[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 82 ... 450 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65047160

Lekker aan de knutsel. Had in de BBQ topic gegooid maar kan net zo goed hier ook ! 8) 8)

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:32

Impry

Rallymedia.nl

colvano schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:49:
[...]
Ben je er zeker van dat de knieschotten geen constructief doel hadden? Ziet er verder netjes uit d:)b
Ja, bij een gordingenkap zijn de knieschotten meestal niet dragend.
barry86 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:52:
[...]
Dat is echt fijn als de boel een beetje op maat en parralel is.
Ik heb onlangs 50m2 geisolleerd met 15cm pir, en daarvan was niets recht. en de hoh maten waren ook verschillend. Ik was dan ook veel tijd kwijt aan meten/zagen/purren/wegsnijden
Dat geloof ik ja, dan blijf je meten.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:58
Gri77ie schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:35:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65047160

Lekker aan de knutsel. Had in de BBQ topic gegooid maar kan net zo goed hier ook ! 8) 8)
Komt deze voor langere tijd buiten te staan? Dan zou ik wat gaten maken in de zijkant en/of onderkant zodat vocht uit het kastje kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

hpmkruit schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:12:
[...]

Komt deze voor langere tijd buiten te staan? Dan zou ik wat gaten maken in de zijkant en/of onderkant zodat vocht uit het kastje kan.
Thanx voor de tip. Hij staat buiten maar wel onder een veranda. Ik heb net twee zwarte roosters op de kop getikt en wil deze nog in de zijkanten verwerken.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Slonzo schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:50:
Het gelijkvloers in mijn woning is een betongewelf met een tegelvloer op zand.
...
Nu heb ik de laatste dagen echter gezien dat de wind door de betongewelven lijkt te spelen. Op plaatsen waar doorgangen uitgehakt zijn voor afvoerbuizen e.d., merk ik lichte trok en dansende spinnewebben.

Hoe kan het dat de wind hier vrij spel in lijkt te krijgen?
En als dat echt zo is, heeft het dan uiteindelijk wel zin om deze gewelven van onderaf te isoleren?
Niemand die wat kan zeggen over tocht door gewelven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05 10:25
A13X schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:29:
[...]

Vergeet niet om ook een toevoervoorziening te maken, een kier van 1cm onder de deur kan al genoeg zijn. Maar de lucht die je afvoert moet wel ergens vandaan komen.

Bij voorkeur komt die lucht van binnen, die is altijd warm. Nu koude buitenlucht naar binnen trekken betekend dat het meteen gaat condenseren.

Die in je keuken is standaard tegenwoordig, is meer voor de dagelijkse ventilatie dan voor luchtjes ofzo.
Ja inderdaad, er komt of een kier onder de deur (ofja tussen dorpel en deur aangezien deur tegen de dorpel aanslaat ) en als dat niet voldoende is komt er nog een ventilatierooster in die deur.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 09:09

NDF82

Doomed Space Marine

Onze kachel is vorige week geplaatst. Overeengekomen met de leverancier dat er Promafour gebruikt zou worden in plaats van Promatect-H. Omdat Promafour een glad oppervlak heeft en dus makkelijker af te werken is.

Nu valt op dat het plaat materiaal wat geplaatst is helemaal niet glad is. Maar ik heb geen Promafour monster ter beschikking om er naast te leggen. Weet iemand hoe ik kan bepalen of het juiste materiaal gebruikt is? Want dit kan ik niet schilderen zonder eerst te laten stukken...

Close-up (poging tot):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvWJQpwDYYJUOrdND21-KLawuOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/poe0SXVZo1ORuHAG4sdoP0gU.jpg?f=fotoalbum_large

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:33

Pixeltje

Woo-woohoo!

Bij mijn weten zijn beide producten vezelversterkte plaat en daarmee wel wat gevoelig voor oppervlaktestructuur. Als ik de schaal van de foto goed inschat lijkt het me dat de oneffenheden heel klein zijn en daarmee wellicht niet meer opvallen wanneer je de afwerking erop hebt zitten (wat ga je gebruiken?).

Als je dit het laten uitvoeren en twijfelt kun je altijd de aannemer erbij halen en vragen..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 20:43

Milmoor

Footsteps and pictures.

Iemand een slim idee voor het inkorten van een set ronde metalen tafelpoten? Zo'n 8 cm diameter. Ik dacht zelf om met een pijpensnijder er een stuk tussenuit te halen en de uiteinden dan met een ronde houten klos weer verbinden. Het ene uiteinde heeft een plaatje met schroefgaten voor het tafelblad, aan de andere kant zit een vast gelast dwarsbalk met wieltjes.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 09:09

NDF82

Doomed Space Marine

Pixeltje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:00:
Bij mijn weten zijn beide producten vezelversterkte plaat en daarmee wel wat gevoelig voor oppervlaktestructuur. Als ik de schaal van de foto goed inschat lijkt het me dat de oneffenheden heel klein zijn en daarmee wellicht niet meer opvallen wanneer je de afwerking erop hebt zitten (wat ga je gebruiken?).

Als je dit het laten uitvoeren en twijfelt kun je altijd de aannemer erbij halen en vragen..
De krassen (verticale lijnen) zijn wel goed zichtbaar wanneer er witte muurverf op zit schat ik in. M'n zus heeft promafour en daar zie je geen verticale lijnen op. Die woont helaas op twee uur rijden dus kan niet even snel gaan kijken om te vergelijken. Het stucwerk wat ik al heb, is wel glad dus ik denk dat het op gaat vallen.

Met promafour hadden alleen de naden dicht gesmeerd moeten worden, iets wat ik zelf kan. Maar met deze plaat zal alles gefinisht moeten worden.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:57

TommyGun

Stik er maar in!

_Arthur schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:12:
[...]

Tijdelijk je afzuigkap demonteren. En door het gat van de afzuigkap heb je werkruimte.

Mogelijk kan je dan met een 90graden bocht de buis "naar buiten" krijgen.

[Afbeelding]

https://www.ventilatielan...eter-125-mm-al125-90.html
Tenzij het een recirculatie afzuigkap is :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een stuk of wat metalen stellingkasten in de berging die iedere bouwmarkt verkoopt onder een ander merk. Ik zoek wat extra voetjes omdat ik twee op wil splitsen. Dus vier lage stellingkasten ipv twee hoge. Ze staan op tapijt en ik zou er graag voetjes onder doen. Beetje googlen levert vooral mensen met hetzelfde probleem op maar nergens iemand die losse voetjes te pakken heeft gekregen. Een van jullie een idee?

NB ik kan zelf wat in elkaar klussen maar ben dus echt op zoek naar de originele plastic voetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:58

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Lijkt me typisch iets wat op thingiverse oid te vinden is om te 3D printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

deWit schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:00:
Lijkt me typisch iets wat op thingiverse oid te vinden is om te 3D printen.
Ik zou stelplaatjes pakken van 2 a 3mm oid ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:55

Bommes

Capo del formaggio

Die nieuwe houten trap die ik gisteren hier over postte moet natuurlijk geverfd worden.

De timmerman die de trap plaatste had het er over dat ik alle naden moest kitten met een acrylaat kit.
Echter elke DIY video of uitleg die ik opzoek rept daar niet over.

