[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 91 ... 466 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geneuzel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:13
TheGhostInc schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:56:
[...]

Houd je rekening met de wind?
Ik heb al een keer midden in de nacht een kas met kunststofpanelen moeten redden. Eerst bakken geld uitgeven om de grond te verhogen en daarna erachter komen dat het ding vol de wind pakt en stuk gaat zou erg jammer zijn.

[...]

Fundering heeft 2 functies.
Aan de ene kant wil je niet dat de hele boel verzakt. Dus heipalen/afgraven tot vaste grond.
Aan de andere kant moet het stevig staan. Een basis om verder op te bouwen/dingen op vast te kunnen maken.

Als ik een beetje meedenk, klinkt het vooral dat de kasbouwers de voeten van de kas willen ankeren (tegen wegwaaien enzo). Dus een beetje dik (20cm?) blok beton is prima voor hun. Dat kun je prima doen door een gat te graven en een of meerdere zakken snelbeton en water erin te gooien. Bekisting kan, maakt het iets strakker, maar niet eens nodig.
Een ringfundering is een beetje zonde, want tussen de palen zit niks/weinig. Dan verlies je vooral ruimte in de kas.
Voor het voorkomen van verzakkingen... tja, daar gaat niemand op een forum iets zinnigs over kunnen zeggen. Op zandgrond gebeurd niks, op kleigrond, dan heb je meer info nodig. Aangezien het een dijkwoning is, zal er klei tussen zitten, maar ook 'dijk', dat kan zandgrond zijn of iets specifieks.

Dus waar 'staat' de kas dadelijk op, 1,5m verse grond, de originele ondergrond (rivierklei?), of iets anders? En hoeveel gewicht kan dat hebben?
Een lantaarnpaaltje met een 25kg betonvoetje eronder zakt echt niet zomaar weg in kleigrond. Een ringfundering met een paar kuub beton (2,3 ton per kuub), wapeningsstaal en een kas erop kan te zwaar zijn voor de ondergrond en gaan zakken. Een 'te zware' fundering kan dus ook voor problemen zorgen.

Een constructeur kan hierbij helpen.
Vraag trouwens ook de kasbouwers eens, die weten hoe nauw het komt. Misschien kunnen zij een paal die verzakt gewoon bijstellen. Maar het kan ook betekenen dat het glas knapt.
Bij de aanvraag van offertes zijn er een aantal bedrijven geweest die hier met hun constructie geen garantie op wilde geven. Je komt inderdaad hiermee in het semiprofessionele gebied uit. Dit maakt dan ook dat de kassenbouwer waarmee we in zee gaan 16 palen wil. Er zullen aan de binnenkant soort van schoren komen.

De palen zullen op terrastegels van 40x40x4.5 worden gestort. De tegels liggen dus op de al ingeklonken grond.

Een gedachte: misschien kan ik voor de palen bijv. 125mm diameter nemen en dan op het bovenste gedeelte een ring van 400mm diameter leggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Geneuzel op 29-12-2020 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Tehh schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:17:
[...]

Het plaatsen van een droger op een wasmachine kan niet altijd!
Toch handig zo'n forum op Tweakers waar ook niet-IT zaken worden besproken ;-)
Tuurlijk kan dat wel altijd, maar er is een verschil tussen een wasmachine in een open ruimte zetten en een droger zo er bovenop klappen of even nadenken over hóé je dat aanpakt.

Uit datzelfde topic:
Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:30:
[...]
Nee. Dit specifieke model van Bosch geeft aan (na contact met de klantenservice) dat er een tussenstuk tussen de droger en wasmachine moet wat met elkaar verbind. Dit zorgt er voor dat het niet kan vallen als de wasmachine hard trilt.
[...]
Volg gewoon even de instructies en denk ook gewoon na. Als de fabrikant voorschrijft dat je er zo'n tussenstuk tussen moet doen om 'm te 'borgen' dan doe je dat er tussen. Vanzelfsprekend stel je de wasmachine eronder mooi waterpas en bovendien zit die droger erboven ook gewoon omsloten door een kast, dus ook zonder 'tussenstuk' kan die droger daar prima bovenop staan als er aan de voorzijde een borging is (opstaand randje) dan kan die droger helemaal nergens heen.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Superflip schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:50:
Heeft iemand de ultieme tip om de cover los te krijgen?
Ik zie in de handleiding, 1e pagina in het midden bovenaan, iets staan met 90 graden draaien. Zou dat misschien op het bovenste afdekplaatje kunnen duiden? En dan niet proberen met de boutjes er in de boel te draaien, de kans is aanwezig dat de bovenste ring los zit van de plaat waar het schroefdraad in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
_ferry_ schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:32:
Ik zou denken: Metalstud, eventueel met 2 lagen gipsplaat. Als isolatiemateriaal Sonepanel of Acoustifit, of als het wat meer mag kosten: Metisse gerecycled katoen. En dan zorgen dat de boel ontkoppeld is.
LED-Maniak schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:34:
Dat denk ik ook. Ik heb hier een 10cm ytong wand gezet en daar hoor je nog een hoop doorheen.
Thanks. Weer wat voor op de grote klusjeslijst :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JelleMN86
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-03-2023
Krijnemans schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:34:
[...]

Helaas niet het antwoord dat ik gehoopt had :( dat betekent dat ik zowel de overloop, het trappenhuis en de gehele hal (wanden en plafonds) helemaal opnieuw zou moeten doen...

Ik ga het toch gewoon eens proberen.. Wellicht heb ik geluk en anders wordt het nog een aardige klus..
Gelukkig is het niet zo een drama. Het gaat op wanneer dit hetzelfde vlak is. Zodra je een hoek om gaat zal het kleurverschil niet heel erg opvallen en is dan ook te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRick1987
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-07 10:53
Ik zit met een asbest probleempje op zolder.
Iemand enig idee hoe ik dit zelf zou kunnen aanpakken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_AoojAwmXhCIXU8z0m3P97Qpso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rj0iWpJ9TLvV2PmEoLCzocIR.jpg?f=fotoalbum_large
Het liefst haal ik alleen het lange verlijmde deel weg zodat ik er een ventilatieunit op aan kan sluiten. En daarna netjes in een grote koof weg kan werken.

Iemand een idee? Of is het verlijmde deel proberen los te krijgen een onmogelijke opgave.

Hoop niet dat de enige oplossing een asbest saneringsbedrijf het laten uitvoeren is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 11:40
lizard87 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:13:
[...]

Toevallig precies die dit weekend gebruikt in douchecabine en rond wastafel... Het spul werkt fijn, maar voor ervaringen moet ik dus helaas ook nog even wachten :P
Ben benieuwd! Ik bestel ze gewoon, moet hoe dan ook gebeuren.
Heb toen 2 bison tubes voor 24€ gekocht bij de gamma. Kan ik er 8 Den Brave voor kopen online, dus kan altijd een keer overdoen voor die prijs.

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

PRick1987 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:10:
Ik zit met een asbest probleempje op zolder.
Iemand enig idee hoe ik dit zelf zou kunnen aanpakken?
[Afbeelding]
Het liefst haal ik alleen het lange verlijmde deel weg zodat ik er een ventilatieunit op aan kan sluiten. En daarna netjes in een grote koof weg kan werken.

Iemand een idee? Of is het verlijmde deel proberen los te krijgen een onmogelijke opgave.

Hoop niet dat de enige oplossing een asbest saneringsbedrijf het laten uitvoeren is :(
Alleen het lange stuk weghalen kan en mag. Dan wel even fotootje maken zodat je de volgende koper van je huis kunt laten weten waar er asbest zit (en vooral moet laten zitten).

