Nee hoor gewoon standaard maten , meestal 1m breedte en dan varierende lengte. Ik had al met al een 20 tal panelen gekocht
rondom: circa 25m² (deel dus schuiframen erin dus daar geen panelen) 12 panelen
dak: circa 20 m² - 7 panelen
Gewoon te koop via marktplaats
https://www.marktplaats.nl/q/sandwichpanelen/
prijzen varieren en weet niet exact meer maar reken tussen de 10 & 20 euro per m². Heel erg afhankelijk van de kwaliteit. Ik had B kwaliteit bewust genomen want voorkant zit hout tegenaan, dak zit EPDM op, binnenkant werk ik nu af met gyproc. Dan maakt het niet uit of er een buts in zit
Komt nog wel het één en ander bij wat je niet moet onderschatten. U profielen voor op de fundering (daar komen de panelen in) en dan hoekprofielen binnen & buiten, doosje schroeven en flink wat pur tussen de aansluitingen)
Stel je neemt goeie A kwaliteit panelen dan hoef je de buitenkant niet af te werken (binnen eigenlijk ook niet maar ik wil het strak, geen schroeven in het zicht, en electra infrezen in de muren). Totaalprijs zit ik nu op circa 3k aan materiaal schat ik.... duurste was mijn hout (700 euro, wilde persé red cedar) en de dakproefielen (600 euro, dakplaten iets te dik genomen daardoor moeten laten maken en moesten in RAL kleur gespoten worden; in lijn met de nieuwe veranda). Dit klinkt veel maar valt eigenlijk reuze mee. Het is qua kwaliteit stukken beter dan een houten schuur en als straks de binnenkant af is, dan is het een extra kamer.