Plan van aanpak nu is:
  • Ontvetten
  • schuren p150, stof vrij maken
  • grondlak laag1
  • schuren p240, stof vrij maken
  • grondlak laag 2
  • schuren p240 , stof vrij maken
  • eind lak laag 1
  • schuren p240stof vrij maken
  • eind lak laag 2
Ik ben niet zo een goede kitter en @Jellabie heeft het vast te druk :P
Dus als ik dat kitten kan overslaan dan graag.

Iemand een idee??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Bommes schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:53:
Die nieuwe houten trap die ik gisteren hier over postte moet natuurlijk geverfd worden.
De timmerman die de trap plaatste had het er over dat ik alle naden moest kitten met een acrylaat kit.
Je MOET die trap helemaal niet afkitten.
Als jij geen last hebt van de naden, dan kan je die lekker zo laten...
Maar wat is je vraag nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-05 08:30

Plan van aanpak nu is:
  • Ontvetten
  • grondlak laag1
  • grondlak laag 2
  • eind lak laag 1
  • eind lak laag 2

Iemand een idee??
Acrylaat kit werkt een stuk makkelijker dan siliconen kit. (maar misschien wist je dat al)

Maar de vraag is ... is het nodig?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:32

Impry

Rallymedia.nl

Net nadeel van acrylaat kit vind ik dat het plakkerig wordt waar dan weer stof op gaat zitten. Wat doen jullie daar mee?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Golf2vr6 en @Slonzo
Mijn vraag:
Of de naden op de trap nu wel of niet af gekit moeten worden.

Zo ja dan snap ik dat het acrylaat kit moet zijn ivm overschilderbaar zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door Bommes op 03-12-2020 14:11 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Bommes schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:09:
@Golf2vr6 en @Slonzo
Mijn vraag:
Of de naden op de trap nu wel of niet af gekit moeten worden.
Zo ja dan snap ik dat het acrylaat kit moet zijn ivm overschilderbaar zijn.
Nee, dat moet niet, zolang jij het niet nodig vindt. Heeft geen structurele waarde.
Je hoeft het trouwens niet te overschilderen, je kan gewoon achteraf kitten in een onopvallende kleur.
Moest je toch de naden weg willen maar écht niet kitten, kan je een afdeklatje of kwartrond overwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Impry schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:08:
Net nadeel van acrylaat kit vind ik dat het plakkerig wordt waar dan weer stof op gaat zitten. Wat doen jullie daar mee?
Aanbrengen en overschilderen. :) Werkt ook ideaal met hoekjes en randen als je strak wilt schilderen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Slonzo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:14:
[...]

Nee, dat moet niet, zolang jij het niet nodig vindt. Heeft geen structurele waarde.
Je hoeft het trouwens niet te overschilderen, je kan gewoon achteraf kitten in een onopvallende kleur.
Moest je toch de naden weg willen maar écht niet kitten, kan je een afdeklatje of kwartrond overwegen.
De trap zit super mooi in elkaar de naden zijn minimaal, perfect frees werk dus.

Mijn vraag komt voort uit het volgende:
Ik vroeg de timmer man die de trap plaatste waarom ze de trap niet gegrond aan leveren.
Antwoord was dat de trap dan sneller gaat kraken omdat er overal lak tussen zat.
Even los van of dat klopt of niet..

Daarna vertelde hij dat ik even netjes alle randjes moest kitten met Acrylaat kit en dan kon verven.
Maar toen ik door vroeg wat voor verf gaf hij aan timmerman te zijn en geen schilder.. 8)7
Dus ga ik twijfelen aan zijn advies om de naden te kitten.

Voor het zicht is het dus echt niet nodig, enkel de rand tussen de muur en de trap misschien.
De rest juist liever niet, nu is het mooi strak recht en haaks allemaal.
Daar pruts ik liever geen kit in. :P
Tenzij het dus nodig is om kraken door het lakken tegen te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:51
Ik heb een eiken houten trap laten plaatsen van het verdiep naar de zolder, die heb ik wel nog in de lak gezet op aangeven van de trappenbouwer, maar kitten is niet nodig aldus die man. Ben even kwijt welke verf/lak/beits het ook alweer was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bommes schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:28:
De trap zit super mooi in elkaar de naden zijn minimaal, perfect frees werk dus.

Mijn vraag komt voort uit het volgende:
Ik vroeg de timmer man die de trap plaatste waarom ze de trap niet gegrond aan leveren.
Antwoord was dat de trap dan sneller gaat kraken omdat er overal lak tussen zat.
Even los van of dat klopt of niet..

Daarna vertelde hij dat ik even netjes alle randjes moest kitten met Acrylaat kit en dan kon verven.
Maar toen ik door vroeg wat voor verf gaf hij aan timmerman te zijn en geen schilder.. 8)7
Dus ga ik twijfelen aan zijn advies om de naden te kitten.

Voor het zicht is het dus echt niet nodig, enkel de rand tussen de muur en de trap misschien.
De rest juist liever niet, nu is het mooi strak recht en haaks allemaal.
Daar pruts ik liever geen kit in. :P
Tenzij het dus nodig is om kraken door het lakken tegen te gaan.
Dat ze bij ons de trap plaatsten, hebben ze die wel afgekit, ziet er wel zo mooi uit. Ook geen kleine voegen langs de muur waar stof in kan gaan zitten. Als je gaat verfen, kan je misschien wel die randjes ook dicht maken met verf. Akrylaatkit werkt wel wat netter af.

Op onze trap zitten er ook nog wat afwerklatjes op de randen, heb daar zelf wel nog wat acrylaatkit op gespoten (transparant, want we lakken de trap). Niet echt voor het zicht, meer dat er niet een kleine open naad zit (want de lak dekt dat niet af, verf zou dat wel kunnen afdekken).

Qua verf bestaat er speciale trappenverf, is wat slijtvaster, soms ook met wat anti-slip eigenschappen. En verstandig om het eerst even op te schuren, geeft toch een gladder resultaat. Bij lakken in ieder geval ook tussendoor opschuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:12
@Bommes Vraag je ook even af of je wel een helemaal glad gelakte trap wil hebben met het oog op je zwangere vrouw en een kind op komst. Als je vriendin net zo onhandig was als mijn vrouw (2x van de trap gevallen...) hebben we besloten toen er een kind kwam om op de tredes tapijt te laten leggen, nog geen spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 14:54

JT

VETAK y0

Ik had een stuk eiken een tijd terug gekocht voor een wastafeltje voor in de wc, waarover ik even geleden nog wat freeswerk had gepost. Het moest nog gelakt worden. Maar uit die plank van 3cm dik en 50x80 had ik alleen een wastafel van 28x38 gehaald. Dus we konden nog wat meer doen. Ik moest de wastafel nog lakken (Skylt voor gehaald) en besloot dus verder te kijken waarvoor ik eiken kon gebruiken. We hadden in de vorige keuken 2 leren banden aan de muur met een steigerhoutplank ofzo. Daar kon het stuk van 80x20 ofzo mooi in :Y) Daarnaast staat er op het resevoir van de wc 2 glazen potjes met 2 plantjes. Een leuk stukje eiken eronder is wel leuk, komt op de wc het materiaal van de wastafel nog ergens terug :) Verder blijft er dan nog een stuk over, ook maar gelijk gelakt :P Wel eerst geschuurd om wat plekken, scherpe randen op de hoeken en zaagsporen te verwijderen. Multitool power (alweer)! In m'n OSB "werkbank" :P Van onderaf wat schroeven gedraaid, eerst onderkant lakken en dan de onderkant op de schroeven zodat het niet blijft plakken. Ben benieuwd hoe goed Skylt werkt :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Slonzo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:08:
[...]

