[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 372 ... 467 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderPost
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 24-03-2024
Goedendag,

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Omdat een schakelaar nu achter een kast zit heb ik klik aan klik uit draadloze schakelaar gehaald. Nu is deze schakelaar voor een lamp op de eerste verdieping. Hotelschakeling ben de beganegrond. Maar ben helemaal het spoor bijster met wijze van aansluiting. Kan iemand mij aub advies geven?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VSFkVtUEFI_REx3TMXhUkPuOS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1J5IHg5UnqLhnsguWVmxhgvS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-09 23:20
choman schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:26:
[...]

Je hebt speciale tangen om metalstud vast te zetten, heb je geen schroef voor nodig.
Bijv. Dit https://www.hornbach.nl/p...dingstang-270-mm/7992982/
Heb deze zelf ook gebruikt, in een zelfde situatie als die jij nu bent.
Toen eerst de boven en onder liggers vast gezet en daarna de palen er tussen vast gezet. Met schroeven is het ook haast niet vlak te krijgen.
Die hebben we, maar omdat het zo dicht op de muur zit, krijg je hem niet langs het metalstud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:41
Ik zou me er niet te druk om maken. Gewoon met die fixeertang aan de voorkant een keer extra vastklemmen. Uiteindelijk komt er waarschijnlijk een gipsplaat overheen waarmee je voor stabiliteit zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:08
Pussolini schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:53:
[...]
Die hebben we, maar omdat het zo dicht op de muur zit, krijg je hem niet langs het metalstud.
Wat @Jannibal23 zegt, gewoon aan 1 kant doen met 2 gaatjes.
Hier voorbeelden hoe ik het toen heb gedaan thuis. De schroef die je op de foto ziet was de eerste, en die heb ik er later uitgedraaid. Zoals je ziet zit deze wand onder 2-4cm (het bestaande werk was niet helemaal recht) en boven max 1cm van de muur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhvrhRB_Oxtets-5HF4Q3WRGGqk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpSQ29Cn3v6p2saTvnS16Ag4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pj37R08NGNjh-JDtwZsHjCsNXdU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBpebRmWZng2yuQSBfGo1L5z.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:03
In de badkamer komt een voorzetwand (houtconstructie) met daarop 20mm bouwplaat. Op de plek waar het badmeubel wordt opgehangen verstevig ik de houtconstructie met wat extra balken. Is de bouwplaat sterk genoeg om het daar dan in te hangen met een 8 of 10 mm plug? Of kan ik het hout op die plek beter dikker maken (zodat ik direct in het hout hang ipv in de bouwplaat+hout)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bobmeister schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:28:
In de badkamer komt een voorzetwand (houtconstructie) met daarop 20mm bouwplaat. Op de plek waar het badmeubel wordt opgehangen verstevig ik de houtconstructie met wat extra balken. Is de bouwplaat sterk genoeg om het daar dan in te hangen met een 8 of 10 mm plug? Of kan ik het hout op die plek beter dikker maken (zodat ik direct in het hout hang ipv in de bouwplaat+hout)...
Als je hout als achterwand achter je bouwplaat doet kan het prima. Alleen heb je dan geen plug nodig natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Wolly op 24-03-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34

timovd

Voorsprong door techniek

@Pussolini de binnenste staanders hoeven niet gefixeerd te worden aan iets anders dan de liggers. Wat ben je eigenlijk aan het bouwen? Als het een buitenmuur is, kun je de metal stud dan niet beter een klein stukje van de muur afhalen, desnoods met afdichtingsband, om geen koudebrug te krijgen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pussolini
choman schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:51:
[...]

Wat @Jannibal23 zegt, gewoon aan 1 kant doen met 2 gaatjes.
Hier voorbeelden hoe ik het toen heb gedaan thuis. De schroef die je op de foto ziet was de eerste, en die heb ik er later uitgedraaid. Zoals je ziet zit deze wand onder 2-4cm (het bestaande werk was niet helemaal recht) en boven max 1cm van de muur.
[Afbeelding][Afbeelding]
Ah ja, dit is inderdaad wat we hadden gedaan, dan is dit dus goed genoeg, top. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pussolini
Het is een voorzetwand. De wand zelf komt 20 cm van de muur af, maar rondom het kozijn hebben we vlak voor de muur een raamwerk, omdat het een erg brede vensterbank gaat worden en we er extra versteviging onder wilden. Ook deze metalstud staat dus niet in verbinding met de buitenmuur, al zie ik dat dat op de foto wel zo lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustang24
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:50
Helaas heeft bij ons de ophanging van de riolering het begeven in de kruipruimte.
As we speak staat de dompelpomp de kruipruimte leeg te pompen.

Nu ben ik voornemens de riolering op te hangen met een keilhuls, draadeind en rioleringsbeugel (alles in RVS). Voor de keilhuls dient een gat 14mm 5cm diep geboord te worden.

Waar kan ik nu het beste deze hulsen boren. Onze woning heeft een ribcasettevloer, boor ik tussen de liggers in moet ik eerst door 20cm isolatie heen (en de constructievloer is volgens tekening ook maar 5cm dik). In de ribben boren lijkt het meest voor de hand liggend echter loopt hier ook de wapening? Iemand advies, hoe kan ik dit het beste doen? Of zijn er wellicht betere methodes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Mustang24 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:34:
Helaas heeft bij ons de ophanging van de riolering het begeven in de kruipruimte.

Nu ben ik voornemens de riolering op te hangen met een keilhuls, draadeind en rioleringsbeugel (alles in RVS). Voor de keilhuls dient een gat 14mm 5cm diep geboord te worden.

Waar kan ik nu het beste deze hulsen boren. Onze woning heeft een ribcasettevloer, boor ik tussen de liggers in moet ik eerst door 20cm isolatie heen (en de constructievloer is volgens tekening ook maar 5cm dik). In de ribben boren lijkt het meest voor de hand liggend echter loopt hier ook de wapening? Iemand advies, hoe kan ik dit het beste doen? Of zijn er wellicht betere methodes?
Hoe hoog is je kruipruimte?
Kun je niet uit de voeten met ondersteuning vanaf de onderkant? Als je een betonnen vloer/werkvloer in je kruipruimte hebt, kun je daar evt ook beugels aan bevestigen voor het goede gevoel. Anders volstaat een poertje/stapeltje stenen ter ondersteuning ook prima lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mustang24
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:50
Koekstra schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:40:
[...]

Hoe hoog is je kruipruimte?
Kun je niet uit de voeten met ondersteuning vanaf de onderkant? Als je een betonnen vloer/werkvloer in je kruipruimte hebt, kun je daar evt ook beugels aan bevestigen voor het goede gevoel. Anders volstaat een poertje/stapeltje stenen ter ondersteuning ook prima lijkt me.
Kruipruimte is circa 60cm hoog. Helaas geen betonnen werkvloer maar zand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 12:29

Aight!

'A toy robot...'

Ik wil graag een wasmachine ombouw maken, wasmachine komt circa 30 cm van de vloer (lopen verwarmingsbuizen tegen de muur aan). Dus ik wilde een frame maken van metalstud eromheen. Zodat de wasmachine gelijk wat hoger is en niet 10 cm van de muur uitsteekt.

Zou dat stevig genoeg zijn om een wasmachine te dragen? Dacht eerst een constructie van 70x44 balken maar volgens mij is metalstud ook stevig genoeg (komt ook nog een osb plaat op voor extra stevigheid).

