[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 126 ... 466 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 06:05:
[...]

In principe wel. Als het gebeitst kan worden werkt ecoleum ook. Voorwaarde voor allebei is dat het hout nog een open struktuur heeft zodat de beits kan intrekken.

Maak eens een close-up van een plank zodat we de houtstructuur en de huidige afwerking kunnen zien.
Gaat om douglas met een zwarte afwerking, die er bij koop al op zat. Schutting staat nu 3 jaar.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3m9fkRL-1dxgerynNdMPh-n9F88=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GsuS4fbUdqHBCNsKWqIC8CXL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaHlGS4M_4CBetnZChWh-O6DekE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FcsxeqUB8j82OoAdYUmgDScd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
einz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:44:
Ik ben van plan een kledingkast te gaan maken en wil eigenlijk dat ik deze ook weer uit elkaar kan halen om hem te verplaatsen/te verhuizen. Hebben jullie een goed idee om dit te doen waarbij de verbindingen mooi zijn en stevig? Ik heb nu het volgende idee:

- Boven/onder/zijkanten grote platen
- Hierbinnen de kast onderverdelen dmv 'blokken' die ik vervolgens dan vastschroef aan elkaar/de zijkant zodat aan de buitenkant geen verbindingen zichtbaar zijn

Maar goed, dat bedenk ik nu wel.... misschien zijn er wel hele goede andere ideeën. Ik weet dat er fantastische materialen zijn als Clamex van Lamello of verbinders die horen bij de Dominofrees van Festool maar dat is een brug te ver voor mij qua budget. Hoor graag jullie ideeën/ervaringen.
Iets als de verbindingen zoals in een gemiddelde Ikea kast? Zo'n schroef-ding waarmee je wat schroefpluggen vast kunt zetten? Weet niet hoe goed dat werkt zonder deuvels er bij, en is waarschijnlijk niet het meest makkelijk om netjes voor te boren, maar is in ieder geval demonteerbaar. En kan je natuurlijk ook met deuvels maken, maar dat is ook lastig netjes te boren. Met een fees waarschijnlijk makkelijker netjes te krijgen dan met een boor, maar moet je natuurlijk wel een frees hebben.

Jouw voorstel kan ook, maar ziet er aan de binnenkant waarschijnlijk wat lomper uit. Zit waarschijnlijk wel wat steviger in elkaar ;) Met een wat dikkere achterplaat moet het ook vrij makkelijk zijn om de kast vrij stevig te maken, gewoon je frame daar op vast schroeven, achterplaat en schroeven daarin zitten toch niet in het zicht.

Er zijn vast mensen met betere en praktischere ideeën, ik schud nu even wat ideeën uit m'n mouw zonder verdere ervaring. En de ideeën die ik al had voor kasten die ik nog wil maken had ik uitgedacht met bovenfrees en eventueel lamello-achtig ding ;)

Domino (van Festool) is overigens meer bedoeld om te lijmen, niet voor demontabel. De meeste koekjes van Lamello ook, overigens, alleen de Clamex S en Clamex P-14 zijn echt demonteerbaar. Overigens zijn lamello frezen ook vrij goedkoop te krijgen, geloof dat die van Makita goede prijs/kwaliteit verhouding was (werkt alleen voor Clamex S, overigens, P-systeem is nog exclusief van Lamello), maar er zijn ook nog veel goedkopere te vinden (hoe goed en nauwkeuig die werken is dan een tweede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayang1991
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Toch maar even hier om advies vragen, we hebben recent een mooie boomstam hanglamp gekocht. Nu heb ik alleen totaal niet nagedacht over hoe ik deze kan gaan bevestigen aan het (gipsplaat) plafond?

Het ding weegt nogal wat (~20kg) en mij lijken 2 pluggen bij lange na niet voldoende, dus wellicht eerst een klein metalen plaatje onder de kabelgoot met meerdere pluggen bevestigen waaraan deze ogen worden bevestigd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/477-FgP1i4-x7eAJ_6B3N662WA0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yhMBPux9OJF5UAdpjPkRrIBA.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XhPPd_rHLAS6OSBCYfocwdiAuA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXWPrSbFAYvcEUwmAHykG7ct.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USUfuqNTvS14PSpc7zjlMCek2pM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RyUtnMgSVQGB9pbF9K48QaOt.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:51
sayang1991 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:01:

Het ding weegt nogal wat (~20kg) en mij lijken 2 pluggen bij lange na niet voldoende, dus wellicht eerst een klein metalen plaatje onder de kabelgoot met meerdere pluggen bevestigen waaraan deze ogen worden bevestigd?
Als je weet hoe de rachels lopen dan zou ik kijken of het mogelijk is het metalen plaatje haaks op de rachels te monteren zodat deze in bijvoorbeeld twee rachels geschroefd kan worden. Rachels kan je eventueel opzoeken m.b.v. een stud finder.
offtopic:
Bij het gebruik van een stud finder is het wel een vereiste dat je deze eerst op jezelf test.

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aan 2 Fischer duo Powers kun je makkelijk 20kg hangen. Het is een heel statische belasting itt een schommel ofzo.

Kijk even wat ze aanraden voor 30kg ofzo en neem er daar twee van. Dan heb je de boel lekker overgedimensioneerd :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:27

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Dit soort hollewandankers moeten dat met gemak kunnen dragen
Afbeeldingslocatie: https://cdn.toolstation.nl/images/140211-NL/800/67239.jpg

Zie ook deze test op Youtube over hoeveel zo'n plug kan hebben.
YouTube: Which Drywall Anchor is Best? Let's find out!

[ Voor 39% gewijzigd door Fanatic_FS op 20-04-2021 16:03 ]

[specs]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 17:13

CoronelHimself

Division Brabant

Boudewijn schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:42:
Aan 2 Fischer duo Powers kun je makkelijk 20kg hangen. Het is een heel statische belasting itt een schommel ofzo.

Kijk even wat ze aanraden voor 30kg ofzo en neem er daar twee van. Dan heb je de boel lekker overgedimensioneerd :)
Moet je hem wel op een plek hangen, waar mensen niet de neiging hebben om er even aan te gaan hangen. :+

Want als je mensen de kans geeft...

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34
Hallo allen,

Ik heb in de gang van mijn jaren '20 huis een houten vloer liggen. Nu ligt die vloer óver het kruipluik. Niet ideaal, want voor het opnemen van een watermeterstand, of het dichtdraaien van de hoofdkraan moet ik eerst 6 plankjes weghalen, dan een ondervloerplaat en dan het kruipluik. Die vloer ligt niet gelijmd, dus afgelopen jaren vond ik het wel prima. Maar merk ook dat ik graag een schoonloopmat voor de deur wil hebben en dat kan nu ook niet omdat die dan te 'hoog' is voor de voordeur.