Maar je mag ook alles zelf weghalen, is niet verplicht om door een bedrijf te laten doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Weet niet of het hier per se thuis hoort, maar wilde nog maar even aangeven dat als je huis nog geen energielabel heeft het de moeite waard kan zijn om dat voor 31-12 te regelen - vanaf volgend jaar gaat het fors duurder zijn omdat er een adviseur langs moet komen (men schat +-190 euro).

Ik was nu €4 en 30min kwijt....

Overheidswebsite hier: https://www.energielabelvoorwoningen.nl/

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:43

Superflip

*pwiet*

sypie schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:37:
[...]

Ik zie in de handleiding, 1e pagina in het midden bovenaan, iets staan met 90 graden draaien. Zou dat misschien op het bovenste afdekplaatje kunnen duiden? En dan niet proberen met de boutjes er in de boel te draaien, de kans is aanwezig dat de bovenste ring los zit van de plaat waar het schroefdraad in zit.
Scherp gezien, maar als ik de technische tekening bekijk lijkt dat verhaal niet te kloppen. Ik krijg er qua rotatie ook absoluut geen beweging in.
jsiegmund schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:55:
[...]

Ik heb (ongeveer) dezelfde, idd na losdraaien van die boutjes haal je die ring er zo af dus dan heb je best kans dat het gelijmd zit. Je krijgt 'm niet verder uit de grond? Tip van mijn hovenier was om onder iedere spot 50 cm extra kabel in te graven zodat je ze er makkelijker even uit kunt halen als dat nodig is, dat was wel een goede tip, maar goed; heb je ws nu niks aan :)

Met schroevendraaier los steken zou ook mijn plan van aanpak zijn.
Uitgraven is wat lastiger, ook omdat ik niet weet hoeveel lengte ik over heb van draad. Ik ga proberen met een stanleymes tussen de 2 lagen proberen geraken.
Damic schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:05:
[...]

Wrs met de gedachte, het is led dat gaat amper defect :) ik zou een nieuwe gaan halen en deze volledig uitgraven en vervangen.
Ik vrees ervoor dat ze dat dachten. Nieuwe halen is een beetje zot, die dingen zijn nog aardig aan prijs. Eind volgend jaar leggen we toch de hele tuin opnieuw aan en dan ga ik meteen voor wat 12v verlichting. Dan heb ik veel meer controle. Zou gewoon leuk zijn mocht ik deze nog kunnen fixen voor de komende 12 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb een nieuwe wc-bril waarbij het water aangesloten wordt tussen het meegeleverde filter en de bril zelf met een slang die aan beide zijden alleen in de bril of het filter wordt gestoken en daarna met een custom klem op z'n plek wordt gehouden. Er wordt dus niets geschroefd.

Maar ik wil dat filter niet gebruiken (leuk in China met zand in de waterleiding maar hier overbodig..) en de slang gewoon direct op de waterleiding schroeven zoals ik ook met de huidige bril (die naar de badkamer zal verhuizen) heb gedaan.

In dit filmpje zie je deze (voor mij) vreemde aansluiting op zowel het filter als de bril zelf vanaf 1:17 minuten:

Met andere woorden, bestaat er een verloopje waarmee ik dit direct op 1/2" buitendraad kan schroeven, net als een standaard flexibele slang bij een toilet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bx4QE_QVVDJvPnyGS3f0WdS0S5c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cYVhZ05EpdMq9NMalJ56iqKp.jpg?f=user_large
(breedste deel = 18mm, deel met rubber ringen = 11mm)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben een deel van onze garage aan het omtoveren naar speelkamer. Voorheen lag er vinyl met van die groene ondervloerplaten. Daaronder ligt deze betonvloer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTkqDgmDAGCh9ynGWoyiS56uTLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GnlLCBMSXj61nXoPtbH35zp.jpg?f=fotoalbum_large

Het idee is om een PVC-vloer (klik) te leggen. Waar ik nu over twijfel is of het noodzakelijk is om de vloer te egaliseren. Er is sprake van hoogteverschil. Op een lat van 240cm meet ik ongeveer 1cm verschil in hoogte om het waterpas te krijgen over de breedte van de kamer. Dat is best fors maar in de basis niet per definitie hinderlijk. Ik vermoed ook dat het bewust wat schuin afloopt naar beide muren omdat het een 'werkgarage' is geweest. In de lengte is de kamer wel egaal.

Ik zit aan deze ondervloer te denken vanwege de egaliserende werking. Volgens de fabrikant zou deze oneffenheden tot 4mm kunnen egaliseren. Dat zou voldoende moeten zijn en door de vloer in de lengte te leggen is er sowieso minder impact van het hoogteverschil.

Ik wil voorkomen dat ik na een halve PVC vloer gelegd te hebben toch moet constateren dat egaliseren noodzakelijk is. Aan de andere kant spaar ik al snel veel geld uit door het niet te doen.

Is dit vragen om problemen of gaat het met deze ondervloer werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Aghanim schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:25:
Ik ben een deel van onze garage aan het omtoveren naar speelkamer. Voorheen lag er vinyl met van die groene ondervloerplaten. Daaronder ligt deze betonvloer:

[Afbeelding]

Het idee is om een PVC-vloer (klik) te leggen. Waar ik nu over twijfel is of het noodzakelijk is om de vloer te egaliseren. Er is sprake van hoogteverschil. Op een lat van 240cm meet ik ongeveer 1cm verschil in hoogte om het waterpas te krijgen over de breedte van de kamer. Dat is best fors maar in de basis niet per definitie hinderlijk. Ik vermoed ook dat het bewust wat schuin afloopt naar beide muren omdat het een 'werkgarage' is geweest. In de lengte is de kamer wel egaal.

Ik zit aan deze ondervloer te denken vanwege de egaliserende werking. Volgens de fabrikant zou deze oneffenheden tot 4mm kunnen egaliseren. Dat zou voldoende moeten zijn en door de vloer in de lengte te leggen is er sowieso minder impact van het hoogteverschil.

Ik wil voorkomen dat ik na een halve PVC vloer gelegd te hebben toch moet constateren dat egaliseren noodzakelijk is. Aan de andere kant spaar ik al snel veel geld uit door het niet te doen.

Is dit vragen om problemen of gaat het met deze ondervloer werken?
Pak eerst eens een hamer en ga eens kijken hoe "broos" de ondervloer is .. zo 1.2.3 lijkt het mij alsof de
egaliserende laag niet goed gehecht heeft oid. je hoeft niet enorm hard te slaan maar zachtjes tikken kan voldoende zijn ..

ik zou wel de vloer egaliseren ook al verminderd product x de hoogte verschillen als je er niet voor kiest .
De reden om het wel te doen : Als je het huis verkoopt en de nieuwe vloer die je erboven op legt te lelijk is .. hoef je geen extra werk te doen. (of als je het weer als garage wilt gebruiken) ...
Een damwerende/remmende laag daaroverheen kan ook voorkomen dat je last hebt van optrekkend vocht hebt, en dus extra moet stoken

Zoek even op mij + @Teijgetje en betonnen vloer .. we hebben nog een paar posts terug een discusssie over egaliseren enzv gehad.. staan ook wat linkjes die wellicht intressant zijn, ps de machine die ik heb gebruikt zou ik overkill in deze situatie

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:20
Niet echt een 'showcase', maar een korte vraag; Heeft iemand een idee waar je goedkoop uitvulplaatjes kan kopen? Ik vind 30EUR voor 300 stukjes plastic vrij prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 13:52

Tjark

DON'T PANIC

@MWDKing Zoiets? https://www.ecotools.nl/a...uitvulplaatjes-200-stuks/
maar ben je ook 5 euro verzenden kwijt voor <50 euro.