Niemand die wat kan zeggen over tocht door gewelven?
Ik kan er geen beeld van krijgen. Foto en/of tekening?

Disclaimer: ik ben een n00b :+

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:20

Wish

ingwell

Plan van aanpak nu is:
  • Ontvetten
  • grondlak laag1
  • grondlak laag 2
  • eind lak laag 1
  • eind lak laag 2

Iemand een idee??
Toevallig iets eerder deze vraag gesteld hier: Wish in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

Daar kreeg ik o.a. dit antwoord op: theredone51 in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Milo85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:30:
@Bommes Vraag je ook even af of je wel een helemaal glad gelakte trap wil hebben met het oog op je zwangere vrouw en een kind op komst. Als je vriendin net zo onhandig was als mijn vrouw (2x van de trap gevallen...) hebben we besloten toen er een kind kwam om op de tredes tapijt te laten leggen, nog geen spijt van gehad.
Wij hebben (ook met het oog op onze kleine kinderen) gekozen voor een anti-slip lak. We zijn nog niet helemaal klaar, maar tot nu toe is het in ieder geval niet spiegelglad geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Milo85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:30:
Er zitten in gefreesde groeven in voor de rubberen antislip strips.
Daarnaast wil ik de S2U Nova anti slip verf van Sigma gaan gebruiken.
Tapijt gaat er zeker niet op komen, niet mooi en met huisdieren niet praktisch

@henkie196 Thanks + 1 voor kitten en anti slip lak vanuit jou.
@Wish Ook hier + 1 voor kitten

Thanks mannen/vrouwen (<- dat kan ik niet zien vanuit hier) ik ga het eens kritisch bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
@Bommes Snap ik helemaal en is ook smaakgevoelig. Enige tip die ik zou geven, aub niet wit. Je ziet er echt alles op..... Elk stofje, haartje etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:14
Milo85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:49:
@Bommes Snap ik helemaal en is ook smaakgevoelig. Enige tip die ik zou geven, aub niet wit. Je ziet er echt alles op..... Elk stofje, haartje etc...
Grappig dat dat altijd gezegd wordt, maar op welke kleur ze je dan niks?
Want volgens mij bestaat dat niet :P op zwart, blauw, grijs, rood, geel, groen overal zie je vuil/stof op liggen hoor. (tenzij het een donkere trap is qua licht, lees bijna pikke donker)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:12
@Martinusz ben ik het toch écht niet mee eens XD Wit is wel degelijk heel "besmettelijk".
Zie de gemiddelde witte auto op de snelweg in de winter. Daar valt het véél sneller op. En idem voor wit in huis. Zeker op strakke oppervlakken valt stof gewoon sneller op.

Hoeft niet erg te zijn, mits goed onderhouden ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Waah schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:21:
@Martinusz ben ik het toch écht niet mee eens XD Wit is wel degelijk heel "besmettelijk".
Zie de gemiddelde witte auto op de snelweg in de winter. Daar valt het véél sneller op. En idem voor wit in huis. Zeker op strakke oppervlakken valt stof gewoon sneller op.

Hoeft niet erg te zijn, mits goed onderhouden ;-)
Ik heb een zwarte auto.....die ziet net zo vuil als een witte hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Martinusz schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:29:
[...]

Ik heb een zwarte auto.....die ziet net zo vuil als een witte hoor ;)
Zwart is nog erger ja :+
De hoeveelheid vuil is natuurlijk niet verschillend. Maar het contrast tussen grijs stof op een grijze onderlaag is natuurlijk anders als grijs stof op een witte/zwarte ondergrond. En het zit hem vooral in dat contrastverschil O-)

Maar be my guest :+ verf hem piano-glanslak-zwart O-) you will see O-)

* Waah heeft heel lang een grondverf-grijze trap gehad en daar zag je geen stof op van een afstandje... grijs-op-grijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
Martinusz schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:16:
[...]

Grappig dat dat altijd gezegd wordt, maar op welke kleur ze je dan niks?
Want volgens mij bestaat dat niet :P op zwart, blauw, grijs, rood, geel, groen overal zie je vuil/stof op liggen hoor. (tenzij het een donkere trap is qua licht, lees bijna pikke donker)
Oh, je hoort me ook niet zeggen dat je op andere kleuren niks ziet. Maar hoogglans wit is het andere uiterste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hoogglans wit zou ook niet mijn voorkeur zijn op een trap :P hier ligt trapbekleding zwart erop, zie je ook genoeg op helaas, maar daar is de stofzuiger voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:28
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBZixBm4LVFm6C8omks258z_amg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wRlA5PMva3nK0HzIZijnPg7i.png?f=user_large

Gaan deze tekschroeven de gipsplaat niet in de wegzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:27
barry86 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:39:
[Afbeelding]

Gaan deze tekschroeven de gipsplaat niet in de wegzitten?
Bij mij niet, maar bespaar je de moeite en haal zo'n schaar. Had ik zelf ook moeten doen achteraf gezien.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:28
KillaZ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:40:
[...]

Bij mij niet, maar bespaar je de moeite en haal zo'n schaar. Had ik zelf ook moeten doen achteraf gezien.
Lijkt me irritant als je het weer los moet halen door fout positioneren? Of door verandering van inzicht in indeling

[ Voor 6% gewijzigd door barry86 op 03-12-2020 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Milo85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:49:
Eens. Op dit moment is de trap wit, daar vallen alle haren, vuiltjes en andere meuk op als the woman in red uit de Matrix (om maar een nerd referentie te geven).
Mijn Sigma S2U Nova Traplak Soft Satin heb ik dan ook laten mengen in de kleur Sikkens 5051 Color Concept - S9.20.21 . Donker met grijs&blauw. Dat past beter bij de rest van mijn interieur.
@Bommes

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Wish mijn vriendin, die normaal compleet anti wit is, stelde RAL 9010 voor.. :o :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Bommes schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:01:
@Wish mijn vriendin, die normaal compleet anti wit is, stelde RAL 9010 voor.. :o :?
Laat haar de foto's zien die ik eerder heb gepost.....

Anders stel je voor dat als zij perse RAL 9010 wil, zij ook verantwoordelijk is en blijft voor het poetsen. In huis ga ik op sokken / blote voeten door het leven, maar zelfs dan verzamelt er zich stof, vuil, zwarte stipjes (god knows where they come from) uitermate zichtbaar op de trap.

De reden dat ik hem eerder wel wit heb geverfd, is dat het wel een hele frisse look heeft. Maar dat wordt zo teniet gedaan op het moment dat je die meuk ziet liggen.

Anyway, jouw vriending, jouw pijn ;)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:27
barry86 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:41:
[...]

