[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 216 ... 453 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Douweegbertje schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:55:
Ik was zelf nog niet helemaal 100% tevreden over de aansluiting van de verschillende soorten hout (wijkt soms net ff een mm af). Maar de donkere banden zijn wel redelijk strak dus het oogt al met al prima :)
De afwijking valt inderdaad enkel bij de donkere banden op, misschien in het vervolg in 2 fases lijmen?
Eerst al het blanke hout + de donkere band apart verlijmen.
Als alles droog is even langs de tafelzaag halen om de randjes gelijk te krijgen, en dan blank & donker lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

SpelFaut schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:42:
Na een tijd wachten tot het passeren van de woning mogen we eindelijk aan de slag!

Eerste put is het verwijderen van een dikke laag tsja, wat is het eigenlijk? Schuren met gaas of af proberen te steken met een beitel/plamuurmes heeft geen zin, het is veel te hard.

Het is te dik en grof om spachtelputz te zijn, dacht ik.

Iemand een idee wat het is?
En belangrijker, een goeie manier om het van de muur af te krijgen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is sierpleister zo te zien. Die heb je in Granol, Spachtelputz en Rustiekputz. Zie hier voor de verschillen: https://slimster.nl/blog/...lputz-rustiekputz-granol/
Either way: als je zoekt hoe je dat spul kunt verwijderen is het afsteken met een plamuurmes en evt voorbehandelen met een stoomapparaat. Dat het een zooitje wordt mag je zelf bedenken ;)
Over dit soort lagen kan een stucadoor trouwens zo heen om het strak te maken. Ik weet niet wat je plannen waren met de muren?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 19:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Slonzo schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:08:
[...]

De afwijking valt inderdaad enkel bij de donkere banden op, misschien in het vervolg in 2 fases lijmen?
Eerst al het blanke hout + de donkere band apart verlijmen.
Als alles droog is even langs de tafelzaag halen om de randjes gelijk te krijgen, en dan blank & donker lijmen?
Ik heb eerst strips verlijmd, deze weer gezaagd en dan met de kopse kant naar boven. Echter die strips dan wel weer omgedraaid zodat je tegenwerkende krachten hebt.
Het probleem is dat ik ergens een afwijking had in de maat van de eerste strips. Dus volgende keer wat beter de vandiktebank afstellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:41

Roozzz

Plus ultra

Na een tijd wachten tot het passeren van de woning mogen we eindelijk aan de slag!

Eerste put is het verwijderen van een dikke laag tsja, wat is het eigenlijk? Schuren met gaas of af proberen te steken met een beitel/plamuurmes heeft geen zin, het is veel te hard.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hmm, zoiets had ik ook ooit in een huurwoning op de onderste helft van een muur. Als de huismeester het toen goed had kwam het initieel uit een spuitbus.

Het kwam een beetje los toen we de plinten eraf trokken voor de vloer. Daar zat ie namelijk erg goed aan vastgeplakt... Uiteraard was dit dus toen maar verwijderd. In mijn herinnering laat het vrij makkelijk los als je er eenmaal achter zit met een plamuurmes.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:32

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Combihamer nemen met SDS schraper opzetstuk?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Boudewijn schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:52:
Mijn vriendin is ondertussen weer bezig met het lakken van onze kozijnen. Hiervoor is vorig jaar een teun de beun kitmeneer geweest met Den Braven beglazingskit. Er is met 2 kleuren kit gewerkt, afhankelijk van of het kozijn wit of blauw geverfd wordt donkere danwel lichte kit.

Nu is het echter zo dat op een paar plekken verf (rubbol xd) weigert te hechten, je kunt op die kit verf smeren en 10 seconden later is het er weer vanaf gelopen, zoals dit:
[Afbeelding]
Uiteraard is voor het lakken alles goed ontvet met st marc.

Ik denk dat ergens toch wat in die kit zit (of in het tuitje van de kitspuit). Siliconen verontreiniging levert van die kraters op en daar kun je natuurlijk anti-siliconenspul voor in je verf doen (https://www.verfwebwinkel...jderen-en-anti-siliconen/)))) .
Weet iemand wat dit is?
Ik zou eerst een laagje Sudwest All-grund proberen, om te kijken of dat hecht en je dus de kit kunt isoleren. Als dat niet werkt, de toevoeging proberen, als dat niet werkt, kit er uit en opnieuw.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:23
The Eagle schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:13:
[...]

Dat is sierpleister zo te zien.

Over dit soort lagen kan een stucadoor trouwens zo heen om het strak te maken. Ik weet niet wat je plannen waren met de muren?
Plan was om een gladde ondergrond te krijgen en dat af te werken met renovlies.

Zal eens kijken wat een stucadoor kan. Is net z'n klusje voor tussendoor.
LED-Maniak schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:23:
[...]

Combihamer nemen met SDS schraper opzetstuk?
Kan natuurlijk ook nog, als grof geweld optie. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
Roozzz schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:19:
[...]

Hmm, zoiets had ik ook ooit in een huurwoning op de onderste helft van een muur. Als de huismeester het toen goed had kwam het initieel uit een spuitbus.

Het kwam een beetje los toen we de plinten eraf trokken voor de vloer. Daar zat ie namelijk erg goed aan vastgeplakt... Uiteraard was dit dus toen maar verwijderd. In mijn herinnering laat het vrij makkelijk los als je er eenmaal achter zit met een plamuurmes.
Als ik het zo bekijk lijkt die spuitbus optie niet gek. Het zit er veel te dik en klonterig op om met een normaal mes gedaan te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maeslant schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:53:
[...]

De foto is niet zo duidelijk. Maar bij ons liep het eraf. Dus geen bellen maar het plakte gewoon niet.
Check dat is ook exact wat mij ons gebeurt. Duidelijk, toch maar ff flesje halen en door wat verf mengen.

Net ff bij de bouwmaat geweest en daar de foto's laten zien (had er meer maar dan zie je ook de halve inrichting). Conclusie was idd siliconentroep in de kit. Lekker zeg ...
FirePuma142 schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:24:
[...]

Ik zou eerst een laagje Sudwest All-grund proberen, om te kijken of dat hecht en je dus de kit kunt isoleren. Als dat niet werkt, de toevoeging proberen, als dat niet werkt, kit er uit en opnieuw.
Check, ik lees deze nu pas nu ik thuis ben. Ga eerst ff de anti-siliconenpot proberen .

Alleen ff kijken wat slim is qua dosering enzo, tijd voor rtfm dus.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
SpelFaut schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:46:
[...]

Kan natuurlijk ook nog, als grof geweld optie. 😁
Met een breed genoeg mes en wat beleid verwacht ik eerlijk gezegd dat het wel meevalt. Zo'n schraper is een breed en dun mes.

Als je in de dikte genoeg ruimte hebt kan je het uiteraard makkelijker schuren en daarna fix en finish er overheen stucen.. Of fill en finish kan je wellicht zelf voor zo'n stukje.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
LED-Maniak schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:14:
[...]

Met een breed genoeg mes en wat beleid verwacht ik eerlijk gezegd dat het wel meevalt. Zo'n schraper is een breed en dun mes.

Als je in de dikte genoeg ruimte hebt kan je het uiteraard makkelijker schuren en daarna fix en finish er overheen stucen.. Of fill en finish kan je wellicht zelf voor zo'n stukje.
Je bedoelt zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrXe4F4Ve5ySYaXHqFNQQZSBIqc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXd4W0NgekSDqUlNvvGIVwIH.jpg?f=fotoalbum_large

Ja in de dikte is die ruimte er wel. Die paar millimeter gaan het verschil niet maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

SpelFaut schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:21:
[...]

Je bedoelt zoiets?

[Afbeelding]

Ja in de dikte is die ruimte er wel. Die paar millimeter gaan het verschil niet maken.
Het moet glad worden, met een dergelijke tegelbijtel ga je al gauw veel te diep. Nogmaals: met een plamuurmes pulk je het er ws zo af.
Ik had in mijn appartement ook ooit een muur van 4m met een dun laagje gips wat er af moest. Stucadoor langsgeweest, paar uur later was het er allemaal af.
Gewoon breed plamuurmes, of desnoods een spacmes, die zijn nog breder. Denk eigenlijk dat het er zo van af vliegt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runur
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 03-06 23:00
Wie o wie kan mij helpen?

Wat voor tegels zijn dit?
Ze liggen in wildverband en een betonnen onderlaag. Maar zoals op de foto te zien is is de top laag van iets anders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHYYgIpyeu_0JpAOFoPutA3fMdE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxtcIkjndJdeSUpW9VFMk7y6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_NpeuTan_JzWKSQC9MjPMR8T_jo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HONZtvoldou5KNFDcOUqx46P.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:01

Rmg

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Stucprimer (betokontakt) en een laagje fix/fill & finish, muurglad of rotband er over. Dan heb je het in een weekendje glad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:34
Runur schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:14:
Wie o wie kan mij helpen?

Wat voor tegels zijn dit?
Ze liggen in wildverband en een betonnen onderlaag. Maar zoals op de foto te zien is is de top laag van iets anders.
[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet eruit als Excluton soft comfort

Zie het filmpje (zie je de steen vanaf de zijkant)

https://nubuiten.nl/exclu...o4B63PjqUL9xoC9qgQAvD_BwE

In dit topic is een stratenmaker actief dus misschien heb je hier een grotere kans op het juiste antwoord

Het grote tuinen, balkons en plantentopic

[ Voor 10% gewijzigd door Togi op 25-04-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-mas
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-06 21:17
Onze dakgoot is gaan lekken, na een regenbui druppelt het door de naad heen (zie foto). Nu neem ik aan dat dit een zinken dakgoot is, of misschien aluminium? Hoe zie ik het verschil?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIo6CuGSsdCoqpkFYyscuCO-Zbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifPVUMAzEkfJbZbNN6wxfq56.jpg?f=fotoalbum_large

Als het zink blijkt, hoe is dit het beste te repareren? Ik heb deze kit gevonden https://www.kitxpert.nl/soudal-zinc-fix-290ml.html,, is dat wat?

Alvast bedankt!

Macbook Pro - Pixel 7 - Seat Ibiza 1.5 TSI Sport 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 14:18
Vraagje: Ik wil een endoscoop aanschaffen. In eerste instantie om in een niet toegankelijke (te ondiepe om in te kruipen) kruipruimte te checken of ik ergens kan zien waar rioollucht vandaan zou kunnen komen. Maar ook omdat het mij sowieso handig lijkt zo’n ding te hebben voor van alles en nog wat (bijv check bij verstopping). Nu wil ik niet voor de allergoedkoopste (< 25 euro varianten) gaan maar ook geen hoofdprijs (> 150 euro varianten) neerleggen. Afgaand op reviews op oa Bol.com lijkt een “Strex” van 69 euro (5m) of 79 euro (10m) meer dan voldoende voor amateurgebruik. Mijn vraag: zouden jullie dan voor een variant met scherm gaan, of voor de wifi-variant die je aan smartphone koppelt?

