Het kleine-mismoderatietopic deel XXX Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 196 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoe lang is het in 's hemelsnaam mogelijk om over één agressieve reactie door te blijven gaan?

Accepteer nou gewoon dat hij op het juiste niveau staat, en schrijf volgende reacties in de toekosmt op een wat nettere, meer volwassen, wijze. Dan volgen de positieve moderaties als vanzelf.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 04-07-2020 14:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-08 10:54
-The_Mask- schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:33:
Ik weet idd niet hoe ik positief moet brengen dat HWI bewust misinformatie verspreid aan duizenden mensen. Je wil dat ik een keutel verpak als een mooi cadeau zodat het positief ontvangen wordt. En dat lijkt mij een vrij lastig iets ja. :p
Net zoals Chaos denk ik dat het prima te doen is. Zelfs een keutel kun je cadeau doen als je hem juist weet te brengen, als een grap bijvoorbeeld.

Origineel:
De review van HWI is, zoals gewoonlijk, weer totaal bagger en totale onzin. Helaas willen ze hun fouten nooit verbeteren en vertellen ze liever duizenden mensen een totaal onzin verhaal dan dat ze de moeite nemen de fouten eruit te halen.

Echte cijfers vind je hier: https://gathering.tweaker...message/62682762#62682762
Hoe ik het neergezet had:
De review is zoals mij al vaker opvalt niet geheel betrouwbaar en de materie welke als feiten neergezet worden is dan ook onjuist naar mijn weten. Hier is al vaker kritiek op gegeven maar dit lijken ze te negeren.

De meer betrouwbare cijfers welke wel juist zijn naar mijn idee kun je hier vinden: https://gathering.tweaker...message/62682762#62682762
- Minder aanvallend
- Minder barbaarse taal
- Minder als feiten neerzetten (komt minder arrogant over)
- Meer vanuit ''ik'' zodat mensen weten dat het jouw mening is maar eventueel wel feit kan zijn, zie bron wat slim van je was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb hem aangepast, maar niet helemaal hetzelfde, want dan klopt de inhoud ook niet en dan zou het een 0 zijn.

Edit: 6 uur later en er is precies niks veranderd. Ben toch bang dat een negatief bericht dus toch niet zo maar positief te verkopen en/of is de keuze om -1 te geven dus toch wordt gebruikt om het maar weg te moffelen...

[ Voor 54% gewijzigd door -The_Mask- op 04-07-2020 20:44 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Xm0ur3r schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:40:
[...]

Net zoals Chaos denk ik dat het prima te doen is. Zelfs een keutel kun je cadeau doen als je hem juist weet te brengen, als een grap bijvoorbeeld.
Helaas schijnbaar niet of men misbruikt het modsysteem idd, want er zijn alleen maar meer -1's bij gekomen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AmigaWolf in 'nieuws: Privacywaakhond: neem coronanoodwet om telecomdata te g...

Ik denk dat deze intussen te oud om te modereren is, maar kan deze op de man reactie naar -1, staat nu op +2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xm0ur3r
-The_Mask- schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:37:
[...]

Helaas schijnbaar niet of men misbruikt het modsysteem idd, want er zijn alleen maar meer -1's bij gekomen.
Ik denk dat het eerder toe te wijzen is aan het aantal -1's welke je al had, mensen zijn helaas af en toe toch schaapjes en volgen de menigte hierin. Daarnaast kan het ook wel kloppen dat een aantal het er niet mee eens zijn, dit hou je helaas ook altijd. En dan nog ten derde zien mensen natuurlijk dat hij ge-edit is, deze mensen zijn wat schaarser maar ook hierin zijn mensen die denken "oh hij is ge-edit, wat er stond was vast erger dus ik geef hem alsnog gewoon een -1".

Misschien kan een mod er nog eens naar kijken maar ik wil je wel het advies meegeven dat zoiets absoluut wel positief of op zijn minst "neutraal" neer te zetten is. Kijk gerust op mijn profiel anders, ik heb vaak genoeg discussies gevoerd en die zijn lang niet altijd positief maar heb er zelden minnetjes voor hoeven scoren, de context van de reactie doet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Geen +2 maar imho offtopic gezien dit over een artikel op HWI gaat: Botmeister in 'reviews: Reviews van je medetweakers - Ubiquiti EdgeRouter, Va...

