With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Goed punt en hetzelfde geldt bij mij voor de HuboCyberpope schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:54:
[...]
Even niet van toepassing..
Maar de hornbach heeft deze bakjes ook heel veel en gevuld.
En is voor mij nog geen 5 minuten op de fiets, dus die mag het voor mij bijhouden.
Kan je de patch verder afwerken/opvullen met met Zwaluw Plasterboard filler Gipsplatenvuller pasta of zijn er andere en betere oplossingen? Je hebt sowieso een vulpasta nodig, geen gips oid?
[ Voor 6% gewijzigd door sloth op 21-01-2021 17:24 ]
Ik doe dit meestal op de manier die Vancouver Carpenter hier uitlegt: YouTube: How to repair a hole in drywall (california patch). Inderdaad niet afwerken met gips, maar met zo'n dunne kant-en-klare pasta.sloth schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:24:
Ik wil enkele gaten in een gipswand plafond en wand weer dicht maken. Afmeting klokboor (+- 70mm).
Kan je de patch verder afwerken/opvullen met met Zwaluw Plasterboard filler Gipsplatenvuller pasta of zijn er andere en betere oplossingen? Je hebt sowieso een vulpasta nodig, geen gips oid?
[ Voor 5% gewijzigd door K-Jay op 21-01-2021 17:32 ]
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Wellicht niet voor jou de ideale oplossing, maar ik kwam eerder deze week toevallig deze build van Adam Savage tegenRaymond schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:38:
[...]
Ik zie vaker dit soort oplossingen. Het punt is dat ik hiermee dus niet de diepte van mijn kast kan gebruiken.
En ik wil de schroeven graag in hun doosjes laten zitten.
De suggesties voor het plaatsen van lades ga ik eens verder onderzoeken. Ik denk dat ik daar wel iets moois mee kan bedenken
Ik zou dit zelf met epoxy doen. Ik heb goede ervaringen met Bison Kombi Snel. Volgens het technisch datablad is dat "Chemicaliën bestendig".LED-Maniak schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:08:
Ik ben op zoek naar een geschikte lijm om magneetfolie aan aluminium te lijmen.
De lijm moet chemisch bestendig zijn.
Ik zat te denken aan epoxy, bison tix of PU lijm.
Je noemt het niet, maar je moet imho wel voldoende te verlijmen oppervlak hebben en je constructie moet niet al te flexibel zijn. Dus ik zou er geen aluminium folie mee lijmen
Echter ben ik nu in dubio, de wand is niet zo vlak als ik gehoopt had. Ik heb gipsplaten gebruikt met afgeronde kant (was al niet de handigste keus). Ik heb de gaten en naden al dichtgesmeerd met gipsplaatvuller.
Echter nu twijfel ik wat de beste route is. Verven en hopen dat 't vlak genoeg is? Als dat niet is, is het ook weer lastiger om de naden met bijv. papiertape weer dicht te plakken om scheurvorming te voorkomen.
Alternatief wat ik nu overweeg, naden alsnog dichtplakken met tape en daarna met finishpasta de wand recht trekken (hoop dat mij dat lukt). Maar kan dat?
Ik verwacht geen 100% strakke wand van boven tot beneden, maar iig ook geen hobbels van schroefgaten en dat de naden iig niet meer zichtbaar zijn. Een mogelijk zeer licht golvend effect van gipsplaten die niet perfect gelijk liggen sluit ik dan niet uit. Kom ik dan uit met deze aanpak? Ik wil 'm daarna alsnog verven.
Of kan ik gewoon met gipsplaatvuller en een gipsmes de wand nog eens nasmeren?
Edit: of renovlies behangen, zoals een andere tweaker in dit topic gedaan heeft. Ik weet even niet wat het beste is
[ Voor 4% gewijzigd door I-King op 21-01-2021 21:35 ]
Voor een oude kromme schuurdeur zoek ik een bijzetslot of raamboom waarmee ik de kier min of meer recht kan trekken.
Echter zijn veel raamboopjes recht. Via Google zoeken naar versies die iets scheef staan en daardoor de deur goed aantrekken valt tegen.
Deze Ami lijkt een optie:
https://www.bol.com/nl/p/...-dr-1-4/9200000010953160/
Echter dacht ik dat AXA ook een goede had? Qua sluitkom is verstelbaar natuurlijk ook fijn.
Een ander bijzetslot zou ook mogen
Ik wil mezelf geen ervaren stuccer noemen, maar ik heb al de nodige wanden gestuct.I-King schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:31:
Zovaak gevraagd, zoveel antwoorden, dus ik wilde even checken bij de ervaren rotten. Ik heb op zolder een gipswandje geplaatst tegen een houten regelwerk. Plan was om dat netjes dicht te smeren, te verven en ooit te laten stucen met de benedenverdieping samen.
Echter ben ik nu in dubio, de wand is niet zo vlak als ik gehoopt had. Ik heb gipsplaten gebruikt met afgeronde kant (was al niet de handigste keus). Ik heb de gaten en naden al dichtgesmeerd met gipsplaatvuller.
Echter nu twijfel ik wat de beste route is. Verven en hopen dat 't vlak genoeg is? Als dat niet is, is het ook weer lastiger om de naden met bijv. papiertape weer dicht te plakken om scheurvorming te voorkomen.
Alternatief wat ik nu overweeg, naden alsnog dichtplakken met tape en daarna met finishpasta de wand recht trekken (hoop dat mij dat lukt). Maar kan dat?
Ik verwacht geen 100% strakke wand van boven tot beneden, maar iig ook geen hobbels van schroefgaten en dat de naden iig niet meer zichtbaar zijn. Een mogelijk zeer licht golvend effect van gipsplaten die niet perfect gelijk liggen sluit ik dan niet uit. Kom ik dan uit met deze aanpak? Ik wil 'm daarna alsnog verven.
Of kan ik gewoon met gipsplaatvuller en een gipsmes de wand nog eens nasmeren?
Edit: of renovlies behangen, zoals een andere tweaker in dit topic gedaan heeft. Ik weet even niet wat het beste is
Misschien is het handig om een foto te plaatsen, want wat is niet zo vlak? Zijn het alleen de naden die minder vlak zijn of zijn de schroeven ook niet ver genoeg erin gedraaid?
Naar mijn mening kun je het beste papierband op de naden plaatsen en deze door middel van fix en finish aansmeren. Je hebt ook kant en klaar pasta die er gemakkelijk werkt en eenvoudig en goed na te schuren is. Smeer het er goed op en gebruik voor de eerste laag met het papierband een breed plamuurmes.
Zoek eventueel op youtube hoe je papierband het beste kunt verwerken. https://www.youtube.com/watch?v=c3I-qkbkAgk (Bekijk ook zijn andere video’s eens, hij heeft goede praktische tips) Je moet het plamuurmes iets schuin houden en kracht zetten zodat je geen zichtbare naden krijgt. Zorg dat de eerste laag goed droog is en steek overtollig materiaal weg met het plamuurmes. Daarna kun je de tweede laag plaatsen, dit doe je met een spacmes, deze is een stuk breder en zorg daarvoor dat het geheel nog minder opvalt. Let op wel weer zorgen dat je geen naden krijgt. Laat het goed drogen en schuur het daarna om alles mooi te maken.
Het probleem wat veel mensen hebben die stuccen is dat ze geen geduld hebben en snel resultaat willen zien. Neem de tijd en lees je goed in. Probeer niet met je plamuurmes of je spacmes alles meteen super glad te krijgen, wees geduldig.
Wil je de hele wand doen is dat ook mogelijk, maar is natuurlijk wel een stuk lastiger. Zorg ervoor dat je eerst het papierband plaatst zoals hierboven beschreven en laat het drogen. Alleen de eerste laag, bij de tweede laag doe je de hele muur. Zorg dat je dan de juiste volgorde gebruikt en het belangrijkste is het sponzen en het messen. Voor extra glad resultaat maak je het een tweede keer vochtig en mes je het nog een keer na. Wederom wees geduldig en steek er voldoende tijd in. Dit scheelt later alleen maar schuurwerk.
Ga niet moeilijk doen om enkele plekjes die niet perfect zijn, dit kun je altijd na smeren of schuren. Een mooie gladde muur kost nu eenmaal veel tijd en energie.
Ik heb een setje AXA 3318's geinstalleerd en die hebben een schuine binnenzijde in de sluitkom waardoor je het raam aantrekt tijdens het sluiten. Als je de detailtekening aanklikt kun je 't zien. De rechterzijde van de sluitkom is het deel wat je raam/deur verder dicht dwingt. Aan de linkerzijde zit een veer (tegen eventueel rammelen geloof ik). Als je aantrek-afstand te kort komt kun je nog smokkelen door de sluitkom wat scheef te zettenbazzzzzz schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:31:
Voor een oude kromme schuurdeur zoek ik een bijzetslot of raamboom waarmee ik de kier min of meer recht kan trekken.
Echter zijn veel raamboopjes recht. Via Google zoeken naar versies die iets scheef staan en daardoor de deur goed aantrekken valt tegen.
Er zullen allicht andere modellen zijn die dit ook hebben.
Ik zag laatst ergens waar ze ook een gat in de muur hadden en aan de buitenkant zo een badkamerschuimplaat tegen de muur. Daar kun je op beide kanten op tegelen.Jannibal23 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:46:
[...]
