[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 323 ... 466 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

vso schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 15:54:
ik zoek dik (waterdicht) plastic ik wil namelijk de schuurvloer gaan verhogen die op tegels staat de schuur zelf is overgens beschermt met composiet zodat het niet direct op de tegels staat .. maar de instap heeft een verhoging daar wat plastic onder leggen voorkomt optrekkend vocht en maakt het iets aangenamer in de schuur als je daar iets gaat doen in de winter.. tussen de balken leg ik nog wat tempex in blokken gezaagt
Landbouwplastic halen bij de lokale agroshop?

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:11
ik zoek dik (waterdicht) plastic ik wil namelijk de schuurvloer gaan verhogen die op tegels staat de schuur zelf is overgens beschermt met composiet zodat het niet direct op de tegels staat .. maar de instap heeft een verhoging daar wat plastic onder leggen voorkomt optrekkend vocht en maakt het iets aangenamer in de schuur als je daar iets gaat doen in de winter.. tussen de balken leg ik nog wat tempex in blokken gezaagt
Inkuilfolie/landbouwplastic inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

GeertH schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:15:
[...]

Inkuilfolie/landbouwplastic inderdaad
Inkuilfolie ? kan je die term als je kan wat meer uitleggen ?

ik zat eventueel aan vijverfolie te denken maar landbouwplastic lijkt me inderdaad wat beter.

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

vso schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:21:
[...]

Inkuilfolie ? kan je die term als je kan wat meer uitleggen ?
Dat is landbouwfolie. Die folie wordt gebruikt om bijvoorbeeld gehakselde mais in te kuilen. Zodat ie kan gaan gisten.

Vijverfolie is een stuk sterker, maar ook duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
- eigen topic gemaakt.

[ Voor 97% gewijzigd door Jan-man op 09-08-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

Pvc zijl? Hoe groot moet het zijn?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16

Toppe

Oké ✅

EPDM :D

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Een niet gebruikte radiator die aangesloten is met 2 kunststof buizen van 2x16 wil ik afdoppen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEDk3BXDwbYd1XsTTKk2FAhr7uo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HWDHdjdCoV3agTlTPwns9PjM.jpg?f=user_large

Met de onderdelen in de cirkel (per buis) moet het volgens mij lukken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JH-FXg8VZRBnn1wZoiLk7LAitkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b94zI9EbuiJrB1XE5BGYLCkL.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst de stalen wartel er omheen, dan de knelring, vervolgens het dopje met de 4 rubber ringen in de buis drukken.
Op dit geheel de messing dop vastzetten die rechts bovenaan op het plaatje staat.
Die messing dop past perfect over het dopje met de 4 rubber ringen.

Kan ik in plaats van die messing dop, ook die aftapper die er onder staat hierop aansluiten?
Die aftapper past in de stalen wartel (links).

Deze radiator zit vlakbij een deur naar buiten, dan zou ik hiermee het gehele CV systeem het makkelijkst kunnen laten leeglopen indien nodig.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 21:04
henkNL schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:26:
Een niet gebruikte radiator die aangesloten is met 2 kunststof buizen van 2x16 wil ik afdoppen:

[Afbeelding]

Met de onderdelen in de cirkel (per buis) moet het volgens mij lukken:

[Afbeelding]

Eerst de stalen wartel er omheen, dan de knelring, vervolgens het dopje met de 4 rubber ringen in de buis drukken.
Op dit geheel de messing dop vastzetten die rechts bovenaan op het plaatje staat.
Die messing dop past perfect over het dopje met de 4 rubber ringen.

Kan ik in plaats van die messing dop, ook die aftapper die er onder staat hierop aansluiten?
Die aftapper past in de stalen wartel (links).

Deze radiator zit vlakbij een deur naar buiten, dan zou ik hiermee het gehele CV systeem het makkelijkst kunnen laten leeglopen indien nodig.
In theorie moet dat kunnen ja. Wat voor soort buis is het? Henco? Uponor? Ik weet dat de knelringen voor Henco een insnede hebben, niet voor niks, het is natuurlijk van buiten zachter dan koper of staal. Grote kans dus dat als je die knelring gebruikt, dat het gaat lekken omdat de knelring zicht niet hard genoeg kan zetten.

Nogmaals, er bestaan sets om dit soort buis te knellen op messing dus zou het mijn inziens mogelijk moeten zijn om daar een einddop op te zetten maar die knelring is niet de juiste.

Edit: Zie dit bijvoorbeeld: https://www.123installati...-knelset-16x1-2-10-1604sn

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
1nsane schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:15:
[...]

In theorie moet dat kunnen ja. Wat voor soort buis is het? Henco? Uponor? Ik weet dat de knelringen voor Henco een insnede hebben, niet voor niks, het is natuurlijk van buiten zachter dan koper of staal. Grote kans dus dat als je die knelring gebruikt, dat het gaat lekken omdat de knelring zicht niet hard genoeg kan zetten.

Nogmaals, er bestaan sets om dit soort buis te knellen op messing dus zou het mijn inziens mogelijk moeten zijn om daar een einddop op te zetten maar die knelring is niet de juiste.

Edit: Zie dit bijvoorbeeld: https://www.123installati...-knelset-16x1-2-10-1604sn
dit is een knelset van pentec voor meerlaagsebuis naar "15 mm knel" gewoon de juiste set dus.

alleen niet van het merk van de buis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Het is voor zover ik weet Henco buis en inderdaad een Pentec knelset.

Nu word ik wel aan het twijfelen gebracht, wel of niet te doen hiermee? :?
Anders haal ik een andere set.

[ Voor 12% gewijzigd door henkNL op 08-08-2023 21:46 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De set is goed. Maar de aftapper zou ik er niet op zetten. Die is niet voor een knelkoppeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

henkNL schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:42:
Het is voor zover ik weet Henco buis en inderdaad een Pentec knelset.

Nu word ik wel aan het twijfelen gebracht, wel of niet te doen hiermee? :?
Anders haal ik een andere set.
kan gewoon, je hebt alleen geen systeem garantie, maar die heb je niet nodig want het gaat bij juiste montage niet lekken. ;) (zonder de aftapper, dan kan je beter een stopkraantje kopen)
of deze er tussen, dan past het wel goed
https://www.gamma.nl/asso...endraad-x-15-mm/p/B589586

[ Voor 17% gewijzigd door twain4me op 08-08-2023 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Bedankt allen :) dan ga ik m gewoon zo monteren, en zonder die aftapper.

[ Voor 11% gewijzigd door henkNL op 08-08-2023 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
Maandag komt eindelijk de keuken binnen!

Waar zouden jullie spaanplaat randen voor bij de spoelbak mee afwerken?

Ik zat te denken aan insmeren met dunne epoxy in meerdere lagen aanbrengen zodat dit er lekker in kan trekken en dan een randje aluminium tape er overheen voor de scherpe rand.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:26
Ik heb in het verleden wel eens siliconen kit gebruikt, maar wat je zelf zegt klinkt denk ik nog beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:26
Gewoon een laag siliconenkit inderdaad. Eigenlijk zou het al niet voorbij de silliconenkit onder de rand door moeten kunnen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
LED-Maniak schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 00:28:
Maandag komt eindelijk de keuken binnen!

Waar zouden jullie spaanplaat randen voor bij de spoelbak mee afwerken?

Ik zat te denken aan insmeren met dunne epoxy in meerdere lagen aanbrengen zodat dit er lekker in kan trekken en dan een randje aluminium tape er overheen voor de scherpe rand.
Ik neem aan dat er al een toplaag op het keukenblad zit tegen vocht? Dat het afwerken dat je hierboven noemt alleen voor de rand van het gat is?

