[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 452 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

_superboer_ schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:55:
Op de overloop hebben al onze kamers een bovenlicht waardoor er 's ochtends veel licht in de kamers komt. Daarom wil ik de glazen platen er uit halen en hier hpl-platen voor terugplaatsen zodat er minder licht op de slaapkamers komt.

Online lees ik dat het zo simpel zou zijn als glaslatjes verwijderen, glas naar beneden drukken, kantelen en vervolgens eruit halen. Helaas loop ik vast bij het naar beneden drukken van het glas.

Ik zie de veren in het kozijn zitten, en aan 1 kant lukt het ook om het glas naar beneden te drukken, echter lukt dit aan de andere kant niet. Het vreemde is dat dit bij alle drie de bovenlichten waar ik het heb geprobeerd het geval te zijn, waarbij ik vanaf de slaapkamer gezien de rechterkant van het glas wel omlaag gedrukt krijg en de linkerkant niet. Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand anders een goede tip voor hoe ik het glas kan verwijderen en er vervolgens een andere plaat er in kan zetten?
Met een hamer krijg je dat glas er zo uit hoor. :+
Dat glas moet je inderdaad naar beneden drukken en kantelen om het er dan zo uit te tillen. Druk je wel aan beide zijden van het glas? Dan zou het makkelijk en zonder problemen los moeten komen.
Misschien kun je met zaklampje kijken of er iets in het profiel ligt wat het glas of de veer blokkeert.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 09:55
DoeEensGek schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:38:
[...]

Voor je naam ben je nog best goed bezig. ;) >:)
Haha thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:36
Ik ben bezig met het weer een beetje courant maken van mijn badkamer.

Nu wil ik de vloer aanpakken en er een epoxy gietvloer in... gieten.

Er liggen nu matte, ruwe tegels. Kan je hier direct de vloer op gieten?
Online (bijvoorbeeld bij polyestershoppen.nl) kom ik wel eea. aan uitleg tegen, maar hier wordt altijd van gladde tegels uit gegaan. Ze hebben het daar dan ook over primer, egalisatie mortel, etc.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:30
_superboer_ schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:55:
Op de overloop hebben al onze kamers een bovenlicht waardoor er 's ochtends veel licht in de kamers komt. Daarom wil ik de glazen platen er uit halen en hier hpl-platen voor terugplaatsen zodat er minder licht op de slaapkamers komt.

Online lees ik dat het zo simpel zou zijn als glaslatjes verwijderen, glas naar beneden drukken, kantelen en vervolgens eruit halen. Helaas loop ik vast bij het naar beneden drukken van het glas.

Ik zie de veren in het kozijn zitten, en aan 1 kant lukt het ook om het glas naar beneden te drukken, echter lukt dit aan de andere kant niet. Het vreemde is dat dit bij alle drie de bovenlichten waar ik het heb geprobeerd het geval te zijn, waarbij ik vanaf de slaapkamer gezien de rechterkant van het glas wel omlaag gedrukt krijg en de linkerkant niet. Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand anders een goede tip voor hoe ik het glas kan verwijderen en er vervolgens een andere plaat er in kan zetten?
Laatst precies hetzelfde gedaan, idd niet allemaal even soepel eruit. Sommige glasplaten zijn niet recht gesneden, dat kan ervoor zorgen dat 1 kant niet goed naar beneden gaat. Kleintje tikje op de bovenkant wil soms helpen.
Overigens kwam bij mij de gehele bovenstijl soms mee, die kun je ook proberen in te drukken.

Ohja pas ik met het glas, randjes zijn vlijmscherp!
Weet niet of je de hpl al besteld hebt, maar goed meten en niet denken dat ze alle drie dezelfde maat hebben ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:42
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qej4cz3fxw.jpg

Fijne dag om eens mijn zitmaaierschuur in elkaar te bouwen.

Ik heb als doelstelling om dit "kostenloos" te doen. Cq van afvalmaterialen, of marktplaats, of wat nog op voorraad lag en bewaard wordt voor "je weet maar nooit" :).

Het tegelwerk/muur/geraamte/dak is tot nu toe gelukt :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LED-Maniak
Alleen vreemd dat het gras tegen de muur op groeit en de palen plat lijken te liggen. ;)

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Is het mogelijk om deze aansluitingen te gebruiken voor de aanvoer van een vaatwasser? Mij lijkt van niet want ik lees over een T-stuk tussen de leiding maar dat kan bij deze niet denk ik? Een aansluiting voor de afvoer is wel aanwezig. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_zxhg6rt9Hz1KiQ27TX5Aicxwzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERK3OT3Xe59YjU29OxbOupMx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Beun op 13-06-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:26
Beun schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:48:
Is het mogelijk om deze aansluitingen te gebruiken voor de aanvoer van een vaatwasser? Mij lijkt van niet want ik lees over een T-stuk tussen de leiding maar dat kan bij deze niet denk ik? Een aansluiting voor de afvoer is wel aanwezig.
Hoort je afvoer niet sowieso veel dichter bij de vloer te zitten?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-06 19:54

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Is het mogelijk om deze aansluitingen te gebruiken voor de aanvoer van een vaatwasser? Mij lijkt van niet want ik lees over een T-stuk tussen de leiding maar dat kan bij deze niet denk ik? Een aansluiting voor de afvoer is wel aanwezig. [Afbeelding]
Dat witte stuk met het blauwe dopje(?) erop is inderdaad bedoeld om de vaatwasser (of wasmachine) op aan te sluiten.

@Beun gemist dat het om de aanvoer ging. 8)7 Zoals de anderen zeggen, met een stukje gaat dat prima.

[ Voor 7% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 13-06-2020 21:42 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om deze aansluitingen te gebruiken voor de aanvoer van een vaatwasser? Mij lijkt van niet want ik lees over een T-stuk tussen de leiding maar dat kan bij deze niet denk ik? Een aansluiting voor de afvoer is wel aanwezig. [Afbeelding]
Lijkt mij wel, hoofdwaterleiding afsluiten, kraantje eraf draaien en dan een Y stuk erop draaien.

Het kraantje wat je eraf hebt gedraaid draai je nu op het Y stuk. Ook draai je er een wasmachinekraan op voor de vaatwasser.

https://www.gamma.nl/asso...d-1-2-x1-2-x1-2/p/B692372
https://www.gamma.nl/asso...chter-1-2-x-3-4/p/B791022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

LED-Maniak schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:17:

Online (bijvoorbeeld bij polyestershoppen.nl) kom ik wel eea. aan uitleg tegen, maar hier wordt altijd van gladde tegels uit gegaan. Ze hebben het daar dan ook over primer, egalisatie mortel, etc.
Ik heb wat ervaring met epoxy vloer en kan je vertellen dat het niet veel nivellerend vermogen heeft. Vandaar waarschijnlijk dat ze eerst een egalisatie laag adviseren. Mijn ervaring is ook dat een dikke laag beter werkt dan een te dunne laag. En niet te lang door gaan met rollen ;)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Wolly schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:05:
[...]

Lijkt mij wel, hoofdwaterleiding afsluiten, kraantje eraf draaien en dan een Y stuk erop draaien.

Het kraantje wat je eraf hebt gedraaid draai je nu op het Y stuk. Ook draai je er een wasmachinekraan op voor de vaatwasser.

https://www.gamma.nl/asso...d-1-2-x1-2-x1-2/p/B692372
https://www.gamma.nl/asso...chter-1-2-x-3-4/p/B791022
Mijn kraantje zit in de berging. Dit is de aansluiting onder het aanrecht. Beide slangen gaan naar de kraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 15:16

breinonline

Are you afraid to be known?