Hoe heb je die nissen (wc kant en douche kant gemaakt als ik vragen mag?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Als iemand die hier nog een muurtje wil gaan maken, wat maakt dat metal stud gegarandeerd recht is? Blijft dat voordeel staan als het muurtje tegen een schuin dak aan komt?barry86 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:48:
[Afbeelding]
Na met houtframes te hebben gewerkt nu mijn eerste metal studs framewerk. Werkt wel mooi, vooral dat je zeker weet dat de boel gewoon recht is.
Het schroeven is “wennen” (vindt het maar niks)
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Om alles goed geschroeft te krijgen heb ik de gaten in de balken afgetekend terwijl de balken naast elkaar geklemd lagen voor de hoogte. Daarna meten in de breedte en gaatje prikken. De dragers waren iets meer werk; ik heb van karton een mal gemaakt met een gaatje precies in het midden voor het aftekenen op de kopse kanten:
:strip_exif()/f/image/rvrACmoalaNKK1p7rMpwwn6g.jpg?f=fotoalbum_medium)
Werkte best goed, stuk beter dan 20 kanten meten, aftekenen en dan ondervinden dat het allemaal net iets van elkaar afwijkt. Vervolgens gaatjes geprikt. In beide gevallen kruislijnlaser gebruikt om zo recht mogelijk te boren en al met al lijkt het aardig gelukt
[ Voor 4% gewijzigd door JT op 21-01-2021 23:27 ]
Ecodan warmtepomp
Daarom nu een spuittentje gemaakt en een draaiplateautje geknutseld. Bij de Hornbach een potje basic watergedragen verf gescoord (moest een voorraadkleur zijn, daarom die bijzondere kleur
En dan vanavond echt even aan de gang geweest:
In de afgelopen dagen mn nieuwe oefenluidsprekertje goed in de mdf grondverf gezet. En vanavond dus alles klaargezet voor het spuiten:
:strip_exif()/f/image/qQmov8OMx0w0EcFpJXAUMka4.jpg?f=fotoalbum_tile)
Met na een minuutje dit resultaat:
:strip_exif()/f/image/X76wcgCnhreLMyqCqqjXIWSL.jpg?f=fotoalbum_tile)
Een echte spuiter krijgt uiteraard een veel mooier resultaat. Maar ik ben zeer tevreden: Zo mooi krijg ik het niet een rollertje en zelfs met alles voorbereiden en schoonmaken na afloop, gaat dit sneller
Ik ben tevreden. Morgen tweede laag.
Ik ben nog wel op zoek naar adviezen mbt hoe snel ik de tweede laag kan aanbrengen. Ik laat het nu tussendoor drogen. Vooral omdat ik dan morgen de speaker ook weer op zn kop kan zetten. Maar ik lees ook adviezen om de tweede laag te doen, zodra de eerste niet meer nat is (na 30mins tot 2u al de tweede laag). Dat zou een beter resultaat moeten geven. Enig idee of dat ook voor watergedragen verf geldt? Dat zou wel veel tijd en schoonmaken schelen
Moet Gyproc zijn, geen Siniat.
Ik ben benieuwd waarom je alleen Gyproc wil, zijn Siniat, Knauf,... slechter van kwaliteit oid?
[ Voor 3% gewijzigd door sloth op 22-01-2021 10:47 ]
Gyproc schijnt qua kwaliteit beter te zijn. Siniat platen schijnen slapper te zijn en breken sneller bij het verwerken / transporteren e.d. Zal eens even zoeken of Knauf vergelijkbaar is met Gyproc.sloth schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:46:
Lijkt me geen foute prijs. Bouwmaat zit op E 4.9 per plaat incl. BTW. Dat is dan wel voor Knauf.
Ik ben benieuwd waarom je alleen Gyproc wil, zijn Siniat, Knauf,... slechter van kwaliteit oid?
Ik zelf heb geen ervaring met XVLP systeem maar een HVLP met Compressor. Er zijn meerdere manieren van spuiten als het gaat om je lagen te laten drogen of niet. Er zijn ook methodes om Nat-in-nat te spuiten door even te wachten zodat er een film laag op je verf komt waardoor je geen druipers krijgt en houvast aan je MDF en dan de volgende laag al te spuiten (~ 30min). Zelf heb ik dat met watergedragen nog niet heel knap gekregen.
Als je over nog niet helemaal droge lagen een nieuwe natte spuit kan het zijn dat je onderste laag niet echt kan uitharden, watergedragen systemen werken op de manier dat er lucht verdampt uit de verflaag waardoor deze uithardt. Mocht de bovenste laag al een film ontwikkelen voordat de onderste al z'n "lucht" kwijt is krijg je slechtere hechting. Watergedragen droogt echter wel heel snel, dus afhankelijk van wat er op de pot staat kan je vaak wel al na 3 uur een andere laag erop gooien. En een gespoten laag is veel dunner dan een laag opgebracht met roller, dus vaak is het al sneller uitgehard dan op de pot staat.
Is de temperatuur wel rond de 21 graden? dat helpt enorm met de droging van de verf en de droogtijd
en het helpt met de viscositeit van de verf!
Het is wel wat kouder dan 21graden (ik gebruik onze kelder als klusruimte, daar is het nu iets van 14-15graden).
Ik merk inderdaad ook dat de verf sneller droog aanvoelt dan wanneer ik het met een rollertje aanbreng. Na een half uurtje zit er al een filmlaagje op en na een uur of 3 kan ik de luidspreker al zonder beschadigingen aan de verf oppakken.
Goede tip dat watergedragen verf wel moeilijker droogt als je er al snel een nieuwe laag overheen doet. Ik denk dat ik maar gewoon de verf goed laat uitdrogen, voordat ik de tweede laag spuit.
Zou het volgens jou nog nodig zijn om tussendoor te schuren, wanneer ik de tweede laag op een droge eerste laag aanbreng?
Je kan eigenlijk niet fout als je de lagen netjes tussendoor laat drogen.
Mocht je wel echt toe willen naar een steeds strakkere finish dan is tussendoor schuren met een hoge grid (600) wel ideaal, je ziet per laklaag het steeds een beetje straker worden. Maar als je tevreden bent met de textuur zoals hij is, is dit niet nodig. Wat vaak geadviseerd word is als je de laatste laag gaat spuiten, daarvoor wel te schuren. Dat is voornamelijk om als je toch iets van oneffenheden (stofjes, bubbeltjes etc) te kunnen weg schuren en dan een strakkere laatste laag krijgt.
het is jammer dat ik nu geen foto's heb van wat fronten waar ik mee ben gaan uitproberen en daar ook geen foto's tussendoor heb gemaakt maar je ziet het steeds strakker worden!
En laten we wel wezen, verven met een verfspuit is gewoon leuk werk haha.
My middle finger salutes you.
Taping mud is voegenvuller zoals Uniflott, en dat wat dun mengen, gewoon gips is te zacht.sloth schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:35:
Vancouver gast heeft het over "thinned down taping mud", met wat map je dat?
Stucpasta is om de wand te vlakken, maar de (papier)patch kan je ook prima vlakken met Uniflott.
Gezien je ronde gaten hebt is het onzin om die eerst vierkant te maken zoals bij de California patch.
De techniek is meer bekend als Butterfly patch, hier wordt het voor ronde gaten uitgelegd, zoals jij hebt.
Maar het werkt dus voor alle soorten gaten, zolang je patch maar matched met het gat.
Edit: @sloth
Let er wel even op dat bij een geboorde/gezaagde rand je stof hebt wat je er af moet halen/vegen met een vochtige doek/spons ivm (slechte) hechting (op stof).
Dat stof heb je bij een gebroken rand niet, die is al schoon na breken.
Het verdient aanbeveling om de rand van de patch iets met gips in te smeren zoals bij de California patch te zien was. Alleen hoeft zoveel niet omdat de geboorde patch al vrijwel past, met een vinger is al genoeg zodat je zeker weet dat alles gevuld is (in de kier) en hecht.
En beter is om beide randen voor te gipsen ipv alleen de patchrand bij de California patch of de muurrand bij de Butterfly patch.
Zit het niet mooi dan trek je het er gelijk uit en doe je het opnieuw met iets dunner voegengips.
[ Voor 59% gewijzigd door Teijgetje op 22-01-2021 14:13 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Grappig. Bij onze Siemens kookplaat staat er in de handleiding dat je hem wel moet afkitten (wat ik overigens niet gedaan heb) dus zowel keukeninstallateurs als fabrikanten denken er blijkbaar anders over.henkie196 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:36:
[...]
Water kan erlangs lekken en in het kastje eronder terecht komen, als er een kastje onder zit. Beetje nattigheid van schoonmaken heb je dat niet bij, maar als je water morst, of het kookt over in tamelijk grote hoeveelheden, kan het een beetje naar beneden lekken.
Onze keukenmonteur zei dat de kookplaat vrij gelegd moest worden, niet af kitten. Kennelijk verschillende insteken van verrschillende mensen. Weet niet wat een reparateur zou doen als die voor een kookplaat komt en ziet dat die vast gekit zit, mocht er wat mis zijn met de kookplaat. Kan me voorstellen dat die dan zegt dat ie later terugkomt.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik heb een CW6 cv ketel die het tapwater prima verwarmd maar de cv niet hoog gestookt krijgt. Hij is al 3x door een monteur na gekeken en van alles vervangen zonder effect. Enkele gegeven:
-Cv temp staat op 90 graden
-T1 (uit) wordt niet meer dan 56
-T2 (retour) is dan niet meer dan 45
- als ik de pomp vast zet op min 2 (laagst) en max 2, krijg ik bovenstaande temperaturen. Bij een hogere pompsnelheid wordt de temperatuur lager.