Op zich lijkt het me niet verkeerd om op de rand van het blad wat verf / lak / epoxy op te doen, maar normaalgesproken spuit je wat siliconenkit (in een passende kleur) op de bovenkant waar de wasbak moet komen te liggen, daar leg je de wasbak op. Doe er wat water in voor gewicht om het overal goed aan te laten sluiten, en maak dan de kit rand netjes. Water zou nooit voorbij die kitrand moeten kunnen komen, anders gaat het in het kastje eronder ook nat worden, met alle narigheid van dien.

Als de spaanplaat een scherpe rand heeft, misschien even met wat schuurpapier of vijl eroverheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:26
henkie196 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:44:
[...]
Water zou nooit voorbij die kitrand moeten kunnen komen, anders gaat het in het kastje eronder ook nat worden, met alle narigheid van dien.
Inderdaad, "zou" niet moeten. Maar voor just in case heb ik destijds het gezaagde gat toch met siliconenkit ingesmeerd. Een nat kastje is tot daar aan toe, maar een werkblad (L vorm) vervangen zou veel werk zijn. Een kastje kan wel een plasje water hebben op het gelamineerde gedeelte, maar bij een werkblad met open spaanplaat is dat mogelijk toch wat ernstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Precies, better safe than sorry. :)
Ik ga ze maar vernissen met epoxy en dan de randen even afronden dat het makkelijker er in trekt.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:00
Nieuw huis, dus nieuwe Pax kasten. Heb best veel ervaring met Pax kasten en vind het vast timmeren van het achterpaneel altijd maar een goede met het malletje en hameren.
Moet ongeveer tien kast delen in elkaar zetten. Iemand tips? Een simpele tacker kopen? Iets slims dat je niet te ver naar binnen niet?
Heb de search en google gebruikt maar vind verrassend weinig terwijl ik vaak kasten tegen kom met nietjes erin.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

ice-T106 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:50:
Nieuw huis, dus nieuwe Pax kasten. Heb best veel ervaring met Pax kasten en vind het vast timmeren van het achterpaneel altijd maar een goede met het malletje en hameren.
Moet ongeveer tien kast delen in elkaar zetten. Iemand tips? Een simpele tacker kopen? Iets slims dat je niet te ver naar binnen niet?
Heb de search en google gebruikt maar vind verrassend weinig terwijl ik vaak kasten tegen kom met nietjes erin.
Moet gewoon kunnen, zolang je er maar genoeg in niet zodat die z'n stevigheid behoudt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Heb zelf een elektrisch nietpistool, die doet de truck ook uitstekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gewoon een hand-tacker / nietmachine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

das wel een duur grapje :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wat is duur? Over 4 jaar alles weg moeten halen omdat je plastic gescheurd is lijkt me nog zinlozer :D

En als het om 10m2 gaat dan vallen de prijzen nog best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

henkNL schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:08:
Vraag van mij; is het niet slimmer om de buizen door te lussen? Afhankelijk van waar de radiator zit in je systeem kan je anders lange stukken loze pijp in je systeem krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Toppe schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:35:
[...]

Wat is duur? Over 4 jaar alles weg moeten halen omdat je plastic gescheurd is lijkt me nog zinlozer :D

En als het om 10m2 gaat dan vallen de prijzen nog best mee.
hmmm, ja daar zeg je wat....nou ken ik niet alle landbouwfolies uit mijn hoofd maar ik kom het wel eens tegen en daar zit best zwaar/dik spul tussen maar EPDM rekt veel en is ook aardig dik.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Fraggert schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:38:
[...]

hmmm, ja daar zeg je wat....nou ken ik niet alle landbouwfolies uit mijn hoofd maar ik kom het wel eens tegen en daar zit best zwaar/dik spul tussen maar EPDM rekt veel en is ook aardig dik.
Veel van die folie is 150my, dat is 0.15mm. EDPM is 1.52mm, aanzienlijk dikker.

Ook zit er op die folies vaak 12 maanden UV garantie, EPDM kan veel meer hebben :D

[ Voor 9% gewijzigd door Toppe op 09-08-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Afbeeldingslocatie: http://graper.info/Weblog/Bleog/Loodjes1.jpg
sla je ze er op de juiste plek in

ik pak een bakje mik de spijkers erin en go ..

ik had een (lidl) elektische niet machine .. bah .. weer verkocht .. de compressor variant werkt beter. maar your milage may vary ..

Als het spijkeren je tegenzicht zijn er genoeg "studenten" die voor paar euro de kasten (service via ikea oid) ook nog in elkaar rammen voor je

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
lex schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:37:
[...]

Vraag van mij; is het niet slimmer om de buizen door te lussen? Afhankelijk van waar de radiator zit in je systeem kan je anders lange stukken loze pijp in je systeem krijgen
Dat is ronduit onverstandig en killing voor het rendement van je verwarmingsinstallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Wolly schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:59:
[...]

Dat is ronduit onverstandig en killing voor het rendement van je verwarmingsinstallatie.
Omdat je retour dan te warm is? Klinkt logisch :X vroeg het me gewoon af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
lex schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:00:
[...]

Omdat je retour dan te warm is? Klinkt logisch :X vroeg het me gewoon af
Correct.

Vaak is het makkelijker af te doppen in de verdeler die bij moderne huizen ergens op de verdieping hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
lex schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:37:
[...]

In de cementdekvloer zit een t-stuk voor zowel aanvoer als retour, het ongebruikte loze stuk zal max 1 meter zijn.
Heb hier helaas geen verdeler.

Als ik ze door zou verbinden, dan krijg je kortsluiting. Warm gaat gelijk naar koud retour.

[ Voor 3% gewijzigd door henkNL op 09-08-2023 12:16 ]

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 18:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buLAfgNBKGhUDt5GzjdUFHTuz8E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5HYvZAhUCItCs8PEyvGoa9Oc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSGHvs3MPu_Ln-3gs5SxJaspQeo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWC8ygi4LqRfu3aM50R33LsB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ap2fq1jT9tP3p8OCa1IwFQR0gYc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8D0jBZQyskeYnfu1rSSGtNm.jpg?f=fotoalbum_tile

Het projectje van deze vakantie, nog niet helemaal af maar goed onderweg.
De trapkast had erg veel loze ruimte waar we door de vriezer die erin staat niet goed bij konden.
Dus de wand die er zat eruit gesloopt, en mooie lades ingemaakt.
Laderail van 70cm dus lekker grote lades, ideaal voor de schoenen. Bij de bovenste lade nog een "secret" hoekje voor lange spullen. Nu ligt daar het cadeau papier :P
Het bovenste gedeelte moet ik nog wat aanpassen, komt nog een rail vlak onder voor de stabiliteit.
En dan nog een paar plankjes tegen die achterwand zodat er meer kleine dingen kunnen staan.

Alles ie gemaakt met de ongeveer precies methode. Dus kijken waar je tegen aanloopt en dan oplossen.
Dus ja, dingen zitten soms wat scheef of net niet helemaal netjes strak.
Aan de andere kant, het huis is ook zo scheef als een malle dus op deze manier valt het minder op :+
Vrouwtje blij = ik blij.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:40

dragonhaertt

@_'.'

Voor het schilder-klaar maken van betonnen muren (waar eerst behang op zat) kom ik veel verschillende oplossingen tegen. Het gaat dus om een extreem dunne laag alleen maar bedoeld om de oneffenheden glad te maken.