Beun schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:14:
[...]

Mijn kraantje zit in de berging. Dit is de aansluiting onder het aanrecht. Beide slangen gaan naar de kraan.
De koudwaterslang koppel je af, inclusief kraantje. Daar een Y-stuk tussen en dan het kraantje op een pootje van de Y en op de andere de toevoerslang voor water van de vaatwasmachine.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 22:49

MJV

LED-Maniak schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:17:

Ik heb voor hier beneden ook gekeken voor een gietvloer over tegels heen. Conclusie was dat egaliseren nodig is omdat je anders (naar verloop van tijd) de voegen in je gietvloer er toch door heen gaat zien. Opzich is egaliseren zelf best goed te doen als het niet over tientallen vierkante meters gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
breinonline schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:17:
[...]

De koudwaterslang koppel je af, inclusief kraantje. Daar een Y-stuk tussen en dan het kraantje op een pootje van de Y en op de andere de toevoerslang voor water van de vaatwasmachine.
Dus als ik het goed begrijp:

Rechterkant van de foto afkoppelen, daar een Y-stuk op de leiding uit de muur, slang voor het water weer een uiteinde van de Y en op het andere uiteinde een kraantje voor de wasmachine?

Sorry voor de herhaling haha :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-06 19:54

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Beun schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:32:
[...]

Dus als ik het goed begrijp:

Rechterkant van de foto afkoppelen, daar een Y-stuk op de leiding uit de muur, slang voor het water weer een uiteinde van de Y en op het andere uiteinde een kraantje voor de wasmachine?

Sorry voor de herhaling haha :)
Dubbelchekken of dat inderdaad de koude leiding is, ja zo gaat dat.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:46

orf

Ik ben met een leuk projectje bezig. Een vriend vond zijn eettafel te lang. Daarom 30 cm er van af gezaagd. Het reststuk heb ik verzaagd naar plakjes van 9mm dik. Die netjes op maat gezaagd om er visgraat van te maken. Op een stuk spaanplaat gelijmd.

Met de invalzaag zaag ik hier een rechthoek uit. Dan komt het in stalen hoekprofiel te liggen en wordt de zijkant afgedekt. Zo wordt het zijn nieuwe salontafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73rH9EJKRSVVQEgeNFTi1f7cPV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v4QCFwxbUwySR8s5A6jEaYr2.jpg?f=fotoalbum_large
Het is Padoek. De eettafel is een plak van 4cm dik. 90cm breed, met aan twee kanten de schors erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:44:
[...]

Dubbelchekken of dat inderdaad de koude leiding is, ja zo gaat dat.
Dat ga ik maar eens dubbel checken. Enig idee hoe ik dit zeker kan weten? Alvast bedankt voor het antwoord :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
Beun schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:51:
[...]

Dat ga ik maar eens dubbel checken. Enig idee hoe ik dit zeker kan weten? Alvast bedankt voor het antwoord :)
Heet water later lopen en kijken welke warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:28

dragonhaertt

@_'.'

orf schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:45:
Ik ben met een leuk projectje bezig. Een vriend vond zijn eettafel te lang. Daarom 30 cm er van af gezaagd. Het reststuk heb ik verzaagd naar plakjes van 9mm dik. Die netjes op maat gezaagd om er visgraat van te maken. Op een stuk spaanplaat gelijmd.

Met de invalzaag zaag ik hier een rechthoek uit. Dan komt het in stalen hoekprofiel te liggen en wordt de zijkant afgedekt. Zo wordt het zijn nieuwe salontafel.

[Afbeelding]
Het is Padoek. De eettafel is een plak van 4cm dik. 90cm breed, met aan twee kanten de schors erop.
Wat moet het uiteindelijk worden?
Padoek is erg mooi hout, maar verkleurt wel veel in UV licht. Ik zou aanraden om een UV werende coating toe te passen.

En waarom heb je gekozen voor spaanplaat? Bij zo'n mooi stuk hout zou ik toch eerder multiplex of MDF gebruiken om wat meer gewicht en stevigheid te hebben.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

orf schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:45:

[Afbeelding]
gaaf projectje. Ziet er strak uit man!

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
colvano schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:51:
[...]

Heet water later lopen en kijken welke warm wordt?
Getest:

De rechter blijft koud en de linker wordt warm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:46

orf

dragonhaertt schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:52:
[...]

Wat moet het uiteindelijk worden?
Padoek is erg mooi hout, maar verkleurt wel veel in UV licht. Ik zou aanraden om een UV werende coating toe te passen.

En waarom heb je gekozen voor spaanplaat? Bij zo'n mooi stuk hout zou ik toch eerder multiplex of MDF gebruiken om wat meer gewicht en stevigheid te hebben.
Het wordt een salontafel. In een stalen frame. Ik heb gekozen voor spaanplaat omdat dat het vlakst is. In een stalen frame hoeft het constructief niet sterk te zijn, dus dat kan volgens mij prima met spaanplaat.

Verkleuren is inderdaad een lastig ding. Zijn eettafel is enorm verkleurd en bijna donkerbruin. Dit heeft versgezaagd een supermooie kleur. Ik heb bij Baptist citroenolie gevonden die de kleur een beetje zou moeten behouden. Ik geloof dat het zelfs zonder zonlicht kan verkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
MJV schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:25:
[...]

Ik heb voor hier beneden ook gekeken voor een gietvloer over tegels heen. Conclusie was dat egaliseren nodig is omdat je anders (naar verloop van tijd) de voegen in je gietvloer er toch door heen gaat zien. Opzich is egaliseren zelf best goed te doen als het niet over tientallen vierkante meters gaat.
Top! Gaat om 6, 3 en 1m2. Moet te doen zijn dan. Wil er voor de badkamer nog wel een toplaag op doen zodat het wat anti slip wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 22:49

MJV

LED-Maniak schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:09:
[...]

Top! Gaat om 6, 3 en 1m2. Moet te doen zijn dan. Wil er voor de badkamer nog wel een toplaag op doen zodat het wat anti slip wordt.
Zorgen dat je met zijn tweeën bent, eentje mengen eentje gieten/verspreiden. En even zo'n roerstaaf voor op je (oude) boormachine, dat mengt wel zo makkelijk :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iWout
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-05 22:34
Beun schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:55:
[...]

Getest:

De rechter blijft koud en de linker wordt warm :)
Kan ook makkelijker je hebt ook een combikraan. Oude (koude) stopkraan eruit. Nieuwe combi kraan erin en klaar. Op de bovenkant komt aansluiting naar de mengkraan aan de onderkant komt de vaatwasseraansluiting.

Stukje makkelijker 8)

deze bijv

https://www.warmteservice...zDtdxJitwhURoCurQQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
iWout schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:14:
[...]

Kan ook makkelijker je hebt ook een combikraan. Oude (koude) stopkraan eruit. Nieuwe combi kraan erin en klaar. Op de bovenkant komt aansluiting naar de mengkraan aan de onderkant komt de vaatwasseraansluiting.

Stukje makkelijker 8)

deze bijv

https://www.warmteservice...zDtdxJitwhURoCurQQAvD_BwE
Dit is ideaal! Ik zal deze zeker even opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08
Ik ben van plan om mijn gaskookplaat en keer te vervangen voor een inductieplaat.
Waarschijnlijk zal het gat in mijn composietblad dan groter gezaagd moeten worden.
Nu vraag ik me af of er geen decoupeerzaagjes in de handel zijn die dit materiaal kunnen zagen?
Zo hard lijkt composiet me niet.
Er zijn ook zaagjes voor rvs, lijkt me nog veel harder dan composiet.

