[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 92 ... 458 Laatste
Acties:

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
heintjeput schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:06:
Ik heb de afgelopen dagen gebruikt om mijn eerste echte hout project (deels) af te ronden. Het is nu alleen nog een opklapbed, maar er moet nog een bureau aan komen als ik weer kan gaan kijken voor een mooi blad.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En na het bureau project bandopwinder ;) :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:13
N00bi3 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:40:
Goedenavond,

Ik zit met het volgende:
Onze inbouw koelkast zit er aardig doorheen en aan vervanging toe. Zit te overwegen om het te vervangen door een grotere exemplaar.

Situatie is als volgt:
[Afbeelding]

Koelkast zit links (met vriezer onderin en boven een kastje), rechts met 2 handvaatjes is een voorraadkast op wielen die uit kan schuiven. Beiden ingebouwd in een inbouwkast.

Om een grotere koelkast kwijt te kunnen moet ik helaas de voorraadkast opofferen.

Binnen ziet het er zo uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat ik wil is de buitenwanden van de kast intact laten zodat ik de koelkast zo er in kan schuiven.
Om dat te kunnen doen moet de tussenschot er uit.
Zover ik kan zien zijn het twee kasten die in een frame zijn gezet. Zoals op de laatste foto rechts boven te zien is zijn de kasten aan alle kanten in de frame ingeschroefd. Beide eruit halen om zo de tussenschot er uit te krijgen zie ik niet zitten. Te veel werk en moet daarna ook nog rondom de frame weer worden afgewerkt.

Nu dacht ik om de tussenschot er uit te zagen met een roterende of oscillerende multitool bijvoorbeeld. Het moet dus zowel van boven, onder en de achterwand los gezaag worden. Zo blijft het achterwand ook intact.

Ik heb zelf geen ervaring met multitools maar zie genoeg filmpjes op YouTube waar men in een keukenblad met gemak een uitsparing er uit zaagt voor de gootsteen.

De tussenschot is ongeveer 3cm dik en bestaat uit 2 aan elkaar geschroefde planken. Zou dat kunnen met een multitool?
Of zien jullie andere mogelijkheden?
Sorry, ik begrijp je vraag niet helemaal. Je wil een grotere koelkast, maar dat betekend toch niet dat hij breeder wordt? Want dan kom je in een totaal andere oplossing, richting amerikaanse koelkasten die vaak losstaand zijn. Want dat tussenschot is de zijwand van kast 1 + kast 2. Die je kan niet zomaar eruit halen, want dan dondert alles in elkaar.
Wel kan je de plank boven je koelkast eruit halen en zo een hogere koelkast krijgen. Dat is een kweste van zaag erin en netjes plank weghalen. Eventueel ergens anders een losse vriezer en je kan een nog hogere plaatsen. Bijv in de garage, bijkeuken of andere ruimte. Eventueel op de plek van je voorraadkast.
Dus kijk vooral in de hoogte en niet in de breedte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:07
skai21 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:38:
Ik heb tijdens mijn verbouwing de dorpel van mijn deuren op de bovenverdieping helaas niet goed afgewerkt, en heb die helaas nooit meer echt schoongekregen :(
Ik kan er ook niet helemaal uithalen wat voor materiaal het is, het lijkt steen maar het zou zo maar iets van composiet kunnen zijn.:[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heeft er iemand een idee wat voor materiaal het is, of en hoe ik het schoon zou kunnen krijgen en of ik er iets op kan smeren waardoor ze weer mooi worden? :D
[Afbeelding]

ps. achteraf heb ik spijt dat ik ze er niet uitgetikt heb en de vloer gewoon heb doorgelegd.
Die dorpels zijn van belgisch hardsteen.

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
chrisborst schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:18:
Sorry, ik begrijp je vraag niet helemaal. Je wil een grotere koelkast, maar dat betekend toch niet dat hij breeder wordt? Want dan kom je in een totaal andere oplossing, richting amerikaanse koelkasten die vaak losstaand zijn. Want dat tussenschot is de zijwand van kast 1 + kast 2. Die je kan niet zomaar eruit halen, want dan dondert alles in elkaar.
Wel kan je de plank boven je koelkast eruit halen en zo een hogere koelkast krijgen. Dat is een kweste van zaag erin en netjes plank weghalen. Eventueel ergens anders een losse vriezer en je kan een nog hogere plaatsen. Bijv in de garage, bijkeuken of andere ruimte. Eventueel op de plek van je voorraadkast.
Hoeft toch niet? Standaard inbouwkoelkast is 60cm breed, wat stiekem toch best klein is. Wij hebben ook nog een losse koelkast die zo'n 80cm breed is (en 210 hoog), dus daar zou je ook de kastjes voor open moeten breken. Als je de volledige breedte wilt benutten (ik neem aan 120cm), dan zit je inderdaad meer naar de amerikaanse koelkasten te kijken, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 12:42

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb tijdens mijn verbouwing de dorpel van mijn deuren op de bovenverdieping helaas niet goed afgewerkt, en heb die helaas nooit meer echt schoongekregen :(
Ik kan er ook niet helemaal uithalen wat voor materiaal het is, het lijkt steen maar het zou zo maar iets van composiet kunnen zijn.:[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heeft er iemand een idee wat voor materiaal het is, of en hoe ik het schoon zou kunnen krijgen en of ik er iets op kan smeren waardoor ze weer mooi worden? :D
[Afbeelding]

ps. achteraf heb ik spijt dat ik ze er niet uitgetikt heb en de vloer gewoon heb doorgelegd.
Je kunt proberen ze in de autowas te zetten.

• HPX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:16

HPX

Geneuzel schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:14:
[...]

Bij de aanvraag van offertes zijn er een aantal bedrijven geweest die hier met hun constructie geen garantie op wilde geven. Je komt inderdaad hiermee in het semiprofessionele gebied uit. Dit maakt dan ook dat de kassenbouwer waarmee we in zee gaan 16 palen wil. Er zullen aan de binnenkant soort van schoren komen.

De palen zullen op terrastegels van 40x40x4.5 worden gestort. De tegels liggen dus op de al ingeklonken grond.

Een gedachte: misschien kan ik voor de palen bijv. 125mm diameter nemen en dan op het bovenste gedeelte een ring van 400mm diameter leggen.
Volgens mij kan je het beste gewoon gaan graven zonder pvc pijp als ''bekisting'' te gebruiken.
(Ik bereken constructies voor een kassenbouwbedrijf, bij onze projecten word er gewoon een groot gat geboord van een bepaalde diameter, en deze word volgestort met beton. Bij Nederlandse projecten word het dan ook nog onderheid met een houten paal tot de zandlaag)

Alleen het bovenste stuk de aangegeven diameter lijkt mij dus niet voldoende.
Je kan nog vragen of ze kunnen berekenen welke diepte je moet hebben als je naar een diameter 125 zou gaan. Mogelijk kan dit wel als je (een eind) dieper gaat dan wanneer je die grotere diameters neemt

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

PRick1987 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:10:
Ik zit met een asbest probleempje op zolder.
Iemand enig idee hoe ik dit zelf zou kunnen aanpakken?
[Afbeelding]
Het liefst haal ik alleen het lange verlijmde deel weg zodat ik er een ventilatieunit op aan kan sluiten. En daarna netjes in een grote koof weg kan werken.

Iemand een idee? Of is het verlijmde deel proberen los te krijgen een onmogelijke opgave.

Hoop niet dat de enige oplossing een asbest saneringsbedrijf het laten uitvoeren is :(
Waar zie jij in onderstaande tekst 'verlijmde ventilatiebuizen' oid staan?
die sloopwerkzaamheden bestaan uit het anders dan in de uitoefening van een beroep of bedrijf in zijn geheel verwijderen van geschroefde, asbesthoudende platen waarin de asbestvezels hechtgebonden zijn, niet zijnde dakleien, of van asbesthoudende vloertegels of niet-gelijmde, asbesthoudende vloerbedekking, uit een woonfunctie of nevenfunctie daarvan, voor zover die woonfunctie of die nevenfunctie niet bedoeld zijn voor de uitoefening van een beroep of bedrijf en de oppervlakte van de te verwijderen asbesthoudende platen, vloerbedekking of vloertegels maximaal vijfendertig vierkante meter per kadastraal perceel bedraagt.
Dit is het lijstje wat je zelf mag doen, NA een sloopmelding te hebben ingediend.

Heel lullig, maar dit moet een professional weghalen. Ik gok een risicoklasse 1 geval, dus qua kosten hoeft het niet heel veel voor te stellen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• alki
  • Registratie: Maart 2001
tsjoender schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:38:
[...]

Hoe gaat de gemeente dat dan wegen? Label A is een hogere of lagere WOZ aanslag?
Precies als je hebt geinvesteerd in isolatie, glas etc dus hij gaat hoger worden. Aangezien je alles op die site zelf moet aangeven je huis is duurzamer geworden en dus meer waard tov bv 1978 toen t gebouwd is.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:13
henkie196 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:49:
[...]

Hoeft toch niet? Standaard inbouwkoelkast is 60cm breed, wat stiekem toch best klein is. Wij hebben ook nog een losse koelkast die zo'n 80cm breed is (en 210 hoog), dus daar zou je ook de kastjes voor open moeten breken. Als je de volledige breedte wilt benutten (ik neem aan 120cm), dan zit je inderdaad meer naar de amerikaanse koelkasten te kijken, ja.
Volgens mij wel, want als ik op een standaard site voor inbouwapparatuur kijk is 99% van de inbouwkoelkasten tussen de 56 en 60cm.
Bij losse koelkasten zal de keuze ongetwijfeld groter zijn. Dus als @N00bi3 bij inbouw wil blijven is in de hoogte kijken een stuk makkelijker.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mad_Manic schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:42:
[...]

Die dorpels zijn van belgisch hardsteen.
Dus: Belg inhuren die snapt hoe het spul schoon moet? :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zie er niet helemaal of het composiet is of echte hardsteen. (Composiet is wat meer uniform, en hele fijne spikkels, daar waar het hardsteen ook bijvoorbeeld vormpjes, ringetjes of streepjes er in heeft.)
Maar bij de Belgisch hardsteen tegels die ik had zei de verkoper dat ze eventueel meer glanzend te krijgen zijn door even in te wrijven met olijfolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-07 16:23
Martinusz schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:15:
[...]