Het voordeel van metalstud is dat het kaarsrecht is en echt fijn is om mee te werken.

Iemand ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Bij mijn achterdeur heb ik een driepuntssluiting zitten.
Als ik de klink omhoog doe, dan komen de schoten uit de deur naar buiten.

Nu wil het geval dat het omhoog doen van de klink momenteel erg zwaar gaat, het lijkt wel alsof ik door oud vet o.i.d. aan het heen drukken ben. (omlaag gaat wel beter)

Een maand of 3 geleden heb ik WD40 erin gespoten, toen ging alles weer soepel zoals voorheen.

Maar nu gaat de klink wederom erg zwaar omhoog.

Iemand een tip wat ik hier het beste voor kan gebruiken? En wat wat langer soepel blijft :)

Eerst goed schoonmaken en dan siliconenspray o.i.d?

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@henkNL https://wd40.nl/product/slotspray/

Daar heb je speciale slotspray voor. Praxis heeft dit gewoon staan btw :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:38

Jrz

––––––––––––

Aight! schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:18:
Ik wil graag een wasmachine ombouw maken, wasmachine komt circa 30 cm van de vloer (lopen verwarmingsbuizen tegen de muur aan). Dus ik wilde een frame maken van metalstud eromheen. Zodat de wasmachine gelijk wat hoger is en niet 10 cm van de muur uitsteekt.

Zou dat stevig genoeg zijn om een wasmachine te dragen? Dacht eerst een constructie van 70x44 balken maar volgens mij is metalstud ook stevig genoeg (komt ook nog een osb plaat op voor extra stevigheid).

Het voordeel van metalstud is dat het kaarsrecht is en echt fijn is om mee te werken.

Iemand ervaring ermee?
Ik zou zelf geen wasmachine op frame van metalstuds plaatsen. Ik denk dat het blij het plaatsen van de wasmachine al in elkaar stort. Lekker van hout maken.

Edit: Als het niet instort, dan heb ik ook geen vertrouwen in de stabiliteit tijdens het wassen/centrifugeren :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jrz op 24-03-2024 21:03 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jrz schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:45:
[...]

Ik zou zelf geen wasmachine op frame van metalstuds plaatsen. Ik denk dat het blij het plaatsen van de wasmachine al in elkaar stort. Lekker van hout maken.

Edit: Als het niet instort, dan heb ik ook geen vertrouwen in de stabiliteit tijdens het wassen/centrifugeren :)
Same. Zou voor hout gaan.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
henkNL schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:27:

Nu wil het geval dat het omhoog doen van de klink momenteel erg zwaar gaat, het lijkt wel alsof ik door oud vet o.i.d. aan het heen drukken ben. (omlaag gaat wel beter)

Een maand of 3 geleden heb ik WD40 erin gespoten, toen ging alles weer soepel zoals voorheen.

Iemand een tip wat ik hier het beste voor kan gebruiken? En wat wat langer soepel blijft :)

Wd40 is hier niet voor bedoelt.
In dit geval zou ik de boel goed schoonmaken, en met de juiste middelen smeren.

Op de huis tuin en keuken Wd40 en dergelijke producten blijft vervuiling ook goed op zitten. Hierdoor is het effect tijdelijk, en de ellende achteraf groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Mustang24 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:34:

Natuurlijk nooit in de ribben boren.
Hier ook een dunne betonvloer en de riolering in de kruipruimte opgehangen.

Je kunt dus beter niet dieper dan 4cm in het beton boren. Wij hebben een chemische anker gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:53:
[...]

Natuurlijk nooit in de ribben boren.
Hier ook een dunne betonvloer en de riolering in de kruipruimte opgehangen.

Je kunt dus beter niet dieper dan 4cm in het beton boren. Wij hebben een chemische anker gebruikt.
Met 20cm isolatie erop is een chemisch anker wel moeilijk denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:01:
[...]

Met 20cm isolatie erop is een chemisch anker wel moeilijk denk ik?
Nee, wij hadden 9cm pur waar we door heen moesten. Is inderdaad niet handig maar wel te doen. Gewoon zorgen dat je boor lang genoeg is en weten wanneer je moet stoppen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
henkNL schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:27:

Waar de haken in het kozijn vallen kun je als het goed is stellen, bij mij was dat de oplossing. Openen en sluiten van de deur terwijl die open stond zorgden voor de constatering dat het niet aan het slot lag maar aan iets anders. Als je pech hebt moet nu wel die 3-punts sluiting eruit om met het juiste middel de kunnen smeren, waar wie weet heeft de leverancier daar nog een tip voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

SanderPost schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:46:
Goedendag,

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Omdat een schakelaar nu achter een kast zit heb ik klik aan klik uit draadloze schakelaar gehaald. Nu is deze schakelaar voor een lamp op de eerste verdieping. Hotelschakeling ben de beganegrond. Maar ben helemaal het spoor bijster met wijze van aansluiting. Kan iemand mij aub advies geven?[Afbeelding]
Is die klik aan klik uit schakelaar wel geschikt voor een wisselschakeling, aan de letters op de schakelaar te zien lijkt het er namelijk niet op?

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:16
Vliegvlug schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:33:
Ik heb bij een bestaande WCD een extra PVC elektra buis naar beneden toegevoegd maar om dit te kunnen doen moest ik een stuk van de gipsplaat naar beneden wegsnijden om de buis te kunnen
Ik zou het gat groter maken ter grootte van een rechthoekig nieuw stuk gipsplaat en dat dan mooi afwerken.

YouTube: fixing drywall holes
(Amerikanen schijnen nogal wat ervaring mee te hebben om een of andere reden ;) )

Maar je kunt natuurlijk ook eerst je eigen methode proberen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

SpongeRob schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:03:
[...]

Is die klik aan klik uit schakelaar wel geschikt voor een wisselschakeling, aan de letters op de schakelaar te zien lijkt het er namelijk niet op?
Ja, hij kan een fase als input hebben en is daarom geschikt voor een wisselschakeling. Alleen modules die niet 230V als input voor de schakelaar aankunnen zijn ongeschikt voor een wisselschakeling (of je moet de hele wisselschakeling spanningsloos maken, maar dat kost je wel extra draden).

@SanderPost in de handleiding staat het aansluitschema bij een wisselschakeling, heb je die al bekeken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TTZAtM1n_Qgh3HwVVECgDSBI1s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2yG86ajbE12igLOYFheCc2AI.png?f=fotoalbum_large

De zwarte schakeldraad die in de oude situatie van de laatste schakelaar direct naar de lamp gaat, gaat nu in je KaKu-module (zodat de module weet of je in- of uitschakelt met de fysieke schakelaars).
Daarnaast gaat er een zwarte schakeldraad naar de lamp, om de lamp van stroom te voorzien :P
En de module zelf heeft continu voeding nodig, dat zijn de bruine fase en blauwe 0.

De tweede blauwe draad vanuit de module naar de lamp toe mag op die manier, maar mag ook ergens anders vandaan komen. Via de module kan soms een lasklemmetje schelen.

edit: en dat rondje met een kruisje is de lamp, daar schijnen mensen soms ook van in de war te raken.