En nog andere ideeën of inzichten voor ik de knoop doorhak? Ik vind 70-80 euro nét weer een beetje veel voor een impulsaankoop ;)

Edit: vraag heb ik even verplaatst naar het gereedschapstopic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:32
Valorian schreef op maandag 25 april 2022 @ 20:35:
Vraagje: Ik wil een endoscoop aanschaffen. In eerste instantie om in een niet toegankelijke (te ondiepe om in te kruipen) kruipruimte te checken of ik ergens kan zien waar rioollucht vandaan zou kunnen komen. Maar ook omdat het mij sowieso handig lijkt zo’n ding te hebben voor van alles en nog wat (bijv check bij verstopping). Nu wil ik niet voor de allergoedkoopste (< 25 euro varianten) gaan maar ook geen hoofdprijs (> 150 euro varianten) neerleggen. Afgaand op reviews op oa Bol.com lijkt een “Strex” van 69 euro (5m) of 79 euro (10m) meer dan voldoende voor amateurgebruik. Mijn vraag: zouden jullie dan voor een variant met scherm gaan, of voor de wifi-variant die je aan smartphone koppelt?

En nog andere ideeën of inzichten voor ik de knoop doorhak? Ik vind 70-80 euro nét weer een beetje veel voor een impulsaankoop ;)
route99 in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"

Sowieso beter in dat topic verder ;)

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:30
Nou na toch wel bijna 4 weekendjes bezig te zijn met tegelen zijn we bijna bijna bijna klaar!
Koningsdag gaan we nog gebruiken om het laatste kleine stukje nog te doen en dan van het weekend voegen.

Met het feit dat we echt niet zo heel veel oppervlakte gedaan hebben zijn we wel echt heel traag maargoed het zit erin :D

De rest van de badkamer en de WC wordt nog een vorm van Beton Cire en in de wc komt nog een touch of eikenhout :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovQiyqAQhbJfiI7J2Ymhu8KHqx0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wdG14kao6Ljae89XbBrsgPVE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxwWV4nuObtEoQ9CPO93-Ebl_SU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ylF08DX0YKeUqoBjJYEJnHHl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5RyCKgbd9awTc9dbd38z0iO9DUE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9b4kYCbCMDMXYwhFNuB9z4lS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sK-l4RKuZmKbSPMg64JjWlND_sA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbStIaUDmVX7FjhCchR9JE0x.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Laatst online: 12:27
Iemand hier ervaring met het stoppen van optrekkend vocht in een massieve muur van circa 35 cm (oud huis, 1860, bijbehorende oude stenen)? :?

Aangezien we nu alles open hebben liggen (tot onder vloerniveau) kunnen we dit nu ook meepakken. Ik wil het graag zelf doen, maar er zijn zoveel verschillende soorten te verkrijgen dat ik het even niet meer weet. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-06 11:21
Fuel_80 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:55:
Iemand hier ervaring met het stoppen van optrekkend vocht in een massieve muur van circa 35 cm (oud huis, 1860, bijbehorende oude stenen)? :?

Aangezien we nu alles open hebben liggen (tot onder vloerniveau) kunnen we dit nu ook meepakken. Ik wil het graag zelf doen, maar er zijn zoveel verschillende soorten te verkrijgen dat ik het even niet meer weet. :?
Je zou dit kunnen proberen:
https://www.dryzone.be/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:07
Aurum schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:38:
Nou na toch wel bijna 4 weekendjes bezig te zijn met tegelen zijn we bijna bijna bijna klaar!
Koningsdag gaan we nog gebruiken om het laatste kleine stukje nog te doen en dan van het weekend voegen.

Met het feit dat we echt niet zo heel veel oppervlakte gedaan hebben zijn we wel echt heel traag maargoed het zit erin :D

De rest van de badkamer en de WC wordt nog een vorm van Beton Cire en in de wc komt nog een touch of eikenhout :)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Boeie dat het lang duurt. Zelf doen is het beste, niemand om op te klagen behalve jezelf. Zeker als je recent de hoeveelheid pruts ziet toenemen bij iedereen.
Houtlooks in de badkamer/toilet vind ik altijd heel mooi, ben benieuwd!

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +60 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:08

Pubbert

random gestoord

Na jaren hier lurken ook eens wat posten, sorry als het wat veel is :-D

Afg. zomer een vrijstaand huis gekocht, de wens was wel om de keuken ooit te vervangen. Huidige keuken was echter een parallel keuken, en wij zouden liever een hoek of U-keuken willen. Nadeel was de deur van de keuken naar de bijkeuken, deze zou dan dicht moeten worden, en de bijkeuken (wij noemen het washok) zou dan vanuit de berging benaderd moeten gaan worden.

Plattegrondje met in het rood de nieuwe deur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jz4s3BFvdkOTyV8zQJeZYCIeQHY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2w2hMngQ0iHywP4e3wuiXJxA.png?f=fotoalbum_large

Keuken besteld, en verrast door de snelle levertijd (10 weken). En probeer dan maar eens een aannemer (want draagmuur etc..) te vinden voor zo'n kleur, dus besloten alles zelf te doen.

Nadeel was wel dat op die plek voor de nieuwe deur een uitstortgootsteen zat, en die gebruikten we wel al in de berging, dus deze moest terugkomen op een andere plek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9yv4JSji9XAntyFJEuvr2JwfjqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZCYn9fwjGt0W6mVcRlV5wv7N.jpg?f=fotoalbum_large

Je ziet links ook nog een kast staan, dit was een 1m80 brede omkasting om de CV ketel + vloerwarmingspomp heen. Zelf gemaakt met hardboard door de vorige bewoner. Deze dus eerst afgebroken met het idee deze later opnieuw, kleiner op te bouwen, incl. gootsteen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHSXQrRi9bq8P8qm-WqTAGRP0WI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOq9v4A68XGaaZKVZbGuyPbi.jpg?f=fotoalbum_large

Uitstortgootsteen verwijderd, en begonnen met vrij kappen van de afvoer. Deze wil ik verplaatsen onder de dorpel naar het washok, omdat de wasmachine + droger aan de andere kant van die ruimte komen te staan. Dat was nog wel even een uitdaging, want ik wist (kon ik voelen aan de vloer warmte) dat er vloerverwarming onder door liep:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3BdKEcDMsCvYxWK0L27DwWmIxU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lr1rbkOJNGz9KMzENB43ZHDy.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna uittekenen van de gewenste deur opening + doorslijpen. (Van te voren overleg gehad met constructeur, stempelwerk was niet direct noodzakelijk ondanks dat het een draagmuur was, voor mijn eigen fijne gevoel toch even 1 stempelset gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtrmkECOxjXSxh8_sAnbn0wMRps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Uziw0XChVGwOpidIf2pEOyS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuYI7qF9a5c60AqfozLkfWwlgI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDi7l00n6TjnUCdp3WCwkNvD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZjJwxC3NwOcokjFWQr7sDkv04g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4b6A6akQrwFY33LpzbWRFmO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r421HB4KVUO4everUhQ7WntLb6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FR0vpGIUR6RCrdIYUZ13gFUk.jpg?f=fotoalbum_large

Latei ruimte vrij gekapt en latei geplaatst en vastgezet (lijkt alsof ie scheef ligt, maar lag 100% waterpas)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAhw2jQoZU8J3yBr5NK5kAQCGHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWKcfh3TwOmon8ivS6K1woZC.jpg?f=fotoalbum_large

Dag erna stempels verwijderd en opening vrij gekapt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5J5BKPT_zB4y-53pnhhFdzbXaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1V9kMjvUaSmJmCcbGI2cJMi.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mvwOKLHGvvF69FXtOtMBUQlwaQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N1uH523qM88GqC0yhGLTjMnc.jpg?f=fotoalbum_large

Verder met uitkappen van de afvoer + water. Deze moeten dus allemaal naar rechts en via de andere kant van muur komen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ANwHjf4oYWwLygF1Iolw_jbsZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M66LvX3lvPd1ovNeINGVY11n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PidusuoA798hl1WIBU0v59Aon84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zJXGFTX1HdSK8HDw83KxFYb.jpg?f=fotoalbum_large
Vloerverwarming lag dus zo'n 8cm diep. Waterleiding komt hier dus stukje overheen te liggen naar de wasmachine toe. Dus de leiding maar extra geisoleerd met flexbuis en tempex voordat ik hem dicht smeer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMmH0hYhr8Aw4pG6iItRYzgEuzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bos4gxt5ML74woO6mwxFxxFs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YOAFEdo6JjHI-cEX4M6G3y3EF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Im9akNMxynums4iEwcBaHC3E.jpg?f=fotoalbum_large
Helaas wel een knelkoppeling moeten gebruiken voor het koudwater onder de dorpel, we hadden simpelweg te weinig ruimte om te solderen want dan zou mijn afvoer smelten. Stel dat het ooit mocht gaan lekken dan hoef ik enkel de dorpel te verwijderen en een stukje vrijkappen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjAvgfolRNwwlb7YV5bvtF5o2tw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OgAFRvSimDg2PyKHDZaWxfGl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0MUTQHaYmkNp_oUa_Mv6J09fvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLJ16mRGYxkoaYRKVPyN4kNF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7H_-Va61Q_ZvDCgA6Tu9UBS0ZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P3zp5HyVRLIVPRfB7FFkkCFa.jpg?f=fotoalbum_large

Kozijn geplaatst, gekozen voor een kozijn+deur combinatie (Bauhaus) zodat ik het als leek niet hoef af te hangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1D2-28UMfFmGdi0RB-4NQL82Yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4p61u9oP566Z0o6vs93R0K0L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-ZcdJTmmgwQDh3v9jxXEMUh9uQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8UoHcTFga2fhNIazxfzs9bUP.jpg?f=fotoalbum_large

Dichtsmeren van de latei met Geelband

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxyvClig_Zj6FX7UwmbKOOe7xmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15z3TAidky700RVmyrPvJnft.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpCLMZLvOQKnvabg8NCsCIbWamU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oc77g62nvhxNHWgqNgD34bR1.jpg?f=fotoalbum_large
Oude afvoer wasmachine + water dicht gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-MroEgyV4zTiPvJCqfHOw0wtvHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1N07Q5XloFT0UK0834tzV3Y.jpg?f=fotoalbum_large

Oude (stalen) kozijn verwijderd (kut klus) en dicht gemaakt met ytong blokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_FE7LTvqYEYz_KrmVzCL4Ggy1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHzQ0zBUlmWwLnem4eBOvWf0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQaCtlI3BmNVRbWRq1G7G_lwQ_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QoZ41sLNSsTDZO3mxVOxOzo2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vaadmUgnS5O57ynMuvQTDOxcPMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z9y1rSnTtwqgjlvsXDOprrLQ.jpg?f=fotoalbum_large