In de handleiding van de ketel (remeha calenta 40L) heb ik gelezen dat de ketel uit rendament overwegingen de cv temp altijd maar maximaal +- 10 graden hoger maakt dan T2. Dus zolang T2 laag blijft wordt T1 niet hoger.
Daarnaast las ik dat wanneer de afstand groot is (bij mij het geval) de pomp capaciteit een probleem kan zijn als deze te hoog staat. Het pomp debiet wordt beïnvloed door de snelheid.
Wat ik nu niet goed snap is waarom de temperatuur niet hoger wordt. Met deze waardes krijgt ie de woonkamer met moeite op 20 graden, maar de ketel brandt dan vrijwel de hele dag op maximaal vermogen. Het lijkt me echter ook niet dat die warmte verloren kan gaan. Kan het zijn dat ie 100% aangeeft maar toch op minder capaciteit brandt uit rendament limitatie?
Voorheen werkte het wel goed
Iemand nog tips? Ik heb de radiatoren in de woonkamer allemaal openen ook al naar de inregel ventielen gekeken. Deze staan ook goed,hoewel de radiator in de woonkamer die het verste weg staat onderin lauw blijft. Ik heb de inbus die er in zit al zo ver uit gedraait dat het water er uit spoot, dus verder kan echt niet
Leef lekker in het nu, er is niks anders
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Nefit easy, maakt niet uit of ik het klokprogramma gebruik of handmatig op 25 oid zet. Heb alle instellingen die ik kon vinden nagelopen en alles zoals anticipatie uitgezet zodat het zo basic mogelijk is.Cyberpope schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:28:
Wat voor een thermostaat heb je en welke instellingen heeft die?
Is er nog iets veranderd sindsdien? andere radiator, thermostaatkraan vervangen oia?
waterdruk in het systeem is in orde?
Als je alle radiotoren in het huis dicht draait behalve de woonkamer, worden ze dan wel warm in de woonkamer?FireFoz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:21:
Weet niet of ik hier nou een apart topic voor moet openen maar zit met het volgende probleem.
Ik heb een CW6 cv ketel die het tapwater prima verwarmd maar de cv niet hoog gestookt krijgt. Hij is al 3x door een monteur na gekeken en van alles vervangen zonder effect. Enkele gegeven:
- als ik de pomp vast zet op min 2 (laagst) en max 2, krijg ik bovenstaande temperaturen. Bij een hogere pompsnelheid wordt de temperatuur lager.
In de handleiding van de ketel (remeha calenta 40L) heb ik gelezen dat de ketel uit rendament overwegingen de cv temp altijd maar maximaal +- 10 graden hoger maakt dan T2. Dus zolang T2 laag blijft wordt T1 niet hoger.
Daarnaast las ik dat wanneer de afstand groot is (bij mij het geval) de pomp capaciteit een probleem kan zijn als deze te hoog staat. Het pomp debiet wordt beïnvloed door de snelheid.
Wat ik nu niet goed snap is waarom de temperatuur niet hoger wordt. Met deze waardes krijgt ie de woonkamer met moeite op 20 graden, maar de ketel brandt dan vrijwel de hele dag op maximaal vermogen. Het lijkt me echter ook niet dat die warmte verloren kan gaan. Kan het zijn dat ie 100% aangeeft maar toch op minder capaciteit brandt uit rendament limitatie?
Iemand nog tips? Ik heb de radiatoren in de woonkamer allemaal openen ook al naar de inregel ventielen gekeken. Deze staan ook goed,hoewel de radiator in de woonkamer die het verste weg staat onderin lauw blijft. Ik heb de inbus die er in zit al zo ver uit gedraait dat het water er uit spoot, dus verder kan echt niet
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
Ik heb eind 2019 ~ 300 platen laten leveren door de Bouwmaat. Als je er meer afneemt dan krijg je korting. Bij mij hebben ze het gratis geleverd. Knauf zijn gewoon goede platen, je moet inderdaad wegblijven bij die Siniat platen, buigen sneller door en ik vind ze ook zwaarder._Arthur schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:14:
Iemand nog een goede tip voor een goede/goedkope leverancier voor Gyproc gipsplaat 2600x600x12.5 AK? Tot nu toe lijkt de Karwei ze zelfs het goedkoopst te kunnen leveren (E 4,59 per plaat). Alleen dan moet je ze zelf halen en ik wil ze graag laten bezorgen![]()
300!?Nicklazzz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:02:
[...]
Ik heb eind 2019 ~ 300 platen laten leveren door de Bouwmaat......
Ik heb je vraag doorgestuurd aan een bevriende cv installateur en krijg dit als antwoord terug:FireFoz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:21:
Weet niet of ik hier nou een apart topic voor moet openen maar zit met het volgende probleem.
Heel simpel. Bij de remeha calenta vervuild de warmtewisselaar sterk en dit is ook niet te reinigen. Hierdoor krijg je dus een tegendruk in je warmtewisselaar waardoor de ventilator door te weinig onderdruk te weinig je menbraam van je gasblok open zuigt waardoor er te weinig vermogen per tijd word opgewekt.
Kost je dus een nieuwe warmtewisselaar. Zit 10 jaar garantie op de wisselaar bij remeha
In dit toestel zit een boiler. Vandaar dat je in het begin als je de warmwaterkraan opendoet je niet merkt dat de warmwater temperatuur slecht is. Als je de warmwaterkraan 10 min open laat staan zul je zien dat je niet meer dan 45 graden uitstroomtemperatuur hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 22-01-2021 21:49 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
@PaT Met het tapwater is geen probleem en we kunnen zelfs in bad... nou weet ik niet precies hoe warm het water dan is (geheid minder dan 45), maar ik zal het eens testen.
Ga ik morgen proberen!--HYPER--392 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:29:
[...]
Als je alle radiotoren in het huis dicht draait behalve de woonkamer, worden ze dan wel warm in de woonkamer?
Door een nieuwe printplaat zijn sowieso alle instellingen gereset... maar buiten de cv temp, water temp en de motorsnelheid kan ik weinig instellingen bedenken die hier effect op kunnen hebben. Ik heb geen thermostaatkranen of iets aan de CV vervanderd. Waterdruk is 2.1 (warm)akatar schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 19:25:
[...]
Is er nog iets veranderd sindsdien? andere radiator, thermostaatkraan vervangen oia?
waterdruk in het systeem is in orde?
Grappig. In de handleiding van mijn Siemens kookplaat staat heel duidelijk dat hij niet gekit mag worden. Dus zelfs de fabrikant weet het blijkbaar niet meer.breinonline schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:58:
[...]
Grappig. Bij onze Siemens kookplaat staat er in de handleiding dat je hem wel moet afkitten (wat ik overigens niet gedaan heb) dus zowel keukeninstallateurs als fabrikanten denken er blijkbaar anders over.
Of er zit daadwerkelijk verschil tussen verschillende soorten kookplaten.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Je hebt een boiler van 30 liter in je ketel zitten die wel heet wordt Daardoor voelt je tapwater heet.FireFoz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:52:
@SjorsC De thermostaat weet wel wat de buiten temperatuur is, maar de weather compensation staat uit. Voor zo ver ik kan zien ligt het probleem meer in de ketel aangezien max brandt en toch de CV niet warm krijgt.
@PaT Met het tapwater is geen probleem en we kunnen zelfs in bad... nou weet ik niet precies hoe warm het water dan is (geheid minder dan 45), maar ik zal het eens testen.
[...]
Ga ik morgen proberen!
[...]
Door een nieuwe printplaat zijn sowieso alle instellingen gereset... maar buiten de cv temp, water temp en de motorsnelheid kan ik weinig instellingen bedenken die hier effect op kunnen hebben. Ik heb geen thermostaatkranen of iets aan de CV vervanderd. Waterdruk is 2.1 (warm)
Test het morgen door je hete kraan voluit te zetten en te meten hoe warm het is. Als dat na 5 a 10 minuten minder heet is (wanneer je boiler dus leeg is en je ketel zelf voor het hete water moet gaan zorgen), dan is er aan de hand wat ik hierboven beschreef.
Weer bedankt! Dit ga ik proberen, lijkt me handiger en beter resultaat dan met een balkjeTeijgetje schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:50:
[...]
Taping mud is voegenvuller zoals Uniflott, en dat wat dun mengen, gewoon gips is te zacht.
Stucpasta is om de wand te vlakken, maar de (papier)patch kan je ook prima vlakken met Uniflott.
Ik moet ook nog gewone gipsplaten (AK) voegen, daarvoor kan je ook Uniflott gebruiken begrijp ik. Dat is dan mooi meegenomen.
Het is de eerste keer dat ik met gipsplaat werk dus ik ben nog zoekende naar een boodschappenlijstje. Zodat ik alles compleet heb en de goede spullen combineer.
Knauf Voegband papier 23 meter
Sterker dan zelfklevende band blijkbaar, wel wat meer gedoe met 2 lagen aanbrengen maar dat wil ik best proberen als dat een sterker resultaat oplevert.