En na het bureau project bandopwinder ;) :P
Ja, ik ben er inderdaad naar een opzoek die genoeg lengte/dikte op kan rollen. Ik moest vorig jaar de band vervangen van het rolluik en die bleek een stuk dikker dus dat paste niet op deze bandopwinder :-(

[ Voor 3% gewijzigd door heintjeput op 01-01-2021 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
_ferry_ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:09:
Ik zie er niet helemaal of het composiet is of echte hardsteen. (Composiet is wat meer uniform, en hele fijne spikkels, daar waar het hardsteen ook bijvoorbeeld vormpjes, ringetjes of streepjes er in heeft.)
Maar bij de Belgisch hardsteen tegels die ik had zei de verkoper dat ze eventueel meer glanzend te krijgen zijn door even in te wrijven met olijfolie.
Het lijkt veel op gewoon steen, zoals ook onze vensterbanken zijn. Maar de foto is wat te wazig om het zeker te kunnen zeggen. Composiet is vaak ook duurder, dus lijkt waarschijnlijker dat het gewoon steen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
heintjeput schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:06:
Ik heb de afgelopen dagen gebruikt om mijn eerste echte hout project (deels) af te ronden. Het is nu alleen nog een opklapbed, maar er moet nog een bureau aan komen als ik weer kan gaan kijken voor een mooi blad.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice man! Handig gedaan zo _/-\o_ zal een logeerbed zijn?

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe schuur + overkapping te gaan zetten met een plat dak(met isolatie). Nu ben ik vast een kostenplaatje aan het maken, enkel met de isolatie van de schuur kom ik niet helemaal uit. Ik heb van een verbouwing nog een kleine 1000 stenen liggen, dus wil ik circa de eerste 50cm opmetselen. Op de plek van de palen (15x15) metsel ik poeren met een draadeind. Voor het overkapping gedeelte is alles duidelijk, dit hoeft verder niet geïsoleerd te zijn, aan de buitenzijde rabat, binnenkant vellingdelen.
Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2021/01/01/kap.md.png
(het schuin weglopen+hoekje is de erfgrens, ik heb het niet bedacht :+ )

Maar het schuurtje wil ik wel isoleren, hoeft niet overdreven maar wil geen vocht problemen etc. Ik wil er een betonnen vloer in storten met isolatie eronder. Voor het houten deel zijn genoeg oplossingen met de juiste folie, en wol tussen de staanders etc maar wat doe ik met de onderste +-50cm enkelsteens muur? Ik vind genoeg voorbeelden van enkelsteens garages etc, hier een frame voorzetten en ook wol oid ertussen, maar dit vind ik zonde van de ruimte. Aan de andere kant is het misschien zonde om er niks tegenaan te maken, en het houten deel erboven wel goed te isoleren? Ben er ook nog niet helemaal over uit wat ik tegen de wanden aan wil, het is een schuur voor een werkbankje, fietsen en gereedschap etc, maar OSB of multiplex vind ik niet zo mooi :X

[ Voor 40% gewijzigd door Bakema op 01-01-2021 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:28
henkie196 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:49:
[...]

Hoeft toch niet? Standaard inbouwkoelkast is 60cm breed, wat stiekem toch best klein is.
Een standaard koelkast is 60 breed.
Een standaard inbouwkoelkast is ca 54 cm breed, anders past hij niet in de kast.
Ik geloof dat zelfs Ikea nu deze standaard maat aanhoudt.

Gaat verder nergens over behalve als je een 60 cm brede koopt om in te bouwen. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geneuzel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:50
HPX schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:17:
[...]

Volgens mij kan je het beste gewoon gaan graven zonder pvc pijp als ''bekisting'' te gebruiken.
(Ik bereken constructies voor een kassenbouwbedrijf, bij onze projecten word er gewoon een groot gat geboord van een bepaalde diameter, en deze word volgestort met beton. Bij Nederlandse projecten word het dan ook nog onderheid met een houten paal tot de zandlaag)

Alleen het bovenste stuk de aangegeven diameter lijkt mij dus niet voldoende.
Je kan nog vragen of ze kunnen berekenen welke diepte je moet hebben als je naar een diameter 125 zou gaan. Mogelijk kan dit wel als je (een eind) dieper gaat dan wanneer je die grotere diameters neemt
Dank je wel dat je wilt reageren op mijn forumvraag.

Als het kassenbedrijf zelf de fundering zou maken, zou dat normaal gesproken op poeren van 30x30 of 40x20 gemaakt worden met een diepte tot 80 cm. Omdat we nu op een 'vers aangelegd talud' gaan bouwen volstaan de 80cm diepe poeren (mogelijk) niet. Ik denk hier mogelijk wat te krampachtig, maar kan het wel om in verse grond - niet hard aangestampt- het is immers de moestuingrond- de gaten zo diep te graven/uitboren zonder dat dit weer instort?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:12

Pixeltje

Woo-woohoo!

Pixeltje schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:01:
[...]

Niet ontevreden over hoe dat is geworden.. eventuele vlekkerigheid is van de matte lak die aan het drogen is.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Morgen laatste laag en dan beide delen monteren. Ben benieuwd. :9
Tadaa:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rAwOjA9x_Bh9j1gqKwXt2r7Iv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aj4TqkBeAmsp4DwMabGSJK8u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QPAiDUn7K89P9pgzJpxEEUb8No=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pz8r7l0mVJ9rU239mqFemGGt.jpg?f=fotoalbum_large

Kamer nog even afmaken met een kleedje en er komen nog twee planken aan de wand, maar het begin is gemaakt. Thanks voor alle thumbs-ups op de vorige postst, dit is wel een step-up ten opzichte van de ruwbouw die ik normaal doe, maar ben heel tevreden met hoe dit uitgekomen is.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:02
Pixeltje schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Tadaa:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kamer nog even afmaken met een kleedje en er komen nog twee planken aan de wand, maar het begin is gemaakt. Thanks voor alle thumbs-ups op de vorige postst, dit is wel een step-up ten opzichte van de ruwbouw die ik normaal doe, maar ben heel tevreden met hoe dit uitgekomen is.
Netjes hoor d:)b
Heb je het bureau nog in de lengte verstevigd tegen eventueel doorzakken?

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:12

Pixeltje

Woo-woohoo!

GermanPivo schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:57:
[...]

Netjes hoor d:)b
Heb je het bureau nog in de lengte verstevigd tegen eventueel doorzakken?
Tegen de muur zit een lat, en de kern bestaat uit multiplex. Even kijken hoe het houdt. Ik heb nog twee hoeklijnen liggen die ik eventueel kan infrezen aan de onderzijde als het bureau toch doorzakt.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:47
Vandaag eens bezig geweest met een grote schoonmaak in de werkplaats, en al het nieuwe spul een plekje gegeven en nog wat kleine dingen gedaan:
- (tijdelijk) plankje voor de EHBO koffer
- Plankje gemaakt voor de boor/schroefmachines
- Aan/uit knop geplaatst voor de bovenfrees
- 3 stuks LED TL armatuur geplaatst

Todo:
- MFT achtige tafel maken en m'n 1m geleiderail daarop vast maken
- Electra beter afwerken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2u5wggJWiTbyO86gUw5EifI_rY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X10NTUzoWQ45Cc5t2bZNtZoE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRh7DhlGB5GCpUNIqOcXu6XJTs8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8NF0HDILVWSpRS4kXzLmS2P4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PyYIYnkumXTVnFTnHWU37xlWxE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mW9XRhQDGClKbOYRApyu5ATb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ilGhOTV2z8VR4S2QyYVaJl0sgk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FveErTaMbdnZoWnrYr87Wypl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vULTmtiPk5FMlMp7zj7Ybavy0SA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ra5iT6dLg8Ioon0gYEmdd8YE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yYCsHvZBEuTS8da7nFOOcFYuFE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LX3UW0awYte277BXeOknZLaU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-07 20:24
chrisborst schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:18:
[...]

Het klopt dat de tussenschot eigenlijk de zijwanden van kast een en twee is. Maar zoals ik al zei zijn de buitenwanden van beide kasten aan de frame vastgeschroefd. Een aangezien er verder geen gewicht op wanden komt zullen ze niet instorten.

Weghalen van de tussenschot lijkt dus zover ik kan inschatten geen gevolgen te hebben voor de Structural integrity (kan even niet op de Nederlands vertaling komen) van beide kasten.

Het enige wat er telt is dat bodem het gewicht van de nieuwe koelkast kan dragen. Gezien de zwaarte van de huidige (uitschuifbare) voorraadkast plus de inhoud en de huidige inbouw koelkast lijkt dat eerlijk gezegd geen probleem.

De bedoeling is idd om een amerikaanse koelkast te nemen. Een nieuwe inbouw is te klein. Hebben momenteel naast deze inbouw ook een grotere in de garage staan. Als ik een grote kan nemen kunnen ze beiden eruit. De kast in zijn geheel is 120cm breed en bijna 200cmm hoog. Een losstaande amerikaans koelkast is rond 100cm breed en 170-190cm hoog dus genoeg ruimte om de koelkast zo er in te schuiven.

[ Voor 5% gewijzigd door N00bi3 op 01-01-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

LED-Maniak schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:41:
Iemand nog een tip voor een bouwlamp/werklamp op accu?

Ik had deze gekocht:
https://www.amazon.de/Bre...x_be_s_sparkle_mcd_asin_0

Super stevige lamp en mooi fel alleen tijdens het laden werkt het licht niet... Toch wel handig als het beide kan.
Als je Makita accu gereedschap hebt is de DEADML805 een aanrader.
Enige jammer is dat de accu niet laad als je deze op lichtnet aansluit.
Voordeel is wel dat als de stroom uitvalt en er zit een accu in zit je niet in het donker.
https://www.makita.nl/artikel/deadml805.html

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:58
N00bi3 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:29:
[...]

Het klopt dat de tussenschot eigenlijk de zijwanden van kast een en twee is. Maar zoals ik al zei zijn de buitenwanden van beide kasten aan de frame vastgeschroefd. Een aangezien er verder geen gewicht op wanden komt zullen ze niet instorten.

Weghalen van de tussenschot lijkt dus zover ik kan inschatten geen gevolgen te hebben voor de Structural integrity (kan even niet op de Nederlands vertaling komen) van beide kasten.

Het enige wat er telt is dat bodem het gewicht van de nieuwe koelkast kan dragen. Gezien de zwaarte van de huidige (uitschuifbare) voorraadkast plus de inhoud en de huidige inbouw koelkast lijkt dat eerlijk gezegd geen probleem.

De bedoeling is idd om een amerikaanse koelkast te nemen. Een nieuwe inbouw is te klein. Hebben momenteel naast deze inbouw ook een grotere in de garage staan. Als ik een grote kan nemen kunnen ze beiden eruit. De kast in zijn geheel is 120cm breed en bijna 200cmm hoog. Een losstaande amerikaans koelkast is rond 100cm breed en 170-190cm hoog dus genoeg ruimte om de koelkast zo er in te schuiven.
De kasten eruithalen en herwerken is geen idee? In principe staan deze los.