Slijptol kan ook maar dat geeft zo'n rotzooi.
Ik heb net de kraan vervangen en het blad is zo'n 2cm dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Nee, het blad is waarschijnlijk verstevigd aan de onderkant waardoor dat niet zomaar gaat. Probeer eens onder vanuit kastjes te kijken naar de onderzijde dan kan je dat zien.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
breinonline schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:09:
Nee, het blad is waarschijnlijk verstevigd aan de onderkant waardoor dat niet zomaar gaat. Probeer eens onder vanuit kastjes te kijken naar de onderzijde dan kan je dat zien.
Ook bij de het gat van de spoelbak zie ik dat het blad niet opgedikt is.
Het is 2cm massief.

Zal eens proberen er een foto van te maken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehv2lib9jQ9mv6CokziWu7b4ELI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/imQ7A4ntDZLG3b9BSKHl05zQ.jpg?f=fotoalbum_large

Lastig te zien maar het blad is niet opgedikt zo te zien.

[ Voor 34% gewijzigd door coob op 14-06-2020 10:00 ]

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 19:14

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Het kan niet tippen aan de meesterwerkjes die ik hier langs zie komen, maar ik wil m'n knutselwerkje toch even delen. Het wordt een verjaardagscadeau voor een kennis van m'n moeder, die nogal muzikaal is aangelegd.

5mm staalplaat, matzwart gespoten
9mm + 15mm hardhout.
Hout ingesmeerd met meubelolie voor wat mooie glans.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8WEKspbErqWZJ-HP4-AxKm3yy8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uhpl1qHyOHaB6w4zyEuFq1hG.jpg?f=user_large

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:17

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik wil in mijn vakantie mijn schuur helemaal gaan verbouwen. Staat nu een oud keukenblok in met een werkblad erop, wat random kastjes en stellingen. Ik wil gaan voor 1 groot werkblad over de hele breedtje van 18mm betonplex.

En 1 grote kastenwand. En die ben ik nu aan het uitrekenen, en hoop dat iemand even over mijn tekening wilt kijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgnkBQtzm9OwzkfOTfq7DYz7Da4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9x1jxpaTkJfBEZYcFTqUQisX.png?f=fotoalbum_large

Hij zal gemaakt worden van 18mm multiplex/underlayment, waar ik ook rekening mee heb gehouden in mijn berekening. 16 vakken van 40x40, 2 vakken van 60x40 en 1 vak van 20x40. Kast wordt ook 40 diep, en gaat in de hoek over werkbank hangen.

Ook ben ik nog aan het nadenken hoe hij in elkaar gaat. Sommige kan ik gewoon van een zij/onder/bovenkant schroeven, maar hoe doe ik dat in een kruising van 4. Wil eigenlijk geen beugels gebruiken. Kast krijgt ook een dichte achterwand.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

NoFearCreations schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:52:
Ik wil in mijn vakantie mijn schuur helemaal gaan verbouwen. Staat nu een oud keukenblok in met een werkblad erop, wat random kastjes en stellingen. Ik wil gaan voor 1 groot werkblad over de hele breedtje van 18mm betonplex.

En 1 grote kastenwand. En die ben ik nu aan het uitrekenen, en hoop dat iemand even over mijn tekening wilt kijken.
[Afbeelding]

Hij zal gemaakt worden van 18mm multiplex/underlayment, waar ik ook rekening mee heb gehouden in mijn berekening. 16 vakken van 40x40, 2 vakken van 60x40 en 1 vak van 20x40. Kast wordt ook 40 diep, en gaat in de hoek over werkbank hangen.

Ook ben ik nog aan het nadenken hoe hij in elkaar gaat. Sommige kan ik gewoon van een zij/onder/bovenkant schroeven, maar hoe doe ik dat in een kruising van 4. Wil eigenlijk geen beugels gebruiken. Kast krijgt ook een dichte achterwand.
Kun je niet zo'n "Ikea system" met losse legplankjes en van die pennetjes-in-gaatjes als plankendrager maken? Dan heb je je planken ook nog verstelbaar in hoogte als dat ooit eens zou moeten. (indien je alvast wat extra gaatjes geboord hebt)
Dus de staanders boor je gewoon vast, en de planken liggen een soort-van los.

Ik heb jaren terug zo m'n audio/videomeubel aangepast om een paar planken "uit het midden" te krijgen. (Groefjes in de liggende planken met cirkelzaag op diepte gemaakt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOyoN4X9F68oqqN8RNH2Go7q3ZM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qv8S7VSBodQJPNHRBcbAEM2u.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQ6_PQUvVZ2xnJakMg3_lTEXdzw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/obRl7vWvDiwpERaiXpHqMq46.jpg?f=user_large

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:17

NoFearCreations

3DPrint the world!

@APClll, weet niet of dat sterk genoeg gaat zijn, komt op sommige planken redelijk wat gewicht te liggen. En ik denk dat ik in 18mm plaat niet zoveel vlees heb.

[ Voor 20% gewijzigd door NoFearCreations op 14-06-2020 17:27 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-03 14:54
NoFearCreations schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:52:

[Afbeelding]

Pocketholes zijn hiervoor een hele mooie oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:32
Zo verbouwing vorderd snel maar loop nu tegen een probleem.

In onze nieuwe keuken zit een 3 in 1 kraan dus geen warm water aanvoer meer nodig.

Probleem is dat de warm water leiding vanaf zolder komt en halverwege een t splitsing naar de badkamer maakt. Het is dus voor mij onmogelijk om hem af te doppen zonder dat er loze buis aan komt te zitten.

Dan hebben we (2) 1 optie.

Optie die geen optie is. Is het plaatsen van een kraan en elke x weken doorspoelen. Maar na een paar maanden denkt niemand meer daar aan.

Optie 2 ik kan tot ongeveer 4/50 cm vanaf de t splitsing hem afdoppen. In hoeverre lopen we kans op legionella risico ? Hierbij rekening te houden dat minimaal 1 x per week het bad wordt gebruikt dus voldoende doorstroming. maar geen idee of dat het stukje loze leiding ook doorspoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb een leuke gietijzeren tuinhaard op de kop getikt. Alleen nogal "roestig" aan de buitenzijde. Wat is nu de beste manier om dat aan te pakken? Zodat hij niet (te veel) verder roest?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iWout
coob schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:48:
Ik ben van plan om mijn gaskookplaat en keer te vervangen voor een inductieplaat.
Waarschijnlijk zal het gat in mijn composietblad dan groter gezaagd moeten worden.
Nu vraag ik me af of er geen decoupeerzaagjes in de handel zijn die dit materiaal kunnen zagen?
Zo hard lijkt composiet me niet.
Er zijn ook zaagjes voor rvs, lijkt me nog veel harder dan composiet.

Slijptol kan ook maar dat geeft zo'n rotzooi.
Ik heb net de kraan vervangen en het blad is zo'n 2cm dik.
Composiet zou ik altijd slijpen met een diamantslijpschijf. Stofzuiger erbij want het is er fijne stof. Maar of dit nodig is zal nog maar de vraag zijn. Veel kookplaten zijn uitgevoerd in een standaard sparingmaat van 56x49 cm, zo ook de inductieplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
Jan-man schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:22:

In onze nieuwe keuken zit een 3 in 1 kraan dus geen warm water aanvoer meer nodig.

Probleem is dat de warm water leiding vanaf zolder komt en halverwege een t splitsing naar de badkamer maakt. Het is dus voor mij onmogelijk om hem af te doppen zonder dat er loze buis aan komt te zitten.