Na uitharden voorgestreken, en daarna dicht gesmeerd met geelband.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azz1-Q8Ewk3UilyEZnAVY7bXD7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6fxJ2HewzpFLnXFEAl2YUPa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_1hhUmmSWE0136KNikbKsXEao0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqLFaAsj4Z89baFCklmymAHQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7BPi0uS3dXM4y23htXUFMwkvyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTOoVajcl4Jc2OZqtA8tQngo.jpg?f=fotoalbum_large

Als laatste een laag Fix&Finish eroverheen om het glad te krijgen. Mijn eerste keer stuccen "geslaagd" :Y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iP3VAEJkhnFKOsHxNyLSLp4Ai7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mx2LC1ONDzo6XWfdEMfiDgIc.jpg?f=fotoalbum_large

Plintjes plaatsen en de wasmachine en droger konden weer terug in hun hok.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/757vgXuI3oiWi5F_SD81I-eUaLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Phv7sQ963LlgA2xNhu0Bu7H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9AadHVO-sOWhzTo87zFzIuck7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aU6LMXYZXpAjd17bfkdHcQC2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqBbyoESSCoZfi3cmj8WqbvMuTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3JPYaGrnDbP4ryl9dGlUZ0yJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afwerken met architraaf/deurlijst en andere plint moest nog, maar eerst begonnen met de keuken verwijderen, want de stucadoor wilde al snel komen om de keukenruimte te stuccen voordat de nieuwe keuken kwam. Plus ook hier moesten we nog veel leidingwerk doen incl. verlaagd plafond maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7P3u4Texou5U24h6fjPdAz9Ses8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pg4KtkWK1cjr2nfemvPVFQo9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGtvK5pAE6CUIflNbNwiNhjSkwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lYkSH81KC4YuN65PFZ5EXgXr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m45XpxFgdXiQzWUyz2jCSDp3VCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2WvLZ8b7fyVEl3GLEUpuV8K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cK4xa1fjZG9d_jQQ7EhPzLQXWd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/631Ll0ZKStav3qsH8jTILCha.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_wuqa4yW6DxBF5M_eQ-daQsCb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LqioMBrnUAeLyfOm9YvKir41.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-Ltqykmp0Z8Cqv6nbNRi0mPoHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNIH9vyoFgr7mIEly6FUQdRm.jpg?f=fotoalbum_large

Stucadoor kon komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39zhxph5CJc9E4tWmmjSAkdyDVI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zi6vMnaH5d1fKzEpYIkchKe3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pB8pC-Dw0cR5PK22MlRa1D61UVE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mUF90ErXEN6bW8nC2XcPuirk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_S2uWtFyiwi_o_CnqgOfhor8Gg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2RbBBumOgES1hhrVpc7OEj1S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXcqPbFveD8pGeqgzXV-AqOPuOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPN9CxRe3TVcqJimsoutwDV3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btS0dVhNelAALv54jt1SEhjNERA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pB5VxBb4aO67G42TPrxdtLbB.jpg?f=fotoalbum_large

Afvoer + water + WCD vaatwasser moest allemaal naar links, dat was ook nog wel even puzzelen, ook om warm + koud niet te laten kruisen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1ISYmiYXykm7Ms3BE8OqIjgvDQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qdkKJfZzHm55U2jV2rGaxNyU.jpg?f=fotoalbum_large
En dicht, nog geven getwijfel om dit ook netjes nog even gladder te maken met Geelband, maar komt toch achter de kastjes, dus maar zo gelaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HoGWsdgxfHDWywj3qj8Cc7xt3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PXH84j0TPA8AojtM9tcTrVlG.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna wachten op de keuken + begonnen met de omkasting van de CV, incl nu met een gootsteen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4j7xFBktuIIqFrYZBc4FTu4rfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTL5giORNABJnUrpVcL9iCGS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLil1-MjJditZ755g9Qh_W44OVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R4SQoLr4FdDRElg25yzcJbd3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOKuav0AR91r6mPLmqPO2Bnft0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFnHS1RPP6AzLTuHZroTh09T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NdJKrpvrwl9qhSYniQ1XTFAXRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRGdPQH8ll4onl9F1TXT2c0B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/av3CRNy5_ayPWGgWU55W5Fshs-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhz6TsTeCQnvjTy0Qy54zqcV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CUj9qd3bQH7xqnlgYxbxUTat6b8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/atq30Q7ymcowY1wyBhqX7xQ6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTsJczneVn082MQRIAl0F8gI7Tc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3GtaQuuQJApqLcs07jNkR38Q.jpg?f=fotoalbum_large

Met MDF wat over was nog een schoenenrek gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9s7PQtJ-gShe8fcudGXbrQtZyho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J39R7l3eLbiArUoZOQf3juY7.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna kwam de keuken (deze hebben we wel laten plaatsen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aRYZDx-wwJjiozrOQTNZCQ5j8tE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHx0RKIjctvOkjWx3JUqize5.jpg?f=fotoalbum_large

Na het plaatsen vonden we de plint wat donker, misschien deze ooit schilderen of vervangen voor een lichtere grijs bijv, maar voor nu snel een ledstrip besteld en deze in mijn Hue systeem opgenomen in de woonkamer verlichting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-H7KyokV8Dt2r0GEA_ViSQHMIRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzzyBBguq0SsimQCTweqvC28.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrXDqGx7MAyNBI-kb26VZU2aUIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ZkDHw7W1j3L6DO1AAqal6i4.jpg?f=fotoalbum_large
Plankje boven + vensterbank komen half mei nog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZaFb28WNsvLSv7PY73kRZnCLvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9llgzB9TqyWBx5HvE5u1Wef.jpg?f=fotoalbum_large

Als achterwand nog getegeld, we wilden eerst visgraat, maar toch blij dat we een iets rustiger wildverband gekozen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/419mQH09kyQX7UvERGMqPjFkSq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i335xSNVkv2KTmSwJBPWwTLV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNikWcNrFovT-8fkbcVHbXedYyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h0DiHeOfeQbQa8J6MS3NRAls.jpg?f=fotoalbum_large

Waren leuke klusmaanden, weer een hoop "al doende" geleerd.

Sorry voor lange post nogmaals :+

[ Voor 255% gewijzigd door Pubbert op 26-04-2022 10:44 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
Dit was inderdaad een van de systemen die ik al gevonden had. Ziet er vrij makkelijk bewerkbaar uit. Heb paar jaar geleden de buitengevel onder de grond deels behandeld met een systeem van Remmers. Mogelijk dat daar ook mensen ervaring mee hebben (Kiesol aanbrengen in de muur).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 21:39
niels-mas schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:13:
Onze dakgoot is gaan lekken, na een regenbui druppelt het door de naad heen (zie foto). Nu neem ik aan dat dit een zinken dakgoot is, of misschien aluminium? Hoe zie ik het verschil?

[Afbeelding]

Als het zink blijkt, hoe is dit het beste te repareren? Ik heb deze kit gevonden https://www.kitxpert.nl/soudal-zinc-fix-290ml.html,, is dat wat?

Alvast bedankt!
Ik heb hier de goot op aanraden van een loodgieter met Bison Rubber Seal gedaan. Lapje erin, rubber eroverheen kwasten en klaar. Heb hier meerdere naden gefixt en ook 10+ schroefgaten omdat een paar beunen de keralit NET door de goot hebben geschroefd. (schroeven 2mm te lang..)

prutsert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Pubbert schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:12:
Mooi geworden hoor!

Was wel een beetje triggered door de leidingen die overal en nergens kriskras lopen in je keuken, ik zou geen gat meer kunnen boren zonder PTSD te krijgen :+

Maar het resultaat mag er zeker wezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

Afg. zomer een vrijstaand huis gekocht, de wens was wel om de keuken ooit te vervangen. Huidige keuken was echter een parallel keuken, en wij zouden liever een hoek of U-keuken willen. Nadeel was de deur van de keuken naar de bijkeuken, deze zou dan dicht moeten worden, en de bijkeuken (wij noemen het washok) zou dan vanuit de berging benaderd moeten gaan worden.

Plattegrondje met in het rood de nieuwe deur:

[Afbeelding]

Keuken besteld, en verrast door de snelle levertijd (10 weken). En probeer dan maar eens een aannemer (want draagmuur etc..) te vinden voor zo'n kleur, dus besloten alles zelf te doen.

Nadeel was wel dat op die plek voor de nieuwe deur een uitstortgootsteen zat, en die gebruikten we wel al in de berging, dus deze moest terugkomen op een andere plek.

[Afbeelding]

Je ziet links ook nog een kast staan, dit was een 1m80 brede omkasting om de CV ketel + vloerwarmingspomp heen. Zelf gemaakt met hardboard door de vorige bewoner. Deze dus eerst afgebroken met het idee deze later opnieuw, kleiner op te bouwen, incl. gootsteen:

[Afbeelding]

Uitstortgootsteen verwijderd, en begonnen met vrij kappen van de afvoer. Deze wil ik verplaatsen onder de dorpel naar het washok, omdat de wasmachine + droger aan de andere kant van die ruimte komen te staan. Dat was nog wel even een uitdaging, want ik wist (kon ik voelen aan de vloer warmte) dat er vloerverwarming onder door liep:

[Afbeelding]

Daarna uittekenen van de gewenste deur opening + doorslijpen. (Van te voren overleg gehad met constructeur, stempelwerk was niet direct noodzakelijk ondanks dat het een draagmuur was, voor mijn eigen fijne gevoel toch even 1 stempelset gezet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Latei ruimte vrij gekapt en latei geplaatst en vastgezet (lijkt alsof ie scheef ligt, maar lag 100% waterpas)

[Afbeelding]

Dag erna stempels verwijderd en opening vrij gekapt:

[Afbeelding][Afbeelding]

Verder met uitkappen van de afvoer + water. Deze moeten dus allemaal naar rechts en via de andere kant van muur komen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vloerverwarming lag dus zo'n 8cm diep. Waterleiding komt hier dus stukje overheen te liggen naar de wasmachine toe. Dus de leiding maar extra geisoleerd met flexbuis en tempex voordat ik hem dicht smeer:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Helaas wel een knelkoppeling moeten gebruiken voor het koudwater onder de dorpel, we hadden simpelweg te weinig ruimte om te solderen want dan zou mijn afvoer smelten. Stel dat het ooit mocht gaan lekken dan hoef ik enkel de dorpel te verwijderen en een stukje vrijkappen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kozijn geplaatst, gekozen voor een kozijn+deur combinatie (Bauhaus) zodat ik het als leek niet hoef af te hangen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dichtsmeren van de latei met Geelband

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oude (stalen) kozijn verwijderd (kut klus) en dicht gemaakt met ytong blokken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na uitharden voorgestreken, en daarna dicht gesmeerd met geelband.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als laatste een laag Fix&Finish eroverheen om het glad te krijgen. Mijn eerste keer stuccen "geslaagd" :Y)
[Afbeelding]

Plintjes plaatsen en de wasmachine en droger konden weer terug in hun hok.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afwerken met architraaf/deurlijst en andere plint moest nog, maar eerst begonnen met de keuken verwijderen, want de stucadoor wilde al snel komen om de keukenruimte te stuccen voordat de nieuwe keuken kwam. Plus ook hier moesten we nog veel leidingwerk doen incl. verlaagd plafond maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Stucadoor kon komen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afvoer + water + WCD vaatwasser moest allemaal naar links, dat was ook nog wel even puzzelen, ook om warm + koud niet te laten kruisen.
[Afbeelding]
En dicht, nog geven getwijfel om dit ook netjes nog even gladder te maken met Geelband, maar komt toch achter de kastjes, dus maar zo gelaten:
[Afbeelding]

Daarna wachten op de keuken + begonnen met de omkasting van de CV, incl nu met een gootsteen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met MDF wat over was nog een schoenenrek gemaakt.