Ik heb een beetje zitten zoeken en kom tot de volgende conclusie:

Poeder: Knauf ProFinish
Kant en klaar: Knauf Fill and Finish of Knauf Finishpasta

Ik heb ook gekeken naar de volgende alternatieven, maar die lijken allemaal voor andere ondergronden of diktes: Fix and finish, uniflot, stucpasta
Daarnaast is er nog Alabastine Muurglad en Modulan superfinish.

Is er iemand die het verschil tussen de Knauf Fill and finish en de Knauf finishpasta kan uitleggen?
Verder lijkt het me dat de poedervormen goedkoper zijn, maar kortere verwerkingsduur hebben en meer werk (aanmaken)?

Ik laat me graag corrigeren in mijn zoektocht naar alle verschillende opties O-)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Ik wil graag de kozijnen binnen een nieuw likje verf geven. Is het dan belangrijk om voor hetzelfde type verf (water- of oliebasis) te gaan als wat eerder gebruikt is? Hoe kom ik er achter wat er nu op zit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:54
dragonhaertt schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:57:
Voor het schilder-klaar maken van betonnen muren (waar eerst behang op zat) kom ik veel verschillende oplossingen tegen. Het gaat dus om een extreem dunne laag alleen maar bedoeld om de oneffenheden glad te maken.

Ik heb ook gekeken naar de volgende alternatieven, maar die lijken allemaal voor andere ondergronden of diktes: Fix and finish, uniflot, stucpasta

Is er iemand die het verschil tussen de Knauf Fill and finish en de Knauf finishpasta kan uitleggen?
Verder lijkt het me dat de poedervormen goedkoper zijn, maar kortere verwerkingsduur hebben en meer werk (aanmaken)?

Ik laat me graag corrigeren in mijn zoektocht naar alle verschillende opties O-)
Ik heb tijdens mijn verbouwing boven een combinatie gebruikt van poeder en Knauf fill and finish. Ik heb eerst de hoeken, naden etc gevuld met knauf fix en finish en daarna de boel (relatief) glad gestreken met de kant en klare Fill en finish. Op deze manier werden de grootste onteffenheden waar het meeste materiaal in gaat gevuld met pasta op poederbasis en kon ik zonder veel stress de boel netjes afwerken met de duurdere kant en klare pasta. Uiteindelijk na schuren heel tevreden met het resultaat.

Nog een tip: ik heb veel gehad aan de filmpjes van Vitalie Interbouw https://www.youtube.com/p...EtsHqCoqLP70QDVCyvEOd7rcy

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordMithril
dragonhaertt schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:57:

Alabastine Muurglad verkocht ik altijd onder de noemer "stuccen voor dummies" .
Hadden zelf een keer een 70 jaar oude oma die naderhand terug kwam om te vertellen dat ze het allemaal mooi strak had gekregen.
Kost wat en je moet die roller en strijker erbij nemen maar basically, iedereen kant het.
de Knauf Finish pasta is de stap daar net boven, wel "gewoon stuccen" maar tot max 2mm.
Prijs technisch vaak leuker dan de Muurglad versie. Maar je moet er iets meer handigheid mee hebben.
De Fill en Finish is grofweg t zelfde, maar tot 3mm en daarmee meer bedoeld voor net gezette AK gipsplaten. Dus ook marginaal minder fijne afwerking.

Poeder is altijd goedkoper maar ook meer werk. je moet het in de goede verhoudingen aanmaken.
De verwerkingstijd is stuk krapper. Je moet dus zeker weten dat je het gaat halen in die tijd.
Maar je kan er dus ook wel meer mee spelen. Iets diepere gaten? Maak beetje aan dat net wat dikker is, heb je minder kans op druipers.

[ Voor 9% gewijzigd door LordMithril op 09-08-2023 13:30 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
Koekstra schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:53:
[...]

Heb zelf een elektrisch nietpistool, die doet de truck ook uitstekend!
Tp. Dan pik ik denk ik zoiets op:
https://www.gamma.nl/asso...e-tacker-tre550/p/B289204
Is denk ik een stuk fijner dan 400 spijkertjes 1 voor 1 met dat plastic ding erin te timmeren.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
vso schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:43:
[...]

[Afbeelding]

ik had een (lidl) elektische niet machine .. bah .. weer verkocht .. de compressor variant werkt beter. maar your milage may vary ..

Als het spijkeren je tegenzicht zijn er genoeg "studenten" die voor paar euro de kasten (service via ikea oid) ook nog in elkaar rammen voor je
Ja vaak genoeg gedaan. Daarom zoek ik nu voor 10 kastdelen die ik snel af wel hebben even iets anders dan 400 spijkers in dat ding friemelen en timmeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:07
ice-T106 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:47:
[...]

Tp. Dan pik ik denk ik zoiets op:
https://www.gamma.nl/asso...e-tacker-tre550/p/B289204
Is denk ik een stuk fijner dan 400 spijkertjes 1 voor 1 met dat plastic ding erin te timmeren.
Heb hier 7 van die kasten staan, maar zo lang ben je er ook weer niet mee bezig. Het is sneller om die spijkertjes er in te slaan dan naar de winkel te gaan voor die tacker en het dan te doen ;)

Overigens is elk excuus voor nieuw gereedschap een goed excuus ;)

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ice-T106 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:51:
[...]

Ja vaak genoeg gedaan. Daarom zoek ik nu voor 10 kastdelen die ik snel af wel hebben even iets anders dan 400 spijkers in dat ding friemelen en timmeren.
kans is groot dat je alsnog door de wand heen schiet .. als je hem verkeerd houd, + spijker/nietjes wisselen oid .. ben je niet veel sneller uit

ik zou een compressor pakken en tacker dan een cheap-ass 30,- elektrische variant overgens, ik had een koffer model compressor (na elk "schot" was de druk eraf) maar het voldeed ..

maar doe vooral wat je het beste lijkt :)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:18
vso schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:01:
[...]

kans is groot dat je alsnog door de wand heen schiet .. als je hem verkeerd houd, + spijker/nietjes wisselen oid .. ben je niet veel sneller uit

ik zou een compressor pakken en tacker dan een cheap-ass 30,- elektrische variant overgens, ik had een koffer model compressor (na elk "schot" was de druk eraf) maar het voldeed ..

maar doe vooral wat je het beste lijkt :)
Een elektrische is niet alleen goedkoper (zelfs al zou je voor een wat betere gaan), maar maakt vooral niet een half uur lang de ongelofelijke t*fusherrie die een compressor, zeker een koffermodel (die ik zelf ook heb voor de autobanden), wél maakt. Dat zou ik echt niet binnen willen hebben.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 21:20

FreakNL

Well do ya punk?

Hele basic vraag. Ik ga op zolder een nieuwe kamer creëren (dat is nog niet zo basic uiteraard, maar daar krijg ik hulp bij)..

Nu wil ik alvast wat elektra en verlichting voorbereiden.

Ik heb nu 1 bestaande WCD (4 voudig) in de beoogde kamer. Deze zit op 20cm van de grond. Deze zal op termijn achter lambrisering wegvallen. Het lijkt me verstandig als ik hier dus een centraaldoos van maak (ipv een WCD) en vanaf dat punt de 3 beoogde WCD's ga voeden. Dat is allemaal geen rocket-science verder, ik heb gewoon aarde, fase en nul in die WCD..

