Poeh... Hier terecht gekomen in een klus-streak. Als je eenmaal ergens begint dan lijkt er steeds wel weer iets anders op te vallen wat ook aangepakt moet
Project 1 was alle verlichting herstellen door HUE. Eigenlijk vooral een cadeautje aan mijzelf en een poging het huis iets te upgraden van allegaar Ikea, bouwmarkt, etc. lampen naar wat leukers en stijlvollers. Erg blij mee!
Project 2 was "vloer herstellen". Er waren twee lamel-parketplanken uit elkaar gegaan. Dus helft van de vloer moest open, paar planken vervangen (gelukkig nog reserve op zolder) , ook meteen wat planken met schade vervangen, daarna alles weer dicht.
Project 3 was "plinten". Toen ik 10 jaar terug de houten vloer legde zijn de originele plinten niet van de muur geweest. Er zat dus een plakplint tussen vloer en hoge plint. Die dingen blijven los schieten er daar wilde ik vanaf. Uiteindelijk 9x30 glaslatten op maat gezaagd en tegen de plinten gemonteerd. Na een flinke berg schuur en schilderwerk ziet het er erg fraai uit.
Project 4 was toilet afmaken. Is daar ooit een deur weggehaald en opening dichtgemaakt / dichtgestopt. Aan woonkamerzijde prima maar aan toiletzijde zat er een lelijke baardplaat. Die vervangen door MDF en netjes in kleur geverfd en afgekit. Ziet er een stuk fraaier uit!
Project 5 was alle kozijnwerk schilderen, want de plinten waren nu ineens wel erg mooi wit. Flinke klus in een jaren 20 huis. Woonkamer is af. Inclusief de paneeldeur.
Project 5 wordt de gang. Nu de woonkamer af is trucje met de plinten, schilderwerk en vloer herhalen op een klein oppervlak. Alleen de trap wort een flinke klus maar daar denk ik nog even over na voor ik de schuurmachine erop zet. Verder dus een deel van de vloer eruit bij voordeur en een verzonken deurmat.
Project 6 wordt alle niet meer in gebruik zijnde schakelaars (ivm hue) vervangen voor stopcontacten met klepje, blindplaat of stopcontact met USB. En dan even een leuk design uitzoeken want de huidige afdekplaatjes vallen een beetje uit elkaar.
Als dit gereed is dan is de benedenverdieping weer even 'up to date'. Groot voordeel van alleen wonen en corona is dat je genoeg tijd kan vinden én het niet erg is als er een aantal weken allerlei klus-spul in de woonkamer slingert