[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 215 ... 449 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Daniel. schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:32:
[...]

Ik heb ook al Albastine gebruik voor de lijm van de tapijt vloer. Je moet best wel veel gebruiken en wordt dan een duur klusje. Op een gegeven moment kwam ik bij de trap om de verf te verwijderen van de houten onderdelen dat deed ik met een heet gun en de lijm die vervolgens op de trap zat was in no-time.weg te krabben met de Heat gun(500°). Ik heb dit nog niet op het beton kunnen testen want de andere.kamers.moet ik nog aan beginnen maar ik verwacht dat het ook op het beton werkt met de lijm. Heat gun er op. Spatel eronder en binnen 4/5sec kan je gaan schuiven. Werkte perfect voor de trap nu hopelijk ook op beton.
Ah goede om eens te proberen, 10e bij de action :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:36
Vraagje.

Ik ben bezig m’n nieuwe werkplek op te bouwen en een van de dingen die ik wil doen is een TV (40” lcd ding van samsung, vrij licht) ophangen (handig met Miro boards enz).

Op de muur daar heeft een beugel gehangen die hebben de vorige bewoners meegenomen en vrij beun een kleiner exemplaar opgehangen die uiteraard met een beetje druk uitoefenen vrolijk van de muur kwam (uiteraard niet met de TV geprobeerd :p )

Het is nogal broze muur. Ik weet niet zeker wat het is (misschien af te leiden van de foto) maar hoe kan ik dit het beste doen? Als in, stevig bevestigen? Ik heb nog keil/hulsbouten liggen, is dat een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iwz9qiAYL4W8LmNsn6n673_ZD2M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LvhTkxbFTT7FEGtul4d6iOcz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFmorGMLw_o048AhBwW45ij8IDI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oShzcV9OWs2RHhSLWulPfQun.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwyk-oVI2QpCWnie7aHEi-FcAyM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrO8vkYzLLWOFm8hs2IZZKZ3.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cgnKapVKgUr2StivhZEIMcFb34=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R54PSAYHTD43j1eLs7IxWM3e.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fol13CokkpgoKomBPHabprKuLY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aL7PpLUWMweNU7MMeTFkqmm5.jpg?f=fotoalbum_tile

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Onze oude teakhouten eettafel gedegradeerd tot buitentafel, die ik regelmatig in de gekookte lijnolie zet. Daarbij een bankje en stoelen gebouwd van pallets. Aan de lege zijde bouw ik nog drie nieuwe stoelen in een beetje ouderwets ontwerp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXdqcJnFMPlMVM6azv2Dosv0Qks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AniEmzFPoJCz5v0sfgFmqPG5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:15

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
1nsane schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:29:
Vraagje.

Ik ben bezig m’n nieuwe werkplek op te bouwen en een van de dingen die ik wil doen is een TV (40” lcd ding van samsung, vrij licht) ophangen (handig met Miro boards enz).

Op de muur daar heeft een beugel gehangen die hebben de vorige bewoners meegenomen en vrij beun een kleiner exemplaar opgehangen die uiteraard met een beetje druk uitoefenen vrolijk van de muur kwam (uiteraard niet met de TV geprobeerd :p )

Het is nogal broze muur. Ik weet niet zeker wat het is (misschien af te leiden van de foto) maar hoe kan ik dit het beste doen? Als in, stevig bevestigen? Ik heb nog keil/hulsbouten liggen, is dat een idee?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Jaren 70 huis? lijkt mij die gasbeton/drijfsteen rommel die ze toen gebruikte, je pluggen inlijmen met bruislijm heeft doorgaans wel effect.. wat ookhelpt , zoon beugel beweegd, en zoals je merkt werken pluggen zich dan los in die troep. een beugel plat tegen de muur zal om verschillende redenen veel beter blijven zitten.

veder mooi werkje weer voor de duopowers die iedereen in zijn gereedschapskist zou moet hebben. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In een brosse muur moet je de oppervlakte vergroten, dus niet je scherm aan 4 pluggen hangen die dicht bij elkaar zitten maar juist verder van elkaar af. Niet 4 kleine puntjes maar juist een plank/plaat die je ophangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
50’s dus ik vermoed van dat witte baksteen. Bedacht me net dat ik nog een foto uit de vliering heb (niet van die specifieke plek maar volgens mij hebben ze voor die muur de zelfde stenen gebruikt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiG5Z1PrrngFndd_hqfQNfaX4BE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7HK04Z5Ys3OkalNkb4jl5Jmt.png?f=fotoalbum_large
twain4me schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:39:
[...]

Jaren 70 huis? lijkt mij die gasbeton/drijfsteen rommel die ze toen gebruikte, je pluggen inlijmen met bruislijm heeft doorgaans wel effect.. wat ookhelpt , zoon beugel beweegd, en zoals je merkt werken pluggen zich dan los in die troep. een beugel plat tegen de muur zal om verschillende redenen veel beter blijven zitten.

veder mooi werkje weer voor de duopowers die iedereen in zijn gereedschapskist zou moet hebben. :+

[ Voor 29% gewijzigd door 1nsane op 18-04-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
sypie schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:39:
[...]

In een brosse muur moet je de oppervlakte vergroten, dus niet je scherm aan 4 pluggen hangen die dicht bij elkaar zitten maar juist verder van elkaar af. Niet 4 kleine puntjes maar juist een plank/plaat die je ophangt.
Ja eens, al heb ik in m’n garage ook van die kaasmuur en daar hangt met 2 keilbouten m’n fiets aan daarom dacht ik met keilbouten wel weg te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdX9SiKWE4MCd14SY4Ajet_4KYg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7QhEx0xBOSR7DxBCNXyKMElJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubGADE3iQvupFZEVsa_TS6fIa2Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XC2LqJJWqQugjn08O5KBQzeg.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

1nsane schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:09:
Ja eens, al heb ik in m’n garage ook van die kaasmuur en daar hangt met 2 keilbouten m’n fiets aan daarom dacht ik met keilbouten wel weg te komen.
Keilbouten zijn geschikt voor hard materiaal zoals beton of steen, niet voor zacht materiaal.
Je duwt er het zachte materiaal mee kapot, de bouten beginnen te bewegen, en dan wrikken ze zich weer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Slonzo schreef op maandag 18 april 2022 @ 16:50:
[...]

Keilbouten zijn geschikt voor hard materiaal zoals beton of steen, niet voor zacht materiaal.
Je duwt er het zachte materiaal mee kapot, de bouten beginnen te bewegen, en dan wrikken ze zich weer los.
Toch de gok genomen met keilbouten, baat het niet, kan het ook geen kwaad en het hangt muurvast, zijn wel lange keilbouten, net een dumble van 10kg eraan gehangen en gaf geen krimp.

Uiteindelijk is het wel steen, echter niet heel hard steen maargoed, het hangt, grote blij :-)

Intussen ook met het andere deel van de werkhoek bezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hN_KMsHT7VN-pZMEs1Ma1hcuyvI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6o0w9R2HbIFKCN8X0EFC0QBg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRlZZKSd-lMplst6kW4J7wWNlck=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q5bOHzp5DEpP9KJLmRerF6Pf.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb nog 3 planken die ik hoger in die rails ga hangen voor boeken, PS4 en eigen PC, op het werkblad komt een laptopsteun en vertikaal 4k scherm.

En dat is een buitenmuur dus ietsje steviger ;-)

[ Voor 47% gewijzigd door 1nsane op 18-04-2022 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dag tweakers. Wij hebben een grote marmeren plaat van 1.50 lang vanuit de verbouwing van het huis verkregen. Dit werd gebruikt als voetstuk voor de openhaard. Nu wil vrouwlief dit gebruiken als bankje voor de tuin. Ik dacht zelf met betonnen u-elementen. Alleen ik weet niet zeker hoe dit te verwerken. Zou dat hiermee kunnenZwaluw PU-Stone Adhesive steenlijm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:22
barry86 schreef op maandag 18 april 2022 @ 12:27:
[Afbeelding]
De onderkant van deze aardepotwerk is geknapt. Waarmee kan ik dit het beste lijmen?
Ik zit zelf aan bison polymax high tack express kit te denken…
Wil je dit een beetje netjes lijmen (zodat je het naderhand bijna niet ziet) dan dien je een lijm te gebruiken te restauratoren ook gebruiken. Iets als Paraloid B-72. Dat is een kunstharskorrel die opgelost moet worden in hetzij ethanol of aceton. De sterkte van de oplossing is ook van belang bij het lijmen. Breukranden goed schoonmaken, elk los zandkorreltje zorgt ervoor dat de breukranden niet strak op elkaar aansluiten. Ik zou een 15% oplossing adviseren om (na het schoonmaken) de breukrand te consolideren, dit type aardewerk 'zuigt' nogal. Daarna met een 30% oplossing gaan lijmen. Zo min mogelijk lijm gebruiken. Omdat dit nogal dik aardewerk is, is het beter om als oplosmedium ethanol te gebruiken, dit verdampt wat minder snel dan aceton. Nadat de lijm is aangebracht minimaal een minuut goed aandrukken. Nadeel is wel dat de droogtijd langer is. Bij ethanol ongeveer 4 dagen, bij aceton 12 tot 24 uur. Paraloid is te koop bij bijvoorbeeld deze winkel. Het voordeel van deze methode is dat je foutjes mag maken, de lijm is reversibel, d.w.z. met ethanol of aceton weer te verwijderen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-05 23:20
CurlyMo schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:13:
[...]