Waar ik mee zit; Er komt ook verlichting (uiteraard), spotjes in een vals plafond met een dimmer. Deze dimmer komt in een nieuw op te trekken muur.. Welke bekabeling moet ik nou voorbereiden daarvoor? Is dat gewoon zo simpel als dit:

Vanaf de centraaldoos (of door van een nieuw WCD) naar de plek vd dimmer:
fase (die gaat in de dimmer)
nul (omdat je die nu eenmaal nodig hebt)

Vanaf de plek vd dimmer:
schakeldraad (komt uit de dimmer en gaat door naar de plek waar de spots komen)
nul (zie boven, kan eventueel on-onderbroken)

Moeilijker is het toch eigenlijk niet? Of vergeet ik nu echt iets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
FreakNL schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:32:
*snip*

Vanaf de centraaldoos (of door van een nieuw WCD) naar de plek vd dimmer:
fase (die gaat in de dimmer)
nul (omdat je die nu eenmaal nodig hebt)

Vanaf de plek vd dimmer:
schakeldraad (komt uit de dimmer en gaat door naar de plek waar de spots komen)
nul (zie boven, kan eventueel on-onderbroken)

Moeilijker is het toch eigenlijk niet? Of vergeet ik nu echt iets? :)
Nope, dat is het. Je kan evt nog je aarde meenemen mocht je dat willen en kwijt kunnen in je armatuur.
Het vervelendste is vaak dat je in een al krappe doos je nu ook nog een nul draad gaat verbinden.
Maar vanuit het technisch werkende aspect heb je het bij het goede eind.

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:54
simonr schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:01:
Ik wil graag de kozijnen binnen een nieuw likje verf geven. Is het dan belangrijk om voor hetzelfde type verf (water- of oliebasis) te gaan als wat eerder gebruikt is? Hoe kom ik er achter wat er nu op zit?
Hoe je er achter komt wat er op zit durf ik niet te zeggen.
Voor binnen zou ik watergedragen verf gebruiken, als de huidige laag er al lang opzit zal dat geen probleem zijn ook als dat op terpentine basis was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

twain4me schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:40:
ik ben een oude schuur tot woonhuis aan het verbouwen, uiteraard met oude balken en andere oude troep
Zo ook carbuleum gelukkig vooral buiten gebruikt en op de delen die toch vervangen moesten worden, maar ik heb 1 stukje op een balk ( totaal 0,5 m2 ofzo) wat straks wel binnen is

nu heb ik wel eerder succes gehad met een heel klein stukje verwijderen door lamellen schijven te gebruiken
nu smeer je het daar ook mee uit dus moet je heel veel schijven wisselen (opzich niet zo heel erg) maar dus eigenlijk ook onnodig diep het hout weg moet halen door steeds opnieuw kruis besmetting. ik zoek eigenlijk een manier om zoveel mogelijk weg te halen om daarna de balk te schuren/schaven/lakfrezen.
ff een update

krabben, metaal detecten en de electrische schaaf, voor de deuken, gaten etc. een freesje in de dremel of gewoon weggezaagt met de fein :) eigenlijk is er overal minimaal 3 mm afgegaan. ook duidelijk te zien aan de veel lichtere hout kleur..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZMM5cjZxgy0e4mh0lYv1xaSATY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KHqw9pvtcuZIH3FCKS6alkFB.jpg?f=fotoalbum_large

en het nieuwe kozijn staat er al naast *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_mutudY2WGBwsA8MN_PWQMFnpA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0G6KH4xEtz142F0Z9jgJdqii.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 13:58

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik moet een nieuw pannendak (want 100 jaar oud) en nu ontdek ik dat het dakbeschot, wat ik deels van binnen uit kan zien en is dichtgeschildert met lak (vorige bewoners don't ask) rot is op een plekje. Ik prikte er zo door heen :|

En nu moet ik in de jungle van google op zoek naar een dakdekker. Man wat een ellende. Al die sites zijn ruk, iedereen doet zich stoerder voor dat ze zijn en ik geloof er allemaal niks van. Iemand een goede tip voor een dakdekker regio Utrecht stad?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52
Even een kleine update, de afgelopen 2,5 week niet stil gezeten.

Klusjes:
- elektra verleggen
- muren strak maken en verven
- slaapvide maken
- ombouw bed maken
- laminaat leggen

Wat nog moet gebeuren:
- hekje afmaken en monteren aan de vide
- trap maken om op de vide te komen

Daarna mag mijn vrouw het gaan finetunen voor m’n dochter. Leuke klus vind ik, tot nu toe 👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5RQJewums21LXw49OM_qoxoZfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7oDLkJxESMJuE4jg0ZV9u6b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXn_UrlsqpIBgBWtQKSt_ym6ghs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtqcWwBVW7ZOCzdHFlR77Iui.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mnh3xROcymBx-NHODGoz02xhXKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TkLgXtpEF0biJpBIY1qAKbBs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZY7lsxl8Y1xQ91Hjtw1U0zHas1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2YXimEQWdYH3cdz0UYNQYhTu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:12
simonr schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:01:
Je kunt dit testen door spiritus op een doek te doen en een tijdje (20 seconden ofzo) over het kozijn te wrijven. Als de verf afgeeft is het op waterbasis, zo niet dan is het een alkydhars (terpentine) verf.

Ik zou binnen altijd voor watergedragen gaan, zeker bij lichte kleuren (alkydverf vergeeld binnen). Als er nu alkydverf op zit zou ik het zelf eerst gronden met een watergedragen primer maar niet iedereen doet dit. Daarna kun je het aflakken met een verf op waterbasis.

Andersom kan dit overigens niet zo makkelijk, ga niet met een alkydverf over een watergedragen systeem heen.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:51
henkNL schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 22:08:
Nog iets eventueel als je tenminste nog niet begonnen bent?
Waarom zoek je op de verdeler niet op welke slangenset het is en knip je de slang 10 cm onder de verdeler af en zet je daar die knelset van pentec niet op. Kun je tenminste dat voetje ook weghalen als je de vloer wilt aanhelen. Zo een voetje met 2 slangen uit de vloer met einddoppen erop is nou ook geen sierstuk.

[ Voor 8% gewijzigd door scofield op 09-08-2023 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Ik heb ze hier met dunne schroeven gedaan, ik heb de ervaring dat spijkers en nietjes loskomen, zeker met een vrouw, die heeft kasten vol kleren maar niks om aan te trekken (oké ze heeft een manege dus overmatig veel kleding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
scofield schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:09:
[...]

Nog iets eventueel als je tenminste nog niet begonnen bent?
Waarom zoek je op de verdeler niet op welke slangenset het is en knip je de slang 10 cm onder de verdeler af en zet je daar die knelset van pentec niet op. Kun je tenminste dat voetje ook weghalen als je de vloer wilt aanhelen. Zo een voetje met 2 slangen uit de vloer met einddoppen erop is nou ook geen sierstuk.
Bedankt voor je tip, en ik ben nog niet begonnen.
Ik heb hier helaas geen verdeler hangen, anders had ik dat inderdaad gedaan :)
Alles is voor zover ik weet met t-stukken aan elkaar gemaakt.

Hierbij een foto van een IR camera waar de leidingloop is te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I03H5cbVQ3TtPHIaAP0lpU9NZWE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5lTkptUwzuXyjgwhB5dmK6TO.jpg?f=user_large

Links is de aanvoer (onder de woonkamerdeur door), in het midden omhoog (onder het kastje en de muur door) gaat de leiding naar de keuken toe, en rechts zie je nog net de radiator hangen die ik weg wil hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door henkNL op 09-08-2023 21:46 ]

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
twain4me schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:33:
[...]

ff een update

krabben, metaal detecten en de electrische schaaf, voor de deuken, gaten etc. een freesje in de dremel of gewoon weggezaagt met de fein :) eigenlijk is er overal minimaal 3 mm afgegaan. ook duidelijk te zien aan de veel lichtere hout kleur..