Maar een toolstation is vast in de buurt? https://www.toolstation.nl/set-kunststof-opvulstukken/p46640
(of verzend al gratis vanaf 20 euro)

[ Voor 34% gewijzigd door Tjark op 29-12-2020 16:46 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:24
Ik zit eraan te denken om in de toekomst ons balkonhek te gaan voorzien van keralit of gewoon douglas rabatdelen bijvoorbeeld. (potdeksel idee)
Echter breek ik mijn hoofd over hoe dat te bevestigen op bestaand hek?
Het frame van het hek (boven en zijkanten) zijn dik genoeg om eventueel in te boren?
Spijlen en onderkant hek zijn dun, daar kan ik denk ik niet zoveel mee.
Weet ook niet of ik het dubbelwandig wil trouwens, dus zowel binnen als zichtkant vanuit de tuin, of alleen zichtkant vanuit de tuin.

Iemand die beetje in de goede richting kan duwen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDNt8-GrqvMJxcaV9zz5mipNREM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7pQ4YeyJBfDQJQj3vdbILBLS.jpg?f=fotoalbum_large

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Gebruiken jullie altijd voorstrijk voor het schilderen van een gestucte muur? Heeft het ook zin om te gebruiken voor een muur die al geverfd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:35

Bravo

Second Best

Megalomania schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:38:
Gebruiken jullie altijd voorstrijk voor het schilderen van een gestucte muur? Heeft het ook zin om te gebruiken voor een muur die al geverfd is?
Voorstrijk is alleen nodig voor de eerste keer verven nadat de muur is gestuct, niet als je later een andere verf er op gaat aanbrengen.

Voorstrijk verminderd de zuigende werking van het opgebracht gips (stuc). Dat is niet nodig als de muur al geverfd is.

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Laatst online: 16:45
Weet iemand waar je MDF platen kunt bestellen waar ze een beetje schappelijk zijn in de prijzen incl bezorging? Ik heb hier geen fatsoenlijke houthandel in de buurt (voor zover ik weet althans, omgeving Etten-Leur). De andere optie is om erom te rijden, maar dan moet ik een aanhanger meenemen en dus ook weer terug gaan brengen, dat kost me een halve dag. En bij de 'normale' bouwmarkten lijkt het sowieso een stuk duurder dan bij enkele online winkels (zat nu te kijken bij Houtmarkt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
jsiegmund schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:54:
Weet iemand waar je MDF platen kunt bestellen waar ze een beetje schappelijk zijn in de prijzen incl bezorging? Ik heb hier geen fatsoenlijke houthandel in de buurt (voor zover ik weet althans, omgeving Etten-Leur). De andere optie is om erom te rijden, maar dan moet ik een aanhanger meenemen en dus ook weer terug gaan brengen, dat kost me een halve dag. En bij de 'normale' bouwmarkten lijkt het sowieso een stuk duurder dan bij enkele online winkels (zat nu te kijken bij Houtmarkt).
Platen bezorgen zal nooit echt goedkoop worden denk ik, aangezien het al gauw richting vrachtwagen transport zal gaan.
Bij Jongeneel is het 42 euro bezorgkosten, boven 350,- gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 13:52

Tjark

DON'T PANIC

@jsiegmund kijk eens bij https://www.plintenfabriek.nl/hout-en-plaatmateriaal die rekenen volgens mij maar 19 euro. Ze hebben ook een zaagservice (geen idee van hoe uitgebreid/kosten)

[ Voor 22% gewijzigd door Tjark op 29-12-2020 17:35 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Martinusz schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:34:
Ik zit eraan te denken om in de toekomst ons balkonhek te gaan voorzien van keralit of gewoon douglas rabatdelen bijvoorbeeld. (potdeksel idee)
Echter breek ik mijn hoofd over hoe dat te bevestigen op bestaand hek?
Het frame van het hek (boven en zijkanten) zijn dik genoeg om eventueel in te boren?
Spijlen en onderkant hek zijn dun, daar kan ik denk ik niet zoveel mee.
Weet ook niet of ik het dubbelwandig wil trouwens, dus zowel binnen als zichtkant vanuit de tuin, of alleen zichtkant vanuit de tuin.

Iemand die beetje in de goede richting kan duwen?

[Afbeelding]
Wellicht zou je voor- en achterkant naar elkaar kunnen klemmen? De ene kant een bout, de andere kant een moer die je vastzet. Paar balkjes tussen de spijlen zodat ze niet naar beneden zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Alsjemenou schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:57:
[...]

Wellicht zou je voor- en achterkant naar elkaar kunnen klemmen? De ene kant een bout, de andere kant een moer die je vastzet. Paar balkjes tussen de spijlen zodat ze niet naar beneden zakken.
Balken tussen de spijlen is wellicht goed idee. Balk met inkeping onder en boven en zo klemmen tussen boven en onderkant hek, eigenlijk een dikkere stijl maken. Dit op paar plekken doen en daar kan dan het rabatdeel op geschroefd of met spijkerpistool vastgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Tjark schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:24:
@MWDKing Zoiets? https://www.ecotools.nl/a...uitvulplaatjes-200-stuks/
maar ben je ook 5 euro verzenden kwijt voor <50 euro.

Maar een toolstation is vast in de buurt? https://www.toolstation.nl/set-kunststof-opvulstukken/p46640
(of verzend al gratis vanaf 20 euro)
Toolstation haal ik vaak spullen. Toch nog vrij duur die dingen. Maar ik zie ze ook nergens goedkoper...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:00
JelleMN86 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:37:
[...]

Gelukkig is het niet zo een drama. Het gaat op wanneer dit hetzelfde vlak is. Zodra je een hoek om gaat zal het kleurverschil niet heel erg opvallen en is dan ook te verwaarlozen.
Vandaag 2x geschilderd. Ik heb alle aansluitende wanden (en de daar weer op aansluitende wanden) en het plafond geschilderd. Ik ben gestopt bij een buitenhoek. Gevoelsmatig leek me dit de plek waar het verschil het minst waarneembaar zou zijn. Het resultaat: geen verschil te zien! Helemaal blij dus!

Nu morgen één wand nog tot de helft grijs schilderen en dan is de baas weer blij (en ik dus ook)! Bedankt voor de meningen en hulp allemaal!
MWDKing schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:22:
Niet echt een 'showcase', maar een korte vraag; Heeft iemand een idee waar je goedkoop uitvulplaatjes kan kopen? Ik vind 30EUR voor 300 stukjes plastic vrij prijzig.
Ik heb onlangs toevallig een doos besteld bij Ecotools (moest nog van alles hebben dus verzenden was gratis). Ben zeer tevreden met de kwaliteit ervan! En ook niet echt extreem duur voor mijn gevoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honolulu
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Alsjemenou schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:13:
Als ik jouw wensen hoor is op de lange termijn een geïsoleerde schuur perfect. Enkel impregneren helpt echt wel veel, maar op den duur kan alsnog wat vocht doorkomen. Door een spouw te creëren met stootvoegen zal dit probleem zichzelf oplossen doordat de spouw kan ventileren. Isolatie helpt de warmte binnen/buiten te houden en tevens helpt het enorm tegen het geluid (uiteraard incl. Folie aan zowel warme als koude zijde). OSB tegen de geïsoleerde muren aan en [klaar...]
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt _/-\o_ ventilerende spouw tussen halfsteens muur en geisoleerde wand met folie (dampopen + dicht). OBS er tegenaan voor de stevigheid.
Kamer in kamer door voor een zwevende betonvloer te kiezen en ook het plafond mee te nemen in de isolerende constructie is dan nog maar een kleine stap, maar wel een lastige als je ook ramen en deuren nodig hebt. Zonder ramen zou ik nog wel kunnen, maar ideaal is dat absoluut niet, sowieso vanwege het licht, maar ook omdat:
Om een goede luchtdoorvoer te creëren (tegen schimmelwerking, muffe geur en gezondheidsproblemen) zou ik boven de deuren en ramen ventilatieroosters aanbrengen. Mooiste is dat als je aan weerszijden van de schuur ventilatieroosters hebt zodat het kan circuleren.
Daar moet ik nog eens goed over nadenken, ventilatieroosters zoals jij hebt gemaakt lijken me veel geluid door te geven, maar zijn wel prima bruikbaar voor het fietsendeel (wat overigens dezelfde voorzetwand gaat krijgen).