Weet je zeker dat je hard genoeg getrokken hebt?
Goede vraag. Heb er wel flink aan getrokken met voorzichtig wrikken, maar voelde niet alsof er beweging in kwam. Misschien alsnog te voorzichtig geweest om niet meteen de boel kapot te willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:02
lp77 schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:55:
Kan iemand mij adviseren over het spuiten van groene melamine plaat. Ik wil deze gaan spuiten met dampdoorlatende latex and voorstrijk. Ik heb alle gaatjes gestopt. Voordat ik nu alles af ga kitten vraag ik mij af of de groene plaat ook nog moet worden geschuurd. Een telescoopschuurmachine heb ik liggen, maar vraag mij af of dit echt nodig is.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik heb al wat gegoogled en kwam met name uit bij info van wandgrimeurs. Die benoemen niet in hun stappenplan dat ze de plaat schuren, maar dat kan men natuurlijk ook niet benoemen om hun geheim (wel schuren?) niet vrij te geven voor de mooie finishing touch.
Ik heb deze platen destijds gerold met latex. Rolletje voorstrijk er overheen en gaan. Ik heb de platen niet geschuurd alleen de naden. Resultaat was prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 12:46
Sport_Life schreef op zondag 17 april 2022 @ 10:35:
Bij ons wordt binnenkort vloerverwarming gefreesd, dus ik heb de oude tapijt verwijderd, maar nu blijft er nog een stuk ondertapijt/lijmresten over. Ben nu bezig met Albastine tapijtverwijderaar de laatste stukjes tapijt te verwijderen, maar mijn vraag is eigenlijk hoe schoon moet de vloer zijn? Kan er nog stukjes ondertapijt/lijm over zijn of moet ik echt tot de dekvloer alles verwijderen?
Het is namelijk best een werk ;)
Wij waren gewaarschuwd dat de vloer wel echt vlak moest zijn omdat de freesmachine zich anders in een verkeerde richting zou kunnen infrezen, maar nadat ons oude verlijmde parket was weggehaald was het geenszins vlak (althans niet zo vlak als we op basis van de verhalen hadden willen gokken), maar toch is de vvw en egaline in orde gekomen. Misschien een grove schuurmachine er over halen ipv patches van lijmresten afzonderlijk gaan bijwerken?

Foto's ter impressie van wat hier blijkbaar acceptabel was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYkLa08V_BCpj744Nb_0hV4sDlk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nRa1SrSenJyItf168vriIgDC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBHkiZWUtbOCF6y-Z-WnhxhFLak=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4nJhDnONTmdavPt3SQYHHvSA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSVzBHh1438uY5WcMT7Bi2ZWz8o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5qILbYwOpYZ08UPj9jq3wh1b.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Visitor.q schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:48:
[...]
Wij waren gewaarschuwd dat de vloer wel echt vlak moest zijn omdat de freesmachine zich anders in een verkeerde richting zou kunnen infrezen, maar nadat ons oude verlijmde parket was weggehaald was het geenszins vlak (althans niet zo vlak als we op basis van de verhalen hadden willen gokken), maar toch is de vvw en egaline in orde gekomen. Misschien een grove schuurmachine er over halen ipv patches van lijmresten afzonderlijk gaan bijwerken?

Foto's ter impressie van wat hier blijkbaar acceptabel was:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er wel strak uit, juist dat met een schuurmachine zoals onderstaande gedaan ?

https://www.boels.com/nl-...oor-hout-of-beton/p/11241

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@1nsane ik heb hetzelfde maar dan met een tv gehad. Uiteindelijk chemisch anker van Soudal gebruikt. Dat werkt echt perfect. Even het geboorde gat voor 3/4 vullen, plug er in, en dan laten drogen. Daarna de schroef er in en dat komt nooit meer los. In principe is volgens Soudal een plug niet eens nodig.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lp77
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-02 17:02
hpmkruit schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:09:
[...]

Ik heb deze platen destijds gerold met latex. Rolletje voorstrijk er overheen en gaan. Ik heb de platen niet geschuurd alleen de naden. Resultaat was prima.
Ok thanks. Schuren is dus blijkbaar niet nodig. En anders test ik het eerst in een kleine ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Laatst online: 09-05 12:46
Sport_Life schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:55:
[...]
Dat ziet er wel strak uit, juist dat met een schuurmachine zoals onderstaande gedaan ?

https://www.boels.com/nl-...oor-hout-of-beton/p/11241
Ik zit alleen maar in het DIY topic te lurken om wat te leren, dit alles is door een aannemer gedaan :) maar van wat ik me nog kan herinneren is dat met zo'n soort machine bijgewerkt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:59
Ik denk dat ik hier met mijn vraag op de juiste plaats ben, dus hier komt hij:
Welk materiaal zouden jullie gebruiken voor een buitenbank van 3 meter lang?

Het wordt een permanente bank, recht model zonder armleuningen. Rugleuning, zitting. Beetje zoals merendeel van de steigerhouten meubels. Maar ik wil geen steigerhout. Ik wil denk ik helemaal geen hout. Heb niet zo'n zin om jaarlijkse te gaan schilderen en wil er ook meerdere jaren lol van hebben. Moet tegen weer- en wind kunnen en kan in de winter niet naar binnen. Frame wordt waarschijnlijk metaal (staal gepoedercoat). Kleur maakt nog niet zoveel uit, bank wordt een centraal element van de nieuwe tuinindeling, dus ik kan de rest afstemmen op de bank.

Ik zat zelf te denken composiet vlonderdelen. Is dat gek? Ik heb flink gegoogle'd, maar ik kom maar weinig tegen waarbij composiet planken voor iets anders wordt gebruikt dan schuttingen en vlonders. Ik sta open voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMatthijsV
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-05 12:02
Arosa schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:14:
Ik zat zelf te denken composiet vlonderdelen. Is dat gek? Ik heb flink gegoogle'd, maar ik kom maar weinig tegen waarbij composiet planken voor iets anders wordt gebruikt dan schuttingen en vlonders. Ik sta open voor suggesties.
Ik heb onderstaande gebruikt voor bij onze vlonder. Als hier direct zonlicht op schijnt dan kan je er bijna niet op blote voeten op lopen in de zomer. Lijkt mij ook niet comfortabel als bank. https://www.gamma.nl/asso...s-300x15x2-5-cm/p/B544541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaffe
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12-2023
Keramische tegels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 14:54
Even een vraag over metselwerk: ik heb een gemetseld schuurtje dat grenst aan een achterpad dat we delen met in totaal 10 huizen. Het ligt tegen een helling en er stroomt nogal wat water door, omdat veel schuurtjes gewoon op dat pad afwateren. Voorheen had ik last van wat vocht in de schuur, maar inmiddels stroomt het bij regenachtig weer gewoon naar binnen. Het voegwerk is dan ook erbarmelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jxh9yY2viGR0dvp-ksIU365uaKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lSCWefjTPbZF7CR1oL98TlPn.png?f=fotoalbum_large
Op de plekken van de rode pijl kijk je gewoon zo naar binnen. En let niet op de grijze waas over de stenen. Ik heb hier afgelopen week wat betontegels doorgeslepen en heb de boel (vanwege wateroverlast) nog niet afgespoten.

Concreet is de vraag: heeft het zin om de boel te repareren met bijvoorbeeld voegreparatiemiddel van Weber? Is dat goed geneog om ook zo'n gat dat door-en-door is enigszins dicht te krijgen?
Het gaat me niet om de technisch of esthetisch meest perfecte oplossing, maar om een makkelijke en snelle manier om de boel dicht te krijgen.

Of hebben jullie andere ideeën die beter zijn?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:51

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Dinsdag is er een betonvloer gestort in huis en door een inschattingsfout/communicatiefout is er een deel van de vloer dunner gestort. Bedoeling was 12 cm, maar door een verkeerd peil aan te houden is er op een deel 13 cm gestort waardoor halverwege de hal de mixer leeg was. Vervelend, en dat is opgelost door wat heen en weer te harken maar nu is de hal wel wat aan de dunne kant, ca. 6 cm. Er komt sowieso een zandcement dekvloer met vloerverwarming op, dus recht word het toch wel maar ik zit vooral even met constructieve. De betonvloertoko zegt; loopt wel los.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jyAvX47S1AMCIOGxEUnqxqcoLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0HnqVbm8PSeQxVTUnlO0AKo.jpg?f=fotoalbum_large

Op de foto zie je duidelijk het sprongetje naar de hal. Men had natuurlijk van een groter gedeelte beton moeten afhalen maar das achteraf makkelijk praten. Het is een vrije betonvloer op zand. Komt alleen een trap en toiletwandje (7 cm kalkzandsteen, ca. 1.5 meter hoog, 1 meter lang) op te staan.

Ik zou vanavond nog wat zakken beton kunnen halen en er nog 6 cm op storten in de hal. Het is schoon en wel hard dus ik verwacht dat het wel moet hechten, zeker als ik het ff nat maak... Maar is dat nodig of zegt Tweakers; kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
deWit schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:22:
Dinsdag is er een betonvloer gestort in huis en door een inschattingsfout/communicatiefout is er een deel van de vloer dunner gestort. Bedoeling was 12 cm, maar door een verkeerd peil aan te houden is er op een deel 13 cm gestort waardoor halverwege de hal de mixer leeg was. Vervelend, en dat is opgelost door wat heen en weer te harken maar nu is de hal wel wat aan de dunne kant, ca. 6 cm. Er komt sowieso een zandcement dekvloer met vloerverwarming op, dus recht word het toch wel maar ik zit vooral even met constructieve. De betonvloertoko zegt; loopt wel los.