[ Voor 5% gewijzigd door Gizz op 25-03-2024 09:20 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Oke lekkere stomme praktische vraag. Voor het aanleggen van m'n tuin moet ik zo'n 10kuub kleigrond afvoeren. Daar wil ik een 10m3 open afvalcontainer voor huren maar wat is nou de makkelijkste manier om je kruiwagen te legen in die container? Idealiter loop je het niet 2x te scheppen. Ik zou een flinke schans kunnen maken natuurlijk maar wellicht zijn er nog andere handige manieren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
walletje-w schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:22:
Oke lekkere stomme praktische vraag. Voor het aanleggen van m'n tuin moet ik zo'n 10kuub kleigrond afvoeren. Daar wil ik een 10m3 open afvalcontainer voor huren maar wat is nou de makkelijkste manier om je kruiwagen te legen in die container? Idealiter loop je het niet 2x te scheppen. Ik zou een flinke schans kunnen maken natuurlijk maar wellicht zijn er nog andere handige manieren?
10 kuub klei is wellicht te zwaar voor 1 container, mogelijk heb je meer nodig omdat het gewicht te hoog wordt.
Ofwel wordt het minder aangedrukt, en heb je meer plaats nodig.

Op één of andere manier moet die kruiwagen voor de laatste grond toch omhoog...
Ofwel met de schup, ofwel met een schans (en onderschat niet hoe moeilijk het is om die boven te krijgen), of met een electrische kruiwagen op die schans, of een kraantje...
Geen idee of je zo'n transportband kan huren die de grond omhoog brengt, maar dan moet die er ook met de schup op gelegd worden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:55

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Pittig klusje. Ik zou een platte 15 m3 puincontainer huren, dan kun je het meeste er redelijk makkelijk in kruien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Laatst online: 20:03
Vraag: Is dit een kruipluik? Kwam deze tegen bij het verbouwen van de keuken, de vorige bewoner had er laminaat overheen gelegd. Het ding lijkt van beton te zijn en zit muurvast, krijg er met geen mogelijkheid beweging in.

Het gaat om een jaren '80 appartement op de begane grond. In de hal ligt een tegelvloer waar geen kruipluik in lijkt te zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQcqKkbiIABFgriyHP2hl-4ZJYk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLWMwwLHUiaODXFplnjdychX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_psgJuDZypdxr2bo4J8ygTEMCD8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74S2qcA4QmEgmxkSVBvPSOVs.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85PH2yG-obqT5a0QonTXRthr-EQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2CPzy3gnInB42OfzMincYJQM.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15
Hierboven is al aangegeven dat het in 1 lading waarschijnlijk niet lukt, je kunt inderdaad beter 2 keer een kleinere (lagere) container bestellen dan het in 1 proberen te proppen. Ik weet verder niet hoe en wat, maar als ik 10m3 grond/klei zou moeten verplaatsen, dan zou ik toch kijken of ik niet een kleine graafmachine kan huren, zoiets als dit. Wat je daarmee binnen enkele uren of een dagje in je eentje doet met vrijwel geen fysieke inspanning, t.o.v. dagenlang of met meerdere mensen zwoegen met schoppen en kruiwagens.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:30
Moi_in_actie schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:45:
[...]

Hierboven is al aangegeven dat het in 1 lading waarschijnlijk niet lukt, je kunt inderdaad beter 2 keer een kleinere (lagere) container bestellen dan het in 1 proberen te proppen. Ik weet verder niet hoe en wat, maar als ik 10m3 grond/klei zou moeten verplaatsen, dan zou ik toch kijken of ik niet een kleine graafmachine kan huren, zoiets als dit. Wat je daarmee binnen enkele uren of een dagje in je eentje doet met vrijwel geen fysieke inspanning, t.o.v. dagenlang of met meerdere mensen zwoegen met schoppen en kruiwagens.
Wij hebben dit gedaan dmv een lage 15m2 container. Dan idd met planken iedere keer er op rijden en het laatste stuk de kruiwagen omkiepen met 2 man

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
Hou er rekening mee dat 10m3 grond (gemeten in de tuin) meer dan 10m3 wordt als je het hebt uitgegraven. We rekenen meestal met een volume toename van 15-25% omdat je het in de container niet aangestampt krijgt op dezelfde manier als het in de tuin lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Ben op zoek naar een goede lijm of tape om dit gedeelte van de auto vast te plakken. Het is aluminium op rubber. De bevestigings clips zijn helaas afgebroken.

Had het geprobeerd met nano tape, maar zit niet goed. Laat al snel los.
Kitten wil niet, aangezien er toch wel wat druk op komt bij het plaatsen. Ronde vorm van de auto.

Seconden lijm aan gedacht, maar onderzijde van de aluminium strip zijn hele dunne strookjes dus echt houd vast is er niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7U1G78Ddl18YaXDVwuEs1yTBvYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KfW2vF4sesCgSjv6hTmp3HkD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

G.Scholtens schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:59:
Ben op zoek naar een goede lijm of tape om dit gedeelte van de auto vast te plakken. Het is aluminium op rubber. De bevestigings clips zijn helaas afgebroken.

Kitten wil niet, aangezien er toch wel wat druk op komt bij het plaatsen. Ronde vorm van de auto.

Seconden lijm aan gedacht, maar onderzijde van de aluminium strip zijn hele dunne strookjes dus echt houd vast is er niet.

[Afbeelding]
3M VHB tape https://www.3mbelgie.be/3.../tapes/schuimtapes/b/vhb/

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 25-03-2024 18:56 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:03

Rzaan

Altijd zoekende

Ik zou dit huren:

Afbeeldingslocatie: https://www.loomans-verhuur.nl/administrator/components/com_vikrentitems/resources/1naamloos-1.jpg

10 kuub is ongehoord veel. Ik was hier bezig met 2 kuub en ik dacht al dat ik gek werd.
Platte container huren. Schans maken of er bij huren en rijden maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 18:53

Eboman

Ondertitel

Rzaan schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:55:
[...]

Ik zou dit huren:

[Afbeelding]

10 kuub is ongehoord veel. Ik was hier bezig met 2 kuub en ik dacht al dat ik gek werd.
ik heb een loonwerker laten komen met een mini graver. wij lopen met de kruiwagens en hij graven. Ging met 3 man heel snel. Daarna alles in de container met de mini graver (bij de voortuin , had hij ook een grote graver). Zeker met klei ben je dit snel zat hoor.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 22:01
Eboman schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:20:
[...]

ik heb een loonwerker laten komen met een mini graver. wij lopen met de kruiwagens en hij graven. Ging met 3 man heel snel. Daarna alles in de container met de mini graver (bij de voortuin , had hij ook een grote graver). Zeker met klei ben je dit snel zat hoor.
Kruiwagen met 50liter klei is al rotzwaar. Dan zijn dus 20 kruiwagens per kuub, of in totaal 200 kruiwagens. Dat is veel!

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Er zijn nogal wat soorten vhb tape, en is dit zoveel krachtiger dan nano of lijm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wij gebruiken dat bij sommige klanten om plastieken kabelgoten op montage platen te plakken en dan die kabel goten vol draad te steken ;) en VHB tape word heeeeeel veel gebruikt in de auto industrie. Normaal hangen je stoot rubbers (die op de deuren zitten) ermee vast.

Ga met je probleem naar een winkel dat auto onderdelen verkoopt die hebben dat meestal wel liggen.