[Afbeelding]

en het nieuwe kozijn staat er al naast *O*

[Afbeelding]
Zow, daar is een heel imperium houtworm mee groot gebracht :o Neem aan dat je de balk nog gaat beitsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

Zwartoog schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:17:
[...]

Zow, daar is een heel imperium houtworm mee groot gebracht :o Neem aan dat je de balk nog gaat beitsen?
mooi he :P
mja rot, houtworm,boktor scheuren op plaatsen waar je ze (constructief) niet wil hebben, dat soort elende, maar ze dragen niet veel meer( eigenlijk alleen hun eigen gewicht nog) , wat ik er qua afwerking exact mee ga doen weet ik nog niet, dat bepaal ik als het "af" is alles is wel ingespoten met anti houtworm spul. hoewel er geen activiteit meer was. maarja het karakter wat er inzit kan je lastig elders vinden of heel erg veel werk (het is gebouwd met allemaal 2e/3ehands hout ~ 200 jaar geleden.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 20:12
veel dingen in het nieuwbouw huis zelf gedaan(trap bekleden, trapkast, visgraat tafel gemaakt, tuinhuis, elektra verleggen, hele huis in vliesbehang gezet, tuin bestraten, ikea kast inbouwen etc) maar op onderstaande toch het meest trots omdat die best goed gelukt is, althans vind ik zelf. :+

Eerst een compleet meubel gekocht en deze als basis gebruikt om hem te verbouwen. Achteraf had ik hem zelf wel helemaal kunnen maken. Maarja dat is achteraf. Het slopen was op het begin best lastig, tot dat ik er achter kwam hoe de voorkant vast zit pff, als dat gelijkt wist had dat veel ergenis gescheeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISyeK-ojWMVdEKnmPvMS-fsD1K4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arm2Kb59BOcUEW7ZFhkXIstf.jpg?f=fotoalbum_large

Met Ayous rhombus hout de voorkant gemaakt, gaten overgenomen waar klik element in moet zodat je voorpaneel weer vast kan klikken aan de lade.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by4HU7vEgjmoYZ6_Cp7TxgG9OSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xUnClKH7z3vEPjpiTzGaxLa.jpg?f=fotoalbum_large

Zijkant ook met ayous hout bekleed, het badmeubel blad gemaakt en deze met betoncire afgewerkt. Het uiteindelijke resulstaat :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhM1yI9SsjmhUJCCoFMHIFqXLCU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGKpE3bMnVA0IWryKb7Znzxw.jpg?f=fotoalbum_large

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:39
Wat is de beste flexpur? FM330 is een stuk duurder dan bijvoorbeeld soudal flexifoam, maar ook een heel stuk duurder.

Heeft iemand ze ooit vergeleken?

[ Voor 13% gewijzigd door big bang op 10-08-2023 15:48 ]

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
big bang schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:47:
Wat is de beste flexpur? FM330 is een stuk duurder dan bijvoorbeeld soudal flexifoam, maar ook een heel stuk duurder.
Ik zweer zelf bij FM330. Bij toolstation e.d. is dat spul echt flink duurder geworden, maar bij combifit valt het nog enigszins mee. Tip van de ervaringsdeskundige: Bestel het dubbele van wat je nodig denkt te hebben ;)

Heb het niet vergeleken met Soudal, maar dat zal vast ook geen totale zooi zijn. Jammer dat de gegevens op de beide productbladen (Illbruck, Soudal) wat lastig te vergelijken zijn omdat men andere eenheden/normen hanteert.

[ Voor 34% gewijzigd door RonJ op 10-08-2023 15:57 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:11
hikhakhok schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:22:
veel dingen in het nieuwbouw huis zelf gedaan(trap bekleden, trapkast, visgraat tafel gemaakt, tuinhuis, elektra verleggen, hele huis in vliesbehang gezet, tuin bestraten, ikea kast inbouwen etc) maar op onderstaande toch het meest trots omdat die best goed gelukt is, althans vind ik zelf. :+

Eerst een compleet meubel gekocht en deze als basis gebruikt om hem te verbouwen. Achteraf had ik hem zelf wel helemaal kunnen maken. Maarja dat is achteraf. Het slopen was op het begin best lastig, tot dat ik er achter kwam hoe de voorkant vast zit pff, als dat gelijkt wist had dat veel ergenis gescheeld.
[Afbeelding]

Met Ayous rhombus hout de voorkant gemaakt, gaten overgenomen waar klik element in moet zodat je voorpaneel weer vast kan klikken aan de lade.
[Afbeelding]

Zijkant ook met ayous hout bekleed, het badmeubel blad gemaakt en deze met betoncire afgewerkt. Het uiteindelijke resulstaat :)
[Afbeelding]
Leuk idee zeg met die gevelbekleding. Juist omdat het me vrij eenvoudig uitvoerbaar lijkt met een afkortzaag erbij.

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 20:12
einz schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:17:
[...]

Leuk idee zeg met die gevelbekleding. Juist omdat het me vrij eenvoudig uitvoerbaar lijkt met een afkortzaag erbij.
Ja heel goed zelf uit te voeren, front paneel is vrij gemakkelijk af te klikken. Nieuw paneel maken, gaten overnemen en er weer in klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
hikhakhok schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je een link naar de houten panelen die je gebruikt hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ice-T106
vso schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:43:
[...]

[Afbeelding]

Je had toch gewoon gelijk. Eigenlijk goed te doen met het malletje en de hamer. En natuurlijk bijna geen risico om foutjes. Gewoon niet alle 10 in 1 dag doen dag blijft het best leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 17:27

Jrz

––––––––––––

Zwartoog schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:22:
[...]

Ik heb zelf nog nooit een lekkage van een koelkast gehad. Echter, met het schoonmaken en dus ontdooien van een vriezer kan het wel makkelijk een kliederboel worden.

Probleem is dat een PVC-buis nooit ontworpen is voor waterdichtheid. Er bestaan wel kabeldozen met een buisinschuifstuk - die zijn op dat inschuifstuk redelijk "dicht". Geen rating, maar als de invoer opzij zit dan geeft een klets water niet ineens gedoe. Zo'n ding kun je op een waterdichte kabeldoos schroeven:
https://www.elektramat.nl...1ac69640031303130393833b1

Dan heb je nog steeds geen stekker overigens, maar wel een compacte, redelijk waterveilige oplossing.
De attema en abb dozen pasten helaas niet, dus het is uiteindelijk een standaard huismerk ding geworden, wel met achterklep natuurlijk. Zit allemaal stevig, en de pvc buis zit er ook iets in, en klemt. Geen blootliggende vd-draad. Het kan nooit heel veel slechter zijn dan het kroonsteentje :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Jrz

Jrz

––––––––––––

knip, verplaatst

[ Voor 100% gewijzigd door Jrz op 10-08-2023 21:58 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Verplaatst :). De quote content kan weg ivm toekomstige search vervuiling

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 1nsane
Productief avondje, bovenkastjes opgehangen, afvoer aangesloten, afzuigkap opgehangen (die glasplaat komt achter het fornuis, de lange achter het aanrechtblad) en wat isolatie aangebracht in de erker, nog niet af maar gaat een hoop schelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbHbJTiXPe2RIfG5GYhB2PCrEKE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOho9tXxmRyL2w3r5GMggOZ6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzTu0inTOtXaxlsuTCUhZqxlHpU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGSX7oidXpMc56JGP5nYVske.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edMSkqOj8zuNMl1CFd3Aa-IIOy0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7X4JDoOuHu2WiZHLbr3xxwe.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42DRX1J5o3F7RVA41RQ8ZwS3Weo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIt9hpIFqGJOHwIHFkshDdUL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89PCYXqJijhLHKR2oaGOxcYASCw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A1pDnwzeblSwqpRl5mI3NjLs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAl5LuwkxK6EJCgu0eSdFluHzOk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ta3k21pgDu1h9xsCXt40Qq38.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

1nsane schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 23:18:
Productief avondje, bovenkastjes opgehangen, afvoer aangesloten, afzuigkap opgehangen (die glasplaat komt achter het fornuis, de lange achter het aanrechtblad) en wat isolatie aangebracht in de erker, nog niet af maar gaat een hoop schelen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Totaal geen DAT WIK IK OOK gevoelens hoor. Hoe kom je er bij...