Dan kan je net boven de Amerikaanse koelkast nog een legplank maken Enzo, en wordt heel wat mooier dan zo eruitzagen imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:12
Ik kan er ook niet helemaal uithalen wat voor materiaal het is, het lijkt steen maar het zou zo maar iets van composiet kunnen zijn.
Lijkt wel op natuursteen gezien de 'afgeronde' hoek. Ik zou het gewoon eerst eens proberen met groene zeep om die vlekken eruit te krijgen. En anders kun je ipv alles opnieuw leggen ook gewoon nieuwe dorpels kopen? Een dorpel van 20 bij 90 kost nog geen 50 euro, wat volgens mij goedkoper is dan alle opties met het laminaat.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 23:39

Bommes

Capo del formaggio

Nog steeds bezig met mijn trap.
:)
Na de eerste laklaag op de onderzijde heb ik er nog 2 op aangebracht.
Dat is wel het nadeel van die Praxis thuis merk lak, dat dekt nou niet echt heel goed.

Ik had de zijkanten, de stootborden, de staander en een aantal treden aan de onder zijde 1 keer met de Sigma ST2 traplak RAl 9010 gelakt.
Dat is echter antislip verf, achter af gezien had ik daar beter de normale traplak voor kunnen bestellen.
Stootborden, zijkant, staander en onderzijde hoeven nou niet echt antislip te zijn..
Maar goed ik kwam er pas achter na het bestellen dus ook maar gebruikt.
Echter na 1 keer aflakken was de antislip al goed voelbaar, voor stootborden en de onderzijde niet echt een probleem.
Maar voor de staander, die je toch regelmatig vast pakt voelde dat niet fijn.

Dus na het drogen de schuurmachine er weer bij, korrel 240 stootborden, zijkant en staander een keertje geschuurd.
Toen de staander en de onderzijde met normale ral 9010 afgelakt, weer geschuurd en nogmaals afgelakt.
Ziet er super uit nu, mooie zijde glans en een mooie volle lak laag.

Stootborden en zijkanten heb ik nog een 2de keer met de antislip lak afgelakt, tussen door nog een keertje met korrel 240 geschuurd.

Na het drogen aan het afplakken gegaan:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1609537024-350-x-467px-IMG_20210101_115615.jpg

Daarna volgens de tip hier van @Milmoor dus eerst een keertje langs de randjes van de tape met de lichte lak er over heen.
Even laten drogen en toen de grijze lak er op, de eerste laag vanmiddag, en net de 2de laag er achter aan.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1609537062-600-x-450px-IMG_20210101_204923.jpg
Kwastje afgezaagd zodat ik wat makkelijker onder de randen van de treden kan verven.

Meteen toen die nog nat was de tape er af getrokken, nu maar hopen dat het met 2 keer aflakken mooi dekkend opdroogt.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1609537063-600-x-450px-IMG_20210101_202617.jpg

Dankzij die tip om eerst even de "afgeplakte kleur" er over heen te zetten ziet het er echt super strak uit.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1609537062-600-x-349px-IMG_20210101_212937.jpg

Slechts een paar kleine foutjes. 2 plekjes waar de tape toch niet helemaal goed aan gedrukt was denk ik.
En een paar keer met de grijze kwast tegen de witte delen aan gestoten.
Even goed laten drogen dan kan ik dat nog even met wit na tippen.

Kleuren komen slecht over op de foto, wit is dus ral 9010 en het grijs is vrij licht.
Met flits:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1609537828-350-x-467px-IMG_20210101_224753.jpg

Zonder flits:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1609537828-350-x-467px-IMG_20210101_224817.jpg

Beide foto's gemaakt met een aardappel.. neemt niet weg dat ik erg blij en trots op het resultaat ben.
Ik heb erg veel tijd voor genomen en heb zover mogelijk met een kat in huis zijn haren er uit weten te houden :P
Er zitten nu 2 lagen primer op, en het beide keren aflakken zijn ook dubbel gedaan.
De kopstekanten van de treden heb ik terwijl ik met het wit voor de stootborden en zijkanten bezig was ook mee genomen met de witte lak.
Daar zitten dus 2 lagen primer, 2 lagen wit en 2 lagen grijs op.. :+
Extra strongk.. >:)

Morgen beginnen met de trap van de begane grond naar de 1ste verdieping.
Stap 1 kitten..
Nou ja eigenlijk de kat vastbinden en eerst de trap 3 keer stofzuigen en 2 keer ontvetten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@Bommes, dat ziet er strak uit, daar mag je gerust trots op zijn.

Ik wil de trap in dezelfde kleurstelling gaan schilderen, maar nu ik jouw foto's zie begin ik toch te twijfelen. Het vreemde is, dat ik niet weet waarom. Daar ga ik eens even over nadenken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@PaT Ik ben slechts uitvoerend.
Wat betreft kleuren, aankleding en degelijke ben ik volledig volgend aan mijn vriendin.
Zij draagt vele opties aan, ik geef mijn mening, die wordt in overweging genomen en vervolgens vind ze iets volledigs anders wat het dan ook wordt. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bommes schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:26:
@PaT Ik ben slechts uitvoerend.
Wat betreft kleuren, aankleding en degelijke ben ik volledig volgend aan mijn vriendin.
Zij draagt vele opties aan, ik geef mijn mening, die wordt in overweging genomen en vervolgens vind ze iets volledigs anders wat het dan ook wordt. :P
Hahaha, hier is het niet anders hoor. De directrice had deze kleuren bedacht en het leek mij een prima voorstel.
Ik ga toch eens vragen of ze onze situatie eens door Photoshop wil halen. Ik ben benieuwd hoe het er bij ons uit komt te zien.

Daarnaast ben ik ook erg benieuwd hoe stof gaat opvallen (of juist niet) op de treden. Daar leek mij grijs een prima kleur voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HPX
  • Registratie: Juni 2018

HPX

Geneuzel schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:33:
[...]

Als het kassenbedrijf zelf de fundering zou maken, zou dat normaal gesproken op poeren van 30x30 of 40x20 gemaakt worden met een diepte tot 80 cm. Omdat we nu op een 'vers aangelegd talud' gaan bouwen volstaan de 80cm diepe poeren (mogelijk) niet. Ik denk hier mogelijk wat te krampachtig, maar kan het wel om in verse grond - niet hard aangestampt- het is immers de moestuingrond- de gaten zo diep te graven/uitboren zonder dat dit weer instort?
Ik denk dat je gaten dan inderdaad zo weer instorten. Grond inklinken, fundering graven en na het bouwen van de kas weer de grond losmaken is geen optie ?
Andere oplossing weet ik zo ook niet, dit is een heel stuk kleiner dan waar ik gebruikelijk mee te te maken heb.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:35
Hier thuis heb ik eindelijk de gammele oude trap vervangen door een nieuw exemplaar. De trap was al bijna 60 jaar oud en kraakte en piepte behoorlijk. Het is idee was eerst om de trap te renoveren maar ik vind die laminaat overzettredes echt spuuglelijk en een nieuw exemplaar was niet veel duurder. De nieuwe trap had ik al sinds juli in huis maar ik heb eerst de zolder verbouwd en dan is het fijn dat je met het sjouwen van plaatmateriaal niet te voorzichtig hoeft te doen om je nieuwe trap niet te beschadigen. Verbazingwekkend was de klus in drie uurtjes gepiept; slopen oude trap, in elkaar zetten nieuwe trap en het stellen/bevestigen.

Zo was de situatie bij de eerste bezichtiging van het huis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CoXmbqA_S5BRBnOU5ZFJcAP7YA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6kGbZwWAxwgsXOw5VOLN7hBF.jpg?f=fotoalbum_large

Zo zag het eruit met het tapijt eraf. De vloer is hier al betegeld nadat er een geheel nieuwe vloer met vloerverwarming is geïnstalleerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKlk1wZRGYRRbEwyaj9M2jVEVhE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZr6dwPMfWyZflVuCMC1j3FZ.jpg?f=fotoalbum_large

Oude trap eruit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phQBIb5IpZopCA1myD9X3S5Wwmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oG5fpWyrSVoFO51xPF54xi35.jpg?f=fotoalbum_large

en nieuwe erin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-TADtq0JPusH_M3RWO29xyEsRw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fqlLbswdCx9R4FoJZD9Kqqti.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vLGkNl9brXVGMh-eg0I72x9i9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1OnZ2W8M1Sts7UyGKjqcx7f9.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog even bekijken hoe ik het ga afwerken met de leuningen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Laatst online: 13-07 23:21

fmb

Geneuzel schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:33:
[...]

Onze veranda is in plaats van op poeren op schroefpalen gezet. Is dat misschien een optie? Die draaiden ze er zo in, geen grondbewerking nodig. :)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ziet er goed uit @GodDamage lijkt wel een trappen topic zo.. ;)
Heb je de installatie zelf gedaan?
Hier heb ik het door het bedrijf laten doen die de trap ook gemaakt heeft.
Echt heel moeilijk zag het er niet uit vond ik.
Bouwpakketje in elkaar klussen en dan in het gat hijsen.
Denk als je dat 2 of 3 keer hebt gedaan het helemaal niets meer voorstelt.

Ik zie dat jij hem tegen de muur in elkaar hebt gezet. Hoe heb je de treden aan de boom, die tegen de muur zit, vast gezet?

En welke kleur ga je de trap verven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:59
Iemand toevallig ervaring met een pocket door kit om een deur in een wand te laten schuiven?

Ik ben nu naar de kit van Knauf aan het kijken die ze bij de hornbach verkopen, maar kan niet echt veel reviews over die kit vinden.

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GodDamage
Bommes schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:26:
Ziet er goed uit @GodDamage lijkt wel een trappen topic zo.. ;)
Heb je de installatie zelf gedaan?
Hier heb ik het door het bedrijf laten doen die de trap ook gemaakt heeft.
Echt heel moeilijk zag het er niet uit vond ik.
Bouwpakketje in elkaar klussen en dan in het gat hijsen.
Denk als je dat 2 of 3 keer hebt gedaan het helemaal niets meer voorstelt.

Ik zie dat jij hem tegen de muur in elkaar hebt gezet. Hoe heb je de treden aan de boom, die tegen de muur zit, vast gezet?

