Ik sloop iets, maar aansprakelijkheidsverzekering dekt niet?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-04 21:09

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik heb 2 weken geleden voor een vriendin van mij een wasmachine en droger aangesloten. Helaas heb ik bij montage een fout gemaakt (een hele hele domme.....) waardoor de droger van de wasmachine was gevallen door trilling van de wasmachine. De droger is helaas totallos, de wasmachine doet het gelukkig nog.

Omdat ik de wasmachine en droger had aanbevolen en had gemonteerd, ging ik er van uit dat het mijn fout was en het op mijn aansprakelijkheidsverzekering viel. Helaas geeft de aansprakelijkheidsverzekering (Centraal Beheer) aan dat er van mij niet verwacht wordt dat ik weet hoe je een wasmachine en droger moet monteren. Hierdoor keert de verzekering niks uit.

De betreffende vriendin was gelukkig verzekerd (ook bij centraal beheer) middels de inboedelverzekering. Maar ook de inboedelverzekering geeft aan dat het niet haar schuld is en daarom niks uitkeert.

Schijnbaar kan je jezelf niet verzekeren als je iets monteert bij een ander wat vervolgens door onkunde kapot gaat. Ik ben hier zeer verbaast over. Je verzekerd je JUIST voor dit soort situaties.

Wat vinden jullie hiervan? Ik verwacht ook niet dat er een oplossing is, maar meedenken is altijd welkom :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:04
Ik kan mij voorstellen dat dit niet gedekt is. Als jij als om niet een klusje voor iemand uitvoert, dan kan je daar moeilijk aansprakelijk zijn als jij iets stuk maakt, vind ik. Overigens vraag ik mij wel af hoe het zat als de boel in de fik gevlogen was.

De inboedelverzekering hoeft wat mij betreft geen ondeskundige installatie door iemand anders dekken.

Maar wat ik vind is niet zo belangrijk. Een en ander hangt natuurlijk van de voorwaarden af. Wat staat daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:02
DeKever schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:44:
De inboedelverzekering hoeft wat mij betreft geen ondeskundige installatie door iemand anders dekken.
Dat is juist iets dat normaliter wél door de inboedel verzekering gedekt wordt. Zij proberen het dan wel op de installateur te verhalen, en die wordt gedekt door zijn aansprakelijkheidsverzekering.

Ik zou de polisvoorwaarden hier eens op nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
DeKever schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:44:
Ik kan mij voorstellen dat dit niet gedekt is. Als jij als om niet een klusje voor iemand uitvoert, dan kan je daar moeilijk aansprakelijk zijn als jij iets stuk maakt, vind ik. Overigens vraag ik mij wel af hoe het zat als de boel in de fik gevlogen was.

Maar wat ik vind is niet zo belangrijk. Een en ander hangt natuurlijk van de voorwaarden af. Wat staat daar?
De voorwaarden zijn juridisch zo wazig, maar ook weer duidelijk:
Wat houdt een aansprakelijkheidsverzekering in?
Deze verzekering is voor schade die een verzekerde veroorzaakt.
• Aan andere personen.
• Aan zaken van andere personen.
en
Wat is verzekerd?
Let op: als een schade verzekerd is, dan onderzoeken wij eerst of een verzekerde volgens de wet aansprakelijk is.
Schade aan zaken van een ander.
• Bijvoorbeeld: aan huizen, auto’s, spullen en dieren van een ander.
• Niet: zaken van een andere verzekerde.
- Wel van huispersoneel.
• Niet: schade aan zaken van een persoon waarmee u samenwoont.
Ik zou aan de hand hiervan zeggen dat mijn acties er gewoon onder valt?

De voorwaarden: https://www.centraalbehee...C429FB2C4A0814B69E1A0F565

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:55
Dit moet jou aansprakelijkheidsverzekering gewoon dekken. Wij hebben precies dezelfde situatie meegemaakt en toen werd alles geregeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKever
Flozem schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:19:
[...]

Dat is juist iets dat normaliter wél door de inboedel verzekering gedekt wordt. Zij proberen het dan wel op de installateur te verhalen, en die wordt gedekt door zijn aansprakelijkheidsverzekering.

Ik zou de polisvoorwaarden hier eens op nalezen.
Installateur, dat is het woord. TS is een goede vriend.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Je kunt je niet verzekeren tegen onkunde knip. Want dat is hier gaande. Ik ben eigenlijk wel verbaasd waarom men blijkbaar denkt dat alles wat je fout kunt doen in het leven gewoon vergoed wordt door de 1 of andere instantie. Dat is gewoon puur wereldvreemd. Als je niet weet wat je doet en er geen verstand van hebt moet je iemand inschakelen die het wel kan. En niet onterecht denken dat je schade door fouten door onkunde ongetwijfeld wel door iemand vergoed zullen worden.

Svp vriendelijk en correct houden. Meningen presenteren als feiten is niet gewenst.

[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 03-12-2020 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Bart2005 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:23:
Je kunt je niet verzekeren tegen onkunde quote aangepast. Want dat is hier gaande. Ik ben eigenlijk wel verbaasd waarom men blijkbaar denkt dat alles wat je fout kunt doen in het leven gewoon vergoed wordt door de 1 of andere instantie. Dat is gewoon puur wereldvreemd. Als je niet weet wat je doet en er geen verstand van hebt moet je iemand inschakelen die het wel kan. En niet onterecht denken dat je schade door fouten ongetwijfeld wel door iemand vergoed zullen worden.
Ik ''dacht'' te weten wat ik deed, maar blijkbaar wist ik dat niet. Er zijn honderden voorbeelden te noemen waarbij ik iets fout kan doen en iets beschadig op sloop van een ander.

Diegene stelt mij aansprakelijk, dat is toch logisch? Ik heb het immers aangeboden omdat diegene het niet aandurfde en ik het graag wilde doen. En daar ben je voor verzekerd naar mijn mening. De AV van hun zijn ook duidelijk:
Schade aan zaken van een ander.
• Bijvoorbeeld: aan huizen, auto’s, spullen en dieren van een ander.
• Niet: zaken van een andere verzekerde.
- Wel van huispersoneel.
• Niet: schade aan zaken van een persoon waarmee u samenwoont.

[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 04-12-2020 00:19 ]

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53
https://www.centraalbehee...prakelijkheidsverzekering

Zie vriendendienst. Een droger op een wasmachine plaatsen is niet anders dan helpen bij het voorbeeld van een verhuizing.

Er is een drogreden gegeven om af te wijzen en als je bezwaar maakt of wat onderhandelt dan is de kans dat er gewoon uitgekeerd wordt.

Verzekeraars hanteren wel vaker een piepmodel: gewoon afwijzen en de keutel intrekken als iemand dat niet voor zoete koek slikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 03-12-2020 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Meestal is het verzekerd als je iets "per ongeluk" kapot maakt bij iemand anders thuis. Niet als jij moedwillig dingen gaat stapelen en niet zekert, waardoor er schade ontstaat. Kan de verzekering wel bezig blijven met dit soort gevallen. Als jij je opwerpt om een klus te doen moet je ervan uitgsan dat je weet wat je doet. Zoniet moet je maar een CAR verzekering afsluiten voor je klusjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Luchtbakker Bij beide machines zit waarschijnlijk een soort van RTFM document en in beide documenten staat vervolgens als het goed is beschreven welke voorzorgsmaatregelen je moet treffen op het moment dat je de apparaten gaat stapelen?

