Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 70 ... 124 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 15:35
Misschien kun je dan beter voor een paneel met keystones gaan (deze bijvoorbeeld).

Daar kun je ook andere aansluitingen in maken indien nodig (USB, speaker, HDMI) maximale flexibiliteit naar de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04:28
@wortelsoft @Dronium

Ik kreeg die tip inderdaad ook eerder vandaag, daar duik ik ook even in. thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:08:
[...]

Ik had wat onderdeeltjes van Ali nodig, en deze zijn inmiddels binnen:

- ATX verlengkabel : het was echt centimeter werk, maar de ATX kabel van de voeding redde het nét niet naar de connector op het moederbord. Deze moest dus verlengd worden

- Flexibele PCIe extension cable: om de SATA backplane van de Qnap aan de sluiten op het PCIe slot op het moederboard

- SATA verlengkabels : de SATA connectors op de Qnap backplane zijn de contra-connectors van een HDD. Voeding en SATA naast elkaar. Oplossing: een SATA verlengkabel en dan de 'nokjes' links en rechts van de connector afknippen

Vandaag kwam het laatste pakketje binnen: de SATA kabels. Goddank was afknippen van de nokjes op de connector een peulenschil.
PCIe kabel op het moederboard en aansluiten aan de backplane.
Vervolgens de gemodde SATA kabels op de Qnap backplane naar de connectors van de Supermicro backplane.

Het ligt nu nog even los in de kast, ik moest eerst kijken of de hele backplane constructie zou gaan werken.
Ook moet ik nog wat verdder onderzoek steken in het koppelen van de propriëtaire connector van de Supermicro case voor power knop, hdd led, resset switch, etc met de propriëtaire connector van Qnap voor dezelfde zaken.
Power knop heb ik al uitgevogeld en werkend, dus de groene en blauwe PCB die er nu los op gegooid liggen zijn alweer weg.

Todo:
Ik had een verkeerde riser besteld, eentje omhoog ipv om een hoekje Een nieuwe is al onderweg.
Zodra deze binnen is kan ik beginnen met het daadwerkelijk vast zetten van de backplane en kabels wegwerken
Zoals gezegd wil ik nog wat status ledjes van het moederboard naar de front van de case werkend krijgen. Kwestie van PCB's bestuderen en testen :)
De originele Supermicro voeding maakt een takke herrie, ook al is het een backup apparaat die 1x in de week in de nacht aanstaat overweeg ik toch de fan van de voeding te vervangen.
Er is ruimte voor 5x40mm fans achter de disken. De kast kwam met 3 slots gevuld. Deze fans zijn ook voor in een DC bedoeld, dus type straaljager.
Misschien dat ik hier nog wat stille 40mm fans plaats voor wat extra koeleing.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Mocht je het leuk vinden, hier heb ik er wat uitgebreider over geschreven : Koffie's tweakblog: Project qnap.zip

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ppeterr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:14:
Ik zit mij werkelijk suf te zoeken, ik kan het niet vinden.

Ik ben van plan een vertical 19inch rack mount te kopen. Daar komt o.a. ook een kleinere switch in.
Daar heb ik wel een kit voor gevonden. https://www.amazon.nl/gp/product/B07Y6WTN3R/

Nou wil ik daar dan ook een 10inch patch paneeltje in hangen.

Wat is de zoek term, voor een kit om 10inch te hangen in een 19inch ?
Dronium schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:23:
@ppeterr
Voor specifieke apparatuur kun je vaak wel 19" mount kits vinden maar universele 10" naar 19" conversie heb ik nog nooit gezien.
Ik zou zweren dat ik beiden heb gezien in dit topic, maar ik kan het maar niet vinden! |:(
ppeterr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:29:
Ik keek naar dit paneeltje, ik heb niet zo veel poortjes namelijk nodig. Een 24 poort is 2x zo duur. En blijft dan 2/3e leeg.

https://www.amazon.nl/del...-12-Poorts/dp/B07DCR1KJS/

Maar ik keek even verder en zag deze, past wel mooi bij het unifi spul - misschien een beter idee.

https://www.amazon.nl/Log...fgeschermd/dp/B00HQIHSP4/
Dat soort panelen mogen niet al teveel kosten dus zoek effe wat leuks uit bij de volgende winkels : nero355 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4" d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
nero355 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:53:
[...]
Dat soort panelen mogen niet al teveel kosten dus zoek effe wat leuks uit bij de volgende winkels : nero355 in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4" d:)b
Yes ik heb die posts gezien, en ook je boodschappenlijstje naderhand, helemaal top.