Lijkt me irritant als je het weer los moet halen door fout positioneren? Of door verandering van inzicht in indeling
Dat is bij de 6 muren die ik op zolder heb maar bij 2 staanders gebeurd eerlijk gezegd :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Wij wilden vrij unaniem lakken (licht beuken hout). Is ook niet al te gevoelig voor de zichtbaarheid van stof, past ook goed bij het meubelair. Niet dat dat in dezelfde ruimte staat, maar goed. Muren zijn ook al wit, ook nog witte vloer lijkt me wat veel van het goede. Bij onze witte muren zou ik (als niet blank hout) een wat donkerdere kleur nemen. Zeker ook geen zwart, ik heb een zwarte auto gehad. Dat is min of meer net zo erg als wit voor zichtbaarheid van stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Iemand toevallig ervaring met Fidbox om je vloer te meten (https://fidbox.nl/)? Ik had offertes opgevraagd voor een houten vloer op vloerverwarming en eentje wil een Fidbox mee installeren.

Wat het is:
Een sensor die je onder je houten vloer lijmt die de temperatuur en luchtvochtigheid meet. De bijbehorende app kan alerts geven als er iets niet goed is.
Het werkt met bluetooth. Bizar genoeg werkt het maar 6 jaar. Omdat het onder je vloer gelijmd is, heb je er daarna dus niets meer aan.

Prijs: bij https://floorprotector.nl/product/fid-box/ kost deze 158.99 excl btw.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

KabouterSuper schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:18:
Iemand toevallig ervaring met Fidbox om je vloer te meten (https://fidbox.nl/)? Ik had offertes opgevraagd voor een houten vloer op vloerverwarming en eentje wil een Fidbox mee installeren.

Wat het is:
Een sensor die je onder je houten vloer lijmt die de temperatuur en luchtvochtigheid meet. De bijbehorende app kan alerts geven als er iets niet goed is.
Het werkt met bluetooth. Bizar genoeg werkt het maar 6 jaar. Omdat het onder je vloer gelijmd is, heb je er daarna dus niets meer aan.

Prijs: bij https://floorprotector.nl/product/fid-box/ kost deze 158.99 excl btw.
Wat levert het je op? Lijkt mij een zinloze investering, maar kan niet zo goed inschatten wat je ervoor terugkrijgt voor dat geld binnen 6 jaar.

No drama

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Uit eigen ervaring: Nooit en te nimmer je trap verven, totaal geen zin en je ziet elk stofje liggen. Zelf gedaan met de Sigma traplak in 9010/16 (weet ik zo gauw even niet meer), totaal fiasco circa een jaar later. Gelukkig gaan we onze vloer nu compleet vernieuwen dus wordt de parketvloer doorgelegd op de trap, maar kan het je ten zeerste afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nu het hier toch over trappen gaat :+

Ik wil een bestaande betonnen trap (laten) bekleden. Ben nu zelf aan het kijken naar DIY opties als Flexxstairs,Cando etc. maar klopt het dat dat alleen een optie is bij rechte 'standaard' maten tot zeg 130x40cm?
De onderste twee treden zijn driehoekig en, op het breedste punt gemeten, 135x58 en 180x53 cm.

Je moet wel één massieve overzettrede hebben ga ik van uit, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
engessa schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:59:
Ik heb een stuk of wat metalen stellingkasten in de berging die iedere bouwmarkt verkoopt onder een ander merk. Ik zoek wat extra voetjes omdat ik twee op wil splitsen. Dus vier lage stellingkasten ipv twee hoge. Ze staan op tapijt en ik zou er graag voetjes onder doen. Beetje googlen levert vooral mensen met hetzelfde probleem op maar nergens iemand die losse voetjes te pakken heeft gekregen. Een van jullie een idee?

NB ik kan zelf wat in elkaar klussen maar ben dus echt op zoek naar de originele plastic voetjes.
Nog wat verder wezen zoeken en plotsklaps vind ik dan toch de juiste oplossing: https://www.hornbach.nl/s...0-st/5073285/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-05 14:59
Even een paar vragen hoe ik het best kan voorbereiden voor de stucadoor:
  1. Ik heb een aantal gaten in het plafond welke bestaat uit stuc op riet. Hoe kan ik deze het best voorbereiden voor de stucador?
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pi_o6uUZTT_BVS3IPiZh2YuYWhI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fg5E9RTWsDoRWZ2GEOdgQDDJ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_57KtbV8a01E5nnljVEWydL1Qd0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mkjbVWZhFGSmfItDbr6Jz1Ih.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Iv408i5LjDi-AEaMW95mltgPtc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/TKSryszkGrNuUv4ATgrDBKj5.png?f=fotoalbum_tile
  2. Ik heb een stalenprofiel dat gelijk loopt aan de muur. Kan ik het gips tussen de flenzen plaatsen of moet het er echt overheen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4T-hLB-kLOh5YLoqDqVYZjtqJ6o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7s29mD6gt51Wh9toLexKbA1H.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-ms4NednbmN2o4vkVo5ngTncnQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kQ5GwXw6hKZrTtmLEhReExYP.png?f=user_large
  3. Deze sleuf was uiteindelijk niet nodig. Waarmee zal ik het opvullen? "Grote gaten vuller" of iets anders? Met dit weer duurt het misschien wel maanden voordat het stuc echt goed opgedroogd is, dus kan beter nu alvast wat erin smeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1anHqFivSpOajkXoOnMDavDx1JA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8LfLJEyEp1A9pUP3GrLz3Byk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Megalomania op 03-12-2020 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:38

orf

sloth schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:21:

Ik wil een bestaande betonnen trap (laten) bekleden. Ben nu zelf aan het kijken naar DIY opties als Flexxstairs,Cando etc. maar klopt het dat dat alleen een optie is bij rechte 'standaard' maten tot zeg 130x40cm?
De onderste twee treden zijn driehoekig en, op het breedste punt gemeten, 135x58 en 180x53 cm.

Je moet wel één massieve overzettrede hebben ga ik van uit, toch?
Ik heb deze gebruikt:
https://www.traprenovatie...ken-overzettrede-60x140cm

Heb je echt een trede van 180cm? Dat is wel heel breed. Bij de tredes die ik hier boven link, zaag je er 2 uit zo’n trede. Voor een driekhoek zaag je ze schuin door en haal je er alsnog 2 uit een overzettrede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 18:27
KabouterSuper schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:18:

Wat het is:

esp8266 + DHT22 sensor? kost 3,- en werkt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
LinuxMan schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:28:
[...]

esp8266 + DHT22 sensor? kost 3,- en werkt ook :)
Ik denk eerlijk gezegd dat de vloerlegger zich wil indekken tegen claims over kromme planken, omdat de vloer vloerverwarming heeft. Zo kan hij bij een probleem wellicht aantonen dat de temperatuur of luchtvochtigheid niet goed waren.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-05 19:59
Korte update over de kast en de lades; eerste twee frontjes zitten er helemaal op, inclusief een nog niet opgeruimde kamer Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuhPpVT69ytV2RMqRht-RbkXPoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2uAtN1kCNbqnQwdU1A5yGkXK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STu7Iocp7ordVi_1fNzA1Juw7J8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMYfIjEWfrGvcKxrtkDJ7xHZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

euh.. help?