[Afbeelding]

Daarna kwam de keuken (deze hebben we wel laten plaatsen)

[Afbeelding]

Na het plaatsen vonden we de plint wat donker, misschien deze ooit schilderen of vervangen voor een lichtere grijs bijv, maar voor nu snel een ledstrip besteld en deze in mijn Hue systeem opgenomen in de woonkamer verlichting.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Plankje boven + vensterbank komen half mei nog.
[Afbeelding]

Als achterwand nog getegeld, we wilden eerst visgraat, maar toch blij dat we een iets rustiger wildverband gekozen hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sorry voor lange post nogmaals :+
Super! Ook leuk zo'n lange post!

Ik vraag me alleen af hoe je nu nog bij de CV komt. Moet je dan die bovenste plank mdf er af schroeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Daarom ook veel foto's gemaakt van de leidingen, meer als een schilderij/poster zal er ook niet meer komen te hangen denk ik.

De plaat voor de CV zit inderdaad met 6 zwarte schroeven (in het zicht) vast. Met het jaarlijks onderhoud is die er zo vanaf en weer op.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:06

Pazo

Mroaw?

@Pubbert Wat een werk, en wat goed gelukt! Klasse hoor!

En deze deed het 'm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jf119xRp66WAXG89qpGoTNCsvQw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3GtaQuuQJApqLcs07jNkR38Q.jpg?f=user_large

'man man man, eindelijk rustig eten' :+

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:55
Aurum schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:38:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat zijn dit voor tegels :)? Lijkt een beetje op het werkblad dat wij in de keuken gaan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
SquareOne schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:46:
[...]

Wat zijn dit voor tegels :)? Lijkt een beetje op het werkblad dat wij in de keuken gaan krijgen.
Ik gok de wandtegels? :) Het zijn de Ragno Bistrot Grafite in 75x75. We kwamen er per toeval achter dat Marazzi bijna exact dezelfde tegel ook heeft, want we hadden voor het haardmeubel 120x60 nodig en die leverde Ragno niet. Dat is de marazzi allmarble imperiale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:55
Aurum schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 13:52:
[...]

Ik gok de wandtegels? :) Het zijn de Ragno Bistrot Grafite in 75x75. We kwamen er per toeval achter dat Marazzi bijna exact dezelfde tegel ook heeft, want we hadden voor het haardmeubel 120x60 nodig en die leverde Ragno niet. Dat is de marazzi allmarble imperiale.
Dank! Als ik had moeten gokken had ik inderdaad die marazzi genoemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:04

Rzaan

Altijd zoekende

niels-mas schreef op maandag 25 april 2022 @ 19:13:

Alvast bedankt!
Ik zou gewoon de ladder er tegenaan zetten, goed schoonmaken, ontvetten en er een plaatje inlijmen. Effe een lijm zoeken die goed op betaal hecht en waterbestendig is.
Dan is het echt wel dicht voor de komende 5 jaar en dan kun je het bij groot onderhoud alsnog goed repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
Het is wel leuk om die Marazzi en Ragno tegels naast elkaar te zien! je ziet echt geen verschil tussen de 2. Ik had verwacht dat de Marazzi waarschijnlijk een iets hogere resolutie had gehad misschien omdat ze wat duurder zijn. Na wat googlen verder blijken zowel Marazzi en Ragno onder hetzelfde moederbedrijf te vallen dus misschien ook niet zo gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:44

Roy

Hobbies?

Simpele vraag: de kids willen in de tuin zo'n glijstang/brandweerstang aan hun bestaande speelhuisje hebben. Nu heb ik nog een aantal zo-goed-als-nieuwe aluminium steigerbuizen staan (42mm diameter). Volgens mij moet het daar toch ook mee lukken? Ze zijn dan wel niet gelakt, dus iets stroever, maar verder lijkt me dat toch een prima hergebruik? Of zie ik iets mbt materiaaleigenschappen over het hoofd?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 15:09

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie dat je je leidingen koud in de muur hebt gelegd. Weet je zeker dat dat niet gaat corroderen? Normaliter moet je ze inpakken, in een mantelbuis of met tape.
Blij dat je de tijdsduur erbij het gezet, als je het zo leest is het net eigen-huis-en-tuin waar ze zo'n verbouwing in een middagje doen :P Heel mooi geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:42
Roy schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:04:
Simpele vraag: de kids willen in de tuin zo'n glijstang/brandweerstang aan hun bestaande speelhuisje hebben. Nu heb ik nog een aantal zo-goed-als-nieuwe aluminium steigerbuizen staan (42mm diameter). Volgens mij moet het daar toch ook mee lukken? Ze zijn dan wel niet gelakt, dus iets stroever, maar verder lijkt me dat toch een prima hergebruik? Of zie ik iets mbt materiaaleigenschappen over het hoofd?
Als het kale aluminium buis is kan je er zwarte handen van krijgen; ik weet niet of ze geanodiseerd zijn of dat er een coating op zit.
Verder geen problemen wat betreft sterkte of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Roy schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:04:
Sommige paaldansers gebruiken die ook.
Niet veel want ze hebben liever RVS en dan glimmend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:34
Rzaan schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:14:
[...]

Sommige paaldansers gebruiken die ook.
Niet veel want ze hebben liever RVS en dan glimmend.
Tja...dan blijf ik toch met de vraag zitten "Hoe weet je dat?" _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Togi schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:24:
[...]

Tja...dan blijf ik toch met de vraag zitten "Hoe weet je dat?" _O-
Omdat mijn vrouw daarin lesgeeft.

Maar jij had natuurlijk meteen ondeugende gedachten :)

Is serieuze shizzle hoor.
https://www.ad.nl/binnenl...lympische-sport~a4ba0b12/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Zwartoog schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:08:
[...]

Ik zie dat je je leidingen koud in de muur hebt gelegd. Weet je zeker dat dat niet gaat corroderen? Normaliter moet je ze inpakken, in een mantelbuis of met tape.

[...]

Blij dat je de tijdsduur erbij het gezet, als je het zo leest is het net eigen-huis-en-tuin waar ze zo'n verbouwing in een middagje doen :P Heel mooi geworden!
Ik heb er wel mantelbuis om heen gedaan, na het solderen. Deze heb ik toen eerst in de lengte doorgesneden zodat hij er nog overheen paste.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:26
Flinke klus geweest, maar mooi geworden!
[Afbeelding]
Wat ik me nog afvroeg, wat is er met die warmwaterleiding gebeurd? Heb je nu een dood stuk leiding in de vloer liggen of heb je die bij de ketel kunnen afkoppelen?

[Afbeelding]
Hier kwam dezelfde vraag in me op. ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo'n strip staat ook nog op mijn wenslijst. Ik heb er wel eens vluchtig naar gekeken en kwam toen tot de conclusie dat ik de strip niet zomaar langs de vaatwasser kon plakken.

Ik neem aan dat de strip tegen de onderkant van de kasten zit geplakt? Had jij daarbij geen last van de vaatwasser? Ik mis bij de vaatwasser iets om de strip tegenaan te plakken, maar erger nog: een strip daar zit in de weg bij het openen van het vaatwasserfront (heb daar zelfs al eens een paar millimeter van de plint af moeten halen zodat de klep open kan). Heb ik dan gewoon pech of mis ik iets?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:58
Ik ben bezig om een pantry/kleine keuken te maken in onze woonkamer. In ons huis is alleen in de badkamer warmwater beschikbaar; in de keuken beneden is een Quooker geplaatst voor warme water (met een mengventiel om dit te realiseren). Omdat de pantry in de woonkamer wat minder intensief wordt gebruikt (qua aantal en volume water) is de Grohe Red wat gunstiger geprijst (zeker de 4L variant is meer dan genoeg). Nu viel mij op dat het mengventiel voor deze kraan rond de 130 euro ligt. Een simpele google search op "mengventiel" leert mij dat er ook goedkopere alternatieven lijken zijn (bijv deze). Zou dit ook kunnen werken (los van het verschil in diameter aansluiting)?

[ Voor 6% gewijzigd door -unknown op 27-04-2022 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaffe
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-12-2023

Ja, je vochtprobleem oplossen.Injecteren en muren beplakken met kerdimat enzo is allemaal boerenbedrog.

Zoek uit vanwaar het komt. En dan kan je zoeken naar een oplossing. Onderkappen/onderzagen is veel beter dan injecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik gebruikte vanmorgen m'n compressortje, een Powerplus POWX1721. Prima ding (wel een pleurisherrie) en heeft de afgelopen 3 jaar nul kuren gehad. Twee weken geleden nog zonder problemen gebruikt.

Maar nu slaat de motor ineens niet meer af als de ingestelde druk is bereikt. Hij blijft maar druk opbouwen (hoewel dat op de wijzer niet wordt aangegeven!) en uiteindelijk gaat hij ontluchten via het 'overloopventiel'.

Heeft een van jullie een idee waar het aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:31
het zal de pressostaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Aha! Ik las prostaat :+

Thanks, die benaming kende ik niet. Eens kijken of google iets zinvols zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Laatst online: 12:52

Seafarer

XXX

sOid schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:19:
[...]

Aha! Ik las prostaat :+

Thanks, die benaming kende ik niet. Eens kijken of google iets zinvols zegt.
Drukschakelaar.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Thanks. Apparaat open geschroefd en de drukschakelaar eruit gehaald. Lukt me helaas niet om een vervangend exemplaar te vinden. Het is een 6-8 bar schakelaar met 1/2" draad. Ik vind alleen 1/4".