Ik ga er voor het gemak vanuit dat je nu wat, los te leveren, dempers vergeten bent te plaatsen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Will_M schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:28:
@Luchtbakker

Ik ga er vanuit dat je nu wat, los te leveren, dempers vergeten bent te plaatsen.
Nee. Dit specifieke model van Bosch geeft aan (na contact met de klantenservice) dat er een tussenstuk tussen de droger en wasmachine moet wat met elkaar verbind. Dit zorgt er voor dat het niet kan vallen als de wasmachine hard trilt.

Nooit van gehoord, maar schijnbaar normaal bij een Bosch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
Schade tijdens een vriendendienst. Bijvoorbeeld als u een vriend helpt met verhuizen en u breekt een vaas. Tot € 25.000,-.
Helpen met verhuizen is wat anders natuurlijk als de klussenier uithangen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Uit de voorwaarden van centraal beheer (hierboven al gequote door @Rukapul) :

11. Wat is toch verzekerd als verzekerde niet volgens de wet aansprakelijk is?
Schade tijdens een vriendendienst.
• Een vriendendienst = hulp aan een persoon zonder daar geld voor te krijgen.
- Niet: een vriendendienst die verband houdt met een (neven)bedrijf of (neven)beroep van de persoon.
• De schade is een direct gevolg van de vriendendienst.
- De verzekerde maakt een fout of doet iets niet wat hij wel moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:30:
[...]

Nee. Dit specifieke model van Bosch geeft aan (na contact met de klantenservice) dat er een tussenstuk tussen de droger en wasmachine moet wat met elkaar verbind. Dit zorgt er voor dat het niet kan vallen als de wasmachine hard trilt.

Blijkbaar, en ook wel logisch gezien de mechanische krachten van beide beide machines. Heb je nú niets meer aan maar: Zie het als een les!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
Het zou niet in mij opkomen dit soort onhandigheden op de verzekering af te wentelen.

De vriendendienstlink van @rukapol kan je hierop toepassen, maar je kunt evengoed betogen dat geen huis-tuin en keukenklusje is. Niet voor niets durfde de vriendin het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:38

DirtyBird

Praktiserend denker

gysman11 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:31:
Uit de voorwaarden van centraal beheer (hierboven al gequote door @Rukapul) :

11. Wat is toch verzekerd als verzekerde niet volgens de wet aansprakelijk is?
Schade tijdens een vriendendienst.
• Een vriendendienst = hulp aan een persoon zonder daar geld voor te krijgen.
- Niet: een vriendendienst die verband houdt met een (neven)bedrijf of (neven)beroep van de persoon.
• De schade is een direct gevolg van de vriendendienst.
- De verzekerde maakt een fout of doet iets niet wat hij wel moest doen.
Op basis hiervan zou de verzekering dan moeten uitkeren toch?

Als je bij iemand gaat klussen en onhandig met een ladder zwaait en er gaat van alles stuk gaat je aansprakelijkheidsverzekering ook niet zeggen "maar zo moet je ook niet een ladder vasthouden suffie".

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Seksisme maakt je verhaal niet sterker.

[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 03-12-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:25:
Diegene stelt mij aansprakelijk, dat is toch logisch?
Dat klopt. Alleen wil jij dan de schade van die aansprakelijkheid op de verzekering gooien, waarmee je eigenlijk dus zelf geen nadeel hebt. De vriendendienst van Rukapul is een beetje twijfelachtig: je hebt niet de droger op de wasmachine gezet, je hebt veel meer gedaan en dat niet goed gedaan.

Grijs gebied wmb.
Seksisme verdient een TR.

[ Voor 37% gewijzigd door Ardana op 03-12-2020 20:18 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Ik garandeer je: mijn vrouw klust beter en durft meer dan een heleboel tweakers hier.

[ Voor 14% gewijzigd door Ardana op 03-12-2020 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:25:
[...]
Ik ''dacht'' te weten wat ik deed, maar blijkbaar wist ik dat niet. Er zijn honderden voorbeelden te noemen waarbij ik iets fout kan doen en iets beschadig op sloop van een ander.
Zeer zeker. Maar je bent het toch wel met me eens dat het onbegonnen werk is om voor alles wat men fout kan doen (al die honderden voorbeelden...) en schade veroorzaakt die schade te gaan vergoeden? Een verzekering zou daardoor peperduur worden voor iedereen. Een verzekering is in principe bedoeld voor "pech". Klussen zonder te weten wat je doet valt daar niet onder. En dat is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DirtyBird schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:33:
[...]

Op basis hiervan zou de verzekering dan moeten uitkeren toch?

Als je bij iemand gaat klussen en onhandig met een ladder zwaait en er gaat van alles stuk gaat je aansprakelijkheidsverzekering ook niet zeggen "maar zo moet je ook niet een ladder vasthouden suffie".
Voor een verzekeraar is het ook in dat geval héél gemakkelijk om aan te tonen dat er spullen buiten de specificaties van de fabrikant gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:35:
[...]

Dat klopt. Alleen wil jij dan de schade van die aansprakelijkheid op de verzekering gooien, waarmee je eigenlijk dus zelf geen nadeel hebt. De vriendendienst van Rukapul is een beetje twijfelachtig: je hebt niet de droger op de wasmachine gezet, je hebt veel meer gedaan en dat niet goed gedaan.
Nou ja, feitelijk is dat precies wat ie wel gedaan heeft, hij had juist meer moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Bart2005 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:36:
[...]

Zeer zeker. Maar je bent het toch wel met me eens dat het onbegonnen werk is om voor alles wat men fout kan doen (al die honderden voorbeelden...) en schade veroorzaakt die schade te gaan vergoeden? Een verzekering zou daardoor peperduur worden voor iedereen. Een verzekering is in principe bedoeld voor "pech". Klussen zonder te weten wat je doet valt daar niet onder. En dat is goed.
Waarom zegt de AV van centraal beheer dan wel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LULQk_NletHUuMbiK62xmaM_fA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zRcB8QynlYmY6CxJjTgCKr4Y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:37:
[...]

[Afbeelding]
Waar zie jij precies jouw geval? Waar valt dat volgens jou onder? Het was geen vriendendienst, geen sport en spel en ook geen kind. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bart2005 op 03-12-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Bart2005 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:38:
[...]

Waar zie jij precies jouw geval? Waar valt dat volgens jou onder?
Ik ben: De verzekerde maakt een fout of doet iets niet wat hij wel moest doen. Of terwijl; ik had de handleiding moeten lezen en had dan gezien dat er een tussenstuk moest tussen de wasmachine en de droger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:37:
[...]

[Afbeelding]
Vriend van me wil hebben dat ik een muurtje kom slopen en ik sloop dat muurtje door er met de auto van die vriend mee tegenaan te rijden..... 3 keer raden wat er vergoed gaat worden :X

Eeej.... Vriendendienst, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
Bart2005 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:36:
[...]

En als de zaak in de hens vliegt door de klus?

TS kan het gewoon nog een keer proberen. Het is nou ook niet een bijzondere manoeuvre die die uitgevoerd heeft. Ik zou zeggen, draag de verantwoordelijkheid voor je eigen onhandigheden. En tegen het meisje, weet wie je vraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
gambieter schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:35:
[...]

Grijs gebied wmb.

[...]

Het blijft een man hé... :P Niet nadenken, gewoon doen. :+
Nee het artikel is juist hiervoor bedoeld. Het is in de voorwaarden ook niet geclausuleerd en vrijwel alle non-budget verzekeringen bieden zo'n dekking. Wel met maximum schadebedrag.