Door die linkjes, had ik op een gegeven moment 40miljoen tabs open met spulletjes om te bestellen.
Maar goed ik ga afwijken van jouw plan. Ik ga voor cat6a, vertical rack en een 19 inch patch mount met keystones.

Ik moet wel zeggen dat ik behoorlijk lijp wordt van de bergen mogelijkheden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

ppeterr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:03:
Yes ik heb die posts gezien, en ook je boodschappenlijstje naderhand, helemaal top.
d:)b
Door die linkjes, had ik op een gegeven moment 40miljoen tabs open met spulletjes om te bestellen.
En daarom kan ik iedereen van harte drie monitoren aanraden : Meer werkruimte tijdens dat soort zoektochten! :Y) :+
Maar goed ik ga afwijken van jouw plan. Ik ga voor cat6a, vertical rack en een 19 inch patch mount met keystones.

Ik moet wel zeggen dat ik behoorlijk lijp wordt van de bergen mogelijkheden :)
Succes alvast! ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:16

Toppe

Oké ✅

ppeterr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:29:
[...]

Maar ik keek even verder en zag deze, past wel mooi bij het unifi spul - misschien een beter idee.

https://www.amazon.nl/Log...&pd_rd_i=B00HQIHSP4&psc=1
Doe het dan meteen goed :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3tzD0U-g6azoMPrfAPENUzjUgk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PxNjvKY7849j4Qz9HpZETVyS.png?f=fotoalbum_large

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Heel graag, maar ik ken dat cummingsoon wel ondertussen van hun :)

Ik heb dit nu in mijn mandje, och denk dat het goed komt. Maar goed ben vandaag al 4x van plan veranderd.

https://www.amazon.nl/gp/...smid=A326X3AG3XUTK4&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ppeterr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:33:
[...]

Heel graag, maar ik ken dat cummingsoon wel ondertussen van hun :)

Ik heb dit nu in mijn mandje, och denk dat het goed komt. Maar goed ben vandaag al 4x van plan veranderd.

Die keystones moeten niet in een paneel om te werken hè… kan je gewoon rustig wachten op je UniFi paneeltje. Kabeltje los, keystone vast klikken en kabeltje er in. Ik zou wachten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Toppe schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:37:
[...]

Die keystones moeten niet in een paneel om te werken hè… kan je gewoon rustig wachten op je UniFi paneeltje. Kabeltje los, keystone vast klikken en kabeltje er in. Ik zou wachten *O*
IK vervang over 2 jaar dat paneeltje wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ppeterr schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:49:
[...]

IK vervang over 2 jaar dat paneeltje wel :P
Haha, IK kom het ook niet voor je doen :+

Maar aan z’n paneel kan je weinig veranderen/verbeteren dus dit hoeft geen 5 jaar te duren… of ze moeten de AR functie ook hier op willen maken 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
De software is nog in development _O-

U+

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:47
Hallo

Bij ons op het werk ervaren we problemen met het netwerk. Ik heb de bekabeling eens nagekeken en heb gezien dat deze allemaal met RJ45 afgeknepen zijn. In het patch panel zitten dan female/female connectoren.
Ik zou deze allemaal willen herdoen om zeker te zijn dat het probleem niets te doen heeft met de RJ45-connectoren op de kabels.

Wat raden jullie aan? Een LSA patch panel zoals deze of een patch panel voor keystones zoals deze met cat 6 keystone jacks zoals deze?

Wat is het beste? En wat is het verschil tussen al die verschillende keystone jacks? Hebben deze altijd dezelfde afmetingen? Passen ze in elk patch panel?

Bedankt!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tomovich schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:59:
Hallo

Bij ons op het werk ervaren we problemen met het netwerk. Ik heb de bekabeling eens nagekeken en heb gezien dat deze allemaal met RJ45 afgeknepen zijn. In het patch panel zitten dan female/female connectoren.
Ik zou deze allemaal willen herdoen om zeker te zijn dat het probleem niets te doen heeft met de RJ45-connectoren op de kabels.

