Nog steeds bezig met mijn trap.
Na de
eerste laklaag op de onderzijde heb ik er nog 2 op aangebracht.
Dat is wel het nadeel van die Praxis thuis merk lak, dat dekt nou niet echt heel goed.
Ik had de zijkanten, de stootborden, de staander en een aantal treden aan de onder zijde 1 keer met de Sigma ST2 traplak RAl 9010 gelakt.
Dat is echter antislip verf, achter af gezien had ik daar beter de normale traplak voor kunnen bestellen.
Stootborden, zijkant, staander en onderzijde hoeven nou niet echt antislip te zijn..
Maar goed ik kwam er pas achter na het bestellen dus ook maar gebruikt.
Echter na 1 keer aflakken was de antislip al goed voelbaar, voor stootborden en de onderzijde niet echt een probleem.
Maar voor de staander, die je toch regelmatig vast pakt voelde dat niet fijn.
Dus na het drogen de schuurmachine er weer bij, korrel 240 stootborden, zijkant en staander een keertje geschuurd.
Toen de staander en de onderzijde met normale ral 9010 afgelakt, weer geschuurd en nogmaals afgelakt.
Ziet er super uit nu, mooie zijde glans en een mooie volle lak laag.
Stootborden en zijkanten heb ik nog een 2de keer met de antislip lak afgelakt, tussen door nog een keertje met korrel 240 geschuurd.
Na het drogen aan het afplakken gegaan:
Daarna volgens de tip hier van @
Milmoor dus eerst een keertje langs de randjes van de tape met de lichte lak er over heen.
Even laten drogen en toen de grijze lak er op, de eerste laag vanmiddag, en net de 2de laag er achter aan.

Kwastje afgezaagd zodat ik wat makkelijker onder de randen van de treden kan verven.
Meteen toen die nog nat was de tape er af getrokken, nu maar hopen dat het met 2 keer aflakken mooi dekkend opdroogt.
Dankzij die tip om eerst even de "afgeplakte kleur" er over heen te zetten ziet het er echt super strak uit.
Slechts een paar kleine foutjes. 2 plekjes waar de tape toch niet helemaal goed aan gedrukt was denk ik.
En een paar keer met de grijze kwast tegen de witte delen aan gestoten.
Even goed laten drogen dan kan ik dat nog even met wit na tippen.
Kleuren komen slecht over op de foto, wit is dus ral 9010 en het grijs is vrij licht.
Met flits:
Zonder flits:
Beide foto's gemaakt met een aardappel.. neemt niet weg dat ik erg blij en trots op het resultaat ben.
Ik heb erg veel tijd voor genomen en heb zover mogelijk met een kat in huis zijn haren er uit weten te houden
Er zitten nu 2 lagen primer op, en het beide keren aflakken zijn ook dubbel gedaan.
De kopstekanten van de treden heb ik terwijl ik met het wit voor de stootborden en zijkanten bezig was ook mee genomen met de witte lak.
Daar zitten dus 2 lagen primer, 2 lagen wit en 2 lagen grijs op..
Extra strongk..
Morgen beginnen met de trap van de begane grond naar de 1ste verdieping.
Stap 1 kitten..
Nou ja eigenlijk de kat vastbinden en eerst de trap 3 keer stofzuigen en 2 keer ontvetten.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.