Even een droger op een wasmachine zetten is een klusje van niets. Maar daar hoort dan wel een tussenstuk (vaak met handig laadje :P) tussen, ook als je geen Bosch hebt :P Wat 15 euro en 1 minuut extra kost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:40:
[...]

Ik ben: De verzekerde maakt een fout of doet iets niet wat hij wel moest doen. Of terwijl; ik had de handleiding moeten lezen en had dan gezien dat er een tussenstuk moest tussen de wasmachine en de droger.
Maar dat heeft toch niets te maken met het plaatje wat je post? Jouw geval staat daar niet bij m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Bart2005 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:41:
[...]

Maar dat heeft toch niets te maken met het plaatje wat je post? Jouw geval staat daar niet bij m.i.
Ik ben van mening dat mij situatie exact is wat hierin vermeld staat. Ik had iets moeten doen wat ik onbewust niet deed.
De verzekerde maakt een fout of doet iets niet wat hij wel moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 13:10
[...]

Waar zie jij precies jouw geval? Waar valt dat volgens jou onder? Het was geen vriendendienst, geen sport en spel en ook geen kind. :)
Op basis waarvan concludeer je dat het geen vriendendienst was? Dit lijkt me nu bij uitstek "hulp aan een persoon zonder daar geld voor te krijgen.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:42:
[...]

Ik ben van mening dat mij situatie exact is wat hierin vermeld staat. Ik had iets moeten doen wat ik onbewust niet deed.

[...]
Dat gaat over een vriendendienst, sport en spel of een kind. Dat is toch niet van toepassing in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Rukapul schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:41:
[...]

Nee het artikel is juist hiervoor bedoeld. Het is in de voorwaarden ook niet geclausuleerd en vrijwel alle non-budget verzekeringen bieden zo'n dekking.

Even een droger op een wasmachine zetten is een klusje van niets. Maar daar hoort dan wel een tussenstuk (vaak met handig laadje :P) tussen, ook als je geen Bosch hebt :P Wat 15 euro en 1 minuut extra kost :+
De 15 euro en 1 minuut extra werk waren ook nooit een issue geweest als ik het wist. Als je een combi van 1000 euro kan kopen, is die 15 euro natuurlijk pinuts geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kom je nou hier alleen om bevestiging vragen? Die strijd kun je beter met de verzekeraar aangaan :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Bart2005 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:43:
[...]

Dat gaat over een vriendendienst, sport en spel of een kind. Dat is toch niet van toepassing in deze?
Het is toch een vriendendienst. Het is ''un'' vriendin, niet ''mijn'' vriendin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:43:
[...]

De 15 euro en 1 minuut extra werk waren ook nooit een issue geweest als ik het wist. Als je een combi van 1000 euro kan kopen, is die 15 euro natuurlijk pinuts geweest.
RTFM dus? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:43:
[...]

Precies en des te meer reden dat dit typisch onder een vriendendienst geschaard hoort te worden.

Dit is niet iets waar je normaal iemand los voor inhuurt.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 03-12-2020 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:44:
Kom je nou hier alleen om bevestiging vragen? Die strijd kun je beter met de verzekeraar aangaan :)
Ik kom hier niet om bevestiging vragen. Als men zegt; het staat niet in de AV dus je hebt pech dan is dat zo. Maar gezien hier een aantal Tweakers zeggen dat het wel in de AV staat is dit wel een discussie waar ik graag zekerheid over wil.

Dat is het mooie aan een discussie, 1000 mensen, 2 meningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart2005
Herstel: ik had overzien dat het bij een vriendin was. Even afgezien van dat je dat soort dingen gaat doen zonder te weten hoe het precies moet en zonder de handleiding te lezen is dat artikel over vriendendienst mogelijk wel van toepassing. Hoe krom ook. Je moet ook bij een vriendendienst toch wel een beetje idee hebben waar je mee bezig bent. En of het wel in je vermogen ligt om de klus uit te voeren ondanks dat je er geen verstand van hebt. Ik blijf van mening dat verzekeringen daar niet voor bedoeld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
Bart2005 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:47:
Ik blijf van mening dat verzekeringen daar niet voor bedoeld zijn.
Het zou ze, zoals eerder vernoemd, ook onbetaalbaar maken op de lange termijn.
Want dan heeft een van mijn vrienden wel iets geprobeerd als er iets kapot gaat bij mij.

Krijg je ook van die handige "zwarte" klussers die zwart bij gaan verdienen en dan als het misgaat op "vriendendienst" gooien. ff een aanbouwtje maken, stort week na oplevering in, sorry CB vriendendienst.

Op zich wel interessant om te zien/lezen/horen waar nu de scheidslijn precies ligt.

[ Voor 29% gewijzigd door mvrhrln op 03-12-2020 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Bart2005 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:47:
Herstel: ik had overzien dat het bij een vriendin was. Even afgezien dat je dat soort dingen gaat doen zonder te weten hoe het precies moet en zonder de handleiding te lezen is dat artikel over vriendendienst mogelijk wel van toepassing. Hoe krom ook. Je moet ook bij een vriendendienst toch wel een beetje idee hebben waar je mee bezig bent. En of het wel in je vermogen ligt om de klus uit te voeren ondanks dat je er geen verstand van hebt. Ik blijf van mening dat verzekeringen daar niet voor bedoeld zijn.
Wel mooi. Vraag me dan af waar die aansprakelijkheid dan wel voor bedoeld is. Maandelijks netjes dokken, maar als er een keer iets fout gaat, dan valt het nergens onder?

Aan TS: gewoon opnieuw contact opnemen, of even via de webcare spelen. Jij hebt iets van een ander gesloopt, omdat je een fout hebt gemaakt. Hadden ze wel uitgekeerd als jij met verhuizen de droger van de trap had laten flikkeren? Of als je een vaas om had gestoten?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
mvrhrln schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:49:
[...]

Het zou ze, zoals eerder vernoemd, ook onbetaalbaar maken op de lange termijn.
Want dan heeft een van mijn vrienden wel iets geprobeerd als er iets kapot gaat bij mij.

Krijg je ook van die handige "zwarte" klussers die zwart bij gaan verdienen en dan als het misgaat op "vriendendienst" gooien. ff een aanbouwtje maken, stort week na oplevering in, sorry CB vriendendienst.

Op zich wel interessant om te zien/lezen/horen waar nu de scheidslijn precies ligt.
Als het goed is zijn er 16 miljoen Nederlanders verzekerd, en overkomt een fractie maar iets waar hij aansprakelijk voor is. Het is echt wel winstgevend voor de huidige bedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:30:
[...]

Had je niet de transportbouten vergeten of de machine niet goed waterpas gezet want dit is inderdaad niet normaal bij een bosch.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
Jeroenneman schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:49:
[...]

Wel mooi. Vraag me dan af waar die aansprakelijkheid dan wel voor bedoeld is. Maandelijks netjes dokken, maar als er een keer iets fout gaat, dan valt het nergens onder?
Nou ja het gaat fout door onkunde. Het is de vraag of je moet denken dat je alles wel kunt als je er geen verstand van hebt en het toch moet gaan doen. En dat de verzekering het wel dekt als het fout gaat. Een verzekering is meer voor ongelukjes maar niet voor moedwillig dingen doen waarvan je niet weet hoe het moet. Die schade moet gewoon leergeld zijn zodat je beter over die dingen gaat nadenken en een vakman inschakelt om dingen te laten uitvoeren die je zelf niet beheerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jeroenneman schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:49:
[...]