Wat raden jullie aan? Een LSA patch panel zoals deze of een patch panel voor keystones zoals deze met cat 6 keystone jacks zoals deze?

Wat is het beste? En wat is het verschil tussen al die verschillende keystone jacks? Hebben deze altijd dezelfde afmetingen? Passen ze in elk patch panel?

Bedankt!
Groot voordeel van een keystone oplossing is het feit dat je er makkelijker bij komt. Als je een patchpaneel met 24 kabels wilt patchen en netjes wilt afwerken kost dat meer tijd.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
Als de prijs niet een al te groot issue is zou ik deze nemen, veel minder kans op problemen, doordat ze toolless zijn.
https://www.netwerkproduc...rmd-gereedschapsvrij.html

Kabel strippen, aders erin duwen, dichtklappen klaar.

En dan de keystone in een patchpanel klikken om het netjes bij elkaar te houden.

[ Voor 25% gewijzigd door Ben(V) op 18-02-2021 14:07 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• ppeterr
Oke even vloeken in de kerk denk ik, maar als je dan toch om een bepaalde reden RJ45 op
een stugge cat6a kabel wil knijpen. Is er dan een bepaalde connector die daar dan toch redelijk goed voor is.

Ik wil 2 in-walls later direct op het kabeltje hangen.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ben(V) schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:04:
Als de prijs niet een al te groot issue is zou ik deze nemen, veel minder kans op problemen, doordat ze toolless zijn.
https://www.netwerkproduc...rmd-gereedschapsvrij.html

Kabel strippen, aders erin duwen, dichtklappen klaar.

En dan de keystone in een patchpanel klikken om het netjes bij elkaar te houden.
Ik neem aan dat dit nog steeds met een bepaalde kleur volgorde moet? Ik heb hier nog ouderwets een patchpanel met LSA tool maar overweeg bij mijn ouders ook die LSA approach te doen.

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Workaholic schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:53:
[...]

Ik neem aan dat dit nog steeds met een bepaalde kleur volgorde moet? Ik heb hier nog ouderwets een patchpanel met LSA tool maar overweeg bij mijn ouders ook die LSA approach te doen.
Ik heb dit gister er even bij gezocht voor cat6a.
Dat kan ik zelfs nog geloof ik :)

https://www.hashop.nl/Fil...H34rWM9m1hl7p7EH127M3.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

ppeterr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:46:
Oke even vloeken in de kerk denk ik, maar als je dan toch om een bepaalde reden RJ45 op
een stugge cat6a kabel wil knijpen. Is er dan een bepaalde connector die daar dan toch redelijk goed voor is.

Zoals al zo vaak verteld : Gewoon een geschikte connector erop zetten en gaan met die banaan! ;)

Je kan moeilijk gaan doen en het helemaal op de correcte manier doen en zo, maar daar moet je maar net genoeg ruimte voor hebben achter de In Wall dus een RJ45 connector spaart je een hoop gezeik! :Y)

/EDIT :

@ppeterr DIT IS VEEL BETER!!!
MisteRMeesteR schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:09:
@ppeterr

ff mijn eigen post quoten
Om de stugge kabel af te werken t.b.v. de AP's heb ik gebruik gemaakt van zgn. field-assembly-connectoren.

[Afbeelding]

Passen zonder de 'staart van de connector' (rechts op de foto) precies in/onder het AP als deze strak tegen het plafond hangt. In alle drie de gevallen was de connectie in één keer goed, dit in tegenstelling tot RJ45 plugjes voor solid kabel, wat een drama.

Deze heb ik gekocht: (link)
Helemaal vergeten dat die optie er ook nog was! :$ O-) :+

[ Voor 49% gewijzigd door nero355 op 18-02-2021 16:13 ]

• Ben(V)
Rj45 connectors aan kabels krimpen is vragen om problemen, gewoon nooit aan beginnen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
nero355 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:58:
[...]