Kortom, tijd om een mat te laten verzinken (zodat die op gelijke hoogte ligt met vloer). Vraag is alleen even, wat is wijsheid? De muren van mijn huis staan niet haaks, en het kruipruimte-gat dwingt ook al e.e.a. af. Verder vind ik de houten vloer erg mooi dus twijfel ook of het niet zonde is de halve gang in 'mat' te veranderen. Ik heb nu even quick en dirty in photoshop de opties op een rijtje gezet, wat vinden jullie het fraaiste?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ow7dk50gr3fH5oLNhgifLgwn9G4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k1Wp7XLHoRKyailFMRupjpZa.jpg?f=user_large
Uitgangspunt: rode lijn markeert waar het kruipluik zit. Dus dat deel moet sowieso voorzien worden van een mat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHCjp7z4i4Vc9Ysxvy_ow5jwwQI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZVCdCqkIm1lXir4DGHOuR91K.jpg?f=user_large
Optie 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpeoVEtv6LIL_iw8INtzUlw_IuI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W7bbd7owBxPYj4MDFE79GYGq.jpg?f=user_large
Optie 2

Optie 1 en 2 zijn de meest compacte matten, waarbij de vloer rondom nog helemaal doorloopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNkrKEvrDDBkDKRyCAsZbe4UPxc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qiF4ePcdQRA8ZMhyHz2TNopi.jpg?f=user_large
Optie 3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fn2atO1eIRCq6gZ8fGMeGAMqr9s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tawe504si1H5iiJyXLABOxT0.jpg?f=user_large
Optie 4

Optie 3 en 4 zijn een beetje de 'tussenoplossingen' waarbij er nog wel wát vloer omheen loopt, maar niet meer tussen voordeur en mat. Met als voordeel dat je vanuit buiten altijd meteen op de mat staat..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZVMT7o9MIGgGsIHmEa-xUa4dD4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bg5lxJjI7oqlOujh90LRowTj.jpg?f=user_large
Optie 5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cRDwup06KDicGxLTofT1fbeyDZA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dvijuOSSvrlZzuFwN6XGv1wN.jpg?f=user_large
Optie 6

Bij optie 5 en 6 trek ik de mat over de hele breedte van de gang. Met optie 6 ook helemaal tot aan de trap. Jammer vind ik dat je dan minder houten vloer meer ziet. Een groot voordeel is wel dat het enorm veel afwerking scheelt (ik moet namelijk ook nog langs de plinten enzo netjes maken.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:59
Optie 6. Anders staan die smerige schoenen toch steeds naast je mat. En ik vind het er eerlijk gezegd anders een beetje zielig uitzien.... En bij optie 5 sta je met je blote voeten steeds op de grens hout-mat als je de trap af komt, da's rete-irritant.

Ter beeldvorming (weliswaar met laminaat ipv hout, maar goed):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZ41T2Cq4fz_LKohi-Gry9ReMz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I2kOFVPGHwcJgrL8aCpvIMCa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 116% gewijzigd door Hmmbob op 20-04-2021 19:18 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 17:35
@Valorian idem optie 5 of 6. Kleiner en scheef ziet er niet uit. Daar zou ik me elke dag opnieuw aan storen..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:20
Hier ook over de hele breedte. Nooit spijt van gehad. Bijkomend voordeel is dat je dan ook wat makkelijker je natte schoenen of iets dergelijks neer kan zetten. Op een houten vloer zou ik dat niet zo snel doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0LFb8thmUe7W5Nqaav4YmnEUlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMiQkihXB3QFRoJmcLZNvA6F.jpg?f=fotoalbum_large

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:59
Wat een flauwheid..

Heb ik net 12 bussen ottoseal A205 binnen, blijkt de site het verkeerd te hebben en is het een "aanschilderbaar" kit en niet "overschilderbaar". :')

Zit ik dan met die bussen. Ik wilde de hoeken van de muur kitten, dat wordt geen succes als je er niet overheen kan schilderen. ;(

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 13:50
LED-Maniak schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:37:
Wat een flauwheid..

Heb ik net 12 bussen ottoseal A205 binnen, blijkt de site het verkeerd te hebben en is het een "aanschilderbaar" kit en niet "overschilderbaar". :')

Zit ik dan met die bussen. Ik wilde de hoeken van de muur kitten, dat wordt geen succes als je er niet overheen kan schilderen. ;(
Toch terugsturen als in, niet conform omschrijving.

@Valorian, ik zou ook voor optie 6 gaan. Staat ook het rustigst van alle opties.

[ Voor 8% gewijzigd door CappieL op 20-04-2021 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:56
Iemand enig idee wat voor soort rails of haken bij deze bovenkastjes ophangbeugels horen? Tweedehands vier kastjes gehaald voor in de bijkeuken maar helaas zitten de muurbeugels er niet bij :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyD3e1TNYx_NYzTs_ybfqcBAgf8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NAKBcBkOAMNucG5Iq92dVOR3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FyHgZ_DebDHCkqEiY2iMylELgbA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0aPZYVsBlzihTL7ajXytbyxx.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:04

steveman

Comfortabel ten onder

oeps, gipsplaat :$

[ Voor 106% gewijzigd door steveman op 20-04-2021 19:53 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
@Hmmbob @doerakje @DonJunior @CappieL

Dank! Unaniem #6 dus. Ik denk dat ik daar nu zelf ook het meest achter sta. De ruimte tussen voordeur en trap is ook maar 1,1m dus als ik de mat volledig tot trap leg dan is er ook zoveel mogelijk “binnenkomruimte” om niet meteen weer voorbij de lat te stappen.

En het scheelt een hoop zaagwerk en gepuzzel met plinten enzo, want alle lastige hoekjes zitten dan in het mat-deel en de resterende vloer is gewoon een overgebleven rechthoek ;)

Qua afwerking dacht ik dan aan van die aluminium hoekprofielen tussen rand parket en de mat steaks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Valorian schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:57:

Qua afwerking dacht ik dan aan van die aluminium hoekprofielen tussen rand parket en de mat steaks.
Daar zijn speciale profielen voor, heeft de vloerenboer hier ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Terrz schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:50:
Iemand enig idee wat voor soort rails of haken bij deze bovenkastjes ophangbeugels horen? Tweedehands vier kastjes gehaald voor in de bijkeuken maar helaas zitten de muurbeugels er niet bij :(

[Afbeelding][Afbeelding]
Geen idee, maar ik denk dat als je een gemiddelde lokle keukenboer mailt je het antwoord zo hebt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

Det

[Afbeelding][Afbeelding]
Een tijdje terug heb ik zo'n kastje met 2 schroefduimen opgehangen. Paste prima, netjes af te stellen, en ze hangen nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

[Afbeelding][Afbeelding]
Je hebt een montage lijst nodig voor bovenkasten..

Zo iets: Rail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjanvdkolk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 17:32
Valorian schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:57:
@Hmmbob @doerakje @DonJunior @CappieL

Dank! Unaniem #6 dus. Ik denk dat ik daar nu zelf ook het meest achter sta. De ruimte tussen voordeur en trap is ook maar 1,1m dus als ik de mat volledig tot trap leg dan is er ook zoveel mogelijk “binnenkomruimte” om niet meteen weer voorbij de lat te stappen.

En het scheelt een hoop zaagwerk en gepuzzel met plinten enzo, want alle lastige hoekjes zitten dan in het mat-deel en de resterende vloer is gewoon een overgebleven rechthoek ;)

Wat de rest zegt, inderdaad. The bigger the better. Dat is echt enorm handig op natte en koude dagen. Heb hier een mat van anderhalve meter vanaf de voordeur, zo fijn als iedereen z'n schoenen uitschopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Waar kopen jullie die matten eigenlijk? Op maat en dan zelf de hoekjes ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Megalomania schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:18:
Volgens mij komt dat van een rol van een doehetzelfzaak vandaan en hebben ze het zelf op maat gesneden.

Hier staan aantal voorbeelden, ik weet niet welke je het meest aanspreekt.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Vloerenboer die laminaat gelegd heeft, heeft ook de mat gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57

orf

henkie196 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:45:
[...]

Iets als de verbindingen zoals in een gemiddelde Ikea kast? Zo'n schroef-ding waarmee je wat schroefpluggen vast kunt zetten? Weet niet hoe goed dat werkt zonder deuvels er bij, en is waarschijnlijk niet het meest makkelijk om netjes voor te boren, maar is in ieder geval demonteerbaar. En kan je natuurlijk ook met deuvels maken, maar dat is ook lastig netjes te boren. Met een fees waarschijnlijk makkelijker netjes te krijgen dan met een boor, maar moet je natuurlijk wel een frees hebben.