Een extra reden om te ventileren is dat houtstof (niet het stof wat je ziet, maar de sub 5um stofdeeltjes) nogal schadelijk zijn voor je gezondheid (lees: kankerverwekkend). Goede (LPHV) stofafzuiging weet daar als het goed is wel raad mee (en anders mondkapje of liever buitenlucht ademen via een masker), maar je wilt sowieso ook de mogelijkheid hebben om snel de hele ruimte te ventileren.

Ach, laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:16
jsiegmund schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:54:
Ik heb het toevallig ook laatst uitgezocht, Roosendaal. Mijn goedkoopste oplossing was een aanhanger huren en ophalen bij de Hornbach.

Wanneer Hornbach weer helemaal open is kan je daar eventueel gratis een aanhanger lenen.

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Laatst online: 16:45
sjorsjes schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:41:
[...]

Ik heb het toevallig ook laatst uitgezocht, Roosendaal. Mijn goedkoopste oplossing was een aanhanger huren en ophalen bij de Hornbach.

Wanneer Hornbach weer helemaal open is kan je daar eventueel gratis een aanhanger lenen.
Ja zoiets is mijn back-up optie inderdaad. Maar Hornbach is voor MDF niet super goedkoop, laat staan Karwei en Praxis (die hier in E-L zitten, dus dat zou nog makkelijker zijn). Heb ff mailtje de deur uitgedaan naar een bouwmaterialen handel hier in de buurt. Hebben geen webshop, maar verkopen wel wat ik zoek. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QpJ0XVw2ZU3V8w4qH1XzWjivS8k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GKIhnh6wPUC0KMDBWTQfgONV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owl4jdVsBNSHmpU1OJ2FvL5Rlqg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/69o0nhSWXzgwVTvmm3ouT49j.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb last van een wat klemmende stompe binnendeur.
Op de eerste foto zie je dat-ie rechtsonder een stuk dichter tegen het kozijn zit.
De piep/kraak hoor ik echter bij het middelste scharnier.

Hoe kan ik dit fiksen? Met de scharnieren zelf valt niet veel te doen volgens mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijnemans
Trasos schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:38:
[Afbeelding][Afbeelding]

Op de eerste foto zie je dat-ie rechtsonder een stuk dichter tegen het kozijn zit.

Hoe kan ik dit fiksen? Met de scharnieren zelf valt niet veel te doen volgens mij?
Lijkt alsof hij wat is gaan afhangen. Heb je de schroeven al eens allemaal opnieuw vastgedraaid?

Je kunt onder het onderste scharnier iets stoppen op het 1mm op te vullen, dan is het meestal wel opgelost.

Andere oplossing is om het ronde stuk (van het pen-gat stukje) iets te buigen maar daar ben ik zelf niet zo een voorstander van..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 17:27

Det

MWDKing schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:56:
[...]

Toolstation haal ik vaak spullen. Toch nog vrij duur die dingen. Maar ik zie ze ook nergens goedkoper...
Hornbach? 60 stuks voor € 3,69 Ooit eens een setje gekocht en veel plezier van gehad.
Hoe je hier momenteel zonder veel (verzend)kosten aan komt is de volgende vraag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 21:57
MWDKing schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:22:
Hoeveel heb je er eigenlijk nodig en in welke maat / maten? Ik heb bij Toolnation één keer een hele bups gekocht en sindsdien liggen er nog een stuk of honderd in allerlei maten in mijn gereedschapskast te nixen...

Edit: die tip van @Det is ook wel goed. Vooral omdat je volgens mij gewoon kan bestellen / afhalen bij Hornbach toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Valorian op 30-12-2020 00:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Det

Det

Ja je kunt afhalen bij de Hornbach maar ik zie op de site een minimum orderwaarde van € 15. En ik heb geen idee wanneer je een "slot" krijgt om af te halen, ik hoorde dat dat nogal vol liep bij bouwmarkten in het algemeen maar misschien is dat niet zo bij Hornbach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Krijnemans schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:01:
[...]

Lijkt alsof hij wat is gaan afhangen. Heb je de schroeven al eens allemaal opnieuw vastgedraaid?

Je kunt onder het onderste scharnier iets stoppen op het 1mm op te vullen, dan is het meestal wel opgelost.

Andere oplossing is om het ronde stuk (van het pen-gat stukje) iets te buigen maar daar ben ik zelf niet zo een voorstander van..
Nee, ik heb er nog niks aan gedaan.
Eerlijk gezegd doet de deur dit al vanaf het begin (3 jaar geleden).
Bij de oplevering is dit genoemd en toen was het ad hoc opgelost door een schroevendraaier aan de binnenkant van het kozijn te stoppen en dan de deur dicht te trekken.
Maar dat hielp dus maar even, en heeft het misschien uiteindelijk wel erger gemaakt?

Wat bedoel je met het opvullen van het onderste scharnier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
Trasos schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:28:
[...]

Nee, ik heb er nog niks aan gedaan.
Eerlijk gezegd doet de deur dit al vanaf het begin (3 jaar geleden).
Bij de oplevering is dit genoemd en toen was het ad hoc opgelost door een schroevendraaier aan de binnenkant van het kozijn te stoppen en dan de deur dicht te trekken.
Maar dat hielp dus maar even, en heeft het misschien uiteindelijk wel erger gemaakt?

Wat bedoel je met het opvullen van het onderste scharnier?
Probeer toch eerst eens de schroeven goed aan te draaien.

Als dat niet werkt:
Het gedeelte van het onderste scharnier wat in het kozijn geschroefd is los maken en dan tussen het kozijn en het scharnier opvullen (vulplaatje bijvoorbeeld). Dan het scharnier weer vastdraaien. Op die manier zal de deur zich een klein beetje draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
Det schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:26:
Ja je kunt afhalen bij de Hornbach maar ik zie op de site een minimum orderwaarde van € 15. En ik heb geen idee wanneer je een "slot" krijgt om af te halen, ik hoorde dat dat nogal vol liep bij bouwmarkten in het algemeen maar misschien is dat niet zo bij Hornbach.
In Nieuwegein bij Hornbach kreeg ik pas slots beschikbaar voor een week later. Bij Gamma in dezelfde plaats was het 1 tot 4 dagen afhankelijk van inhoud winkelwagen, dus na alle losse grut verwijderd te hebben kon ik het gewenste hout de volgende dag (dat is vandaag) afhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Voor alle losse grut -> toolstation na 10 minuten afhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
Ik heb een nieuw dakraam gekocht en deze staat nu beneden. Ik heb een wenteltrap. Naar de eerste verdieping zou moeten lukken. Echter is de doorgang naar zolder krapper. Stel dat het niet past, wat is dan een eenvoudige oplossing om het raam omhoog te krijgen? Gewoon ophijsen met een touw?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Laatst online: 22:27

M-ThijZ

Riding on Rails

Hmmbob schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:44:
Weet niet of het hier per se thuis hoort, maar wilde nog maar even aangeven dat als je huis nog geen energielabel heeft het de moeite waard kan zijn om dat voor 31-12 te regelen - vanaf volgend jaar gaat het fors duurder zijn omdat er een adviseur langs moet komen (men schat +-190 euro).