Optie die geen optie is. Is het plaatsen van een kraan en elke x weken doorspoelen. Maar na een paar maanden denkt niemand meer daar aan.

Optie 2 ik kan tot ongeveer 4/50 cm vanaf de t splitsing hem afdoppen. In hoeverre lopen we kans op legionella risico ? Hierbij rekening te houden dat minimaal 1 x per week het bad wordt gebruikt dus voldoende doorstroming. maar geen idee of dat het stukje loze leiding ook doorspoelt.
3 in 1 kraan in de zin van een quooker? Je kan in dat geval ook een quooker nemen die geschikt is om gevoed te worden met warm water. Je hebt dan zeker altijd en onbeperkt warm water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Laatst online: 14:32
iWout schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:50:
[...]

3 in 1 kraan in de zin van een quooker? Je kan in dat geval ook een quooker nemen die geschikt is om gevoed te worden met warm water. Je hebt dan zeker altijd en onbeperkt warm water.
Nee een Franke maar zelfde concept warm/kokend/koud water. Omwisselen voor ander type is zoiezo geen optie want alles staat al hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:48
Jan-man schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:22:

Optie 3, vaatwasser met hotfill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iWout
Jan-man schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:55:
[...]

Nee een Franke maar zelfde concept warm/kokend/koud water. Omwisselen voor ander type is zoiezo geen optie want alles staat al hier :).
Misschien even zoeken op internet of deze ook hot-fill aan te sluiten zijn. Ben zelf grote fan van quooker daar kan het wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
iWout schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:46:
[...]

Composiet zou ik altijd slijpen met een diamantslijpschijf. Stofzuiger erbij want het is er fijne stof. Maar of dit nodig is zal nog maar de vraag zijn. Veel kookplaten zijn uitgevoerd in een standaard sparingmaat van 56x49 cm, zo ook de inductieplaten.
Dat had ik al bekeken. Mijn gaskookplaat van 72cm heeft een uitsparing van 56cm en de inductieplaat die ik wil heeft een gat nodig van 750cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Dat is een fiks gat dan ;)

Het zou moeten kunnen als er ter plekke geen versteviging zit maar het blijft geen klus zonder risico natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
breinonline schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:20:
Dat is een fiks gat dan ;)

Het zou moeten kunnen als er ter plekke geen versteviging zit maar het blijft geen klus zonder risico natuurlijk.
Meeste platen vanaf 77cm hebben een gat nodig van 75cm.

[ Voor 10% gewijzigd door coob op 14-06-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

coob schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:26:
[...]

Meeste platen vanaf 77cm hebben een gat nodig van 75cm.
Ja, maar je schrijft hierboven 750cm :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1111
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-05 21:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mOGnMrd3Ulf5am5xelj3Zbq_YOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCIpVqrveVAVAdqt9OhKtQ0n.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb om vrijwel al m’n deuren deurlijsten/architraven die naar beide kanten schuin aflopen. 2 nieuwe deuren wil ik dezelfde lijsten geven.
Ik kan deze nergens vinden en wil ze zelf maken. Maar hoe? Iemand daar ervaring mee? Schaven. Frezen?
Ze zijn zo’n 8cm breed en lopen van dikste punt van 2cm naar zo’n 12mm aan de zijkanten. Foto is gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:02
marc1111 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:01:
[Afbeelding]
Ik kan deze nergens vinden en wil ze zelf maken. Maar hoe? Iemand daar ervaring mee? Schaven. Frezen?
Ze zijn zo’n 8cm breed en lopen van dikste punt van 2cm naar zo’n 12mm aan de zijkanten.
Zaagtafel?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:01
Zaagtafel, anders een invalzaag of cirkelzaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Cyberpope schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:22:
Ik heb een leuke gietijzeren tuinhaard op de kop getikt. Alleen nogal "roestig" aan de buitenzijde. Wat is nu de beste manier om dat aan te pakken? Zodat hij niet (te veel) verder roest?
De oppervlakte ontroesten met staalborstel (of staalborstel-aan-een-motortje :9 ) en dan een spuitbus hittebestendige hammerite?
(ca. 16 euro, genoeg voor ca. 1m² in drie lagen aangebracht zag ik, toen ik op zoek was naar mat zwarte verf bij de bouwmarkt hier in het dorp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Martinusz schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:21:
[...]

Laatst precies hetzelfde gedaan, idd niet allemaal even soepel eruit. Sommige glasplaten zijn niet recht gesneden, dat kan ervoor zorgen dat 1 kant niet goed naar beneden gaat. Kleintje tikje op de bovenkant wil soms helpen.
Overigens kwam bij mij de gehele bovenstijl soms mee, die kun je ook proberen in te drukken.

Ohja pas ik met het glas, randjes zijn vlijmscherp!
Weet niet of je de hpl al besteld hebt, maar goed meten en niet denken dat ze alle drie dezelfde maat hebben ;)
Goede tip dat het glas scherp kan zijn, ik werk dus maar met handschoenen aan. Heb gelijk ook even allemaal gemeten, en inderdaad niet dezelfde maten, scheelt weer een extra bestelling plaatsen _/-\o_
SpongeRob schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:49:
[...]

Met een hamer krijg je dat glas er zo uit hoor. :+
Dat glas moet je inderdaad naar beneden drukken en kantelen om het er dan zo uit te tillen. Druk je wel aan beide zijden van het glas? Dan zou het makkelijk en zonder problemen los moeten komen.
Misschien kun je met zaklampje kijken of er iets in het profiel ligt wat het glas of de veer blokkeert.
Ben toch bang dat ik de optie met hamer toch het beste is... Ik zie dat aan de andere kant de veer al gewoon helemaal ingedrukt is. Ik vermoed dat ze het glas te ruim hebben afgesneden en tegelijk met de bovendorpel erin gezet hebben.

Aangezien het laten zitten van de bovendorpel mij meer waard is dan het glas dat er in zit: hoe zou ik het glas "netjes" stuk kunnen maken zonder dat de bovenverdieping vol met splinters komen te liggen? Ik had al geprobeerd met een glassnijder het glas te snijden om het vervolgens door te breken, maar hier lijkt het glas te stevig voor (of ik durf niet hard genoeg te slaan). Heeft iemand nog tips hiervoor?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 14:47
Dit weekend weer lekker aan het klussen geweest in het nieuwe huis.

Blijkbaar heeft de architect bij het tekenen bedacht dat een nis van 1m45 op zolder, achter de technische ruimte, heel handig is. Net jammer dat je er eigenlijk weinig aan hebt.

Zodoende maar besloten er 2 schuifdeuren in te zetten en het een bergkast te noemen. Omdat we ook nog een mooie plek voor onze ski’s/skischoenen zochten, gelijk maar twee vliegen in 1 klap geslagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4Q_QqMmPywfvecY4QqVZ3PzeuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6lDXC6u1ABi2Is2FFDwXUfS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDwY-TnbCC2Ws5gIVi1CTwr3JWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pLbzBDKn4TjHLjdxsw5dnVH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKpwP-8bUmOOMAWyu-lJWoQYA2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRO4xvApwUgql0UFQAQkXN9S.jpg?f=fotoalbum_large

Boven de bovenrails komt nog aftimmering. De deuren zelf worden geschilderd en dan van een aliminium hoekprofiel (rondom) voorzien voor ee stevigheid/bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc1111
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-05 21:22
_superboer_ schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:56:
[...]