Jouw voorstel kan ook, maar ziet er aan de binnenkant waarschijnlijk wat lomper uit. Zit waarschijnlijk wel wat steviger in elkaar ;) Met een wat dikkere achterplaat moet het ook vrij makkelijk zijn om de kast vrij stevig te maken, gewoon je frame daar op vast schroeven, achterplaat en schroeven daarin zitten toch niet in het zicht.

Er zijn vast mensen met betere en praktischere ideeën, ik schud nu even wat ideeën uit m'n mouw zonder verdere ervaring. En de ideeën die ik al had voor kasten die ik nog wil maken had ik uitgedacht met bovenfrees en eventueel lamello-achtig ding ;)

Domino (van Festool) is overigens meer bedoeld om te lijmen, niet voor demontabel. De meeste koekjes van Lamello ook, overigens, alleen de Clamex S en Clamex P-14 zijn echt demonteerbaar. Overigens zijn lamello frezen ook vrij goedkoop te krijgen, geloof dat die van Makita goede prijs/kwaliteit verhouding was (werkt alleen voor Clamex S, overigens, P-systeem is nog exclusief van Lamello), maar er zijn ook nog veel goedkopere te vinden (hoe goed en nauwkeuig die werken is dan een tweede).
Precies dit. Zo heb ik zelf keukenkasten gemaakt en de onderkasten van mijn werkbank zitten zo in elkaar. Blind en heel stevig. Ik heb telkens twee deuvels gebruikt links en rechts van de meubelverbinders. Ik heb de verbinders van IKEA gebruikt en die van Hettich van de Hornbach.

Heb (ongeveer) deze mal en dat werkt heel zuiver en mooi. Is exact de maat voor het verbindingsbeslag en 6, 8 of 10 mm deuvels. In plaatmateriaal van 18mm gebruikte ik 8mm.

https://m.nl.aliexpress.c...eb6b3U.jpg_640x640Q90.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLfaP_2CDLClmGaRx9hjCUA0dpk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oKjqbKsAszRkdat9nrvCuEKT.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Ik was aan het google'n op "schoonloopmat op maat" op "deurmat op maat" en kom dan heel veel sites tegen. Je kan hem dan exact op maat laten snijden in een rechthoek, maar in mijn geval (veel hoekjes, wanden die niet exact haaks op elkaar staan) is het het meest logische om net iets groter te bestellen dan de lengte/breedtemaat en dan zelf op maat te maken. Dat is kennelijk een gebruikelijke optie, want bij afrekenen kan je vaak kiezen of je er een tapijt-mesje bij wilt bestellen ;)

Ik kwam onder andere uit bij Mattador, die zijn vrij prijzig. Maar ook bij sites als 'deurmatdirect' , 'deurmataanhuis' etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52
bij de lokale interieurwinkel kon ik uit enorm veel kleurschakeringen kiezen. En keus tussen schoonloop of droogloop. Ik heb hem zelf op maat gesneden met een haakmes, was niet erg moeilijk (veel makkelijker dan vloerbedekking snijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:17
Valorian schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:58:
Hallo allen,

Optie 3

Optie 5

Wat vinden jullie?
Optie 3, dan de lijn bij de deur iets meer uitlijnen naar de deur. (denk ook aan hoe je het ziet als je zelf in de gang op de begane grond staat en naar de deur kijkt.

Optie 6 5 de lijn aan de kant van de trap iets meer gelijk trekken naar de voordeur. ZoOdat je het van boven niet te veel ziet als je naar beneden rent. Maar het wel iets meer uitmiddelt als je op de begane grond staat. Uitvullen over de breedte heeft zijn voordelen met gewoon (natte) spullen neer kunnen gooien.

En o ja, na een tijdje kijk je er gewoon doorheen.

De enkele zakker in mijn verfwerk van deuren en lijsten heb ik maar 2 jaar last van gehad. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The_Vice op 20-04-2021 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 11:50

Tjark

DON'T PANIC

@Valorian Koop evt ook een stuk ondertapijt. Heb m'n droogloopmat op rol bij de Hornbach gehaald en heb meteen daar ook een stuk (ook op rol) erbij gedaan. Is niet een ondervloer als laminaat, maar zorgt voor wat extra dikte van de droogloopmat en wat 'luxer' gevoel.

https://www.hornbach.nl/s...-rol/8907678/artikel.html

[ Voor 26% gewijzigd door Tjark op 21-04-2021 08:31 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Iemand een tip welke kit het beste te gebruiken tussen baksteen en plastic? (om af te dichten)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Tjark schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:28:
@Valorian Koop evt ook een stuk ondertapijt. Heb m'n droogloopmat op rol bij de Hornbach gehaald en heb meteen daar ook een stuk (ook op rol) erbij gedaan. Is niet een ondervloer als laminaat, maar zorgt voor wat extra dikte van de droogloopmat en wat 'luxer' gevoel.

https://www.hornbach.nl/s...-rol/8907678/artikel.html
Ah, dank. Dat is wel een goede tip. Ik heb nu 7mm 'groene ondervloer' en daarbovenop 10mm lamelparket. Dus ik dacht ik neem gewoon een luxe dikke schoonloopmat van +/- 9-10mm en leg die op de bestaande ondervloer, zodat het geheel (parket/mat) gelijkvloers wordt. Maar een ondertaptijt eronder ipv de groene plaat is ook wel een idee ja. Voordeel is ook dat dat wat makkelijker open en dicht kan voor als ik bij het kruipluik moet (die groene plaat valt altijd een beetje uit elkaar en geeft veel stof).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 14:28

dragonhaertt

@_'.'

Valorian schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:46:
[...]

Ah, dank. Dat is wel een goede tip. Ik heb nu 7mm 'groene ondervloer' en daarbovenop 10mm lamelparket. Dus ik dacht ik neem gewoon een luxe dikke schoonloopmat van +/- 9-10mm en leg die op de bestaande ondervloer, zodat het geheel (parket/mat) gelijkvloers wordt. Maar een ondertaptijt eronder ipv de groene plaat is ook wel een idee ja. Voordeel is ook dat dat wat makkelijker open en dicht kan voor als ik bij het kruipluik moet (die groene plaat valt altijd een beetje uit elkaar en geeft veel stof).
Die groene platen wil je sowieso niet direct onder tapijt/mat hebben. Ze zijn ontworpen voor laminaat, waar de druk verspreid wordt.
Als je een keertje met een hoge hak of stoelpoot op een tapijt gaat staan met een groene plaat er onder heb je permanent een deuk in de plaat zitten.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 16:25

Impry

Rallymedia.nl

Martinusz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:38:
Iemand een tip welke kit het beste te gebruiken tussen baksteen en plastic? (om af te dichten)
https://www.toolstation.n...al-reparatie-pasta/p11626
Ik heb deze gebruikt op zolder bij het na-isoleren. Wel fijn spul en volgens mij doet het ook wat jij wilt.
Is er ook in grotere porties:
https://www.toolstation.n...al-reparatie-pasta/p91747

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Impry schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:42:
[...]

https://www.toolstation.n...al-reparatie-pasta/p11626
Ik heb deze gebruikt op zolder bij het na-isoleren. Wel fijn spul en volgens mij doet het ook wat jij wilt.
Is er ook in grotere porties:
https://www.toolstation.n...al-reparatie-pasta/p91747
Hmm het liefst zou ik wit of transparant iets hebben, het is om randje af te kitten tussen plastic muurkap (airco kanaal) en de baksteen muur.
Aan de andere kant heb ik nog wel rubberseal nodig voor iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Hallo allen,

Ik heb in de gang van mijn jaren '20 huis een houten vloer liggen. Nu ligt die vloer óver het kruipluik. Niet ideaal, want voor het opnemen van een watermeterstand, of het dichtdraaien van de hoofdkraan moet ik eerst 6 plankjes weghalen, dan een ondervloerplaat en dan het kruipluik. Die vloer ligt niet gelijmd, dus afgelopen jaren vond ik het wel prima. Maar merk ook dat ik graag een schoonloopmat voor de deur wil hebben en dat kan nu ook niet omdat die dan te 'hoog' is voor de voordeur.