Heb de servicedesk gemaild, kijken of zij me een nieuwe kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Douweegbertje schreef op maandag 25 april 2022 @ 13:55:
Voor de verandering een set snijplanken gemaakt. Voor mij voor het eerst om toch wat dunnere te maken. Ik ben benieuwd of ze krom trekken. Normaal maak ik ze toch wel zo'n goede 3-4cm dik. Het hout is eiken, beuken en Amerikaans noten

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik was zelf nog niet helemaal 100% tevreden over de aansluiting van de verschillende soorten hout (wijkt soms net ff een mm af). Maar de donkere banden zijn wel redelijk strak dus het oogt al met al prima :) De vlekjes zijn nog een beetje van de olie/wax, kon niet wachten met de fotos :+
Ziet er mooi uit! Heb alleen altijd begrepen dat eiken niet voedselveilig is vanwege de relatief grote nerven/porien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

lex schreef op woensdag 27 april 2022 @ 18:05:
[...]

Ziet er mooi uit! Heb alleen altijd begrepen dat eiken niet voedselveilig is vanwege de relatief grote nerven/porien :X
Ik probeer op te letten wat ik doe, want ik zou het vervelend vinden als iemand last van mijn product zou hebben. Echter na zo'n jaar hobbien ben ik er ook wel achter dat er echt kneiter veel 'BS' en comments komen omtrent wat nu wel/niet kan en heel veel "van horen zeggen". Dit is overigens totaal niet naar jou persoonlijk hoor :D

maar om exact antwoord te geven; je hebt eiken en eiken. Dit is witte eiken en dat is anders dan rode. Sterker nog, "vanwege de gesloten celstructuur die het rotbestendig en waterbestendig maakt, wordt het witte eiken gebruikt voor het maken vanwhisky- en wijnvaten."

Daarnaast ben ik ook nog van mening dat als je het hout fatsoenlijk afwerkt (schuren, glad) met olien & wax, dat er echt niets van het hout van af of in gaat komen. Zeker niet bij kops hout.

Maar goed, dit is ook exact de reden dat ik al een jaar (niet constant overigens) bezig ben om dit soort dingen te ontdekken en goed te krijgen. Dus feedback wordt wel gewaardeerd! :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lex

lex

Douweegbertje schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:35:
[...]

Ik probeer op te letten wat ik doe, want ik zou het vervelend vinden als iemand last van mijn product zou hebben. Echter na zo'n jaar hobbien ben ik er ook wel achter dat er echt kneiter veel 'BS' en comments komen omtrent wat nu wel/niet kan en heel veel "van horen zeggen". Dit is overigens totaal niet naar jou persoonlijk hoor :D

maar om exact antwoord te geven; je hebt eiken en eiken. Dit is witte eiken en dat is anders dan rode. Sterker nog, "vanwege de gesloten celstructuur die het rotbestendig en waterbestendig maakt, wordt het witte eiken gebruikt voor het maken vanwhisky- en wijnvaten."

Daarnaast ben ik ook nog van mening dat als je het hout fatsoenlijk afwerkt (schuren, glad) met olien & wax, dat er echt niets van het hout van af of in gaat komen. Zeker niet bij kops hout.

Maar goed, dit is ook exact de reden dat ik al een jaar (niet constant overigens) bezig ben om dit soort dingen te ontdekken en goed te krijgen. Dus feedback wordt wel gewaardeerd! :)
None taken! En grappig, dit is ook weer nieuwe kennis voor mij qua soorten. Heb net paar bladen en boekenplanken af in eiken en dat is inderdaad vrij “grof” en open dus vandaar dat ik getriggerd werd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J9_CCyJCQPMncN-isC4Te3-72Ok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrNFYK5OJ8PJDWK2MzOntzau.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6Z6otsqdYYaA_ECdNzlPE7UjSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6laQChE49Kz7NfiNvT63MHmW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
sOid schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:52:
[...]

Thanks. Apparaat open geschroefd en de drukschakelaar eruit gehaald. Lukt me helaas niet om een vervangend exemplaar te vinden. Het is een 6-8 bar schakelaar met 1/2" draad. Ik vind alleen 1/4".

Anders misschien hier:
https://nl.aliexpress.com...g0o.productlist.1000002.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

sOid schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:52:
[...]

Effe gooooogelen: https://www.pneuparts.com...t-voor-compressoren-mdr-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@akatar @Seafarer Dank voor het meedenken, maar zo simpel is het blijkbaar niet :P Lijkt een beetje een afwijkend ding te zijn. Zoiets heb ik nodig, maar dan in 1/2" ipv 1/4" https://www.amazon.de/-/e...9063201%2Caps%2C62&sr=8-1

Ik wacht wel even op reactie van de serviceafdeling.

Edit: hmm misschien kan deze wel https://www.amazon.de/-/e...&pd_rd_i=B01LZ8NJGO&psc=1

Da's er eentje met 1/8" en ~6-8 bar. Maar wel een andere manier van aandraaien (steeksleutel ipv dopsleutel zeg maar). Lijkt daardoor ook wat minder ver in de tank te steken. Zou dat nog uitmaken?

Edit 2: Ha, gevonden. Denk ik. https://airpress.nl/druks...bar-voor-h-215-6-36943-23
Er staat dat het specifiek voor een bepaald model is, maar de specs komen overeen met wat ik zoek dus het zal wel kloppen.

[ Voor 50% gewijzigd door sOid op 27-04-2022 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

lex schreef op woensdag 27 april 2022 @ 20:38:
[...]

None taken! En grappig, dit is ook weer nieuwe kennis voor mij qua soorten. Heb net paar bladen en boekenplanken af in eiken en dat is inderdaad vrij “grof” en open dus vandaar dat ik getriggerd werd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het enige wat ik weet is dat het per houtsoort verschilt en dat je natuurlijk ook nog afwijkingen per land / type boom hebt en hoe het is gezaagd (kwartiers gezaagd bijv).
Het belangrijkste voor mij is nu uiteindelijk dat ik dit gewoon onder de kraan kan houden en er echt niets in gaat.

p.s. waar haal jij je hout? Dat zijn beste stukken, zo dik heb ik ze niet vaak gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
sOid schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:24:
@akatar @Seafarer Dank voor het meedenken, maar zo simpel is het blijkbaar niet :P Lijkt een beetje een afwijkend ding te zijn. Zoiets heb ik nodig, maar dan in 1/2" ipv 1/4" https://www.amazon.de/-/e...9063201%2Caps%2C62&sr=8-1

Ik wacht wel even op reactie van de serviceafdeling.

Edit: hmm misschien kan deze wel https://www.amazon.de/-/e...&pd_rd_i=B01LZ8NJGO&psc=1

Da's er eentje met 1/8" en ~6-8 bar. Maar wel een andere manier van aandraaien (steeksleutel ipv dopsleutel zeg maar). Lijkt daardoor ook wat minder ver in de tank te steken. Zou dat nog uitmaken?

Edit 2: Ha, gevonden. Denk ik. https://airpress.nl/druks...bar-voor-h-215-6-36943-23
Er staat dat het specifiek voor een bepaald model is, maar de specs komen overeen met wat ik zoek dus het zal wel kloppen.
Voor die paar euro kan je het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
akatar schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:53:
[...]

Voor die paar euro kan je het altijd proberen.
Jep! Voelt wel altijd stom om meer aan verzendkosten uit te geven dan aan het onderdeel zelf, maar ja :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
sOid schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:59:
[...]

Jep! Voelt wel altijd stom om meer aan verzendkosten uit te geven dan aan het onderdeel zelf, maar ja :+
Er zijn gewoon verloopringen van 1/2 naar 1/4 dan past het ook weer.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ronald.42 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:03:
[...]

Er zijn gewoon verloopringen van 1/2 naar 1/4 dan past het ook weer.
Verdomd, dat ik daar niet aan heb gedacht. Dan moet het sowieso lukken ja.

Haal trouwens inches door elkaar. Moet 1/2" hebben en niet 1/8" zoals ik hierboven schreef. Doe mij maar het metrisch systeem :X * sOid gaat zich even in een hoekje zitten schamen.

[ Voor 7% gewijzigd door sOid op 27-04-2022 22:18 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 15:11
Sneak peak, klep zit erop en vandaag de houder voor de beitels/schroevendraaiers gemaakt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbPY2AQLojJkfQ2eIxLSSt1WU4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MUzO0xBsfK4HRlkwhtP8oFt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Xander schreef op woensdag 27 april 2022 @ 11:12:
[...]

Flinke klus geweest, maar mooi geworden!

[...]

Wat ik me nog afvroeg, wat is er met die warmwaterleiding gebeurd? Heb je nu een dood stuk leiding in de vloer liggen of heb je die bij de ketel kunnen afkoppelen?

[...]

Hier kwam dezelfde vraag in me op. ;)

[...]

Zo'n strip staat ook nog op mijn wenslijst. Ik heb er wel eens vluchtig naar gekeken en kwam toen tot de conclusie dat ik de strip niet zomaar langs de vaatwasser kon plakken.

Ik neem aan dat de strip tegen de onderkant van de kasten zit geplakt? Had jij daarbij geen last van de vaatwasser? Ik mis bij de vaatwasser iets om de strip tegenaan te plakken, maar erger nog: een strip daar zit in de weg bij het openen van het vaatwasserfront (heb daar zelfs al eens een paar millimeter van de plint af moeten halen zodat de klep open kan). Heb ik dan gewoon pech of mis ik iets?
De oude warmwater leiding van de gootsteen is onder de CV ketel gesplit en gaat daar de grond in. Ik heb daar vrij weinig ruimte om te de oude los te solderen (+ ik weet niet welke van de 2 waar heen gaat, 1tje naar de keuken iig, andere dus naar oude gootsteen, misschien door erop te tikken en te voelen dat we het wel konden merken, maar dus geen tijd in gestoken om deze te verwijderen. Afgedopt hebben we er iig ook geen last meer van)

De Led strip onder de vaatwasser heb ik wel even op zitten puzzelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcHluihoPlRjtUhpog3Y_N7vk8w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kFuJnKhgNocRWcl62U88gXwL.png?f=user_large

Ik wist uit mijn vorige ledstrip ervaring + vaatwasser, dat een Hue ledstrip al lastig is. Deze is dik en stug.

Ik had een ledstrip van Ledstripkoning.nl besteld, deze zijn erg dun en ook incl. 90 graden bochtjes / hoekjes te verkrijgen (zonder solderen). Wel was deze niet smart, en alleen dimbaar middels een knop en 1 warmte (2700k). Deze op via de draadknop op de gewenste felheid ingesteld, de draaiknop achter de plint, en de adapter op een Hue Smart plug onder de plint aangesloten. Daarna via een aantal hoekjes bochtjes alles tegen de onderkant van de kastjes geplakt (zit een 3M strip achter) en enkel bij de vaatwasser (zijkanten) nog met wat duct-tape. Want het 60cm led strip gedeelte onder de vaatwasser zweeft, want daar zit geen plek om hem te plakken, de led strip net genoeg speling gegeven dat de vaatwasser klep hem niet raakt met open en dicht maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Pubbert op 28-04-2022 08:20 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• lex

lex

Douweegbertje schreef op woensdag 27 april 2022 @ 21:52:
[...]