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 07:00
Ik heb ongeveer een maand geleden mijn kelder 'uitgegraven', er lagen tegels op een zandbed. Onder het zandbed lag een betonnen fundering.
Ik heb hier gemiddeld een laag van zo'n 10 cm zand uitgehaald, in het middel loopt het (flink) af t.o.v. de randen van de kelder.
Het zand wat ik eruit gehaald heb, heb ik in een gat gegooid die ik eerder dicht heb gemaakt met 10cm cellenbeton, dit gat was vroeger het doorgeefluik/aardappelluik vanuit de tuin (inmiddels garage) naar de kelder.
In deze cellenbeton heb ik een gat geboord van 80mm om de kelder te luchten, voor dat ik de ruimte heb volgegooid met zand heb ik er een buis van 80mm in aangebracht. Op deze buis zit een ventilator die de lucht afzuigt naar buiten vanuit de kelder.
Het kelderluik en de vloer rondom het kelderluik heb ik afgedicht met rockwool en tempexplaten.

Nu is het vocht gehalte in de kelder rond de 70% á 75%, door het afdichten het kelderluik kan vanuit binnen weinig verse lucht aangezogen worden.
Is het verstandig om een 2de buis aan te brengen naast de ventilator om via de garage verse lucht aan te zuigen en (middels een ventilator) af te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kent iemand van jullie nog een goede betaalbare timmerman in de omgeving van Purmerend? Moet een Koof rond de keukenkasten getimmerd worden en ik wil kijken wat de mogelijkheden zijn om de vloerverwarming verdelers weg te werken, maar wel zodat ik er nog bij kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
Henkhuppelschot schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:32:
Ik heb ongeveer een maand geleden mijn kelder 'uitgegraven', er lagen tegels op een zandbed. Onder het zandbed lag een betonnen fundering.
Ik heb hier gemiddeld een laag van zo'n 10 cm zand uitgehaald, in het middel loopt het (flink) af t.o.v. de randen van de kelder.
Het zand wat ik eruit gehaald heb, heb ik in een gat gegooid die ik eerder dicht heb gemaakt met 10cm cellenbeton, dit gat was vroeger het doorgeefluik/aardappelluik vanuit de tuin (inmiddels garage) naar de kelder.
In deze cellenbeton heb ik een gat geboord van 80mm om de kelder te luchten, voor dat ik de ruimte heb volgegooid met zand heb ik er een buis van 80mm in aangebracht. Op deze buis zit een ventilator die de lucht afzuigt naar buiten vanuit de kelder.
Het kelderluik en de vloer rondom het kelderluik heb ik afgedicht met rockwool en tempexplaten.

Nu is het vocht gehalte in de kelder rond de 70% á 75%, door het afdichten het kelderluik kan vanuit binnen weinig verse lucht aangezogen worden.
Is het verstandig om een 2de buis aan te brengen naast de ventilator om via de garage verse lucht aan te zuigen en (middels een ventilator) af te voeren?
Het werkt wel een stuk beter als je een stukje airflow kan creeren. Maar vergeet niet dat door de grote massa van zo'n kelder het echt wel even duurt voordat je het vochtpercentage in de lucht ziet dalen. Wat ik zelf gedaan heb voor de kelder met maar één buis is er een goedkope decentrale WTW unit ingeschoven, die steeds wisselt tussen aan- en afvoer.

All-electric.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52
En nu klaar 👍 drie weken hard aan gewerkt, nieuwe slaapkamer. Nu mag de vrouw het gaan finetunen 😉

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQexzz6T12lm-NnLwCtj3Rk2XBQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OUFAVoFEPRX6MPHFgrOqV8dm.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLkM6Qgs07kK3wgOO0AJD6X9Erc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y9MN4aJDbIcCrCn3Q0MSWgtE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulHrkdikGllXgXPkkDIMS4UWNsI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3TRQ4WRZySfVo3mAlT4niI0f.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_tI18bj0zfW74TB2-2MdNOOuVY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tLavmmIVNc7hyfIn8SaYwk7C.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Nogmaals bedankt voor de tips laatst in dit topic voor het praktisch monteren van een waslijn op zolder.
Tien minuten lopen zoeken naar de juiste maat carrosseriering voor de houtdraadbouten alsnog vergeten te monteren, tja het zit wel vast ik geloof niet dat de hardhouten balkjes zullen splijten en daarom los zouden komen.

Simpel maar doeltreffend, kan mijn vriendin de bedlakens ophangen zonder dat er 'puntjes' in komen (alsof mij dat wat boeit ..)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iWToy2QEn8xqoHet2NQiWr0cyLk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YByN3mNESOVV7GC5TSCZcC9g.png?f=fotoalbum_large

Oh en wat heb ik soms toch een hekel aan de Gamma, de draadspanner is zo maximaal verzinkt dat het gat voor het draad gewoon ik denk wel de helft van de diameter miste t.o.v. wat de afbeelding hier laat zien. En altijd hetzelfde gezeik dat je positief verrast bent over een prijs (deze voor 2 en nogwat) dat je voor de zekerheid de rest van het rekje controleert of die niet verkeerd hangt en ook het prijskaartje qua benaming probeert te correleren met het artikel en er dan thuis na installatie achterkomt dat die eigenlijk twee keer zo duur was als je zag. Misschien dat ik 't uit principe morgen weer los haal en er maar gewoon een knoop tussen het laatste oogje en de draadspanner leg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:01
@True
Bij gegalvaniseerde producten is het eerder standaard dat gaatjes een beetje dichtlopen dan niet.
Gewoon met een vijltje of boortje te openen.

Ik heb een paar jaar speeltoestellen gemonteerd, je wil niet weten hoe dat uit de verzinkerij komt.
Af en toe een dag bezig geweest om alle druppels en uitsteeksels glad te vijlen en gaten op maat te maken.
Met hele goedkope artikelen is dat dus niet anders dan met dure klimtoestellen.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1nsane
Buizen van de afzuiging aangelegd en nieuwe keukenkraan geïnstalleerd.