Kortom, tijd om een mat te laten verzinken (zodat die op gelijke hoogte ligt met vloer). Vraag is alleen even, wat is wijsheid? De muren van mijn huis staan niet haaks, en het kruipruimte-gat dwingt ook al e.e.a. af. Verder vind ik de houten vloer erg mooi dus twijfel ook of het niet zonde is de halve gang in 'mat' te veranderen. Ik heb nu even quick en dirty in photoshop de opties op een rijtje gezet, wat vinden jullie het fraaiste?

[Afbeelding]
Uitgangspunt: rode lijn markeert waar het kruipluik zit. Dus dat deel moet sowieso voorzien worden van een mat.

[Afbeelding]
Optie 1

[Afbeelding]
Optie 2

Optie 1 en 2 zijn de meest compacte matten, waarbij de vloer rondom nog helemaal doorloopt.

[Afbeelding]
Optie 3

[Afbeelding]
Optie 4

Optie 3 en 4 zijn een beetje de 'tussenoplossingen' waarbij er nog wel wát vloer omheen loopt, maar niet meer tussen voordeur en mat. Met als voordeel dat je vanuit buiten altijd meteen op de mat staat..

[Afbeelding]
Optie 5

[Afbeelding]
Optie 6

Bij optie 5 en 6 trek ik de mat over de hele breedte van de gang. Met optie 6 ook helemaal tot aan de trap. Jammer vind ik dat je dan minder houten vloer meer ziet. Een groot voordeel is wel dat het enorm veel afwerking scheelt (ik moet namelijk ook nog langs de plinten enzo netjes maken.

Wat vinden jullie?
Veel beter, die matjes schuiven alle kanten op. Ik ga dit ook zo fixen.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
pizzacabonara schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:56:
[...]

Veel beter, die matjes schuiven alle kanten op. Ik ga dit ook zo fixen.
Ik dacht zelf om een mat bij Mattador te bestellen. Die zijn een stuk duurder dan de budget-matten (een mat van 160x120 cm komt dan op 150 euro) maar wel goed dik en een combinatie van schoonloop/droogloop. Verder adviseren ze om een gemêleerde mat te nemen en geen effen kleur. Daarop zie je vuil een stuk minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjanvdkolk
Valorian schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:12:
[...]

Ik dacht zelf om een mat bij Mattador te bestellen. Die zijn een stuk duurder dan de budget-matten (een mat van 160x120 cm komt dan op 150 euro) maar wel goed dik en een combinatie van schoonloop/droogloop. Verder adviseren ze om een gemêleerde mat te nemen en geen effen kleur. Daarop zie je vuil een stuk minder ;)
Een goede mat kost wat meer, maar is zijn geld echt waard - weet ik uit ervaring. Gemêleerd is inderdaad mooier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
Lang verhaal kort; ik heb deze overkapping/schuur het afgelopen jaar zelf gebouwd (en ben trots op het resultaat :))

Nu is er een punt dat we nog moeten afwerken, namelijk het deel onder de overkapping boven de lambrisering. Dat is nu OSB plaat. Het oorspronkelijk idee is om er kurk tegenaan te plakken zodat we daar allerlei zaken op kunnen "prikken". Nu geeft de leverancier -in tegenstelling tot een half jaar geleden- aan dat kurk in de buitenlucht, ook onder een overkapping, niet heel duurzaam gaat zijn.

We hebben zelf het idee om Portugese tegeltjes te gaan plakken. Nu maak ik me wat zorgen over het werken van de OSB platen. Uiteraard willen we een primer gebruiken, evenals flexibele tegellijm en voeg. Zal dat voldoende zijn? Of kan ik ieder jaar opnieuw voegen? :)

Overigens staan we ook open voor andere ideeën qua afwerking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvWkHXm-tIUwa5bOmaBmMi8lNCQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfsqTx2i4M75L0w3sV0P7QLN.jpg?f=fotoalbum_medium

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ephymerous schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:24:
Lang verhaal kort; ik heb deze overkapping/schuur het afgelopen jaar zelf gebouwd (en ben trots op het resultaat :))

Nu is er een punt dat we nog moeten afwerken, namelijk het deel onder de overkapping boven de lambrisering. Dat is nu OSB plaat. Het oorspronkelijk idee is om er kurk tegenaan te plakken zodat we daar allerlei zaken op kunnen "prikken". Nu geeft de leverancier -in tegenstelling tot een half jaar geleden- aan dat kurk in de buitenlucht, ook onder een overkapping, niet heel duurzaam gaat zijn.

We hebben zelf het idee om Portugese tegeltjes te gaan plakken. Nu maak ik me wat zorgen over het werken van de OSB platen. Uiteraard willen we een primer gebruiken, evenals flexibele tegellijm en voeg. Zal dat voldoende zijn? Of kan ik ieder jaar opnieuw voegen? :)

[Afbeelding]
Als het osb onbeschermd staat en niet nat word .. waarom kurk dan niet :? je kan er een laklaag overheen doen toch ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een aantal WCDs verplaatst en nu wil ik de originele inbouwdozen afdekken, dit lijkt mij veiliger. De inbouwdozen zitten in een kast, dus daar kun je normaal niet bij en niemand ziet het. Als ik op blindplaten zoek, dan kom ik allemaal fancy dingen tegen van 8-12 euro per stuk. Ik heb er 6 nodig, dus voor iets wat je niet ziet gaat dat in de papieren lopen. Voor sommige inbouwdozen heb je van die stuc-afdekplaatjes, maar ik heb natuurlijk Attema UHW50 hollewand inbouwdozen waarbij die er niet bij zitten. Iemand een idee hoe ik dat voor een paar tientjes dicht kan maken? Anders laat ik de ductape er op zitten :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ephymerous schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:24:

[Afbeelding]
Was het idee een vlakke kurklaag (vgl kurkvloer), of echt kurkbast (ook heel mooi)?
Als het een kurklaag is zou je het idd kunnen aflakken oid waardoor het bestendig wordt. Vraag me echter af of kurk moet kunnen ademen - het is poreus, er zit dus lucht in en hoewel elastisch kan het als je het dicht maakt nog steeds werken.

Heel eerlijk zou ik het denk ik afwerken met witte of zwarte beits, zoals je ook op de rest van de schuur gedaan hebt. Staat prima.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

zonoskar schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:50:
Ik heb een aantal WCDs verplaatst en nu wil ik de originele inbouwdozen afdekken, dit lijkt mij veiliger. De inbouwdozen zitten in een kast, dus daar kun je normaal niet bij en niemand ziet het. Als ik op blindplaten zoek, dan kom ik allemaal fancy dingen tegen van 8-12 euro per stuk. Ik heb er 6 nodig, dus voor iets wat je niet ziet gaat dat in de papieren lopen. Voor sommige inbouwdozen heb je van die stuc-afdekplaatjes, maar ik heb natuurlijk Attema UHW50 hollewand inbouwdozen waarbij die er niet bij zitten. Iemand een idee hoe ik dat voor een paar tientjes dicht kan maken? Anders laat ik de ductape er op zitten :)
https://www.elektramat.nl...rfaces&utm_medium=organic gaat toch wel passen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 15-09 09:17
Momenteel staan hier dus twee bouwdrogers ivm vorige post (type dryfast 175s) via Dolmans om alles te drogen.