En welke kleur ga je de trap verven?
Ja, zelf gedaan maar met hulp van een prof, omdat ik er zeker van wilde zijn dat de kinderen niet met een ladder naar bed hoefden te gaan. De trap hebben we op de vloer in elkaar gezet dus de treden zitten vanaf de buitenzijde door de trapboom vastgeschroefd. Alleen de spil is geplaatst toen de trap al in het gat stond, zoals te zien is op de vierde foto. Relatief makkelijke klus die goed te doen is.
De trap wordt wit en ik wil er zoiets van maken, zij het dan iets eenvoudiger:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dd/Interieur%2C_trap_met_balustrade_en_trappaal_-_Borculo_-_20386653_-_RCE.jpg

Ben al druk bezig de materialen te verzamelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
@Remy!!!! Leuk dat ik zo even door jou werkplaats mocht " wandelen" ! Geeft hier weer inspiratie en vergelijken hoe ik zelf bezig ben. Tip voor een mft blad; tis prijzig, maar kijk eens naar UJK Parf mk2. Met deze (via een kennis) zelf gemaakt en CNC nauwkeurig. Elke 1/10de mm. afwijking maakt het blad onbruikbaar.
Ik heb zelf UJK clipjes voor de geleiderail gebruikt icm UJK dogs aangeschaft en werkt perfect.

[ Voor 13% gewijzigd door Sa.Tan op 02-01-2021 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Sa.Tan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:27:
@Remy!!!! Leuk dat ik zo even door jou werkplaats mocht " wandelen" ! Geeft hier weer inspiratie en vergelijken hoe ik zelf bezig ben. Tip voor een mft blad; tis prijzig, maar kijk eens naar UJK Parf mk2. Met deze (via een kennis) zelf gemaakt en CNC nauwkeurig. Elke 1/10de mm. afwijking maakt het blad onbruikbaar.
Ik heb zelf UJK clipjes voor de geleiderail gebruikt icm UJK dogs aangeschaft en werkt perfect.
Haha graag gedaan! :*)
Dat is inderdaad een nogal prijzige oplossing, ik zat zelf meer te kijken naar deze oplossing. Het voordeel van jouw idee is dat ik dan gemakkelijk zelf nieuwe mft bladen kan maken, maar qua geld kan ik er 3 bora mft bladen van halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-07 20:24
Tarkin schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:49:
[...]

De kasten eruithalen en herwerken is geen idee? In principe staan deze los.

Dan kan je net boven de Amerikaanse koelkast nog een legplank maken Enzo, en wordt heel wat mooier dan zo eruitzagen imho
De kasten eruit halen en her bewerken zal veel tijd (en geld) kosten. Belangrijker nog ik kan het nooit zo mooi afwerken zoals het nu er bij staat.

Hence mijn vraag. Kan het met multitool gezaagd worden? Zo niet dan moeten de kasten er idd eruit. Dan nog steeds moet de tussenschot er uit worden gezaagd of een compleet nieuwe kast worden ingebouwd. Ik heb ook geen idee hoe het achter de kast eruitziet.

Voor een legplank zal er sowieso geen plek zijn of de kasten nou eruit gaan of zagen maakt niet uit. Er is maar +/-20cm ruimte boven de koelkast (give or take 10cm afhankelijk van de hoogte van de nieuwe koelkast).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Remy!!!! schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Haha graag gedaan! :*)
Dat is inderdaad een nogal prijzige oplossing, ik zat zelf meer te kijken naar deze oplossing. Het voordeel van jouw idee is dat ik dan gemakkelijk zelf nieuwe mft bladen kan maken, maar qua geld kan ik er 3 bora mft bladen van halen.
Ik heb bij een maatje met een LR32 set voor ons beiden een blad gemaakt. Dit op basis van het filmpje van Peter millard. Leek mij de minste kans op fuckups te hebben... Moet je wel een lr32 en bovenfrees hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_0aL47dO2zXTz5JHAuWX5_27vA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nnyW9zI0tOxjYJ6Feiy1oQcz.jpg?f=fotoalbum_large
Prima te doen voor 2 niet extreem handige Harries. Let wel op dat hij zelf ad hoc een ander plan voor de tafel eronder heeft geragd. Dat wordt of de voorste/achterste rij gaatjes niet gebruiken of nog wat freeswerk. Er komt nog een osb plaat op het onderste deel van het frame te liggen voor opslag van dozen.

Ik doe mijn plaat op schragen, heb de ruimte niet voor zo'n tafel.

Er moeten ook nog wat plintjes om het MDF om het te beschermen (is op rechts gebeurd). De gaten voor de Domino's zijn al gemaakt... Alleen deze gast vindt verstek plintjes zagen met een invalzaag zo k*t dat hij een kapex 120 heeft besteld met onderstel. Tsja die komt later deze week :P

[ Voor 13% gewijzigd door Boudewijn op 02-01-2021 13:04 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Boudewijn schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:58:
[...]

Ik heb bij een maatje met een LR32 set voor ons beiden een blad gemaakt. Dit op basis van het filmpje van Peter millard. Leek mij de minste kans op fuckups te hebben... Moet je wel een lr32 en bovenfrees hebben.

[Afbeelding]
Prima te doen voor 2 niet extreem handige Harries. Let wel op dat hij zelf ad hoc een ander plan voor de tafel eronder heeft geragd. Dat wordt of de voorste/achterste rij gaatjes niet gebruiken of nog wat freeswerk. Er komt nog een osb plaat op het onderste deel van het frame te liggen voor opslag van dozen.

Er moeten ook nog wat plintjes om het MDF om het te beschermen (is op rechts gebeurd). De gaten voor de Domino's zijn al gemaakt... Alleen deze gast vindt verstek plintjes zagen met een invalzaag zo k*t dat hij een kapex 120 heeft besteld met onderstel. Tsja die komt later deze week :P
Ik zal wel een leek zijn, maar hoe gebruik je zo’n ‘gatentafel’ nu eigenlijk precies?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Martinusz schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Ik zal wel een leek zijn, maar hoe gebruik je zo’n ‘gatentafel’ nu eigenlijk precies?
Je kunt er van alles op zetten, met name benchdogs (een soort pilaartjes) en klemmen... maar ook een liniaal of een zaaggeleider. Als je ervan uitgaat dat al je gaten haaks op elkaar zitten kun je dus vrij makkelijk dingen haaks ten opzicht van elkaar positioneren door ze tegen die benchdogs te klemmen.

Mijn rails hebben weer aparte benchdogs die je eronder schroeft (iig de festool rails) zodat je rail altijd haaks/parallel ten op zich van de andere benchdogs staat.

Voeg daar een fence (lange liniaal met afstandsmeting en verschuifbare stopjes) aan toe en je kunt heel makkelijk repetitief even lange stukjes zagen, en altijd haaks.

Hier zie je dat wel redelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEGY3jrjtrzcE0LzCeLOfhwJhjk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5gzJyV6HY280oUTitMx7CfC3.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6ZSf3nAdbQHRYNNSLAH_NrCfP0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E11ibRAsgcJmSNq2HDPmteg3.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 31% gewijzigd door Boudewijn op 02-01-2021 13:45 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Boudewijn schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:58:
[...]

[Afbeelding]

Ja dat is een leuke set maar helaas ook best prijzig. Al is zo'n L32 set wel wat breder inzetbaar.
Laatst al wat filmpje van Peter Milard gezien mbt de L32, en dat is wel verdomde handig om snel veel gaten te maken _/-\o_

Ondertussen al wat voorbereidend werk gedaan voor als volgende week de Festool TS55 binnen komt 8)
Zo kan ik dan makkelijker grotere platen op maat maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3oDCPFP0PehsCD-dZH_HNeOlNk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSWPDHqnU17Agkl3JSzCFKcK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EfRcjA4De8nVrhlZL-El7g0jFXg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u4vAobrGzkWskv6PPzDbiQD7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tAy1ROZiq30VGTo2H_jFBbQ350=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyHmOVPkegwXlEJOFAcfGCNH.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc874
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:56
Leuk topic! Hopelijk ben ik hier aan het goede adres met mijn vraag.

Ik heb laatst per ongeluk een hete pan op het aanrecht gezet, en nu zijn er 2 ronde scheuren in ontstaan. 1 daarvan is zelfs helemaal losgelaten.. De ene plek is duidelijk te zien. Maar de andere is een ronde luchtbel onder de bovenlaag, die half opengescheurd is.

Hoe kan ik dit het beste repareren? Ik heb geen zin om het aanrechtblad te vervangen hiervoor, dus ik hoop dat er een goedkopere oplossing bestaat die ik zelf kan doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Gz_f9IGQcAn4cPW-wK6dSe1x3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6taOBtJgbWhzwqYEHWxup70l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Zoiets ook een keer gehad en toen het blad vervangen. Verzekering al gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeppie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 21:25
Hey,

Binnenkort trekken we in ons nieuwe huis en daarin zit nogal een gedateerde keuken. Er is nu even geen budget voor een compleet nieuwe keuken te (laten) plaatsen dus het plan is om de keuken tijdelijk te pimpen door de kastjes te verven en de tegels van de achterwand te verven en eventueel een nieuw aanrechtblad te plaatsen.

Foto keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgMaTaxvqkXOZdIeeGKRn6vbOpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Iv4OMgueG61W8SauabdCjNN.jpg?f=fotoalbum_large

Nu willen we deze niet wit verven maar een RAL kleur. Zou je dit ook kunnen oplossen door een 2 componenten grondverf voor tegels te gebruiken. Deze https://www.hornbach.nl/s...0-ml/4139091/artikel.html en dan licht opgeschuren en vervolgens mij standaard houtlak eroverheen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
breagor schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:32:
[...]

vandaag maar een aan de knutsel geweest met kastje nummer 3 voor de wand die ik destijds begonnen was.

Geeft een hoop rommel :D

[Afbeelding]

maar kastje is voor de helft af, in het onderste gedeelte wil ik laadjes maken, de verticale delen van de vakjes zijn te verplaatsen zodat je flexibel bent met de indeling.
Helaas wel wat krom hout, dus dat is wat minder prettig werken.......

[Afbeelding]

Als hij klaar is komt hij tussen de 2 kastjes in te hangen die je er rechts van ziet (boven de freestafel), daarna nog ruimte voor 1 extra klein kastje daar, rechts boven naast het kastje wat er al hangt, daar wil ik een klein kastje met deurtje maken.

[Afbeelding]

maar straks eerst maar eens voor het eerst laadjes zien te maken :-)
vandaag het kastje afgemaakt
helaas bleken 2 setjes ladegeleiders van het verkeerde type (te lang) te zijn, dus dan maar 2 laadjes (wat al lastig genoeg was voor een noob als ik :D )...

