[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 495 496 Laatste
Acties:

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:05
Tommy The Cat schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:49:
Mijn platte dak HWA is niet helemaal netjes gemaakt, waardoor bij bepaalde omstandigheden regenwater onderin de buis klettert en nogal kabaal maakt. Dit wil ik oplossen zonder de boel los te breken.

Dit is de situatie. Horizontale lijn is het dak. Dan een kort pvc buisje dat scheef in een lange hwa buis valt. Hierdoor valt regenwater naar beneden.

[Afbeelding]

Het water moet ik dus naar de lange hwa buis geleiden, zodat het langs de buiswand naar beneden stroomt.

Ik heb aan verschillende oplossing gedacht. Een ketting erin hangen, maar die krijg ik lastig tegen de lange hwa buis gefixeerd. Een flexibele buis erin drukken, maar de buisdiameter van de lange hwa buis is groter, dus dat krijg ik niet netjes op die buis aangesloten. Dichtsmeren met een bepaalde vuller, maar dat wordt gesmeer: de ruimte tussen de buizen is meer dan een centimeter. Een epdm flap erover plakken, mits ik de juiste lijm/kit daarvoor kan vinden (er komt regenwater langs dat in de voortuin terecht komt, dus het moet milieuvriendelijk zijn).

Mijn huidige gedachte is butylband eroverheen plakken. Zo dus:

[Afbeelding]

Wat zouden jullie doen voor een permanente oplossing - zonder de boel los te breken?
zit er gewoon een stadsuitloop aan op je platte dak? dan kun je die toch gewoon verlengen? leuk die schets maar mogelijk dat een foto van hoe het echt zit toch duidelijker werkt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1 ... 495 496 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/