Ik denk dat wij de 4936F gebruiken, maar als je wil kan ik wel eens zien op't werk :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:18
Als ik mijn radiatoren ga vervangen, overweeg ik de leiding in de muur te frezen. Wellicht druk ik ze dan op een Uponor montagebeugel. Nu valt mij op dat die dingen alleen in 16mm te krijgen zijn (aanvoer) en niet groter, terwijl naar mijn weten bij grotere vermogens wel 20mm wordt geadviseerd als aanvoer (leiding), tenminste bij lage temperatuur aanvoer. Is het idee dan om vlak vóór de montagebeugel te verspringen van 20mm naar 16mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:35
pekelveld schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:15:
Als ik mijn radiatoren ga vervangen, overweeg ik de leiding in de muur te frezen. Wellicht druk ik ze dan op een Uponor montagebeugel. Nu valt mij op dat die dingen alleen in 16mm te krijgen zijn (aanvoer) en niet groter, terwijl naar mijn weten bij grotere vermogens wel 20mm wordt geadviseerd als aanvoer (leiding), tenminste bij lage temperatuur aanvoer. Is het idee dan om vlak vóór de montagebeugel te verspringen van 20mm naar 16mm?
Zo'n montagebeugel is enkel bedoeld voor koud- en warm water (en om zeker te zijn dat je deze twee dus op de juiste afstand monteert).

Waar wil je de leiding de muur uit laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Registratie: Juli 2006
Daiov97 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:22:
[...]
Zo'n montagebeugel is enkel bedoeld voor koud- en warm water (en om zeker te zijn dat je deze twee dus op de juiste afstand monteert).

Waar wil je de leiding de muur uit laten komen?
Ze staan letterlijk zo in de uponor boekjes, dus gebruik voor radiator lijkt me juist de bedoeling (met 50mm afstand, exact goed voor onderblok/directe aansluiting).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTSUBMsjGeaV2Ev8BzjRNbOHWGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ANEw4UObfxGVEJJVnAfVWQl.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil de leiding uit de muur laten komen ter hoogte van het onderblok. Twee pijpjes uit de muur (zoals in afbeelding)... lijkt me ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:35
pekelveld schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:45:
[...]

Ze staan letterlijk zo in de uponor boekjes, dus gebruik voor radiator lijkt me juist de bedoeling (met 50mm afstand, exact goed voor onderblok/directe aansluiting).

[Afbeelding]

Ik wil de leiding uit de muur laten komen ter hoogte van het onderblok. Twee pijpjes uit de muur (zoals in afbeelding)... lijkt me ideaal.
Ah, die ken ik niet. En je linkje deed het niet, ging er vanuit dat je de standaard muurplaatjes bedoelde.

Zou inderdaad kunnen, zou zelf wellicht https://www.bouwmaat.nl/u...-stuks/product/0000581540 gebruiken, scheelt weer een koppeling. Haaks op de Uponor MLC zodat ze ook recht uit de muur komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Daiov97 op 25-03-2024 21:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
We hebben hier een speciaal tuinentopic Het grote tuinen, balkons en plantentopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prodat
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-09 09:10
Zou t even navragen bij de container verhuur, ik ga komend weekend m’n tuin afgraven, 8m3 geschat, en hun kunnen maximaal een grond container leveren van 6m3 in verband met hem gewicht.

Ik laat een kleine graafmachine via Boels leveren om het uit de tuin in de kruiwagen te gooien, dan naar de container te lopen ( staat paar meter verder buiten de tuin ) en dan dacht ik om een soort opstap met pallets te maken, rijplaat of goede houten planken vastmaken als opstap…

Althans dit is het idee, of t gaat lukken zien we dit weekend :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:38
Prodat schreef op maandag 25 maart 2024 @ 23:34:
[...]
Plaats je wat beelden van het proces? :D

Ik hou van werk: het fascineert me. Ik kan er uren naar zitten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Damic schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:10:
Wij gebruiken dat bij sommige klanten om plastieken kabelgoten op montage platen te plakken en dan die kabel goten vol draad te steken ;) en VHB tape word heeeeeel veel gebruikt in de auto industrie. Normaal hangen je stoot rubbers (die op de deuren zitten) ermee vast.

Ga met je probleem naar een winkel dat auto onderdelen verkoopt die hebben dat meestal wel liggen.

Ik denk dat wij de 4936F gebruiken, maar als je wil kan ik wel eens zien op't werk :)
Heb het gevraagd bij de dosgros, maar die hebben alleen hbx tape. Geen idee of dit vergelijkbaar is.
3m vhb is in ieder geval niet bij de lokale / grote bouwmarkten te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

G.Scholtens schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:59:

[Afbeelding]
zit er niet ergens een in je buurt een spotrepair, klein autoschade of autoruiten bedrijfje met een beetje reputatie die met een drupje sikaflex of andere kit dit even kan vastzetten voor je voor een paar centen?.

of zelf een kitspuitje MS polydinges halen?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:51

sealy

bastards...

Afgelopen weken dit zelf gedaan ivm het uitgraven van een vloer. 6m3 container ging -net- met een schans van een oude deur waar ik met OSB anti-slip op gemaakt had.

Ben wel een paar keer bijna op mijn gezicht gegaan met een instabiele, zware kruiwagen. Onderschat niet hoeveel momentum je nodig hebt om 1. Boven te komen, 2. Op tijd te stoppen en 3. Precies op het juiste moment te kiepen voordat je voorover de container in dondert :+

De 12m3 platte container die we daarvoor ook hadden staan was oneindig veel prettiger. Ze hebben vaak ook 7m3 platte containers met eenzelfde klep.
Prodat schreef op maandag 25 maart 2024 @ 23:34:
[...]

Zou t even navragen bij de container verhuur, ik ga komend weekend m’n tuin afgraven, 8m3 geschat, en hun kunnen maximaal een grond container leveren van 6m3 in verband met hem gewicht.

Ik laat een kleine graafmachine via Boels leveren om het uit de tuin in de kruiwagen te gooien, dan naar de container te lopen ( staat paar meter verder buiten de tuin ) en dan dacht ik om een soort opstap met pallets te maken, rijplaat of goede houten planken vastmaken als opstap…

nothing special

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Fraggert schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:16:
[...]

zit er niet ergens een in je buurt een spotrepair, klein autoschade of autoruiten bedrijfje met een beetje reputatie die met een drupje sikaflex of andere kit dit even kan vastzetten voor je voor een paar centen?.

of zelf een kitspuitje MS polydinges halen?
Geen idee, kom ik nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Laatst online: 19-09 19:02
Een Mini dumper werkt ook goed

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:25
Rzaan schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:55:
[...]

Ik zou dit huren:

[Afbeelding]

Juist, een kuub zijn al snel 13 of 14 kruiwagen. Dus 10 kuub is lekker 140 kruiwagens. Ieder zijn ding natuurlijk maar ik zou mijn tijd aan andere zaken willen besteden.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Minigraver en 1 of 2 rupsdumpers.
Met de kruiwagen kan, maar klei is loodzwaar, en het plakt aan de kuip dus je moet bij het dumpen ook met 2 man zijn (1 met een schep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 16:02
Ik ben deuren aan het hangen in mijn (nieuwe) huis. In de kozijnen zitten aanslagrubbers. Helaas heb ik bij het frezen van de scharnieren in het kozijn de freesmal iets te hard in het rubber geduwd en zit een scharnier te ver richting het scharnier. Daardoor klemt de deur in het rubber (zonder rubber gaat de deur perfect).