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het is een reactie op een andere reactie waarin HWI genoemd wordt. Als je dat offtopic noemt kun je 90% van alle reacties op de frontpage offtopic noemen omdat 90% van de reacties een reactie is op een andere reactie en regelmatig niet helemaal aansluit op het artikel. Een 0 is hier overduidelijk modmisbruik om een goed onderbouwde reactie die een probleem bij HWI aanstipt weg te moffelen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Mee eens, het heeft ook wel degelijk met de inhoud van het artikel te maken. Gewoon een +1, offtopic is het zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
Het is een reactie over een artikel op hwi.info van 1 jaar geleden en volledig ongerelateerd aan gebruikersreviews op Tweakers. Meer dan offtopic zie ik er ook niet in.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Inderdaad, meer dan een 0 kan ik er echt niet in zien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:01:
Het is een reactie op een andere reactie waarin HWI genoemd wordt. Als je dat offtopic noemt kun je 90% van alle reacties op de frontpage offtopic noemen omdat 90% van de reacties een reactie is op een andere reactie en regelmatig niet helemaal aansluit op het artikel. Een 0 is hier overduidelijk modmisbruik om een goed onderbouwde reactie die een probleem bij HWI aanstipt weg te moffelen.
Een 0 lijkt mij een prima score. De reactie gaat in op een item bij HWI en heeft geen relatie tot artikelen op Tweakers. Van overduidelijk modmisbruik (of uberhaubt modmisbruik) is hier geen sprake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

Sorcerer8472

Mens sana?

Bor schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:10:
[...]

Een 0 lijkt mij een prima score. De reactie gaat in op een item bij HWI en heeft geen relatie tot artikelen op Tweakers. Van overduidelijk modmisbruik (of uberhaubt modmisbruik) is hier geen sprake.
Het is een uitleg waarom deze user het eens is met de beslissing om het niet te testen, met een voorbeeld van HWI erbij. Ik zie er een +1 in. Het is ook gewoon een inhoudelijk goede en onderbouwde reactie op de post van DonJunior die volgens mij ook terecht +1 is. Vind het geen 0.

NB: 40% van de reactie gaat niet over HWI. HWI wordt als (deugdelijk) voorbeeld gebruikt in de eerste 5,5 regels cq 60% van de reactie.

[ Voor 4% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-07-2020 18:12 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

wildhagen schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:35:
Hoe lang is het in 's hemelsnaam mogelijk om over één agressieve reactie door te blijven gaan?

Accepteer nou gewoon dat hij op het juiste niveau staat, en schrijf volgende reacties in de toekosmt op een wat nettere, meer volwassen, wijze. Dan volgen de positieve moderaties als vanzelf.
QFT.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Eh, dat kwam gewoon omdat men er omheen bleef draaien en geen antwoord gaf op de vraag. Toen die uiteindelijk wel kwam bleek het toch niet zo gemakkelijk te zijn om het positief te verpakken. Uiteindelijk kwamen er namelijk meer onterechte -1's bij. Helaas wordt er niet echt op getreden, dat doet men alleen op het moment als het daarmee positief uitpakt voor Tweakers, niet als het negatief uitpakt. Puur modmisbruik zoals al eerder aangegeven, ook niet iets van de laatste tijd trouwens, speelt al een tijd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:20:
[...]

Eh, dat kwam gewoon omdat men er omheen bleef draaien en geen antwoord gaf op de vraag. Toen die uiteindelijk wel kwam bleek het toch niet zo gemakkelijk te zijn om het positief te verpakken. Uiteindelijk kwamen er namelijk meer onterechte -1's bij. Helaas wordt er niet echt op getreden, dat doet men alleen op het moment als het daarmee positief uitpakt voor Tweakers, niet als het negatief uitpakt. Puur modmisbruik zoals al eerder aangegeven, ook niet iets van de laatste tijd trouwens, speelt al een tijd.
En nu is het klaar en mag je ophouden met deze onterechte beschuldigingen en het gewijs naar een ander. De reden waarom je een -1 hebt gekregen is aangegeven. Ook is aangegeven dat een -1 geen mismoderatie is. Alle punten zijn volgens mij wel behandeld. Hierbij sluiten we deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
*knip*

Nee, het is klaar.

[ Voor 107% gewijzigd door Dirk op 05-07-2020 22:26 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Zeehond schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:05:
Het is een reactie over een artikel op hwi.info van 1 jaar geleden en volledig ongerelateerd aan gebruikersreviews op Tweakers. Meer dan offtopic zie ik er ook niet in.
In het artikel waaronder gereageerd wordt staat letterlijk de tekst "De redactie van Tweakers publiceert geen reviews van audioapparatuur, anders dan audioheadsets en slimme speakers." Een reactie is off-topic als de reactie niks met het artikel te maken heeft, niet als de reactie niks met gebruikersreviews te maken heeft. In dit geval is er dus wel degelijk een relatie.