Aan TS: gewoon opnieuw contact opnemen, of even via de webcare spelen. Jij hebt iets van een ander gesloopt, omdat je een fout hebt gemaakt. Hadden ze wel uitgekeerd als jij met verhuizen de droger van de trap had laten flikkeren? Of als je een vaas om had gestoten?
Die wasdroger is toch niet pér-ongeluk boven op de wasmachine geplaatst door de TS?

Misschien moet je eens gaan kijken waar een aansprakelijkheidsverzekering wél voor in het leven geroepen is en niet zomaar je zelf wat gaan 'af vragen'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Will_M schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:53:
[...]

Die wasdroger is toch niet pér-ongeluk boven op die wasmachine geplaatst door de TS?

Misschien moet je eens gaan kijken waar een aansprakelijkheidsverzekering wél voor in het leven geroepen is en niet zomaar je zelf wat gaan 'af vragen'.
Naar mijn mening verzeker je omdat je geen grote risico's wilt lopen als je iets sloopt wat duur is. Als het 50 euro was geweest had ik geen claim gemaakt. Het gaat hier over iets van ruim 700 euro en dat is iets waarvan ik vind dat je voor verzekerd bent. Anders kan ik beter zelf spaarpot maken van 30 euro per maand voor schades van een ander omdat een verzekeringsmaatschappij nutteloos is.

(Sowieso niet onverstandig)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Will_M schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:53:
[...]

Die wasdroger is toch niet pér-ongeluk boven op die wasmachine geplaatst door de TS?

Enlighten me. Want naar mijn mening zijn de meeste verzekeringen dus precies zo geformuleerd dat er eigenlijk nauwelijks gevallen zijn waarbij ze volgens de voorwaarden inderdaad netjes uitkeren.

Doe jij eigenlijk meer dan "jezelf wat af gaan vragen"? Volgens mij redeneer jij ook gewoon vanuit je eigen visie over wat een verzekering wel of niet zou moeten dekken.

Als ik TS was zou ik me niet de eerste keer laten afschepen. Nee heb je, ja kun je nog krijgen. Maar om nu gelijk op te geven, daarvoor zijn de meeste verzekeringen net iets te prijzig per maand.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:41
Ik denk dat de verzekeraar het niet ziet dat de schade (direct) door TS is veroorzaakt.
TS heeft de was/droogcombinatie niet correct op elkaar geplaatst, maar dat heeft niet direct de schade aan de droger veroorzaakt. <klaar voor de verzekeraar>.
De wasmachine is daarna door iemand aangezet waardoor de droger er af gedonderd is,
tja dat is een gevalletje pech.
Zou ook zo zijn als na verloop van tijd er iets aan een correct geplaatste was/droogcombinatie zou afbreken o.i.d. waardoor de droger er af zou vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:01
@Luchtbakker

Als je hem had laten vallen tijdens het op de wasmachine tillen was het jouw fout en jouw verzekering.

Nu ben je 2 weken verder en valt hij er door trillingen vanaf, dat is gewoon voor de verzekering van de eigenaar.

Anders zou je tot in lengte van dagen aansprakelijk blijven.

Ik heb de vraag eerder gezien, maar je hebt hem niet beantwoord.
Heb je de transport bouten uit de achterkant van de machines gehaald?

Bij mij staan beide apparaten op het aanrecht in de bijkeuken (lekker hoog) en die bewegen geen millimeter.

Vind het ook raar dat ze niet eerder al gezien heeft dat de apparaten niet meer recht boven elkaar staan. Hij verplaatst niet ineens 40cm in een wasbeurt.

Durf overigens ook wel te stellen dat 9 van de 10 opgestapelde was droog combinaties ZONDER tussenstuk tientallen jaren dienst doen in Nederland.

[ Voor 9% gewijzigd door FRANQ op 03-12-2020 20:05 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Verzekeraars bieden je een paraplu die bij het open klappen alleen bestand is tegen 100% puur ecologisch water uit Egyptische grotten van Sobek. Had je vooraf kunnen uitpluizen maar nu sta je wel in de regen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Bushie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:03:
Ik denk dat de verzekeraar het niet ziet dat de schade (direct) door TS is veroorzaakt.
TS heeft de was/droogcombinatie niet correct op elkaar geplaatst, maar dat heeft niet direct de schade aan de droge veroorzaakt. <klaar voor de verzekeraar>.
De wasmachine is daarna door iemand aangezet waardoor de droger er af gedonderd is,
Zou ook zo zijn als na verloop van tijd er iets aan een correct geplaatste was/droogcombinatie zou afbreken o.i.d. waardoor de droger er af zou vallen.
Werk je toevallig bij een verzekeraar?

Ja, kijk, u stootte wel tegen de tafel waardoor de vaas omviel, maar toen was de vaas nog niet kapot.
<klaar voor de verzekeraar>
Daarna pas raakte de vaas de grond door de zwaartekracht, en tja, tóen pas was de vaas kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jeroenneman schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:00:
[...]

Enlighten me. Want naar mijn mening zijn de meeste verzekeringen dus precies zo geformuleerd dat er eigenlijk nauwelijks gevallen zijn waarbij ze volgens de voorwaarden inderdaad netjes uitkeren.

Doe jij eigenlijk meer dan "jezelf wat af gaan vragen"? Volgens mij redeneer jij ook gewoon vanuit je eigen visie over wat een verzekering wel of niet zou moeten dekken.

Als ik TS was zou ik me niet de eerste keer laten afschepen. Nee heb je, ja kun je nog krijgen. Maar om nu gelijk op te geven, daarvoor zijn de meeste verzekeringen net iets te prijzig per maand.
Nou vraag je je zelf dus weer iets af :9

Maar voor jouw informatie: Ik heb jaren voor een verzekeraar gewerkt waarbij ik onder andere belast was met het opsporen en in kaart brengen van fraude.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
gysman11 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:35:
[...]

Ik garandeer je: mijn vrouw klust beter en durft meer dan een heleboel tweakers hier.
Top, contactgegevens?. Ik moet nog een badkamer tegelen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door jadjong op 03-12-2020 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
FRANQ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:03:
@Luchtbakker

Ik heb de vraag eerder gezien, maar je hebt hem niet beantwoord.
Heb je de transport bouten uit de achterkant van de machines gehaald?

.
Die waren verwijderd gelukkig.

En mijn droger staat ook op de wasmachine thuis, ook al jaren geen problemen. Het verbaasde mij ook, maar ik heb altijd een ander merk gehad. Niet omdat bosch slecht js ofzo.... :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bushie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:03:
TS heeft de was/droogcombinatie niet correct op elkaar geplaatst, maar dat heeft niet direct de schade aan de droge veroorzaakt. <klaar voor de verzekeraar>.
En daarom dus dat tussenstuk. Ik heb hier Siemens staan, is gelijk aan Bosch. Tussenstuk moest er destijds idd bij om te voorkomen dat ze gaan lopen. Wordt op de onderste machine geschroefd en zet de poten van de bovenste vast. Zoiets heb ik: https://www.bosch-home.nl...oires/tussenstuk/00576101

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Will_M schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:06:
[...]

Nou vraag je je zelf dus weer iets af :9

Maar voor jouw informatie: Ik heb jaren voor een verzekeraar gewerkt waarbij ik onder andere belast was met het opsporen en in kaart brengen van fraude.
Wil je hiermee zeggen dat er fraude gepleegd is? Er zijn foto's van de situatie hoe ze het aantrof. Waarom zou iemand een splinternieuw duur apparaat bewust slopen om er een nieuwe van te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:08:
[...]