[Afbeelding]

Op de foto zie je duidelijk het sprongetje naar de hal. Men had natuurlijk van een groter gedeelte beton moeten afhalen maar das achteraf makkelijk praten. Het is een vrije betonvloer op zand. Komt alleen een trap en toiletwandje (7 cm kalkzandsteen, ca. 1.5 meter hoog, 1 meter lang) op te staan.

Ik zou vanavond nog wat zakken beton kunnen halen en er nog 6 cm op storten in de hal. Het is schoon en wel hard dus ik verwacht dat het wel moet hechten, zeker als ik het ff nat maak... Maar is dat nodig of zegt Tweakers; kan wel.
Of het zo kan weet ik niet. Wat ik wel weet is als het beton eenmaal hard is kan er niet even wat opgestort worden. Ik zou zelf een paar zakken kopen en de boel vochtig houden. Nu kan je het nog wat herstellen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

vanDaal schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:17:
Wij zijn de 1e verdieping aan het verbouwen. Er komt een nieuwe vloer in. Aangezien we aan de voorkant én de achterkant van het huis op de 1e verdieping een vliering hebben zitten waarvandaan je veel ruimtes in het huis kunt bereiken, is dit de kans om onder de vloer die twee ruimtes te "verbinden". Dus ik ga sowieso 2 loze leidingen onder de vloer leggen voor elektriciteit en utp.
Nu wilde ik daar ook alvast voorbereidingen treffen voor een toekomstige wtw balansventilatie systeem. Ik weet alleen nog niet wat. Welke ventilatiebuis (-zen?) kan ik daar dan het beste neerleggen? De diepte onder de vloer (hoogte van de balk) is ongeveer 15cm. Nadeel is dat nog wel door twee steense muren heen moet om die buizen in de vlieringen te krijgen.

[Afbeelding]
Het maakt niet zo veel uit wat je gebruikt, rond of plat, groot of klein. Houd zeker het minimum aan van wat het WTW balansventilatiesysteem aanraad. Het systeem dat ik aan ga leggen werkt met 80 of 100 mm buizen, dus ik heb overal 100 aangehouden (groter is stiller). Zo min mogelijk bochten en bij bochten waar mogelijk zo ruim mogelijk nemen (spirobuizen bochten zijn er bijvoorbeeld met scherpe en flauwe bochten).

Omdat de verschillende systemen verschillende eisen hebben m.b.t. waar welke aansluiting komt (inblaas, uitblaas, unit boven de deur etc) zou ik dat eerst uitzoeken (als je dat nog niet gedaan hebt) en vervolgens op tekening zetten hoe je alle buizen gaat laten lopen.

Het heeft mij best wat denkwerk gekost om het balansventilatiesysteem in mijn woning uit 1925 te passen, maar ik ben blij dat ik het plan van te voren gemaakt heb zodat ik het nu alleen maar volgens plan hoef aan te leggen.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:02
dreamscape schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:38:
Even een vraag over metselwerk: ik heb een gemetseld schuurtje dat grenst aan een achterpad dat we delen met in totaal 10 huizen. Het ligt tegen een helling en er stroomt nogal wat water door, omdat veel schuurtjes gewoon op dat pad afwateren. Voorheen had ik last van wat vocht in de schuur, maar inmiddels stroomt het bij regenachtig weer gewoon naar binnen. Het voegwerk is dan ook erbarmelijk:

[Afbeelding]
Op de plekken van de rode pijl kijk je gewoon zo naar binnen. En let niet op de grijze waas over de stenen. Ik heb hier afgelopen week wat betontegels doorgeslepen en heb de boel (vanwege wateroverlast) nog niet afgespoten.

Concreet is de vraag: heeft het zin om de boel te repareren met bijvoorbeeld voegreparatiemiddel van Weber? Is dat goed geneog om ook zo'n gat dat door-en-door is enigszins dicht te krijgen?
Het gaat me niet om de technisch of esthetisch meest perfecte oplossing, maar om een makkelijke en snelle manier om de boel dicht te krijgen.

Ik zou een zak voegmortel halen die enigzins matched met de kleur van je huidige voeg en de boel opnieuw dichtsmeren. Dit gaat iets verder dan een kleine reparatie.

En uiteraard iets aan het afwateringsprobleem doen. Mogelijk een paar tegels vervangen door grind?

[ Voor 3% gewijzigd door hpmkruit op 20-04-2022 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
hpmkruit schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:41:
[...]

Ik zou een zak voegmortel halen die enigzins matched met de kleur van je huidige voeg en de boel opnieuw dichtsmeren. Dit gaat iets verder dan een kleine reparatie.

En uiteraard iets aan het afwateringsprobleem doen. Mogelijk een paar tegels vervangen door grind?
Dank voor de info. Ik dacht al dat het iets meer zou zijn dan een kleine reparatie. Voegmortel it is, then.

Aan die afwatering kan ik niet veel doen. Het is een gemeenschappelijk pad en het zijn geen tegels, maar grote platen beton. Het stroomt daar gewoon naar beneden richting de goot bij de straat. Een stuk uit het beton (gedeeld eigendom) slijpen gaat me wat te ver. Misschien een strookje van het beton naast de schuur wegslijpen en daar de boel opnieuw dichtsmeren...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruijff14
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05 09:04
vincent_1971 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:28:
[...]

Of het zo kan weet ik niet. Wat ik wel weet is als het beton eenmaal hard is kan er niet even wat opgestort worden. Ik zou zelf een paar zakken kopen en de boel vochtig houden. Nu kan je het nog wat herstellen….
Ik zou niet zomaar zelf gaan klussen, maar op laten lossen door het bedrijf dat verantwoordelijk was voor het storten, of zwart op wit met elkaar afstemmen dat jij nu wat extra beton aanmaakt en bij giet, maar mocht het fout gaan, niet naar jou gewezen kan worden (niet goed, geld toch kwijt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:51

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Cruijff14 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:16:
[...]

Ik zou niet zomaar zelf gaan klussen, maar op laten lossen door het bedrijf dat verantwoordelijk was voor het storten, of zwart op wit met elkaar afstemmen dat jij nu wat extra beton aanmaakt en bij giet, maar mocht het fout gaan, niet naar jou gewezen kan worden (niet goed, geld toch kwijt ;))
Zo zwart wit is het niet want meterpeil en volume zijn door mij aangeleverd.

Blijkt mee te vallen, ipv 12 is het 9 cm en niet de eerder genoemde 6, dus ik gok het er maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Op de plekken van de rode pijl kijk je gewoon zo naar binnen.
Erbarmelijk metselwerk is idd jammer, maar zou het mss zo kunnen zijn dat die gleuven bij die rode pijl er voor de ventilatie v/d spouw zijn, las het geen enkel steens muurtje is....? Of weet je zeker dat er elders voldoende ventilatie sleuven zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakeend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-05 14:02

kwaakeend

Stadseend neemt snelgracht

EMP schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:38:
[...]

Het maakt niet zo veel uit wat je gebruikt, rond of plat, groot of klein. Houd zeker het minimum aan van wat het WTW balansventilatiesysteem aanraad. Het systeem dat ik aan ga leggen werkt met 80 of 100 mm buizen, dus ik heb overal 100 aangehouden (groter is stiller). Zo min mogelijk bochten en bij bochten waar mogelijk zo ruim mogelijk nemen (spirobuizen bochten zijn er bijvoorbeeld met scherpe en flauwe bochten).

Omdat de verschillende systemen verschillende eisen hebben m.b.t. waar welke aansluiting komt (inblaas, uitblaas, unit boven de deur etc) zou ik dat eerst uitzoeken (als je dat nog niet gedaan hebt) en vervolgens op tekening zetten hoe je alle buizen gaat laten lopen.

Het heeft mij best wat denkwerk gekost om het balansventilatiesysteem in mijn woning uit 1925 te passen, maar ik ben blij dat ik het plan van te voren gemaakt heb zodat ik het nu alleen maar volgens plan hoef aan te leggen.
Hier ca 8 jaar geleden afzuiging aangelegd met Hybalans (van Burgerhout). Was toen vrij nieuw (was eerste die het bestelde bij Warmteservice Den Haag...) en alleen in ronde buis beschikbaar, ondertussen ook in ovale versie beschikbaar.

Voordelen: lange buis aan 1 stuk (glad aan binnenkant, goed te reinigen(!)), balans inregeling over de losse kanalen doe je via 'doordruk ringetjes' in centraal plenum (dus nooit gedoe met ventielen inregelen, rooster trek je eruit en na reinigen gewoon terug plaatsen, instellingen reken je 1 keer uit via tooltje). En aanleg is simpel, maar zoals ook hierboven werd aangegeven: maak vooraf een goed plan.
'Nadeel': 50m rol is lomp spul en past eigenlijk alleen in een busje :X :+

Is ook in te zetten voor balans ventilatie. Via Burgerhout is uitgebreide documentatie beschikbaar.

(Had achteraf ook 2 inblaast kanalen moeten aanleggen... Maar wtw ventilator was toen onbetaalbaar :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
route99 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:00:
[...]
Erbarmelijk metselwerk is idd jammer, maar zou het mss zo kunnen zijn dat die gleuven bij die rode pijl er voor de ventilatie v/d spouw zijn, las het geen enkel steens muurtje is....? Of weet je zeker dat er elders voldoende ventilatie sleuven zijn....
Het is enkelsteens. En er zitten op twee andere plekken roosters in de gevel - die tegenwoordig hard nodig zijn om het vocht dat door die gaten binnentreedt weer weg te krijgen.