Nu wil ik de scharnieren van het kozijn iets wegschuiven tov het rubber, maar de schroeven trekken natuurlijk steeds terug in de oude gaten.

Hoe vullen jullie dit soort schroefgaten? Ik ben gewend om er sateprikkers in te lijmen, maar is dat ook voldoende als er een volspaan deur aan komt te hangen? Voor mijn gevoel wel, maar even een dubbelcheck O-)

Alternatief is gaten wat groter boren en er deuveltjes in lijmen, maar dat kost weer extra moeite en als het niet nodig is doe ik dat liever niet :)

[ Voor 10% gewijzigd door Krijnemans op 26-03-2024 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011

dragonhaertt

@_'.'

Krijnemans schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:23:
Alternatief is gaten wat groter boren en er deuveltjes in lijmen, maar dat kost weer extra moeite en als het niet nodig is doe ik dat liever niet :)
Ik wilde dit net reageren, maar ik zie dat je je post al hebt aangepast.

Uitboren en een deuveltje er in slaan is gewoon een nettere oplossing.
(en kost overigens minder werk dan je post typen :X )

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

dragonhaertt schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:12:
Druk weekend vol klusjes gehad.
Meestal maak ik niet genoeg foto's om te showen, maar dit keer heb ik wel wat om te laten zien.

Eerst voor achter het TV meubel een aansluiting gemaakt om ethernet en stroom aan te kunnen sluiten.
Dan kan binnekort de A/V installatie van het verlengsnoer af :X
[Afbeelding]

Natuurlijk heb ik hem nog even netjes afgesmeerd met gips, binnekort moet ik nog even de bedrading afmaken.

Ook in de garage een voorzetmuur gebouwd met wat extra handjes, dat ging sneller dan verwacht.
Houtskelet van 95x45:

[Afbeelding]

Toevallig een goede aanrader ontdekt. Ik was op zoek naar ombindband om achter het houtskelet te spannen, zodat de luchtspouw behouden wordt. Hornbach had niks liggen, maar ik kwam zelfklevend gaasband tegen. dat werkt heel makkelijk en is stevig genoeg om de steenwol op zijn plek te houden!

Ideale manier om er voor te zorgen dat je de isolatie niet te ver naar achteren drukt.

[Afbeelding]

10cm rocksono solid (45 kg/m3) steenwol voor thermische en geluidsisolatie.

[Afbeelding]

Taftex dampdicht folie. Ik heb niet veel ervaring met folies, maar heb nu voor het plafond de klimaatfolie en voor de muur dampdicht gebruikt en ik moet zeggen dat het erg fijn verwerkt.
Stevig, goede plakrand en niet al te duur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJMmLtJpy1Zb7SsRivZNCr8ypqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bIPHxVLVYCrNay6hE7sJ5s5O.png?f=fotoalbum_large

Weer een stapje verder.
Eind deze week wat platen multiplex kopen om het netjes af te dekken. Vind OSB persoonlijk geen gezicht, maar het is wel lekker goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Ik ben deuren aan het hangen in mijn (nieuwe) huis. In de kozijnen zitten aanslagrubbers. Helaas heb ik bij het frezen van de scharnieren in het kozijn de freesmal iets te hard in het rubber geduwd en zit een scharnier te ver richting het scharnier. Daardoor klemt de deur in het rubber (zonder rubber gaat de deur perfect).

Nu wil ik de scharnieren van het kozijn iets wegschuiven tov het rubber, maar de schroeven trekken natuurlijk steeds terug in de oude gaten.

Hoe vullen jullie dit soort schroefgaten? Ik ben gewend om er sateprikkers in te lijmen, maar is dat ook voldoende als er een volspaan deur aan komt te hangen? Voor mijn gevoel wel, maar even een dubbelcheck O-)

Je laatste oplossing is zoals @dragonhaertt aangeeft nauwlijks meer werk? Klein zaagje op je multitool of je beitel en je bent zo klaar. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 16:02
dragonhaertt schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:38:
[...]

Ik wilde dit net reageren, maar ik zie dat je je post al hebt aangepast.

Uitboren en een deuveltje er in slaan is gewoon een nettere oplossing.
(en kost overigens minder werk dan je post typen :X )
KillaZ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:52:
[...]

Je laatste oplossing is zoals @dragonhaertt aangeeft nauwlijks meer werk? Klein zaagje op je multitool of je beitel en je bent zo klaar. :)
Klopt inderdaad. Amper extra moeite :) Thanks mannen/vrouwen!
Maar wel alwéééér een ritje naar de bouwmarkt. Na 6 jaar hobbyen kan ik onderhand blind alles uit de schappen trekken 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 21:18
Krijnemans schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:57:
[...]

[...]

Klopt inderdaad. Amper extra moeite :) Thanks mannen/vrouwen!
Maar wel alwéééér een ritje naar de bouwmarkt. Na 6 jaar hobbyen kan ik onderhand blind alles uit de schappen trekken 8)7
Zakje deuvels 6 en 8 mm en je kunt 10 jaar lang alle deuren opvullen :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:38
Domme vragen mogen ook worden gesteld, neem ik aan :)

Ik heb een tijdje geleden een wandje gestukt, leek in eerste instantie best redelijk. Maar na het sauzen blijkt toch dat je een aantal oneffenheden best wel duidelijk ziet, en deze wil ik dus bijwerken. Dit kan gewoon over de saus heen of moet ik eerst de saus eraf schuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 22:33
pekelveld schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:45:
[...]

[Afbeelding]

Klinkt als een aanzienlijke verbouwing. Is het geen idee om voor vloerverwarming te gaan? Dan kun je gelijk op lage temperatuur verwarmen en ben je "warmtepomp-ready".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Een schroefgat is natuurlijk geen mooi recht gat wat je makkelijk opvult. Even opboren lijkt mij dan wel het beste, met wat houtlijm of constructielijm (vult meer, als er ruimte is tussen het hout) en de prikkers of deuvel er in is het gewoon weer hardstikke sterk. Hier ook oude gaten opgevuld op die manier zodat ik er nieuwe scharnieren in de plaats kon zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Nu online
akatar schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:47:
Domme vragen mogen ook worden gesteld, neem ik aan :)

Ik heb een tijdje geleden een wandje gestukt, leek in eerste instantie best redelijk. Maar na het sauzen blijkt toch dat je een aantal oneffenheden best wel duidelijk ziet, en deze wil ik dus bijwerken. Dit kan gewoon over de saus heen of moet ik eerst de saus eraf schuren?
Nee, kan gewoon over de saus heen. Alleen na het bijwerken nog even gladschuren en dan weer sauzen.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Saint2Saint schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 23:01:
[...]

Nee, kan gewoon over de saus heen. Alleen na het bijwerken nog even gladschuren en dan weer sauzen.
Top, dat scheelt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Laatst online: 08:11
Een vraagje over verf!

Wij zijn nu midden in een grote verbouwing en gaan straks zelf alles verfen.
Voor al het houtwerk gaan we voor Sikkens Rubbol BL Rizosto, daar hebben we al goede ervaringen mee.