Fis Profi gipsplaatschroef 3,9x35 mm trompetkruiskop grove draad, 200 stuks
Deze heb je nodig voor schroeven hout, toch? 39mm genomen omdat ik de gipsplaat wil bevestigen over een oud plafond heen (+-1cm dik).
KNAUF Uniflott finish 4 kg
Dit spul om af te werken na een gedroogde laag Uniflott. Jammer dat bouwmaat het niet heeft, dan maar combineren met een bezoekje Hornbach
Dit lijkt me compleet, of mis ik nog wat?
Je verhaal klinkt overigens wel logisch, alleen zo iets gebeurt toch niet in een heel korte tijd? We hadden een storing, daardoor is er een printplaat vervangen en sinds dien krijgen we hem niet goed warm. De drieweg klep is ook al vervangen, evenals het hele hydroblock daaronder. Als ik tapwater tap gaat het tapwater over de platenwisselaar en zie ik temperaturen van 75+ voorbij komen. Ik weet alleen niet of dat dan water is uit de boiler a 60 graden of nieuw kraanwater van +- 8 graden...PaT schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:26:
[...]
Je hebt een boiler van 30 liter in je ketel zitten die wel heet wordt Daardoor voelt je tapwater heet.
Test het morgen door je hete kraan voluit te zetten en te meten hoe warm het is. Als dat na 5 a 10 minuten minder heet is (wanneer je boiler dus leeg is en je ketel zelf voor het hete water moet gaan zorgen), dan is er aan de hand wat ik hierboven beschreef.
De plantenspuit wilde niet, alleen op de waterpistool stand. Maar met de blokkwast ging het prima.Teijgetje schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:12:
[...]
Ja dat moet prima gaan.
De reviews die je leest zijn van mensen die het te ruim hebben gebruikt op een gladde, al gestucte ondergrond die amper zoog, en die wilden schilderen er na.
Na drogen krijg je dan inderdaad de druppels en te dikke strepen te zien omdat in de diepgrond een kunststof zit. Dit geldt voor alle diepgrond. Die breng je aan om opgezogen te worden, wordt het niet opgezogen dan moet je het teveel wegrollen als je wil latexen er na.
Ik gebruik meestal Flevopol om een diepgrond te maken, deze is geheel transparant na drogen. Maar ook hiermee heb ik een stel schilders stucwerk van een heel appartement zien verkloten door het alleen met een pompplantenspuit aan te brengen maar niet het teveel weg te rollen zoals opgedragen zodat de muren egaal nat waren.
In jouw geval maakt een streepje/druiper of opgedroogde druppel niet uit gezien je er na gaat stuccen.
Ik zou het opbrengen met de plantenspuit, zodat het genoeg weg kan zuigen, en na-rollen zodat je geen plassen op de vloer krijgt van weglopende diepgrond.
Emmertje water met spons bij de hand om deze gelijk op te dweilen, eenmaal gedroogd zou het vast moeten zitten. (Flevopol wel)
Stucprimer van Knauf is geen diepgrond, die zou ik niet aanbevelen omdat deze meer een vast oppervlaklaagje oplevert. Dus bij oud stucwerk dat vast zit en slechts licht afgeeft aan het oppervlak is die prima.
Voor een zandlaag/cementlaag die verzand heb je echt een diepgrond nodig die tot achteraan volgezogen wordt.
Heb nog aardig wat over. Had een emmer van 5 liter en heb nog zeker 3 liter staan. Is dit spul ook aan te raden als primer voor egaline op de dekvloer? Staat wel vloer en beton op de emmer. Maar als iets anders 'beter' is dan hoeft het niet koste wat kost nu gebruikt te worden.
In het verlegde hiervan: Iemand voorkeur tussen Weber egalisatie en SAKRETE Egalisatiemortel EM30? De hornbach is ongeveer 10% goedkoper met SAKRETE. Maar als je daar een zak tekort komt moet je hier minimaal 3 dagen van te voren reserveren. Gisteren kon je pas voor maandag reserveren. De Weber is direct op halen bij o.a. praxis en bouwmaat.
[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 23-01-2021 01:56 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik gebruik knauf fill and finish als laag na de uniflott. wel te krijgen bij bouwmaat. Zijn voor jou misschien wel grote potten (20kg)sloth schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:33:
[...]
KNAUF Uniflott finish 4 kg
Dit spul om af te werken na een gedroogde laag Uniflott. Jammer dat bouwmaat het niet heeft, dan maar combineren met een bezoekje Hornbach
[ Voor 6% gewijzigd door Wuursj op 23-01-2021 08:04 ]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Bestaan er kant en klaar 'randen' voor? Mijn google acties brengen me niet veel verder dan een houten profiel onder een extra laag bituumm...
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 23-01-2021 10:14 ]

Mag een optie C ook nog?sdk1985 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 01:52:
[...]
De plantenspuit wilde niet, alleen op de waterpistool stand. Maar met de blokkwast ging het prima.
Heb nog aardig wat over. Had een emmer van 5 liter en heb nog zeker 3 liter staan. Is dit spul ook aan te raden als primer voor egaline op de dekvloer? Staat wel vloer en beton op de emmer. Maar als iets anders 'beter' is dan hoeft het niet koste wat kost nu gebruikt te worden.
In het verlegde hiervan: Iemand voorkeur tussen Weber egalisatie en SAKRETE Egalisatiemortel EM30? De hornbach is ongeveer 10% goedkoper met SAKRETE. Maar als je daar een zak tekort komt moet je hier minimaal 3 dagen van te voren reserveren. Gisteren kon je pas voor maandag reserveren. De Weber is direct op halen bij o.a. praxis en bouwmaat.
Klopt sommige dingen zijn duurder. Maar dat is bij andere bouwmarkten ook merk ik.sdk1985 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:42:
Wat is bouwmaat overigens een dure bouwmarkt. Ik heb het idee dat veel producten ex-btw duurder zijn dan met btw bij de reguliere bouwmarkten.
Eigenlijk zou je de prijs van elk product moeten vergelijken. Bouwmaat heeft dan weer het voordeel dat ze een anders, soms wat breder gamma hebben voor professionals. Ook spullen die je niet bij Hornbach en andere bouwmarkten kan vinden.
Het dak is verder prima en netjes opgeleverd. Uren technisch verwacht ik dat het niet goedkoop zal zijn v iets wat 'erbovenop' komt.ThinkPadd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:13:
Waarom zou je dat zelf doen? Ik kan mij voorstellen dat als je dat gaat doen en je lekkage krijgt (op misschien wel een heel ander stuk van het dak), de dakdekker geen garantie meer wil verlenen op zijn werk omdat je er zelf aan hebt lopen rommelen
Als het om vervangen of risicovolle dingen zou gaan zou ik je direct gelijk geven.
Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....
Ik moet de naden tussen de (voorgegrondde) dag stukken en de kunststof kozijnen nog afkitten. Gebruik ik acrylaat op kleur voor het aflakken, acrylaat op kleur na t aflakken (gevoelig voor vuil/verkleuring), ms polymeer na aflakken etc. Etc.
Mijn idee was op kleur zodat de overgang sowieso strak is. Aflakken kan ook nog wel ff duren, want k u t werk en andere prioriteiten...
Zoals gezegd citeer ik alleen maar een maat die in die business zit (en daar vrijwel elk mogelijk papiertje in heeft gehaald).FireFoz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 00:08:
[...]
Je verhaal klinkt overigens wel logisch, alleen zo iets gebeurt toch niet in een heel korte tijd? We hadden een storing, daardoor is er een printplaat vervangen en sinds dien krijgen we hem niet goed warm. De drieweg klep is ook al vervangen, evenals het hele hydroblock daaronder. Als ik tapwater tap gaat het tapwater over de platenwisselaar en zie ik temperaturen van 75+ voorbij komen. Ik weet alleen niet of dat dan water is uit de boiler a 60 graden of nieuw kraanwater van +- 8 graden...
Ben benieuwd of je het nog getest heb met het open zetten van de warmwaterkraan.
Dat klopt. Bouwmaat is vaak iets duurder. Wel is het assortiment vaak iets meer pro, iets.sdk1985 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:42:
Wat is bouwmaat overigens een dure bouwmarkt. Ik heb het idee dat veel producten ex-btw duurder zijn dan met btw bij de reguliere bouwmarkten.
Het , in mijn ogen, enige voordeel, is dat ze meestal genoeg van alles op voorraad hebben. Dat scheelt nog wel eens bij de gewone dhz-keten.
En tegen Hornbach, met drive-in, kan haast niemand op. Niet qua prijs, niet qua voorraad.
Of je de diepgrond voor de vloer kan gebruiken ligt er aan wat je gebruikt, zoals je zegt staat er op voor wand en vloer, dan zou dat gewoon moeten kunnen.
Flevopol kan zeker, wel in de juiste oplossing/verhouding.
De meeste gronderingen zijn op basis van kunststofdispersie, dus een plasticoplossing, die na droging een afgesloten laagje geeft zodat de egaline(/gips/mortel/ed) geen vocht kwijtraakt tijdens verwerking en uitharden.
Naar mijn mening ontlopen alle gronderingen elkaar niet zoveel en is het meer een centenkwestie/wij van wc-eend. Gebruik je mijn product dan kan je beter ook mijn grondering nemen, veel beter.