Het is een simpele doorzonwoning uit '62. Vast niet door de beste bouwvakkers gemetseld. Het schuurtje is vervolgens door Rupert de stagiair gebouwd...

Morgen eens aan de slag met voegmortel en dan eens kijken of het wat droger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik wil de afvoer van de garage op het riool aansluiten. Ik heb een 110mm grijze buis gebruikt voor de garage. Nu heb ik de rode riool buis opgegraven en deze blijkt ook 110mm te zijn (omtrek is ca 35.5cm). Nu kan ik wel klemzadels vinden om een 90mm buis op een 110 aan te sluiten, of een 110 op een 125mm, maar 110 naar 110 kan ik niet vinden. Het alternatief is dus een Y stuk er tussen lijmen/schuiven, maar gaat dat lukken met een buis die al jaren in de grond ligt? Of heb ik niet goed genoeg gezocht naar de juiste klemzadel (of misschien een andere zoekterm?).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:44
zonoskar schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:14:
Ik wil de afvoer van de garage op het riool aansluiten. Ik heb een 110mm grijze buis gebruikt voor de garage. Nu heb ik de rode riool buis opgegraven en deze blijkt ook 110mm te zijn (omtrek is ca 35.5cm). Nu kan ik wel klemzadels vinden om een 90mm buis op een 110 aan te sluiten, of een 110 op een 125mm, maar 110 naar 110 kan ik niet vinden. Het alternatief is dus een Y stuk er tussen lijmen/schuiven, maar gaat dat lukken met een buis die al jaren in de grond ligt? Of heb ik niet goed genoeg gezocht naar de juiste klemzadel (of misschien een andere zoekterm?).
Klemzadel is altijd kleiner dan de diameter van de buis. Ik weet niet hoeveel water er doorheen gaat maar kan je niet naar 90 om vervolgens met een verloop naar de 110 te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:44
zonoskar schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:14:
Je kan toch een mof nemen hiervoor?

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

GermanPivo schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:01:
[...]

Je kan toch een mof nemen hiervoor?
Als je zoiets bedoeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.airco-verwarming.nl/p/pvc-t-stuk-3-mof-110mm-45'/picture/rw1920/165735/Pvc+T+stuk+3+mof+110mm+45'.jpg
Hoe krijg je dat in een bestaande leiding? Je moet op een of andere manier de leiding zo buigen dat dit stuk er tussen past. En ik moet niets slopen, anders kan ik niet meer naar de WC :)

@SmoothTweaker In eerste instantie is het voor een wasbak in de garage, maar we willen dit ook voorbereiden voor een douche en/of WC. Dus een vernauwing lijkt me niet zo'n goed idee.

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 20-04-2022 22:48 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33
zonoskar schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:48:
[...]

Als je zoiets bedoeld:
[Afbeelding]
Hoe krijg je dat in een bestaande leiding? Je moet op een of andere manier de leiding zo buigen dat dit stuk er tussen past. En ik moet niets slopen, anders kan ik niet meer naar de WC :)

@SmoothTweaker In eerste instantie is het voor een wasbak in de garage, maar we willen dit ook voorbereiden voor een douche en/of WC. Dus een vernauwing lijkt me niet zo'n goed idee.
Een overschuifmof (dus met rubber manchet) krijg je er wel tussen geschoven. Die kan je nl eerst verder over de buis schuiven, en dan weer terug. Zo een dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQ2PMIx5bnajBfJYHxHPuD0ahQ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sfEf1NK6vTXvxOKjLGT4hCGy.jpg?f=user_large

Let op dat je die zonder stootrand in het midden neemt, anders krijg je ‘m niet helemaal er overheen geschoven.

-edit- filmpje gezocht, maar kon geen goed voorbeeld vinden..

[ Voor 26% gewijzigd door decipherer op 20-04-2022 23:09 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:48:
[...]

Als je zoiets bedoeld:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix/89_12496_tstuk_plaatsen0001_2_1.jpg

zie https://www.klusidee.nl/F...oer-zonder-speling.35553/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zit een beetje met een probleem met het witten van een muur. (Muurverf ral 9010)

Woensdag hebben we de sleutels van onze nieuwe huurwoning gekregen. In de hele woning zit behang wat er niet uit ziet en her en der kapot is.
Dus dat moet er allemaal af. Met veel water en een plamuurmes/spackmes wil dat op zich wel mits dus goed nat.

Alleen nu komt er een betonnen muur achter vandaan die is in principe vrij recht alleen zitten er allemaal kleine gaatjes in (van luchtbellen denk ik)
Even wat van internet geleende foto's:
Afbeeldingslocatie: https://www.verfcompleet.nl/includes/_Files/afbeeldingen/Blog/beton-verven-blog.png
Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix/94116_IMG_1214_1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix2/119793_WhatsApp_Image_20200121_at_143812_1.jpg
Zo ziet dat er dus uit.

Hoe krijg ik dit een beetje gemakkelijk relatief netjes?

Let wel: Het is een huurwoning dus een stukadoor inhuren gebeurd niet.
Ik zou aan de slag kunnen met Muurglad van Albastine maar dat gaat om een behoorlijke lengte en dat spul is vrij prijzig. De begane grond alleen al is 1 muur dik 9 meter. Daarnaast heb ik geen 2 rechter handen dus ik vermoed dat dit zeker gezien de lengte een gepruts wordt.

Is er een andere optie? Eventueel wat dik muurverf of meerdere lagen muurverf of een primer of iets dergelijks die ik er op kan smeren voordat ik muurverf er op smeer?

Of zou ik zelfs muurglad kunnen gebruiken om alleen de gaatjes mee te vullen? Dus dat je een wat dunnere laag aanbrengt en met de spatel gewoon de gaatjes gaat vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:50
Gips, plast & schuurpapier. En veel tijd. Krijg je het net zo straks als stucwerk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:23
Eerst een renovlies behang plakken en deze vervolgens in de verf zetten.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
-

[ Voor 107% gewijzigd door Thijskoman op 26-04-2022 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 14:22

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik had nog veel slechtere muren, en glasvlies / renovlies is dan idd the way to go.

Als de muur glad is hoef je de gaatjes niet op te vullen; alleen bobbels moet je wegschuren.

Is wel een stuk bewerkelijker qua tijd. (en behangen, en daarna schilderen).

Alternatief is met een structuurverf aan de gang te gaan, dan zie je de oneffenheden niet meer ;)
Moet je alleen wel mooi vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Sparhawk op 21-04-2022 14:52 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vergeet structuurverf in dit verhaal. Daarmee krijg je zeker de grotere gaten echt niet dicht. Daarnaast is het een pokke klus om aan te brengen.

Ga voor renovlies, dat is echt de beste (voordelige) optie.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:25
Of je verft het een kleur grijs als het muurtje niet te groot is.
Heb ik ook gedaan, krijg je een soort van industriële look.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23Kbu_MQact3NbLpDDJZfzXSJJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BcfYb4vvQ98O4kvu8ck2wRF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-05 07:58

vanDaal

-ismeereentje

EMP schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:38:
[...]

Thanks! In mijn geval heb ik nog niet uitgezocht welk WTV balansventilatiesysteem ik wil hebben. Mijn woning is uit 1919 en ik wilde voorlopig geen grote verbouwingen doen. Het plan is eigenlijk nu alleen om de twee vlieringen onder de vloer te verbinden, zie plattegrond hieronder. Dat kan ook in één rechte lijn, dus geen bochten nodig. Maar met twee (?) ronde buizen van 100mm zou ik nog genoeg kanten op kunnen? Welk systeem heb jij gekozen? Er is gewoon teveel keus.
Het bezwaar bij mij met grote diameter is dat ik twee keer door een muur heen moet. Een enkelsteense muur met bakstenen en een dubbelsteense muur (baksteen, kleine spouw, baksteen). En twee gaten van 100m daar doorheen maken is wellicht niet goed voor de stabiliteit van die muur...

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52020237396_878dbe2502_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
badkuip schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:15:
[Afbeelding]
Wat heb je in die koperen leidingen? Ze lijken niet te zijn gesoldeerd.
Is dat een mantelbuisje voor een kabel of zo?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-04 00:28
Klusprojectje voor de losse vrije dagen, ik maak een “dutch tool chest” maar dan zo groot dat er ook elektrisch gereedschap (al dan niet met koffer) in kan. (Hybrid dutch tool chest?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTEu7A4LiFsJGk7CBBpj0pGjmgY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RmxmwN2EGurtatzDRMMkzZ2w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ju1A9WspUkf2Deymy4FHDlpCrH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bLz5Yzqp2wpRHeuxgVNt3D7b.jpg?f=fotoalbum_large

Buitenafmetingen 50x80x120

Komt nog een scharnierende klep op en een plaat op de voorkant. Van de top tot aan het eerste plankje komt een vaste voorkant, daaronder een plaat die je er af kunt nemen.
Bovenin op de achterplaat een houder voor allerlei beitels/schroevendraaiers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:25
Ronald.42 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:45:
[...]