Aangezien het laten zitten van de bovendorpel mij meer waard is dan het glas dat er in zit: hoe zou ik het glas "netjes" stuk kunnen maken zonder dat de bovenverdieping vol met splinters komen te liggen? Ik had al geprobeerd met een glassnijder het glas te snijden om het vervolgens door te breken, maar hier lijkt het glas te stevig voor (of ik durf niet hard genoeg te slaan). Heeft iemand nog tips hiervoor?
Folie of veel tape er tegenaan plakken aan beide kanten voor je gaat slaan.
Als je ondoorzichtige folie pakt kun je het glas trouwens laten zitten. Ben je het licht ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Goede tip dat het glas scherp kan zijn, ik werk dus maar met handschoenen aan. Heb gelijk ook even allemaal gemeten, en inderdaad niet dezelfde maten, scheelt weer een extra bestelling plaatsen _/-\o_
Been there done that ;) kon gelukkig de verkeerde nog gebruiken op andere plek!

Ohja voor je glas te breken, eerst laag breed plakband erop? Zodat het nog enigszins bij elkaar blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:35
[...]
Ben toch bang dat ik de optie met hamer toch het beste is... Ik zie dat aan de andere kant de veer al gewoon helemaal ingedrukt is. Ik vermoed dat ze het glas te ruim hebben afgesneden en tegelijk met de bovendorpel erin gezet hebben.

Zou best kunnen dat het erin is gezet toen het kozijn werd geplaatst. Ik heb hetzelfde gehad toen ik de route andersom wou nemen: plaatje hout eruit en glas erin (omdat het zo donker was op de overloop) :+ Ik kreeg het houten plaatje (hardboard/gelakt mdf) er ook niet uitgewipt. Heb het maar kapotgeslagen. Ik heb er door glaszetter een glasplaatje in laten zetten toen ze nieuwe ruiten kwamen plaatsen. Er is 4mm vlakglas in gezet. Dat zijn de kosten ook niet.

Voor het breken zou ik de ruit intapen inderdaad.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:04

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kleine vooruitgang kippehok.

In de bloedhitte van zaterdag helaas weinig gedaan gekregen, smerig benauwd zeg.

Ik heb niks met warmte, mijn thermostaat staat vanaf 22 graad al zo'n beetje in diep donkeroranje tegen rood aan :P

Zondag valt hier helaas klustechnisch af.

Achterste zijmuur af en alvast de houtverbindingen voor de liggers gemaakt. Kost toch altijd weer meer tijd dan je denkt.

Helaas werkt de dieptestop op mijn afkortzaag niet lekker, daar moet ik toch eens naar kijken. Daar heb ik al eens mee lopen klooien maar echt lekker werkt dat niet op mijn groene Bosch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrNt9mps4y83zfVbprSjNesbgTA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V7sD9ocM6l7sfbHp6XArmmoT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2Q2CCZJPJtg66e8hd9bkMmQWkA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DwpcwGImXDiAiTEOFqpwWWgT.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zb7f6k_-d4cOLwvNIBedLO59Lrs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c08SFZmpndChkzrbbZoyUVdd.jpg?f=user_large

De eerste zijwanden klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWAszpvYPviG4bypl08JFLCtQHs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YDLKKY7ceNwCJsVmhXUKNCc3.jpg?f=user_large

En nog een kleine *#&*#^*!@!)@()*&#*#*#*&@*(! 8)7 |:( ......met op lengte afkorten van de staanders de zaag iets te ver doorgeduwd, in de staander die er achter lag om de geleiderail op de laten rusten -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azcfq79Y0ZGiZ1OeqcA0qxq2etU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nbLdaTvMVKL5AHFdu6X8IRto.jpg?f=user_large

Dus maar even gezocht naar een passend stukje en dat verlijmt. Dat tikje ernaast pak ik misschien ook nog wel even, maar ik was het zat :P

Onder het verlijmde stuk zie je een breed stuk afplak-tape tegen het druppen van de lijm.

De 2 laatste wanden daar komen deuren in, dus daar gaan we deze week mee aan de slag :)

Wordt vervolgd d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 15-06-2020 07:43 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Ik ben bezig om een boodschappenlijst samen te stellen voor een inbouwkast. Nu wordt deze voorzien van een kleine nis (800x450x400 mm). Graag zou ik deze voorzien van één of twee inbouw spots. De lichtsterkte moet hier natuurlijk op aangepast zijn. Heeft iemand tips of adviezen waar ik op moet letten? Misschien een x aantal Lummen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 15 juni 2020 @ 07:37:
Kleine vooruitgang kippehok.

In de bloedhitte van zaterdag helaas weinig gedaan gekregen, smerig benauwd zeg.
Het was heerlijk weer joh. :P
Afgelopen week de klossen gemaakt en de eerste van de 2 boeidelen gemonteerd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-O6oNwW5xzA0jvK3ngTQPusjVQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VR4piBbhA46Ig3PFW7F8FQIX.png?f=user_large

Daarna met m'n vader het hele dak volgelegd met vellingdelen. Hopelijk komt deze week het epdm zodat ik zaterdag het dak waterdicht kan maken.

Ik heb 12v spotjes gekocht met een vrij dunne kabel van 2 meter en stekkertjes aan beide zijden. Deze wil ik verlengen door te solderen + krimpkous. Deze kabel moet tussen dakbeschot en isolatie. Wat zou wijsheid zijn. De kabel gewoon klem leggen tussen beide lagen en er vanuitgaan dat bij het vervangen van de spotjes ik deze kabel weer kan gebruiken. Ik kan ook een baan uit het dakbeschot frezen of een hapje uit de isolatie halen maar ik vraag me af ik dan het draad dan wel kan vervangen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7i3Lsa3KezSMlZ647i_hCotcHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gf3jLkviBlxTmTqPiQpZvWXQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

[...]

Je kunt dan wellicht ook het glas eruit halen door de bovenste strip weg te duwen, dan zou je zeker weten het glas eruit moeten kunnen halen zonder dat het breekt.
Je duwt dan tegen de strip (deze zit gewoon tegen het plafond aan geklemd door het glas) en het glas waardoor beide alsnog eruit gehaald kunnen worden,

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
SpongeRob schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:30:
[...]

Je kunt dan wellicht ook het glas eruit halen door de bovenste strip weg te duwen, dan zou je zeker weten het glas eruit moeten kunnen halen zonder dat het breekt.
Je duwt dan tegen de strip (deze zit gewoon tegen het plafond aan geklemd door het glas) en het glas waardoor beide alsnog eruit gehaald kunnen worden,
Dit dus :Y wist ik eerst ook niet, maar bij 1 van de glasplaten kwam die bovenste strip idd ook mee. Sommige zitten wat geklemd, maar je kunt dus ook die strip induwen op het glas en naar voor duwen, beetje tikken wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kaasplank schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:26:
[...]