Echter voor de wanden is het nog even kiezen.
Voor kleur gaan we op aanraden van de verf speciaal zaak voor Flexa Pure vanwege de matheid.
(F&B kleuren waren het allemaal net niet)

Voor de rest van de muren (en plafond) werd ons de Sikkens ALPHA REZISTO EASY CLEAN aangeraden in plaats van de ALPHACRYL PURE MAT SF. Deze waren volgens de verfzaak even mat, en de easy clean dus ook goed afneembaar.

Als ik echter er in duik zie ikd at de MAT SF ook de zelfde schrobklasse heeft als de easy clean.
Hoe zien jullie dit? iemand toevallig ervaring met beide verfen?

Daarnaast nog 1 vraag over voorstrijk:
Alle wanden worden nieuw gestuct (Delen over oude stuc, delen over nieuwe gips wanden)
Daarnaast blijven de orginele lijst plafonds ongemoeid, maar gaan we wel schilderen.

Kan ik voor alle gestucte wanden etc gewoon de zelfde voorstrijk gebruiken of zit er verschil als het een gipsplaat is vs oud stucwerk?
En moet ik ook nog iets gebruiken voor de plafonds, of is dat gewoon reinigen en sausen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:20
Alleen ervaring met de alphacryl pure mat. Maar als ik naar de kenmerkbladen kijk valt me op dat de rezisto zelfs iets matter zou zijn. ‘< 1.5’ vs ‘ongeveer 2’ gu

https://tintrio.be/media/...at-TDS-NL-Tintrio.pdf.pdf
https://prdakzodecodocume...e%20mat%20sf_tns708_0.pdf

De vlekbestendigheid wordt bij de rezisto nog eens extra benoemd en uitgelegd, daar mag je toch wat meer van verwachten denk ik.
Is zeer vlekafstotend. Vooral bij wateroplosbare vlekken, deze vlekken zullen parelen. Doordat eventuele wateroplosbare vlekken worden afgestoten, ontstaat er door de druppelvorming een veel kleiner contactoppervlak, zal de vervuiling enkel aan het oppervlak plaatsvinden en bij kortstondig contact dus heel makkelijk te verwijderen zijn.
Als ik nu voor de keuze stond zou ik voor de rezisto gaan in ieder geval.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
decipherer schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:50:
Alleen ervaring met de alphacryl pure mat. Maar als ik naar de kenmerkbladen kijk valt me op dat de rezisto zelfs iets matter zou zijn. ‘< 1.5’ vs ‘ongeveer 2’ gu

https://tintrio.be/media/...at-TDS-NL-Tintrio.pdf.pdf
https://prdakzodecodocume...e%20mat%20sf_tns708_0.pdf

De vlekbestendigheid wordt bij de rezisto nog eens extra benoemd en uitgelegd, daar mag je toch wat meer van verwachten denk ik.

[...]

Als ik nu voor de keuze stond zou ik voor de rezisto gaan in ieder geval.
Ik ken die meting niet van gu, lager is matter dus?
EDIT: een korte google actie bevestigd dit!

wel vreemd dat de easy clean dan "Mat" is en de SF "extreem mat"
Keuze gemaakt!

Kreeg een mail van vergwinkel.nl dat sikkens de prijzen gaat verhogen? Weet iemand hier meer van? anders koop ik de verf alvast.

[ Voor 10% gewijzigd door fjux op 27-03-2024 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:42
Ik heb buiten een afvoerput zitten onder de buiten kraan, deze buitenkraan wil ik verplaatsen omdat de leiding dan niet zo ver door een voorzetwand hoeft te lopen en ik hem makkelijker kan afkoppelen/aftappen in de winter.
De afvoerput wil ik hierbij ook verleggen echter als ik deze onder afschot leg (10mm/m) en een bocht + verloop naar boven moet maken dan komt de put (bijna) in zijn geheel boven de bestrating uit.

Zijn er andere mogelijkheden om dit op te lossen zonder een soort knik in het riool te krijgen en/of zonder heel te bestrating moeten te verwijderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Henkhuppelschot schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:14:
Ik heb buiten een afvoerput zitten onder de buiten kraan, deze buitenkraan wil ik verplaatsen omdat de leiding dan niet zo ver door een voorzetwand hoeft te lopen en ik hem makkelijker kan afkoppelen/aftappen in de winter.
De afvoerput wil ik hierbij ook verleggen echter als ik deze onder afschot leg (10mm/m) en een bocht + verloop naar boven moet maken dan komt de put (bijna) in zijn geheel boven de bestrating uit.

Zijn er andere mogelijkheden om dit op te lossen zonder een soort knik in het riool te krijgen en/of zonder heel te bestrating moeten te verwijderen?
Wellicht out of the box: een zelfaftappende buitenkraan? Hoef je in principe in de winter niet af te tappen.

En als het alleen om een buitenkraan gaat en verder niks: infiltratieput / zinkput. Is maar water :)
https://www.aco-houseandg...ingsputten/infiltratieput

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 27-03-2024 13:30 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arievz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:34
Andere oplossingen zonder doos: heb je die put werkelijk nodig? Mijn kraan zit boven de tegels, afvoerput elders - dat beetje water loopt wel weg (en ook geen kalkvlekken, want gewassen-grindtegels).
Wat steenslag (ipv tegel) onder de kraan is ook een prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:09
Wij hebben een keukenkastjes met Blum 71B355 softclose scharnieren. Bij 1 kastje sluit de deur niet meer helemaal. Bij de andere kastjes trekt het scharnier de deur helemaal dicht. Ik zie zo niet een stelschroef waarmee ik de kracht van het dichtdrukken in kan stellen.
Ik zie dat een setje nieuwe scharnieren betaalbaar is, maar als blijkt dat ik ze toch na kan stellen heeft dat mijn voorkeur. Weet iemand of dat mogelijk is of is vervangen de enige remedie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
tsjoender schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:32:
Wij hebben een keukenkastjes met Blum 71B355 softclose scharnieren. Bij 1 kastje sluit de deur niet meer helemaal. Bij de andere kastjes trekt het scharnier de deur helemaal dicht. Ik zie zo niet een stelschroef waarmee ik de kracht van het dichtdrukken in kan stellen.
Ik zie dat een setje nieuwe scharnieren betaalbaar is, maar als blijkt dat ik ze toch na kan stellen heeft dat mijn voorkeur. Weet iemand of dat mogelijk is of is vervangen de enige remedie?
Meestal is er een reden dat de deur niet (geheel) sluit. Probeer eerst eens te kijken of hij niet scheef hangt, of bijvoorbeeld aan de schsrnierkant te dicht op de kast zit?

Afstellen van de kracht van de demper gaat niet. De hele deur netjes afhangen wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:09
Koekstra schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:39:
[...]

Meestal is er een reden dat de deur niet (geheel) sluit. Probeer eerst eens te kijken of hij niet scheef hangt, of bijvoorbeeld aan de schsrnierkant te dicht op de kast zit?

Afstellen van de kracht van de demper gaat niet. De hele deur netjes afhangen wel :+
Recht afhangen van de deur was ook mijn eerste gedachte en aanvankelijk hing die ook een klein beetje uit het lood. Dat is hersteld, maar dat mocht helaas niet baten voor het dichttrekken. De deur kan verder ook vrij bewegen en schuurt niet ergens tegenaan. Er ligt ook niets in het kastje dat de deur tegenhoud.