Wil je hiermee zeggen dat er fraude gepleegd is? Er zijn foto's van de situatie hoe ze het aantrof. Waarom zou iemand een splinternieuw duur apparaat bewust slopen om er een nieuwe van te kopen?
Nóg niet. Dat zou het wel gaan worden als je het verhaal naar de verzekeraar nu alsnog zou gaan aanpassen waarbij het vervolgens op een 'ongelukje' gaat lijken.

Nú heb je gewoon een antwoord gekregen van de verzekeraar wat waarschijnlijk minder goed in jouw straatje past doordat er geen schadevergoeding uitgekeerd wordt (helaas).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrhrln
Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:08:
[...]
Ik denk dat er bedoelt wordt dat er wat meer verstand van verzekeren dan bij de gemiddelde tweakert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Will_M schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:11:
[...]

Nóg niet. Dat zou het wel gaan worden als je het verhaal naar de verzekeraar nu alsnog zou gaan aanpassen waarbij het vervolgens op een 'ongelukje' gaat lijken.

Nú heb je gewoon een antwoord gekregen van de verzekeraar wat waarschijnlijk minder goed in jouw straatje past doordat er geen schadevergoeding uitgekeerd wordt (helaas).
Ik begrijp wat je bedoeld. Maar de situatie zoals ik het heb uitgelegd bij de melding is onveranderd.

De verzekering stelde ook duidelijke vragen: had je er belangen bij, hoe lang ken je haar, wat is jouw aandeel in deze schade, was je op de hoogte van het feit dat er iets tussen moest, heb je de handleiding half of volledig doorgelezen.

En zoals ik het hier vertel is ook wat de verzekering verteld is. Na de discussie hier veranderd de situatie er niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:29

Yucon

*broem*

Ik denk eigenlijk niet dat dat tussenstuk de oorzaak is. We hebben hier de droger ook al jaren los erop staan. Maar het is wel zo dat een wasmachine veel erger gaat trillen als de pootjes ofwel niet waterpas staan, ofwel niet alle vier op de grond staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
@Will_M ik heb trouwens jouw laatste bericht niet goed begrepen, sorry...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Rukapul schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:26:
[..]

Verzekeraars hanteren wel vaker een piepmodel: gewoon afwijzen en de keutel intrekken als iemand dat niet voor zoete koek slikt.
Wat allemachtig heerlijk verwoord :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Yucon schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:16:
Ik denk eigenlijk niet dat dat tussenstuk de oorzaak is. We hebben hier de droger ook al jaren los erop staan. Maar het is wel zo dat een wasmachine veel erger gaat trillen als de pootjes ofwel niet waterpas staan, ofwel niet alle vier op de grond staan.
Het is ook de 1e keer dat ik meemaak dat het nodig is. Tot op heden nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ook hier eentje die z'n wasdroger jaren op z'n wasmachine heeft gehad zonder problemen, en zonder tussenstuk. En ook ik heb een keer schade tijdens een vriendendienst (klussen in huis) gehad, en ook daar deed de verzekering onmeunig moeilijk. Weigerde 4-5 offertes, met een 'volgens onze tabellen moet dit voor bedrag X kunnen.' Vervolgens gevraagd of ze me dan iemand konden wijzen die het voor dat bedrag wil doen, dat konden ze dan weer niet.

Uiteindelijk poot stijf gehouden en alles vergoed gekregen. Ging maar om € 200 ofzo, maar man, wat doen ze moeilijk.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Clush

Do as I say...

Als mensen nooit iets fout doen heeft niemand een aansprakelijkheidsverzekering nodig.

Volgens mij is dit precies iets waarvoor je zo'n verzekering hebt. Er is per ongeluk maar wel door jouw schuld iets van een ander kapotgegaan. Ik zou me niet zonder meer laten afschepen met een 'nee'.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:05:
[...]

Werk je toevallig bij een verzekeraar?

Ja, kijk, u stootte wel tegen de tafel waardoor de vaas omviel, maar toen was de vaas nog niet kapot.
<klaar voor de verzekeraar>
Daarna pas raakte de vaas de grond door de zwaartekracht, en tja, tóen pas was de vaas kapot.
Nee in jouw analogie is het, je stoot tegen de tafel, de vaas valt op de grond, maar is nog heel, maar je raapt hem niet op. Vervolgens loopt iemand later tegen de vaas aan en gaat daardoor kapot. Ben je dan verantwoordelijk omdat je de vaas op de grond hebt laten liggen?

De vraag is dus of indirecte gevolgen van je actie wel of niet verzekerd zijn. Dus als je de droger had laten vallen tijdens het stapelen is het directe schade door je actie. Nu is het indirecte schade na het voltooien van je actie. Als ik hoor wat allemaal betaald wordt door de inboedelverzekering heb je daar denk ik meer kans op slagen dan bij de WA verzekering.

[ Voor 20% gewijzigd door Z___Z op 03-12-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
Clush schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:34:
Als mensen nooit iets fout doen heeft niemand een aansprakelijkheidsverzekering nodig.
Tjonge, wat een partij wijsheid ;)
Volgens mij is dit precies iets waarvoor je zo'n verzekering hebt. Er is per ongeluk maar wel door jouw schuld iets van een ander kapotgegaan.
Ik vind deze grijs. De zzp'er uithangen valt niet onder een particuliere dekking. Zeker als er enige tijd tussen installatie en ongeluk zit wordt de link vager. Jouw definitie voor een dekking van een aansprakelijkheidsverzekering is iets te ruim.
Ik zou me niet zonder meer laten afschepen met een 'nee'.
Volgens mij is duidelijk dat TS het nog ff kan proberen. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
DeKever schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:51:
[...]

[...]

Ik vind deze grijs. De zzp'er uithangen valt niet onder een particuliere dekking. Zeker als er enige tijd tussen installatie en ongeluk zit wordt de link vager. Jouw definitie voor een dekking van een aansprakelijkheidsverzekering is iets te ruim.

[...]

Ik had er geen belangen bij. Als je de ZZPer gaat uitgangen ben je dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:51:
[...]

Ik had er geen belangen bij. Als je de ZZPer gaat uitgangen ben je dat wel.
Dat is waar. Ik bedoel te zeggen dat je iets doet wat een monteur normaal gesproken doet.

Ik denk eigenlijk dat dit in deze zaak wat vergezocht is, daarom acht ik een bezwaar niet kansloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrhrln
Overigens wat vind de kennis van TS hoe de zaak zou moeten worden opgelost?
- Kosten 100% TS
- Kosten 50/50
- Kosten 100% kennis van TS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
mvrhrln schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:00:
- Kosten 100% TS
- Kosten 50/50
Gelukkig hebben we een hele goede vriendschap. Maar ondanks is ze wel van mening dat ik het moet oplossen. Hoe maakt haar niet uit.

Nadat dit gebeurd is heb ik wel besloten nooit meer iemand te helpen met het monteren van nieuwe apparatuur. Als ik zie wat een vriendendienst mij financieel kan kosten en de verzekering alleen maar tegenwerkt motiveert het niet meer te helpen.

Harde en pijnlijke les, maar helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKever
Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:03:
[...]

Gelukkig hebben we een hele goede vriendschap. Maar ondanks is ze wel van mening dat ik het moet oplossen. Hoe maakt haar niet uit.

Nadat dit gebeurd is heb ik wel besloten nooit meer iemand te helpen met het monteren van nieuwe apparatuur. Als ik zie wat een vriendendienst mij financieel kan kosten en de verzekering alleen maar tegenwerkt motiveert het niet meer te helpen.