Wat heb je in die koperen leidingen? Ze lijken niet te zijn gesoldeerd.
Is dat een mantelbuisje voor een kabel of zo?
Puur ter decoratie. Er zit luidsprekerkabel in. Buis loopt in bochten over de muur van versterker naar luidspreker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

[Afbeelding]

Je zou behalve dichtmaken ook een randje om je muur kunnen maken, zodat het water je muurtje niet kan bereiken. Gewoon even een lange plank op een paar centimeter afstand leggen (en naar beneden drukken met wat bakstenen). En dan het randje volstoppen met je favoriete vulmiddel. Het meest lastige is om goede hechting te maken aan te vloertegels, dus goed schoonmaken en misschien zelfs vooraf primeren.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

kaasaanfiets schreef op donderdag 21 april 2022 @ 14:03:
Ik zit een beetje met een probleem met het witten van een muur. (Muurverf ral 9010)

Woensdag hebben we de sleutels van onze nieuwe huurwoning gekregen. In de hele woning zit behang wat er niet uit ziet en her en der kapot is.
Dus dat moet er allemaal af. Met veel water en een plamuurmes/spackmes wil dat op zich wel mits dus goed nat.

Alleen nu komt er een betonnen muur achter vandaan die is in principe vrij recht alleen zitten er allemaal kleine gaatjes in (van luchtbellen denk ik)
Even wat van internet geleende foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo ziet dat er dus uit.

Hoe krijg ik dit een beetje gemakkelijk relatief netjes?

Let wel: Het is een huurwoning dus een stukadoor inhuren gebeurd niet.
Ik zou aan de slag kunnen met Muurglad van Albastine maar dat gaat om een behoorlijke lengte en dat spul is vrij prijzig. De begane grond alleen al is 1 muur dik 9 meter. Daarnaast heb ik geen 2 rechter handen dus ik vermoed dat dit zeker gezien de lengte een gepruts wordt.

Is er een andere optie? Eventueel wat dik muurverf of meerdere lagen muurverf of een primer of iets dergelijks die ik er op kan smeren voordat ik muurverf er op smeer?

Of zou ik zelfs muurglad kunnen gebruiken om alleen de gaatjes mee te vullen? Dus dat je een wat dunnere laag aanbrengt en met de spatel gewoon de gaatjes gaat vullen?
Vliesbehang is snelst, je kan ook een dunnere muurvuller gebruiken .. en met een trekker oid glad maken maar dat laatste is niet in 1x of 2x gedaan .. maar is wel snel droog genoeg om te herhalen kan je dus meerdere keren herhalen.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

vso schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 09:49:
[...]

Vliesbehang is snelst, je kan ook een dunnere muurvuller gebruiken .. en met een trekker oid glad maken maar dat laatste is niet in 1x of 2x gedaan .. maar is wel snel droog genoeg om te herhalen kan je dus meerdere keren herhalen.
Zoiets zat ik inderdaad al te denken. Als ik dat Albastine muurglad licht met een roller aanbreng (of alleen op de gaten met een kwast) en het direct goed hard strak strijk zodat je als het ware de muurglad in de gaten duwt en eventueel nog een keer herhalen. Zou dat niet werken?

Dus dat je de muurglad als een soort muurvuller gebruikt? Normaal gesproken is vuller veel dikker en muurglad is een stuk dunner dus het lijkt mij dat je dat ook gemakkelijk in de gaatjes kan strijken.

Er zijn ook grote delen waar geen gaten zitten dus ik zie niet in waarom ik dat ook met muurglad moet besmeren.

Ik kan het natuurlijk sowieso even proberen, niet geschoten is altijd mis. Renovlies zou ik daarna altijd nog kunnen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

kaasaanfiets schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:00:
[...]

Zoiets zat ik inderdaad al te denken. Als ik dat Albastine muurglad licht met een roller aanbreng (of alleen op de gaten met een kwast) en het direct goed hard strak strijk zodat je als het ware de muurglad in de gaten duwt en eventueel nog een keer herhalen. Zou dat niet werken?

Dus dat je de muurglad als een soort muurvuller gebruikt? Normaal gesproken is vuller veel dikker en muurglad is een stuk dunner dus het lijkt mij dat je dat ook gemakkelijk in de gaatjes kan strijken.

Er zijn ook grote delen waar geen gaten zitten dus ik zie niet in waarom ik dat ook met muurglad moet besmeren.

Ik kan het natuurlijk sowieso even proberen, niet geschoten is altijd mis. Renovlies zou ik daarna altijd nog kunnen proberen.
Wat je bedacht zal wellicht resulteren in een muur die je alsnog moet "stucen" heb ik ook gedaan maar dan kan je beter 2x 25kg (afhankelijk van het aantal m2) en wat youtube filmpjes bekijken hoe je zelf stuct ..(wel voorstrijk dan gebruiken!!!)

De trekker optie en een dunnere mix voorkom je uitsteeksels en vul je de gaatjes (net ramen zemen) beter 10x eroverheen zeg maar .. veel effectiever
De mix moet je gewoon even "testen" .. je hebt ook veel minder nodig denk aan een milkshake/smootie achtige pasta .. 1 soepkom poeder kom je een heel end.
net als tel-sell reclames "you will be amazed" ;)

En inderdaad de vliesbehang kan altijd nog

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:25
Vul de grote gaten op lichtgewicht vuller, verwerkt erg makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

vanDaal schreef op donderdag 21 april 2022 @ 21:42:
[...]

Thanks! In mijn geval heb ik nog niet uitgezocht welk WTV balansventilatiesysteem ik wil hebben. Mijn woning is uit 1919 en ik wilde voorlopig geen grote verbouwingen doen. Het plan is eigenlijk nu alleen om de twee vlieringen onder de vloer te verbinden, zie plattegrond hieronder. Dat kan ook in één rechte lijn, dus geen bochten nodig. Maar met twee (?) ronde buizen van 100mm zou ik nog genoeg kanten op kunnen? Welk systeem heb jij gekozen? Er is gewoon teveel keus.
Het bezwaar bij mij met grote diameter is dat ik twee keer door een muur heen moet. Een enkelsteense muur met bakstenen en een dubbelsteense muur (baksteen, kleine spouw, baksteen). En twee gaten van 100m daar doorheen maken is wellicht niet goed voor de stabiliteit van die muur...

[Afbeelding]
Keuze voor het kanaal maakt weinig uit denk ik. Ik heb gewone spirobuis genomen en koppelstukken met rubberen flens (zonder rubber moet je ze schroeven/tapen, rubber is wat duurder maar makkelijker).

Ik bedoel vooral dat je met bijvoorbeeld een Itho Qualityflow rekening moet houden met 1 afzuigbuis per kamer en 1 (dikke) aanvoer in de centrale hal:
Afbeeldingslocatie: https://www.woonwijzerwinkel.nl/wp-content/uploads/2019/08/Qualityflowsysteem.jpg

Maar bij andere systemen moet je weer aan- en afvoerbuizen hebben:
https://rensa.nl/UserFile..._ventileren_checklist.png

Wil je vraaggestuurd (CO2 gestuurd) dan moet je bij het ene systeem voor elke kamer een inblaas en afzuigbuis hebben, en bij andere weer anders.

Duco heeft geloof ik een systeem dat half zo werkt als de QualityFlow (via de centrale hal) maar geen buizen naar de individuele kamers heeft, maar een unit per kamer boven de deur die de lucht van de kamer met de (verse) lucht van de gang uitwisselt (indien nodig, vraaggestuurd ook).

Zo heb je verschillende soorten topologiën waarvoor je buizen nodig hebt. Een wtw balansventilatie is nou eenmaal een stukje complexer dan de standaard (type C) afzuiging met roosters boven de ramen.

Voordat je dat systeem gekozen hebt is het denk ik lastig om te bepalen waar je welke buizen moet gaan leggen.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:12
Nieuwe trapleuning gemaakt en opgehangen. Is naar zolder dus moest niet te duur.

Nu zit ik alleen met de oude bevestigingen. Lijkt erop dat ze vast gelijmd zijn? Zie ik dat goed?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nh3BcEsNDF4b6WQ6Y9AG3cYkfQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9J3n7rq80U989bSTnLDNyBIQ.jpg?f=fotoalbum_large

Is er nog een oplossing behalve met de multitool afzagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 05:50

Echt niet.

Gewoon niet.

Multitool? Denk dat de slijptol dat beter kan.

Ik heb het zelf nooit gebruikt of bekeken, maar ik gok dat het een chemisch anker is waarmee dat draadeind in de wand zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Echt niet. schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:07:
Multitool? Denk dat de slijptol dat beter kan.

Ik heb het zelf nooit gebruikt of bekeken, maar ik gok dat het een chemisch anker is waarmee dat draadeind in de wand zit.
Ja daar ben ik ook bang voor. In de holle wand hebben ze iets van Keil bouten gebruikt die kunnen er zo uit. Dit is wat jammer.

Slijptol zou makkelijker zijn ja, maar die heb ik helaas niet....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:59:
Nieuwe trapleuning gemaakt en opgehangen. Is naar zolder dus moest niet te duur.

Nu zit ik alleen met de oude bevestigingen. Lijkt erop dat ze vast gelijmd zijn? Zie ik dat goed?
[Afbeelding]

Is er nog een oplossing behalve met de multitool afzagen?
Ik zou eerst proberen om met twee moeren te kijken of je er enige draaibeweging in krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Waah schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 16:59:
[Afbeelding]
Heb je al geprobeerd om er 2 moeren tegen elkaar op te klemmen en de draadstang er zo uit te draaien?
Het lijkt niet echt op een chemisch anker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Nee nog niet geprobeerd. Gewoon 2 moeren er zo ver mogelijk opdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:59
Waah schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:43:
Nee nog niet geprobeerd. Gewoon 2 moeren er zo ver mogelijk opdraaien?
Nee, je draait ze tegen elkaar aan. Dan kan je kracht zetten op 1 moer en zo proberen de draadeinde los te draaien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
chrisborst schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:44:
[...]