In de moderatiefaq staat dit ook letterlijk aangegeven. Bij +3: "Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel."
En bij +2: "...waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een on-topic thread of de informatie in het artikel."

[ Voor 20% gewijzigd door Arumes op 05-07-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
Arumes schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:30:
[...]

In het artikel waaronder gereageerd wordt staat letterlijk de tekst "De redactie van Tweakers publiceert geen reviews van audioapparatuur, anders dan audioheadsets en slimme speakers." Een reactie is off-topic als de reactie niks met het artikel te maken heeft, niet als de reactie niks met gebruikersreviews te maken heeft. In dit geval is er dus wel degelijk een relatie.

In de moderatiefaq staat dit ook letterlijk aangegeven. Bij +3: "Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel."
En bij +2: "...waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een on-topic thread of de informatie in het artikel."
Het gaat echter over een ouder artikel op hw.info (met eigen redactie). Dat staat dus verder los van waar Tweakers over schrijft en heeft ook geen relatie met de gebruikersreviews hier.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Dan heb je de reactie en de uitleg van Sorcerer8472 niet goed gelezen. Hij gebruikt het voorbeeld van HWI om aan te geven waarom hij het goed vindt dat Tweakers, zoals Tweakers zelf in het artikel aangeeft, geen audioapparatuur test. Ik heb net de bewuste zin uit het artikel geciteerd. Hoe kan je dan zeggen dat zijn reactie daar los van staat? Nogmaals: het gaat om de relatie tot het artikel, niet gebruikersreviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Er zijn mensen die dit bericht downmodden: jcbvm in 'nieuws: KPN-klanten kunnen Experiabox V10A niet benaderen door verl...

Totaal onbegrijpelijk. Tijd voor een gesprekje met die modders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:50

Sorcerer8472

Mens sana?

TheVivaldi schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:43:
Er zijn mensen die dit bericht downmodden: jcbvm in 'nieuws: KPN-klanten kunnen Experiabox V10A niet benaderen door verl...

Totaal onbegrijpelijk. Tijd voor een gesprekje met die modders?
Wellicht omdat deze user al exact noemt wat er ook al in het artikel staat? Nog steeds geen -1 waard dan hoor, maar ik geef het als mogelijke uitleg waarom sommigen dit doen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Sorcerer8472 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Wellicht omdat deze user al exact noemt wat er ook al in het artikel staat? Nog steeds geen -1 waard dan hoor, maar ik geef het als mogelijke uitleg waarom sommigen dit doen.
Precies dat. Het niet onbegrijpelijk dat ze een 0 geven, maar -1 is daar niet voor bedoeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Andersom vind ik het ook absoluut geen +2 waard, hij trapt tenslotte een open deur in die al in het artikel staat.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MuKkEzZz in 'nieuws: Ernstig lek in F5's BIG-IP-apparatuur maakt remote code ...

Volgens mij staat dit "gewoon" in de tekst, ik begrijp in elk geval niet waarom dit +3 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:29:
MuKkEzZz in 'nieuws: Ernstig lek in F5's BIG-IP-apparatuur maakt remote code ...

Volgens mij staat dit "gewoon" in de tekst, ik begrijp in elk geval niet waarom dit +3 krijgt.
Dat lijkt inderdaad in de tekst te staan waarmee het geen +3 is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Naafkap in 'nieuws: BKR krijgt boete van 830.000 euro wegens geld vragen voor..., een reactie waar je het gemakkelijk mee eens kunt zijn, maar dat maakt het natuurlijk nog geen +2.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Bor schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:31:
[...]

Dat lijkt inderdaad in de tekst te staan waarmee het geen +3 is.
Kijken jullie ook even naar de reactie van de auteur zelf? Staat gewoon in de tekst inderdaad, omdat de auteur dat er NA de reactie van @MuKkEzZz in heeft gezet. Als de auteur het zelf een goede toevoeging noemt, lijkt een +2 mij de minimale score. Dus al die +1's die jullie hebben uitgedeeld mogen even worden omgezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Arumes schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:02:
[...]
Dus al die +1's die jullie hebben uitgedeeld mogen even worden omgezet.
Wellicht geen aannames doen op basis van informatie die je niet kunt inzien. De +1's komen namelijk niet van mensen die in dit topic hebben gereageerd n.a.v. deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
Bor schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:13:
[...]

Wellicht geen aannames doen op basis van informatie die je niet kunt inzien. De +1's komen namelijk niet van mensen die in dit topic hebben gereageerd n.a.v. deze post.
Ik neem in ieder geval niet aan dat iedereen die hier meeleest ook reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Arumes schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:02:
[...]

