Hallo medeklussers,
Ik ben onlangs eigenaar geworden van een tussenwoning en ben druk bezig met verbouwen. Even een korte toelichting wat ik allemaal aan het aanpakken ben:
In de woning bevond zich een lange gang die doorliep naar de keuken met een toilet wat als het ware als hokje in de keuken zat. Dit kon uiteraard veel praktischer zie ook deze schets met "huidige locatie WC" en "toekomstige locatie wc". Inmiddels heb ik de 'huidige wc' al gesloopt en is de riolering, water toever etc etc al verplaats
Een van de klussen die nu nog mijn lijstje staat is het laten stucen van de woning. De huidge situatie is dit:
Ik heb een houten constructie gemaakt in het kozijn aan de achterzijde van het toekomstige toilet
Deze heb ik geisoleerd en vervolgens afgewerkt met constructieplaten aan de WC kant.
De andere kant heb ik afgewerkt met bouwplaten van 5CM dik aangezien het kozijn ook 5Cm dik is. Dit komt ook perfect overeen met de muur (linkerkant en bovenkant)
Nu heb ik een stucadoor over de vloer gehad en hij geeft aan dat hij niet over het houten kozijn heen kan stucen omdat dit gaat scheuren. Het advies was om om over de gehele wand een nieuwe bouwplaat te maken van 4mm zodat daar overheen gestuct kan worden.
Ik heb wat gegoogled en daar wordt her en der wel aangegeven dat er wel over gegrond hout gestuct kan worden.
Mijn vraag is dus of het inderdaad niet mogelijk is om direct over hout te stucen, en of er andere alternatieven zijn om dit probleem op te lossen. Deze bouwplaten kosten namelijk al snel €13.50 per stuk
voor afmetingen 120x60x4...
In ieder geval dank voor jullie input en advies!