Harde en pijnlijke les, maar helaas.
Die vriendin zou het bij mij verbruid hebben. Probeer je te helpen, krijg je dit. Of heb je grote stoere man uitgehangen? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Clush

Do as I say...

DeKever schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:55:
[...]

Dat is waar. Ik bedoel te zeggen dat je iets doet wat een monteur normaal gesproken doet.

Ik denk eigenlijk dat dit in deze zaak wat vergezocht is, daarom acht ik een bezwaar niet kansloos.
Ja, ik denk dat dat het voornaamste punt is. Het zou niet in me opkomen om een professional in te huren om een wasdroger te plaatsen. Apeldoorn zegt blijkbaar dat TS had moeten weten dat dit werk is voor een specialist. Op mijn eigen gezonde verstand afgaand vind ik dat niet redelijk

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
DeKever schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:05:
[...]

Die vriendin zou het bij mij verbruid hebben. Probeer je te helpen, krijg je dit. Of heb je grote stoere man uitgehangen? ;)
Het is meer een soort spijtgevoel van mijn eigen fouten dat ik iemand anders niet mede verantwoordelijk wil laten zijn. Ik bied hulp aan met volle overtuiging.

Natuurlijk hebben we haar verzekering ook aangesproken dus ze is wel meewerkend, maar dat mocht niet baten.

[ Voor 11% gewijzigd door Luchtbakker op 03-12-2020 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKever
Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:06:
[...]

Het is meer een soort spijtgevoel van mijn eigen fouten dat ik iemand anders niet mede verantwoordelijk wil laten zijn. Ik bied hulp aan met volle overtuiging.

Natuurlijk hebben we haar verzekering ook aangesproken dus ze is wel meewerkend, maar dat mocht niet baten.
Jouw eigen schuldgevoel (wat ben ik een oekel, mooi woord trouwens) is niet hetzelfde als aansprakelijk zijn in juridische zin.

Mevrouw moet ook snappen dat er een risico aanzit als ze een kennis laat helpen. Daarnaast had ze ook zelf de handleiding kunnen lezen en kunnen meedenken. In die zin is ze op zijn minst mede-verantwoordelijk.

Maar genoeg erover. Gooi het op de vriendendienst en "ik heb iets niet gedaan wat wel moest" en zie wat ervan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-04 07:58
Om wat voor wasmachine het precies gaat weet ik niet, maar als deze een (nagenoeg) vlakke bovenkant heeft vind ik het absoluut niet gek dat de droger er af is gelopen. Ongeacht het merk, ongeacht de prijsklasse van het apparaat. Leuk dat het bij een aantal mensen in dit topic wel goed gaat maar dat is natuurlijk appels en peren vergelijken.

Mijn wasmachine is vaak muisstil en is nooit van z'n plek afgekomen. Toch staat hij soms te bonken als een gek zodra er ongelijk verdeelde was in zit. Voordat ik mij überhaupt ging oriënteren op een droger was het eerste dat in mij opkwam: "goh, is dat wel veilig, het stapelen van twee grote, zware apparaten die onderhevig zijn aan heftige trillingen?". Ik heb dus maar het zekere voor het onzekere genomen en een universeel tussenstuk gekocht en de boel vastgezet met een (witte) spanband.

Nogmaals, het zal vaak genoeg goed gaan en die posts zal ik ook niet ontkennen. Hoe dat komt is alleen maar speculeren (rubberen voetjes, opstaand randje, minder trilling?). Dat jij en die vriendin er zomaar van uitgaan dat het wel goed zal komen met die dure, grote en potentieel gevaarlijke apparaten vind ik bijna neigen naar nalatigheid. De verzekeringen zouden het imho moeten splitsen, want die vriendin maakt zich er ook wel te makkelijk vanaf.

Compleet irrelevante en scheve vergelijking: Als jij die droger in een aanhanger had gezet zonder hem vast te zetten, en zij was er mee gaan rijden, wie is er dan schuldig als dat ding er bij de eerste de beste drempel vanaf vliegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
jordje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:27:

Compleet irrelevante en scheve vergelijking: Als jij die droger in een aanhanger had gezet zonder hem vast te zetten, en zij was er mee gaan rijden, wie is er dan schuldig als dat ding er bij de eerste de beste drempel vanaf vliegt?
Je weet van te voren dat je hem vast moet zetten. Ik heb nog nooit een droger wasmachine meegemaakt waar je een extra plaat moet kopen om ze aan elkaar vast te maken. :)

Ik ben voor de gein eens gaan zoeken voor mijn AEG samsung combi dat ik zelf heb staan, en daar zijn dus geen extra accessoires voor nodig

Eens moet de eerste keer zijn. Maar het is schijnbaar niet bij elke combi aanbevolen of noodzakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

DeKever schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:51:
[...]

[...]

[...]

Ken jij veel zzp'ers die gratis werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-04 07:58
Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:33:
[...]

Je weet van te voren dat je hem vast moet zetten.
Maar hoe weet je dat? Omdat je een rijbewijs hebt? Wat als je die niet hebt, verandert dat de zaak, of zou je het dan scharen onder gezond verstand? Enfin, je snapt waar ik heen wil. ;)

Begrijp me niet verkeerd, ik ben van mening dat de verzekeringen (op zijn minst een deel) zouden moeten betalen. Daar zijn deze immers voor. Zo heb je ook altijd dat hardnekkige fabeltje dat een verzekering niet zou uitkeren als je zelf hebt gewerkt aan je elektrische installatie. Zolang je niet onomstotelijk grof, maar ook echt gróf nalatig bent geweest (twee draden met een wasknijper verbinden, ik noem maar wat) kunnen ze je claim echt niet zomaar weigeren.

Gewoon blijven volhouden en eventueel een geschillencommissie inschakelen.

[ Voor 4% gewijzigd door jordje op 03-12-2020 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:33:
[...]

Je weet van te voren dat je hem vast moet zetten. Ik heb nog nooit een droger wasmachine meegemaakt waar je een extra plaat moet kopen om ze aan elkaar vast te maken. :)

Ik ben voor de gein eens gaan zoeken voor mijn AEG samsung combi dat ik zelf heb staan, en daar zijn dus geen extra accessoires voor nodig

Eens moet de eerste keer zijn. Maar het is schijnbaar niet bij elke combi aanbevolen of noodzakelijk.
Ligt geheel aan waar de voetjes zich bevinden en of er een mogelijkheid is toto schuiven. Je hebt speciale opzetstukken voor dit soort constructies die voorkomen dat het niet gaat schuiven. Overigens, wanneer het niet 100% waterpas staat is het vragen om ongelukken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:09
Disclaimer ik ben jurist...

Een AVP dekt door zijn aard en vorm geen vriendendiensten. Je juridische aansprakelijkheid is namelijk zeer licht omdat jouw vriend ervoor kiest een (amateur) vriend in te schakelen ipv een professional. Daarmee neemt hij eventuele fouten die jij maakt op de koop toe.

Dat is even de achtergrond.

Echter, nagenoeg alle verzekeraars vergoeden daarom expliciet vriendendiensten. Als ik de geciteerde voorwaarden van CB erop na lees lijkt het erop dat iemand zich er simpel vanaf wilde maken. Ik zou nog een keer naar Centraal Beheer gaan en hen vragen te motiveren waarom naar hen idee jouw situatie niet kan worden gekwalificeerd als vriendendienst en daardoor onder de dekking valt.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:21
Wat ik me ook afvraag of dit in de handleiding stond van een van beide apparaten, veel mensen hebben er een handje van om de handleiding niet (goed) door te lezen. Net als (verzekerings)contracten...