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bw0RFKxy/20210102-151825.jpg

en hij hangt :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nr2Yd7bH/20210102-162434.jpg

later van de week het laatste kastje rechtsboven, maar daarvoor moet ik ff wachten tot ik mijn bestelling bij Hornbach kan halen, wat pas dinsdag is. :'(

Daarna ga ik verder met een ander deel van de garage muur, die wil ook helemaal met het french cleat ophang systeem doen ( meer kastjes, ophangsysteem voor klemmen, iets voor de linialen etc.), dan ben je lekker flexibel welke kast waar hangt, en het houdt me voorlopig mooi bezig met knutselen

[ Voor 5% gewijzigd door breagor op 02-01-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vandaag weer zo goed als heel de dag aan de trap gewerkt.
Nu van de begane grond naar de eerste verdieping.
Gestofzuigd, ontvet, geschuurd, nog een keer gestofzuigd en toen aan het kitten gegaan.

Mijn kitstrijkertje is versleten :-(

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1609604591-600-x-450px-IMG_20210102_171752.jpg
Gebruik de gene met de kleinste radius.
En die is door al dat gestrijk langs blank hout juist op de radius wat kleiner geworden.
Er blijft daardoor links en rechts naast de kit streep een heel dun laagje kit achter.

Ben ik juist expres met de bovenste trap begonnen zodat ik nu mezelf netter kitten zou hebben aangeleerd zorgt dat spateltje alsnog voor een lelijker resultaat.
En ff snel naar de Praxis is er dus niet bij :X

Uiteindelijk met extra veel geduld is het toch wel weer gelukt.
Zeker omdat er toch nog 4 lagen lak overheen gaan.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1609604592-600-x-450px-IMG_20210102_171913.jpg

Loopzijde trap is dus gekit, onderkant nog te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-07 20:06
abc874 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:54:
Leuk topic! Hopelijk ben ik hier aan het goede adres met mijn vraag.

Ik heb laatst per ongeluk een hete pan op het aanrecht gezet, en nu zijn er 2 ronde scheuren in ontstaan. 1 daarvan is zelfs helemaal losgelaten.. De ene plek is duidelijk te zien. Maar de andere is een ronde luchtbel onder de bovenlaag, die half opengescheurd is.

Hoe kan ik dit het beste repareren? Ik heb geen zin om het aanrechtblad te vervangen hiervoor, dus ik hoop dat er een goedkopere oplossing bestaat die ik zelf kan doen.

[Afbeelding]
De verzekeraar bellen, dit valt gewoon onder brandschade en kan prima gerepareerd worden. Ik heb ooit een keer een bedrijf aan huis gehad die hier in gespecialiseerd is, bij mij was het voor een inbraakschade (gat geboord in merbau deur) en de schade is toen incl kleur op maat en alle nerven met de hand geschilderd onzichtbaar hersteld.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:20
Mijn vriendin wou graag een nieuw messenblok, dus besloot ik er maar 1 te maken.
Dacht dat het wel redelijk op budget kon, maar dat viel toch ff tegen.
Schrik niet niet er zit 90 euro aan materiaal in :X

Gemaakt van:
- belgisch hardstenen voet
- zebrano messenhouder
- messing "pootjes"
- ~85 10x4mm neodynium magneten

Note to self...zebrano schaven is geen doen, breekt echt aan alle kanten uit. Goed excuus voor een drum sander? :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXznPC47J2t5KGe37Dc-BTWmpVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/afkGAj1vrIiccdAv13IfE3BU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VV5JtfcIbguxS8sNplM5aIhyLFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hCDuwTj1UGx4zyxWdhwpYIwI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_tTQBVZnSGHfRAOvIRI7D_O9-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fq7yc3nUrI92hTUky0nKDFfL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Tsm6HDoziHQRcKuri3O9WfpF2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZcL9O7jWo8qzdnaY8W9G3Fd.jpg?f=fotoalbum_large

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-07 18:04
soeppie schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:05:
Hey,

Binnenkort trekken we in ons nieuwe huis en daarin zit nogal een gedateerde keuken. Er is nu even geen budget voor een compleet nieuwe keuken te (laten) plaatsen dus het plan is om de keuken tijdelijk te pimpen door de kastjes te verven en de tegels van de achterwand te verven en eventueel een nieuw aanrechtblad te plaatsen.

Foto keuken:
[Afbeelding]

Nu willen we deze niet wit verven maar een RAL kleur. Zou je dit ook kunnen oplossen door een 2 componenten grondverf voor tegels te gebruiken. Deze https://www.hornbach.nl/s...0-ml/4139091/artikel.html en dan licht opgeschuren en vervolgens mij standaard houtlak eroverheen?
Wat wij hebben gedaan is nieuwe gladde MDF frontjes en deze geschilderd met degelijke verf. Zit er al 5 jaar op en ziet er echt prima uit. De achterwand hebben we gestuct en met afwasbare verf geschilderd. Wel achter kookplaat een glasplaat gedaan. Bovenkastjes allemaal weg en 2 IKEA kastjes terug. Dan ben je voor weinig klaar en ziet het er echt weer prima uit.

PS dit was onze keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57Dqx6TM4E2QjLVcSBLV-IyFjc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I674IrYKgAgQC1sT3u6Wk5yK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soeppie
bukkum schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:15:
[...]

Wat wij hebben gedaan is nieuwe gladde MDF frontjes en deze geschilderd met degelijke verf. Zit er al 5 jaar op en ziet er echt prima uit. De achterwand hebben we gestuct en met afwasbare verf geschilderd. Wel achter kookplaat een glasplaat gedaan. Bovenkastjes allemaal weg en 2 IKEA kastjes terug. Dan ben je voor weinig klaar en ziet het er echt weer prima uit.

PS dit was onze keuken:

[Afbeelding]
Nu ben ik wel nieuwsgierig heb je een foto van het eindresultaat? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bukkum
Ja maar dan moet ik eerst ff opruimen dadelijk😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mat_thai
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05 06:19
Ik ben druk bezig mijn schuur te isoleren. Voorzetwand en plafond zit er al in en ik ben bijna toe aan het leggen van een ondervloer met een zijltje oid. Er ligt een betonnen vloer in maar vlak bij de dorpel van de deur lijkt het een soort van afgebroken (zie foto). Als ik een mat voor de deur heb liggen dan komt er altijd vocht onder (het beton lijkt nat). Ik verwacht dat dit komt door het kapotte stuk beton. Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan repareren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AjyidRO0E7qx7DsWjRe2ZtYMNvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5or7OqdxSYsStVaSARFyJ3pq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JelleMN86
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-03-2023
Bommes schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:32:
Vandaag weer zo goed als heel de dag aan de trap gewerkt.
Nu van de begane grond naar de eerste verdieping.
Gestofzuigd, ontvet, geschuurd, nog een keer gestofzuigd en toen aan het kitten gegaan.

Mijn kitstrijkertje is versleten :-(

[Afbeelding]
Gebruik de gene met de kleinste radius.
En die is door al dat gestrijk langs blank hout juist op de radius wat kleiner geworden.
Er blijft daardoor links en rechts naast de kit streep een heel dun laagje kit achter.

Ben ik juist expres met de bovenste trap begonnen zodat ik nu mezelf netter kitten zou hebben aangeleerd zorgt dat spateltje alsnog voor een lelijker resultaat.
En ff snel naar de Praxis is er dus niet bij :X

Uiteindelijk met extra veel geduld is het toch wel weer gelukt.
Zeker omdat er toch nog 4 lagen lak overheen gaan.

[Afbeelding]

Loopzijde trap is dus gekit, onderkant nog te gaan. :)
Wat voor kit gebruik je hier? Ik ben namelijk wel benieuwd welke kit je op kaal hout kan gebruiken.

Naar mijn weten is het namelijk beter om eerst grondverf aan te brengen en dan pas te kitten of plamuren. Dit ivm het anders te snel opdrogen van de kit....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bukkum
soeppie schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:18:
[...]

Nu ben ik wel nieuwsgierig heb je een foto van het eindresultaat? :)
Ff snel beetje opgeruimd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sRrQsnI8ZRyJIksk70XHNv63P8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcQF77jYn9223aj6rD0kT4Iv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CuoeN8xSGP0tPx9DWLIVOjundsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pigtx7FXrId2iZgLctf6YvAU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bukkum
bukkum schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:52:
[...]

Ff snel beetje opgeruimd, voor ons ter overbrugging van een eventuele grote verbouwing. Vloer, uitbouw en dan nieuwe keuken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bukkum
Dat ging niet helemaal goed met wijzigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeppie
Mooi, bedankt voor de reactie! Bovenkastjes weghalen is natuurlijk ook nog een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bukkum
Wij hadden ook van die sierbalken aan t plafond. Geen of weinig bovenkastjes geeft mooi ruimtelijk effect maar wij hebben wel een grote aparte voorraadkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Iemand wel eens gipsplaat (nouja, eigenlijk stuckplaat) gelijmd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1VzZDmCccoeCqthNBT_IZXw8w8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zPfcFpu4OTibA2ciRIla2dyV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ks6m-qV8I7EXOU75LCnaZshjOzU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8cwJio3RVVIdNke5jpQUWqk.jpg?f=fotoalbum_tile

Deze wand heeft/had nogal wat scheurtjes en bijgewerkte stukken. Vandaar dat ik de draagbalk boven het kozijn al heb kaalgebikt. Dus ik wil er eigenlijk stuckplaat er tegenaan. Met pluggen zou kunnen, maar dan zit je met een 6mm plug door de plaat heen, en dan heeft de schroef ook niet meer zo heel veel houvast. of eerst kleiner voorboren. Maar das wel een hoop extra werk.

Heb in dit topic wel gelezen over L-gips, ook om echt grote hoogteverschillen te overbruggen, dat hoef ik op zich niet. Het komt gewoon plat tegen de muur aan. Montagekit? Nogal prijzig. PUR? Of snelgips? Of misschien gewoon schroeven zonder plug? Tenslotte zaten de oude plinten ook gewoon met een spijker in die kalkzandsteen en gasbeton blokken. En door het roesten zaten die nog verdomd vast ook :X

Edit: dit lijkt mij wel ideaal:
https://www.tec7.be/nl/producten/foamtack

[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 02-01-2021 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

JelleMN86 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:45:
[...]

Wat voor kit gebruik je hier? Ik ben namelijk wel benieuwd welke kit je op kaal hout kan gebruiken.

Naar mijn weten is het namelijk beter om eerst grondverf aan te brengen en dan pas te kitten of plamuren. Dit ivm het anders te snel opdrogen van de kit....
Bison acrylaatkit snel (30 minuten overschilderbaar) gewoon van de bouwmarkt.
Volgens de bus geschikt voor allerlei ondergronden waarvan er meerdere nog poreuzer zijn dan kaal hout.