Nu heb ik al twee keer gehad dat het gasfornuis een meer oranje vlam heeft. In eerste instantie ga je meteen denken aan koolmonoxide, alleen wij hebben geen cv in huis want die hangt in de garage. Ook geen kachel, open haard oid hebben we in huis.

Zelf heb ik alle koppelingen van het gasfornuis, de aansluiting en het gedeelte van de gasleiding boven de grond al gecontroleerd op lekkages maar dat is allemaal goed.

Kan het zijn dat bouwdrogers (lucht ontvochtiging) zorgt voor deze reactie? Want in beiden gevallen rook ik geen gas geur oid en stonden de drogers al ruim een paar uur aan.

[ Voor 3% gewijzigd door sarlo op 21-04-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-09 15:58

Sharky

Skamn Dippy!

The Eagle schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:00:
[...]

Was het idee een vlakke kurklaag (vgl kurkvloer), of echt kurkbast (ook heel mooi)?
Als het een kurklaag is zou je het idd kunnen aflakken oid waardoor het bestendig wordt. Vraag me echter af of kurk moet kunnen ademen - het is poreus, er zit dus lucht in en hoewel elastisch kan het als je het dicht maakt nog steeds werken.

Heel eerlijk zou ik het denk ik afwerken met witte of zwarte beits, zoals je ook op de rest van de schuur gedaan hebt. Staat prima.
Kurkvloeren krijgen ook meerdere lagen afwerking om ze belastbaar en reinigbaar te maken. Die kun je daarna gewoon dweilen en met een bureaustoel overheen rollen. Als je er vervolgens weer zaken in gaat prikken gaat dat effect wel weer verloren denk ik.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:20
sarlo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:08:
Momenteel staan hier dus twee bouwdrogers ivm vorige post (type dryfast 175s) via Dolmans om alles te drogen.

Nu heb ik al twee keer gehad dat het gasfornuis een meer oranje vlam heeft. In eerste instantie ga je meteen denken aan koolmonoxide, alleen wij hebben geen cv in huis want die hangt in de garage. Ook geen kachel, open haard oid hebben we in huis.

Zelf heb ik alle koppelingen van het gasfornuis, de aansluiting en het gedeelte van de gasleiding boven de grond al gecontroleerd op lekkages maar dat is allemaal goed.

Kan het zijn dat bouwdrogers (lucht ontvochtiging) zorgt voor deze reactie? Want in beiden gevallen rook ik geen gas geur oid en stonden de drogers al ruim een paar uur aan.
Een oranje vlam kan komen door een te hoge luchtvochtigheid. (Bij voldoende zuurstof natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

zonoskar schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:50:
Afbeeldingslocatie: https://images.elektroshop.nl/images/thumbnails/465/465/detailed/55/Attema_klemafdekplaat_1331.gif?t=1560841776

deze zijn bij de bouwmarkt voor een euro oid per stuk te vinden .. breek desnoods de beugels af en dotjes seconde lijm oid voor mooier resultaat

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Toevallig vertelde een maat van me dit .. die gasleidingen legt voor zijn werk .. --> lucht in de leiding geeft dit resultaat moet in principe vanzelf oplossen ..

maar als je dit continue hebt ... & je zeker bent dat het niet in huis zit kan je met je leverancier contact opnemen

[ Voor 3% gewijzigd door vso op 21-04-2021 12:16 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
B-lex schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:12:
[...]

Een oranje vlam kan komen door een te hoge luchtvochtigheid. (Bij voldoende zuurstof natuurlijk).
Maar dergelijke drogers moeten toch juist zorgen voor minder vocht? Of werkt het andersom, doordat de drogers vocht aantrekken, dat de luchtvochtigheid stijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
sarlo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:17:
[...]

Maar dergelijke drogers moeten toch juist zorgen voor minder vocht? Of werkt het andersom, doordat de drogers vocht aantrekken, dat de luchtvochtigheid stijgt?
Het feit dat je bouwdrogers hebt draaien betekent toch dat de RV veel te hoog is tot je klaar bent met drogen?

Edit: Ik zie nu dat het ging om die vochtige vloer. Het vocht moet uit de vloer, via de lucht, naar de opvangbak van je droger. Grote kans dat je RV dus nu tijdelijk even hoger is.

[ Voor 18% gewijzigd door B-lex op 21-04-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
B-lex schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:19:
[...]

Het feit dat je bouwdrogers hebt draaien betekent toch dat de RV veel te hoog is tot je klaar bent met drogen?
Dat klopt inderdaad. Want ze staan er juist vanwege het feit dat de tegelvloer onder het laminaat wat beschimmeld was te nat is.

Alleen wat ik dan bedoel is versterken de bouwdrogers dit effect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
sarlo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:17:
[...]

Hoe het mij werd uitgelegd:

Bouwdroger zuigt vochtige lucht aan, vocht bevriest in de bouwdroger.
De bouwdroger blaast warme droge lucht weer uit, warme lucht neemt weer vocht op en repeat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 13:50
Martinusz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:30:
[...]

Hoe het mij werd uitgelegd:

Bouwdroger zuigt vochtige lucht aan, vocht bevriest in de bouwdroger.
De bouwdroger blaast warme droge lucht weer uit, warme lucht neemt weer vocht op en repeat.
Zo'n bouwdroger zal de vochtige lucht aanzuigen, afkoelen zodat (een deel van) het vocht in de lucht zal condenseren, de (deels) ontvochtigde lucht zal dan weer worden opgewarmd zodat het weer vocht uit de omgeving kan opnemen... und so weiter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:36
sarlo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:25:

Alleen wat ik dan bedoel is versterken de bouwdrogers dit effect?
Nee, de lucht kan bij een bepaalde temperatuur een bepaalde hoeveelheid vocht bevatten, wordt dit hoger dan gaat het regenen. :+
De verhouding tussen wat er in zit en wat maximaal kan heet de RV. (Boven de 100% regent het)
Door je natte vloer verdampt wel de maximaal mogelijke hoeveelheid in de lucht bij de bestaande temperatuur, wat de bouwdroger er weer uit condenseert.
De bouwdroger versterkt het effect van de maximale RV dus niet, wel zorgt het dat de vloer maximaal af kan geven doordat de lucht "droog" uit de bouwdroger komt.
Wat wel voor meer water in de lucht zorgt is de ruimte iets te verwarmen.

Een bouwdroger haalt zonder problemen dagelijks een kuip water uit de lucht als de ruimte vochtig is.
Een bouwdroger/ontvochtiger kies je bij de ruimte.
Bv een bouwdroger die 90liter/24uur kan ontvochtigen is geschikt voor ca 400-800m³ ruimte, omdat daar het vocht aan die hoeveelheid lucht afgegeven kan worden.
Zet je die in een ruimte van 100 m³ dan gaat het niet 4 tot 8x zo snel maar gebruik je alleen maar veel te veel stroom dan nodig, er kan maar zoveel gram water in een kuub lucht en het verdampen vanuit nat oppervlak heeft ook tijd nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Teijgetje op 21-04-2021 14:12 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Laatst online: 22:18
In de keuken van onze woning heeft de vorige bewoner een goedkoop IKEA inbouw koffiezet apparaat gemonteerd. Ding werkt ongemakkelijk en wil liever overstappen op goede koffie. Nu is een nieuw en kwalitatief goed inbouwapparaat boven budget. Wil dus graag een andere oplossing en denk er over na om de machine er uit te halen en de kast te gebruiken voor een los apparaat. De hoogte is 45 cm en daar passen genoeg machines in echter wordt bijvullen van de bonen dan lastig. Wil een uitschuifbare plank maken waardoor ik het apparaat gemakkelijk kan bijvullen. Wellicht denk ik te simpel als ik twee ladegeleiders onder een plank monteer en deze vervolgens aan de kast? Heeft dat voldoende draagvermogen om een apparaat + plank van +/- 10kg te dragen?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Bo0bz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:10:
In de keuken van onze woning heeft de vorige bewoner een goedkoop IKEA inbouw koffiezet apparaat gemonteerd. Ding werkt ongemakkelijk en wil liever overstappen op goede koffie. Nu is een nieuw en kwalitatief goed inbouwapparaat boven budget. Wil dus graag een andere oplossing en denk er over na om de machine er uit te halen en de kast te gebruiken voor een los apparaat. De hoogte is 45 cm en daar passen genoeg machines in echter wordt bijvullen van de bonen dan lastig. Wil een uitschuifbare plank maken waardoor ik het apparaat gemakkelijk kan bijvullen. Wellicht denk ik te simpel als ik twee ladegeleiders onder een plank monteer en deze vervolgens aan de kast? Heeft dat voldoende draagvermogen om een apparaat + plank van +/- 10kg te dragen?
Gezien het al een IKEA kast is, zou je kunnen kiezen om een lage lade te nemen. Krijg je er meteen stel scharnieren bij welke in de kast passen.
Even uitzoeken welke IKEA keuken lijn je hebt en dan kan je zo aan de slag.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:36
@Bo0bz
Bij ladegeleiders staat altijd de maximale belasting vermeld in kg of N. 1kg = 9,8N