Maar ik vraag me ook af waar je een lijn als verzekeraar wil trekken. Of moeten we Amerikaanse praktijken er op nahouden met waarschuwingen op magnetrons dat je er geen baby's of huisdieren in moet drogen... Niet dat iemand die waarschuwingen leest...

Ik zou er eerlijk gezegd niet eens aan denken om dit te verhalen op de verzekering. Wat betreft aansprakelijkheid, ligt er een beetje aan hoe het is gevraagd/aangeboden. Als er is gevraagd om de de droger op de washmachine te zetten en de boel aan te sluiten, dan mag die vriendin het lekker zelf dokken, want dan had ze gewoon zelf een tussenstuk kunnen bestellen zodat je die direct had kunnen mee installeren. Ze kan immers zelf ook de handleiding lezen... Er zijn 1001 manieren hoe het anders gevraagd had kunnen worden waardoor ik mezelf de schuld zou geven. Maar je moet ook uitkijken dat je niet alles zelf op de hals haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
Luchtbakker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:03:
[...] Maar ondanks is ze wel van mening dat ik het moet oplossen. Hoe maakt haar niet uit.
Deze zin maakt al eigenlijk dat het geen vriendendienst is maar een gratis service. en daar zit nu net het verschil in.

Zou dan wel ff vragen of ze wat wil schikken voor de tijd die jij er in steekt.
Persoonlijk zou ik er wat anders zeggen (iets met emancipatie, moderne vrouwen etc :) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
DeKever schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:33:
De vriendendienstlink van @rukapol kan je hierop toepassen, maar je kunt evengoed betogen dat geen huis-tuin en keukenklusje is. Niet voor niets durfde de vriendin het niet.
Mijn bevriende buurman is bang om op een ladder te klimmen. Dus maak ik z'n dakgoot schoon als ik de mijne ook doe. Als ik dan echter per ongeluk iets bij hem sloop, is het geen "vriendendienst" omdat hij het zelf ook niet durfde? ;) Dat is toch een rare redenatie. Nog een andere: meerdere van mijn vrienden durven niet zelf hardware in hun PC te vervangen/weten niet hoe dat moet. Fine, ik doe het wel. Nu vergeet ik in m'n haast debiel genoeg de isolatierubbertjes van het moederbord. Been there, done that. Dus omdat zij het zelf niet durfden, is dit geen vriendendienst en zou je nooit ook maar kunnen denken aan de aansprakelijkheidsverzekering?

I dunno man, ik vind dat een beetje krom allemaal. :P

Ik ben van mening dat TS' aansprakelijkheidsverzekering het zou moeten dekken, het is een vriendendienstje. Mevrouw durfde het niet zelf/wist al helemaal niet hoe het moest. TS wilde wel helpen, maar heeft iets over 't hoofd gezien. Tja. Dit zou volgens de AV toch echt gedekt moeten zijn. Het frappante is dat Centraal Beheer naar mijn mening ook enige tegenstrijdigheid heeft in het verhaal; beiden zijn daar verzekerd, wijzen naar elkaar als probleempunt. Dat zou niet moeten kunnen, misschien iets om op in te spelen als de rest niet werkt.

Overigens zou ik het wel onredelijk vinden als verzekeraars blijven weigeren, dat vriendin dan zou zeggen dat TS alles maar moet dokken. Ze had zelf ook geen zin om zich er aan te wagen, dan doe jij dat voor d'r en wordt je nog boos aangekeken ook. :+ Snap het wel, je sloopt iets; maar je had het ook gewoon niet kunnen doen en dan had ze een monteur kunnen laten komen a.d. enkel de voorrijkosten al de helft van zo'n budgetdroger. :P Ze mag dan op z'n minst wel zelf ook meedokken lijkt me. Dit is overigens de reden dat ik mensen nog wel help, maar er heel duidelijk bij zeg: "op eigen risico!". Fijn dat vriendin van mening is dat TS het op moet lossen, maar als TS zich inzet om de verzekering het te laten dokken maar die krenten betalen niet uit: dan zou het vriendin sieren als ze inziet dat het dan volstrekt onredelijk is om TS solely responsible te stellen.

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 04-12-2020 05:11 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
@WhatsappHack Als zij jouw hulp vragen dan is het hun risico. In het verhaal van de TS lees ik tussen de regels door dat de vriendin er sowieso weinig vertrouwen in had en het wilde uitbesteden, maar dat hij zich een klein beetje opgedrongen heeft waarna ze als nog overstag is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-04 21:29
Buiten dieren of natuurgeweld bestaat er geen pech, het is altijd een persoon die iets veroorzaakt. Maw je zou dan dus elke claim kunnen afwijzen.
(Even los van fraude / moedwillig iets slopen)

Wel frappant dat CB in hun voorbeelden die ze geven waar een aansprakelijkheidsverzekering voor bedoeld is, een wasmachine tillen bij een vriend gebruiken als vb.

https://verzekeringskaart...prakelijkheidsverzekering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:27
Ik denk dat ik wel weet waarom topic starter geen vergoeding krijgt.

Wanneer ik kijk naar de handleiding van een willekeurige bosch machine:

Kom ik het volgende tegen bij punt 1: installatie machine
Vereisten ten aanzien van de opstelplaats
Het apparaat kan bij het centrifuge- ren "wandelen". Houd de aanwijzin- gen voor de opstellocatie aan.
Aanwijzing Neem de informatie over het onderwerp "veiligheid"
→ Pagina 4 en "materiële schade ver- mijden" → Pagina 12 in acht om uw apparaat veilig te kunnen gebruiken.

Pagina 4:
Hier staat duidelijk dat alles goed moet doorlezen.

Op pagina 5:

Staat duidelijk het volgende:

Het hoge gewicht van het apparaat kan bij het optillen letsels veroorzaken.
▶ Het apparaat niet alleen optillen.
¡ Als dit apparaat op ondeskundige wijze in een was-droogzuil wordt opgesteld, kan het opgestelde apparaat naar beneden vallen.
▶ De droger uitsluitend met de verbindingset van de drogerfa-
brikant op een wasmachine stapelen Een andere plaat-
singsmethode is niet toegestaan.
▶ Het apparaat niet in een was-droogzuil opstellen als de dro-
gerfabrikant geen passende verbindingsset aanbiedt.
▶ Geen apparaten van verschillende fabrikanten en met ver-
schillende diepte en breedte in een was-droogzuil opstellen.
6

Veiligheid nl ▶ Geen was-droogzuil op een platform opstellen, de appara-
ten kunnen kantelen.
Wanneer je de handleiding weer verder doorleest bijvoorbeeld bij stellen van het apparaat.
Staat weer een verwijzing naar materiële schade vermijden zie hierboven.

https://media3.bosch-home.com/Documents/9001543609_A.pdf

Naar mijn mening is topicstarter nalatig geweest in het lezen van de handleiding.

In het artikel van een vriendendienst is een zekere mate van nalatigheid acceptabel.

Maar als je een installatie handleiding niet doorleest dan is die zekere mate wel weg, naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-04 17:51
mvrhrln schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:00:
- Kosten 100% TS
- Kosten 50/50
ze had van mij een 50/50 oplossing kunnen krijgen.
Sorry, maar als ik een nieuwe wasmachine, droger of vaatwasser aansluit ben ik sowieso de eerste weken wel van het checken of alles goed gaat en geen gekke dingen vertoond zoals lekken etc.