Het enige wat ik weet is dat het per houtsoort verschilt en dat je natuurlijk ook nog afwijkingen per land / type boom hebt en hoe het is gezaagd (kwartiers gezaagd bijv).
Het belangrijkste voor mij is nu uiteindelijk dat ik dit gewoon onder de kraan kan houden en er echt niets in gaat.

p.s. waar haal jij je hout? Dat zijn beste stukken, zo dik heb ik ze niet vaak gezien :D
Eigen opslag :X

Zagen we zelf; www.Baarnschebomen.nl (redirect werkt niet, even mijn hosting checken zo 😂🙈)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHGQ3etKcQbAF4Sf-OXNk76Itz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGLGFhapQdhi2fYGBsbaFDiD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ot3LpRAIbfN4IDA828xF2rVuZRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7cBUDv5UEhWZgO9Nx2qc7r1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qo10PEEKCRligjP34nufl8dcW_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zz1r0e9a95otcST5nxouyhUN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
Wat een leuk initiatief ook om lokale bomen daarvoor te gebruiken! echt super gaaf om te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
sOid schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:01:
Ik gebruikte vanmorgen m'n compressortje, een Powerplus POWX1721. Prima ding (wel een pleurisherrie) en heeft de afgelopen 3 jaar nul kuren gehad. Twee weken geleden nog zonder problemen gebruikt.

Maar nu slaat de motor ineens niet meer af als de ingestelde druk is bereikt. Hij blijft maar druk opbouwen (hoewel dat op de wijzer niet wordt aangegeven!) en uiteindelijk gaat hij ontluchten via het 'overloopventiel'.

Heeft een van jullie een idee waar het aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?
Nou hier op terugkomend: klantenservice van Powerplus is top. Krijg gewoon een vervangende drukschakelaar opgestuurd zonder kosten. Is ook geen probleem als ik dat zelf wil vervangen, maar dan verloopt garantie wel. Maakt niet uit, want die verloopt 16 mei sowieso. Dacht eigenlijk dat de garantie al verlopen was, maar blijkbaar bieden ze 3 ipv 2 jaar garantie.

Mocht iemand het nodig hebben; je schijnt via Hubo allemaal reserve-onderdelen voor Powerplus-spul te kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@lex Wat cool :) Hebben jullie ook de bomen bij de Lage Vuursche opgeruimd na die storm van laatst? Verbaasde me hoeveel er om was gegaan. Veel beuken ook. (Ik woon vlakbij, vandaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 10:42
Lieuwe15 schreef op zondag 24 april 2022 @ 06:29:
Exact hetzelfde gehad, en deels nog steeds.
De banen "liggen aan de verf", ik had eerst sigmatin dgl matt. Maar deze droogde niet goed, hoe snel en secuur ik ook werkte.
Vervolgens met mijn favoriete sigma alpha rezisto mat gedaan en die dekte goed en streeploos.
Alleen datgene van de vegen blijf je houden (al kun je ze op de alpha rezisto wel een soort van wegpoetsen).
De kleur die wij hadden was Gamma GN 057-03 "Intuïtie".
Ik heb de muur 5x geschilderd (na een eerste fout door een action roller te gebruiken en er allemaal haartjes in de verf zaten - > schuren dus).
Nooit weer zo'n kleur 8)7
Hmm, die Alpha Rezisto klinkt wel goed als ik bijvoorbeeld de omschrijving op Verfwinkel.nl lees. Daar is ook nog een 'easy clean' versie van. Wat bedoel je met 'soort van wegpoetsen'? Zie je dan naderhand nog wel iets of niets meer? Ik heb weinig andere opties namelijk dan dit soort verf proberen en maar gewoon hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

sOid schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:23:
@lex Wat cool :) Hebben jullie ook de bomen bij de Lage Vuursche opgeruimd na die storm van laatst? Verbaasde me hoeveel er om was gegaan. Veel beuken ook. (Ik woon vlakbij, vandaar.)
nee helaas, we krijgen het van de gemeente, maar die hebben allerlei raamcontracten met aannemers dus we staan achterin de rij zeg maar. Rond Lage Vuursche is ook veel particulier bezit of staatsbosbeheer, en daar zitten we dan ook weer niet tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:11
Pimmeh schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:42:
[...]

Hmm, die Alpha Rezisto klinkt wel goed als ik bijvoorbeeld de omschrijving op Verfwinkel.nl lees. Daar is ook nog een 'easy clean' versie van. Wat bedoel je met 'soort van wegpoetsen'? Zie je dan naderhand nog wel iets of niets meer? Ik heb weinig andere opties namelijk dan dit soort verf proberen en maar gewoon hopen?
Als je er bijvoorbeeld met een vinger overheen gaat, zie je een lichtere streep verschijnen (huidvet oid) en dit is weg te halen met bijvoorbeeld een microvezeldoek.
Het gekke is dat dit op geen van de andere kleuren die wij hebben gebeurt, maar alleen op deze blauw.
De easy clean variant was er eerder nog niet, maar ik kan wel beamen dat dat op de vorige versie uitstekend werkt.
Deze verf hebben we ook achter de kookplaat zitten, dus er komen geregeld vetspetters op en deze zijn volledig te verwijderen (dit hoef je met normale muurverf niet te proberen).
Qua aanzetstrepen is donkerblauw wel prima te krijgen (als je heel goed kijkt kun je wel iets zien).
Bij 2 andere kleuren in deze verf heb ik 0 aanzetstrepen, ik heb namelijk het trapgat over 2 verdiepingen hiermee gedaan en het is een zwevende trap waarbij de tredes niet aan de muur zitten.
Dit was alleen in etappes te verven en niet lekker nat in nat zoals je bij een normaal muurtje kunt doen, maar uiteindelijk streeploos gelukt zonder al teveel moeite :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNue729gnYjNVQbm2VOMwwo0Gfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNCJFOsIxNmHgC1JrH7puFuU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:26
Pubbert schreef op donderdag 28 april 2022 @ 08:19:
[...]

De oude warmwater leiding van de gootsteen is onder de CV ketel gesplit en gaat daar de grond in. Ik heb daar vrij weinig ruimte om te de oude los te solderen (+ ik weet niet welke van de 2 waar heen gaat, 1tje naar de keuken iig, andere dus naar oude gootsteen, misschien door erop te tikken en te voelen dat we het wel konden merken, maar dus geen tijd in gestoken om deze te verwijderen. Afgedopt hebben we er iig ook geen last meer van)
Totdat er legionella vormt in de leiding. Stilstaand water is nooit een goed idee.
De Led strip onder de vaatwasser heb ik wel even op zitten puzzelen:

[Afbeelding]

Ik wist uit mijn vorige ledstrip ervaring + vaatwasser, dat een Hue ledstrip al lastig is. Deze is dik en stug.

Ik had een ledstrip van Ledstripkoning.nl besteld, deze zijn erg dun en ook incl. 90 graden bochtjes / hoekjes te verkrijgen (zonder solderen). Wel was deze niet smart, en alleen dimbaar middels een knop en 1 warmte (2700k). Deze op via de draadknop op de gewenste felheid ingesteld, de draaiknop achter de plint, en de adapter op een Hue Smart plug onder de plint aangesloten. Daarna via een aantal hoekjes bochtjes alles tegen de onderkant van de kastjes geplakt (zit een 3M strip achter) en enkel bij de vaatwasser (zijkanten) nog met wat duct-tape. Want het 60cm led strip gedeelte onder de vaatwasser zweeft, want daar zit geen plek om hem te plakken, de led strip net genoeg speling gegeven dat de vaatwasser klep hem niet raakt met open en dicht maken.
Hmmz ik zal er ook nog eens mee gaan puzzelen. Maar "de strip net genoeg speling geven dat de klep hem niet raakt", ga ik volgens mij niet voor elkaar krijgen. Dat front gaat rakelings langs beide kastjes. :-(

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
lex schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:44:
[...]

nee helaas, we krijgen het van de gemeente, maar die hebben allerlei raamcontracten met aannemers dus we staan achterin de rij zeg maar. Rond Lage Vuursche is ook veel particulier bezit of staatsbosbeheer, en daar zitten we dan ook weer niet tussen.
Ah, op die manier! Aangezien het om lokaal hout gaat neem ik aan dat jullie geen notenhout hebben he? Heb nog een paar plankjes nodig namelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

lex schreef op donderdag 28 april 2022 @ 09:22:
[...]

Eigen opslag :X

Zagen we zelf; www.Baarnschebomen.nl (redirect werkt niet, even mijn hosting checken zo 😂🙈)
Oh super vet! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

sOid schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:26:
[...]

Ah, op die manier! Aangezien het om lokaal hout gaat neem ik aan dat jullie geen notenhout hebben he? Heb nog een paar plankjes nodig namelijk ;)
Nee helaas haha

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Ik heb hem hier al gepost maarja, het hoort ook in het klus topic:

Afgelopen zondag 400 kg beton gegoten, het laatste grote project voor mijn buitenkeuken.

Nu is het een kwestie van afwerken. Moet her en der nog wat bijtippen met zwarte beits. Deurtjes stellen en al dat schuurt op maat maken. En her en der nog wat betonreparatie.

Wat ik veel eerder had moeten doen was een betonmolen gebruiken, wat ik de volgende keer zal doen is geen 100 eu beknibbelen op een trilnaald en gewoon aanschaffen. Het beton moet nu uitharden en ik ben nog aan het bedenken om er een laag betonstuc overeen te laten leggen om het helemaal superstrak te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjLaPdzK4Z1ubrXXYOGhdya-g6k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HqKCi6VD43AuP9wIpD1a0X6A.jpg?f=user_large

De uitsparing is voor een KJ Classic III, die staat al een jaar! ongebruikt in de garage (er kwam nog een ander projectje van 9 maanden tussendoor ;) ). Maar binnenkort witte rook dus!

Het blad is opgezet met een rand van 10cm waardoor het extra dik lijkt, in werkelijkheid is het 6 cm dik. Er komt nog een spoelbak in en een glazen horeca koelkast voor de IPA's.