Gisteravond lekte het waterreservoir van de toilet ineens water, tussen het reservoir en de pot. Ik op onderzoek uit, blijkt dat het reservoir op de pot vast zit met twee boutjes. Die gaan door-en-door de bodem van het reservoir, door twee gaten in de pot. In het reservoir zit een rvs ring en daaronder een rubber ring, zie foto's 1 en 2. Onder de pot alleen een carrosseriering met een moertje.
1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiSVLxGAQropywzOBrsoYImL_fQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tR00WOdWrqaik0swn8f3jv40.jpg?f=fotoalbum_large
2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsEYLAddUrdPaWeK12bkfNWl0zA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cqk3wLIHw1aOvmwKXV2JQBpH.jpg?f=fotoalbum_large

één van de twee boutjes is koud afgebroken onder de kop - geen wonder dat het ding lekte dus. Nu tijdelijk gerepareerd maar ik ben dus in dire need van die grote rubber ringen en de messing (?) bouten zoals op foto 3 en 4.. waar kan ik daarvoor terecht?

3.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4VUa0UzE2vu9IRdF5KoI-dzxRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oNfYlivxQjJxeNi8uPbq4zMw.jpg?f=fotoalbum_large
4.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyizFNLjMA4AmA5rL3znlv__SdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVfuVgsfKtjh58GuQXbS0rBO.jpg?f=fotoalbum_large

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
IJzerwarenhandel bij je in de buurt? Lijkt een M6 of M8 x 80 bout te zijn. Kan misschien ook vervangen worden door een RVS bout. Rubberen ring zou ook bij een ijzerwarenhandel of iets dergelijks te krijgen moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranze
  • Laatst online: 19-05 21:20
Megalomania schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:32:
  1. Deze sleuf was uiteindelijk niet nodig. Waarmee zal ik het opvullen?
    [Afbeelding]
Ik heb tijdens mijn vebouwing een zak Knauf MP75 gehaald en daarmee oude sleuven gevuld. Kost je nog geen € 8. Van tevoren wel even de boel in de Knauf Stuc-Primer (ook € 8 ) zetten, dan hecht het beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Pixeltje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 06:12:
euh.. help?

Gisteravond lekte het waterreservoir van de toilet ineens water, tussen het reservoir en de pot. Ik op onderzoek uit, blijkt dat het reservoir op de pot vast zit met twee boutjes. Die gaan door-en-door de bodem van het reservoir, door twee gaten in de pot. In het reservoir zit een rvs ring en daaronder een rubber ring, zie foto's 1 en 2. Onder de pot alleen een carrosseriering met een moertje.
1.
[Afbeelding]
2.
[Afbeelding]

één van de twee boutjes is koud afgebroken onder de kop - geen wonder dat het ding lekte dus. Nu tijdelijk gerepareerd maar ik ben dus in dire need van die grote rubber ringen en de messing (?) bouten zoals op foto 3 en 4.. waar kan ik daarvoor terecht?

3.
[Afbeelding]
4.
[Afbeelding]
Ik denk dat je deze zoekt:

https://www.wasco.nl/arti...733000-s8h733000/21324316

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ja! die inderdaad.. zouden ze die bij warmteservice hebben? het gaat met name om de rubber ringen denk ik want die lijken erg vergaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:35

Tjark

DON'T PANIC

sloth schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:21:

Ik ben aan 't kijken naar https://www.resimdo.nl/ Ik heb 2 dichte trappen die strak zijn, dus eigenlijk vind ik overzettreden wat overdreven. De trappen zijn wit waardoor je alles erop ziet liggen, met bekleding valt 't minder op als je niet dagelijks stofzuigt :)

*insert signature here

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:08
Megalomania schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:32:
Even een paar vragen hoe ik het best kan voorbereiden voor de stucadoor:
  1. Ik heb een aantal gaten in het plafond welke bestaat uit stuc op riet. Hoe kan ik deze het best voorbereiden voor de stucador?
    [Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
  2. Ik heb een stalenprofiel dat gelijk loopt aan de muur. Kan ik het gips tussen de flenzen plaatsen of moet het er echt overheen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
  3. Deze sleuf was uiteindelijk niet nodig. Waarmee zal ik het opvullen? "Grote gaten vuller" of iets anders? Met dit weer duurt het misschien wel maanden voordat het stuc echt goed opgedroogd is, dus kan beter nu alvast wat erin smeren.

[Afbeelding]
1 Ik zou dat plafond eruit halen iig. Dat riet is niet meer van deze tijd en opnieuw doen met gips en de tussenvloer isoleren.
2 Gips over de flensen doen dan kan de stucadoor dit altijd netjes afwerken, vermoed door de kou dat stuc niet hecht op ijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Pixeltje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:01:
Ja! die inderdaad.. zouden ze die bij warmteservice hebben? het gaat met name om de rubber ringen denk ik want die lijken erg vergaan...
Zou me niets verbazen als ze dat hebben.

Het zijn overigens bevestiging bouten voor het reservoir van een Sphinx duoblok. Je moet wel ff controleren wel merk duoblok je hebt. Sphix is nl. overgenomen, en er bestaan ook andere merken.

Maar gezien de leeftijd van je toilet gok ik op een Sphinx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Pixeltje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 06:12:
euh.. help?

1.
[Afbeelding]
2.
[Afbeelding]

3.
[Afbeelding]
4.
[Afbeelding]
Bij grote nood helpt het soms ook wel eens bij je lokale Hornbach, Gamma, Karwei of Praxis te kijken naar rubberen ringen. Vaak hebben ze universele setjes met veelgebruikte maten. Dit heeft mij wel eens geholpen met een lekkende douchekraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

thanks voor de tips! Ik heb contact gehad met de lokale warmteservice en zij kunnen me helpen. Ik heb nog zo'n toilet dus die bouten gaan er preventief uit. Ik kan er nog even niet bij wie er ooit bedacht heeft dat dit een goede oplossing zou moeten zijn, door een waterdicht reservoir gaten prikken voor bevestiging, maar die vraag zal wel onbeantwoord blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Pixeltje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:48:
thanks voor de tips! Ik heb contact gehad met de lokale warmteservice en zij kunnen me helpen. Ik heb nog zo'n toilet dus die bouten gaan er preventief uit. Ik kan er nog even niet bij wie er ooit bedacht heeft dat dit een goede oplossing zou moeten zijn, door een waterdicht reservoir gaten prikken voor bevestiging, maar die vraag zal wel onbeantwoord blijven.
Nu gaat je vrouw vragen om een nieuwe wc :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:02
Wish schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:05:
[...]

Anders stel je voor dat als zij perse RAL 9010 wil, zij ook verantwoordelijk is en blijft voor het poetsen.
Ja, succes daarmee 8)7

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Twee vraagjes over (vloer)verwarming.

Ons hele huis wordt lage temperatuur verwarming: beneden 100% vloerverwarming, boven Jaga-radiatoren en deze badkamer.

Dit is het plan voor de badkamer, ik wil wat rood gearceerd is van vloerverwarming voorzien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4PPyov_MSP_KLh7-n8ooxuVNkU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4A83p2pURDhv8sfzJzF6zBbK.png?f=user_large

Vraag 1: zouden jullie het stuk voor het raam (rood gekruist) ook voorzien van vloerverwarming? Voordeel: warmte bij raam & warmte rond bad, nadeel: lastig leggen.
Vraag 2: kan ik de handdoekradiator linksboven aansluiten 'in' de vloerverwarming-loop (dan laat ik de knop om hem dicht te kunnen doen ook achterwege).