Is ook een stukje eigen verantwoording van de 'vriendin' zelf.

Vind het kut voor je maarja, slik je verlies.
Die vriendin van jou had ook gewoon de handleiding moeten lezen, het is haar apparatuur dus ook HAAR verantwoording.
Persoonlijk dacht ik vroeger alles wel aan te kunnen sluiten en plaatsen, tegenwoordig lees ik overal de manual van :+

Of zeg ik nu iets raars ?

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20
Rukapul schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:45:
[...]

Dit is niet iets waar je normaal iemand los voor inhuurt.
Het is ook niet vreemd om dit wel te doen, vaak wordt er een installatieservice aangeboden met o.a.a advies voor een tussenstuk. Als ik dat niet had genomen was mijn droger waarschijnlijk ook naast de wasmachine beland. Dankzij de installatieservice heb ik nu wel een tussenstuk met spanband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59

Ardana

Moderator General Chat

Mens

@Luchtbakker, ga je het er, qua verzekering, nu bij laten zitten? Want die indruk geef je wel. Of ga je toch doorzetten?

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Topicstarter
Ardana schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:44:
@Luchtbakker, ga je het er, qua verzekering, nu bij laten zitten? Want die indruk geef je wel. Of ga je toch doorzetten?
Ik ga het doorzetten. Als ik diverse reacties lees die inhoudelijk hebben gekeken naar de AV zou ik daar recht op moeten hebben. Sowieso is in bezwaar gaan altijd het proberen waard dus zal ik dat ook doen.

Ik ga vandaag bellen. Ik laat het hier weten als er meer bekend is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Laatst online: 28-04 13:54
Ik heb hier ook 2 keer een Bosch staan. Netjes gestapeld, maar ook niet aan elkaar vastgemaakt. Die zijn overigens geplaatst door een professional (installatiedienst van de winkel). Dus die lezen blijkbaar de handleiding ook niet.

Overigens vind ik echt niet dat TS moet opdraaien voor de kosten. Dat is het risico om aan een vriend hulp te vragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-04 11:51

snmght

imho dan he

@Luchtbakker maar je verzekeraar redeneert dus dat jij niet had kunnen weten hoe je dit correct uit moest voeren - terwijl dit wel in de (aanwezige) handleiding stond? Lijkt me dat de redenering van je verzekeraar dan geen stand houdt.

Verder goed dat je het doorzet want zoals eerder benoemd; volgens mij wijzen ze vaak standaard af en kijken dan wie er bezwaar maakt voordat er pas echt serieus naar gekeken wordt. :)

[ Voor 28% gewijzigd door snmght op 04-12-2020 09:01 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:04
Ik heb mijn apparaten ook gestapeld met tussenstuk.
Ik heb ook twee maal bosch en in de handleiding van zowel droger als wasmachine staat eigenlijk vrij duidelijk dat je niet kan stapelen zonder hulpstuk.
In mijn handleiding staat zelfs aangegeven hoe en waar je dat kan bestellen bij bosch.

Vanuit de verzekering gezien is dit echt nalatigheid dus geen vergoeding, je had het immers kunnen weten.

PS Ik vind het raar dat die vriendin jouw er alleen voor laat opdraaien. Of ging het van Vriendin"Kan dat wel?" Jij "Tuurlijk heb ik vaker gedaan!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

[...]

Als dit geen vriendendienst is wat dan wel volgens jou?

Edit: spuit 11 en de volgende 3 pagina's gemist.....laat maar dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 224360 op 04-12-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Luchtbakker schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:45:
[...]

Ik ga het doorzetten. Als ik diverse reacties lees die inhoudelijk hebben gekeken naar de AV zou ik daar recht op moeten hebben. Sowieso is in bezwaar gaan altijd het proberen waard dus zal ik dat ook doen.

Ik ga vandaag bellen. Ik laat het hier weten als er meer bekend is :)
Als je een beetje Googled op deze problematiek vind je ook het volgende (redelijk in lijn met hetgeen ik eerder aangaf).
Wettelijk gezien bent u niet snel aansprakelijk voor schade veroorzaakt tijdens een vriendendienst. U klust op het risico van de benadeelde. Dit zou kunnen betekenen dat een verzekeraar niets vergoedt. Dit omdat een vriendendienst belangeloos is en er sprake kan zijn van een zekere mate van ondeskundigheid.

Ondanks dat u niet wettelijk aansprakelijk bent voor de veroorzaakte schade, voelt u er zich natuurlijk niet prettig bij. Bovendien zou het onredelijk zijn om een vriend zelf op te laten draaien voor schade die u tijdens de vriendendienst veroorzaakt. Wordt er geklust met behulp van een officieel verhuis- of klusbedrijf en beschadigen zij uw spullen dan ligt de aansprakelijkheid bij dat bedrijf.

Verzekeraars vergoeden schade
Verzekeraars maken daarom een uitzondering en vergoeden de schade die veroorzaakt is tijdens een vriendendienst. Maatstaf voor de verzekeraar is of u wel aansprakelijk zou zijn geweest als u de schade niet in het kader van een vriendendienst zou hebben toegebracht. Wel zit er een maximum aan het verzekerde bedrag. U heeft dus niet dezelfde dekking als normaal. In de voorwaarden van uw aansprakelijkheidsverzekering vindt u terug wat er door de verzekeraar vergoed wordt.
Ten aanzien van nalatigheid zou ik de verzekeraar dat met name laten onderbouwen. Ik bedoel elke keer dat ik ga klussen (iets nieuws) weet ik niet hoe en wat en loop ik ook het risico op een flater. Daarnaast, het voorbeeld van verhuizen vind ik sprekend. Een verhuizer tilt een wasmachine vaak met een band oid of speciale steekkar. Als jij die band niet goed vastmaakt is dat toch ook nalatigheid omdat niet van jou mag worden verwacht dat je dit weet (aangezien het niet jouw dagelijkse praktijk is)? Heel grijs gebied in elk geval.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@B-Bandit jouw voorbeeld spreekt over schade tijdens de vriendendienst. Geval van TS is nalatigheid, het gebeurde nádat de boel al even stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:10
@Luchtbakker tip: vraag je verzekering op welke grond (bv artikel uit de AV) ze je aanvraag weigeren. Ga hier schriftelijk en gemotiveerd op in. Je kan de zaak ook voorleggen aan je rechtsbijstandsverzekering (maar dat wordt misschien lastig als die van dezelfde verzekeraar is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
CH4OS schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:16:
@B-Bandit jouw voorbeeld spreekt over schade tijdens de vriendendienst. Geval van TS is nalatigheid, het gebeurde nádat de boel al even stond.
In privaat recht is de aanwezigheid van een causaal verband belangrijk. Het lijkt me dat we hier wel kunnen stellen dat het vallen van de droger een causaal verband heeft met de nalatigheid van TS. Of dat die nalatigheid niet voor vergoeding in aanmerking komt is weer een andere discussie. Als ik een schilderij had opgehangen en die valt een dag later omdat ik verkeerde pluggen heb gebruikt?

Nogmaals de vergoeding van vriendendiensten is gewoon een bijzonderheid bij dit soort verzekeringen. Je bent juridisch namelijk niet aansprakelijk. Toch dekken verzekeraars dit risico wel, vaak met een maximum van bijvoorbeeld €10.000, daar waar je in de reguliere situatie gedekt bent tot €1,25 miljoen.

Pagina: 1 2 Laatste