Stel je voor dat je een goedkopere neemt........daar verdienen ze niet aan.
Er zijn maar weinig producten die echt niet zonder hun eigen primer kunnen.
Ik zou er zo snel geen één op kunnen noemen, meestal is er gewoon een alternatief product te koop op dezelfde basis.
Maar vaak ook val je voor de verkooppraatjes, gewoon omdat zij dan een bepaalde garantie geven die jij aan je klant moet kunnen reproduceren.
HB met bouwmaat vergelijken is wel beetje het zelfde de lack tafel v.d ikea a 10,- vergelijken met een hardhouten tafel van een timmer bedrijf van 300,- maar goed dat weet je zelf ook wel ..Teijgetje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:02:
Dat klopt. Bouwmaat is vaak iets duurder. Wel is het assortiment vaak iets meer pro, iets.
Het , in mijn ogen, enige voordeel, is dat ze meestal genoeg van alles op voorraad hebben. Dat scheelt nog wel eens bij de gewone dhz-keten.
En tegen Hornbach, met drive-in, kan haast niemand op. Niet qua prijs, niet qua voorraad.
Maar bezorging/drive throuh oid .. laat maar ik pak liever de items zelf .. ik heb slechte ervaringen met diverse gebreken ..aan HB items .
Tja vanalles
De wijzen komen uit het Oosten!
Nee, vertel?vso schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:38:
[...]
HB met bouwmaat vergelijken is wel beetje het zelfde de lack tafel v.d ikea a 10,- vergelijken met een hardhouten tafel van een timmer bedrijf van 300,- maar goed dat weet je zelf ook wel ..
De kwaliteit van Hornbach staat gelijk aan een ikea-lacktafel en van de Bouwmaat met een kwaliteitstafel van 300 van de timmerman?
En welk deel van de wereld hebben we het dan over?
Persoonlijk vind ik de Bouwmaat duur en ruk, gewoon te weinig assortiment.
Vervelend dat je problemen hebt gehad met Hornbach producten.
Ik kan je voortaan hun klantenservice aanbevelen om het snel opgelost te krijgen.
Of weet je dat zelf ook wel?
Ik heb nog nooit iets niet terug mogen brengen of niet vergoed gehad bij garantie of aantoonbaar niet goed. Zelfs 300 euro speciaal op kleur gemengde verf werd vergoed omdat het recept in de mengmachine inderdaad te veel afweek van de goede kleur.
Mijn Hornbach heeft gewoon alle professionele merken. Goedkoper dan ik ze elders vind.
Zelfs schakelmateriaal was goedkoper dan Sander Vunderink, scheelde dacht ik maar een cent, maar toch.
Kwaliteit is naar prijs, net zoals bij de Bouwmaat, ook daar is de allergoedkoopste ramsj slecht van kwaliteit.
Mijn Hornbach verkoopt het lacktafeltje én hetzelfde hardhouten exemplaar voor 200 minder dan de Bouwmaat voor die handmade tafel rekent.
Ligt er dus aan wat je koopt, de gewone merk/profi artikelen zijn gewoon goed, van dezelfde kwaliteit en goedkoper.
En ik mocht alles altijd zelf pakken/uitzoeken, ook in de drive-trough.
Apart dat jij dat niet mocht? Had je ooit wat stellingen omgegooid of zo?
Vind het ook wel makkelijk om het gelijk in mijn auto te leggen en af te rekenen met een ingevuld briefje, apart dat jij kiest voor eerst op een kar, die bij de kassa omspitten naar barcodes, dan de parkeerplaats over, en dan pas in je auto.
Ieder zijn ding natuurlijk.
En zelfs de bezorgservice van de Hornbach werkt goed, net zoals overal eigenlijk.
Dus bezorgen is een keuze, dat je dat niet wilt is jouw recht, maar om dat als argument tegen Hornbach aan te voeren?
Bij mijn Karwei om de hoek kan ik trouwens momenteel ook niet gelijk iets afhalen na bestelling via internet.
Daar gaat ook 1-3 dagen overheen, zelfs als het op voorraad is. Hangt af van de drukte.
Bij de "lokale" HB die overgens 30 min rij-afstand ligt (niet hun fout) .. heb ik de volgende ervaringenTeijgetje schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:31:
[...]
Nee, vertel?
De kwaliteit van Hornbach staat gelijk aan een ikea-lacktafel en van de Bouwmaat met een kwaliteitstafel van 300 van de timmerman?
En welk deel van de wereld hebben we het dan over?
Persoonlijk vind ik de Bouwmaat duur en ruk, gewoon te weinig assortiment.
Vervelend dat je problemen hebt gehad met Hornbach producten.
Ik kan je voortaan hun klantenservice aanbevelen om het snel opgelost te krijgen.![]()
Of weet je dat zelf ook wel?
Ik heb nog nooit iets niet terug mogen brengen of niet vergoed gehad bij garantie of aantoonbaar niet goed. Zelfs 300 euro speciaal op kleur gemengde verf werd vergoed omdat het recept in de mengmachine inderdaad te veel afweek van de goede kleur.
Mijn Hornbach heeft gewoon alle professionele merken. Goedkoper dan ik ze elders vind.
Zelfs schakelmateriaal was goedkoper dan Sander Vunderink, scheelde dacht ik maar een cent, maar toch.
Kwaliteit is naar prijs, net zoals bij de Bouwmaat, ook daar is de allergoedkoopste ramsj slecht van kwaliteit.
Mijn Hornbach verkoopt het lacktafeltje én hetzelfde hardhouten exemplaar voor 200 minder dan de Bouwmaat voor die handmade tafel rekent.
Ligt er dus aan wat je koopt, de gewone merk/profi artikelen zijn gewoon goed, van dezelfde kwaliteit en goedkoper.
En ik mocht alles altijd zelf pakken/uitzoeken, ook in de drive-trough.
Apart dat jij dat niet mocht? Had je ooit wat stellingen omgegooid of zo?![]()
Vind het ook wel makkelijk om het gelijk in mijn auto te leggen en af te rekenen met een ingevuld briefje, apart dat jij kiest voor eerst op een kar, die bij de kassa omspitten naar barcodes, dan de parkeerplaats over, en dan pas in je auto.
Ieder zijn ding natuurlijk.
En zelfs de bezorgservice van de Hornbach werkt goed, net zoals overal eigenlijk.
Dus bezorgen is een keuze, dat je dat niet wilt is jouw recht, maar om dat als argument tegen Hornbach aan te voeren?
Bij mijn Karwei om de hoek kan ik trouwens momenteel ook niet gelijk iets afhalen na bestelling via internet.
Daar gaat ook 1-3 dagen overheen, zelfs als het op voorraad is. Hangt af van de drukte.
Ik had een douche massage straal ding en een afzuigkap onder andere gehaald beide defect binnen een jaar .. geen geld terug, wel vervangend product zelfde euvel weer terug weer zelfde product terug met beide overgens .. dat doucheding was plastic en zag er degenlijk(er) uit dan het was.. dingen braken spontaan af.
- Keuken/badkamer kastjes met wanden van 10mm ipv de "standaard" 18mm ..
- Bestellingen blijken net zo duur te zijn als je af gaat halen, webshop is bagger ..
- ik heb geen drive-through, "optie" dus winkelkarretje is het .. helaas.
- (diverse) vrienden hebben onafhankelijk tegels/hout besteld .. met gebroken of totaal onbruikbaar hout als resultaat. gezeur met nalevering etc etc ..
Schroeven gehad die braken (12,5 kg moeten kunnen dragen breken bij 5kg bv), meer en deel dat de kop gewoon doldraait
Maar voordat je het idee krijgt dat ik HB "haat" neuh .. ik koop wat ik nodig heb nog steeds daar .. en sommige dingen haal ik ergens anders bv bouwmaat .. sure bouwmaat is duurder (en x % korting bij Boels om te huren) maar ik loop liever met een winkelwagentje + gratis aanhanger oid .. scheelt toch weer ..
en als ik tijd kwijt ben om te shoppen / halen dan neem je gelijk de tijd om te kijken of het product voldoet ..
moet wel zeggen dat als ik houten balken bij de HB "sorteer" dat ik 3x het aantal doorga bijwijze van spreken als bv bij de "duurdere" winkels waar het vaak toch betere kwaliteit is.
Gamma/karwei/praxis/bouwmaat is duurder of kleiner assortiment bij mij in de regio.
Tja vanalles

Jammer van je slechte ervaringen, ik deel ze niet.vso schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:14:
[...]
Bij de "lokale" HB die overgens 30 min rij-afstand ligt (niet hun fout) .. heb ik de volgende ervaringen
Ik had een douche massage straal ding en een afzuigkap onder andere gehaald beide defect binnen een jaar .. geen geld terug, wel vervangend product zelfde euvel weer terug weer zelfde product terug met beide overgens .. dat doucheding was plastic en zag er degenlijk(er) uit dan het was.. dingen braken spontaan af.
- Keuken/badkamer kastjes met wanden van 10mm ipv de "standaard" 18mm ..
- Bestellingen blijken net zo duur te zijn als je af gaat halen, webshop is bagger ..
- ik heb geen drive-through, "optie" dus winkelkarretje is het .. helaas.