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 22:08
vso schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:43:
[...]

Als het osb onbeschermd staat en niet nat word .. waarom kurk dan niet :? je kan er een laklaag overheen doen toch ?
Het schijnt te verweren en daardoor af te brokkelen. Vandaar dat we nu denken aan tegelen.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:28
vso schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:12:
[...]

deze zijn bij de bouwmarkt voor een euro oid per stuk te vinden .. breek desnoods de beugels af en dotjes seconde lijm oid voor mooier resultaat
Of je bestelt ze online, dan heb je een hele zak voor 5 euro. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
@Bo0bz @Flix20 volgens mij heeft Ikea ook van die uittrek-planken. Dus een soort lade zonder voorkant. Niet bedoeld voor keukens maar vast wel mogelijk om om te bouwen naar de juiste maat. Dan verlies je een cm in hoogte maar maakt het verder wel makkelijk.

Google op “uitrekplank” en je vindt zowel ikea als non-ikea oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Laatst online: 22:18
@Flix20 @Teijgetje @Valorian Ik ga eens ff googlen op mogelijke oplossingen die jullie aandragen. De keuken komt al uit 2006 en staat op termijn op de planning voor vervanging maar zo lang kunnen we niet zonder goede koffie ;)

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Bo0bz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:23:
@Flix20 @Teijgetje @Valorian Ik ga eens ff googlen op mogelijke oplossingen die jullie aandragen. De keuken komt al uit 2006 en staat op termijn op de planning voor vervanging maar zo lang kunnen we niet zonder goede koffie ;)
Of zoiets 😅 om in tweakmodus te blijven:
https://www.allekabels.nl...1kiwnAEAQYBSABEgIK5PD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Laatst online: 15-09 09:25
Hallo allen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Optie 1

[Afbeelding]
Optie 2

[Afbeelding]
Optie 3

[Afbeelding]
Optie 4

[Afbeelding]
Optie 5

[Afbeelding]
Optie 6

Wat vinden jullie?
Hier thuis heb ik optie 2, met een 80x50cm droogloopmat precies over ons luik naar de kruipruimte. Mooi dat er ca 10 cm parket rondom de mat ligt, maar bij nader inzien stap je er zo overheen. Er was al opgemerkt dat je de schoenen dan alsnog naast de mat neerzet en dat gebeurt hier inderdaad. Bovendien zijn de aluminium profielen nu helemaal rondom de mat aangelegd in verstek, maar op 1 van de hoeken steekt een scherp hoekje net een beetje uit waardoor je kunt blijven hangen met je sokken. Dat heb je allemaal niet als je voor de brede mat gaat. #6 dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ephymerous schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:20:
[...]

Het schijnt te verweren en daardoor af te brokkelen. Vandaar dat we nu denken aan tegelen.
vraag me af .. denk dat als je alle osb nu zou bekleden / behandelen 75% wel zou blijven zitten ..

maar directe regen (lees meerdere dagen regen oid ) zal het probleem zijn .. optrekkend vocht ..

Ik zou wat extra's bestellen lijmen/kitten met in het achterhoofd dat er een mogelijkheid is dat je het af moet steken .. en gewoon zien wat het resultaat is over een jaar en daarna verder kijken wat je opties zijn..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Poeh... Hier terecht gekomen in een klus-streak. Als je eenmaal ergens begint dan lijkt er steeds wel weer iets anders op te vallen wat ook aangepakt moet :)

Project 1 was alle verlichting herstellen door HUE. Eigenlijk vooral een cadeautje aan mijzelf en een poging het huis iets te upgraden van allegaar Ikea, bouwmarkt, etc. lampen naar wat leukers en stijlvollers. Erg blij mee!

Project 2 was "vloer herstellen". Er waren twee lamel-parketplanken uit elkaar gegaan. Dus helft van de vloer moest open, paar planken vervangen (gelukkig nog reserve op zolder) , ook meteen wat planken met schade vervangen, daarna alles weer dicht.

Project 3 was "plinten". Toen ik 10 jaar terug de houten vloer legde zijn de originele plinten niet van de muur geweest. Er zat dus een plakplint tussen vloer en hoge plint. Die dingen blijven los schieten er daar wilde ik vanaf. Uiteindelijk 9x30 glaslatten op maat gezaagd en tegen de plinten gemonteerd. Na een flinke berg schuur en schilderwerk ziet het er erg fraai uit.

Project 4 was toilet afmaken. Is daar ooit een deur weggehaald en opening dichtgemaakt / dichtgestopt. Aan woonkamerzijde prima maar aan toiletzijde zat er een lelijke baardplaat. Die vervangen door MDF en netjes in kleur geverfd en afgekit. Ziet er een stuk fraaier uit!

Project 5 was alle kozijnwerk schilderen, want de plinten waren nu ineens wel erg mooi wit. Flinke klus in een jaren 20 huis. Woonkamer is af. Inclusief de paneeldeur.

Project 5 wordt de gang. Nu de woonkamer af is trucje met de plinten, schilderwerk en vloer herhalen op een klein oppervlak. Alleen de trap wort een flinke klus maar daar denk ik nog even over na voor ik de schuurmachine erop zet. Verder dus een deel van de vloer eruit bij voordeur en een verzonken deurmat.

Project 6 wordt alle niet meer in gebruik zijnde schakelaars (ivm hue) vervangen voor stopcontacten met klepje, blindplaat of stopcontact met USB. En dan even een leuk design uitzoeken want de huidige afdekplaatjes vallen een beetje uit elkaar.

Als dit gereed is dan is de benedenverdieping weer even 'up to date'. Groot voordeel van alleen wonen en corona is dat je genoeg tijd kan vinden én het niet erg is als er een aantal weken allerlei klus-spul in de woonkamer slingert ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:15
Ik zou nog wel even een beetje projectmanagement toepassen, want je hebt 2x project 5 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 16:11
Ik heb een trampoline voor m’n kids gekocht (2,44m doorsnede), die ik nu wil ingraven. Echter kwam er nu achter dat grond afvoeren best prijzig is.
Hoe doen anderen dit? Ik kan geen grond in mijn eigen tuin kwijt en een container huren voor dat kleine beetje grond vind ik zonde.. ergens illegaal droppen zit er in mijn wijk ook niet echt in (ook niet echt netjes )

Zijn er nog andere opties? Heb nog even gedacht aan marktplaats, maar geen idee of mensen aarde komen ophalen.. ik moet dit wel eerst weten voor ik aan het uitgravend begin... denk aan zo’n 2 m doorsnede en 60 cm diep in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ergens een border/bloembak in je tuin maken?

