Gietvloer is iets wat je zelf niet kan, plus dat ik niet zo hou van de looks ervan.orf schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:36:
[...]
Een epoxy gietvloer is 2-3 mm. Iets verder terug twijfel je over de waterdichtheid van linoleum, maar er is een reden dat dit in veel ziekenhuizen en scholen op de vloer ligt.
Los daarvan: een verende kurkvloer lijkt me niet geschikt voor een harde vloer. Ik zou toch eens informeren naar mogelijkheden om die te verwijderen.
Nog even verder gezocht op het linoleum-verhaal: het zijn juist de naden/kieren waar absoluut geen vocht doorheen mag komen. Bij ziekenhuizen en gemeentehuizen zie je het heel vaak, maar dan wordt het op professionele wijze aangelegd en weet je zeker dat het 100% waterdicht is. Als thuis-particulier is dat een stuk lastiger.
Nóg verder gezocht en wat schijnbaar wel kan op een minder-harde vloer zijn vinyltegels van Floorify. Officieel valt het onder een pvc-vloer, maar het is kennelijk gewoon van standaard vinyl gemaakt maar dan degelijker.
Straks eerst maar eens zoeken of ik de originele factuur krijg gevonden van de kurkvloer die er nu in ligt, hopelijk staat er wat op over de soort lak die er nu in gebruikt is. Als dat eentje op waterbasis is dan is verven toch de beste (en snelste) optie.