Deze vraag/reactie kwam hier ook al eerder voorbij. Toen kwam er iemand met een data sheet van deze kit. Ik kan die link zo snel niet terug vinden.

Edit link gevonden:
https://www.bison.nl/nl/p...-minuten/571#menu-compact
"Uitstekende hechting zonder primer"

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 02-01-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

_ferry_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:11:
[Afbeelding][Afbeelding]

Deze wand heeft/had nogal wat scheurtjes en bijgewerkte stukken. Vandaar dat ik de draagbalk boven het kozijn al heb kaalgebikt. Dus ik wil er eigenlijk stuckplaat er tegenaan. Met pluggen zou kunnen, maar dan zit je met een 6mm plug door de plaat heen, en dan heeft de schroef ook niet meer zo heel veel houvast. of eerst kleiner voorboren. Maar das wel een hoop extra werk.

Heb in dit topic wel gelezen over L-gips, ook om echt grote hoogteverschillen te overbruggen, dat hoef ik op zich niet. Het komt gewoon plat tegen de muur aan. Montagekit? Nogal prijzig. PUR? Of snelgips? Of misschien gewoon schroeven zonder plug? Tenslotte zaten de oude plinten ook gewoon met een spijker in die kalkzandsteen en gasbeton blokken. En door het roesten zaten die nog verdomd vast ook :X
tja het zal best wel gaan .. (uit ervaring) wellicht is voorstrijk wel handig voordat je met lijm oid aan de slag gaat.

maar ik vraag me of het niet handiger is eerst het losse meuk weg te bikken op die wand .. grof vullen met rotband oid .. en dan een xps/pir plaat oid (qboard/wediplaat) de hele wand af te werken .. niet alleen net dat beetje extra isolatie wat wellicht prettig is.. maar scheelt je een hoop gezeik met plamuren enzv ..

die paar cm "stucwerk" vervangen door een gips/xps/pir plaat oid .. levert je zoiezo meer plezier op ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

vso schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:32:
[...]

tja het zal best wel gaan .. (uit ervaring) wellicht is voorstrijk wel handig voordat je met lijm oid aan de slag gaat.

maar ik vraag me of het niet handiger is eerst het losse meuk weg te bikken op die wand .. grof vullen met rotband oid .. en dan een xps/pir plaat oid (qboard/wediplaat) de hele wand af te werken .. niet alleen net dat beetje extra isolatie wat wellicht prettig is.. maar scheelt je een hoop gezeik met plamuren enzv ..

die paar cm "stucwerk" vervangen door een gips/xps/pir plaat oid .. levert je zoiezo meer plezier op ..
Je bedoelt ook de resterende stucklaag (of wat er van over is) wegbikken om ruimte te winnen? Sowieso wil ik het dus van onder tot boven aftimmeren, niet alleen rond die balk. Buiten een mm of 15 aan ruimte win ik er denk ik niet heel veel mee om de gehele muur kaal te bikken. Althans, dat was mijn gedachte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Mat_thai schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:23:
Ik ben druk bezig mijn schuur te isoleren. Voorzetwand en plafond zit er al in en ik ben bijna toe aan het leggen van een ondervloer met een zijltje oid. Er ligt een betonnen vloer in maar vlak bij de dorpel van de deur lijkt het een soort van afgebroken (zie foto). Als ik een mat voor de deur heb liggen dan komt er altijd vocht onder (het beton lijkt nat). Ik verwacht dat dit komt door het kapotte stuk beton. Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan repareren?

[Afbeelding]
stap 1
Aan de andere kant van de deur (buiten dus) een "put" graven of een gleuf .. geodoek/worteldoek vullen met paar zakken grind doek dicht slaan zak zand dumpen en tegels terug.. iets onder de drempel 2 cm oid ..
Dan ben je in elk geval van water dat naar binnen sijpelt een groot gedeelte af .. teminste ik neem aan dat de mat nat is wanneer het regent ongeacht of je er binnen komt ..
Water neemt de makkelijkste weg dus als het slecht de grond in kan en makkelijk je schuur in ...

stap 2 ..
Daarna met een beton sealer/primer de gleuf . behandelen en beton reparatie meuk erin gieten.. kant en klaar te halen bij de bouwmarkt ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

_ferry_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:41:
[...]

Je bedoelt ook de resterende stucklaag (of wat er van over is) wegbikken om ruimte te winnen? Sowieso wil ik het dus van onder tot boven aftimmeren, niet alleen rond die balk. Buiten een mm of 15 aan ruimte win ik er denk ik niet heel veel mee om de gehele muur kaal te bikken. Althans, dat was mijn gedachte.
ja en nee .. kan natuurlijk niet op de foto zien hoe "dik" ..ruimte winnen zou een + zijn, alleen ik zou niet alleen dat stukje doen. gewoon de hele wand daar merk je straks toch niks meer van.

Alleen ipv gips zou ik een isolerende plaat nemen oid .. die heb je in verschillende diktes. is de hele wand stak en vlak .. als je beetje overlappend met de kozijnen doet heb je gelijk minder kans op tocht .. of vocht plekken

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mat_thai
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05 06:19
vso schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:41:
[...]

stap 1
Aan de andere kant van de deur (buiten dus) een "put" graven of een gleuf .. geodoek/worteldoek vullen met paar zakken grind doek dicht slaan zak zand dumpen en tegels terug.. iets onder de drempel 2 cm oid ..
Dan ben je in elk geval van water dat naar binnen sijpelt een groot gedeelte af .. teminste ik neem aan dat de mat nat is wanneer het regent ongeacht of je er binnen komt ..
Water neemt de makkelijkste weg dus als het slecht de grond in kan en makkelijk je schuur in ...

stap 2 ..
Daarna met een beton sealer/primer de gleuf . behandelen en beton reparatie meuk erin gieten.. kant en klaar te halen bij de bouwmarkt ..
Links van de deur heb ik al een grote strook met grind liggen dus verwacht dat het water daar makkelijk weg kan. Ik heb ook niet het idee dat het water onder de dorpel door naar binnen sijpelt. Onder de mat wordt het op bepaalde plekken (ook 40-50cm) naar binnen nat, het lijkt bijna of het door het beton heen naar boven trekt Misschien iets condens achtigs? Ik heb een droogloopmat liggen, de onderkant is soms wit van de schimmel.

[ Voor 5% gewijzigd door Mat_thai op 02-01-2021 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Beton is poreus als het niet behandeld is. Vocht vanuit de grond kan dus omhoog trekken als er geen goede drainage is. Kan water aan alle kanten van de schuur goed weglopen naar riool of de grond? Zou het daar ook als eerste zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Mat_thai schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:56:
[...]

Links van de deur heb ik al een grote strook met grind liggen dus verwacht dat het water daar makkelijk weg kan. Ik heb ook niet het idee dat het water onder de dorpel door naar binnen sijpelt. Onder de mat wordt het op bepaalde plekken (ook 40-50cm) naar binnen nat, het lijkt bijna of het door het beton heen naar boven trekt Misschien iets condens achtigs? Ik heb een droogloopmat liggen, de onderkant is soms wit van de schimmel.
Ik denk dat je zelf wel tijdens het tikken ook merkte dat je verwachting en werkelijkheid niet op 1 lijn zit, De strook grind helpt geen moer als de grond eronder "dicht" is en/of je het op vijverfolie ofzo hebt liggen, goot vol bladeren of een combinatie is. Staat je (betegelde)tuin vol plassen ? loopt het over de drempel heen ?

Zoals gezegd stap 1 = oorzaak verhelpen, zonder dat heeft de rest van de activiteiten geen nut. een grindkoffer/drainage/infiltratie put heeft als doel dat het "oppervlakte" water sneller de grond in kan gaan voordat het zo hoog komt te staan dat het je schuur in loopt ... als dat hier het geval is.

@hpmkruit Kan ook nog zijn dat zijn "tuin" lager ligt dan dat van de buren en ergens een HWA pijp gewoon lekker het terras op vloeit.. hij zal toch de drainage moeten verbeteren ..

[ Voor 7% gewijzigd door vso op 02-01-2021 22:22 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:57

CeesKees

I rest my Kees

Hey,

Foto keuken:
[Afbeelding]

Mijn tip; steek er geen cent in en stop je geld wat je aan die verf zou uitgeven in het potje “keuken”. Scheelt je weer even sparen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Hey,

Foto keuken:
[Afbeelding]

ik zou eerst eens kijken wat de werkelijke "staat" is .. of alle elektra op 1 groep zit of gescheide groepen ..
waar de water aan en afvoer zit, hoe de afzuiging loopt .
Vaak is bv de (warm)waterleiding niet geisoleerd, close-in boiler aanwezig en de Ventilatie aardig vervuild.
Neus eens op 2de hands sites wat een keuken van die afmeting doet (prijs technisch), shop bij keukenboeren wat de prijs is van een nieuwe.
Kijk bij keukenrenovatie(s) waar ze vaak de frontjes vervangen en keukenblad .. tja dat kan je zelf ook wel.
ps zou gelijk de vaatwasser door een zuiniger inbouw model vervangen.

Elk deurtje wil je 2x verven en dan ook nog 2x in de lak oid (als je van koken houd) en gladde afwerking zodat je het ook nog schoon krijgt.

Tegels verven is leuk in de badkamer/wc .. vrouwlief had beton verf in de wc gesmeerd .. maar je moet het niet meer schoonmaken je veegt het er relatief makkelijk af :(

Ik denk dat het goedkoper/sneller is als je een stickerfolie/lamineer product erop krijgt met een goeie fohn/verbrand ding(op lage stand) oid .. als je het wilt veranderen.

ik heb hier 5 jaar geleden tegenaan zitten hikken en de planning was dat nu de keuken vervangen zou zijn .. door een ander model .. iets wat ik wel rekening gehouden mee had maar liever niet.. en zoals @CeesKees ook zegt geld is goed terecht gekomen... wil niet zeggen dat het zo "modern" was dat het weer terug in de mode komt als die van jou .. dit probleem heb ik gelukkig minder in het zicht met een roze badkamer :+

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GodDamage
_ferry_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:11:
[Afbeelding][Afbeelding]

Edit: dit lijkt mij wel ideaal:
https://www.tec7.be/nl/producten/foamtack
Ik heb hier in huis boven elk kozijn latei ook kaalgebikt en er 2 cm pir+gips op geplakt met Illbruck pu10 lijm. Goed vastklemmen tijdens het drogen van de lijm. Schroeven zijn niet nodig dan.
Die latei is in het werk gestort, tegen de rollaag boven het kozijn. De houtwolcementplaat die je eraf hebt gesloopt was een verloren bekisting en een soort van isolatie, want de latei is een joekel van een koudebrug. Als het goed is het je genoeg ruimte om er dus niet alleen gips maar ook pir op te plakken. De stucadoor doet er een wapeningsnet overheen tegen scheuren en na het stucen zie je er niets meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Convirion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 21:50
@_ferry_ ik zou een bus high tack kit kopen. kost nog geen 10 euro bij de hornbach (merk soundal is heel goed) en je aan 1 bus meer dan genoeg.
Zorgen dat je plaat op maat is.
Paar strengen er op smeren, en op sommige plekken een dotje kit.
Dan plaat er tegenaan drukken, als je genoeg kit gebruikt blijft hij dan al hangen (hoge aanvangsterkte) anders even ondersteunen met een latje.
Hou er wel rekening mee dat je eigenlijk ook een randje gipsplaat op de houten lat aan de onderkant van je latei moet monteren en deze mee laat stucen (deze kun je schroeven of met high tack vastzetten. Als je schroeft zorg er dan in elk geval voor dat het kopje van de schroef iets verzinkt ligt).

