Nou ik heb het getest voor je door er een paar nachtjes op te liggen

.
De plank is zeker 'aanwezig', en omdat ik het niet gewend was heb ik me er eenmaal aan gestoten, maar dat kwam daarna niet meer voor. Zelfs onder de plank is er voldoende ruimte om normaal om te draaien en een boek te lezen, maar hij 'bedekt' slechts ~30% van je ligoppervlak en dus lig je 'voornamelijk' vrij. Voordeel: Je kan er makkelijk bij om je boek/telefoon e.d. weg te leggen dus het dient ook als nachtkastje.
Wanneer ik niet binnen deze beperkte maten moest werken (vanwege de plek waar het bed in moest passen) had ik het scharnier simpelweg anders geplaatst zodat het verder uit de kast kantelt, dit is dus een bewuste keuze geweest om het allemaal passend te krijgen. Dat ik perse een 'echte' lattenbodem (gebogen, verstelbare latten) en een goed matras (24cm dik) wilde gebruiken heeft ook bijgedragen, met een standaard logeermatras op een zelfgemaakte rechte bodem was er zeker 10cm extra aan ruimte tussen matras en bovenzijde kast ontstaan.
Maar dan het positieve: het slaapt echt supergoed, en dat zegt iemand die een auping gewend is. Ik heb het boekenplankje er toch uit moeten halen, het dekbed bleek toch net iets te dik om dicht te klappen met de plank erin, maar verder is het super praktisch. Als je wilt slapen trek je de pin eruit, zet de poten erop en je laat de boel zakken, je hebt verder nul werk om het 'klaar' te maken en ik weet niet of iemand dat herkent, maar als je moe bent en wilt slapen is een bed moeten uitklappen/opdekken een van de vervelendste dingen die er is. En 's ochtends is het net zo makkelijk. Je drukt de deken tussen matras en bedbak (zodat hij er niet af valt in de kast) en je duwt de boel dicht. Pin erin, opgeruimd - binnen 15 seconden heb je je vloer weer terug en is het weer een kast.
Ik durf wel te zeggen dat ik mezelf echt overtroffen heb en ben er dan ook erg trots op

. Ik zie dit wel als potentieel meubel voor studentenkamers en tiny houses, heel praktisch en voor de verandering ook niet lelijk zoals de meeste logeerbedden.
En, niet onbelangrijk, mijn vrouw en ik vinden het ook erg geslaagd staan in de ruimte:
Je ziet dat de beperking qua maten behoorlijk was - ik ben net 0.5 millimeter binnen de maximale breedte en 1.5mm binnen de max hoogte gebleven (deur en stopcontact). Al met al een geslaagd project en ik zie een eventuele bestelling graag tegemoet

.
[
Voor 24% gewijzigd door
HTT-Thalan op 15-05-2024 09:14
]