Afgelopen maandag een eerste start gemaakt met het opslag/houthokje. Had hier wat vragen gesteld en dacht dat het wel leuk zou zijn om ook te laten zien wat ik uiteindelijk heb gedaan
Doel was vooral de regenton weg te werken, een klein plekje voor wat kratjes en een klein stuk voor haardhout. Uiteindelijk het ontwerp tijdens het klussen nog wat aangepast en versimpeld. In de tekeningen die ik eerder had benoemd in dit topic werden er 2 balken kruislings verbonden per bodem, dat leek mij voor mijn doel erg zwaar en zonde van de ruimte.
De achterste balken zijn ook vastgezet aan de gevel met dikke m8 houtdraadbouten, dat kan geen kant op. Voordeel is nu ook dat als we er ook een keer op uitgekeken zijn, het geheel zo weg kan zonder al teveel schade (iig niet aan de bestrating).
PS. de rubberen tegeldrager waren een goede tip @
Thy...
Nog bedankt voor de tips @
Fraggert , @
Harrie_ en @
Widow
Binnenkort maak ik de zijkant nog dicht en komen er aan de voorkant nog twee deurtjes voor (zodat het hout 'open' ligt). De binnenkant maak ik van Douglas resthout wat ik nog had liggen. Dit meer vanuit duurzaamheid perspectief, omdat we het anders zouden weggooien en dit toch uit het zicht is.
PS. de balken onderin is rest klus hout wat ik even kwijt moet, dat moet je maar even wegdenken
De regenpijp was nog even geknutsel, want onderin zit ook nog een aansluiting voor het spoelen van de drain die ik heb aangelegd. Daar wilde ik bij kunnen. Vandaar de afstand tot de gevel.
[
Voor 6% gewijzigd door
Waypoint op 17-06-2020 09:08
]