Als die 99 percent van de tijd helemaal droog staat, zou ik er niets extra's ik doen.Hari-Bo schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:53:
Ik heb een nieuwe aanhangwagen gekocht uiteraard met een houten bodem van betonplex. Om de betonplex te ontzien heb ik een op maat rubberen mat met nylon inlage besteld.
Nu zit ik alleen met de uitdaging wat is de meest handige optie om het te verbinden. Want verlijmen schijnt lastig te zijn, sommige sites lees ik licht opschuren van de toplaag betonplex maar andere weer dat het no-go is.
Een andere optie is op verscheidene punten een gat boren en vastbouten. Maar dan is de kans op vochtschade weer aanwezig.
Belangrijk punt is wel dat de aanhanger in 99,99% van de tijd verticaal droog staat in een schuur.
Die nylon mat maakt het alleen maar lastiger om te scheppen (als je dat al eens moet doen) en betonplex is juist gemaakt om tegen een stootje te kunnen.
Extra gaten in boren zou ik al helemaal niet doen
Belangrijkste is geen stilstaand vocht erin als hij buiten staat, of leeg laten staan. Maar als hij binnen staat heb je dat issue niet.
Wij vervangen gemiddeld 1x per 10-15 jaar de onderkant, maar dat is wel van aanhangwagens die regelmatig gebruikt worden voor hele verbouwingen