Ik blijf het bizar vinden hoeveel duurder Gamma is met een hoop, met name sanitairkranen. Deze was rustig 90,- goedkoper bij Hornbach…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vg1xcbcwbDvvgpknMlBHgJaM9og=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ODvkZ5mP2MFlGd0VMzrQgiX1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iU-1S5apVCjXJ6fslnFShfynoNY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaWeTbibLjK5Wr04GWPCSEdr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FyF0egZ154nDSs1WT5xslbo9b4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Wa83x28zLxzCf61VBLpBgwT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfKw0Cme8sUApj5ENc1TLA5uYCc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVzesFXyqG4Uzq49PVWKf9gc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFrN63h-L5fzWjuIC3V3FeYnKh0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NogqQsGpzuMQwprhY4O0nBj6.jpg?f=fotoalbum_tile

Isolatie voor ook afgemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xxncAlRyB9kAiv6cMLC5frXliw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Js09KzRZeXdlb2b68LVQgmWi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
1nsane schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 23:37:
Buizen van de afzuiging aangelegd en nieuwe keukenkraan geïnstalleerd.

Ik blijf het bizar vinden hoeveel duurder Gamma is met een hoop, met name sanitairkranen. Deze was rustig 90,- goedkoper bij Hornbach…
Lidl.. €24,99 ziet er vrijwel hetzelfde uit, ook van chroom, nickel of zwart. Net de 2e besteld, doet niet onder voor ikea of gamma(sterker nog.. afwerking was beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
LED-Maniak schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 23:43:
[...]

Lidl.. €24,99 ziet er vrijwel hetzelfde uit, ook van chroom, nickel of zwart. Net de 2e besteld, doet niet onder voor ikea of gamma(sterker nog.. afwerking was beter).
Mja dit is Grohe, ik heb nogal een haat/liefde verhouding met Lidl, Aldi en andere zut. Die Lidl kranen gaan écht niet zo lang mee. Met name het binnenwerk is gewoon rabbig. Avital van Hornbach, is ook meh. Je voelt dat het allemaal niet zo best is. Dit voelt en is degelijk.

Kostte 100,-

Prijs/kwaliteit gezien is dat wel een goede compromis en dit zelfde kostte dus bij Gamma heel veel duurder.

[ Voor 9% gewijzigd door 1nsane op 11-08-2023 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:23
Advies gezocht over het 'inbouwen' van Pax kasten:
Ik heb nu in de 'kleedkamer' 3 meter aan Pax kasten staan. Eind van het jaar krijgt die kamer een andere functie en zullen de kasten verhuizen naar onze slaapkamer. We zijn er nog niet uit of we ze willen 'inbouwen' zoals hier of dat er schuifdeuren voor geplaatst zullen worden.
Ongeacht de gekozen methode zou ik willen weten of ik er verstandig aan doe het regelwerk op het huidige laminaat te plaatsen of het laminaat weg te halen en het regelwerk op het (minder gladde) beton te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

@HowsMyApple
laminaat vast zetten beperkt de bewegingsvrijheid die nodig is voor uitzetten. persoonlijk zou ik het gewoon weghalen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Beunklus van de week: wat vinden jullie van mijn ultra janky geimproviseerde zaagbok?
Kwartiertje werk, vele uren plezier van :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5TcqdZqdoUlw6QM5M-qYxlH888=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92gGkiyb3J0CSy9y0sUX22jf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb afgelopen week het tegelwerk van mijn badkamer afgerond (althans de wanden) en heb de hoeken tussen wanden en tussen wanden en douchebak gekit. Alleen de overgang tussen de wanden en het plafond moet ik nog doen, maar ik twijfel nog over welke kitsoort en welke kleur ik daarvoor moet nemen.

Wanden heb ik gedaan met Den Braven siliconen NO+sanitary B) in zilvergrijs (zelfde kleur als de voegen). De tegels zijn hoogglans wit, 30*60 en het plafond is witgesausd en van waterbestendig gipsplaat. Ik zou natuurlijk hier ook zilvergrijs kunnen gebruiken maar op een of andere manier heb ik het idee dat ik beter iets lichtere kit kan nemen, of toch maar gewoon zilvergrijs nemen?

En welk type, ik dacht hier misschien beter acrylaat kit te nemen zodat ik dit op het plafond nog enigszins kan overschilderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWWefnp9ewF40pY5eQU0PMKxdD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHTXbbcCwLs79AUMXDZnv58R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 13-09 18:58
Ik kom er niet uit met het volgende, ik heb klapramen op de bovenverdieping van (ongeveer) 88 breed en 120 hoog. Zie afbeelding hieronder voor de situatie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SR7Mga8sxN8BvemAJNu6RF9RZLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0souw41kpBlXpUGte4oWLpUx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nu van die raamuitzetters die straks in de weg gaan zitten bij de raambekleding die we willen en met horren gaat het ook niet goed samen..

Nu kwam ik de volgende telescopische raamuitzetter tegen alleen zie ik die zoals op onderstaande afbeelding
alleen op ramen die naar buiten open draaien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHQVbjO9YuiYOqqA9OoB1grIucI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k5aRozBwB6tULOB1SNkUCTpO.png?f=user_large

Kunnen die telescopische raamuitzetters op mijn ramen? Of is er iets anders wat ik over het hoofd zie en wat ook handig is?

Misschien dat een mede tweaker met dit zelfde probleem heeft gezeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ruudstertje schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:56:
Ik kom er niet uit met het volgende, ik heb klapramen op de bovenverdieping van (ongeveer) 88 breed en 120 hoog. Zie afbeelding hieronder voor de situatie.
[Afbeelding]

Ik heb nu van die raamuitzetters die straks in de weg gaan zitten bij de raambekleding die we willen en met horren gaat het ook niet goed samen..

Nu kwam ik de volgende telescopische raamuitzetter tegen alleen zie ik die zoals op onderstaande afbeelding
alleen op ramen die naar buiten open draaien.
[Afbeelding]

Kunnen die telescopische raamuitzetters op mijn ramen? Of is er iets anders wat ik over het hoofd zie en wat ook handig is?

Misschien dat een mede tweaker met dit zelfde probleem heeft gezeten!
Dat kan zeker dit heb ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwSb1RPUBbij4yCp04Fem220dQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/706ZMH6rPYeqAUhBzq9iR2vT.png?f=fotoalbum_large

Je moet enkel even opletten op hoe ver je kunt en wilt 'uitklappen' niet elke kan even ver reiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:03

thijsco19

KTM 990 SMT

Of gewoon zo. Aan beide kanten:
https://imgur.com/a/pgSOZKR

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Nu online
Gewoon aan beide zijkanten een.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFl8vRKOdMejQul60NizkiBNf3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Y3ynvWA0zfq2xihH1pVz6ah.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 11:50

Tjark

DON'T PANIC

@HowsMyApple En ik zou het juist óp het laminaat leggen, scheelt weer een rand/overgang om af te werken. Er is vast genoeg uitzetmogelijkheid onder de plint aan de andere kant van de kamer.

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:01
Dat dus, 2 bovenaan. d:)b
Persoonlijk vind ik ze bij @thijsco19 te laag zitten.
Maar eea heeft ook met de openingshoek te maken, hoe hoger hoe verder het raam open kan.
Wil je minder ver dan kunnen ze prima lager.

Maar je kan ze zo instellen/aandraaien dat ze het raam zelf openhouden.
Met één gaat dat minder goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Teijgetje op 12-08-2023 20:38 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:36
Mijn filterpomp heeft een stekker met twee knoppen "Test" en "Reset"
Er staan ook instructies op geschreven (druk op Reset, lampje gaat branden, druk op test , lampje gaat uit , druk weer op Reset om de pomp te gebruiken)

Ik heb de pomp al meerdere jaren (4-5 maanden in de zomers) in gebruik en zet hem eigenlijk altijd gewoon aan

Nu zou ik deze pomp eigenlijk op een tijdschakelaar willen zetten wat zo dus niet kan.

