Waarom ben je geen fan van een haakse slijper? Sinds ik geleide stangen heb moeten zagen met een dremel en daarna met een slijper ben ik helemaal omHTT-Thalan schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:30:
Een keer wat anders dan een houten voorwerp of meubel geknutseld (al moest ik wel een blokje vuren passend maken als ophoging!) vandaag. Ik kocht de fiets voor een habbekrats hier van een dorpsbewoner, mooi ding nog. Vering, werkende verlichting, moet eigenlijk vooral een remkabel preventief vervangen en de boel een keer goed smeren, maar in principe werkt alles. Het karretje was een krijgertje, maar met een montagebeugel die de fiets niet echt paste. Ik heb een hékel aan metaalwerk, maar het moest even. Houten afstandsblok, maar daardoor langere bouten nodig om helemaal door de drager te kunnen. En mijn grootste metaalboor was te klein. Gelukkig heb ik ook een schroefdraadsetje, dus met wat fijngevoelig werk zit de boel nu goed vast. Wel een extra bout onderop ter zekering.
[Afbeelding]
De trekstang heeft ook een standaard onderop die ik wat ver vind uitsteken, dus die ga ik nog wat afslijpen voor het geval hij een keer op een heuveltje o.i.d. blijft hangen. Centimetertje, misschien twee, is voldoende denk ik (haakse slijper, nog zo'n ding waar ik een bloedhekel aan heb, maar je kunt niet zonder).
Eco vriendelijk boodschappen doenen met een beetje oefenen wil de hond er ook wel in denk ik.
blup