Kijken jullie ook even naar de reactie van de auteur zelf? Staat gewoon in de tekst inderdaad, omdat de auteur dat er NA de reactie van @MuKkEzZz in heeft gezet. Als de auteur het zelf een goede toevoeging noemt, lijkt een +2 mij de minimale score. Dus al die +1's die jullie hebben uitgedeeld mogen even worden omgezet.
Alternatieve motivatie zou ook kunnen zijn dat deze in GR zou mogen, waardoor 0 te verdedigen is. Van mij wel een +2 al is het vanuit de huidige versie van het artikel gemakkelijk om als een 0 te beoordelen.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Niet online
JDVB schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:23:
[...]

Alternatieve motivatie zou ook kunnen zijn dat deze in GR zou mogen, waardoor 0 te verdedigen is. Van mij wel een +2 al is het vanuit de huidige versie van het artikel gemakkelijk om als een 0 te beoordelen.
Dat zou ik een vreemde gang van zaken vinden. Dan kunnen we +2 en +3 wel afschaffen, want nuttige toevoegingen moeten via GR. En natuurlijk moet je bij modereren het tijdstip van plaatsing in gedachten houden. Dat het artikel achteraf wordt aangepast maakt de bijdrage van de reageerder niet ineens minder waardevol. Dat zou niet erg motiverend werken bij mensen die regelmatig iets nuttigs te zeggen hebben, want die worden allemaal met een lage score gestraft, juist als de auteur het een goede reactie vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Arumes schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:32:
[...]

Dat zou ik een vreemde gang van zaken vinden. Dan kunnen we +2 en +3 wel afschaffen, want nuttige toevoegingen moeten via GR. En natuurlijk moet je bij modereren het tijdstip van plaatsing in gedachten houden. Dat het artikel achteraf wordt aangepast maakt de bijdrage van de reageerder niet ineens minder waardevol. Dat zou niet erg motiverend werken bij mensen die regelmatig iets nuttigs te zeggen hebben, want die worden allemaal met een lage score gestraft, juist als de auteur het een goede reactie vindt.
Ja dit is natuurlijk niet zo. Nuttige toevoegingen mogen zeker weten op +2. Dingen die via GR moeten zijn fouten / zaken die de auteur moet verbeteren en dus geen verder informerend doel hebben voor de lezer. Dat is hier niet zo. Dit is een inhoudelijke toevoeging en mag dus zo beloond worden.

Het lastige is dat bij gevallen zoals deze, je gemakkelijk een 0 of +1 kan uitdelen, niet wetend dat de auteur het op basis van de reactie heeft toegevoegd. Maargoed, in dit geval weten we het dus wel en kan de +2 blijven staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Verwijderd in 'nieuws: BKR krijgt boete van 830.000 euro wegens geld vragen voo...
Offtopic rant. Hooguit 0.

Edit: eigenlijk is een heel groot deel van de reacties in dezelfde categorie: BKR is stom. Is al eerder genoemd hier, maar heeft nog onvoldoende geholpen.

[ Voor 17% gewijzigd door StephanVierkant op 06-07-2020 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Te oud om nog normaal te moderen, maar kom op, dit is echt geen +3; smellysock in 'nieuws: Amazon Studios gaat Fallout-tv-serie uitbrengen'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Nee zeker niet, die heb ik gefixeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:28

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

lucatoni in 'nieuws: Consumentenbond wil dat Facebook gebruikers compenseert ...

Had een mooie informatieve post kunnen zijn, maar door moderatie gezeur +1, staat nu op +2.

Edit: deze moet wellicht even onderzocht worden, 30x +3 terwijl de post geen bronvermelding heeft (en daarmee imo maximaal +2) en moderatie gezeur een punt aftrek oplevert, blijf ik op +1, hoe dit dan zoveel +3's kan hebben snap ik écht niet...

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 07-07-2020 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:52

Boost9898

Software developer

Dat je het niet eens bent met iemand, oké. Maar dit is niet een nette manier om het te uiten. Respect is ver te zoeken. Yzord in 'nieuws: België wil corona-app in september landelijk uitbrengen'
Edit: en nog een +3 ook zelf

[ Voor 4% gewijzigd door Boost9898 op 07-07-2020 11:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Boost9898 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:13:
Dat je het niet eens bent met iemand, oké. Maar dit is niet een nette manier om het te uiten. Respect is ver te zoeken. Yzord in 'nieuws: België wil corona-app in september landelijk uitbrengen'
Edit: en nog een +3 ook zelf
Bericht is 8 minuten geleden gepost, Iets meer geduld voor je over mismoderaties begint

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

euchromatic in 'nieuws: 'Verenigd Koninkrijk weert Huawei misschien dit jaar ...