- (diverse) vrienden hebben onafhankelijk tegels/hout besteld .. met gebroken of totaal onbruikbaar hout als resultaat. gezeur met nalevering etc etc ..
Schroeven gehad die braken (12,5 kg moeten kunnen dragen breken bij 5kg bv), meer en deel dat de kop gewoon doldraait
Maar voordat je het idee krijgt dat ik HB "haat" neuh .. ik koop wat ik nodig heb nog steeds daar .. en sommige dingen haal ik ergens anders bv bouwmaat .. sure bouwmaat is duurder (en x % korting bij Boels om te huren) maar ik loop liever met een winkelwagentje + gratis aanhanger oid .. scheelt toch weer ..
en als ik tijd kwijt ben om te shoppen / halen dan neem je gelijk de tijd om te kijken of het product voldoet ..
moet wel zeggen dat als ik houten balken bij de HB "sorteer" dat ik 3x het aantal doorga bijwijze van spreken als bv bij de "duurdere" winkels waar het vaak toch betere kwaliteit is.
Gamma/karwei/praxis/bouwmaat is duurder of kleiner assortiment bij mij in de regio.
Een afzuigkap zou inderdaad goed moeten zijn, en zou je elk jaar/binnen garantie vernieuwd moeten krijgen als je steeds een nieuwe krijgt die stuk gaat. Geld terug krijg je praktisch nooit na een jaar, da`s dus niets geks.
Een plastic massagedouche kan inderdaad breken. Daarom zijn ze erg goedkoop. Meestal als je ze laat vallen.
Goedkope kastjes die ik ken zijn vaak 16 mm ipv 18, ook vrij normaal, wandjes van 10 mm heb ik nog nooit gezien maar daar sta je bij als je het uitzoekt denk ik? Als je met je kar door de winkel loopt?
En bestellingen zijn net zo duur als je ze afhaalt? Verwacht je dan goedkoper?
Lijkt me vrij logisch en zelfs netjes als het voor je klaar gezet wordt bij afhalen zoals gebeurt als je via de webshop bestelt. Je krijgt netjes bericht wanneer het klaarstaat of in de shop is als het niet op voorraad was.
Verder nooit problemen gehad met de webshop, click en buy, kies voor ophalen of bezorgen. Wat is er bagger aan?
Alles staat in de webshop, behalve losse moertjes, boutjes en bevestigingsmateriaal.
Inclusief winkelvoorraad en gangpad.
Dat vrienden slecht hout gekregen hebben en problemen hadden met nalevering? Dat is jouw probleem? Of hun en maak je dit nu jouw probleem?
Ik check altijd of mijn hout recht is, ook bij de duurdere zaken is de helft krom, dat ik bij de Hornbach dat ook doe is niet meer dan normaal.
Geen enkele timmerman zal zo maar een paar latten of balken uit een rek pakken, het is haast een beroepsdeformatie.
Dat je alleen maar recht hout verwacht voor minimumprijzen is imo niet reëel, maar dat je 20 pakken opensnijdt om 6 pakken rechte latjes te vinden is dan weer wat overdreven, het is wel vers hout, vaak is/blijft het recht genoeg als je het redelijk snel verwerkt, maar alle hout dat verkeerd bewaard wordt trekt krom.
En Hornbach doet niet moeilijk als je 20 pakken opensnijdt, of 20 balken afkeurt. Recht hout kopen is imo dus vrij eenvoudig.
En de Bouwmaat heeft net zo krom hout, vroeger hadden ze wat gevingerlast recht hout, haast 2x zo duur als normaal, dat verkocht dus niet, ondanks dat je het blindelings kon pakken want 100% recht.
Ik vind de schroeven van de Hornbach van hoge kwaliteit voor een laag prijsje, ze waren ook de eerste met alleen nog torx-spaanplaatschroeven waarvoor je niet voor hoeft te boren.
En ze zijn imo ook de enige die alle bevestigingsartikelen, je kan het zo gek niet bedenken of er hangt een bakje van, per stuk verkopen.
Torxschroeven van de Hornbach draaien bij mij alleen door als ik een te klein bitje gebruik, al kan ik ze vaak met het juiste bitje alsnog er uit draaien. (Even er in slaan)
Maar de schroeven die jij daar koopt zijn minder dan half zo sterk als aangegeven, breken en draaien door?Gebruik je niet per ongeluk RVS? Dat breekt en draait door als ze ze verwerkt als stalen spaanplaatschroeven.
Ik vind de spaanplaatschroeven van de Praxis, Karwei, Gamma, ed dan weer bagger, die breken snel en draaien door, gemaakt van pisbakkenstaal.
Die korting bij de Boels geldt ook als je niets koopt bij de Bouwmaat en een pasje hebt.
En een gratis kar is inderdaad handig, als die niet al in de meerprijs van de artikelen zit.
In mijn bus gaat 2,80 m x 1, 4 m tussen de wielkuipen en cabineschot, met de klep dicht, dus echt zelden dat ik een aanhanger nodig heb.
Maar met een kar door de schappen om te zien wat je koopt is dus hetzelfde bij de Hornbach als bij de Bouwmaat als bij elke DHZ winkel, waarom je bij de Hornbach niet kan zien wat je koopt is mij onduidelijk.
Net zoals je gratis kar, bij Bouwmaat krijg je hem na aankoop 1 uur gratis en daarna 5 euro per uur voor 150 Euro borg en eigen witte kenteken verplicht, bij de Hornbach krijg je hem 2 uur gratis na aankoop, 175 borg, en hebben ze ook tandemassers met eigen kenteken, 200 borg De Gamma hanteert ook 150 borg, eerste twee uur gratis met Gammapas en 12,50 per uur extra,
Alleen Praxis hanteert geen borg als je de kar hooguit twee uur gratis gebruikt en Praxislid bent. Anders wel borg, sowieso uurgeld na twee uur.
Maar dit is dan ook de duurste DHZ bouwmarkt.
Ik ben dus wel benieuwd welke aanhanger je gratis noemt en welke niet?
@The Fatal
Ook met MDF, zowel onbehandeld als gegrond, met OSB half en heel, met underlayment half en heel, en met multiplex heb ik geen problemen.
Wat is daar slecht aan?
Wel liggen vaak beschadigde platen bovenop, iedereen let namelijk op wat ze kopen.
Maar die liggen bij Jongeneel, Bouwmaat, Praxis, Gamma, Karwei etc ook bovenop.
Voor de "onnozele" die de bovenste plaat ongezien meeneemt.
Maar normaal zet je die even aan de kant en neemt hele.
Ik neem alleen beschadigde platen als ik de beschadiging niet nodig heb als snijverlies én ik flink korting krijg op de plaat. (Doet zelfs de Hornbach), anders pak ik een hele.
[ Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 24-01-2021 01:00 ]
Ik werk altijd met siniat. Ik geloof wel dat knauf ‘beter’ is. Maar dat is voor mij niet overtuigend genoeg tov het prijsverschil (afhankelijk van de hoeveelheid)Nicklazzz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 21:02:
[...]
Ik heb eind 2019 ~ 300 platen laten leveren door de Bouwmaat. Als je er meer afneemt dan krijg je korting. Bij mij hebben ze het gratis geleverd. Knauf zijn gewoon goede platen, je moet inderdaad wegblijven bij die Siniat platen, buigen sneller door en ik vind ze ook zwaarder.
Hornbach en Bauhaus zijn in mijn zoektocht het goedkoopst gebleken met 3.95 per plaat_Arthur schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:14:
Iemand nog een goede tip voor een goede/goedkope leverancier voor Gyproc gipsplaat 2600x600x12.5 AK? Tot nu toe lijkt de Karwei ze zelfs het goedkoopst te kunnen leveren (E 4,59 per plaat). Alleen dan moet je ze zelf halen en ik wil ze graag laten bezorgen![]()
Hornbach en Bauhaus hebben Siniat en die wil ik nietbarry86 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:45:
Hornbach en Bauhaus zijn in mijn zoektocht het goedkoopst gebleken met 3.95 per plaat
Heb je al eens met siniat gewerkt?_Arthur schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:47:
[...]
Hornbach en Bauhaus hebben Siniat en die wil ik niet
Ik heb nog enkele lijmspanen maar die mag je niet gebruiken begrijp ik (tanden). Een pleisterspaan dan? Is Super Prof Pleisterspaan 260x100x0,3 mm roestvrij staal wat? Of Knauf Spaan 280x140x3 mm medium blad met softgreep die wat langer en breder is (ook goedkoper).
Welke afmetingen werken makkelijk en wanneer gebruik je 'zacht' 'medium' of 'hard'? Halp
Bedoel je met voegen, de voegen van AK gipsplaten? Deze zou ik niet met een pleisterspaan afsmeren, maar een brede spatel voor gips en een gipsplaatnadenmes voor de tweede laag.sloth schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:20:
Wat voor gereedschap kan je het beste gebruiken om voegen gipswand af te smeren?
Ik heb nog enkele lijmspanen maar die mag je niet gebruiken begrijp ik (tanden). Een pleisterspaan dan? Is Super Prof Pleisterspaan 260x100x0,3 mm roestvrij staal wat? Of Knauf Spaan 280x140x3 mm medium blad met softgreep die wat langer en breder is (ook goedkoper).