UPDATE: Na de opmerking van @Koekstra over de afstand aan de scharnierkant toch nog een keer gekeken naar de afstelling. Hoewel de deur bji het scharnierpunt de kast nergens raakte en er een spleet openbleef heb ik die afstand toch nog iets groter gemaakt met de stelschroef op boven- en onderscharnier. Dat bleek de oplossing. Nu trekt ie weer dicht zoals het hoort. _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door tsjoender op 27-03-2024 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
fjux schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:31:
Een vraagje over verf!

Wij zijn nu midden in een grote verbouwing en gaan straks zelf alles verfen.
Voor al het houtwerk gaan we voor Sikkens Rubbol BL Rizosto, daar hebben we al goede ervaringen mee.

Echter voor de wanden is het nog even kiezen.
Voor kleur gaan we op aanraden van de verf speciaal zaak voor Flexa Pure vanwege de matheid.
(F&B kleuren waren het allemaal net niet)

Voor de rest van de muren (en plafond) werd ons de Sikkens ALPHA REZISTO EASY CLEAN aangeraden in plaats van de ALPHACRYL PURE MAT SF. Deze waren volgens de verfzaak even mat, en de easy clean dus ook goed afneembaar.

Als ik echter er in duik zie ikd at de MAT SF ook de zelfde schrobklasse heeft als de easy clean.
Hoe zien jullie dit? iemand toevallig ervaring met beide verfen?

Daarnaast nog 1 vraag over voorstrijk:
Alle wanden worden nieuw gestuct (Delen over oude stuc, delen over nieuwe gips wanden)
Daarnaast blijven de orginele lijst plafonds ongemoeid, maar gaan we wel schilderen.

Kan ik voor alle gestucte wanden etc gewoon de zelfde voorstrijk gebruiken of zit er verschil als het een gipsplaat is vs oud stucwerk?
En moet ik ook nog iets gebruiken voor de plafonds, of is dat gewoon reinigen en sausen?
Wij hebben de rezisto easy clean achter de kookplaat en dat werkt echt perfect! Allerlei kookvlekken (zoals pastasaus, vetspetters) zijn zo weg te vegen en je ziet er niks van.
Wel 2 lagen aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Lieuwe15 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:15:
[...]

Wij hebben de rezisto easy clean achter de kookplaat en dat werkt echt perfect! Allerlei kookvlekken (zoals pastasaus, vetspetters) zijn zo weg te vegen en je ziet er niks van.
Wel 2 lagen aanbrengen.
ik gok dat 2 lagen sowieso nodig zal zijn, stukken zijn gipsplaten waarvan ze de randen gaan afsmeren, dat kleurverschil blijf je vaak nog wel zien na 1 laag.

en wat als je over een oude verflaag heen moet gaan (oude plafonds)
is daar ook nog een primer oid handig voor? of is dat gewoon sausen en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:23
Er gaan binnenkort screens bij ons geplaatst worden. Dit gaat een probleem geven op de eerste verdieping. Het raam zou dan niet meer open kunnen. De installateur had het erover dat ik er een kiepraam van kan maken. Dus de scharnieren naar boven verplaatsen, zodat het raam aan de onderkant nog wel open kan als de zonwering niet in gebruik is.

Is dit makkelijk zelf te doen? Het klinkt simpel, maar is dat ook zo?

Hieronder een afbeelding van een willekeurig huis, maar wel ongeveer dezelfde situatie.
Het groene is de bak van de zonwering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J07FbXeZBS5k1HrhF5qmfWBQfQA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LHeen0MfHM0CxOydzQaXTEgC.png?f=fotoalbum_large

De mooiste oplossing is om het raam iets in te laten korten, zodat het nog wel volledig open kan. Maar dat is weer een duurdere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:04

Woohooo

Smilie, James Smilie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUHMAskyUNSzaaI7kxd-7anUBkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Db38SEbKgNrc9d1PbMuC53R.jpg?f=fotoalbum_large

Bij veel van onze deuren ziet die deurkruk er zo uit. Kan dat imbusschroefje wel aandraaien maar na een week ziet het er weer exact hetzelfde uit.. alsof dat schroefje toch weer iets losser is gaan zitten. Heeft iemand een tip dat gewoon blijft zitten? Is dit met Loctite te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Woohooo schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:54:
[Afbeelding]

Bij veel van onze deuren ziet die deurkruk er zo uit. Kan dat imbusschroefje wel aandraaien maar na een week ziet het er weer exact hetzelfde uit.. alsof dat schroefje toch weer iets losser is gaan zitten. Heeft iemand een tip dat gewoon blijft zitten? Is dit met Loctite te fixen?
Loctite treadlocker (243) zou inderdaad een oplossing kunnen zijn als de inbus inderdaad los komt te zitten.
Dit zou overigens niet uit zichzelf los moeten draaien indien je hem goed hebt aangedraaid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• akatar
Toekan schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:19:

Is dit makkelijk zelf te doen? Het klinkt simpel, maar is dat ook zo.
Nee, dit is niet simpel. je zal de scharnieren moeten infrezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:10

YellowCube

Wait...what?

[Afbeelding]

weet je zeker dat het de kruk er correct op zit?
Ik had dit ooit ook met een voordeur en toen bleek dat vierkante staafje waar de kruk op zit een kwartslag verkeerd te zitten.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Nu online
fjux schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:12:
[...]

ik gok dat 2 lagen sowieso nodig zal zijn, stukken zijn gipsplaten waarvan ze de randen gaan afsmeren, dat kleurverschil blijf je vaak nog wel zien na 1 laag.

en wat als je over een oude verflaag heen moet gaan (oude plafonds)
is daar ook nog een primer oid handig voor? of is dat gewoon sausen en klaar?
ligt eraan, als het oude sauswerk loslaat, dan afsteken, voorstrijk en weer sauzen. Anders alleen schoonmaken en dan sauzen.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

akatar schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:07:
[...]

Nee, dit is niet simpel. je zal de scharnieren moeten infrezen.
Tja, het is maar wat je simpel noemt.
Op zich is het met een beitel en wat geduld prima te doen.

Als je een beetje handig bent is het dus best 'simpel'.
Makkelijk? Misschien niet. Het is wat werk, maar simpel zou ik het wel durven noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:44

3_s

Toekan schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:19:
Er gaan binnenkort screens bij ons geplaatst worden. Dit gaat een probleem geven op de eerste verdieping. Het raam zou dan niet meer open kunnen. De installateur had het erover dat ik er een kiepraam van kan maken. Dus de scharnieren naar boven verplaatsen, zodat het raam aan de onderkant nog wel open kan als de zonwering niet in gebruik is.

Is dit makkelijk zelf te doen? Het klinkt simpel, maar is dat ook zo?

Hieronder een afbeelding van een willekeurig huis, maar wel ongeveer dezelfde situatie.
Het groene is de bak van de zonwering.

[Afbeelding]

De mooiste oplossing is om het raam iets in te laten korten, zodat het nog wel volledig open kan. Maar dat is weer een duurdere optie.
Gaat dit raam dan nu naar buiten open? Want dat is sowieso al een goede reden om het aan te passen, lijkt me.
[Afbeelding]

Of een drupje nagellak op het schroefje, dat helpt meestal ook om het vast te krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door 3_s op 27-03-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
dragonhaertt schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:32:
[...]

Tja, het is maar wat je simpel noemt.
Op zich is het met een beitel en wat geduld prima te doen.