Gips van de stucadoor hecht niet goed op hout, waardoor je later of loszittend gips krijgt, of scheuren tussen het deel wat gestuct is en het hout. Randje tussen stucwerk en raamkozijn even afkitten zodat dit netjes blijft.

Inderdaad zoals GodDamage hierboven al zegt; even vragen aan de stucadoor of hij er een gaasje overheen plakt voor hij het stuct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-07 19:56

bonzz.netninja

Niente baffi

[Afbeelding]
Is dat vocht niet gewoon condens omdat het bij je dorpel zit? Onze dorpels zijn ook wel eens nat (en ja daar moet ik nog eens iets aan doen)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:15

[Afbeelding]
Vullen met epoxy is misschien ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

GodDamage schreef op zondag 3 januari 2021 @ 00:09:
[...]

Ik heb hier in huis boven elk kozijn latei ook kaalgebikt en er 2 cm pir+gips op geplakt met Illbruck pu10 lijm. Goed vastklemmen tijdens het drogen van de lijm. Schroeven zijn niet nodig dan.
Die latei is in het werk gestort, tegen de rollaag boven het kozijn. De houtwolcementplaat die je eraf hebt gesloopt was een verloren bekisting en een soort van isolatie, want de latei is een joekel van een koudebrug. Als het goed is het je genoeg ruimte om er dus niet alleen gips maar ook pir op te plakken. De stucadoor doet er een wapeningsnet overheen tegen scheuren en na het stucen zie je er niets meer van.
Goed idee, die houtwol vervangen door pir. Heb ook 2cm plaat in huis. Is effe tobben om het er af te slopen, maar scheelt wel weer in isolatie.
Aan de onderkant had ik het er al af, en vervangen door een houten rachel om inderdaad gips tegenaan te kunnen schroeven.
Maar dan ga ik het met montageschuim doen, denk dat ik daar meer m2 aan plaat mee doe dan een bus kit. En het vult de kieren lekker op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GodDamage
_ferry_ schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:32:
[...]

Goed idee, die houtwol vervangen door pir. Heb ook 2cm plaat in huis. Is effe tobben om het er af te slopen, maar scheelt wel weer in isolatie.
Aan de onderkant had ik het er al af, en vervangen door een houten rachel om inderdaad gips tegenaan te kunnen schroeven.
Maar dan ga ik het met montageschuim doen, denk dat ik daar meer m2 aan plaat mee doe dan een bus kit. En het vult de kieren lekker op.
Ik zou wel die Illbrück PU010 gebruiken en niet gewone pur. Die PU010 is er speciaal voor ontwikkeld en zet het spul wel wat vaster dan pur. Wel handschoenen aantrekken want je krijgt het ook een stuk moeilijker van je vingers (ervaringsdeskundige...)
Hier nog een paar foto's van mijn project. Ik heb zowel de onderkant als voorkant met pir+gips bekleed.

Voor het verwijderen van de houtwolcementplaat heb je zoiets nodig. Dan is het binnen 5 minuten eraf en heb je een joekel van een stofwolk gecreëerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWSP5OXUzWeIpHDqyNwWZQW1Fxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJVjZc0GBa62y6ksu7yryEoA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4eDUyXHtyIzoUwciwPSjGoORSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fc01Z4i7E82txSRtRWpYsLBT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njd3WBpG5zuSQOie7oppZ4qlWwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FptIR3DUWbH62dTGH4Qr60i7.jpg?f=fotoalbum_large

en klaar voor het stucwerk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9f2XzhTmOILR3Y7_DGi-Uxcfvg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fKVFjKvpdg7lPN6kuNNsW7HU.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door GodDamage op 03-01-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeppie
bukkum schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:03:
Wij hadden ook van die sierbalken aan t plafond. Geen of weinig bovenkastjes geeft mooi ruimtelijk effect maar wij hebben wel een grote aparte voorraadkast.
Klopt, als we de bovenkastjes weghalen moet er wel gestuced worden vrees ik. En als je dan toch aan het stucen bent :)
CeesKees schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:37:
[...]

Mijn tip; steek er geen cent in en stop je geld wat je aan die verf zou uitgeven in het potje “keuken”. Scheelt je weer even sparen.
Goede tip, we gaan zeker kijken wat het kost en waar in de planning de keuken komt te zitten.
vso schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:13:
[...]

ik zou eerst eens kijken wat de werkelijke "staat" is .. of alle elektra op 1 groep zit of gescheide groepen ..
waar de water aan en afvoer zit, hoe de afzuiging loopt .
Vaak is bv de (warm)waterleiding niet geisoleerd, close-in boiler aanwezig en de Ventilatie aardig vervuild.
Neus eens op 2de hands sites wat een keuken van die afmeting doet (prijs technisch), shop bij keukenboeren wat de prijs is van een nieuwe.
Kijk bij keukenrenovatie(s) waar ze vaak de frontjes vervangen en keukenblad .. tja dat kan je zelf ook wel.
ps zou gelijk de vaatwasser door een zuiniger inbouw model vervangen.

Elk deurtje wil je 2x verven en dan ook nog 2x in de lak oid (als je van koken houd) en gladde afwerking zodat je het ook nog schoon krijgt.

Tegels verven is leuk in de badkamer/wc .. vrouwlief had beton verf in de wc gesmeerd .. maar je moet het niet meer schoonmaken je veegt het er relatief makkelijk af :(

Ik denk dat het goedkoper/sneller is als je een stickerfolie/lamineer product erop krijgt met een goeie fohn/verbrand ding(op lage stand) oid .. als je het wilt veranderen.

ik heb hier 5 jaar geleden tegenaan zitten hikken en de planning was dat nu de keuken vervangen zou zijn .. door een ander model .. iets wat ik wel rekening gehouden mee had maar liever niet.. en zoals @CeesKees ook zegt geld is goed terecht gekomen... wil niet zeggen dat het zo "modern" was dat het weer terug in de mode komt als die van jou .. dit probleem heb ik gelukkig minder in het zicht met een roze badkamer :+
We wonen er nog niet dus hebben nog niet de kans gehad om alles tot in detail te bekijken. Wat we in de bezichtigingen gezien hebben zit het huis wel degelijk in elkaar (1e eigenaar vanaf 1975). Inderdaad 2x verven en 2x lakken om het schoon te kunnen maken.

Waar we ook naar het kijken zijn is zo een voorzetwand voor de tegels zodat die niet geverfd hoeven te worden alleen zit je nog met het stuk tegels dat tot de grond loopt.

De badkamer moet ook nog die is blauw hier :).

Bedankt voor de antwoorden! We gaan eens rondkijken wanneer een nieuwe keuken in de planning kan komen te staan en of we deze dan zo houden of toch deze gaan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
Als je moet stucen vanwege de balken zou ik de tegels eraf halen. Dit stuk dan ook stucen en afwerken met nieuwe tegels, verven of glasplaat of... Ik heb zelf sigma S2u nova gloss watergedragen verf gebruikt. 3 lagen geen laklaag nodig. Echt super verf. Watergedragen omdat ik voor wit heb gekozen en deze dan niet (of niet zichtbaar iig) verkleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Voor die paar tientjes kan je prima even tijdelijk de tegeltjes verven. Hier ook gedaan voor de badkamer. Over een jaar of twee doe ik er wel nieuwe tegels in.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

GodDamage schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:19:
[...]

Ik zou wel die Illbrück PU010 gebruiken en niet gewone pur. Die PU010 is er speciaal voor ontwikkeld en zet het spul wel wat vaster dan pur. Wel handschoenen aantrekken want je krijgt het ook een stuk moeilijker van je vingers (ervaringsdeskundige...)
Hier nog een paar foto's van mijn project. Ik heb zowel de onderkant als voorkant met pir+gips bekleed.

Voor het verwijderen van de houtwolcementplaat heb je zoiets nodig. Dan is het binnen 5 minuten eraf en heb je een joekel van een stofwolk gecreëerd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

en klaar voor het stucwerk:

[Afbeelding]
Top, altijd handig om ervaringsdeskundige te vinden op het forum :Y)
Oude meuk is er af, boorhamer lag bij mijn ouders, maar met een diamantblaadje op de multitool had ik verticale zaaglijnen gezet, en daarna er onder zagen en dan was het ook vrij snel gebeurd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SUuG386dUQqOVYRZa-ub1YDADA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dbxpwtmkfqyWSpkhbh1rNXL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:00

Wimo.

Shake and Bake!

GodDamage schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 08:12:
Hier thuis heb ik eindelijk de gammele oude trap vervangen door een nieuw exemplaar. De trap was al bijna 60 jaar oud en kraakte en piepte behoorlijk. Het is idee was eerst om de trap te renoveren maar ik vind die laminaat overzettredes echt spuuglelijk en een nieuw exemplaar was niet veel duurder. De nieuwe trap had ik al sinds juli in huis maar ik heb eerst de zolder verbouwd en dan is het fijn dat je met het sjouwen van plaatmateriaal niet te voorzichtig hoeft te doen om je nieuwe trap niet te beschadigen. Verbazingwekkend was de klus in drie uurtjes gepiept; slopen oude trap, in elkaar zetten nieuwe trap en het stellen/bevestigen.