Kan ik deze stekker er gewoon af knippen en vervangen door een gewone stekker?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adjQC-TG_jfIyutgOGCZCbdkv_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L33rxtSRsPUSIW2iQGAfIN9h.jpg?f=fotoalbum_large

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:03

thijsco19

KTM 990 SMT

@louzy82
Geen elektricien dus onderstaande op eigen risico, is puur hoe ik het begrijp.

Moet je altijd op de reset knop drukken om de pomp aan te zetten? Ik ken vergelijkbare die direct aan staan als je de stekker inplugt.

Die stekker is een RCD beveiliging. Eigenlijk een aardlekschakelaar ingebouwd in de stekker.
Theoretisch kan je inderdaad de RCD stekker eraf knippen en een normale stekker erop maken.

Maar, deze extra beveiliging zorgt ervoor dat als er een lekstroom is (= kans op elektrocutie bij aanraking van de pomp / het water) de voeding wordt afgeschakeld. In plaats van de groep in de meterkast met daarbij alle andere apparaten die op die groet zitten.

Als de pomp op een eigen groep zit aangesloten of op een groep met een paar simpele verbruikers zou het geen probleem moeten zijn om er een normale stekker op te zetten. Controleer voor de zekerheid of de aarding goed aangesloten zit en goed functioneert.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Het is eigenlijk een wonder maar de geharde glasplaten die bij de keuken zaten, hebben het overleefd dus heb ik ze gemonteerd.

De lange plaat lijkt wellicht te smal maar zoals op de foto te zien, staat er een module van de stopcontacten/verlichting die nog onder de kastjes komen en dan komt het precies uit, links komt wel nog een afwerk lat om de 3cm op te vullen die daar aan lengte mist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LYc5DPMXOZp90W0xQ9w_8c-krQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/roQajfehIzoxdat7xD3msfel.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SUA-arLC5x4lGqSVRq2SWPAz_8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sy9bvMeq6oAED3QWQgHaMEGb.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 19:15
@louzy82
Andere optie is deze beveiliging te houden en erachter een stopcontact eraan te hangen (is wel kabel doorknippen) en daarop dan de tijdsklok. Zo heb ik 't gedaan voor een intex zwembad. Leek me veiliger dan die gewoon weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:28
Advies gevraagd voor het opknappen van een beschadigde tafel (lang leve dochter met nagellakremover....).
Van onze eikenhoutentafel met notenlak (matte) finish is op een aantal plaatsen de lak weg door een "ongelukje" met remover. Wat zou nou de beste manier zijn om dit op te knappen? Een perfecte oplossing is leuk, maar niet per se noodzakelijk, aan een tafel mag natuurlijk geleefd worden, maar de grootste plek (zie afbeelding) is net iets te opvallend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vovgggaXIW63f-aD4UNNanHFj7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/la5vfjII03sb6Ns7B7avkgR8.jpg?f=fotoalbum_large

Zou ik dit het beste kunnen oplossen met een polish in notenkleur (me beseffend dat er dan waarschijnlijk nog wel wat verschil te zien zal zijn), of zeggen jullie: schuren en helemaal opnieuw in de lak (of nog een derde mogelijkheid die ik over het hoofd heb gezien)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Botticelli schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 13:54:
Advies gevraagd voor het opknappen van een beschadigde tafel (lang leve dochter met nagellakremover....).
Van onze eikenhoutentafel met notenlak (matte) finish is op een aantal plaatsen de lak weg door een "ongelukje" met remover. Wat zou nou de beste manier zijn om dit op te knappen? Een perfecte oplossing is leuk, maar niet per se noodzakelijk, aan een tafel mag natuurlijk geleefd worden, maar de grootste plek (zie afbeelding) is net iets te opvallend.

[Afbeelding]

Zou ik dit het beste kunnen oplossen met een polish in notenkleur (me beseffend dat er dan waarschijnlijk nog wel wat verschil te zien zal zijn), of zeggen jullie: schuren en helemaal opnieuw in de lak (of nog een derde mogelijkheid die ik over het hoofd heb gezien)?
Als je dezelfde finish kan vinden kun je het proberen lokaal te fiksen, maar afhankelijk van hoe lang geleden de tafel is afgewerkt zal je ook dan kleur verschil krijgen omdat het altijd verkleurd. Als het een tijdje geleden is dat hij is afgewerkt mooi moment hem inderdaad gewoon op te schuren en opnieuw af te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:41
Ik ben op zoek naar een goede afdichtingskit voor mijn overkapping. Aan de zijkant van de overkapping zit een kunststof strip, deze zit tegen de bakstenen van de schuur aan. Hiertussen is al eens afgekit door de vorige bewoners, maar dit is inmiddels oud en zo lek als een mandje.
Siliconenkit, uv bestendig? Waar moet ik nog meer op letten? Er zijn zo veel soorten op de markt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:14
Voggy schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:09:
Ik ben op zoek naar een goede afdichtingskit voor mijn overkapping. Aan de zijkant van de overkapping zit een kunststof strip, deze zit tegen de bakstenen van de schuur aan. Hiertussen is al eens afgekit door de vorige bewoners, maar dit is inmiddels oud en zo lek als een mandje.
Siliconenkit, uv bestendig? Waar moet ik nog meer op letten? Er zijn zo veel soorten op de markt..
tixophalte.
https://www.kittenxl.nl/s...lte-wet-seal-fix-kit.html

Is wel zwart.
Maar wel waterdicht en blijvend flexibel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnNRqZ44xIZi4WF08zVqrcvfLGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQMBzDDxsVMk13jhEXuyhx2S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWShP_1bi-027NIwMPmNwG5l2eY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTzAI4OKeC6SbfOHNcDbv4bI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0Wf9SYVMySNMrE-xc5aeAtM0LM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOfS5EtdqdyzFVNHFBD2e7qj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHCJVD5ghqoiEp_r_kDhLtMx2b8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fShT0P3aTuk49FSpK4uGVKlb.jpg?f=fotoalbum_large

ff crosspost uit het gereedschapstopic :P zaagtafeltje gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:36
Angels2 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 12:48:
@louzy82
Andere optie is deze beveiliging te houden en erachter een stopcontact eraan te hangen (is wel kabel doorknippen) en daarop dan de tijdsklok. Zo heb ik 't gedaan voor een intex zwembad. Leek me veiliger dan die gewoon weg te doen.
Het lijkt me (niet getest) dat als ik de stroom uit zet op dat stopcontact, en erna weer aan, dat ik de pomp dan ook opnieuw aan moet zetten. Het is volgens mij geen on/off schakelaar die op dezelfde stand blijft staan volgens mij.

Maar dat zal ik even testen voor de zekerheid want anders is het probleem opgelost

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Ik wil graag de dagkanten van onze kozijnen afwerken en nu ben ik voornemens om daar 9mm multiplex voor te gaan gebruiken. Aan de kopse kanten werkt ik dit dan weer af met MDF architraven.

Is dit de juiste manier, of kan ik i.p.v. de multiplex beter iets anders gebruiken?

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
RevellNL schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:31:
Ik wil graag de dagkanten van onze kozijnen afwerken en nu ben ik voornemens om daar 9mm multiplex voor te gaan gebruiken. Aan de kopse kanten werkt ik dit dan weer af met MDF architraven.

Is dit de juiste manier, of kan ik i.p.v. de multiplex beter iets anders gebruiken?
Hier zat er gelamineerd multiplex op met mdf koplatten, dus dat kan prima.

Pagina: 1 ... 323 ... 466 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/