Een +3 lijkt me zwaar overdreven, gewoon een prima +1 lijkt me afdoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Myaimistrue in 'nieuws: VS bekijkt weren Chinese apps zoals TikTok'

En dat is op zijn allerbest offtopic (zoals die hele subthread) en dus 0, geen +2 of zelfs +3 (mogen beiden nagekeken worden).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:30
hum, er is een vrij normale ontopic reactie op field33P in 'nieuws: Apple voorziet onafhankelijke reparateurs in Benelux van... volgens mij op -2 gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DigitalExorcist in 'nieuws: Nederlands kabinet past coronanoodwet aan en haal...

Dit lijkt me een -1 van jewelste?
Alleen crew kan een reactie op -2 zetten, als de reactie dus daar is, zal dat wel een reden hebben / terecht zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 08-07-2020 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
perhaps, maar toen ik em las was die hooguit 0 (al ging het wel over apple, al dan niet in een negatief licht maar wel fair)
of ik heb wat er in gemist, of hij heeft wat gedaan waardoor zijn account verwijdert is of dat zelf gedaan.
Ik vind het vreemd

[ Voor 3% gewijzigd door dakka op 09-07-2020 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Topicstarter
dakka schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 00:03:
perhaps, maar toen ik em las was die hooguit 0 (al ging het wel over apple, al dan niet in een negatief licht maar wel fair)
of ik heb wat er in gemist, of hij heeft wat gedaan waardoor zijn account verwijdert is of dat zelf gedaan.
Ik vind het vreemd
Er was daar een irritant clone account actief van een troll. De reacties van die gebruiker zijn daarom allemaal verwijderd.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
Zeehond schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 00:18:
[...]

Er was daar een irritant clone account actief van een troll. De reacties van die gebruiker zijn daarom allemaal verwijderd.
duidelijk 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
Enai in 'nieuws: Overheid brengt eerste testversie van corona-app CoronaMelde... Informatie om een of andere stomme samenzweringstheorie te ontkrachten -> -1?

[ Voor 3% gewijzigd door Enai op 09-07-2020 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 07-09 05:29
Mensen willen executeren die zich niet aan bepaalde Corona voorschriften houden lijkt me anders perfect materiaal voor -1. Het modcommentaar zal de score er nog wat steviger op houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 21:05
Deze +3 mag wellicht even nagekeken worden:
productreview: Apple iPhone XS 64GB Grijs review door wilp85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is gewoon een +1 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Deze user heeft wel een punt wat een interessante discussie kan opleveren. Ik vind een +2 niet dermate verkeerd dat ingrijpen nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:28

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Ik vind dat de -1'tjes op deze comment echt wel even naar gekeken mag worden: KevinvdBerg__ in 'nieuws: Subsidiepot voor nieuwe elektrische auto's is na ee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Datzelfde geld voor de +2 en zeker de 51 (!) +3 gevers... dit is gewoon offtopic, en dus 0 of op zijn hoogst een krappe +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rickboy333 in 'nieuws: Subsidiepot voor nieuwe elektrische auto's is na een w...

Wist niet dat het uiten van een mening, zonder bronnen, een +3 oplevert? Of zijn dit wellicht EV fanboys die dit +3 geven wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:34

kodak

FP ProMod
Hier lijkt er weer 2x een 0-moderatie te zijn gegeven op een on-topic reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 23:43

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enai
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-02 18:25
JohnnieWbl schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:11:
[...]

Mensen willen executeren die zich niet aan bepaalde Corona voorschriften houden lijkt me anders perfect materiaal voor -1. Het modcommentaar zal de score er nog wat steviger op houden.
Het gaat om mensen die in contact zijn gekomen met een patiënt en dus een grote kans hebben om besmet te zijn. Als je dan nog "naar festivals gaat", dan ben je in mijn ogen een moordenaar. 😠

Nu ja, bedankt voor de toegeving dat meningmodden officieel ondersteund wordt. 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Topicstarter
Dat is geen meningmodden, een doodsverwensing is gewoon ongewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Enai schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:22:
[...]