Nee, je draait ze tegen elkaar aan. Dan kan je kracht zetten op 1 moer en zo proberen de draadeinde los te draaien.
Het draadeind draait wel, maar komt niet naar buiten helaas.
Maar met veel wrikken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzCQ4Ir-aCzPtbHQZFTch6cYRtU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRpCKxU4450aymLCsEBnatd5.jpg?f=fotoalbum_large

En hij breekt een stuk dieper af dan waar ik met gereedschap bij kan. Dus dan maar zo...
Bedankt voor de tips! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 09-05 12:55
badkuip schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:15:
[Afbeelding]
Strak inderdaad, een grijze muur.
Je versterker loopt op gas? Lijkt net of die koperen pijpen daar eindeigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:00
Ik ben bezig met een kattenpaal die een iets luxere uitstraling heeft dan een van de winkel. Nu heb ik een bak gemaakt waarin ik wit cement met een terrazzo look in wil gaan gieten (60x52x2cm). Ik heb al wat gekleurde terrazzo chips gemaakt, en ben nu klaar om deze te mengen en gieten. Alleen nu heb ik wat input van jullie nodig. Er moeten drie flinke schroeven door het cement heen om het hele meubel aan de plaat onder het cement te bevestigen. Zouden jullie eerst gieten en dan een gat door het cement boren, of gieten met een drie stukjes hout er in waar je later dan een gat doorheen boort? Beide heeft voor en nadelen, ben bang dat bij het boren de plaat wellicht breekt, en bij het hout dat dit niet helemaal vlak gaat worden en het meubel niet stabiel wordt. Wat zouden jullie doen, of nog een andere oplossing?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PgYitiRO7mdvBFZcKjjrmZPRdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRvAcIPKZyPhMGfsasI1pNJo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 21:01

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik was het bak legen zó zat, zeker als er op sommige momenten 1500+ liter gras vanaf kwam. Mulch messen geïnstalleerd, bypass voor de bak beveiliging en een schild zodat ik niemand een steen of tak voor de kop schiet met 100km/h :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7omAbFK4GICpmkgoTiZMabMgQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WzaculXIJPdyzn3CduWsviXN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:24

Rzaan

Altijd zoekende

Zinloos1 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:34:
Ik ben bezig met een kattenpaal die een iets luxere uitstraling heeft dan een van de winkel. Nu heb ik een bak gemaakt waarin ik wit cement met een terrazzo look in wil gaan gieten (60x52x2cm). Ik heb al wat gekleurde terrazzo chips gemaakt, en ben nu klaar om deze te mengen en gieten. Alleen nu heb ik wat input van jullie nodig. Er moeten drie flinke schroeven door het cement heen om het hele meubel aan de plaat onder het cement te bevestigen. Zouden jullie eerst gieten en dan een gat door het cement boren, of gieten met een drie stukjes hout er in waar je later dan een gat doorheen boort? Beide heeft voor en nadelen, ben bang dat bij het boren de plaat wellicht breekt, en bij het hout dat dit niet helemaal vlak gaat worden en het meubel niet stabiel wordt. Wat zouden jullie doen, of nog een andere oplossing?
Voor wat het waard is:
Ik heb destijds bij mij thuis een terrazzo aanrecht laten gieten.
Op de plek waar de kraanaansluiting moest komen, plaatste hij wat electrabuisjes in de mal.

Als je niet met schroeven werkt, maar met bouten, kun je de bouten alvast bevestigen in de mal.
Dan giet je gewoon over de bouten + kop heen. Dan zie je helemaal niets meer.
Met de draadeinden die onderuit steken, bevestig je het dan aan het meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 12:26
Ik heb een verfvraag. Ik heb de slaapkamermuur geschilderd van het huis waar we net in zijn komen wonen en heb daarvoor een donkerblauwe kleur voor gebruikt: Histor Perfect Finish muurverf mat (via de Gamma). Echter heb ik daar een aantal problemen mee:
- Het was echt een crime om geen banen meer te zien na het schilderen. De verf dekt heel goed, maar je bleef zien hoe je geschilderd had. Uiteindelijk tips gevraagd bij de Gamma en daarna nog wat extra lagen door echt heel goed nat-op-nat te schilderen, een bevochtigde roller te gebruiken en ook nog van het duurdere merk en zowel van links naar rechts al van boven naar beneden te rollen. Het is al stukken beter, maar je ziet het nog steeds.
- Je hoeft maar met iets langs te muur te gaan of er zit een soorr veegvlek op de verf wat je er niet meer af krijgt. Het is echt de verf zelf, het is geen kras tot aan de ondergrond of iets dergelijks.

Ik heb schilders proberen te benaderen en het dan maar te laten doen maar ze reageren niet (meer), communiceren slecht, etcetera. De eerste lachte me ook uit dat ik verf van de bouwmarkt had gebruikt (zo slecht is dat toch ook weer niet?). Wel gaf hij nog als tip om geen matte kleur voor donkere kleuren te gebruiken, maar hoogglans. Dat zou niet voor vlekken zorgen.

Nou wil ik best die muur nog een keer doen (want niemand wil het doen tegen betaling blijkbaar), maar ik ben bang dat ik weer hetzelfde gedoe ga krijgen. De ondergrond weet ik niet zeker, het is in ieder geval glad. Het lijkt op gestuct dan wel renovlies behang. Oftewel, heeft iemand tips voor:
- Welke verf kun je beter gebruiken (als de bouwmarkt blijkbaar niet goed is?)?
- Klopt het dat hoogglans beter is dan mat in dit geval? Overigens wil ik geen spiegelgladde muur oid, vandaar de matte keuze.
- Nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:51
Exact hetzelfde gehad, en deels nog steeds.
De banen "liggen aan de verf", ik had eerst sigmatin dgl matt. Maar deze droogde niet goed, hoe snel en secuur ik ook werkte.
Vervolgens met mijn favoriete sigma alpha rezisto mat gedaan en die dekte goed en streeploos.
Alleen datgene van de vegen blijf je houden (al kun je ze op de alpha rezisto wel een soort van wegpoetsen).
De kleur die wij hadden was Gamma GN 057-03 "Intuïtie".
Ik heb de muur 5x geschilderd (na een eerste fout door een action roller te gebruiken en er allemaal haartjes in de verf zaten - > schuren dus).
Nooit weer zo'n kleur 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-05 08:59
@Pimmeh moet je misschien nog voorstrijken? Stuc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awr0jzfAjislvdqYgh2toc_c_TI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NYOxKeYJn3bMLnptKXjwoDiZ.jpg?f=fotoalbum_large

Druk bezig om een 2e laag rimsealer aan te brengen op de nieuwe boeidelen van de dakkapel. Ik vind het maar een wonderlijk goedje. Bijna zo dik als stopverf en dus best een rotklus om aan te brengen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:48
HTT-Thalan schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:03:
Ik was het bak legen zó zat, zeker als er op sommige momenten 1500+ liter gras vanaf kwam. Mulch messen geïnstalleerd, bypass voor de bak beveiliging en een schild zodat ik niemand een steen of tak voor de kop schiet met 100km/h :+.

[Afbeelding]
Komt nog wel veel maaisel op jezelf terecht, zo te zien :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:29
Een kitvraagje; afgelopen jaar een terras gelegd buiten van keramische tegels. De voeg met het huis moet nog worden afgekit maar ik zou niet weten met welke kit?
Zoekend op kit voor keramische tegels krijg ik vooral kit voor badkamer, etc. Dat lijkt mij voor buiten niet zo een succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-05 13:45
Mythio schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:20:
Een kitvraagje; afgelopen jaar een terras gelegd buiten van keramische tegels. De voeg met het huis moet nog worden afgekit maar ik zou niet weten met welke kit?
Zoekend op kit voor keramische tegels krijg ik vooral kit voor badkamer, etc. Dat lijkt mij voor buiten niet zo een succes.
Weet je zeker dat je dat wilt? Bij ons werd juist zeer sterk afgeraden dat te doen aangezien het vocht ergens heen moet kunnen. Als je dat helemaal dicht zet krijg je schimmel. Wij hebben dus een klein randje met fijn grind tussen huis en de tegels, zodat vocht en lucht er bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Inderdaad, dat randje niet kitten maar opvullen met iets wat water doorlaat, bijvoorbeeld grind, split of onkruidvrij zand (bij heel dunne naden).

[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 24-04-2022 14:32 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-05 07:58

vanDaal

-ismeereentje

vanDaal schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:17:
Wij zijn de 1e verdieping aan het verbouwen. Er komt een nieuwe vloer in. Aangezien we aan de voorkant én de achterkant van het huis op de 1e verdieping een vliering hebben zitten waarvandaan je veel ruimtes in het huis kunt bereiken, is dit de kans om onder de vloer die twee ruimtes te "verbinden". Dus ik ga sowieso 2 loze leidingen onder de vloer leggen voor elektriciteit en utp.
Nu wilde ik daar ook alvast voorbereidingen treffen voor een toekomstige wtw balansventilatie systeem. Ik weet alleen nog niet wat. Welke ventilatiebuis (-zen?) kan ik daar dan het beste neerleggen? De diepte onder de vloer (hoogte van de balk) is ongeveer 15cm. Nadeel is dat nog wel door twee steense muren heen moet om die buizen in de vlieringen te krijgen.

[Afbeelding]
Ik heb het inmiddels als volgt gedaan:
  • aan beide kanten twee bakstenen verwijderd
  • buis er doorheen gehaald. Ik heb uiteindelijk via marktplaats een 90mm Uniflexplus ventilatiebuis gehaald
  • baksteen gestut
  • alleen nog gaten dichtpurren
Thanks @EMP !