Zoals al zo vaak verteld : Gewoon een geschikte connector erop zetten en gaan met die banaan! ;)

Je kan moeilijk gaan doen en het helemaal op de correcte manier doen en zo, maar daar moet je maar net genoeg ruimte voor hebben achter de In Wall dus een RJ45 connector spaart je een hoop gezeik! :Y)
Precies, dan koop ik wel een extra dure voor het idee ofzo, een van 80 cent! :*)
Ben(V) schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:00:
Rj45 connectors aan kabels krimpen is vragen om problemen, gewoon nooit aan beginnen.
De in-walls van unifi die wil je direct op het inbouw plaatje. Niet op de opbouw. Dat is gewoon lelijk, en zo stelt de fabrikant dat zelf ook trouwens. Direct aan de kabel.

Er is geen ruimte om dat anders te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Ben(V) schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:00:
Altijd weer die onzin...... werkt gewoon prima als je met beleid met de kabels omgaat. Niet in een groot zakelijke omgeving maar we hebben het hier over een thuissituatie waar ook nogeens vast gemonteerd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Yowzawood op 18-02-2021 16:07 ]

• ppeterr
Sorry dat ik er over begon :) Laten we verder gaan.

Net de UDMP en switch binnengekregen moet nog maandje in de doos blijven staan. Och heb nog wat stekkertjes te bestellen ook :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
ppeterr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:46:

Zoiets gebruiken:

https://www.onlinekabelsh...2_4A6CEAQYAiABEgI3gfD_BwE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@ppeterr

Om de stugge kabel af te werken t.b.v. de AP's heb ik gebruik gemaakt van zgn. field-assembly-connectoren.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/261363/files/265458812/550x550x2/field-assembly-connector-cat6a-awg22-27-tool-free.jpg

Passen zonder de 'staart van de connector' (rechts op de foto) precies in/onder het AP als deze strak tegen het plafond hangt. In alle drie de gevallen was de connectie in één keer goed, dit in tegenstelling tot RJ45 plugjes voor solid kabel, wat een drama.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
MisteRMeesteR schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:09:
@ppeterr

[Afbeelding]

Top! Nog nooit van gehoord Field-assembly. Maar lijkt mij degelijjk. Ik ga ze enkel voor de in-walls gebruiken. De accespoints aan het plafond patch ik wel naar een keystone.

Goede tip thanks.

Ik ga even ruig doen en koop een paar tool-less en field-assembly connectoren :)

[ Voor 3% gewijzigd door ppeterr op 18-02-2021 16:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Interessant en leerzaam om dit te lezen. Heeft me al best geholpen om te bedenken wat ik wel en niet wil.

Maar... zijn er mede-Tweakers die net als ik in een oud huis wonen en niet meer dan een cm of 20 diepte ter beschikking hebben in de meterkast? Hebben jullie mooie oplossingen geklust?

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
theredspecial schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:14:
Interessant en leerzaam om dit te lezen. Heeft me al best geholpen om te bedenken wat ik wel en niet wil.

Maar... zijn er mede-Tweakers die net als ik in een oud huis wonen en niet meer dan een cm of 20 diepte ter beschikking hebben in de meterkast? Hebben jullie mooie oplossingen geklust?
Verticaal plaatsen. In 20 centimeter kan je 4U kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17

Je wilt echt een oplossing met een patchkast/beugel? Of is iedere vorm van nette afwerking goed?

Ik heb geen oud huis, maar heb volgens mij best een mooie oplossing geklust welke geen 20cm diepte kost:

Xander in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Als ik die witte goot een kwartslag had gedraaid kwam het nog minder ver naar voren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ppeterr

Wat hierboven staat, is wat ik heel graag zou willen kunnen maken. Maar helaas, ik beperk mij tot:

https://www.amazon.nl/gp/...smid=A17D2BRD4YMT0X&psc=1

Heb dat op het oog om straks in een 36cm diepe meterkast te plaatsen.
Hier komt mijn udmp - switch en patch paneeltje in.

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Xander schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:42:
[...]

Je wilt echt een oplossing met een patchkast/beugel? Of is iedere vorm van nette afwerking goed?

Ik heb geen oud huis, maar heb volgens mij best een mooie oplossing geklust welke geen 20cm diepte kost:
Nee, dat niet. Kast hoeft niet, maar wel PoE switch, patchpaneel en bijv. Pi netjes wegwerken bij het modem. Jouw oplossing vind ik er wel netjes en praktisch uitzien eerlijk gezegd.