Het gaat om mensen die in contact zijn gekomen met een patiënt en dus een grote kans hebben om besmet te zijn. Als je dan nog "naar festivals gaat", dan ben je in mijn ogen een moordenaar. 😠

Nu ja, bedankt voor de toegeving dat meningmodden officieel ondersteund wordt. 🤔
Een doodsbedreiging naar -1 zetten is nou niet echt meningmodden, iemand met de dood bedreigen is behoorlijk ongewenst, en dus -1. Om het over "strafbaar" nog maar niet te hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 07-09 05:29
Enai schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:22:
Lees mijn probleem met jouw post aub nog eens, heeft niks met mijn mening te maken. Daarbij ben ik verre van een "officiële ondersteuning" van welk beleid dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

t_o_c in 'nieuws: Ethiopië is al elf dagen vrijwel afgesloten van internet'

Reactie begint nogal offtopic en bovendien klopt het gewoon niet wat de eerste paragraaf zegt. Dat deze vervolgens weg komt (aangezien paragraaf #1 toch wel het leeuwendeel is van de reactie) met een +1 verwondert mij enorm.

Ik reageer daar vervolgens op; CH4OS in 'nieuws: Ethiopië is al elf dagen vrijwel afgesloten van internet'. Geen idee wie ik hier tegen de schenen aantrap, maar dit is geen -1, ik flame niemand, ik troll niet. Minimaal een 0 lijkt me, maar krijgt -1. Daar wordt vervolgens op gereageerd; t_o_c in 'nieuws: Ethiopië is al elf dagen vrijwel afgesloten van internet', wat mij een offtopic reactie lijkt at best, maar krijgt +1? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
CH4OS schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:25:
t_o_c in 'nieuws: Ethiopië is al elf dagen vrijwel afgesloten van internet'

Reactie begint nogal offtopic en bovendien klopt het gewoon niet wat de eerste paragraaf zegt. Dat deze vervolgens weg komt (aangezien paragraaf #1 toch wel het leeuwendeel is van de reactie) met een +1 verwondert mij enorm.

Ik reageer daar vervolgens op; CH4OS in 'nieuws: Ethiopië is al elf dagen vrijwel afgesloten van internet'. Geen idee wie ik hier tegen de schenen aantrap, maar dit is geen -1, ik flame niemand, ik troll niet. Minimaal een 0 lijkt me, maar krijgt -1. Daar wordt vervolgens op gereageerd; t_o_c in 'nieuws: Ethiopië is al elf dagen vrijwel afgesloten van internet', wat mij een offtopic reactie lijkt at best, maar krijgt +1? :?
Vermoedelijk komt dat door deze zin:
Verdiep je voor een volgende keer even in de materie voordat je initiatieven afbrandt.
Volgens mij is dat een beetje op de man spelen, in ieder geval komt het niet zo vriendelijk over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Xm0ur3r schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:54:
[...]

Vermoedelijk komt dat door deze zin:

[...]

Volgens mij is dat een beetje op de man spelen, in ieder geval komt het niet zo vriendelijk over.
Check, even bedenken hoe ik dat wat vriendelijker kan brengen, al is het wel jammer dat om zoiets de reactie al gedownmod wordt. Als een ander naar mij een dergelijk reactie doet, is de score 9/10 keer anders.

EDIT: Reactie aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik krijg hier een -1 regen over me heen die wat mij betreft volledig de plank mis slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
Verwijderd in 'geek: Geseald exemplaar van Super Mario Bros. levert 114.000 d...

On-topic en netjes. Zelfs met moderatiegezeik kom je dan nog steeds op een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Eonfge in 'nieuws: Linux stapt af van master/slave- en blacklist/whitelist-te...
Zeker geen +3. Ik kom niet verder dan een +1, het is compleet offtopic en in feite gewoon whataboutism.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:48

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

nieuws: Politie krijgt gevoelige data over asielzoekers om criminele trends t...

Naast alle abjecte racistische reacties en ad hominems wordt er hier naar hartelust gemeningmod.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:14
Mijn reactie werd direct naar -1 gemodereerd. Terwijl het een echt inhoudelijke reactie is zonder trolling gebaseerd op mijn eigen ervaring. En zelfs positief bedoeld..

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Politie krijgt gevoelige data over asielzoekers om c... lijkt mij geen +3;

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 13-07-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Laatst online: 17-09 19:49
In dat geval is deze al helemaal geen +3 en dit zeker geen 0. Met name de eerste is past niet, of je het nu met het onderliggende standpunt eens bent of niet: Complete groepen worden weggezet op basis van eigen ervaring, bij herhaaldelijk vragen om bronnen blijken er geen bronnen ("dien maar een WOB verzoek in" :/ )
Ghost Dog schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:05:
nieuws: Politie krijgt gevoelige data over asielzoekers om criminele trends t...

Naast alle abjecte racistische reacties en ad hominems wordt er hier naar hartelust gemeningmod.
Hele topic is een behoorlijke shitshow aan 'modereren op basis van mening' aan werkelijk iedere kant van het politieke spectrum.