[Afbeelding]
pwoh.......die is gek :P

Top zeg, die kleinere maat klossen t.o.v de balkenlaag. Ik heb dat eerder alleen gezien met dezelfde maat, dit is een fraai detail zo d:)b

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:14
Fraggert schreef op maandag 15 juni 2020 @ 07:37:

En nog een kleine *#&*#^*!@!)@()*&#*#*#*&@*(! 8)7 |:( ......met op lengte afkorten van de staanders de zaag iets te ver doorgeduwd, in de staander die er achter lag om de geleiderail op de laten rusten -O-

[Afbeelding]

Dus maar even gezocht naar een passend stukje en dat verlijmt. Dat tikje ernaast pak ik misschien ook nog wel even, maar ik was het zat :P

Onder het verlijmde stuk zie je een breed stuk afplak-tape tegen het druppen van de lijm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fl64qY1ibsrwU9Szfp1w7nTVlw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9ruDUtm4qLtulW3DVYYPYMml.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:41
[...]
Ik heb 12v spotjes gekocht met een vrij dunne kabel van 2 meter en stekkertjes aan beide zijden. Deze wil ik verlengen door te solderen + krimpkous. Deze kabel moet tussen dakbeschot en isolatie. Wat zou wijsheid zijn. De kabel gewoon klem leggen tussen beide lagen en er vanuitgaan dat bij het vervangen van de spotjes ik deze kabel weer kan gebruiken. Ik kan ook een baan uit het dakbeschot frezen of een hapje uit de isolatie halen maar ik vraag me af ik dan het draad dan wel kan vervangen...
Ben met een soortgelijk project bezig. Hoe regel jij het afschot? Ben hier van plan om direct bovenop het dakbeschot vuren latten te plaatsen om het afschot te voorzien, aan de ene zijde ongeveer 5cm hoog, andere zijde aflopend naar 0. Daarbovenop OSB-plaat, isolatie en EPDM. Mijn plan was om die tussenruimte tussen dakbeschot en OSB plaat te gebruiken om de bekabeling voor de verlichting te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nog even meegedacht met je....ik zou uitgaan van spotjes vervangen en de kabels laten liggen.

Als je die kabels vervangbaar zou willen houden dan zou je IMHO toch aan iets van gootjes moeten gaan denken als je nieuwe kabel wilt gaan trekken.

Ik vraag me met de huidige LED-spotjes trouwens serieus af hoe vaak jij nog denkt spotjes te moeten wisselen daar :)

is het misschien een idee om gewoon standaard installaties draad te leggen met de stekkers daaraan? Nou ben ik geen elekctricienienencnien dus echt verstand heb ik er niet van :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Cavalera125 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:32:
[...]

Ben met een soortgelijk project bezig. Hoe regel jij het afschot? Ben hier van plan om direct bovenop het dakbeschot vuren latten te plaatsen om het afschot te voorzien, aan de ene zijde ongeveer 5cm hoog, andere zijde aflopend naar 0. Daarbovenop OSB-plaat, isolatie en EPDM. Mijn plan was om die tussenruimte tussen dakbeschot en OSB plaat te gebruiken om de bekabeling voor de verlichting te leggen.
Ik heb de palen aan de achterzijde 1,5cm korter gemaakt zodat ik over +/- 4,5 meter dus die 1,5cm afschot heb. Officieel moet het meer zijn per 1 m¹ maar dan moet je zoveel hoogteverschil overbruggen dat je boei heel hoog wordt en daar kan ik slecht tegen. Een extra laag platen vond ik ook zonde wat betreft kosten.

gisteren met de regen liep het prima van het zeil af richting het lage punt dus het water vind z'n weg wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Een simpele vraag:

Ik ben druk bezig om een nieuwe schutting te plaatsen in mijn tuin. Wij willen hier graag gebruik gaan maken van een schuifdeur van 1.20m breed en 2m hoog. Gewicht zal onder de 200kg blijven en het zal plafondmontage zijn. Nu heb ik al wat onderzoek gedaan en daar komt deze: https://www.ijzerwarenwinkel.org/ser-0-c-200cm-p na mijn idee het beste tot zijn recht. Echter vindt ik hem best prijzig. Iemand tips voor een goedkoper systeem die net zo goed zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:11
Wat is er simpel aan de vraag om mensen voor jou op internet te laten zoeken?
Dit is eerder een categorie luie vraag ipv simpele vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Iemand enig idee waarmee ik het stuk PVC buis wat uit de gevel steekt voor rolluiken/buitenverlichting een beetje luchtdicht krijg? Gaat dus niet om de buis in de gevel zelf, maar de binnenkant van het PVC met kabel.

Idaal zou een dopje zijn wat je in de PVC buis stopt met een klein membraantje waar je de VD-draad door steekt, net zoals een IP65 lasdoos dat bijvoorbeeld heeft. Ik heb zoiets nog niet kunnen vinden en een dotje kit of pur in de buis is een beetje een nare oplossing als er ooit nog een andere kabel in moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
deWit schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:13:
Iemand enig idee waarmee ik het stuk PVC buis wat uit de gevel steekt voor rolluiken/buitenverlichting een beetje luchtdicht krijg? Gaat dus niet om de buis in de gevel zelf, maar de binnenkant van het PVC met kabel.

Idaal zou een dopje zijn wat je in de PVC buis stopt met een klein membraantje waar je de VD-draad door steekt, net zoals een IP65 lasdoos dat bijvoorbeeld heeft. Ik heb zoiets nog niet kunnen vinden en een dotje kit of pur in de buis is een beetje een nare oplossing als er ooit nog een andere kabel in moet...
Kan je niet gewoon een specie deksel gebruiken daarvoor?

https://www.warmteservice.nl/search?text=speciedeksel

Tenzij de pijp kleiner is dan 32mm ?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:11

Hoe dik is die buis? De standaard 5/8 buis?

Beetje blu-tack of vergelijkbaar erin proppen?
Of anders toch gewoon kit: zo sterk hecht dat ook niet. Je peutert het er tegen die tijd echt wel weer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Pijpdiameter 19 mm, dus een speciedeksel dat wil niet. Eigenlijk wil ik dit maar dan met een soepel doorsteekmembraan; https://www.elektroshop.n...m-buis-blauw-1-stuks.html. Lijkt niet te bestaan, dan toch maar een dotje kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
deWit schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:20:
Pijpdiameter 19 mm, dus een speciedeksel dat wil niet. Eigenlijk wil ik dit maar dan met een soepel doorsteekmembraan; https://www.elektroshop.n...m-buis-blauw-1-stuks.html. Lijkt niet te bestaan, dan toch maar een dotje kit.
Een (stukje van een) plastic rietje om de draad doen en dan gewoon alsnog kitten. Kan je er altijd nog een kabel doorheen trekken

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:07
ChillPascal schreef op maandag 15 juni 2020 @ 07:56:
Ik ben bezig om een boodschappenlijst samen te stellen voor een inbouwkast. Nu wordt deze voorzien van een kleine nis (800x450x400 mm). Graag zou ik deze voorzien van één of twee inbouw spots. De lichtsterkte moet hier natuurlijk op aangepast zijn. Heeft iemand tips of adviezen waar ik op moet letten? Misschien een x aantal Lummen.
Ik zou kijken of je een GU-10 spot kwijt kan. Grootste voordeel van deze is dat je elk spotje erin kan plaatsen. Van 100 lumen tot 1000 en alles ertussen.
Anders zou ik kijken naar iets bij de ikea:
https://www.ikea.com/nl/n...-aluminiumkleur-30421886/
Zelf heb ik zo'n spotje voor op het toilet:
https://www.toolstation.n...rt-led-inbouw-spot/p47238
Lekker veel licht en dimbaar.
Zou dus ook kijken of dimmen een optie is, dan zit je altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 16:45

Of ordinair PUR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
[...]

[Afbeelding]

Daarna met m'n vader het hele dak volgelegd met vellingdelen. Hopelijk komt deze week het epdm zodat ik zaterdag het dak waterdicht kan maken.

[Afbeelding]
Ik heb zelf alles in buis liggen, zodat het vervangbaar is.

Liever nu iets meer werk dan in de toekomst, áls het nodig is, je halve constructie af te moeten breken of open te moeten zagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:39
deWit schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:20:
Verloopje maken van een paar stukjes krimpkous? Als je een goed krimpende krimpkous (4:1) pakt kan je een stukje over je PVC pijp heen schuiven en krimpen tot 5-6 mm. Het tweede stukje kan je dan daaroverheen krimpen van 6-7 mm tot de dikte van je draad.