Als ik inlog zie ik dat ik al een definitief energielabel heb met een geldigheid tot januari 2025. Is het nodig om die alvast te 'verlengen'? En kan dat op dezelfde manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Laatst online: 22:27

M-ThijZ

Riding on Rails

Trasos schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:38:
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb hetzelfde gehad met een buitendeur. Opgelost met een vulplaatje tussen scharnier en kozijn.

Zo'n unit dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBLeDexni0HKIoNDRcml4aDYiA4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qqr4DJUJnaqce6JWKdmlnWu9.png?f=user_large

Je kunt meerdere plaatsen als het nodig is (ook aan de deurkant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
M-ThijZ schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:04:
[...]

Als ik inlog zie ik dat ik al een definitief energielabel heb met een geldigheid tot januari 2025. Is het nodig om die alvast te 'verlengen'? En kan dat op dezelfde manier?
Wat is nodig? Een nieuw label is 10 jaar geldig, dus als je dan niet verhuisd bent, heeft het geen zin gehad. En inderdaad kan het op dezelfde manier, gewoon inloggen, aanklikken en foto's verzamelen. Ironisch genoeg doen de goedkope aanbieders minder moeilijk, dus kies er eentje die 1 of 2 euro kost.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

KabouterSuper schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:15:
[...]

Wat is nodig? Een nieuw label is 10 jaar geldig, dus als je dan niet verhuisd bent, heeft het geen zin gehad. En inderdaad kan het op dezelfde manier, gewoon inloggen, aanklikken en foto's verzamelen. Ironisch genoeg doen de goedkope aanbieders minder moeilijk, dus kies er eentje die 1 of 2 euro kost.
Maar je weet nooit of je binnen 10 jaar wel of niet gaat verhuizen. En dan is een verzekering van 1 a 2 euro om >100 uit te sparen in mijn optiek geen onzinnige investering.
GermanPivo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:25:
[...]

Dat was weer een impulsaankoop :Y
Ik heb hier nog een bosch boormachine staan die ik wellicht terug moet sturen naar Amazon (implus aankoop). Dus om deze nu weer te doen.. Must resist...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

DoeEensGek schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:43:
Voor alle losse grut -> toolstation na 10 minuten afhalen!
Viel mij trouwens op dat Toolstation veel goedkoper is met schroeven en dergelijke dan bouwmarkten.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Cyberpope schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:42:
[...]

Maar je weet nooit of je binnen 10 jaar wel of niet gaat verhuizen. En dan is een verzekering van 1 a 2 euro om >100 uit te sparen in mijn optiek geen onzinnige investering.
ik ben van een D label naar een A label gegaan, voor taxatie rapport kan dit een nuttige bijdrage zijn.

Maar lang verhaal kort.. in de praktijk is zuiniger huis zoiezo prettiger .. bespaart een hoop. ongeacht het label

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
pizzacabonara schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:43:
[...]

Viel mij trouwens op dat Toolstation veel goedkoper is met schroeven en dergelijke dan bouwmarkten.
Toolstation is dan ook alleen een afhaalstation :) die hebben geen hele bouwmarkt/showroom te onderhouden en minder personeel in een vestiging etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 06:50
loewie1984 schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:14:

Ik had in gedachten het dak dicht te leggen met douglas planken, naar dit voorbeeld:
[Afbeelding]
Mooie overkapping. Ik weet ook waar die staat. Woon je in Limburg? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
pizzacabonara schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:43:
[...]

Hier zit de toolstation om de hoek bij gamma vandaan. Bijna al het klein materiaal haal ik tegenwoordig gewoon af bij toolstation en voor snel wat hout wandel ik normaal de gamma in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:56
RobNemoo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:52:
[...]

Mooie overkapping. Ik weet ook waar die staat. Woon je in Limburg? 8)
Ja hij kwam voorbij op funda in Spaubeek geloof ik. Woon idd zelf in Limburg

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:47:
[...]

Toolstation is dan ook alleen een afhaalstation :) die hebben geen hele bouwmarkt/showroom te onderhouden en minder personeel in een vestiging etc.
Er zijn genoeg fysieke Toolstation winkels hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Tehh schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:45:
[...]

Ah oke, ik ken alleen de afhaalbalies vestigingen ;) neemt niet weg dat ze vast niet zoveel winkels/bouwmarkten hebben als Gamma/Karwei/Praxis door heel het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:24
[...]

Hoe dan? Ik krijg de melding dat er niet naar Nederland wordt verzonden (tenminste niet voor 46 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

coinman63 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:08:
[...]

Hoe dan? Ik krijg de melding dat er niet naar Nederland wordt verzonden (tenminste niet voor 46 euro).
Spanje pakken.. wordt hij voor 53 euro (oid) de jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik zie dat een dakspant "verzakt" is .. (deuk in het dak)

Nu zit ik te denken om om dat terug te duwen .. maar ik heb die dakspant verstevigt door 4x4 balken aan beide kanten er doorheen te schroeven .,.(wegens isoleren dak) .. dus ik vraag me af zou het nut hebben om een vertikale balk eronder te zetten .. en een "krik" om het omhoog te duwen ..

zoiezo ga ik niet ervanuit dat ik bv 10cm in 1x kan corrigeren .. maar bv 1 "slag" v.d krik oid elke 2 a 3 dagen ofzo ,,

Maar hoe pak ik dit het beste aan ? trouwens de balk verwerk ik uiteindelijk in een bureau c.q kast die er komt dus zoals het er nu / straks uit ziet maakt eigenlijk geen verschil ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Valorian schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:17:
[...]

Hoeveel heb je er eigenlijk nodig en in welke maat / maten? Ik heb bij Toolnation één keer een hele bups gekocht en sindsdien liggen er nog een stuk of honderd in allerlei maten in mijn gereedschapskast te nixen...

Edit: die tip van @Det is ook wel goed. Vooral omdat je volgens mij gewoon kan bestellen / afhalen bij Hornbach toch?
Bedankt voor je reactie. Ik heb uiteindelijk bij Ecotools besteld. Stuk goedkoper dan de Toolstation. Waarschijnlijk houd ik ook een berg over na het uitragellen (is dat een woord? :9 ) van de zolder, maar tot nu toe was ik aan het kloten met dunne plankes zagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Det schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:09:
[...]

Hornbach? 60 stuks voor € 3,69 Ooit eens een setje gekocht en veel plezier van gehad.
Hoe je hier momenteel zonder veel (verzend)kosten aan komt is de volgende vraag :X
Helaas geen Hornbach in de buurt om af te halen. Maar dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
MWDKing schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:48:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik heb uiteindelijk bij Ecotools besteld. Stuk goedkoper dan de Toolstation. Waarschijnlijk houd ik ook een berg over na het uitragellen (is dat een woord? :9 ) van de zolder, maar tot nu toe was ik aan het kloten met dunne plankes zagen...
Huh?
Ecotools = € 25,29 voor 200 stuks incl. bezorgen
Toolstation = € 8,91 voor 100 stuks * 2 + 5,- bezorgkosten = 22,82

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• barry86
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jv7o5QTRtU-n5_p-jpqqixzvVQ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4bgGY8MWUIPASg6RrJ8xg13.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kE496oftFGkiqw_5AwE_wgCgxwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSdgy1CiNeDUo1fCiX5dqCDG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
loewie1984 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:35:
[...]