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 10:37
Middagje vrij genomen en de racefietsen aan de muur gehangen. De fiets werksteun en fietsenpomp netjes gemonteerd aan het plafond en muur😃

Volgende klus wordt een werkbank(je)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKoH-ER65l7fFh9IXlo7-9OUcZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQy7V40ut54pDwCrTS8KHGfN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlREfNfR_-nVpPa8BBuFCKtLthw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KSgXb32fTCLAq3efFVOW6lw.jpg?f=fotoalbum_large

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Gisteren deel 2 en 3 van de werkbank verlijmd, voor een totaal van 3 delen van ruwweg 23×20×150cm (B×D×H) . Deze moeten nogmaals door de vlak en vandiktebank waardoor deze maten nog niet vast staan.

Blad wordt niet verder verlijmd, deze worden met messing groef in elkaar gestoken en aan beide kanten met bouten vastgezet, middels ovale boorgaten en carrosserieringen wordt er rekening gehouden met de werking van het hout. Gezien het gewicht, handbaarheid en de behoefte om het nog machinaal te kunnen schaven is hierop de keuze gevallen. ;)

Ergens volgende week weer vlakken en de poten in elkaar lijmen schroeven, evenals foto's. Deze worden uit een aantal planken gelamineerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik moet aan de slag om de bergingsvloer strak te krijgen. Die is nu niet strak.

Ik wil daarvoor de huidige garagevloerverf eraf schuren (echt nooit meer even snel een potje Histor garagevloerverf voor zo iets!) en dan met egaline/egaliseer een laagje van 1 a 2 mm uitgieten. Dat brand ik dan eerst een beetje aan op de huidge egaline/betonvloer.

Maar nu las ik ook deze reactie decipherer in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6" en vroeg mij af of je dat dan doet in plaats van egaline. Ik zag dat er voor een mm/m2 1,6 kg nodig is op de productsheet. Mijn berging is ongeveer 10m2 en 16kg van dat spul lijkt mij onwijs veel voor een laagje van een mm, maar klopt dat?

Verder nog ervaringen met een goede coating die echt slijtvast is? In de berging staan fietsen en ik heb met name gemerkt dat de standaarden redelijk killing waren.

Ik las bijvoorbeeld 2 lagen coating zoals chrisborst in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6" Dan zou ik met die coating niet eens zo duur uit zijn.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Laatst online: 14:43
PaT schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:16:
Ik moet aan de slag om de bergingsvloer strak te krijgen. Die is nu niet strak.

Ik wil daarvoor de huidige garagevloerverf eraf schuren (echt nooit meer even snel een potje Histor garagevloerverf voor zo iets!) en dan met egaline/egaliseer een laagje van 1 a 2 mm uitgieten. Dat brand ik dan eerst een beetje aan op de huidge egaline/betonvloer.

Maar nu las ik ook deze reactie decipherer in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6" en vroeg mij af of je dat dan doet in plaats van egaline. Ik zag dat er voor een mm/m2 1,6 kg nodig is op de productsheet. Mijn berging is ongeveer 10m2 en 16kg van dat spul lijkt mij onwijs veel voor een laagje van een mm, maar klopt dat?

Verder nog ervaringen met een goede coating die echt slijtvast is? In de berging staan fietsen en ik heb met name gemerkt dat de standaarden redelijk killing waren.

Ik las bijvoorbeeld 2 lagen coating zoals chrisborst in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6" Dan zou ik met die coating niet eens zo duur uit zijn.
Bij mij is er toen geen egaline op gegaan in ieder geval. Ik weet helaas niet meer hoeveel sikafloor 156 er op is gegaan. Ik kan nog een bestelling van 10 kg terugvinden in mijn mail, maar dat is niet alles geweest. (Oppervlakte was ongeveer 34m2, en de prijs was toen een stuk gunstiger dan nu, 5kg kostte 60 euro) Wel weet ik nog dat ik die gemengd heb met kwarts zand en ‘stellmittel’ zoals beschreven in het product informatieblad voor een egalisatielaag. Van het stellmittel heb je niet veel nodig. Ik -denk- dat ik die nog over heb, mocht je voor die sikafloor kiezen kan ik je daar wel wat van toesturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:16
Kan iemand mij van tips voorzien om een betonnen vloer te voorzien van tegels? Het gaat om een overkapping/schuur welke ik gemaakt heb, deze is voorzien van een betonnen vloer. Nu wil ik voor het zitgedeelte dit wat mooier aankleden met tegels. Twee wanden zijn dubbelzijdig rabat en 2 wanden van schuifwandglas. Dus ik zit een beetje met het losvriezen in mijn maag. Volgens mij komt dat niet zo snel voor, maar toch ff advies vragen. Ik heb 2 cm opbouwhoogte "over", dan ligt alles gelijk aan de rail. Ik zat te denken aan keramische tegels (a 100 euro per meter) vast te lijmen aan de betonvloer. Iemand anders wees mij op de mogelijkheid om een badkamertegel te gebruiken, veel goedkoper (30 a 40 euro per meter). Wat is nu wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

decipherer schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:45:
[...]

Bij mij is er toen geen egaline op gegaan in ieder geval. Ik weet helaas niet meer hoeveel sikafloor 156 er op is gegaan. Ik kan nog een bestelling van 10 kg terugvinden in mijn mail, maar dat is niet alles geweest. (Oppervlakte was ongeveer 34m2, en de prijs was toen een stuk gunstiger dan nu, 5kg kostte 60 euro) Wel weet ik nog dat ik die gemengd heb met kwarts zand en ‘stellmittel’ zoals beschreven in het product informatieblad voor een egalisatielaag. Van het stellmittel heb je niet veel nodig. Ik -denk- dat ik die nog over heb, mocht je voor die sikafloor kiezen kan ik je daar wel wat van toesturen.
Maar als ik mij het goed herinner staan er bij jou ook echt auto's in je garage. Bij mij wordt het een technische ruimte waar wat fietsen en gereedschap in opgeborgen staan. Ik vraag mij af of zo'n sikafloor daar niet wat overkill voor is. Ik heb vooral behoefte aan een echt harde coating om de boel netjes te houden. Het is niet dat nu de brokstukken om je oren vliegen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
Kaffe schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:59:
[...]

Ja, je vochtprobleem oplossen.Injecteren en muren beplakken met kerdimat enzo is allemaal boerenbedrog.

Zoek uit vanwaar het komt. En dan kan je zoeken naar een oplossing. Onderkappen/onderzagen is veel beter dan injecteren.
Paar dagen niet online geweest, dank voor je reactie.

Denk wel dat het wat genuanceerder ligt in dit geval. Dijkhuis, 1860, wat dus voor een groot deel lager ligt dan maaiveld. Vocht is daarmee dus zo wie zo al een probleem. De muren die veel grond keren worden vervangen door betonwanden, en voor de overige muren is er alleen sprake van optrekkend vocht door de oude fundering.

Dus mijn vraag staat nog steeds... Iemand ervaring met systemen om optrekkend vocht in de muur tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 14:12

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit

opzich is het een quickfix of voor plaatsen waar je niet bij kan wij hebben dryzone wel eens gebruikt toen de risico's voor bouwkundige oplossingen te groot waren of geen meewerking kregen van andere eigenaren. maar eigenlijk is het gewoon een tijdlijke oplossing. ik meen dat ze zelf 15 jaar zeggen. opzich is het aanbrengen heel erg makkelijk. ik kan je weinig vertellen over hoe het er nu bij staat die huizen zijn al jaren geleden verkocht. als je keus hebt zou ik gewoon stenen weg halen en een vochtscherm aanbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik heb aan weerszijde van de achtertuin 2 gemetselde muren (als ware lopen de woning scheidende wanden door), die behoorlijk verweerd zijn.

Op een van de muren heeft eens een hedera gegroeid. De wortels dacht ik er nooit meer af te krijgen, maar die zijn inmiddels goed dood. Ik heb ze al eens ingespoten met schoonmaakazijn.
Vandaag eens de hoge drukspuit geprobeerd en ik kreeg de wortelresten best goed weg, ook andere vervuiling.

Nu wil ik zekerheidshalve de muur beter beschermen; hydofoberen.
Iemand ervaring hiermee? Ik heb zelf deze producten gevonden:
https://www.123impregneer...-tk8-gevelimpregneer.html
https://www.arka-webshop.nl/product/bnl7-25l/ en https://www.arka-webshop.nl/product/bnl10-25l/
https://www.zinka.nl/funcosil-ws
Iemand ervaring hiermee en wellicht een advies? Ik heb het voor mijn werk een aantal keer laten doen, maar toen niet opgelet welk spul ze toegepast hebben.

De gevel is eind jaren 70 en een vergelijkbare steen als deze:
secret17 in "Gevel renoveren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

decipherer schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 13:45:
[...]

Mijn garage vloer begon te stuiven/verzanden. En omdat de garage vrijstaand is altijd beren koud. En vooral het opwarmen van die 10 ton beton vloer duurt lang.

Oplossing: https://www.bofloorbedrijfsvloeren.nl/producten
Kun je gewoon over je vloer heen leggen. Sommige websites verkopen ook 10 mm dik maar daar moet je even om vragen.

Ik was zelf verbaast over de snelheid van leggen. Over alle beschadigingen heen. Gewoon goed schoonmaken en stofzuigen. Niks schuren en geen dure coatings die vaak toch weer loslaten.
En het opwarmen gaat stukken sneller de pvc neemt aan de bovenzijde makkelijk de luchttemperatuur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:28
@PolderPloer! Zolang zemaar vorst bestendig zijn en je de goede (poeder) lijm gebruikt kan dat.
Hoe vaak het vriest als is het zelden maakt niet zoveel uit, 1 x kan voldoende zijn om de vloer te laten scheuren. Beetje schoppen in tegels maakt soms heel veel uit.
BV https://www.natuursteenvo...l-houtlook-aequa-nix.html deze zie je hier en daar ook voor €47,50

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:28
@PaT In mijn CV ruimte/Berghok zat eerst tapijt van de vorige bewoner. Met het lekken van de CV zag het er niet meer uit. Ik heb hier 3 lagen FLEXA Garagevloer verf kiezelgrijs aangebracht. Een beschadiging is makkelijk bij te werken later. Nadeel is dat de droogtijd tot 2 weken kan duren alvorens volledig belastbaar.
Er zitten wel wat kleine oneffen heden in de vloer, die zijn grotendeels dicht geverfd. Maar goed het is bij mij geen showroom.

Een fietsen stander, helemaal van een fiets die ook buiten op de stoep gestald word heeft vaak enorme scherpe haken aan de onderzijde door over de stoep slepen. Dit maakt ook in de duurste coating krassen en putjes. Auto's op banden hebben dit veel minder, op mijn werk in de werkplaats zit ook expoxy vloer, ziet er na 5 jaar niet meer uit maar stuk is het niet.
De meeste motorrijders hebben een plankje onder de stander.