Al zou ik zelf gewoon een dotje kit of pur in de pijp stoppen. Als je een kit neemt die niet hecht op PVC kan je die er later ook relatief makkelijk weer uittrekken samen met je draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
PRoeske schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:39:
[...]

Ik heb zelf alles in buis liggen, zodat het vervangbaar is.

Liever nu iets meer werk dan in de toekomst, áls het nodig is, je halve constructie af te moeten breken of open te moeten zagen.
Dat is nou net het probleem, ik heb geen plek voor buis omdat de isolatie op het dak maar 25mm is. Dan blijft er niets over boven de buis. Eronder kan ook niet want dat is allemaal in het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:13
Ik heb in mijn (boven)woning weinig opbergruimte, ook geen externe schuur oid wel heb ik een kleine kelder (stahoogte 5-6 m2). Nu heb ik daar voor het gemak wat van die mega goedkope stellingkasten met van die metalen staanders en mdf planken neergezet maar er komt schimmel op deze planken, ik had gehoopt dat het wel mee zal vallen want ik zit vrij hoog op een heuvel en de grondwaterstanden zijn laag maar op de een of andere manier krijg ik dus toch vochtproblemen. Waar jullie wellicht raad mee weten.

- Is hier eenvoudig iets aan te doen? (volgens mij is er weinig tot geen toevoer van schone lucht, het rooster aan de voorzijde is ook volgestort met beton...dat zal ook wel een reden hebben) Ik ben niet van plan er veel aan te doen maar een eenvoudige oplossing kan natuurlijk altijd.

- Hoe is hier praktisch mee om te gaan. Ik zat te denken om een paar goedkope (kunststof) stellingskasten aan te schaffen en daar dan gewoon dingen op te bergen die wel tegen wat vocht kunnen. Dacht zelf aan verf maar wat voor andere dingen die je kan opbergen in zo'n vochtige ruimte?

Hoor graag jullie ervaringen/ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Niet echt DIY maar ik vraag het toch :-) . Ik wil twee radiatoren laten vervangen door lagere exemplaren (1400 x 30, t22). Ik krijg een offerte hiervoor van zon 1200,-. Want een dag werk voor ontluchten en weet ik het wat allemaal (offerte is niet gespecificeerd). Is dat een beetje realistisch? Het lijkt me wat veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:33
thejoker80 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:15:
Niet echt DIY maar ik vraag het toch :-) . Ik wil twee radiatoren laten vervangen door lagere exemplaren (1400 x 30, t22). Ik krijg een offerte hiervoor van zon 1200,-. Want een dag werk voor ontluchten en weet ik het wat allemaal (offerte is niet gespecificeerd). Is dat een beetje realistisch? Het lijkt me wat veel.
Dat is wel bizar, maar goed wij kunnen daar weinig over zeggen als er verder ook niets is gespecificeerd in de offerte. Lijkt mij een gevalletje "Ik heb het te druk en heb er geen zin in".

In diezelfde categorie kreeg ik vorige week een offerte van 42 euro m2 ex btw voor het stuccen van een zolder..... :/ :| Zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt, dan hoef je ook niet langs te komen. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door KillaZ op 15-06-2020 12:22 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-PB1r3nwGGahUukFJs1YvT956g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tVvJKiABCZGBAEKT338pc7Kp.jpg?f=fotoalbum_large

Pergola dit weekend gezaagd en in de olie gezet. Maten zijn ongeveer 2.4m breed & hoog, en dan ~3m lang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNnkYJ82LuFTroZh5MwcbJJmRyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DuxKY7kHTO6qt1dTHJ2mRzGi.jpg?f=fotoalbum_large

Hier gaat 'ie komen :). Moet bij het bouwen nog wel nokjes in de bovenkant maken om de liggers erin te laten vallen, zoals ik ook met de poten en de bovenligger heb gedaan. Nét iets steviger en ook mooier vind ik. De olie is milieuvriendelijk, dus geen beits of impregneermiddel.

Volgende project word een tafel. Ik heb een stuk of 10 15x5 Lariks balken liggen die ik tot blad ga vermaken voor een dergelijke tafel:

https://www.bol.com/nl/p/...n-tafel/9200000076033940/

Maar dan 3 meter lang, voor onder de veranda :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 20:12

Tjark

DON'T PANIC

Kaasplank schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:48:
[...]
Dat is nou net het probleem, ik heb geen plek voor buis omdat de isolatie op het dak maar 25mm is. Dan blijft er niets over boven de buis. Eronder kan ook niet want dat is allemaal in het zicht.
Even voor mijn beeld; waar is die isolatie voor? Om 't EPDM te beschermen van de balken er onder?
Anders: buis van 25mm leggen, en isolatie er 'omheen' leggen?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

KillaZ schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:22:
[...]

Dat is wel bizar, maar goed wij kunnen daar weinig over zeggen als er verder ook niets is gespecificeerd in de offerte. Lijkt mij een gevalletje "Ik heb het te druk en heb er geen zin in".

In diezelfde categorie kreeg ik vorige week een offerte van 42 euro m2 ex btw voor het stuccen van een zolder..... :/ :| Zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt, dan hoef je ook niet langs te komen. |:(
ja, vooral dat ontluchten etc. was veel werk volgens hem. Dus alle radiatoren in huis langs, 1 keer bij het loskoppelen en 1 keer bij het installeren (we hebben er 14). Is dat noodzakelijk, ontluchten bij het installeren van een nieuwe radiator? en zou ik dat niet zelf kunnen? Kost vooral tijd toch, zag er niet ingewikkeld uit verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:13
thejoker80 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:22:
[...]

ja, vooral dat ontluchten etc. was veel werk volgens hem. Dus alle radiatoren in huis langs, 1 keer bij het loskoppelen en 1 keer bij het installeren (we hebben er 14). Is dat noodzakelijk, ontluchten bij het installeren van een nieuwe radiator? en zou ik dat niet zelf kunnen? Kost vooral tijd toch, zag er niet ingewikkeld uit verder.
Ik heb hier op Tweakers wel eens wat langs zien komen over 'waterzijdig inregelen' dus dat hij perfect wordt afgeregeld om zo goed mogelijk gebruik te maken van de radiator (en dit bespaart je stookkosten als ik het goed heb) misschien dat het dan te verklaren is? Maar gewoon ontluchten dat stelt in principe niet zoveel voor en kun je prima zelf doen, daar zou ik zeker geen 1200 aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Laatst online: 14:43
einz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:01:
Ik heb in mijn (boven)woning weinig opbergruimte, ook geen externe schuur oid wel heb ik een kleine kelder (stahoogte 5-6 m2). Nu heb ik daar voor het gemak wat van die mega goedkope stellingkasten met van die metalen staanders en mdf planken neergezet maar er komt schimmel op deze planken, ik had gehoopt dat het wel mee zal vallen want ik zit vrij hoog op een heuvel en de grondwaterstanden zijn laag maar op de een of andere manier krijg ik dus toch vochtproblemen. Waar jullie wellicht raad mee weten.

- Is hier eenvoudig iets aan te doen? (volgens mij is er weinig tot geen toevoer van schone lucht, het rooster aan de voorzijde is ook volgestort met beton...dat zal ook wel een reden hebben) Ik ben niet van plan er veel aan te doen maar een eenvoudige oplossing kan natuurlijk altijd.

