Met een hamer krijg je dat glas er zo uit hoor._superboer_ schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:55:
Op de overloop hebben al onze kamers een bovenlicht waardoor er 's ochtends veel licht in de kamers komt. Daarom wil ik de glazen platen er uit halen en hier hpl-platen voor terugplaatsen zodat er minder licht op de slaapkamers komt.
Online lees ik dat het zo simpel zou zijn als glaslatjes verwijderen, glas naar beneden drukken, kantelen en vervolgens eruit halen. Helaas loop ik vast bij het naar beneden drukken van het glas.
Ik zie de veren in het kozijn zitten, en aan 1 kant lukt het ook om het glas naar beneden te drukken, echter lukt dit aan de andere kant niet. Het vreemde is dat dit bij alle drie de bovenlichten waar ik het heb geprobeerd het geval te zijn, waarbij ik vanaf de slaapkamer gezien de rechterkant van het glas wel omlaag gedrukt krijg en de linkerkant niet. Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand anders een goede tip voor hoe ik het glas kan verwijderen en er vervolgens een andere plaat er in kan zetten?
Dat glas moet je inderdaad naar beneden drukken en kantelen om het er dan zo uit te tillen. Druk je wel aan beide zijden van het glas? Dan zou het makkelijk en zonder problemen los moeten komen.
Misschien kun je met zaklampje kijken of er iets in het profiel ligt wat het glas of de veer blokkeert.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."