Volgens de montagehandleiding is de bevestigingsafstand 30 cm hart tot hart. Gewicht van de panelen is 2,6 kg per m2. Dus zeg max 4m2 à 10 kg. Dat beantwoord dan je 1e vermoedenMvd1981 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:59:
[...]
Graag gedaan!CD60/27 is inderdaad voldoende in jouw opzet, je gaat geen zelfdragende plafonds bouwen die een grote overspanning hebben met een zwaar gewicht30cm tussenruimte is op zich wel dicht op elkaar. Je zou kunnen kijken of 60cm mogelijk is, zeker als je twee lagen kruislings op elkaar monteert. Ik ga er van uit dat jouw plafondmateriaal niet zwaarder is dan een standaard 12.5mm Diamond Board plaat van Knauf.
Als je 1 laag direct op de balken monteert zou dat ook prima zijn, ik begrijp dat je wellicht iets minder vlak uitkomt (volgens de handleiding), maar goed, wellicht dat je nog iets met wigjes kan doen als je echt slecht uitkomt. Vooral een goede waterpas of laser gebruiken om de uitlijning goed te krijgen!
Weet je zeker dat het gewicht van de
De bedoeling is dat ik een plafondprofiel U27/30 (NR 1) gebruik voor langs de wanden. Het plafondprofiel C60/27 (NR 2) schuif ik daar dan in. Vervolgens bevestig ik de C60/26 (Nr 2) aan het plafond met een Metal Stud Directhanger. En inderdaad, even met een 360 kruislijnlaser ervoor zorgen dat in ieder geval die plafondprofielen U27/30 (Nr 1) waterpas hangen. Minimaal verschil valt dan echt niet meer op. Het zijn maar kleine afstanden.
/f/image/hLFD1Q5xjy6h9wSuUfp4rnXP.png?f=fotoalbum_large)
Ik kon zo in het handboek niet direct vinden om de hoeveel cm ze geplaatst moeten worden maar gezien het gewicht denk ik dat misschien 3 genoeg is per balk van 2 meter.
[ Voor 14% gewijzigd door ViezeVis op 01-11-2023 14:29 ]