1nsane schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:44:
[...]
Om mezelf even te quoten wat ik liever niet doe, ik moet gewoon een eigen topic gaan maken. Dat gaat denk ik een completer beeld geven en hier niet vervuilen.
Even dus om te nuanceren, ik waardeer advies, sommige mensen hier kennen mn persoonlijke situatie en snappen dat ik onder spanning sta en nee, niet door die groepenkast
Met hier niet meer posten bedoelde ik meer dat ik hier vooral vragen ga stellen en niet meer posten en dingen herhalen. Dat bedoel ik niet onaardig trouwens maar ik kan en mag niet van mensen hier verwachten dat ze de aanloop naar bepaalde zaken kennen of snappen.
Anyway, “no hard feelings” van mijn kant.
Als ik ergens tijd heb, zal ik een eigen topic openen waar iedereen lekker los kan en mag gaan op mijn 1,5 rechterhanden.

Voor elektra is er natuurlijk ook
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2, daar kan je ook je groepenkast posten als je er verder over wil praten!
Ik was nog wel benieuwd of je hier antwoord op kon geven:
dragonhaertt schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:38:
Ik ben wel benieuwd waarom de groepen relatief willekeurig geplaatst lijken te zijn?
Veel lege ruimte tussen de losse clusters en zowel boven als onder geplaatst, is daar een reden voor?
Het lijkt me zo lastig om uit te breiden omdat de ruimte tussen de clusters niet echt gebruikt kan worden.
Een aardlek + 4 groepen is exact de helft van zo'n kast, dus daar passen er 4 van op alléén de bovenste rijen.
Het lijkt me lastig om deze kast later nog uit te bereiden naar een extra aardlek+groepen setje door de huidige plaatsing, kan je uitleggen waarom je dit zo gekozen hebt?
Verder vind ik het geen spaghetti, het ziet er erg snel rommelig uit in een kleine kast, dat kan op zich geen kwaad. Ik zou wel aanraden om je aan de NEN norm te houden omdat dat wel wettelijk verplicht is en problemen kan geven met de verzekering
(niet vervelend bedoeld, maar als er brand ontstaat en ze vinden een lasklem in je stoppenkast dan heb je gewoon dikke pech)
Onder spanning werken is altijd.... spannend...
Ik heb het zelf laatst ook gedaan en het staat binnenkort nog een keer op de planning, maar het is zeker niet mijn favoriete bezigheid.
Fijn dat dat verder allemaal goed is gegaan!
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.