Edit: Waarom krijgt dit geen -1? Er wordt glashard beweerd dat er groepen mensen zijn die op basis van ethniciteit/land van herkomst i.c.m. leeftijd 100% weg te zetten zijn als crimineel. Vraag je om cijfers wordt er een vaag aluhoedje verhaal opgehangen over WOB, achtergehouden cijfers en dingen die Geenstijl schrijft. Nu vind ik zelf het nodige van AZCs en immigratiebeleid, maar kom op Tweakers(-mods) wtf is dit?. Indien we dit soort dingen accepteren als +1 heeft het hele systeem bar weinig nut.

[ Voor 36% gewijzigd door BoB_HenK op 13-07-2020 14:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ghost Dog schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:05:

Dat hele topic is één grote clusterfuck aan meningmodertaties. Er worden vrolijk +3's uitgedeeld aan regelrecht fascistische bagger, en nuancerende reacties worden naar -1 getimmerd. Het lijkt wel alsof de NVU aan het modereren is ofzo :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:31:
[...]

Dat hele topic is één grote clusterfuck aan meningmodertaties. Er worden vrolijk +3's uitgedeeld aan regelrecht fascistische bagger, en nuancerende reacties worden naar -1 getimmerd. Het lijkt wel alsof de NVU aan het modereren is ofzo :X
Graag voorbeelden van reacties zodat we daar specifiek naar kunnen kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:17:
[...]

U vraagt, wij draaien...

Onterechte -1:

Ghost Dog in 'nieuws: Politie krijgt gevoelige data over asielzoekers om crim...
geekeep in 'nieuws: Politie krijgt gevoelige data over asielzoekers om crimin...

Onterechte +3:

FreshMaker in 'nieuws: Politie krijgt gevoelige data over asielzoekers om cri...
Verwijderd in 'nieuws: Politie krijgt gevoelige data over asielzoekers om cr...

Dit is even uit de snelle hand./

Wil je nog meer meningmods zien? Moet je eens naar nieuws: Linux stapt af van master/slave- en blacklist/whitelist-terminologie kijken....

Ro-Maniak2 in 'nieuws: Linux stapt af van master/slave- en blacklist/whitelis...

43x +3? WTF Happened here?

Minoesh in 'nieuws: Linux stapt af van master/slave- en blacklist/whitelist-t...

35x +3? WTF2?

Lapjespoes in 'nieuws: Linux stapt af van master/slave- en blacklist/whitelis...

Andersdenkenden voor racist uitmaken en dan 4 +2's en zelfs 10x +3 krijgen? WTF?

Cergorach in 'nieuws: Linux stapt af van master/slave- en blacklist/whitelist...

Geen +2, laat staan +3...\

SMRF in 'nieuws: Linux stapt af van master/slave- en blacklist/whitelist-term...

22x +2 en zelfs 25x +3? Als dat klopt, ben ik de paashaas in vermomming.... meer dan een 0 zie ik er niet in.

Enzovoort enzovoort enzovoort...

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 13-07-2020 14:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Bor schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:17:
[...]

Mannen 12-18 van een drietal nationaliteiten worden 100% crimineel genoemd. Het wordt doodleuk door een mod vastgezet op +1 omdat men blijkbaar van mening is dat dit soort racistische retoriek een doelt dient binnen deze discussie.. Wat is er dan WEL voor nodig om een -1 of zelfs maar een 0 te halen, letterlijk opschrijven dat je groep X dood wil maken? Had dit echt niet verwacht van Tweakers.net mods, bittere tegenvaller.
Je zou bijna denken dat er actief wordt wegekeken.

[ Voor 17% gewijzigd door BoB_HenK op 13-07-2020 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 10:10

MazeWing

The plot thickens...

BoB_HenK schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:54:
[...]

Mannen 12-18 van een drietal nationaliteiten worden 100% crimineel genoemd. Het wordt doodleuk door een mod vastgezet op +1 omdat men blijkbaar van mening is dat dit soort racistische retoriek een doelt dient binnen deze discussie.. Wat is er dan WEL voor nodig
om een -1 of zelfs maar een 0 te halen, letterlijk opschrijven dat je groep X dood wil maken? Had dit echt niet verwacht van Tweakers.net mods, bittere tegenvaller.

[...]

Je zou bijna denken dat er actief wordt wegekeken.
Lees eens even goed mijn reactie. Ik zeg niet dat 100% van een bepaalde afkomst crimineel is. Ik zeg dat van de mensen die misbruik maken van het “vluchteling zijn” (uit landen die ik heb genoemd) en in een AZC verblijven en verder aan de criteria voldoen die ik noemde praktisch 100% zeker een strafbaar feit hebben gepleegd.