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52025932519_a8fe1b8dc8_k.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52025931444_66af9231a3_k.jpg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Vandaag mijn nieuwe boortje maar eens getest.
51mm diamant boor voor droog en nat boren.
Moesten drie gaten in een spouwmuur voor mijn warmtepomp.

Kost 18 euro bij de Amazon.
De adapter van 1 1/4 unc naar sds kost 26 euro dus daar hebt ik zelf al eens een dingetje voor gedraait.
Bij de 125 heb ik er nog een borgpen doorheen anders gaat het door draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oONetmI-HbAWevKh1no36ujI1ZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0gn8JDrOwqRalN5G09Aaam3b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QswaG_OQtKvNEqe9H95bJZ_EzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIMNKKO1H9p32BzdQI8GK6xc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47v8w8UmqZIuysiaTSfvIzR7iug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94sqjh8Tfb6Mmor0qs2qHTlp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07_v54glT7gLZyxqR6IW2iCQ3rE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DhRxW15eyq2RlEglMrthubE4.jpg?f=fotoalbum_large

Dus 18 euro en wat huisvlijt voor 3 gaten 51 in een spouwmuur.
Gaat overigens prima, de 125 kost wat meer aandacht bij het boren maar gaat ook prima met hetzelfde boormachinetje.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:01

ViezeVis

Sample Text

Hi allen,

Vraagje. Onze vloerenlegger neemt in de algemene voorwaarden op dat vloeren niet meer dan 3mm afwijking mogen hebben in verband met het rigid-clicklaminaat wat gelegd gaat worden. Iemand enig idee hoe je in vredesnaam 3mm kunt waarnemen? Een waterpas op de zandcementvloer leggen kan ik ook nog wel, maar 3mm afwijking zien lijkt me toch wel heel erg lastig? :S

//
Aahh ideetje. Als ik een staaltje van 3mm onder m'n waterpas door kan schuiven, weet ik genoeg :P

[ Voor 12% gewijzigd door ViezeVis op 24-04-2022 15:39 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:29
lizard87 schreef op zondag 24 april 2022 @ 14:22:
[...]

Weet je zeker dat je dat wilt? Bij ons werd juist zeer sterk afgeraden dat te doen aangezien het vocht ergens heen moet kunnen. Als je dat helemaal dicht zet krijg je schimmel. Wij hebben dus een klein randje met fijn grind tussen huis en de tegels, zodat vocht en lucht er bij kan.
Waarom zou dat nodig zijn? Water kan weg aan de andere kant van het terras, richting de tuin. Mijn ouders hebben dit al jaren zonder schimmel of problemen.. ze weten alleen niet meer welke kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-05 13:45
Mythio schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:15:
[...]

Waarom zou dat nodig zijn? Water kan weg aan de andere kant van het terras, richting de tuin. Mijn ouders hebben dit al jaren zonder schimmel of problemen.. ze weten alleen niet meer welke kit.
Dat het bij je ouders goed gaat zegt natuurlijk niet dat het goed is. Het moet daar kunnen ademen, anders is de kans groot (groter) dat het gaat schimmelen, en dan trekt het omhoog via je muren. Dat heb ik als advies meegekregen van meerdere mensen die weten waar ze over praten. Ik zou het dus navragen bij experts voordat je iets afserveert omdat het bij je ouders gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mijn vriendin is ondertussen weer bezig met het lakken van onze kozijnen. Hiervoor is vorig jaar een teun de beun kitmeneer geweest met Den Braven beglazingskit. Er is met 2 kleuren kit gewerkt, afhankelijk van of het kozijn wit of blauw geverfd wordt donkere danwel lichte kit.

Nu is het echter zo dat op een paar plekken verf (rubbol xd) weigert te hechten, je kunt op die kit verf smeren en 10 seconden later is het er weer vanaf gelopen, zoals dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9kQn87RUdVaCuh36EzSTdDmGT4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKSyFARn7uc8KNvmNAIMoNnf.jpg?f=fotoalbum_medium
Uiteraard is voor het lakken alles goed ontvet met st marc.

Ik denk dat ergens toch wat in die kit zit (of in het tuitje van de kitspuit). Siliconen verontreiniging levert van die kraters op en daar kun je natuurlijk anti-siliconenspul voor in je verf doen (https://www.verfwebwinkel...jderen-en-anti-siliconen/) .
Weet iemand wat dit is?

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 13:55

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoi,

Ik heb een probleem. De klep van de prullenbak sluit niet meer goed. Wat zou ik kunnen doen?

Ik heb hier een tweedehandse Simplehuman prullenbak.
Deze heb ik schoongemaakt en dus van te voren alle onderdelen losgehaald om schoon te maken.
Helaas zijn er per abuis de 3 van 6 schroeven kwijtgeraakt omdat ik de vieze onderdelen in een er emmer met water gooide die daarna door huisgenoot is weggegooid omdat het water zo.vies was.
Nu heb ik gelijkwaardige schroeven gepakt op zolder bij de schroevendoos.
Nu zie ik dat de klep niet meer goed sluit.
Balen

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

MedionAkoya schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:13:
Hoi,

Ik heb een probleem. De klep van de prullenbak sluit niet meer goed. Wat zou ik kunnen doen?

Deze heb ik schoongemaakt en dus van te voren alle onderdelen losgehaald om schoon te maken.
Helaas zijn er per abuis de 3 van 6 schroeven kwijtgeraakt omdat ik de vieze onderdelen in een er emmer met water gooide die daarna door huisgenoot is weggegooid omdat het water zo.vies was.
Balen
Werkt het wel zonder schroefjes? En, een foto zou enorm helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERMAWG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-05 13:57
ViezeVis schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:28:
Hi allen,

Vraagje. Onze vloerenlegger neemt in de algemene voorwaarden op dat vloeren niet meer dan 3mm afwijking mogen hebben in verband met het rigid-clicklaminaat wat gelegd gaat worden. Iemand enig idee hoe je in vredesnaam 3mm kunt waarnemen? Een waterpas op de zandcementvloer leggen kan ik ook nog wel, maar 3mm afwijking zien lijkt me toch wel heel erg lastig? :S

//
Aahh ideetje. Als ik een staaltje van 3mm onder m'n waterpas door kan schuiven, weet ik genoeg :P
3mm afwijking zien is lastig inderdaad. Maar prima te meten met een goede laser of simpelweg een ouderwets touwtje spannen met zo'n touw waterpasje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 23:52
MedionAkoya schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:13:
Hoi,

Balen
Als je het idee hebt dat het door de (nieuwe, afwijkende) schroefjes komt dan lijkt een vrij simpele oplossing voor de hand te liggen: ga naar Hornbach en koop het originele type schroefje?

Als het probleem complexer is dan zul je - voor meer hulp vanuit hier - toch iets veter moeten omschrijven waarom de klep niet meer sluit en/of fotos toe moeten voegen bij deze vraag… 😊

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 1nsane
Onder het mom simpel maar best veel werk.

Vandaag m’n nieuwe thuiswerkplek gestalte gegeven. Zijn wel wat weekendjes overheen gegaan want lak die moest drogen enz enz.

Wilde per se gelakt multiplex, het bureau waar ik voorheen aan werkte stond in de kleinere kamer en was op de zelfde manier gemaakt door m’n wijlen vader 25jaar geleden.

Moeten nog wat kleine dingen aan gebeuren. Ik verwacht morgen nog een laptopstand en een Hdmi splitter. Wat kabels wegwerken nog en verder inrichten.

Vrouw ook weer blij zodat de kinderkamer verder gestalte kan krijgen :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAm7tR0Ff2GtMXKxPMaW-5FAJgo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9QDKfORg9r2OSmb87JIEa5Y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMkc7WLpptPBBT-dLY7WnuBOKDY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEUYqoCal8ihODHZGyONZdZH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHKUfjpKBuvpc4nCueAN8JEgaH8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNT09pvi89VYRSqH75qXzJJ0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vwq_9ZIjpXTw767t-Pbavb5AiKw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lz4OmU4sdhVHB6xLxiCtu8jk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xX8upQMywfvG6g4UbUUO0lC3a5E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lkiaxa7ZGd47KPGBvJwAOyRX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvDTWEnZAkKVXyqgNFvJjsbdst0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3W7r4MqNXRO25YH8rraxsl0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Juj3ptN1JYeNLrH3EDTmuh7Axmk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VMVPkpjOXvglBfvmIZpOJOJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eeFwiPZXGWda60XW7Os3m8zOYhs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHhNFbDhj0GWgIau9DqblD9f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6M2MrcEiBFy-e3VG0XKSmgbO_fg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mV18WXsL3ihlyyFpsrZ0m045.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:18
@1nsane wellicht wil je je fotolijstje nog blurren :).
Grappig bedacht zo dat bureau. Scheelt je toch twee poten.

[ Voor 34% gewijzigd door GeeMoney op 24-04-2022 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
GeeMoney schreef op zondag 24 april 2022 @ 18:03:
@1nsane wellicht wil je je fotolijstje nog blurren :).
Grappig bedacht zo dat bureau. Scheelt je toch twee poten.
En tot op zekere hoogte verstelbaar :)

De poten zijn in hoogte te stellen en je kunt het werkblad uiteraard hoger of lager in de F-rails haken.

Ze keken me bij de Hornbach ook raar aan dat ik maar 2 poten kocht :+

Er waren mensen hier die zeiden dat je het ook zonder poten kunt doen en da’s natuurlijk waar maar met die poten eronder, staat het gewoon zeer solide.

