Dag allen
Deze keer heb ik een vraag die meer over de inrichting /indeling van ons huis gaat maar ik ben wel heel nieuwsgierig naar jullie input.
Zoals zo velen is ook ons huis een meerjaren plan. Wat de begane grond betreft staat de keuken bovenaan het lijstje, erna de vloer (incl vernieuwen vloerverwarming) en uiteindelijk ook alles een keer opnieuw stucen.
In eerste instantie hadden we bedacht om eerst de keuken te gaan verbouwen en x tijd later de vloer aan te pakken. niet ideaal qua planning maar wel mogelijk en we zijn de keuken wel een beetje beu aan het raken.
maar we hebben nu een alternatief plan bedacht waarbij we niet simpelweg de keuken vervangen etc maar de indeling echt aan gaan passen.
Wat verheldering voor onderstaande tekeningen:
- De deur rechtsboven is de plek waar we eigenlijk altijd binnenkomen (daar is een kleine berging met achterdeur en deur naar inpandige garage)
- op de tekening gezien 'onder' de keuken is een kelder
- de deur in het midden van de woonkamer leid naar de hal
- we zijn met 5-en in ons huishouden, kids zijn nu nog jong (5-9)
- de ruimte linksboven is de overkapping/veranda
- links in de woonkamer is een gaskachel, die is bij de huidige indeling niet heel nuttig en ook in de nieuwe indeling niet echt
Huidige indeling:
:strip_exif()/f/image/jYkVBlEhUGnj1aPpo0DBHRwZ.jpg?f=fotoalbum_large)
- De keuken is redelijk beperkt qua ruimte
- We kunnen evt wel de zithoek in de keuken wat anders indelen
- we kunnen evt een schuifdeur maken bij de doorgang van de keuken naar de woonkamer, als de kids wat groter zijn is dat wellicht wel gewenst.
- In de woonkamer is een hoek waar de kinderen nu veel in spelen maar dat wordt natuurlijk steeds minder en over een tijdje is het misschien lastig om die hoek nuttig te laten zijn
Mogelijke indeling:
:strip_exif()/f/image/Pv5ndARzUKhGemvtPQP8mHHh.jpg?f=fotoalbum_large)
- wat voorheen keuken was, wordt nu dan 'lounge' kamer waar kids kunnen gamen & studeren
- nog steeds genoeg ruimte in woonkamer lijkt me omdat we nu die hoek nuttiger gebruiken
- verbouwing kan niet meer in stapjes maar moet ineens (langere duur + ineens flinke kostenpost)
- dit is ons 'eindhuis' dus we hoeven wellicht niet zoveel rekening te houden met de verkoopbaarheid van het huis met deze indeling?
- is er wel voldoende ruimte voor een keukenblok + keukeneiland ivm de doorloop?
- De deur naar de kelder moet verplaatst worden zodat we vanuit de nieuwe keukenlocatie in de kelder kunnen
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen!
Durft iemand tevens een ballpark inschatting te maken van wat zoiets zou gaan kosten?
[
Voor 7% gewijzigd door
louzy82 op 02-10-2020 09:40
]