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01

Ik heb besloten de hele reut op zolder te zetten, en heb 2 kabels vanuit de meterkast naar de zolder getrokken. De modem van telfort en mijn Pi met domoticz hangen nog wel in de meterkast.

Ik vind het persoonlijk prettig dat de meterkast zo leeg mogelijk is; mocht ik er dan ooit snel bij moeten kunnen dan zit er tenminste niets in de weg. Ook heb ik zolder veel meer ruimte om een fatsoenlijk grote patchkast op te hangen.

Hangt er natuurlijk van af of je de mogelijkheid hebt in je huis om kabels te trekken, maar ik had toendertijd toch alles al helemaal open liggen. Bovendien was mijn meterkast het moeilijkst bereikbaar en de zolder redelijk makkelijk (eerste verdieping waren alle plafonds er uit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Vorige week heb ik mijn TP-Link 8 poorts smart switch vervangen door een Netgear GS108PEv3. Deze switch heeft power over ethernet. Toevallig PoE kabeltjes gekocht voor de camera uit het verre Oosten voor nog geen 5 euro. Die in de camera gezet en nu mooi gevoed door de switch. Scheelt weer een stoomadapter met lange kabel en het werkt allemaal ook nog beter heb ik het idee.

En aangezien het de bedoeling is om in mijn kleine woning ook een echte werkplek te maken met groot bureau is daar alleen in de enkele slaapkamer ik heb plek voor. Gelukkig zat er ooit een telefoonaansluiting met een 19mm buis. Hij was echter dicht gestucd en door te kijken bij nde buren de locatie bepaald en open gebikkeld. Vandaar er twee keer UTP door getrokken en de bedoeling is om een dubbele UTP outlet daar te maken. :)

Maar ondanks dat ik klein behuist ben inmiddels 7 utp kabels door het huis. Nu de meesten afgewerkt op een UTP doosje maar ook niet allemaal. Lijkt me dus verstandig om een klein patchpaneeltje te bestellen.

Zelf goede ervaringen met Linkway wat hier in Nederland wordt verkocht onder de naam Digitus. Niet de aller goedkoopste maar de kwaliteit is erg goed. Denk dat ik van hun maar een 12 poorts paneeltje wat je direct aan de wand kan bevestigen koop. Update volgt!

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• significant
  • Laatst online: 23:44
Xander schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:42:
[...]

Xander in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4"

Als ik die witte goot een kwartslag had gedraaid kwam het nog minder ver naar voren.
Welke kabelgoot/vingergoot heb je gebruikt? door de lockdown is even kijken bij de bouwmarkt niet mogelijk, random een online bestellen zie ik ook niet zo zitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
significant schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:51:
[...]

Welke kabelgoot/vingergoot heb je gebruikt? door de lockdown is even kijken bij de bouwmarkt niet mogelijk, random een online bestellen zie ik ook niet zo zitten...
Zie een paar reacties erna: Xander in "Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4" ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• significant
  • Laatst online: 23:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:47
Is het effectief nodig om de utp-kabel te deconnecteren als je er in zal knippen? Ik kan me inbeelden dat als deze nog in de switch zit en je knipt aan het andere eind dat het niet zo goed is. Maar omgekeerd, als de utp nog in de pc zit, speelt het waarschijnlijk geen rol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Komen ze binnenkort ook nog met Unifi blind platen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
sypie schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 06:31:
[...]

Unifi kooimoeren. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Die zijn er al, zitten gewoon in de verpakking bij 19” devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

sypie schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 06:31:
[...]

Geen idee, Unifi weet hun verkoopmateriaal zo te brengen dat je geen blindplaat nodig hebt… zou me niets verbazen dat hun patchpaneel gewoon €50 gaat doen ‘omdat het geborsteld aluminium’ is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
Tomovich schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 05:37:
Is het effectief nodig om de utp-kabel te deconnecteren als je er in zal knippen? Ik kan me inbeelden dat als deze nog in de switch zit en je knipt aan het andere eind dat het niet zo goed is. Maar omgekeerd, als de utp nog in de pc zit, speelt het waarschijnlijk geen rol?
Beide kanten los maken. Op beide kanten staat spanning en als je knipt maak je kortsluiting, maar heel kort en het zal er wel tegen kunnen, omdat verkeerd aansluiten dat ook veroorzaakt, maar knippen in iets wat onder spanning staat is 'not done'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boemklaas
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-07-2023
Goedemiddag Tweakers, ik wil een ethernet kabel van de switch in mijn meterkast naar de zolder trekken en ik zie door de bomen het bos niet meer door alle verschillende kabels. Ik heb zo'n 30 meter nodig, de kabel gaat deels door de muur omhoog (de kabel loopt dan in de buurt van stroomdraden) en gaat voor de rest achter/onder plinten lopen en langs een trap.
Ik weet dat er verschillende soorten ethernet kabels zijn in snelheid (cat 5,6,78) maar daarnaast heb je de varianten utp, ftp en s/ftp en ik zou niet weten wat ik daar uit moet kiezen. Is shielding belangrijk of zelfs noodzakelijk?