Welke afmetingen werken makkelijk en wanneer gebruik je 'zacht' 'medium' of 'hard'? Halp
Vancouver Carpenter heeft redelijke duidelijke filmpjes over het afsmeren van gips, bijvoorbeeld dit filmpje over de diverse benodigde gereedschappen.
Het is kennelijk maar welke bron je neemt, dichter bij huis (Duitsland) werken ze met pleisterspanen. Dat maakt het verwarrend voor me.
Demo filmpje van een Knauf Marktmanager: YouTube: So spachtelt man Fugen mit Uniflott von Knauf
Filmpje van een Duitse professional, alle filmpjes van zijn kanaal vind ik trouwens super informatief, aanrader: YouTube: DH—Spachteln einer Trockenbauwand/Ständerwand /Finishing a Drywall J...
Ik ben mijn zolder vloer aan het aanpakken, en omdat er grote overspanningen in zitten willen ik graag een HEA balk halverwege plaatsen, zodat het gewicht op 2 binnenmuren komt te liggen. (Constructueel is dit mogelijk)
Echter ik moet dus een HEA140 van 3,7 meter omhoog zien te krijgen. Gewicht ongeveer 95kg.
Is dat met 3/4 man een trap op te tillen, of ik dat echt onmogelijk?
Ik ben van plan om een vliering te maken op de zolder en moet 4,20 vloerbalken naar zolder krijgen. Word volgens mij ook een uitdaging.phYzar schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:39:
Met 3 meter 70 is de lengte eerder een issue dan het gewicht. Kun je dat ding door je huis naar zijn plek toe manoeuvreren?
Iemand een idee hoe je dit kan uitrekenen/uitzoeken of het uberhaupt mogelijk is om dit soort lengtes naar boven te krijgen?
Alternatief is via buiten, door een raam naar de eerste verdieping, en daarna via de zoldertrap.
De nok boven de zoldertrap is 360, dus daar moet het met manoevreren denk ik wel lukken.
Indien mogelijk zou ik iemand met een autolaadkraan inhuren. Die doen dit soort werk geregeld. Idealiter kun je het natuurlijk dan door een dakraam oid naar binnen krijgen.nietbob schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:14:
[...]
Ik ben van plan om een vliering te maken op de zolder en moet 4,20 vloerbalken naar zolder krijgen. Word volgens mij ook een uitdaging.
Iemand een idee hoe je dit kan uitrekenen/uitzoeken of het uberhaupt mogelijk is om dit soort lengtes naar boven te krijgen?
Alternatief is via buiten, door een raam naar de eerste verdieping, en daarna via de zoldertrap.
De nok boven de zoldertrap is 360, dus daar moet het met manoevreren denk ik wel lukken.
Scheelt je een hoop gedoe
gelukkigTeijgetje schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:22:
Jammer van je slechte ervaringen, ik deel ze niet.
nu ja binnen 3 maanden en 6 maanden .. en die plastic douche was niet cheap .. maar goed bepaalde zaken koop ik daar niet meer.Een afzuigkap zou inderdaad goed moeten zijn, en zou je elk jaar/binnen garantie vernieuwd moeten krijgen als je steeds een nieuwe krijgt die stuk gaat. Geld terug krijg je praktisch nooit na een jaar, da`s dus niets geks.
Een plastic massagedouche kan inderdaad breken. Daarom zijn ze erg goedkoop. Meestal als je ze laat vallen.
Ach we hebben een andere visie en tja ik koop er nog steeds dus zo erg "verdedigend" hoef je niet te zijn hoor ..
Tja vanalles
Het resultaat valt op meerdere manieren te behalensloth schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:30:
Dat bedoel ik inderdaad.
Het is kennelijk maar welke bron je neemt, dichter bij huis (Duitsland) werken ze met pleisterspanen. Dat maakt het verwarrend voor me.
Demo filmpje van een Knauf Marktmanager: YouTube: So spachtelt man Fugen mit Uniflott von Knauf
Filmpje van een Duitse professional, alle filmpjes van zijn kanaal vind ik trouwens super informatief, aanrader: YouTube: DH—Spachteln einer Trockenbauwand/Ständerwand /Finishing a Drywall J...
Ben momenteel ook bezig met het afsmeren van gipsplaten en moet zeggen dat de manier met de brede plamuurmessen mij goed bevalt.
Denk dat er gewoon direct houtschroeven in kunnen zonder voor te boren. Echter aangezien ik de hornbach niet fysiek kan bezoeken heb ik geen flauw idee welke soort/maat schroeven ik daarvoor moet gebruiken. Zijn standaard nemef (loop)sloten. Iemand toevallig een idee welke schroef daar goed in past?
PVC buis halen en daarmee proberennietbob schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:14:
[...]
Ik ben van plan om een vliering te maken op de zolder en moet 4,20 vloerbalken naar zolder krijgen. Word volgens mij ook een uitdaging.
:fill(white):strip_exif()/f/image/x5uKq5tOv7Q974TwNwHdu1n7.png?f=user_large)
Ik ga een voorzetwandje maken in de schuur. Ik denk nu aan PIR+Fermacell. De handleiding wil dat ik een horizontale ventilatielatten om de 30cm (hart/hart) maak, maar er zit al een rachelwerkje van de vorige gipsplaten muur.
Kan ik de bestaande gebruiken of kan ik beter ff helemaal alles eruit slopen en nieuwe ventilatielatten plaatsen?
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Ik heb onlangs deze Hornbach-deur met nemef slot geplaatst. Ik heb zelf 4*30 schroeven gebruikt. Die had ik liggen en passen uitstekend.sdk1985 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:33:
Bedenk met trouwens nog een lockdown vraagje... Heb nieuwe deuren geleverd gekregen van de hornbach. De deuren zijn deels voorgeboord; de uitsparing van het slot. De schroefgaten om het slot vast te zetten zijn niet voorgeboord.
Denk dat er gewoon direct houtschroeven in kunnen zonder voor te boren. Echter aangezien ik de hornbach niet fysiek kan bezoeken heb ik geen flauw idee welke soort/maat schroeven ik daarvoor moet gebruiken. Zijn standaard nemef (loop)sloten. Iemand toevallig een idee welke schroef daar goed in past?
:strip_exif()/f/image/WaGJMJNOPvSFYk8zi5uaoF59.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb het geprobeert, maar ik blijf dan gewoon heel heet water houden. Ik kan het niet meten maar kan m'n handen er niet onder houden en het stoomt dus volgens mij is dat wel meer dan 45 graden.PaT schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:16:
[...]
Zoals gezegd citeer ik alleen maar een maat die in die business zit (en daar vrijwel elk mogelijk papiertje in heeft gehaald).
Ben benieuwd of je het nog getest heb met het open zetten van de warmwaterkraan.
Ik heb vanmiddag kabels getrokken onder de vloer en zag in de kruipruimte meters cv buis zonder enige isolatie. Aangezien de afstand van ketel naar de achterste radiator zo 14 meter is(en weer terug) , vermoed ik dat daar veel warmte verloren gaat. Ik ga dat eerst eens isoleren en kijken wat dat doet
Volgens mij moet dat wel lukken maar ik zou wel een paar potige mannen regelen. Als ik dat soort klussen met m'n zoons doe (18 en 21) wordt 't niets. Geen ervaring, niet sterk, geen drive. Met een paar collega's zou ik zo'n balk zo naar boven rennen. Ik zou de uiteinden inpakken met zacht materiaal om schade in je huis te voorkomen als je iets raakt.Maeslant schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:00:
Echter ik moet dus een HEA140 van 3,7 meter omhoog zien te krijgen. Gewicht ongeveer 95kg.
En als je twijfelt of het ding wel naar boven kan (370 is láng hoor) maak dan een mockup van b.v. een paar oude latten die je aan/in elkaar schroeft.
Ik krijg nog 1 suggestie door om eens te controleren (in het monteursmenu)FireFoz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:29:
[...]
Heb het geprobeert, maar ik blijf dan gewoon heel heet water houden. Ik kan het niet meten maar kan m'n handen er niet onder houden en het stoomt dus volgens mij is dat wel meer dan 45 graden.
Ik heb vanmiddag kabels getrokken onder de vloer en zag in de kruipruimte meters cv buis zonder enige isolatie. Aangezien de afstand van ketel naar de achterste radiator zo 14 meter is(en weer terug) , vermoed ik dat daar veel warmte verloren gaat. Ik ga dat eerst eens isoleren en kijken wat dat doet
De pompstand p28 op 7 zetten en p29 op 10. Het water moet natuurlijk wel weg kunnen uit de wisselaar anders daalt het vermogen. Als er een radiator dicht bij de ketel zit deze dichtzetten. Ander komt ook dan de retourtemperatuur re snel terug waardoor de ketel terugmoduleerd.
:strip_exif()/f/image/VBQS6uhAJjUj9JDyTap747iY.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit kwestie van losdraaien en dan zoiets erin https://www.hornbach.nl/s...uks/10337232/artikel.html ? Of is dat minder universeel dan ik hoop?
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik zou buitenlangs gaan door een raam met een liftje van de boels.Maeslant schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:00:
Een korte vraag;
Ik ben mijn zolder vloer aan het aanpakken, en omdat er grote overspanningen in zitten willen ik graag een HEA balk halverwege plaatsen, zodat het gewicht op 2 binnenmuren komt te liggen. (Constructueel is dit mogelijk)
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
En hoe is het gegaan vond je het makkelijk? Ik ben stijl achterover geslagen na het opvragen van een offerte voor het plaatsen van een hardhouten deur (2600 euro inclusief plaatsing) en wil het nu zelf gaan doen.phYzar schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:24:
[...]
