[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 493 494 Laatste
Acties:

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:12

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

dunedanh schreef op maandag 27 april 2026 @ 23:13:
[...]

Gaaf project, kan je iets delen (indicatief) over de kosten van het bouwpakket? Ze hebben het op hun site over ~17k voor 15x8x3m, die van jou is iets smaller maar een stuk hoger (en aanzienlijk meer in de buurt van wat ik zelf zou willen bouwen)...
Ordegrootte: 65 kEUR voor de loods zelf, inc montage, exclusief voorbereiding en fundering. Reken daarvoor nog 15-20 kEUR.

Dat is wel met de nodige grote ramen, extra isolatie, verdiepingsvloer (verdiepingsvloer was meerwerk van ca 10kEUR)

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
deWit schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 11:10:
[...]

Ordegrootte: 65 kEUR voor de loods zelf, inc montage, exclusief voorbereiding en fundering. Reken daarvoor nog 15-20 kEUR.

Dat is wel met de nodige grote ramen, extra isolatie, verdiepingsvloer (verdiepingsvloer was meerwerk van ca 10kEUR)
Ah, met/zonder montage is natuurlijk niet te vergelijken, maar valt mij eerlijk gezegd nog aardig mee. 10k voor een verdieping vind ik dan wel weer behoorlijk aan de prijs, dat zal wel komen omdat het een maatwerk constructie is lijkt mij dan.
LV87 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 11:03:
Daar ben ik ook wel hel benieuwd naar! Ik wil op termijn zelf ook wel zoiets, en zelf bouwen kan voor m`n gevoel haast niet op tegen de efficientie van zo`n snelbouwding heb ik het idee.

Ik heb zelf nog een vraag over onze huidige schuur (gemetsld, puntdak, nok ca 5mhoog). De asbest dakplaten worden binnenkort verwijderd, en ik wil dan sandwichpanelen plaatsen. Omdat ik liever niet aan het asbest zit en de nok best hoog is en wat lastig te meten, wil ik de panelen met wat overlengte bestellen (ca 20cm, dan kom ik op een standaardmaat uit). Zijn dergelijke platen eenvoudig op lengte in te korten met bv een cirkelaag?

Dan het plaatsen, als het dak open is dan kan ik op de zoldervloer staan, maar is het ook handig om er een steigertje bij te hebben? Dan kan je ook "buitenom" op dakgoothoogte staan.
Ik heb recent de zij- en achterkanten van een overkapping bekleed met sandwichplaten, die waren uitstekend te zagen met een cirkelzaag. Voor dakplaten (dikker ivm isolatie, en met trapezium profiel) is je grootste beperking waarschijnlijk dat je genoeg zaagdiepte moet hebben. Ik had dunne platen dus kon er in één keer doorheen. Wel zorgen voor een geschikt zaagblad natuurlijk!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

dragonhaertt schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 21:24:
Afgewerkt met Rubio monocoat en daar gaat als hij uitgehard is nog een keramische coating overheen om eens uit te proberen.
Waarom die extra coating? Ik heb toevallig net mijn eettafel geschuurd en in de Rubio Monocoat olie gezet. Voor zover ik weet is dat een combinatie van een lijnzaadolie (met een pigment) en een "hardingscomponent".

Die N3 Nano coating lijkt exact hetzelfde te zijn, ook een lijnzaadolie met hardingscomponent.

Ben je dan niet bang dat die laatste simpelweg niet pakt, omdat de olie vanwege de eerdere laag Monocoat niet in de houtvezels kan trekken? Als ik de handleiding op Youtube bekijk is het ook exact gelijk aan Monocoat. Opbrengen, en na een poosje de nog niet ingetrokken olie verwijderen met een pluisvrije doek.Ik ben even oprecht benieuwd, de meeste olieën moeten nl. in het hout kunnen trekken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1 ... 493 494 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/