Ja hij kwam voorbij op funda in Spaubeek geloof ik. Woon idd zelf in Limburg
Klopt, ik heb nog gekeken voor dat huis de vorige keer dat het te koop stond. Toen al te veel werk aan. Nu is er niet veel veranderd, maar wel deze mooie overkapping erbij. Je moet maar prioriteiten hebben... Ik woon ook in de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

hmmm nice :)

maaruh het zeil hoort blauw niet aan de buitenzijde en rood aan de binnen zijde en ik zou het overlappend van beneden naar boven in stroken hebben (van links naar rechts) aangelegd hebben zodat waterdruppels naarbeneden vloeien (pans gewijs) ..

maar goed dat is achteraf.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
Martinusz schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:59:
[...]

Huh?
Ecotools = € 25,29 voor 200 stuks incl. bezorgen
Toolstation = € 8,91 voor 100 stuks * 2 + 5,- bezorgkosten = 22,82
Die van 100 stuks (Silvercrest) bevat te veel maten die ik niet gaa gebruiken en tonen ook onhandig lang.

Voor de kortere variant:
Toolstation: GB uitvulplaat 2mm 48st : 4,69 incl. BTW
Ecotools: uitvulplaat 2mm: 3,07 incl. BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32

JT

VETAK y0

Iemand een idee wat ik met dit stalen framepje kan doen? :P Was van een wasmand/zak maar de zak is weg. 65cm hoog ofzo? 35x45 ongeveer verder. Jammer om weg te gooien maar nu staat hij in de weg in m'n kleine schuurtje :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9kEfZXrPKuD6awZT_8JVJwdMgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yWiGU8XFIAAYXeIFQhxWYP29.jpg?f=fotoalbum_large

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Iemand nog een tip voor een bouwlamp/werklamp op accu?

Ik had deze gekocht:
https://www.amazon.de/Bre...x_be_s_sparkle_mcd_asin_0

Super stevige lamp en mooi fel alleen tijdens het laden werkt het licht niet... Toch wel handig als het beide kan.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomp123
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-09 09:49
heb dezelfde aluminium kar... en heb er een verrijdbaar gereedschapkarretje van gemaakt. plankje erop, laatje erin. Je kan nooit genoeg opbergruimte hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
LED-Maniak schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:41:

Ik had deze gekocht:

Super stevige lamp en mooi fel alleen tijdens het laden werkt het licht niet... Toch wel handig als het beide kan.
Waarom dan niet gewoon met snoer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Martinusz schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:47:
[...]

Waarom dan niet gewoon met snoer :P
Omdat het vaak genoeg voorkomt dat ik geen stroom bij de hand heb. Dan is een ingebouwde accu wel fijn(zoals onder de auto, in de schuur, in het bos, etc).

Maar als je dan een dagje in het donker moet klussen in een badkamer ofzo, dan is een accu niet toereikend, maar heb je wel stroom beschikbaar.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Det

Det

Ik weet niet of je aan Makita doet maar een tijd terug kreeg ik bij de aanschaf van een Makita freesset de Makita DEADML801X zaklamp. Ik was weinig geïnteresseerd maar ach stuur maar op dat ding, 't is gratis tenslotte. Maar eenmaal binnen was ik snel overtuigd. Voor de use cases die je schetst (onder de auto, in donkere hoekjes in de schuur) is ie ideaal. Het bos ben ik er nog niet mee in geweest eigenlijk ;)

Aanrader dus wat mij betreft.

[ Voor 5% gewijzigd door Det op 30-12-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
vso schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:22:
[...]

hmmm nice :)

maaruh het zeil hoort blauw niet aan de buitenzijde en rood aan de binnen zijde en ik zou het overlappend van beneden naar boven in stroken hebben (van links naar rechts) aangelegd hebben zodat waterdruppels naarbeneden vloeien (pans gewijs) ..

maar goed dat is achteraf.
Bedankt voor de tip, maar
Dit is een dampscherm voor de warme zijde.
Daar is de laagopbouw (stroken links rechts etc) minder van belang. Als ik daar namelijk vocht krijg dan heb ik wel een ander probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

barry86 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:12:
[...]

Bedankt voor de tip, maar
Dit is een dampscherm voor de warme zijde.
Daar is de laagopbouw (stroken links rechts etc) minder van belang. Als ik daar namelijk vocht krijg dan heb ik wel een ander probleem ;)
Vocht heb je altijd, als mens produceer je 2L per dag als je maar genoeg ventileerd

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
JT schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:39:
Iemand een idee wat ik met dit stalen framepje kan doen? :P Was van een wasmand/zak maar de zak is weg. 65cm hoog ofzo? 35x45 ongeveer verder. Jammer om weg te gooien maar nu staat hij in de weg in m'n kleine schuurtje :+

[Afbeelding]
Weggooien. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Ik had deze gekocht:

ipv het wiel opnieuw uit te vinden ...

Waarom tover je die powerbanks/gsmladers en boormachine accu's niet tot portable lichtbronnen om .. een geschikte LED lamp moet voor jou een makkie zijn

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:24
Cyberpope schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:22:
[...]

Spanje pakken.. wordt hij voor 53 euro (oid) de jouwe.
Ik was natuurlijk zo’n knieperd dat ik maar 46 euro wilde betalen.. toch maar overstag gegaan. Schade 51,05. Nu nog ergens een goede tutorial vinden over hoe een kruislijnlaser te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 11:56
Goedenavond,

Ik zit met het volgende:
Onze inbouw koelkast zit er aardig doorheen en aan vervanging toe. Zit te overwegen om het te vervangen door een grotere exemplaar.

Situatie is als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIJLWo6UqVeXgvg1LBMvSweGo2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JdVe06vfQor80rmvVC1CjwuF.jpg?f=fotoalbum_large

Koelkast zit links (met vriezer onderin en boven een kastje), rechts met 2 handvaatjes is een voorraadkast op wielen die uit kan schuiven. Beiden ingebouwd in een inbouwkast.

Om een grotere koelkast kwijt te kunnen moet ik helaas de voorraadkast opofferen.

Binnen ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPaCLCu6xFJzaoe5AEWg4fczu-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IL4bJX0YBS3lHxsuXtNIw3cD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73ok7_Ue6Wk-cCnzrFMbNguG8LU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ww5roxwd4SVdvr7O4epAgjAT.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik wil is de buitenwanden van de kast intact laten zodat ik de koelkast zo er in kan schuiven.
Om dat te kunnen doen moet de tussenschot er uit.
Zover ik kan zien zijn het twee kasten die in een frame zijn gezet. Zoals op de laatste foto rechts boven te zien is zijn de kasten aan alle kanten in de frame ingeschroefd. Beide eruit halen om zo de tussenschot er uit te krijgen zie ik niet zitten. Te veel werk en moet daarna ook nog rondom de frame weer worden afgewerkt.

Nu dacht ik om de tussenschot er uit te zagen met een roterende of oscillerende multitool bijvoorbeeld. Het moet dus zowel van boven, onder en de achterwand los gezaag worden. Zo blijft het achterwand ook intact.

Ik heb zelf geen ervaring met multitools maar zie genoeg filmpjes op YouTube waar men in een keukenblad met gemak een uitsparing er uit zaagt voor de gootsteen.