Ik heb onlangs deze Hornbach-deur met nemef slot geplaatst. Ik heb zelf 4*30 schroeven gebruikt. Die had ik liggen en passen uitstekend.
[Afbeelding]
Poah dikke Massey.
Heb een muur gemaakt op zolder van cellenbetonblokken. Daarom moest ik een deur met kozijn plaatsen. Het kozijn afstellen was het meeste werk, want die moet in alle richtingen waterpas, haaks, etc staan terwijl er nog geen muur is. Het was geen set dus moest de scharnieren zelf inpassen in het kozijn en de deur. Ook dat is veel meten maar verder niet perse lastig. Het kozijn is hardhout, maar de deur 'karton', dus dat is makkelijker manoeuvreren. Uiteindelijk hangt en sluit de boel perfect. Heb de deur niet op maat hoeven schaven want heb het kozijn al op de juiste maat gemaakt (rekening houdend met kier en dikte vloerbedekking). Is het moeilijk? Ik vind van niet. Reken gewoon veel tijd voor passen en meten en meten en meten. Geduld is al 80%pizzacabonara schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:19:
[...]
En hoe is het gegaan vond je het makkelijk? Ik ben stijl achterover geslagen na het opvragen van een offerte voor het plaatsen van een hardhouten deur (2600 euro inclusief plaatsing) en wil het nu zelf gaan doen.
En ja, deuren laten plaatsen is vaak duur. Ik wilde dubbele hardhouten openslaande garagedeuren hebben. Offertes waren 5000+ euro. Via marktplaats een set deuren+kozijn gevonden voor 1000 euro, hagelnieuw maar fout ingemeten of iets dergelijks. Zelf geplaatst in een middagje (wel met hulp, die dingen zijn loodzwaar). Kind kan de was doen.
Die dingen had ik hier ook. Even eruit halen was er niet bij, want die dingen zitten binnenin nog vast met een spie. Ik moest eromheen boren om het geheel eruit te krijgen.sdk1985 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:22:
Hmm:
[Afbeelding]
Is dit kwestie van losdraaien en dan zoiets erin https://www.hornbach.nl/s...uks/10337232/artikel.html ? Of is dat minder universeel dan ik hoop?

Als er makkelijkere methodes zijn, hoor ik het graag, want ik heb nog een paar deuren te vervangen.

Als het zo vast zit dan ga ik ze wel schurenJolke schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:42:
[...]
Die dingen had ik hier ook. Even eruit halen was er niet bij, want die dingen zitten binnenin nog vast met een spie. Ik moest eromheen boren om het geheel eruit te krijgen.
Als er makkelijkere methodes zijn, hoor ik het graag, want ik heb nog een paar deuren te vervangen.
Afgelopen zomer maatwerk dubbele hardhouten garagedeuren laten plaatsen. Was voor 2400 euro geregeld, dus kan lonen om rond te shoppen als je het wilt laten doen.phYzar schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:42:
[...]
Heb een muur gemaakt op zolder van cellenbetonblokken. Daarom moest ik een deur met kozijn plaatsen. Het kozijn afstellen was het meeste werk, want die moet in alle richtingen waterpas, haaks, etc staan terwijl er nog geen muur is. Het was geen set dus moest de scharnieren zelf inpassen in het kozijn en de deur. Ook dat is veel meten maar verder niet perse lastig. Het kozijn is hardhout, maar de deur 'karton', dus dat is makkelijker manoeuvreren. Uiteindelijk hangt en sluit de boel perfect. Heb de deur niet op maat hoeven schaven want heb het kozijn al op de juiste maat gemaakt (rekening houdend met kier en dikte vloerbedekking). Is het moeilijk? Ik vind van niet. Reken gewoon veel tijd voor passen en meten en meten en meten. Geduld is al 80%
En ja, deuren laten plaatsen is vaak duur. Ik wilde dubbele hardhouten openslaande garagedeuren hebben. Offertes waren 5000+ euro. Via marktplaats een set deuren+kozijn gevonden voor 1000 euro, hagelnieuw maar fout ingemeten of iets dergelijks. Zelf geplaatst in een middagje (wel met hulp, die dingen zijn loodzwaar). Kind kan de was doen.
Ja, sinds vorige week heb ik een sabeltijgerzaag (? sabre saw in het Engels, Fuchsschwanz in het Duits). Daar kan ik ze nu meer afslijpen.sdk1985 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:23:
[...]
Als het zo vast zit dan ga ik ze wel schuren.
Hoe zou ik op de netste en goedkoopste manier dit soort muren glad/strak kunnen maken?
Gaat om de binnenwanden van ons chalet. alles ziet er netjes uit maar die muren verpesten het behoorlijk.
:strip_exif()/f/image/lF8TEp1W0OaaCtOTGqdGCVaO.jpg?f=fotoalbum_large)
de optie triplex (o.i.d.) eroverheen zie ik niet zo zitten. zitten zoveel hoekjes in het hele chalet.
Is vliesbehang een optie? kan dat over dit soort oneffenheden ook of moet ik die dan eerst opvullen?
Vliesbehang is ook niet glad toch? altijd met zo'n soort kleine structuur erin?
Nog andere opties die ik over het hoofd zie?
Opvullen is denk ik lastig, want hout is flexibel, als je daar rigide vulmiddel in gaat stoppen gaat het scheuren. Geen ervaring mee though.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Eraf halen en op het regelwerk dat daar (hoogstwaarschijnlijk) achterzit, gipsplaat tegen knallen.readytoflow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:31:
Eerst hier proberen.
Hoe zou ik op de netste en goedkoopste manier dit soort muren glad/strak kunnen maken?
Gaat om de binnenwanden van ons chalet. alles ziet er netjes uit maar die muren verpesten het behoorlijk.
[Afbeelding]
de optie triplex (o.i.d.) eroverheen zie ik niet zo zitten. zitten zoveel hoekjes in het hele chalet.
Is vliesbehang een optie? kan dat over dit soort oneffenheden ook of moet ik die dan eerst opvullen?
Nee dat kan niet.readytoflow schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:31:
Eerst hier proberen.
[Afbeelding]
Vliesbehang/glasvlies kan dit niet weg werken, renovlies ook niet. Ik heb hier een jaren 10 woning opgeknapt en deels zelf gestuct. Je ziet ALLES door renovlies heen ook al denk je een gladde muur voor je neus te hebben.
Opvullen kan ook niet i.v.m werking hout, gaat scheuren, als je kit gebruikt krijg je het nooit mooi glad.
Je kunt er waarschijnlijk gipsplaten of stucplaten overheen schroeven en de naden afwerken, daarna behangen of verven.
Andere optie is coverboard gebruiken, dan heb je wel nog naden alleen niet meer zo veel. Alle ellende kun je dan nog afwerken met een plintje

Zoals hierboven gezegd kan slopen ook maar dan moet je maar hopen dat je regelwerk exact op de juiste plek zit.
[ Voor 3% gewijzigd door ramormel op 25-01-2021 15:43 ]
Situatie: We hebben een uitbouw (2x slaapkamer) gerealisseerd inclusief verwarming. Helaas wordt het op deze kamers totaal niet warm, ook met radiatoren vol open. (15-16C)
We hebben in het offerte traject doorgenomen waar deze verwarming het beste afgetakt kon worden.
De CV-leidingen flex pijp zijn zonder mantelbuis in de zandcement dekvloer (boven koude garage) weggesmeerd. En heeft een lengte van ongeveer 11 m vanaf aftakking naar de ene kamer en 19m naar de andere kamer.
Geboden oplossing is nu het plaatsen van een boosterpomp voor extra doorstroming op kosten van ons.
Met als argumentatie dat als we vantevoren wisten dat de doorstroming niet voldoende zou zijn ze dit in de offerte hadden meegenomen.
Ligt het aan mij of is dit iets wat de aannemer voor zich dient te nemen?
De ruimte is verder weg, dus warmte komt er later aan. Ik denk dat je meer bereikt met het waterzijdig inregenen van je installatie. Hier meer info: Gas besparen door middel van CV tuning deel IIIAmafi schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:33:
Vraaje mbt meningsverschil aannemer.
Situatie: We hebben een uitbouw (2x slaapkamer) gerealisseerd inclusief verwarming. Helaas wordt het op deze kamers totaal niet warm, ook met radiatoren vol open. (15-16C)
We hebben in het offerte traject doorgenomen waar deze verwarming het beste afgetakt kon worden.
De CV-leidingen flex pijp zijn zonder mantelbuis in de zandcement dekvloer (boven koude garage) weggesmeerd. En heeft een lengte van ongeveer 11 m vanaf aftakking naar de ene kamer en 19m naar de andere kamer.
Geboden oplossing is nu het plaatsen van een boosterpomp voor extra doorstroming op kosten van ons.
Met als argumentatie dat als we vantevoren wisten dat de doorstroming niet voldoende zou zijn ze dit in de offerte hadden meegenomen.
Ligt het aan mij of is dit iets wat de aannemer voor zich dient te nemen?
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 07-04-2021 10:35 ]
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5
Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/