De kou is weg

dus ik zit weer in mijn klus seizoen.
De basis gezet voor mijn kampeerhut. Ik reken op maximaal tien jaar gebruiksnut, omdat ik relatief lage kwaliteit hout gebruik - vooral veel gerecycled douglas en pallethout. Daarom de poten gewoon in de teer gezet en zo de grond in. Ook omdat ik zo veel mogelijk een look wil creëren die je bij wijze van spreken ook zelf in het bos had kunnen bouwen, en teer kun je ook zelf maken (dat heb ik niet gedaan, maar het kán).
De poten gaan nog verder de grond in en daarna timmer ik 4 balken rondom en nog wat balken ertussen. Daarop maak ik een vloer van pallethout. Die vloer zal geschaafd zijn maar verder niet bewerkt, omdat ik niks wil hebben dat afgeeft, en hij zal toch beschut zijn. Het dak zal schuin zijn en krijg een mos/gras bedekking. Het zal ook uitsteken aan de voorzijde om hitte van het vuur te reflecteren en regen buiten te houden.
Vragen waar ik nog mee zit:
Hoe kan ik de bodem onder de hut zo bewerken dat er geen onkruid door de planken naar boven komt? Ik ga zometeen een nieuwe stapel keien halen om eronder te leggen, maar ik twijfel of ik misschien de hele bodem vol moet leggen. Grind vind je niet in het bos, en worteldoek ook niet.
Kan ik plaggen mos/gras een tijd preserveren tot de hut af is?
Waarmee zal ik de muren isoleren? De wanden worden 'dubbel' met holle ruimtes erin. Die kán ik vullen met houtschaafsel (daar kom ik toch al in om) maar dat is wel brandbaar. De muren zullen wel compleet afgesloten zijn en de buitenkant krijgt een verf op lijnoliebasis (of wellicht falu rotfärg uit zweden). Heel veel andere materialen kan ik niet verzinnen. Ik wil de ergste hitte/kou buiten houden in de seizoenen (hij gaat ook in de winter gebruikt worden).
Bij overnachtingen en/of open vuur zal er een blusser voorhanden zijn overigens, gewoon omdat het kan en waarom niet.