[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 489 490 Laatste
Acties:

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Tovergieter schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:14:
Ik ben bezig met een flinke verbouwing in de woonkamer en keuken. Ik zit echter nog te dubben over wat te doen met de bijkeuken. Hier zat een kozijn met raam en deur in. Dit was de oude buitenkant van het huis, de bijkeuken is er later bij gebouwd. Daarom kan de hoek er ook niet uitgehaald worden. Ik twijfel er nog over om het zo open te houden ipv er weer een afgesloten ruimte van te maken maar ik ben bang dat het er een beetje rommelig uit gaat zien met die muur daar.

Meningen zijn welkom!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Je kan achter de muur waar je nu die kapstok ziet hangen een inbouwkast maken, dan heb je geen muur halverwege de ruimte maar gewoon een zijkant van een kast.

• Schway
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Jolke schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 14:52:
Ik ga een radiator vervangen, maar ik kan geen schroefdraad snijden, om een adapter naar een aluminium-kunststof flexibele buis aan te brengen. Nu las ik dat je met een klemverbinding direct op een stalen verwarmingsbuis kan verbinden zonder draad te snijden.
Heeft iemand hier ervaring met deze Klemmverbinder op verwarmingsbuizen? Geen idee hoe dat in het Nederlands heet, woon al te lang in Duitsland. O-)

[Afbeelding]
Bij de Praxis een paar gehaald omdatik de radiatoren beneden heb weggehaald tbv vloerverwarming.

Ik heb 5 x 2 buizen afgekneld met die knelfittingen. Maar wel meerdere keren omdat er twee steeds wat lekten.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:50
Schway schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:23:
[...]

Bij de Praxis een paar gehaald omdatik de radiatoren beneden heb weggehaald tbv vloerverwarming.

Ik heb 5 x 2 buizen afgekneld met die knelfittingen. Maar wel meerdere keren omdat er twee steeds wat lekten.
Ben je erachter wat je verkeerd deed, dat ze lekten?

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43
Jolke schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:25:
[...]

Ben je erachter wat je verkeerd deed, dat ze lekten?
Maar waar ben je naar op zoek? Een verloop van 22mm staal naar 16mm uponor? Dat kan inderdaad gewoon gekneld worden, maar dan kun je het beste even naar een warmteservice in de buurt gaan.

Voorbeeld: https://www.warmteservice...2x-Uponor-16x2/p/48858805

Die lag bij mijn Praxis megastore voor 16 euro in de schappen 8)7

Edit: Oh ik zie dat je in Duitsland woont, geen idee of dat bij een Bauhaus te vinden is :?
Ik ben bezig met een flinke verbouwing in de woonkamer en keuken. Ik zit echter nog te dubben over wat te doen met de bijkeuken. Hier zat een kozijn met raam en deur in. Dit was de oude buitenkant van het huis, de bijkeuken is er later bij gebouwd. Daarom kan de hoek er ook niet uitgehaald worden. Ik twijfel er nog over om het zo open te houden ipv er weer een afgesloten ruimte van te maken maar ik ben bang dat het er een beetje rommelig uit gaat zien met die muur daar.

Meningen zijn welkom!
Als je het open laat zorg er dan voor dat de buitenmuur goed geisoleerd is. Als je er wel een kozijn in terug plaatst heb je een prima "mud room" in mijn ogen. Ik zou het voor ons persoonlijk wel fijn vinden om daar de schoenen van de kids (inclusief voetbalschoenen)/buitenspeelgoed en misschien zelfs de wasmachine/droger daar te zetten.

De vraag is, heb je die ruimte specifiek nodig? Je kan er natuurlijk ook een soort van pantry van maken en er bijvoorbeeld ook een extra koelkast te plaatsen zodat je geen zichtbare koelkast in de keuken hebt.

Het ligt er volledig aan wat de rest van je plannen zijn zou ik zeggen :*)

[ Voor 88% gewijzigd door KillaZ op 24-03-2026 17:02 ]

K to the KillaZ

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Meningen zijn welkom!
Zo te zien is het plafond in de bijkeuken een stuk lager. Tenzij de keuken ook een verlaagd plafond krijgt dan wordt het voor mijn gevoel wel een rommelig aanzicht als je dat open gaat laten.

Ik zie dat mensen op termijn vaak kiezen voor een uitbouw over de volle breedte aan de achterzijde. Dan staat zo'n bijkeukentje in de weg. Nu heb ik geen idee wat jouw toekomstplannen zijn O-)
Pagina: 1 ... 489 490 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/