Ben benieuwd wat jullie zouden doen.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Milmoor schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:33:
Iemand een slim idee voor het inkorten van een set ronde metalen tafelpoten? Zo'n 8 cm diameter. Ik dacht zelf om met een pijpensnijder er een stuk tussenuit te halen en de uiteinden dan met een ronde houten klos weer verbinden. Het ene uiteinde heeft een plaatje met schroefgaten voor het tafelblad, aan de andere kant zit een vast gelast dwarsbalk met wieltjes.
Plaatjes helpen voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_sMzKfYRcrmjOfJVcLPyuLNL6I=/234x176/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/JGuZhjFIQB34kLICSHo3QMoL.gif?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat het makkelijker is om de boutjes bovenop eens los te draaien om te kijken wat er onder zit. Als het alleen een rond plaatje is wat in de buis gelast is dan kun je dat zo weer fixen.

Dat is in ieder geval de mooiste oplossing. Na het slijpen en lassen kun je de boel weer even in de verf zetten en klaar. Kun je in ieder geval het frame weer netjes vastdraaien.

Mocht je zelf niet kunnen lassen: zoek even een school op in de buurt waar ze kunnen lassen, vaak hebben ze dit zo even voor je gedaan. Doosje gebak mee doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Zijn er tweakers die ervaring hebben met het maken van een stofafzuiging systeem in de werkplaats. Ik heb een aantal machines op vaste plekken staan en een aantal losse machines waarbij ik afzuiging wil gebruiken. De ene machine is de andere niet, zo heeft een kolomboor niet zoveel nodig als een vandiktebank (grote van het "zaagsel". Ik wil graag een pvc systeem maken met vaste buis dat ik steeds open en dicht kan zetten, en dan het laatste stuk naar de machine met flexibele buis maken.
  • Is mijn stofzuiger daar krachtig genoeg voor? (Eurom Force 1420S, 30 l/s)
  • Wat voor maat buis kan ik het beste nemen?
Via internet/youtube wordt ik niet veel wijzer. Wellicht dat ik verkeerd zoek.

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
@EMP

waarom zou je de douche niet zoveel mogelijk meenemen, kan geen kwaad verder? en het droogt dan nog extra snel op daar

vwb die radiator, geeft die voldoende warmte af met deze temperaturen?

@Milmoor of je haalt de wieltjes ervanaf?

[ Voor 10% gewijzigd door HyperTrophy op 04-12-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@barktus Hoeveel meter buis gaat het om? Wat voor machines moeten we aan denken? Wat voor materiaalbewerking moeten we aan denken? (een 4-zijdige freesbank heeft iets anders nodig dan een handfrees)

De dikte van 50 of 60 mm lijkt mij in de meeste gevallen voldoende. Groter zou ik het niet maken gezien de stofzuiger niet de beste zuigkracht heeft die zo'n stofzuiger zou kunnen hebben, aldus de reviews via Google. Hoe groter de diameter van de buis hoe meer verlies je gaat krijgen. Kleinere diameters buis kun je ook nog eens netjes met een kogelkraan afsluiten, zorg er wel voor dat je met de vingers bij de kogel kunt komen in geval van vervuiling in/rondom de kogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Creatief, hij moet alleen zo'n 30 cm lager en dat lukt op die manier niet. Het kantelbare blad maak ik hiervoor ook smaller. De wieltjes zijn daarnaast nodig vanwege de veel te zware touchscreen tv die op het blad vastgeschroefd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De staanders lijken met twee bouten onderin de ligger vast geborgd te zitten, kun je onderzoeken hoe dat er uitziet als het gedemonteerd is? Mogelijk kan/hoef je slechts af te korten, of een meer eenvoudigere oplossing hier vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

sypie schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:01:
@barktus Hoeveel meter buis gaat het om? Wat voor machines moeten we aan denken? Wat voor materiaalbewerking moeten we aan denken? (een 4-zijdige freesbank heeft iets anders nodig dan een handfrees)

De dikte van 50 of 60 mm lijkt mij in de meeste gevallen voldoende. Groter zou ik het niet maken gezien de stofzuiger niet de beste zuigkracht heeft die zo'n stofzuiger zou kunnen hebben, aldus de reviews via Google. Hoe groter de diameter van de buis hoe meer verlies je gaat krijgen. Kleinere diameters buis kun je ook nog eens netjes met een kogelkraan afsluiten, zorg er wel voor dat je met de vingers bij de kogel kunt komen in geval van vervuiling in/rondom de kogel.
De werkplaats is 4 bij 3, dus maximaal 12 meter ongeveer. De volgende machines gaat het om:
  • Afkortzaag
  • Zaagtafel
  • Kolomboor
  • Vandiktebank
  • Vlakbank (gemaakt van een handschaaf)
  • Excenter schuurmachine, decouperzaag, draadbank (allen aan dezelfde losse slang).
  • En een slang om de vloer me te kunnen schoonmaken.
Hooguit twee machines tegelijk aan, maar 99% van de tijd maar één machine.
Wil op de stofzuiger een cycloon gebruiken en een apart vat. Heb ook gekeken naar een stofafzuiger van HBM ter vervanging (https://www.hbm-machines....clusief-slang-en-adapters) maar kan daar verder geen informatie over vinden.

Edit: convertor gebruikt. Die zou neerkomen op 320 l/s. Wat wel een verbetering zou zijn lijkt me?

[ Voor 3% gewijzigd door barktus op 04-12-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 16:25

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik wil een kast gaan maken die meteen ook de 'trap' is naar de vliering, zodat ik van de vlieringladder af kan. Ik vroeg me af of 18mm MDF stevig genoeg is om overheen te lopen, ik dacht van niet, dus ik wil er eiken timmerpanelen als tredes overheen maken. Zou dat stevig genoeg zijn?

Voorbeeldje: (zwart is MDF, rood is eiken).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8i5geWyP2n8TAa0lRuxlL4a3dBE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sqEwTPV05gZbbhxNvR3AshPA.png?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

HyperTrophy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:52:
@EMP

waarom zou je de douche niet zoveel mogelijk meenemen, kan geen kwaad verder? en het droogt dan nog extra snel op daar

vwb die radiator, geeft die voldoende warmte af met deze temperaturen?
Niet in de douche omdat daar afschot komt, en we de vloer zo dun mogelijk willen houden (de hoogte van de verdieping. Als er ruimte is kan er inderdaad gewoon VV komen.

Ik heb gewoon niet zo veel ervaring met VV aanleggen, dus vroeg mij af of het handig is om de radiator als onderdeel van de VV loop te leggen, of dat specifieke leidingen er naar toe een beter idee zijn. Wat zou het verschil in temperatuur zijn tussen de VV en een specifieke leiding, er van uitgaande dat water in het hele huis tot 45 graden gestookt wordt?

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:46
juliusyoup schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:51:
Korte update over de kast en de lades; eerste twee frontjes zitten er helemaal op, inclusief een nog niet opgeruimde kamer [Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Het lijkt of de linkerkant van de bovenste lade iets uitsteekt, is dat zo of komt het door het licht/schaduw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:14
EMP schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:56:
[...]

Niet in de douche omdat daar afschot komt, en we de vloer zo dun mogelijk willen houden (de hoogte van de verdieping. Als er ruimte is kan er inderdaad gewoon VV komen.

Ik heb gewoon niet zo veel ervaring met VV aanleggen, dus vroeg mij af of het handig is om de radiator als onderdeel van de VV loop te leggen, of dat specifieke leidingen er naar toe een beter idee zijn. Wat zou het verschil in temperatuur zijn tussen de VV en een specifieke leiding, er van uitgaande dat water in het hele huis tot 45 graden gestookt wordt?
Volgens mij wil je niet dezelfde temperatuur CV-water in je VV als in je radiator. Waarom geen elektrische vloerverwarming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

loeberce schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:16:
[...]