Als de trampoline weer weg gaat, kan je de kuil ook weer dichtgooien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55

Ik heb iets soortgelijks gelezen in dit topic: Luchtbevochtiger verprutst luchtkwaliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Goofyduck384 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:21:
Ik heb een trampoline voor m’n kids gekocht (2,44m doorsnede), die ik nu wil ingraven. Echter kwam er nu achter dat grond afvoeren best prijzig is.
Hoe doen anderen dit? Ik kan geen grond in mijn eigen tuin kwijt en een container huren voor dat kleine beetje grond vind ik zonde.. ergens illegaal droppen zit er in mijn wijk ook niet echt in (ook niet echt netjes )

Zijn er nog andere opties? Heb nog even gedacht aan marktplaats, maar geen idee of mensen aarde komen ophalen.. ik moet dit wel eerst weten voor ik aan het uitgravend begin... denk aan zo’n 2 m doorsnede en 60 cm diep in het midden.
Marktplaats werkt prima daarvoor doorgaans. Met een beetje geluk graven ze het voor je uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
sayang1991 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:01:
Toch maar even hier om advies vragen, we hebben recent een mooie boomstam hanglamp gekocht. Nu heb ik alleen totaal niet nagedacht over hoe ik deze kan gaan bevestigen aan het (gipsplaat) plafond?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Laatst Toggler hollewandankers gebruikt om een trapleuning aan een muurtje van mdf vast te maken, die zitten ook super stevig vast. Daar zou je ook naar kunnen kijken. Deze bedoel ik dan

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zelf afvoeren? Weet niet wat het weegt, ik betaal hier bij het milieustation 15 ct per kilo. Loopt dus wel in de papieren bij een dergelijke bult vermoed ik. Via MP een zoekertje voor iemand die het op komt graven is denk ik goedkoper idd. Of gewoon but in de tuin, gratis ophalen.
Having said that: gewoen uitspreiden in een plantsoen of bos? Als het schone grond is lijkt me daar niks mis mee.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-08 09:38
The Eagle schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:47:
[...]

Zelf afvoeren? Weet niet wat het weegt, ik betaal hier bij het milieustation 15 ct per kilo. Loopt dus wel in de papieren bij een dergelijke bult vermoed ik. Via MP een zoekertje voor iemand die het op komt graven is denk ik goedkoper idd. Of gewoon but in de tuin, gratis ophalen.
Having said that: gewoen uitspreiden in een plantsoen of bos? Als het schone grond is lijkt me daar niks mis mee.
Dat is mega asociaal. Als je grond kwijt wilt, vind je of iemand die het wil hebben, of je betaald gewoon voor het afvoeren. Alle andere opties zijn gewoon fout.

Waarom wel betalen voor een trampoline maar niet willen betalen voor afvoeren van de grond. Ook niet “leuke” kosten horen bij een project.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 17:13

bonzz.netninja

Niente baffi

The Eagle schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:47:
[...]

Huh? Natuurlijk is daar wel iets mis mee. Wordt toch teringbende als iedereen maar gewoon overal grond stort. Sowieso is grond is de tuin hele andere grond dan in een bos, en zijn er tig soorten grond. Niet voor niets staan er gewoon dikke boetes op.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayang1991
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
urk_forever schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:31:
[...]

Laatst Toggler hollewandankers gebruikt om een trapleuning aan een muurtje van mdf vast te maken, die zitten ook super stevig vast. Daar zou je ook naar kunnen kijken. Deze bedoel ik dan
Deze hollewandankers was ik al tegengekomen ja en ik denk dat ik de gok ga wagen, ik zie 51kg uittrekwaardes voor deze plug bij gisplaatplafond van 12,5mm. Al weet ik niet exact hoe dik de platen zijn moeten 2 van deze pluggen met ~100kg totaal de lamp gemakkelijk kunnen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Valorian schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:48:
Project 6 wordt alle niet meer in gebruik zijnde schakelaars (ivm hue) vervangen voor stopcontacten met klepje, blindplaat of stopcontact met USB. En dan even een leuk design uitzoeken want de huidige afdekplaatjes vallen een beetje uit elkaar.
Net gisteren een Philips Hue Wall Switch geinstalleerd. De welstandscommissie in huis had af en toe ruzie met Google om alle lampen uit (soms aan) te krijgen per voice en wenste een knop. Met die wall switch die dus op batterijtje werkt, kon ik mooi m'n huidige schakelaar behouden én een fysieke knop hebben waar ik alles in 1x mee aan/uit kan zetten. Aanrader.

Aanvullend: ik had dus géén nuldraad bij die schakelaar, én ik wilde álle lampen aan/uit.

(not my pic)
Afbeeldingslocatie: https://hueblog.com/wp-content/uploads/2021/03/Philips-Hue-Wandschalter-Modul-1.jpeg

[ Voor 5% gewijzigd door Tjark op 21-04-2021 17:41 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex

In sommige gemeenten kun je grond tot een bepaalde hoeveelheid nog gratis afvoeren bij de milieustraat. Heb je dat gecheckt?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:39
Lekker bezig met het plaatsen van een tuinhuis bij een kennis.

Plaatjes onderin de palen ingefreest.
Zo een goede 8mm "gewonnen"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGITv_lEXFh9eqASxIkgX9DAFuo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EKvQ42aq9EdVFShCUWeUkuVY.jpg?f=fotoalbum_large

Frame neergezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLo48zb3T5xtgGNrEJg_vFtJGTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lpIROsvaYaMoulS3f3EVGP9W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTMg3Dh2U-a_iKJdHI0TgcziFG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xlOZ3lDpFz2nOuMOV8qEdCoV.jpg?f=fotoalbum_large

En vandaag aan het dak begonnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sF0APiDEyOjXAk2hzU0xfquppdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Orr6ifmSKOcpLWF47PqQWV5t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6RYgT6tIvbGILo7_ZvLznb6bg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ivGISKSyFdE59MmdLePmV98I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2021 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 11:36
Mijn wc bril zit aan 1 kant los. Iemand enig idee of dit te repareren is ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ytwi2hPWYk3yS1K9g695iI4OczI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzYwncgnZk6lCVXvI2yOb1ia.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJcaJ7BZhd8hJPL758d7QFolo_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0B5281ofw3YhJq7Noxb2m65D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEOB5Cr8y8hbjIXMe5fwi2SyJ9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ajcDp8OjJGyIQu4x2CcQGIq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:23:
[...]

Zo te zien is de oude laag ook beits geweest. Dus op zich kan je ecoleum gebruiken.

Alleen vraag ik me af waarom je het nu wilt doen. Ik weet dat ik alleen closeups heb gezien, maar ik vind het er nog voldoende uitzien.
Omdat er kieren ontstaan zijn door krimp dacht ik dat het goed zou zijn om een nieuwe laag er op aan te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
BP14 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Onder de pot de moer aandraaien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hmmbob schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:13:
[...]

Onder de pot de moer aandraaien?
Nee, dat is volgens mij die schroef.
Volgens mij is dit niet te fixen. Lijkt afgebroken.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:53

2m doorsnese en 60cm diep is ook al weer bijna 2m³ of 3000kg aan grond. Als ik hier prijzen van 15ct/kg hoor (€450 euro) dan zou ik gewoon een kleine container laten komen voor minder dan de helft...

Of kijken of iemand het gratis wil komen halen natuurlijk.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 17:05

Wat @deWit zei, paar maanden terug ook uit moeten graven. Via Marktplaats/ FB marketplace aangeboden en men kwam het zelf wegscheppen. Ideaal!