De tussenschot is ongeveer 3cm dik en bestaat uit 2 aan elkaar geschroefde planken. Zou dat kunnen met een multitool?
Of zien jullie andere mogelijkheden?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Pixeltje schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:59:
Bureau part 2;
Hoofdpijn gekregen van het verticale deel: heb hoge deel is onder een hoek afgezaagd (70 graden) en wordt dmv verstek aan een verticaal deel gelijmd. Dat maakt van het verticale deelndus een parallellogram onder verstek. Was geen handige keuze.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Schietgebedje dus dat de hoek netjes wordt..
Niet ontevreden over hoe dat is geworden.. eventuele vlekkerigheid is van de matte lak die aan het drogen is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pK1wbBpoRuU8zZ81MbTuPydmYrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCHA3BVpqs6N5FFOOR9iI3S4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-M4yKazS1lSs5T854y2xil6PQw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxM72guG9tZpBnQQeoGm12oB.jpg?f=fotoalbum_large
Morgen laatste laag en dan beide delen monteren. Ben benieuwd. :9

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Tehh schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:45:
[...]

Ze zijn er wel maar de oppervlakte showroom is niet veel groter dan mijn slaapkamer :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kleine kamer heb je :+
gomp123 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:43:
heb dezelfde aluminium kar... en heb er een verrijdbaar gereedschapkarretje van gemaakt. plankje erop, laatje erin. Je kan nooit genoeg opbergruimte hebben...
Is nog wel een idee :P Laderails direct in het metaal vastgezet?
Als ik er echt niks mee kan dan uiteindelijk wel ja ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
@JT Ik bewaar ook teveel en te lang ;), daarom als het in de weg staat weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

DoeEensGek schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:11:
@JT Ik bewaar ook teveel en te lang ;), daarom als het in de weg staat weggooien.
Ik herken het, daarom stel ik nu de vraag en pleur ik het weg als ik er niet uit kom in plaats van dat ik het heel lang bewaar in de hoop dat ik er ooit iets voor bedenk :/ :') Verrijdbaar gereedschapkarretje is nog best een idee, ik was vandaag verder de schuur opruimen en ik heb het nodige losse gereedschap waar ik verder niet zo goed weet waar ik dat kwijt moet zoals staalborstels en dan komt zoiets wel van pas. Ik ga een werkbankje in de schuur maken, kan die mooi onder.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02

Ik had deze gekocht:

Scangrip heeft wel wat in het assortiment dat kan laden en verlichten tegelijkertijd.

Voor 3000 lumen wordt het wel wat duurder dan die Brennenstuhl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
florizla schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:30:
[...]

Scangrip heeft wel wat in het assortiment dat kan laden en verlichten tegelijkertijd.

Voor 3000 lumen wordt het wel wat duurder dan die Brennenstuhl.
Ik zag ze al ja.. Voor dat verschil boor ik een gat in de behuizing en hang ik er een externe voeding aan.
Zelfde effect, ziet er prima uit. Alleen geen garantie meer. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Det schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:06:
Ik weet niet of je aan Makita doet maar een tijd terug kreeg ik bij de aanschaf van een Makita freesset de Makita DEADML801X zaklamp. Ik was weinig geïnteresseerd maar ach stuur maar op dat ding, 't is gratis tenslotte. Maar eenmaal binnen was ik snel overtuigd. Voor de use cases die je schetst (onder de auto, in donkere hoekjes in de schuur) is ie ideaal. Het bos ben ik er nog niet mee in geweest eigenlijk ;)

Aanrader dus wat mij betreft.
Jups, die kreeg ik ook, erg handige lamp
In de donkere decemberdagen binnen kozijnen aan het verven geweest. Stond ik met de kwast in de ene hand, en die lamp in de andere :P Doordat het een paar leds naast elkaar zijn zie je daarmee ook heel goed oneffenheden en de plekken waar je nog verf moet aanbrengen als je er een beetje langs schijnt. Met een bouwlamp op een statief lukt dat niet.

• Krijnemans
RobNemoo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:15:
[...]

Klopt, ik heb nog gekeken voor dat huis de vorige keer dat het te koop stond. Toen al te veel werk aan. Nu is er niet veel veranderd, maar wel deze mooie overkapping erbij. Je moet maar prioriteiten hebben... Ik woon ook in de regio.
En de vraagprijs is sinds de vorige keer ook rustig keer 2 gedaan. Daarvoor krijg je dan wel die overkapping erbij 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
Krijnemans schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:28:
[...]

En de vraagprijs is sinds de vorige keer ook rustig keer 2 gedaan. Daarvoor krijg je dan wel die overkapping erbij 8)7
Precies mijn gedachte. Behalve de veranderde markt zie ik niet meteen waarom het nu 2 keer zo veel kost...

Ach ja. Wel mooie inspiratie voor een overkapping hier thuis, dus heb de plaatjes opgeslagen.

• JT

JT

VETAK y0

LED-Maniak schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:56:
[...]

Ik zag ze al ja.. Voor dat verschil boor ik een gat in de behuizing en hang ik er een externe voeding aan.
Zelfde effect, ziet er prima uit. Alleen geen garantie meer. :+
Ik weet niet hoeveel licht je nodig hebt maar ik heb 2 van deze dingen en ik heb 2 20k mah powerbanks van Xiaomi. Komt nog best een shitload aan licht vanaf.

Afbeeldingslocatie: https://thegadgetflow.com/wp-content/uploads/2018/07/Xiaomi-USB-LED-Light-01.jpg. Powerbank kiezen die je kunt opladen tijdens gebruik, desnoods 30k mah en je kunt echt lang verlichten zonder stroom.

Ecodan warmtepomp

• skai21
  • Laatst online: 01-09 07:33
Ik heb tijdens mijn verbouwing de dorpel van mijn deuren op de bovenverdieping helaas niet goed afgewerkt, en heb die helaas nooit meer echt schoongekregen :(
Ik kan er ook niet helemaal uithalen wat voor materiaal het is, het lijkt steen maar het zou zo maar iets van composiet kunnen zijn.:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6Zyae8qXUG_ITgsSP1x49cKYqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBPRh8YB01yDAAjyo1n0MpHd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFDBGtb1oPWP9pXNbfHA54zTPuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ByVnQrkCzFj1bsIVXqG09rRh.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft er iemand een idee wat voor materiaal het is, of en hoe ik het schoon zou kunnen krijgen en of ik er iets op kan smeren waardoor ze weer mooi worden? :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCKB7CBIaw5yfHQ1S0lQVxn5c08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njB4v2daKPdjhXHpAJyi6vyF.jpg?f=fotoalbum_large

ps. achteraf heb ik spijt dat ik ze er niet uitgetikt heb en de vloer gewoon heb doorgelegd.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

skai21 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:38:
Ik heb tijdens mijn verbouwing de dorpel van mijn deuren op de bovenverdieping helaas niet goed afgewerkt, en heb die helaas nooit meer echt schoongekregen :(
Ik kan er ook niet helemaal uithalen wat voor materiaal het is, het lijkt steen maar het zou zo maar iets van composiet kunnen zijn.:[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heeft er iemand een idee wat voor materiaal het is, of en hoe ik het schoon zou kunnen krijgen en of ik er iets op kan smeren waardoor ze weer mooi worden? :D
[Afbeelding]

ps. achteraf heb ik spijt dat ik ze er niet uitgetikt heb en de vloer gewoon heb doorgelegd.
Lijkt op een Epoxyhars die wat dof is.

Poah dikke Massey.

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 09:20

Nhz

Aangezien we nogal wat verf nodig gaan hebben de aankomende verbouwing ben ik op zoek naar een goed adresje om goede verf (Sikkens of Sigma) te kopen. Eventueel in Duitsland wellicht, ik weet dat het daar soms aanzienlijk goedkoper kan zijn.