Ik zoek een?
Ethernet kabel, ik denk cat 6 maar weet dit ook niet zeker. Ik wil gewoon stabiel internet op mijn pc op zolder waar ik nu met een wifi mesh systeem wel goed wifi bereik heb maar een zeer hoge ping wat mijn werkzaamheden niet ten goede komt (video bellen onder andere).
Naast de kabel zelf zoek ik ook betaalbare rj45 connectoren en een simpel gereedschapssetje voor het maken (krimpen heet dat geloof ik? ) van de kabel.

Wat is je budget?
Voor de kabel, rj45 connectors en het gereedschap zo'n 80 euro maximaal als dat realistisch is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De kabel gaat vanuit de meterkast via een gigabit switch diirect naar zolder lopen naar mijn pc, ik heb nu een 50mbit glasvezel abbo en ga dit binnenkort verhogen naar 100 of 200. Meer dan een gigabit hoeft er sowieso dus niet door te kabel te kunnen en ik verwacht dat ook niet in de komende jaren nodig te hebben.

Kunnen jullie mij hier misschien verder mee helpen? Als deze vraag hier niet thuishoort zal ik 'm direct verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
Boemklaas schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:27:
Goedemiddag Tweakers, ik wil een ethernet kabel van de switch in mijn meterkast naar de zolder trekken en ik zie door de bomen het bos niet meer door alle verschillende kabels. Ik heb zo'n 30 meter nodig, de kabel gaat deels door de muur omhoog (de kabel loopt dan in de buurt van stroomdraden) en gaat voor de rest achter/onder plinten lopen en langs een trap.
Betekend dit dat je de kabel in allemaal krappe bochten moet wringen? Want naast alle opties die je noemt is er nog een belangrijke optie / keuze. Stugge installatiekabel of stranded patchkabel. De eerste variant is met vaste aders en echt bedoelt om door leidingen te trekken en nooit meer aan te komen (hetzelfde als stroomdraad die je door de muur trekt). Bij de tweede bestaat elke ader uit allemaal dunne draadjes waardoor de kabel veel flexibeler is (hetzelfde als stroomdraad die je vanuit het stopcontact naar apparaat legt bv). Als je de kabel "los" gaat leggen (niet door leiding trekken) en je hem dus ook achter plinten etc gaat wegwerken ga je met een stugge kabel niet uit komen. Die krijg je nooit in een bocht van 90 graden geduwd (lees: grote kans dat aders breken).
Ik weet dat er verschillende soorten ethernet kabels zijn in snelheid (cat 5,6,78) maar daarnaast heb je de varianten utp, ftp en s/ftp en ik zou niet weten wat ik daar uit moet kiezen. Is shielding belangrijk of zelfs noodzakelijk?
Shielding hoeft in principe niet, UTP zou dus goed genoeg moeten zijn. Daarnaast maakt shielding de kabel dikker en dus moeilijker te "verwerken". Ook daarbij dus weer "maakt het moeilijker om hem in hoekjes te buigen". Qua cat standaard zou ik zoals je zelf ook al aangeeft voor cat6 gaan. Mocht het ooit nodig zijn kun je daarover zelfs tot 10Gbit/s gaan en de kabel is dan ook niet perse dik / lastig te verwerken. Cat6a valt meestal al dikker uit, en cat 7 zal nog alleen maar dikker / stugger zijn.
Naast de kabel zelf zoek ik ook betaalbare rj45 connectoren en een simpel gereedschapssetje voor het maken (krimpen heet dat geloof ik? ) van de kabel.
Hierboven worden wat opties genoemd voor toolless RJ45 connectoren. Als het dus om eenmalig gebruik gaat zou ik gewoon dat beetje extra uitgeven aan stekkers die je zo aan de kabel kunt zetten zonder gereedschap. Want gereedschap voor eenmalig gebruik is gegarandeerd duurder dan het prijsverschil tussen stekkers die je moet krimpen vs toolless.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

nero355

(de kabel loopt dan in de buurt van stroomdraden)
LET OP : UTP kabels mogen niet door dezelfde buis als je stroomdraden lopen!