Mijn broer heeft tegels verlijm in de garage, ooit als rest partij gekocht. Ook daar zitten wel de nodige putjes en krassen in na 10 jaar. Nadeel hiervan is ook als het vervangen moet worden heb je wel even een klusje.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@Seafarer ik heb inderdaad dezelfde vloer op het oog. Ik heb goede verhalen gehoord en het is makkelijk zelf te leggen en het voelt ook warmer aan inderdaad. Eventueel met een coating zelfs waterdicht te krijgen al kan je het dan natuurlijk niet makkelijk meer repareren of een tegel vervangen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Dat kan een prima oplossing zijn.
Lees wel het veiligheidsblad goed wat de leverancier er heel netjes neer gezet heeft.

In iets meer technisch detail:
Het is een epoxy/amine vernettend systeem, zoals uit het veiligheidsblad blijkt.
Voor mensen die permanent zonlicht in de schuur/garage krijgen of hun deuren heel veel open hebben staan waardoor er bijna permanent veel zonlicht invalt een opmerking: Deze vloer zijn over het algemeen niet UV-licht bestendig en UV licht zit vooral in zonlicht.
In het minst erge geval treedt er verkleuring op maar zulke epoxy coatings staan er om bekend dat ze onder invloed van UV-licht degraderen, ze noemen het bij zulke epoxy's vaak "verkrijten", en zo voelt het ook, net alsof je het als los krijtpoeder weg kunt vegen.
Soms geeft een leverancier aan dat het een verbeterd type is en dan hebben ze mogelijk veel UV-stabilisator in de formulering gedaan, maar op den duur raakt dat vaak uitgewerkt. Hoelang? Dat hangt er af hoeveel UV licht er op die coating geschenen heeft gedurende de gebruikersperiode.
Er zijn ook UV stabiele epoxy systemen, obv vaak alifatische ipv aromatische epoxyharsen, maar die zijn heel erg veel duurder, net als UV-stabiele topcoatings.

Heb je dus amper of geen zonlicht in je garage/schuur dan kan zo'n klassieke epoxy vloer prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 23:11
Even een noobvraag.

Ik had bij de Hornbach in een opwelling een thermostaatkraan gekocht, was vergeten de hartafstand op te meten en toen ik snel de bestaande mengkraan op had gezocht dacht ik dat het 15cm was maar nu blijkt het dus 12cm te zijn wat er nu zit en heb ik een 15cm kraan gekocht.

Nu dacht ik dat er van die verloopstukken bestaan maar het lijkt me dan dat de kraan een stuk verder van de muur komt.

Wat is wijsheid? Kraan omruilen voor een 12cm exemplaar? Of valt het met van die verloopstukken wel mee en goed te doen?

Ik heb nu deze hangen: https://www.megadumpdalen...0hoQRGEAQYAiABEgLYD_D_BwE

En had een Avital Pescara 15cm gekocht.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:55
@1nsane Gewoon omruilen, als dat nog kan. Hornbach doet niet moeilijk, als je de verpakking ed nog een beetje netjes hebt.

Je moet per verloopstuk 1,5cm opzij, dat is echt niet netjes weg te werken imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Verloopjes blijft knutselen, dus ik zou hem lekker omruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
habbekrats schreef op zondag 1 mei 2022 @ 08:40:
@PaTEen fietsen stander, helemaal van een fiets die ook buiten op de stoep gestald word heeft vaak enorme scherpe haken aan de onderzijde door over de stoep slepen. Dit maakt ook in de duurste coating krassen en putjes.
Er zijn ook fietsenstandaards te koop (wel een pietsie duurder dan die goedkope rommel) die een rubberen voetje hebben.
Zoiets als deze. Dan krijg je geen krassen meer.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

@1nsane als je niet voor de teun de beun look wil gaan zou ik ff omruilen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:42

orf

Yaksa schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:49:
[...]

Er zijn ook fietsenstandaards te koop (wel een pietsie duurder dan die goedkope rommel) die een rubberen voetje hebben.
Zoiets als deze. Dan krijg je geen krassen meer.
Of een fietsensteun op de vloer of tegen de muur monteren. Hebben de fietsen gelijk een vaste plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thejman1989
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-06 12:15
DopdeDouwer schreef op zondag 1 mei 2022 @ 00:42:
Ik heb aan weerszijde van de achtertuin 2 gemetselde muren (als ware lopen de woning scheidende wanden door), die behoorlijk verweerd zijn.
Ik heb zelf de hogedruk eroverheen gehaald en toen met een handspuit ingespoten met een middel wat op toolstation goede reviews had. Als je voor de echte kwaliteit wilt gaan kan je misschien beter een bedrijf vragen die het regelmatig doet, of misschien heeft iemand op het forum nog een goede tip. Ik heb soortgelijke gele stenen en een jaren 70 woning. De wand is er goed van opgeknapt en water stuitert er soort van vanaf dus ik ben tevreden. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 23:11
Raymond schreef op zondag 1 mei 2022 @ 10:47:
@1nsane Gewoon omruilen, als dat nog kan. Hornbach doet niet moeilijk, als je de verpakking ed nog een beetje netjes hebt.

Je moet per verloopstuk 1,5cm opzij, dat is echt niet netjes weg te werken imho.
Yup ga dat even doen vandaag. Zag dat ze een Grohe met 12cm hoh hebben voor 30,- meer, ook gelijk een betere kraan denk ik.

Omruilen wordt geen probleem denk ik, ik heb de bon nog, het was 2 weken geleden en de verpakking is nog gesealed :-)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:12
Even een vraagje voor de deur die ik wil maken in een trellisscherm dat ik gepland heb:

In onderstaande foto is met groen gearceerd de plek waar ik een trellisscherm met hedera gepland heb. De paarse arcering is een 110cm brede deur die ik zelf wil maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90LnVGaTwDL-kx8_dah0lSW6eww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tsXGibQDqwqDXzJs8Zhf78KB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vond de meeste standaard verkrijgbare tuindeuren niet helemaal naar mijn smaak en de modernere exemplaren te duur. Mijn plan is om een eenvoudig frame te maken met zwartgebeitste vuren balken en vervolgens de buitenkant (een of beide) te bekleden met verticale latten douglas met een kleine tussenruimte (4cm latten met 1cm tussenruimte). Om een goed beeld te krijgen, in onderstaande video wordt eigenlijk precies zo'n deur in elkaar geklust (1 zijdig bekleed, maar idee is hetzelfde):

Nu is mijn vraag: als je kijkt naar de ophanging van tuindeuren wordt bij de meeste ijzerhandels vooral gesproken over hengen. Dit ziet er niet heel fraai uit vanwege de verticale latten met tussenruimte.

In de video worden reguliere kogelscharnieren gebruikt, maar die zijn niet te stellen. Sterker nog, hij monteert het frame aan de scharnieren en voegt dan nog het gewicht (de latten) toe. Ik ben bang dat dit problemen gaat opleveren met doorhangen (ondanks de schoren) en het dagslot.

Een optie zou nog zijn dat ik het idee voor een zelfgemaakt frame verlaat en voor zo'n standaard ijzeren frame ga. Daar zitten vaak al stelbare paumellen op die ik aan duimplaten kan hangen. Maar ik hoopte eigenlijk dat iemand anders nog een slim idee heeft om een dergelijke deur op te hangen op een mooie manier en met stelmogelijkheden..

Hopelijk kan iemand eens meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Igor4 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:09:
Even een vraagje voor de deur die ik wil maken in een trellisscherm dat ik gepland heb:

In onderstaande foto is met groen gearceerd de plek waar ik een trellisscherm met hedera gepland heb. De paarse arcering is een 110cm brede deur die ik zelf wil maken.

[Afbeelding]

Ik vond de meeste standaard verkrijgbare tuindeuren niet helemaal naar mijn smaak en de modernere exemplaren te duur. Mijn plan is om een eenvoudig frame te maken met zwartgebeitste vuren balken en vervolgens de buitenkant (een of beide) te bekleden met verticale latten douglas met een kleine tussenruimte (4cm latten met 1cm tussenruimte). Om een goed beeld te krijgen, in onderstaande video wordt eigenlijk precies zo'n deur in elkaar geklust (1 zijdig bekleed, maar idee is hetzelfde):

[YouTube: How To Build A Modern Fence With A Gate And Wood Storage | DIY #homeimprovement]

Nu is mijn vraag: als je kijkt naar de ophanging van tuindeuren wordt bij de meeste ijzerhandels vooral gesproken over hengen. Dit ziet er niet heel fraai uit vanwege de verticale latten met tussenruimte.

In de video worden reguliere kogelscharnieren gebruikt, maar die zijn niet te stellen. Sterker nog, hij monteert het frame aan de scharnieren en voegt dan nog het gewicht (de latten) toe. Ik ben bang dat dit problemen gaat opleveren met doorhangen (ondanks de schoren) en het dagslot.

Een optie zou nog zijn dat ik het idee voor een zelfgemaakt frame verlaat en voor zo'n standaard ijzeren frame ga. Daar zitten vaak al stelbare paumellen op die ik aan duimplaten kan hangen. Maar ik hoopte eigenlijk dat iemand anders nog een slim idee heeft om een dergelijke deur op te hangen op een mooie manier en met stelmogelijkheden..

Een deur van die breedte krijgt een behoorlijk gewicht, mede door die 'overhang' moet je er wel haast iets van een schoor of andere ondersteuning in opnemen.
En zorgen voor een stevige paal waar de ophanging aan komt te zitten, over het algemeen hebben 'buitendeuren' iets meer te lijden dan binnendeuren.
Misschien is het idee om een deur incl. kozijn aan te schaffen of na te maken, zoiets als dit, maar ook daar zitten dus schoren in, op een metalen frame waarschijnlijk.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Thejman1989 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:28:
[...]

Ik heb zelf de hogedruk eroverheen gehaald en toen met een handspuit ingespoten met een middel wat op toolstation goede reviews had. Als je voor de echte kwaliteit wilt gaan kan je misschien beter een bedrijf vragen die het regelmatig doet, of misschien heeft iemand op het forum nog een goede tip. Ik heb soortgelijke gele stenen en een jaren 70 woning. De wand is er goed van opgeknapt en water stuitert er soort van vanaf dus ik ben tevreden. Succes!
Tnx. Hoge drukspuit was inderdaad al succes.
Zie bij de toolstation nog maar 1 impregneerproduct, helaas zonder beschrijving of deze de dampdoorlatend aantast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:42
Igor4 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:09:

[Afbeelding]

[YouTube: How To Build A Modern Fence With A Gate And Wood Storage | DIY #homeimprovement]

Misschien is een plaatduim in combinatie met een ophanghoog een mogelijkheid; zijn er in verschillende en ook verstelbare varianten.
Zie bijvoorbeeld hier: https://www.wovar.nl/plaatduim/
Maar er is wel meer te krijgen.
Pagina: 1 ... 216 ... 453 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/