Ik zie door de webshops het web niet meer. :-P

Alvast bedankt.

Groetjes

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
@skai21 Is dit (drempel verwijderen) alsnog niet te realiseren? Tis even wat werk, maar het toont dan wel echt af.

• skai21
Sa.Tan schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:18:
@skai21 Is dit (drempel verwijderen) alsnog niet te realiseren? Tis even wat werk, maar het toont dan wel echt af.
Heb ik over zitten denken, maar ik kan nu mijn laminaat vloer niet meer doorleggen.
Ze vervangen door mooie nieuwe is uiteraard wel een optie :)
pizzacabonara schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:26:
[...]

Lijkt op een Epoxyhars die wat dof is.
Zou het te doen zijn om hier een niet transparrant epoxy laag over te gieten / smeren met het juiste afplakwerk? O-)

[ Voor 27% gewijzigd door skai21 op 31-12-2020 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
En meer in een passende kleurstelling misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Nhz schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:14:
Aangezien we nogal wat verf nodig gaan hebben de aankomende verbouwing ben ik op zoek naar een goed adresje om goede verf (Sikkens of Sigma) te kopen. Eventueel in Duitsland wellicht, ik weet dat het daar soms aanzienlijk goedkoper kan zijn.

Ik zie door de webshops het web niet meer. :-P

Alvast bedankt.
Heb ervaring met https://www.onlineverf.nl/ qua prijzen goed, maar ook qua advies.
Had keer per ongeluk grondverf op terpetine basis en lak op water basis in een bestelling, werd ik gebeld of dat wel klopte? Nee dat was een foutje van mij, maar werd zo omgezet en juiste verf bezorgd :)

• skai21
Sa.Tan schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:21:
En meer in een passende kleurstelling misschien?
tsja, dit zat er al in toen het in 1973 gebouwd werd, ik heb de rest eromheen gemoderniseerd..
Maar een andere kleurtje kan geen kwaad idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49

_Arthur

blub

skai21 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:38:
De dorpels zelf zijn sowieso van hardsteen zo te zien. Maar is er al ooit eens iets opgelegd? Lijkt inderdaad een glasvezel iets te zijn.

En het er uittikken; kennelijk steunt je kozijn op je dorpels, voordat je ze er uit tikt, had je sowieso je kozijn mogelijk opnieuw moeten verankeren in je muren.

Ik heb ook hardstenen dorpels, granito-look. Hedendaags natuurlijk niet (meer) mooi.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgpO6QjxHDR_oapeEvUE_bdf7ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9I6Vmx1505bjaO1iHlqruNr.jpg?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWPjXb7eDCVzTchEj9DKQJousYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TReGewUZZdZQ4jFWanbC72MO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de dorpels eerst geschuurd met fijn schuurpapier met water, daarna Sikkens Wapex 660 (twee componenten verf) in mat-zwart er op, 1 laag. Verf kost wel een paar knaken. Maar je hebt genoeg voor een heleboel dorpels.

• skai21
_Arthur schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:43:
[...]

De dorpels zelf zijn sowieso van hardsteen zo te zien. Maar is er al ooit eens iets opgelegd? Lijkt inderdaad een glasvezel iets te zijn.

En het er uittikken; kennelijk steunt je kozijn op je dorpels, voordat je ze er uit tikt, had je sowieso je kozijn mogelijk opnieuw moeten verankeren in je muren.

Ik heb ook hardstenen dorpels, granito-look. Hedendaags natuurlijk niet (meer) mooi.

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

Ik heb de dorpels eerst geschuurd met fijn schuurpapier met water, daarna Sikkens Wapex 660 (twee componenten verf) in mat-zwart er op, 1 laag. Verf kost wel een paar knaken. Maar je hebt genoeg voor een heleboel dorpels.
Bij mij staat het kozijn er niet op, dat staat gewoon op het beton. (heb er eentje wel uitgehaald namelijk :)
Maar thanks voor die tip! ik heb een dorpel die je niet zo goed ziet, daar kan ik eens wat mee testen om de goedkeuring van de vrouwlief te krijgen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:36
breagor schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:14:
mijn planken voorraad maar iets efficiënter opgeborgen...flink wat beugels aan het plafond:

[Afbeelding]

En dan kan op de plek waar ze eerst lagen een modulair kasten wandje gebouwd worden.
Flink wat steuntjes, want ik wil alles met french cleat doen, en op flink wat plekken die goed kunnen bevestigen zodat de indeling lekker flexibel kan worden:

[Afbeelding]

en wandje dicht maken:

[Afbeelding]

en het frame van het 1e kastje hangt....en toen helaas geen tijd meer dit weekend.....later verder met dit kastje afmaken en de overige delen gaan maken (denk dat ik nog wat laadjes, kastje met een deurtje , wat bakjes en nog een langere leg kast ga toevoegen en dan is de wand wel vol).

[Afbeelding]
vandaag maar een aan de knutsel geweest met kastje nummer 3 voor de wand die ik destijds begonnen was.

Geeft een hoop rommel :D

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6pJWdN5b/20201231-113006.jpg

maar kastje is voor de helft af, in het onderste gedeelte wil ik laadjes maken, de verticale delen van de vakjes zijn te verplaatsen zodat je flexibel bent met de indeling.
Helaas wel wat krom hout, dus dat is wat minder prettig werken.......

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qqF8mvZ3/20201231-134246.jpg

Als hij klaar is komt hij tussen de 2 kastjes in te hangen die je er rechts van ziet (boven de freestafel), daarna nog ruimte voor 1 extra klein kastje daar, rechts boven naast het kastje wat er al hangt, daar wil ik een klein kastje met deurtje maken.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZRGN3M98/20201231-134540.jpg

maar straks eerst maar eens voor het eerst laadjes zien te maken :-)

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Hmmbob schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:44:

Schijnt dat de gemeente deze gegevens gaat gebruiken voor het bepalen van de WOZ dus je zult volgend jaar een stuk duurder uit zijn. Dus voor mij mooi niet. (Deze info heb ik van een vriend die bij de gemeente werkt btw)

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:05
alki schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:29:
[...]

Schijnt dat de gemeente deze gegevens gaat gebruiken voor het bepalen van de WOZ dus je zult volgend jaar een stuk duurder uit zijn. Dus voor mij mooi niet. (Deze info heb ik van een vriend die bij de gemeente werkt btw)
Hoe gaat de gemeente dat dan wegen? Label A is een hogere of lagere WOZ aanslag?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 17:24
Ik heb de afgelopen dagen gebruikt om mijn eerste echte hout project (deels) af te ronden. Het is nu alleen nog een opklapbed, maar er moet nog een bureau aan komen als ik weer kan gaan kijken voor een mooi blad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LS1sq0JEexxaynxHGZN-ZXE8Dps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eswEOhGxbqRSgxozRCY8S1FB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiXiAdn0FaVwTlOo6z9Egb0dBO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OT8qOB99OBGrkykZ1fyvTivz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lf7qXEPcb2fPSm0-ZDxo3PMfxEs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MXTfIrq60P7muNfT45pmeKtM.jpg?f=user_large

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 17:24
tsjoender schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:38:
[...]

Hoe gaat de gemeente dat dan wegen? Label A is een hogere of lagere WOZ aanslag?
Je woning is meer waard als het een beter energielabel heeft. Dus daarmee krijg je een hogere WOZ waarde en dus een hogere aanslag.
Pagina: 1 ... 91 ... 466 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/