[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 490 491 Laatste
Acties:

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:53
twain4me schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 21:27:
[...]

Met verse lijm gaat het doorgaans wel makkelijker (mits je snel genoeg bent) . Maar met oude lijm is dat voordeel een stuk kleiner. nastellen moet je meer denken aan secondes en ook dat wordt minder bij oude lijm. als je meer (verse) lijm gebruikt is de nasteltijd ook wat hoger. maar verwacht er dus niet teveel van, persoonlijk teken ik het altijd af zodat nastellen eigenlijk niet nodig is. erin forseren is vaak ook niet handig kan je geen schuifmof ofzo toepassen?
Nog wat terugkoppeling over mijn vraag:

Ik heb verse lijm gehaald, en ook een groter potje met zo'n sponsje in de dop i.p.v. een kwastje. Ik weet niet of het door de versere lijm komt, of het gemak waarmee ik sneller meer lijm aan kon brengen, maar sinds het nieuwe potje lijm heb ik geen enkel probleem meer gehad om koppelingen in elkaar te schuiven. Pfoe, het lag niet aan mij :+ Wel had de lokale Praxis de lijm niet op voorraad, dus ik was een halve dag kwijt om naar de volgende bouwmarkt te rijden. Jammer, maar helaas.

Aftekenen lukte niet zo mooi, omdat de koppelingen dus droog niet in elkaar pasten. Ik kreeg ze dan maar tot halverwege. Met lijm lukt het gelukkig wel.

Met "forceren" bedoelde ik overigens alleen: de koppelingen na lijmen in elkaar duwen. Bij de eerste koppeling met de oude lijm had ik daar echt veel kracht voor nodig. Met de nieuwe lijm was er nog steeds wel weerstand, maar het schoof toch soepel in elkaar zonder dat de buis vast kwam te zitten.

En ja, ik heb mijn lesje inderdaad geleerd. Volgende keer gewoon de portemonnee trekken voor schuifmoffen :P

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:57
FabianGTI schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:06:
Afgelopen avonden bezig geweest met akoestische panelen in de keuken, omdat we de lattenwanden een beetje beu zijn hebben we gekozen voor hexagon.

Het is een behoorlijk stuk bewerkelijker om te monteren (kleinere panelen) maar het resultaat vinden we wel geslaagd, alleen de kantlat nog even lijmen.
Op deze wand wordt waarschijnlijk nog een keertje een tv gemonteerd, vandaar dat die stroompunten zo hoog zitten.

***members only***
Eindelijk weer eens verder gegaan, een tijdje geleden had ik de hexagon's geplaatst maar daarachter zaten twee (bouwkundige) nisjes waar ik wat schappen en kasten in wou maken, dat is nu zo goed als klaar, alleen nog kitten:

De (COB) led verlichting draait mee op de Hue lampen in de rest van de woonkamer.
De materiaalkeuze is gelijk aan de keuken om het een soort verlenging te maken, hier had ik nog wat materialen van over. :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Die stukken tussen keuken en woonkamer blijven anders ook vaak maar loze ruimte.
Pagina: 1 ... 490 491 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/