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Wordt een beetje moe van mensen die op een geheel ontopic reactie op een vraag negatief modereren. Wat mij betreft mag daar ook wel eens tegen opgetreden worden.
memphis in 'nieuws: EPOS en Sennheiser brengen externe GSX 300-geluidskaart u...

Maar heel misschien komt het omdat de persoon waarop ik heb gereageerd zijn post heeft aangepast, een foute conclusie van hem is uit zijn reactie weggehaald.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Q in 'nieuws: VS beschuldigt Google, Apple en Microsoft van samenwerken met C...

Als dit een +3 is, ben ik de Paashaas. Kan er eens naar de +3 gevers gekeken worden voor meningmodding?

trader1212 in 'nieuws: VS beschuldigt Google, Apple en Microsoft van samenwer...

Dat is geen +2, eerder een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

poststamp in 'nieuws: Advertentie suggereert dat nieuwe Samsung Galaxy Buds n...

Deze comment zou niet eens een +2 zijn, laat staan een +3. IMHO is de comment irrelevant/0...

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DeArmeStudent in 'nieuws: 'Disney koopt aanzienlijk minder Facebook-ads in we...

Dit lijkt me geen +1, maar een -1. Naar de +2 gevers mag onderzoek gedaan worden imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Edddd in 'reviews: Vehicle-to-grid - De elektrische auto als stroomvoorziening'

Door een -1 moderatie beland mijn reactie op een 0. Die -1 is een mismoderatie van jewelste natuurlijk, een +1 lijkt me op z’n plaats, zeker nadat ik me net voor alles heb laten uitmaken door een of andere kneus. Puur uit nieuwsgierigheid, wordt zo iemand geband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Edddd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 01:18:

Door een -1 moderatie beland mijn reactie op een 0. Die -1 is een mismoderatie van jewelste natuurlijk, een +1 lijkt me op z’n plaats, zeker nadat ik me net voor alles heb laten uitmaken door een of andere kneus. Puur uit nieuwsgierigheid, wordt zo iemand geband?
Imho geen mismoderatie gezien je op-de-man opmerkingen in je 2e alinea. De reactie daarboven doet hetzelfde, vandaar ook de -1. Hier om een ban vragen voor iemand die hetzelfde doet is.. appart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
JohnnieWbl schreef op maandag 20 juli 2020 @ 07:21:
[...]

Imho geen mismoderatie gezien je op-de-man opmerkingen in je 2e alinea. De reactie daarboven doet hetzelfde, vandaar ook de -1. Hier om een ban vragen voor iemand die hetzelfde doet is.. appart.
Nou nee, eerst ga ik inhoudelijk in op het onderwerp, vervolgens pas verdedig ik mezelf op zijn persoonlijke aanval door niet hem, maar zijn gedrag te benoemen.

Daarnaast vraag ik helemaal niet om een ban, waarom maak jij dit ervan?

Daarnaast, wanneer je de moeite neemt om me (onterecht) te minnen, pak dan svp ook even m’n eerste reactie mee, die is nog niet gemodereerd.

[ Voor 32% gewijzigd door Edddd op 20-07-2020 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Edddd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:11:
Nou nee, eerst ga ik inhoudelijk in op het onderwerp, vervolgens pas verdedig ik mezelf op zijn persoonlijke aanval door niet hem, maar zijn gedrag te benoemen.
Je 1e alinea is in die post indd prima inhoudelijk, daarna volgt echter “Beperk je tot de materie (indien je die überhaupt kunt bevatten)“, op de man dus en aanleiding voor een terechte -1 (of 0 als je slechts een punt aftrek toepast.
Daarnaast vraag ik helemaal niet om een ban, waarom maak jij dit ervan?
Hierom: “Puur uit nieuwsgierigheid, wordt zo iemand geband?”
Daarnaast, wanneer je de moeite neemt om me (onterecht) te minnen, pak dan svp ook even m’n eerste reactie mee, die is nog niet gemodereerd.
Die lijkt me prima op +1 te zijn gekomen, dus deze snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Geen +2, dit is gewoon een rant tegen de VAE, IMHO hooguit een 0

Wassermann in 'nieuws: Verenigde Arabische Emiraten lanceren Marssatelliet'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBoneJarmer
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-08 22:29
Edddd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 01:18:

Je had beter gewoon niet gereageerd op die spacekonijn.. Ik snap helemaal dat je tot op het bot gefrustreerd bent. Maar wat heb je nu eigenlijk bereikt met die hele discussie met hem? Hij heeft jouw met succes uitgelokt en jij zit hier alleen maar boos te zijn. Bam, missie geslaagd voor hem lijkt mij..

Desalniettemin vind ik dat meneer spacekonijn een flinke waarschuwing moet krijgen voor zijn houding en dan pas mogelijks een ban als hij in herhaling valt. Maar dat is aan de heren en mevrouwen moderators. Mijn advies is om volgende keer gewoon zo'n bericht te rapporteren en te negeren. Je verliest er alleen maar tijd en energie mee. Dit soort mensen zijn je aandacht echt niet waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Tk55 in 'geek: Fans vinden seed van Minecraft-startscherm' krijgt -1 en is wellicht wat hard gebracht maar daarom niet minder waar. +1 lijkt mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56
90% van zijn reacties zijn gewoon trolls. Verschrikkelijk figuur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:29
Sn0wblind in 'nieuws: Code op website Sony stelt dat kopers slechts één PlaySt...

Niks ‘informatief’ aan. Puur proberen het in het groen te houden.

De -1 op mij is prima hoor. Maar de SJW’s die verkeert modereren mogen ook eens les krijgen hoe je dat doet :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Geen +2 maar 0 wat mij betreft: TijsZonderH in 'nieuws: Code op website Sony stelt dat kopers slechts één Pl...

Dit gaat immers inhoudelijk niet over de inhoud van het nieuwsitem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 11:51

PDZ

📍Damwâld

dutchlincoln in 'productreview: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) review doo...

Ditsoort discriminerende idiote reacties horen niet op Tweakers thuis. Zou het op prijs stellen dat hier de nodige consequenties aan worden gegeven. Ook graag de onterechte 0 van de betreffende persoon op mijn review weghalen.

EDIT: Blijkbaar trekt het meer idioten aan.
FireSheep in 'productreview: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) review door PDZ'

EDIT 2: Een inhoudelijke reactie op een idioot bericht hoeft niet automatisch ook op -1...

[ Voor 24% gewijzigd door PDZ op 22-07-2020 10:40 ]

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Kan er iemand nog even naar deze licht anti-semitische reactie kijken?
4x4 in 'nieuws: Google blokkeert 'historisch correct' WO2-spel in vier landen...

Edit: ik zie dat meneer nog een vergelijkbare opmerking heeft gemaakt:
4x4 in 'nieuws: Google blokkeert 'historisch correct' WO2-spel in vier landen...

[ Voor 33% gewijzigd door Ford Prefect op 22-07-2020 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Vanaf: keverjeroen in 'geek: Ford demonstreert elektrische Mustang Mach-E met 1400pk'

Ik zie nogal wat meningmods in dat draadje. Ik heb geprobeerd het eea te corrigeren maar er mogen nog wat moderaties bij.
Pagina: 1 ... 9 ... 197 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2