Volgens mij wil je niet dezelfde temperatuur CV-water in je VV als in je radiator. Waarom geen elektrische vloerverwarming?
Waarom zou ik daar elektrische vloerverwarming willen? De hele begane grond krijgt vloerverwarming, dus het is makkelijk een lusje naar boven aan te leggen voor de badkamer. Ik snap niet helemaal waarom ik dan elektrische vloerverwarming zou willen gezien het bijbehorende hogere gebruik.

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
EMP schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:35:
[...]

Waarom zou ik daar elektrische vloerverwarming willen? De hele begane grond krijgt vloerverwarming, dus het is makkelijk een lusje naar boven aan te leggen voor de badkamer. Ik snap niet helemaal waarom ik dan elektrische vloerverwarming zou willen gezien het bijbehorende hogere gebruik.
Vooral minder dik en wellicht in combinatie met zonnepanelen mooie manier om minder gas te verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 16:26
[...]

electrische vv omdat je zonnepanelen hebt... jammer hoor.

Hou er rekening mee dat je vv niet te dicht bij het afvoerputje komt (dus ik snap dat je niet bij je douche in de buurt komt) het water verdampt dan en heb je steeds een stinkende badkamer

De radiator kan idd in de retour, in de aanvoer is het echter gebruikerlijker, het effect is echter minimaal en ik zou het misschier parallel doen en een dynamische kraan op de radiator.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
[...]

Omdat je in je badkamer stuk minder tijd verbrengt, zonde om die dan ook de hele tijd te verwarmen. Dus dat verbruik vergelijk weet ik niet zo zeker of dat wel hoger is. Electrisch schakel je alleen in als je er bent,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 15:51

Budha

Online ergo sum

EMP schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:00:

Ons hele huis wordt lage temperatuur verwarming: beneden 100% vloerverwarming, boven Jaga-radiatoren en deze badkamer.

Dit is het plan voor de badkamer, ik wil wat rood gearceerd is van vloerverwarming voorzien:
[Afbeelding]

Vraag 1: zouden jullie het stuk voor het raam (rood gekruist) ook voorzien van vloerverwarming? Voordeel: warmte bij raam & warmte rond bad, nadeel: lastig leggen.
Vraag 2: kan ik de handdoekradiator linksboven aansluiten 'in' de vloerverwarming-loop (dan laat ik de knop om hem dicht te kunnen doen ook achterwege).

Mijn ervaring met vloerverwarming in de douche is dat door de warmte het water in de zwanenhals van de afvoer sneller verdampt waardoor deze droog kan komen te staan. Als gevolg daarvan hangt er soms een putlucht in de badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:11
[...]

Aantal redenen:
- Je CV hoef je 's nachts niet te laten stoken om hem wel warm te houden (mijn drijfveer om de badkamer elektrisch te maken, rest van het huis krijgt niets i.v.m. houten vloeren).
- Geen water omhoog. Scheelt weer met ontluchten (boven zul je sowieso een ontluchter moeten hebben). Waarschijnlijk kom je op een aparte kraan voor je VVW in de badkamer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
technopeuter schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:59:
[...]

electrische vv omdat je zonnepanelen hebt... jammer hoor.
Wat is daar jammer aan? Ik heb bv ook een elektrische keukenboiler ipv warm water vanaf de CV vanaf zolder te laten stromen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
EMP schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:00:

[Afbeelding]

Wij hebben in de badkamer overal vloerverwarming gelegd, ik zie geen reden om delen niet te doen.
Dus ook in de douche.

Vloerverwarming d.m.v. RTL ventiel, onafhankelijk van de (design)radiator.

Elektrische vloerverwarming is inefficiënt verwarmen en kost een veelvoud van vloerverwarming die met je CV meepruttelt.
Mocht je ooit overgaan op een warmtepomp, dan zit je met watergedragen vloerverwarming ook meteen goed i.p.v. dat je dan nog met een COP1 elektrische vloerverwarming zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalomania
  • Laatst online: 17-05 14:59
alki schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:20:
[...]

1 Ik zou dat plafond eruit halen iig. Dat riet is niet meer van deze tijd en opnieuw doen met gips en de tussenvloer isoleren.
2 Gips over de flensen doen dan kan de stucadoor dit altijd netjes afwerken, vermoed door de kou dat stuc niet hecht op ijzer.
60m2 plafond eruit slopen omdat er 2 gaten inzitten lijkt me wel erg ingrijpend.

Wat is de invloed van de temperatuur van het staal op het stucwerk? Gaat het niet meer om de relatieve beweging tussen de materialen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-ms4NednbmN2o4vkVo5ngTncnQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kQ5GwXw6hKZrTtmLEhReExYP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Megalomania schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:29:
[...]

60m2 plafond eruit slopen omdat er 2 gaten inzitten lijkt me wel erg ingrijpend.

Wat is de invloed van de temperatuur van het staal op het stucwerk? Gaat het niet meer om de relatieve beweging tussen de materialen?

[Afbeelding]
Ik heb in mijn vorige huis een dergelijke ijzeren constructiebalk laten plaatsten. Er werd bij vermeld dat deze met een laag brandwerend gips afgewerkt moest worden (of twee lagen normaal gips, wat blijkbaar ook brandvertragend genoeg is).

Daarbij werkt ijzer anders dan steen/hout/gips dus geheid dat dit gaat scheuren als je hier direct de stuc op smeert.

Ik zou de gips er overheen doen.

My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 14:39

breinonline

Are you afraid to be known?

EMP schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:38:
[...]

Ik heb in mijn vorige huis een dergelijke ijzeren constructiebalk laten plaatsten. Er werd bij vermeld dat deze met een laag brandwerend gips afgewerkt moest worden (of twee lagen normaal gips, wat blijkbaar ook brandvertragend genoeg is).

Daarbij werkt ijzer anders dan steen/hout/gips dus geheid dat dit gaat scheuren als je het laat afstucen. Ik zou de gips er overheen doen.
Eens, eroverheen heb je het minste kans op scheuren.

En als je een goede stukadoor hebt dan zal hij ook adviseren om het plafond te vervangen. Echt mooi krijgen op dat riet lukt niet meer. Een beetje opvullen waarschijnlijk wel. Maar vraag vooral aan hem wat mogelijk is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-05 19:59
DasNieNix schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:02:
[...]

Ziet er goed uit! Het lijkt of de linkerkant van de bovenste lade iets uitsteekt, is dat zo of komt het door het licht/schaduw?
Bedankt! Ik ben er erg trots op (en een leuk hobby projectje)
Linksboven komt een bak met klep; dus dat zal schaduw zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Alsjemenou schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:29:
[...]

Bij grote nood helpt het soms ook wel eens bij je lokale Hornbach, Gamma, Karwei of Praxis te kijken naar rubberen ringen. Vaak hebben ze universele setjes met veelgebruikte maten. Dit heeft mij wel eens geholpen met een lekkende douchekraan.
Tis een beetje van beiden geworden. Warmteservice had de goede ringen, maar bouten te kort (5mm -O- ). De m8x80 komen nu bij de praxis vandaan. Meteen de pot beneden ook maar aangepakt, dus voorlopig geen voetenbad meer tijdens het urineren. Is beter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Pixeltje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:52:
[...]