Zo was de situatie bij de eerste bezichtiging van het huis:

[Afbeelding]

Zo zag het eruit met het tapijt eraf. De vloer is hier al betegeld nadat er een geheel nieuwe vloer met vloerverwarming is geïnstalleerd:

[Afbeelding]

Oude trap eruit:

[Afbeelding]

en nieuwe erin:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu nog even bekijken hoe ik het ga afwerken met de leuningen e.d.
Netjes! De nieuwe stijl die je voor ogen hebt is ook fraai. Dit is die van ons:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7vjRGOesa5r9wUzkBvKL_L-O00=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLFUUBut8MxoJHaz7ZlMKGCT.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1tf6e68sZIzQOmwBu7k-Yn3HYs=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jGp3OOG28C2MsjN5oNnB1RsY.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 6% gewijzigd door Wimo. op 03-01-2021 13:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 23:45

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Nav hiervan: Ardana in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6" presenteer ik u: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ac1QXni6UcfhkNIG2TAZP44uFmI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5g7xK23DUYf6f4h1ZeBMfOa.jpg?f=fotoalbum_large

Kastje links gemaakt (ok, ik heb ontdekt dat meubels maken écht niet makkelijk is, zeker niet als je 'n hoogwaardige afwerking wil hebben én het op 'n aflopende vloer komt te staan), er speciaal voor gekozen om de kraan bereikbaar te houden. Verbeterpuntjes/leerpuntjes: meer tijd uittrekken voor grondig afwerken, opstaande randjes langs de rand, toch 'n plank aan de linkerkant waar je nu tegels ziet. Voor de rest: prima.
Kastje onder de wasmachine/droger aan de linkerkant ingekort zodat de plankjes rechts weg konden. Tegelijkertijd schuimrubber onder alle voetjes gelegd, zodat het niet gaat schuiven (wasdroger schoof helemaal naar achteren eerst). Tevens alle beschadigde plekjes afgelakt: bij het er af tillen van de wasmachine waren er een paar plekjes beschadigd, en dat gaat in de badkamer anders onherroepelijk roesten.
Ardana schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:33:
Ze gaan bij mij in de berging (2e etage) een nieuwe betonnen vloer van 5-6 cm storten. De voorman geeft aan daar dit 5-6 weken moet drogen voordat je er laminaat kan leggen. Er zit actieve afbuiging.
Ow, en ter info: de vloer is, 6 weken later, nog zeiknat. Kennelijk zat er dus nóg 'n lekkage...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CBzvcE6nK4mMEItQiRmdHVOmd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouaGDjHYUIBfUR5Bi8kqKVw5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de verhuurder begin december al geïnformeerd, en vanaf de 18e dagelijks gebeld en op de 24e in gebreke gesteld, maar ze hebben er nog niks aan gedaan. 4 januari mag ik bellen als ik nog niks gehoord heb.

[ Voor 27% gewijzigd door Ardana op 03-01-2021 14:15 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

soeppie schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Klopt, als we de bovenkastjes weghalen moet er wel gestuced worden vrees ik. En als je dan toch aan het stucen bent :)

[...]

Goede tip, we gaan zeker kijken wat het kost en waar in de planning de keuken komt te zitten.

[...]

We wonen er nog niet dus hebben nog niet de kans gehad om alles tot in detail te bekijken. Wat we in de bezichtigingen gezien hebben zit het huis wel degelijk in elkaar (1e eigenaar vanaf 1975). Inderdaad 2x verven en 2x lakken om het schoon te kunnen maken.

Waar we ook naar het kijken zijn is zo een voorzetwand voor de tegels zodat die niet geverfd hoeven te worden alleen zit je nog met het stuk tegels dat tot de grond loopt.

De badkamer moet ook nog die is blauw hier :).

Bedankt voor de antwoorden! We gaan eens rondkijken wanneer een nieuwe keuken in de planning kan komen te staan en of we deze dan zo houden of toch deze gaan upgraden.
Ik had ook dus de "wilde" plannen, hoewel ik prettig verrast werd door een sanitair / keuken boer "sales" dodo die mij mogelijkheden liet zien die ik nog niet had gezien .. door een verfrissend ontwerp, uiteindelijk niks gekocht.

ik snap je idee-en .. maar de keuken is functioneel en werkbaar, als je een lading dasty, en ammoniak gebruikt kan je een leuke folie oid plakken over de tegels heen. Het relief op de deurtjes schuur je weg / vul je op en plak je een folie overheen. leuk klusje voor een weekend oid.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Wimo. schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:59:
[...]

Netjes! De nieuwe stijl die je voor ogen hebt is ook fraai. Dit is die van ons:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie stijl. Ik had ook zoiets in een heel donker bruin. Alleen de ellende was dat je stofjes en dergelijke heel snel zag zitten.

Nu ik opnieuw de trap ga verven ga ik toch voor een wat lichtere kleur.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Ardana schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:11:
Nav hiervan: Ardana in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6" presenteer ik u: [Afbeelding]

Kastje links gemaakt (ok, ik heb ontdekt dat meubels maken écht niet makkelijk is, zeker niet als je 'n hoogwaardige afwerking wil hebben én het op 'n aflopende vloer komt te staan), er speciaal voor gekozen om de kraan bereikbaar te houden. Verbeterpuntjes/leerpuntjes: meer tijd uittrekken voor grondig afwerken, opstaande randjes langs de rand, toch 'n plank aan de linkerkant waar je nu tegels ziet. Voor de rest: prima.
Kastje onder de wasmachine/droger aan de linkerkant ingekort zodat de plankjes rechts weg konden. Tegelijkertijd schuimrubber onder alle voetjes gelegd, zodat het niet gaat schuiven (wasdroger schoof helemaal naar achteren eerst). Tevens alle beschadigde plekjes afgelakt: bij het er af tillen van de wasmachine waren er een paar plekjes beschadigd, en dat gaat in de badkamer anders onherroepelijk roesten.

[...]

Ow, en ter info: de vloer is, 6 weken later, nog zeiknat. Kennelijk zat er dus nóg 'n lekkage...
[Afbeelding]

Ik heb de verhuurder begin december al geïnformeerd, en vanaf de 18e dagelijks gebeld en op de 24e in gebreke gesteld, maar ze hebben er nog niks aan gedaan. 4 januari mag ik bellen als ik nog niks gehoord heb.
Staan de wasmachine en droger op elkaar? Horen de apparaten zich niet enigszins vrij te kunnen bewegen vanwege vibratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 23:45

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Alsjemenou schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:26:
[...]
Staan de wasmachine en droger op elkaar? Horen de apparaten zich niet enigszins vrij te kunnen bewegen vanwege vibratie?
Er zit een band tussen die speciaal is om ze te stapelen. Sommigen hebben niet de ruimte om ze naast elkaar te zetten ;)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 21:55
Ik woon in een huis uit 1989 en ben op zoek naar een koord voor een ventilatie-/schuifrooster. Het gaat om dit type (met koord):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9jxlWgGNoXbnRACFvlRZinBWmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pJWmXjPAVL49BNSiv6JB9YDU.jpg?f=fotoalbum_large

Hier kun je het onderdeel zien wat ik mis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiZRN5h97jgGJdJ7tVefD9GxbVk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rzF5aNkYrgERS8aMyAIh6mjE.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Simpele vraag voor velen waarschijnlijk maar stel hem toch. Wat is de beste materiaalkeuze (ook qua kosten) voor een bureau? Langste zijde zal +/- 240cm worden met een diepte van 80cm. Ik wil deze ook op kleur kunnen brengen zonder al te veel gedoe. Een ultra glad blad is niet perse een eis aangezien ik toch altijd met grote muismatten werk.

Qua bevestiging wil ik aan de achterzijde het blad laten leunen op een balk tegen de muur. Aan de voorzijde op (zo min mogelijk) poten.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 21:32
Ebayzo schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:34:
Simpele vraag voor velen waarschijnlijk maar stel hem toch. Wat is de beste materiaalkeuze (ook qua kosten) voor een bureau? Langste zijde zal +/- 240cm worden met een diepte van 80cm. Ik wil deze ook op kleur kunnen brengen zonder al te veel gedoe. Een ultra glad blad is niet perse een eis aangezien ik toch altijd met grote muismatten werk.

Qua bevestiging wil ik aan de achterzijde het blad laten leunen op een balk tegen de muur. Aan de voorzijde op (zo min mogelijk) poten.
Al eens nagedacht aan een beuken of eiken werkblad van de hornbach? Die zijn 62 diep. Koop er twee en laat het op maat zagen en verlijm ze tegen elkaar en je hebt een werkblad zo groot als je wilt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

loewie1984 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:44:
[...]

Al eens nagedacht aan een beuken of eiken werkblad van de hornbach? Die zijn 62 diep. Koop er twee en laat het op maat zagen en verlijm ze tegen elkaar en je hebt een werkblad zo groot als je wilt.
Ik was inderdaad al wel aan het zoeken geweest naar tafelbladen maar niet aan verlijmen gedacht eigenlijk. Prima betaalbaar wel die werkbladen bij hornbach.

[ Voor 5% gewijzigd door Ebayzo op 03-01-2021 15:50 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 21:32
Ebayzo schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:48:
[...]
Ik was inderdaad al wel aan het zoeken geweest naar tafelbladen maar niet aan verlijmen gedacht eigenlijk. Prima betaalbaar wel die werkbladen bij hornbach.
Als je een lamellenfrees hebt of kunt lenen of bereid bent onder het blad enkele balken aan te brengen zodat het niet door gaat hangen. Ben je misschien snel klaar.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 15:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een deur :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!

Ik heb begin dit jaar een werkblad bij de gamma gehaald. Ik gebruik deze als computerbureau. Ziet er degelijk uit en is ook goed stevig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

@Remy!!!! oei, die voldoet wel aan de maten! Thanks voor de tip.

Default blanke hetero

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Alsjemenou schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:26:
[...]

Hier staat de droger ook op de wasmachine (in de bijkeuken).
Zonder band of andere zaken, enkel zo een uitschuif blad er tussen.
Gaat alweer ruim 2,5 jaar goed zo.
Daarvoor stond de zelfde combo in de flat van mijn vriendin en dat stond er ook al een paar jaar zo.

Moet volgens mij dus wel goed komen, zeker met zo een band er omheen.

Klusjes voor vandaag:
Laatste dag van mijn kerstverlof dus zo min mogelijk nuttigs gedaan vandaag.
Grootste deel in de auto gezeten, www.autospeurtocht.nl coronaproef dagje uit ;)

Net na het eten toch maar even 5 minuten wat afgewerkt:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/01/1609699951-350-x-467px-IMG_20210103_194756.jpg

Antislip strips in de treden gedrukt.
Trap boven = klaar.
Oh darn toch niet, nog een leuning maken..

[ Voor 28% gewijzigd door Bommes op 03-01-2021 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

:Y :Y
Gat waar de klink normaal zit aan de achterkant en een kabeldoorvoer plaatsen

"opdekdeur" = vaak gratis op te halen .. of voor paar tientjes bij de bouwmarkt ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 15:41

--HYPER--392