- Hoe is hier praktisch mee om te gaan. Ik zat te denken om een paar goedkope (kunststof) stellingskasten aan te schaffen en daar dan gewoon dingen op te bergen die wel tegen wat vocht kunnen. Dacht zelf aan verf maar wat voor andere dingen die je kan opbergen in zo'n vochtige ruimte?

Hoor graag jullie ervaringen/ideeën.
Misschien met betonplex ipv mdf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

einz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:37:
[...]

Ik heb hier op Tweakers wel eens wat langs zien komen over 'waterzijdig inregelen' dus dat hij perfect wordt afgeregeld om zo goed mogelijk gebruik te maken van de radiator (en dit bespaart je stookkosten als ik het goed heb) misschien dat het dan te verklaren is? Maar gewoon ontluchten dat stelt in principe niet zoveel voor en kun je prima zelf doen, daar zou ik zeker geen 1200 aan uitgeven.
Denk dat ik zelf maar eens begin met het leeg laten lopen en de radiator verwijderen. Dat lijkt me niet heel ingewikkeld. Heb ik alleen van de afdop dingen nodig toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-05 16:45
thejoker80 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:45:
[...]

Denk dat ik zelf maar eens begin met het leeg laten lopen en de radiator verwijderen. Dat lijkt me niet heel ingewikkeld. Heb ik alleen van de afdop dingen nodig toch?
Meteen automatische ontluchters aanbrengen op je hoogste punt en je bent klaar O-)
https://www.warmteservice...t=automatische+ontluchter

Bij het installeren van m'n vloerverwarming heb ik dat gelijk mee laten nemen, kost geen drol en scheelt hoofdpijn :)

Edit; niet vergeten om toch nog de nipple van je CV ketel na te kijken.
Ondanks mijn ontluchter zit er na het vullen bij mij toch vaak lucht in de ketel (nou ja vaak... zo vaak doe je dat ook weer niet haha)

[ Voor 15% gewijzigd door Dr Pro op 15-06-2020 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRoeske
thejoker80 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:45:
[...]

Als er geen voetventiel (of vergelijkbaar) toegepast is bij je radiatoren moet je sowieso eerst je CV leeg laten lopen, anders komt er water uit (druk zal wellicht nog meevallen, maar als je veel lager zit dan je ketel kan het nog wel wat oplopen) > https://www.radiatoraanbi...iator-afkoppelen-afdoppen

Voor wat betreft de offerteprijs ga ik wel mee met KillaZ; veel installateurs hebben het momenteel echt enorm druk en ze hebben het werk voor het uitkiezen. Een paar radiatoren vervangen zullen ze aanzienlijk minder op verdienen dan uitgebreidere klussen, dus gaat er de 'ik heb het druk'-tax bovenop de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
Ik wil graag gebruik maken van jullie kennis. Ik ben bezig met een klein hokje en wil daarop een puntdak bouwen.

Nu is het hokje 2.9 meter x 3.0 meter (lxb).

Ik weet hoe je met een frame de hoogte in kunt gaan maar ik weet niet hoe hoog het middelpunt van het hokje moet zijn. Wat is jullie advies voor het maken van een puntdak op een nagenoeg vierkant hokje.

[ Voor 37% gewijzigd door JL-IP(!) op 15-06-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

PRoeske schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:05:
[...]
Als er geen voetventiel (of vergelijkbaar) toegepast is bij je radiatoren moet je sowieso eerst je CV leeg laten lopen,
Is dit nou een voet ventiel of niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWx7vrqjO78f1s8D3sU7nrEvC8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVr9EgP1wPKhA5YzEhnO9FTJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:18
thejoker80 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:23:
[...]

[Afbeelding]
Ja lijkt er wel op. Als het goed is, zit er achter de dop links het ventiel met een inbus dicht draaien.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
-

[ Voor 102% gewijzigd door Ernemmer op 07-04-2021 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Laatst online: 14:43
JL-IP(!) schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:34:
Ik wil graag gebruik maken van jullie kennis. Ik ben bezig met een klein hokje en wil daarop een puntdak bouwen.

Nu is het hokje 2.9 meter x 3.0 meter (lxb).

Ik weet hoe je met een frame de hoogte in kunt gaan maar ik weet niet hoe hoog het middelpunt van het hokje moet zijn. Wat is jullie advies voor het maken van een puntdak op een nagenoeg vierkant hokje.
Tsja dat zal afhangen van de gewenste hoogte. Hoe hoog mag/moet het worden? Dat bepaald de hellingshoek als de lengte en breedte al vaststaan.

Verder zie: https://www.wisfaq.nl/show3archive.asp?id=3907&j=2002

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

thejoker80 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:23:
[...]

[Afbeelding]
Deze sluit alleen de retour af.
Radiator kraan ook dicht draaien en dan kan je de radiator aftappen en demonteren.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:29

Milmoor

Footsteps and pictures.

Milmoor schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:47:
Iemand een idee wat er met mijn badafvoer aan de hand is? Hij klikt niet meer vast. Zie foto's. Heel eerlijk gezegd dacht ik te weten dat de stop op een metalen staafje zat, met een regelbare lengte. Maar dat zou die er helemaal in gedraaid moeten zitten? Dus waarschijnlijk laat mijn geheugen mij in de steek.

[Afbeelding]
Ik heb best wat op internet gezocht, maar kan niet vinden hoe dit in elkaar zit. Het is gelukkig de afvoer, niet de aanvoer. Het is een systeem waarbij je met induwen van de knop de stop in de diepte vast hoort te zetten, en met een tweede keer weer los. Hij klikt niet meer vast. Kan je zo'n ding gewoon demonteren/vervangen? Zo niet, dan ga ik (over drie schijven) naar de leverancier en mag hij er mee verder puzzelen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Dit is gewoon even ter info eigenlijk :P

De meeste weten waarschijnlijk al wel dat ik in ramen en deuren doe. Vandaag was het glaszetten met de kraan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fo7CIsvwilwx_ElNMFBhmf5vhlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMnDzuaqsA84Lp3YaYeJVFsV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eV-O48FSJp264FQWiLUQ9u_u4dA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zD5EcumKia8CocbgsCdqou1c.jpg?f=fotoalbum_large

Als jullie willen zien hoeveel flex een ruit kan hebben... :P

De Nederbelg !

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Maeslant
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvGWBOwhv1J1xbF8t3Ch5iLhIm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyn19JjvEC824imfuGeoBhmz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXr6C_CNNckSWl_nyAv3e_bzkIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DuyZsafI0AAAdp1WzNL2heg.jpg?f=fotoalbum_large

Zo dit weekend het dak afgemaakt, begint een beetje vorm te krijgen.

Maar wat een rotwerk zijn die daktrimmen zeg, omdat helemaal recht / haaks etc te krijgen. Gelukkig goed gelukt :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 20:12

Tjark

DON'T PANIC

Jellabie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:32:
Dit is gewoon even ter info eigenlijk :P
Als jullie willen zien hoeveel flex een ruit kan hebben... :P
wisten we toch al lang?
Afbeeldingslocatie: http://www.alphavillejournal.com/Issue%202/Issue2ImagesArticles/2Laistimage3.jpg
;) :+

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:50
Zo dit weekend het dak afgemaakt, begint een beetje vorm te krijgen.

Maar wat een rotwerk zijn die daktrimmen zeg, omdat helemaal recht / haaks etc te krijgen. Gelukkig goed gelukt :)
Je heb ook kant en klare hoeken voor de daktrimmen :)

Mooie overkapping, netjes gedaan.
Pagina: 1 ... 18 ... 452 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/