WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 497 498 Laatste
Acties:

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:33

polthemol

Moderator General Chat
loewie1984 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 09:29:
Twee projectjes afgerond.
Oude kast voor 25 eu op de kop getikt, massief eiken. 2 jaar niets mee gedaan maar dit voorjaar de tijd gevonden:

Je ziet de kast hier rechtopstaan met allerlei spul erin. Er moesten nieuwe ladegeleiders in, ik heb er tevens nieuwe grepen opgezet en een nieuwe poot (poten)
[Afbeelding]

Na het schuren in de Rubio Monocoat Charcoal gezet:
[Afbeelding]

Eindresultaat:
[Afbeelding]

Door naar het volgende project een nieuw salontafeltje:
Thuis al aan de slag gegaan met 50mm frees met lager, maar freesbit is zo lang dat ie zichzelf los slaat uit de frees. Dus resultaat was dat ik alsnog naar de openbare werkplaats moest. Enfin progress en resultaat:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Poten meegezaagd van oude tafelpoten:
[Afbeelding]

En weer in de Charcoal gezet:
[Afbeelding]

Voor de oplettende kijker zie je meteen de progressie in mijn klushok :)
De kast is heel gaaf geworden, mooi herstelwerk/upcycling.

wat is dat grijze bokje/tafeltje op je 2de foto? ziet er potentieel nuttig uit :)

(en hebben we een stadswerkplaats in Heerlen? had ik dit eerder geweten, had me heel veel improviseren met een kantenfrees gescheeld :o )

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
polthemol schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:36:
[...]

De kast is heel gaaf geworden, mooi herstelwerk/upcycling.

wat is dat grijze bokje/tafeltje op je 2de foto? ziet er potentieel nuttig uit :)

(en hebben we een stadswerkplaats in Heerlen? had ik dit eerder geweten, had me heel veel improviseren met een kantenfrees gescheeld :o )
Ja hoor bij Carbon6 (het oude CBS gebouw) iedere zaterdag vrije inloop van 09:00 tot 14:00. Je mag alleen niet zomaar aan de houtbewerkingsapparatuur werken als je geen aantoonbare ervaring hebt. Zij geven ook avond cursussen. Dan krijg je een certificaat van bekwaamheid.

Er zijn vrijwilligers die je assisteren en helpen met je projectjes. Heb je een groter project wat aandacht en tijd vereist plan je het beste een afspraak voor een specifieke zaterdag. Kosten zijn 7.5 per uur dat je actief aan het werk bent. Dat is de prijs/vergoeding voor het gebruik van materiaal, stroom etc. Je kan ook een strippenkaart aanschaffen.

Het bokje: https://www.amazon.nl/dp/...t_b_fed_asin_title_1&th=1 en ik heb er 4 in totaal.

discogs

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:33

polthemol

Moderator General Chat
loewie1984 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:03:
[...]

Ja hoor bij Carbon6 (het oude CBS gebouw) iedere zaterdag vrije inloop van 09:00 tot 14:00. Je mag alleen niet zomaar aan de houtbewerkingsapparatuur werken als je geen aantoonbare ervaring hebt. Zij geven ook avond cursussen. Dan krijg je een certificaat van bekwaamheid.

Er zijn vrijwilligers die je assisteren en helpen met je projectjes. Heb je een groter project wat aandacht en tijd vereist plan je het beste een afspraak voor een specifieke zaterdag. Kosten zijn 7.5 per uur dat je actief aan het werk bent. Dat is de prijs/vergoeding voor het gebruik van materiaal, stroom etc. Je kan ook een strippenkaart aanschaffen.
ik weet welk vaderdagskado ik wil :P Dank voor de info!

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:45
polthemol schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 11:28:
[...]

ik weet welk vaderdagskado ik wil :P Dank voor de info!
Een verkoold croissantje in je bed en een paar Mr. Bean-sokken? :+
Pagina: 1 ... 497 498 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/