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Tjark schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:40:
[...]

Net gisteren een Philips Hue Wall Switch geinstalleerd. De welstandscommissie in huis had af en toe ruzie met Google om alle lampen uit (soms aan) te krijgen per voice en wenste een knop. Met die wall switch die dus op batterijtje werkt, kon ik mooi m'n huidige schakelaar behouden én een fysieke knop hebben waar ik alles in 1x mee aan/uit kan zetten. Aanrader.

Aanvullend: ik had dus géén nuldraad bij die schakelaar, én ik wilde álle lampen aan/uit.

(not my pic)
[Afbeelding]
Wat was voor jou (en anderen) de reden om niet ipv wall switch gewoon een hue dimmerswitch te plakken over de voormalige schakelaar? Dat is een stuk goedkoper en je hebt dan meer knoppen. Voor de welstand voldoet dan nog steeds aan/uit en voor de liefhebber kan je door scenes bladeren en/of dimmen. Of vind je die dingen niet mooi / niet passend en hou je liever de looks van de originele schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kijk of er een grondbank in de buurt zit. Ik heb daar laatst 2 aanhangers grond met kiezels heen kunnen rijden. Kostte mij 20 euro. By far de goedkoopste legale oplossing.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:44
Tjark schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:40:
[...]

(not my pic)
[Afbeelding]
Ook gedacht aan de friend of hue schakelaars?
Geen draden of batterijen nodig en 4 mogelijkheden mbt aan/uit scenes en dimmen.

https://www.beaumotica.nl...-white-matt-4260476940088

Passen ook op je bestaande 'gaten' zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornHero
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 23:03
Cyberpope schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:17:
[...]

Lijkt mij ook, even kijken of de fabrikant van de deksels de onderdelen nog levert (waarschijnlijk niet en/of duurder dan een nieuwe deksel..) repareren zou eventueel kunnen door het (tig) te lassen?

Maar als je dat zelf niet kunt zoek je lang tevergeefs naar een specialist die dan bijna een uur met dat ding bezig is (schoonmaken schuren etc...)

Resume, zelf beunen, onderdeel zoeken of gewoon een nieuwe deksel :)

2050vandaag, waarom wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Cyberpope schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:17:
[...]

Lol, ik was gefocust op dat ronde schijf gedeelte, niet op die pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:52

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

BP14 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:42:
Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe wc-bril. Zo'n breuk is lastig (bijna onmogelijk) te repareren.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Laatst online: 15-09 09:25
Xander schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:34:
[...]

2m doorsnese en 60cm diep is ook al weer bijna 2m³ of 3000kg aan grond. Als ik hier prijzen van 15ct/kg hoor (€450 euro) dan zou ik gewoon een kleine container laten komen voor minder dan de helft...

Of kijken of iemand het gratis wil komen halen natuurlijk.
Opzich hoef je alleen in het midden de 60cm aan te tikken, langs de randen goed je nauwelijks de diepte in. Uitgaande van een kegel vorm met diameter 2.44m en diepte 0.60m heb je het dan over 1m³ aan grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 14:18
Ingraven is natuurlijk hardstikke fijn, maar loopt het gat niet vol met een paar fikse onweersbuien zomers? Zeker als je de hierboven genoemde kegel gaat uitgraven ligt het midden misschien snel vol water en heb je een overdekte vijver :+

Eea hang natuurlijk van veel factoren af, maar hier in de Noord-Hollandse kleigrond 4 meter onder zeeniveau en een grondwaterpeil op een cm of 40 van het oppervlak is het lastig, dat ingraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 12:23
[quote]FRANQ schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:19:

[Afbeelding]

Ik moet mij ook aan de kopse kant van 15x15 palen een plaatje infrezen zoals jou. Waarbij ik mij afvroeg hoe ik dat ga doen.
Ik heb namelijk geen ervaring met een houtfrees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:39
barry86 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 07:21:
[quote]FRANQ schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:19:

[Afbeelding]

Ik moet mij ook aan de kopse kant van 15x15 palen een plaatje infrezen zoals jou. Waarbij ik mij afvroeg hoe ik dat ga doen.
Ik heb namelijk geen ervaring met een houtfrees.
Ik heb een mal gemaakt met een 3D printer, maar die heeft natuurlijk niet iedereen tot zijn beschikking.

Dus je kan uit plaathout een mal maken met een decoupeerzaag.

Dan op je frees een kopieerring gebruiken met een frees.
Bijvoorbeeld ring diameter 17 en frees diameter 12.
Hierin zit een verschil van 5 mm dus je mal moet dan 5mm groter zijn dan het plaatje wat erin moet.

Het meest praktische bleek te zijn om de paal met de bovenkant op de grond te leggen en de onderkant waar je wil frezen op een schraag.
Zo is het makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkjanvdkolk
robkrekel schreef op donderdag 22 april 2021 @ 06:29:
Ingraven is natuurlijk hardstikke fijn, maar loopt het gat niet vol met een paar fikse onweersbuien zomers? Zeker als je de hierboven genoemde kegel gaat uitgraven ligt het midden misschien snel vol water en heb je een overdekte vijver :+

Eea hang natuurlijk van veel factoren af, maar hier in de Noord-Hollandse kleigrond 4 meter onder zeeniveau en een grondwaterpeil op een cm of 40 van het oppervlak is het lastig, dat ingraven.
Dat vinden de kids juist leuk! Beetje springen en kijken wie het lef heeft om op z'n achterwerk te landen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 14:18
Is ook weer zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Valorian schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:48:
[...]
Wat was voor jou (en anderen) de reden om niet ipv wall switch gewoon een hue dimmerswitch te plakken over de voormalige schakelaar? Dat is een stuk goedkoper en je hebt dan meer knoppen. Voor de welstand voldoet dan nog steeds aan/uit en voor de liefhebber kan je door scenes bladeren en/of dimmen. Of vind je die dingen niet mooi / niet passend en hou je liever de looks van de originele schakelaar?
2 redenen: ik had bij de opgang van de trap al een loze schakelaar in een duoraam zitten, en ik wil niet ergens op een muur (weer) een knop die totaal niet bij alle andere schakelaars in huis past.

Ik zat nog te denken om bv een Ikea button te halen en open te maken om de wipschakelaar via een eigengemaakte wip-naar-puls omzetter aan te sluiten, maar de Philips Wall Switch werkt gewoon zeker met hue én in 5 minuten :)

Je kan btw door vaker achterelkaar 'm aan/uit te zetten, switchen tussen scenes.

[ Voor 4% gewijzigd door Tjark op 22-04-2021 08:05 ]

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

wokkelz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:22:
[...]

Ook gedacht aan de friend of hue schakelaars?
Geen draden of batterijen nodig en 4 mogelijkheden mbt aan/uit scenes en dimmen.

https://www.beaumotica.nl...-white-matt-4260476940088

Passen ook op je bestaande 'gaten' zeg maar.
ja, ook aan gedacht, maar m'n schakelmateriaal in huis is niet '55mm'-compatibel.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 17:07
FRANQ schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:19:

[Afbeelding]
Dat wordt een mooi tuinhuis van formaat.
Maar wat is nu de bedoeling van het uitfrezen zoals je op de eerste foto laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
DasNieNix schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:46:
[...]

Dat wordt een mooi tuinhuis van formaat.
Maar wat is nu de bedoeling van het uitfrezen zoals je op de eerste foto laat zien?
Dan zie je onder de paal het plaatje zitten, zeker als je palen wat hoger beginnen door een poer die wat hoger staat. Kwestie van wil je het wel zien of maakt het je niet uit :)

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 22-04-2021 09:01 ]

Pagina: 1 ... 126 ... 466 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/