Maar zet het maar op 0 en kijk weg voor hetgeen er echt speelt op straat. Ik had eigenlijk kunnen weten dat het snel tot dit soort reacties zou leiden aangezien je een behoorlijk links en een behoorlijk rechts publiek hebt en dat botst nog al eens hier op Tweakers.

Mijn post fixen door een moderator op een 0 terwijl het een overdaad aan +1, +2 en +3 heeft doet volgens mij geen recht aan mijn post...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:05
MazeWing schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:00:
[...]

Mijn post fixen door een moderator op een 0 terwijl het een overdaad aan +1, +2 en +3 heeft doet volgens mij geen recht aan mijn post...
Als je reactie niet inhoudelijk in gaat op het onderwerp, dan is het offtopic (0) of ongewenst (-1), ongeacht of het klopt wat je zegt.

Het artikel gaat over het feit dat politie bepaalde gegevens ontvangt over asielzoekers en of dat in gaat tegen de privacywet. En ik heb moeite om jouw reactie daarmee te rijmen (ik zeg dus niets over wat je zegt klopt of niet, maar of het iets te maken heeft met het artikel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:16

Kheos

FP ProMod
[...]
Wat hebben die +1, +2 en +3 ermee te maken? Off-topic is off-topic, los van de score die sommige tweakers geven? Aan de scores te zien kennen ze duidelijk de regels hieromtrent niet, dus daar zou ik al zeker niet op afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
https://tweakers.net/nieu...ction=14618102#r_14618102

Mag ik vragen waarom mijn kritische opmerking over Microsoft FS en verdienmodellen misplaatst zou zijn? Ik reageer als tester, gebruiker, spreek uit ervaring en het is on-topic.

[ Voor 15% gewijzigd door Saybia op 13-07-2020 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:36

hellknight

Medieval Nerd

Deze kan nog wat hulp gebruiken om idd op de +2 te komen

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kodak
  • Laatst online: 17-09 08:34

kodak

FP ProMod
In deze post lijkt een tweaker het een goed idee te vinden om wat hem niet bevalt af te schilderen op een manier die niet heel netjes is. Prima als mensen een mening hebben over kritiek en gevolgen dat er mogelijk niet gebeurt wat hem bevalt, maar dit gaat mij te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Met edit bestaande uit geflame niet meer dan -1 wat mij betreft: Naafkap in 'nieuws: Volkswagen begint op 20 juli met Europese verkoop van ele...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
[...]

Lees eens even goed mijn reactie. Ik zeg niet dat 100% van een bepaalde afkomst crimineel is. Ik zeg dat van de mensen die misbruik maken van het “vluchteling zijn” (uit landen die ik heb genoemd) en in een AZC verblijven en verder aan de criteria voldoen die ik noemde praktisch 100% zeker een strafbaar feit hebben gepleegd.

Maar zet het maar op 0 en kijk weg voor hetgeen er echt speelt op straat. Ik had eigenlijk kunnen weten dat het snel tot dit soort reacties zou leiden aangezien je een behoorlijk links en een behoorlijk rechts publiek hebt en dat botst nog al eens hier op Tweakers.

Het is goed dat deze cijfers duidelijk in beeld worden gebracht en dat er in dit geval wel degelijk profilering plaatsvindt op basis van etniciteit.
Pak een willekeurig verblijf voor minderjarige asielzoekers eruit (leeftijd 11-18 jaar) en je ziet dat het overgrote deel strafbare feiten heeft gepleegd. Als je inzoomt op deze groep en kijkt naar de mensen afkomstig uit landen waar geen oorlog is (Marokko, Algerije, Albanië, etc.) dan is dit cijfer bijna 100%

Dat is wat je schreef. Hierin geef je aan dat er centra zijn, waarin bijna alle Marokanen, Algerijnen en Albaniers in de leeftijd 11-18 blijkbaar crimineel zijn. Je hebt het over duidelijke cijfers die vervolgens niet geleverd worden, terwijl posts daaronder geven aan dat het klinklare onzin is wat je zegt. Maakt het in het beste geval kortzichtige vooringenomenheid en in het slechtste geval gewoon een racistische opmerking. Je komt imho goed weg met een 0. Nogmaals, ik vind zelf het nodige van AZCs en immigratiebeleid, maar indien je het debat zo voert kom je geen steek verder.
Pagina: 1 ... 8 ... 196 Laatste

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie. Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.

Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Zie je een mooie reactie die een +3 verdient? Meldt deze dan aan in Het grote +3 posts topic

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2