Die foto, ach, is al ruim 12 jaar oud. Maak me daar niet druk over, echt herkenbaar zijn we er niet meer op :) maar goed punt, zat er al over te denken al heb je aan m’n linkedin foto ws meer als je kwaad zou willen haha.

[ Voor 10% gewijzigd door 1nsane op 24-04-2022 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:35
Martinusz schreef op zondag 10 april 2022 @ 16:01:
Tijd terug het bed van mijn dochter uit elkaar gehaald, was een groot steigerhout bed. Planken bewaard en inmiddels al lekker mee zitten prutsen.

Eerst een ombouw gemaakt bij wasmachine en wasdroger:
[Afbeelding]

Laatst nog ff soort sidetable gemaakt voor naast de bank:
[Afbeelding]

En ik had nog steeds over, en de vrouw wilt al een tijdje een kweektafel, nou dan gaan we daar eens aan beginnen:
[Afbeelding]
Nog schuren/schilderen en nog kijken of we iets van een klep of in ieder geval iets van plastic “dakje” kunnen realiseren, nog geen idee hoe :)
Vandaag moestuinbak verder afgemaakt, niet echt tevreden over de netconstructie, maar laat het maar ff zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QUQLvXLLWQQskYRItoicBFNtAIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSx1kSI291pNCSRagN3kYRQM.jpg?f=fotoalbum_large

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1nsane schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:54:
Onder het mom simpel maar best veel werk.

Vandaag m’n nieuwe thuiswerkplek gestalte gegeven. Zijn wel wat weekendjes overheen gegaan want lak die moest drogen enz enz.

Wilde per se gelakt multiplex, het bureau waar ik voorheen aan werkte stond in de kleinere kamer en was op de zelfde manier gemaakt door m’n wijlen vader 25jaar geleden.

Moeten nog wat kleine dingen aan gebeuren. Ik verwacht morgen nog een laptopstand en een Hdmi splitter. Wat kabels wegwerken nog en verder inrichten.

Vrouw ook weer blij zodat de kinderkamer verder gestalte kan krijgen :-)

Lekker bezig. En dat dat dan gelakt multiplex moet zijn snap ik helemaal. Misschien een suggestie: babykamer / kinderkamer ook in die stijl, is je pa ook een beetje bij zijn kleinkinderen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 13:55

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Boudewijn schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:26:
[...]

Werkt het wel zonder schroefjes? En, een foto zou enorm helpen.
Prullenbak sluit nu wel.
Ik had prullenbak buiten in de hitte schoongemaakt en uitelkaar gehaald. Tja, in de avond nu wat kouder is, valt deksel wel op zijn plek. Hopelijk blijft de prullenbak binnen ook goed sluiten.

De klep valt met een lichte afwijking links op rand. Dan moest ik het ff aandrukken.
Het is een ronde metalen prullenbak 30 liter met een plastic binnenbak.

[ Voor 6% gewijzigd door MedionAkoya op 24-04-2022 21:00 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Uiteindelijk een andere oplossing gevonden. Ik vond het nl. al vreemd dat ik die rioolbuis op die plek tegen kwam, dus ben ik eens gaan zoeken in de foto's van de bouw van ons huis. Blijkt dat de rioolbuis het hoekje om gaat, onder de oprit. Dat kwam erg mooi uit, want daar wou ik op aansluiten. Na wat graven had ik het uiteinde gevonden (helemaal links op de foto).

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-u-XtMkWFnJY/VL_B7_dcdVI/AAAAAAAACNg/N_1JIBDi_ps/s1600/WP_DS201501212.jpg

Bleek dat ik de nieuwe leiding parallel aan de rioolbuis gemaakt had, maar met 40cm offset. Dus 2x 45 graden bochtjes en wat 110mm buis kon het aangesloten worden. Ik heb toch nog de truuk van hierboven toegepast omdat ik het niet voor elkaar kreeg de buizen op een normale manier er tussen te krijgen. (ja, ik had beter een andere 45 graden bocht kunnen gebruiken: https://www.climadirect.c...mof-45-gr-110-mm-lijmloos , maar ik had geen zin om nog een keer naar de bouwmarkt te moeten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmVhEdj0EHhgLW_zmoJwNHwerJA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rrkPS2ZeVHtyrGQnGimEfDQg.jpg?f=user_large

Het uiteinde van de (nu) loze buis heb ik dicht gemaakt, anders krijg ik misschien verzakkingen (de buis loopt onder het opstapje van de voordeur door, dus die wou ik niet nog een keer afbreken en opbouwen om die buis weg te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-05 12:23
Na een tijd wachten tot het passeren van de woning mogen we eindelijk aan de slag!

Eerste put is het verwijderen van een dikke laag tsja, wat is het eigenlijk? Schuren met gaas of af proberen te steken met een beitel/plamuurmes heeft geen zin, het is veel te hard.

Het is te dik en grof om spachtelputz te zijn, dacht ik.

Iemand een idee wat het is?
En belangrijker, een goeie manier om het van de muur af te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2m2Lx0diZAu3VikEke-gGGZbcc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XnQEAWcPMyPuQg5lDYvEAB0H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLcU1D2F4sh6t7N70tzTt8zsSTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wF6IRmd5shAJ6vKV7FRCHRM0.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7emziUmtCu097dxHEmmCG-TaFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kKiJ1B4wOYtjvecY5DUh3eDL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

SpelFaut schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:42:
Eerste put is het verwijderen van een dikke laag tsja, wat is het eigenlijk? Schuren met gaas of af proberen te steken met een beitel/plamuurmes heeft geen zin, het is veel te hard.
Heb je al geprobeerd om het nat te maken?
Meerdere keren goed nat maken met een plantensproeiertje.
Eventueel eerst door de verf krassen zodat het er in kan trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17
Boudewijn schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:52:
Mijn vriendin is ondertussen weer bezig met het lakken van onze kozijnen. Hiervoor is vorig jaar een teun de beun kitmeneer geweest met Den Braven beglazingskit. Er is met 2 kleuren kit gewerkt, afhankelijk van of het kozijn wit of blauw geverfd wordt donkere danwel lichte kit.

Nu is het echter zo dat op een paar plekken verf (rubbol xd) weigert te hechten, je kunt op die kit verf smeren en 10 seconden later is het er weer vanaf gelopen, zoals dit:
[Afbeelding]
Uiteraard is voor het lakken alles goed ontvet met st marc.

Ik denk dat ergens toch wat in die kit zit (of in het tuitje van de kitspuit). Siliconen verontreiniging levert van die kraters op en daar kun je natuurlijk anti-siliconenspul voor in je verf doen (https://www.verfwebwinkel...jderen-en-anti-siliconen/)) .
Weet iemand wat dit is?
Veel glasbedrijven gebruiken kit met siliconen.

Ik heb er zelf ook last van gehad, dus ja dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maeslant schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:49:
[...]

Veel glasbedrijven gebruiken kit met siliconen.

Ik heb er zelf ook last van gehad, dus ja dat helpt.
Hmm en dat zag er ook zo uit als dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17
Boudewijn schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:50:
[...]

Hmm en dat zag er ook zo uit als dit?
De foto is niet zo duidelijk. Maar bij ons liep het eraf. Dus geen bellen maar het plakte gewoon niet.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 01:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Voor de verandering een set snijplanken gemaakt. Voor mij voor het eerst om toch wat dunnere te maken. Ik ben benieuwd of ze krom trekken. Normaal maak ik ze toch wel zo'n goede 3-4cm dik. Het hout is eiken, beuken en Amerikaans noten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Goby1bn-in8TQ1vtHcSTgCmBC8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZYLnvooueBiOilPUgChNF0v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0_AgeGqLh2Tlh1Pstu3iCiypXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kv4ayGLGmmGa8FCaWERtvXQZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KQLJ3bX_tY7nrtRLXlo7sVe-Mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxV8EdBZfrEpImHx4PNzjcH5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was zelf nog niet helemaal 100% tevreden over de aansluiting van de verschillende soorten hout (wijkt soms net ff een mm af). Maar de donkere banden zijn wel redelijk strak dus het oogt al met al prima :) De vlekjes zijn nog een beetje van de olie/wax, kon niet wachten met de fotos :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:35
Douweegbertje schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:55:
Voor de verandering een set snijplanken gemaakt. Voor mij voor het eerst om toch wat dunnere te maken. Ik ben benieuwd of ze krom trekken. Normaal maak ik ze toch wel zo'n goede 3-4cm dik. Het hout is eiken, beuken en Amerikaans noten

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik was zelf nog niet helemaal 100% tevreden over de aansluiting van de verschillende soorten hout (wijkt soms net ff een mm af). Maar de donkere banden zijn wel redelijk strak dus het oogt al met al prima :) De vlekjes zijn nog een beetje van de olie/wax, kon niet wachten met de fotos :+
Die houtnerf alle kanten op zou mij gek maken :o maar wel knap om dit zelf te maken (tenminste ik vind dat knap werk :P )

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 01:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Martinusz schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:58:
[...]

Die houtnerf alle kanten op zou mij gek maken :o maar wel knap om dit zelf te maken (tenminste ik vind dat knap werk :P )
Haha, ik ben zelf een perfectionist met misschien een vleugje OCD, maar ik denk dat het op de foto's meer opvalt want ik heb er geen last van :+ In elk geval; als je dat niet doet, dan heb je over een maand of 2-3, een enorm krom en/of gescheurde plank :)

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 25-04-2022 14:02 ]

Pagina: 1 ... 215 ... 449 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/