JT schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:42:
[...]
Dat ben ik wel van plan. Maar die zijn niet zo lang, dus het kan best dat die eindigen vóór ik wat anders raak en dat ik dan met die 26mm alsnog wat raak.
[...]
Een maat kleiner was de vraag of ik er doorheen zou komen
[...]
Onrealistisch? Als er 10cm beton ligt en 10cm isolatie dan is die 20cm niet zichtbaar. Dat bedoel ik meer.
[...]
Die dunne witte "kabels" zijn tyleen waterleidingen. Zie foto hieronder.
[...]
Dat is van de andere kant beredeneerd, kan natuurlijk ook; ze komen inderdaad van links naar binnen, gaan naar rechts in een bocht omhoog. Geen s-bocht. Flauwe 90 graden.
[...]
Nou, dat is dus de vraag. Ik heb dus het idee dat waar die gekleurde pvc-leidingen de vloer in gaan, ze niet helemaal recht erboven in de meterkast uit komen. Maar ik zou niet weten hoe ik dat in deze situatie kan bevestigen dan wel ontkrachten.
[...]
Ja, dat leek mij daar ook prima te kunnen, zie foto. Gele punten is waar de tyleenleidingen naar beneden gaan, alleen zie je dat niet op de foto. Bij die groene puntjes zou ik de 3 gaten willen.
***members only***
Alleen heb ik dus, zoals genoemd, het idee dat die andere leidingen niet loodrecht omhoog gaan, als dat zo is dan komen de leidingen in de kruipruimte op een iets andere plek uit dan in de meterkast.
[...]
Ik heb een mooie Bosch 7X viersnijder, ben ik zo er doorheen

Vanuit de kruipruimte zie ik tempex isolatie. Misschien moet ik ook gewoon iets schuin boren, de richting die de leidingen onder de grond naar de muur gaan.
[...]
Uitvoerder heeft aangegeven dat ik daar in principe kan boren en met de leidingvinder vind ik ook niks. Dus dat zit denk ik wel ok. Iets ter berscherming op die andere leidingen is nog wel een idee ja, plankje eraan vast ductapen.
[...]
De tweede die het zegt, ben benieuwd

Bij het navragen waar te boren bij de uitvoerder kwam hij niet met een dergelijke mededeling

Ik laat het nog wel weten.