Als je een beetje handig bent is het dus best 'simpel'.
Makkelijk? Misschien niet. Het is wat werk, maar simpel zou ik het wel durven noemen.
Ik ben wel handig. Het is alleen een klus wat ik nog niet eerder heb gedaan.
3_s schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:34:
[...]

Gaat dit raam dan nu naar buiten open? Want dat is sowieso al een goede reden om het aan te passen, lijkt me.
Het raam opent naar buiten toe. Is het aan te raden om het raam naar binnen te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

Toekan schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:47:

[...]

Het raam opent naar buiten toe. Is het aan te raden om het raam naar binnen te laten draaien?
Dat is met je huidige kozijn niet mogelijk; dan zou je daar grondig aan moeten verbouwen.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
TGEN schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:53:
[...]

Dat is met je huidige kozijn niet mogelijk; dan zou je daar grondig aan moeten verbouwen.
Dat is voor nu geen optie. Ooit komen er wel kunstof kozijnen, maar dat is een lange termijn project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:56
[Afbeelding]

Loctite zal zeker helpen. Schroefje hoort eigenlijk aan de onderkant van de kruk te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:02
Volgens mij heb ik zojuist een nieuwe radiator om zeep geholpen...

Verkeerde insert had ik, draai hem vast en toen hoorde ik krak..

Vast niet te repareren anders dan lassen?

[ Voor 14% gewijzigd door LED-Maniak op 27-03-2024 18:08 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-09 11:18
Ik ga dit weekend mijn twee convectorputten dichtgooien. Dit zijn de enige twee radiatoren zonder thermostaatkranen in mijn woning.

Ik heb ooit gelezen dat er altijd een volledige water circulatie aanwezig moet zijn anders loopt de druk op in de ketel als er alleen thermostaatkranen aanwezig zijn. Klopt dit?

Mocht de specifieke ketel nog van toepassing zijn: in mijn geval gaat het om een Nefit TrendLine II HRC 30 CW5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
[Afbeelding]

Idealiter zit dat schroefje uit het zicht, dus aan de onderkant, mogelijk dat de klinkstift ook nog eens gedraaid zit en de imbus daarom geen houvast heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Laatst online: 21:44
Bytebandit schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:36:
Ik ga dit weekend mijn twee convectorputten dichtgooien. Dit zijn de enige twee radiatoren zonder thermostaatkranen in mijn woning.

Ik heb ooit gelezen dat er altijd een volledige water circulatie aanwezig moet zijn anders loopt de druk op in de ketel als er alleen thermostaatkranen aanwezig zijn. Klopt dit?

Mocht de specifieke ketel nog van toepassing zijn: in mijn geval gaat het om een Nefit TrendLine II HRC 30 CW5.
Klopt. De ketel gaat dan in storing. Er bestaat hiervoor een bypass, dat is een druk gestuurd ventiel die opengaat als druk tussen aanvoer en retour te groot wordt.

Bijvoorbeeld deze.

[ Voor 10% gewijzigd door gibraltar op 27-03-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Bytebandit schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:36:

Je kan ook de thermostaatknop van een van je radiotoren helemaal open draaien en er vervolgens afblijven. Meestal word die in de badkamer hiervoor gebruikt. Stel dat je dan de rest van je woning niet meer warm krijgt, dan wordt het tijd voor cv tuning (is hier op GoT een heel topic over).

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Toekan schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:47:
[...]

Ik ben wel handig. Het is alleen een klus wat ik nog niet eerder heb gedaan.

[...]

Aangezien je handig zegt te zijn: https://www.kikrotterdam.nl/draaikiep_basic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-09 11:18
fenrir schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:22:
[...]

Je kan ook de thermostaatknop van een van je radiotoren helemaal open draaien en er vervolgens afblijven. Meestal word die in de badkamer hiervoor gebruikt. Stel dat je dan de rest van je woning niet meer warm krijgt, dan wordt het tijd voor cv tuning (is hier op GoT een heel topic over).
Dus een thermostaatknop volledig openzetten in de badkamer is voldoende? Ik had zoiets al voorbij zien komen na het een en ander googlen. Maar ik wilde eigenlijk een mengkraan erop zetten omdat ik bang was dat een thermostaatknop zelfs op de hoogste stand dichtgeknepen wordt opgegeven moment.

Ik ga de leidingen naar de convectoren afdoppen en daarna de boel weer vullen, dit omdat de vloerverwarming pas over 4 weken gefreesd wordt. Ik wil in de tussentijd toch wel wat warmte. Maar dan moet ik inderdaad wel alsnog een oplossing verzinnen zoals het ventiel dat @gibraltar linkte. Want de vloerverwarming verdeler is in feite ook een dichterknijpert toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjanvdkolk
  • Registratie: Augustus 2009
Bytebandit schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:14:
[...]

Dus een thermostaatknop volledig openzetten in de badkamer is voldoende? Ik had zoiets al voorbij zien komen na het een en ander googlen. Maar ik wilde eigenlijk een mengkraan erop zetten omdat ik bang was dat een thermostaatknop zelfs op de hoogste stand dichtgeknepen wordt opgegeven moment.

Ik ga de leidingen naar de convectoren afdoppen en daarna de boel weer vullen, dit omdat de vloerverwarming pas over 4 weken gefreesd wordt. Ik wil in de tussentijd toch wel wat warmte. Maar dan moet ik inderdaad wel alsnog een oplossing verzinnen zoals het ventiel dat @gibraltar linkte. Want de vloerverwarming verdeler is in feite ook een dichterknijpert toch?
Bij ons heeft de installateur zo’n bypass vlak voor de verdeler geplaatst bij de aanleg van de vloerverwarming. Ik verkeer in de veronderstelling dat dit standaard is, wanneer de vvw radiatoren zonder regeling vervangt. Maar dat zou ik dus even navragen bij je installateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:20
Bytebandit schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:14:
[...]

Je kan de knop van de thermostaatkraan af halen, dan staat die gewoon open en hoef je dus niet bang te zijn dat die toch een keer dicht gaat.

Bij voorkeur doe je dit natuurlijk in de ruimte waar de thermostaat hangt. Maar daar heb je nu vast geen radiator meer, zou tenminste niet logisch zijn om in de ruimte waar de thermostaat hangt ook thermostaatkranen te hebben. Je kan de thermostaat evt ook tijdelijk in een andere ruimte hangen door de draden te verlengen.

[ Voor 14% gewijzigd door decipherer op 28-03-2024 00:00 ]

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjanvdkolk
  • Registratie: Augustus 2009
Edit: dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door henkjanvdkolk op 27-03-2024 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 22:29
Huur een container waarvan de voorkant open kan, dan rij je de kruiwagens via een plank (hoogteverschil is dan maar zo’n 20cm) zo de container in. Valt erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
3_s schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:34:
[...]

Ik heb gelukkig dat al mijn ramen naar buiten open gaan. Wat een ellende met naar binnen draaiende ramen (condens op raam drupt nogal eens) ik al gehad heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:41
Toekan schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:54:
[...]

Dat is voor nu geen optie. Ooit komen er wel kunstof kozijnen, maar dat is een lange termijn project.
Als het op termijn toch vervangen gaat worden, kun je nu nog wat verbouwen zonder te grote consequenties...

Zelf zou ik het raam inkorten, nieuw glas bestellen en de bovenkant dicht zetten met een plaat. Maar dat is inderdaad wel een lekker klusje waar je even mee bezig bent.
Pagina: 1 ... 372 ... 467 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/