je hebt hier, zoals je al aangeeft meerder mogelijkheden.Valorian schreef op maandag 27 juli 2026 @ 11:44:
[...]
Hi, ja, zoiets lijkt nog prima haalbaar binnen mijn klus-kenns. Maar dat betekent wel dat ik dan ook een heel bed moet bouwen. Of zou jij dan een hoogslaper kopen en de poten feitelijk 'vervangen' door deze dragers? Of een normaal bed kopen en die simpelweg 'monteren' op de dragers (+ een hekje maken)?
Ik moet dan wel de muren checken op hardhard/bruikbaarheid. Maar eventueel zou ik er alsnog poten onder kunnen monteren (ook tegen de muur).
Mijn eerste gedachte zou (vanwege de optiek) een bestaande hoogslaper kopen en deze op zo'n muurlat afsteunen.
Dat afsteunen kan door het bed op de muurlat te laten rusten maar hij kan er ook tegenaan en dan er tegenaan schroeven. In dat laatste geval kan de hoogslaper natuurlijk ook direct tegen de muur geboord worden.
En ja, poten eronder kan ook gewoon, dan pakken die het gewicht en de muurmontage stevigheid tegen omvallen.
ik heb jarenlang in mijn studentenflatje in een hoogslaper geslapen, die heb ik gemaakt met een handige medestudent. Ook vanwege de beperkte ruimte is daar eerst de ombouw van gemaakt en die in de bestaande nis geschoven. Ook hier konden we dus niet bij de kopse kanten komen vanwege de beperkte ruimte.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison