Sanity check: ik ga in de komende weekenden een broyeur aansluiten in de badkamer. Technisch niet heel bijzonder, maar ik zit een beetje met de afvoer.
Er hangt op dit moment een wastafel met een 32m sifon, met een flexibele slang naar de muur. De aansluiting in de muur is 50mm, maar er zitten 2 (verlijmde) verkleiningsringen in naar 32mm, gevolgd door een rubberen manchet. Ik kan de flexibele leiding er dus gewoon uithalen; dat scheelt.
Enfin; ik wil dus de broyeur en de wastafel op die 50mm (nu 32mm) aansluiten. Meest simpele lijkt mij een 32mm T-stuk, horizontaal geplaatst. Hierdoor kan ik de afvoer van de wasbak aan de ene kant doen en de broyeur aan de andere kant.
Waar ik alleen bang voor ben is als je de broyeur doorspoelt, wat met druk gebeurt, dat ik kans loop dat ik het water richting de flexibele buis van de wastafel druk en dat de boel uit de sifon komt spuiten

. De buis vanaf de broyeur naar de muurdoorvoer is al in afschot, dus ik zie niet echt de noodzaak daar een terugslagklep te plaatsen. Misschien is dat wel handig om te doen aan de kant van de wastafel?
De logica hierachter is dat als je de wastafel gebruikt, het water gewoon goed meteen naar de muurafvoer zal gaan, ook omdat de broyeur kant onder afschot is (het is een lengte van nog geen meter, dus 1 cm afschot wil ik aanhouden). Als je de broyeur gebruikt, kan er geen water richting de wastafel gaan door de terugslapgklep.
Mis ik iets, of maak ik dit juist veel te ingewikkeld en loopt het allemaal niet zo een vaart? Ik kan ook aan beide kanten een terugslagklep plaatsen, maar dat is wellicht wat overkill (en heel goedkoop zijn ze ook niet)