Tis een beetje van beiden geworden. Warmteservice had de goede ringen, maar bouten te kort (5mm -O- ). De m8x80 komen nu bij de praxis vandaan. Meteen de pot beneden ook maar aangepakt, dus voorlopig geen voetenbad meer tijdens het urineren. Is beter.
Je moet dan ook gewoon in de pot urineren he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

sypie schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:48:
Ik denk dat het makkelijker is om de boutjes bovenop eens los te draaien om te kijken wat er onder zit. Als het alleen een rond plaatje is wat in de buis gelast is dan kun je dat zo weer fixen.

Dat is in ieder geval de mooiste oplossing. Na het slijpen en lassen kun je de boel weer even in de verf zetten en klaar. Kun je in ieder geval het frame weer netjes vastdraaien.

Mocht je zelf niet kunnen lassen: zoek even een school op in de buurt waar ze kunnen lassen, vaak hebben ze dit zo even voor je gedaan. Doosje gebak mee doet wonderen.
HyperTrophy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:30:
De staanders lijken met twee bouten onderin de ligger vast geborgd te zitten, kun je onderzoeken hoe dat er uitziet als het gedemonteerd is? Mogelijk kan/hoef je slechts af te korten, of een meer eenvoudigere oplossing hier vinden?
Aan de bovenkant van de buis is er een rond plaatje in gelast. Twee schroefgaten voor de bouten. Helaas kan ik niet lassen, en heb ik geen auto. Dat is wel weer op te lossen, maar maakt de drempel wel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05 10:25
RobNemoo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:21:
[...]

In principe zijn alle manieren goed, als er maar voldoende trek is om het vocht af te voeren. Met name dus tijdens het douchen of bad, vandaar dat veel mechanische verluchtingen werken als het licht aan is en daarna een x periode aanblijven als het licht weer uit gaat.

Warme lucht stijgt op, dus dat het in dezelfde buis als de keuken gaat maakt niet zo veel uit, het gaat toch wel omhoog. Maar gezien de schimmel lijkt het er dus op dat je beter wat extra verluchting kunt maken dan minder.
Hier toch nog even op terugkomend

Op ventilatieland.nl lees ik het volgende, mbt de lengte van het kanaal:

'Een badkamerventilator is zeer geschikt om lucht over een korte afstand naar buiten te blazen, dit kan via een vast kanaal, buis of flexibele slang. De maximale aan te raden lengte van een buis is 1 tot 1,5 meter'

*edit
Op ventilatieshop beschrijven ze het als volgt:
'Maximaal twee meter ventilatiebuis bij een recht stuk
Maximaal twee bochten (zie afb. 3 hieronder), dan mogen er logischerwijs maar korte stukken buis tussen; maximaal 1 meter in totaal bij een 100mm ventilator, maximaal 2,5 meter i.c.m. 1 a 2 bochten bij 120/125mm ventilatoren, deze hebben iets meer kracht.'

[ Voor 17% gewijzigd door louzy82 op 04-12-2020 16:02 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

engessa schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:59:

Bij de Bauhaus (o.a. in Hengelo) kan je deze kasten zelf samenstellen. Dus zullen ze ook losse voetjes hebben.
Ik heb twee keer twee van dit soort van te voren samengestelde kasten op elkaar gezet, en heb nog wel wat voetjes liggen. Alleen zijn de poten tussen diverse merken niet allemaal precies dezelfde afmetingen weet ik uit ervaring. Stuur me even een PM met maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

HyperTrophy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:52:
@EMP

Extra kalkaanslag als resultaat, dat is niet fijn,

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Cyberpope schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:08:
[...]

Extra kalkaanslag als resultaat, dat is niet fijn,
Hoezo?

Tenzij het echt heet wordt (en dat hoop ik niet met vloerverwarming) zal de extra verdamping nihil zijn.
Alleen wat je laat liggen kan kalk afzetten. En of het nu verwarmt is of niet... dat maakt dan niet uit volgens mij.

Ontharder nemen O-) heb je ook geen last van kalk meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Laatst online: 16:15
Ik zit al weken in een dilemma, heb een vrijstaande garage met vloeroppervlakte van 33m2 die verwarmd dient te worden, er zit nu geen verwarming in. Echter heeft mijn vriendin astma en ben aan het testen met verschillende manieren van verwarmen.

Heb al pogingen gedaan met gaskachel, elektrische kachel (van die 2000w kachels van bouwmarkt), elektrische warmtelucht blazer (valt onder dezelfde categorie als kachel denk ik).

Heb daarentegen ook informatie proberen te winnen over andere manieren van verwarmen. Daaruit kwamen de volgende opties.

- Pelletkachel
Hierover lees ik online dat er fijnstof bij vrij komt en laat mijn vriendin daar niet vrolijk van worden, lees dat het ook slecht is voor mensen met astma. Nou zal dat denk ik op korte termijn niet al te erg zijn maar ik heb liever de gezondheid voorop dan dat ik een fijnstof kachel neerzet.

- Vloerverwarming (water)
De optie waar geen stof of dergelijke bij vrijkomt, echter hebben we nog geen CV of warmtepomp constructie hangen op een geiser na dus vraag me af of het dan rendabel genoeg is. De vloer van de garage bestaat uit zand (ongeisoleerd komt bij mij dan naar boven) en de spouw is gevuld met een laag (steenwol/glaswol) en het dak bestaat uit golfplaten (asbest) zonder isolatie ertegen. Plafond word wel geïsoleerd tussen de plafondbalken.

- Elektrische vloerverwarming
Deze optie geeft net als normale vloerverwarming natuurlijk ook geen stof af en maakt de lucht ook niet heel droog of dergelijke. Ook hier vraag ik mij af of het handig is als alleen plafond + spouw geïsoleerd is of dat voldoende is. Daarentegen lees ik vooral dat elektrische vloerverwarming behoorlijk duur is om te gebruiken als hoofdverwarming.

- IR Panelen
Dit klinkt voor mij als een eventuele oplossing, echter wat ik erover kan vinden is dat het alleen stralingwarmte is. Hierdoor zou ik al snel een aantal panelen moeten bevestigen om alle plekken in de schuur een aangename stralingstemperatuur te hebben.

--

Al met al ben ik een beetje de weg kwijt in wat de beste oplossing zal zijn. Het gaat om tijdelijke leefruimte en later een werkruimte. Het mag wel iets kosten, want gezondheid is onbetaalbaar maar het moet vooral goed zijn voor iemand met astma en het moet ook goed zijn dienst doen.

Kan iemand mij uit de brand (kou) helpen hiermee dat ik de juiste keuze maak? Weet niet of het handig is een eigen topic te maken maar voor nu doe ik het liever hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Probeer het eens met één infrarood paneel. Die gebruiken wij in de winter in onze serre. Prima geschikt voor ruimtes waar je niet de hele dag zit, maar als je er bent wel comfortabel dienen te zijn. De kosten zijn ook goed te overzien om het domweg uit te proberen. Let op: 500 watt is al best veel. Wij hebben er een van 250 en een van 500 bij de tweepersoons bank. Die van 500 hoeft niet de hele tijd aan te staan, dat wordt te veel.

Pagina: 1 ... 82 ... 450 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/