Er zijn wat uitzonderingen geloof ik, maar ik zou het gewoon niet doen voor alle zekerheid! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Elke kwalitatief goede Cat5E kabel gaat doen wat jij er van verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boemklaas
@RobertMe

De kabel moet inderdaad in allerlei krappe bochten komen en wil ik ook door een leiding trekken maar dan moet ik dus voor de stranded variant gaan (flexibele kern).

Dan gaat het een gewone utp cat 6 worden, die zal dan prima voldoen voor de komende jaren denk ik!

Ik ga toch nog voor een simpel setje gereedschap gezien ik sommige kabels die hier al in huis lopen wel wil vervangen op den duur (de rj45 stekker dan), van best een aantal is het klipje afgebroken.

@nero355

De kabel gaat niet door dezelfde buis maar ik neem aan dat er ergens in de buurt wel een stroomkabel zal lopen, mijn uitleg was wat verwarrend denk ik. De buis waar de ethernet kabel doorheen gaat is enkel en alleen voor die kabel.

Bedankt voor jullie hulp!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 14:50
Check ook even dit forum Pas op voor slechte/inferieure netwerkkabels

Hier lees je iig dat je ver weg moet blijven van CCU kabels en dus voor full Coper moet gaan
Verder zijn er daar goede ervaringen met de Belden Cat.6 7965E en met een bepaalde kabel van Amazon.de

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:27
Goedemiddag Tweakers, ik wil een ethernet kabel van de switch in mijn meterkast naar de zolder trekkenverwijderen.
https://www.sandervunderi...abel-cat-6-per-meter.html
dit gewoon :D :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boemklaas
@Togi
@ijske

Ik heb vanmiddag de volgende besteld:
https://nedis.nl/nl-nl/pr...s-rond-pvc-grijs-gift-box

Wel echt koper maar geen A merk zoals Belden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:27
Boemklaas schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:45:
@Togi
@ijske

Ik heb vanmiddag de volgende besteld:
https://nedis.nl/nl-nl/pr...s-rond-pvc-grijs-gift-box

Wel echt koper maar geen A merk zoals Belden.
hou je rekening met de "stranded" specificatie ? installatiekabel is normaliter massief koper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:30
ijske schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:55:
[...]

hou je rekening met de "stranded" specificatie ? installatiekabel is normaliter massief koper
@Boemklaas gaat hem gedeeltelijk door leiding leggen en gedeeltelijk "door het huis leggen" achter de plinten etc. Dan lijkt het mij makkelijker om een stranded kabel van boven naar beneden door een buis te laten zakken dan om een solid kabel in een 90° hoek achter een plint te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boemklaas
@ijske

Dank voor de oplettendheid maar ik heb er bewust voor gekozen zoals @RobertMe
hierboven al uitlegt. Ik volg zijn advies hierbij op.

Fijn dat jullie zo behulpzaam zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30

timovd

Voorsprong door techniek

TL;DR
Kun je twee kabels/aders aansluiten op een keystone inbouwdoos per aansluiting?

Het idee is als volgt; Ik heb wat loze buizen (zitten nog 4-aderige telefoonkabels in). Vanuit de trapkast (waar het modem e.d. staat) wil ik middels een patchpaneel naar de andere kant van de woonkamer. Daar wil ik (op waar nu een telefoonaansluiting zit) een inbouw Cat6 maken. Vanuit die aansluiting lopen ook telefoonkabels naar boven op een zelfde telefoonaansluiting. En boven wil ik ook een cat6 inbouwdoos installeren. Ik verwacht beneden eigenlijk niet nodig te hebben, maar de telefoon ga ik daar helemaal niet aansluiten. Kan ik daar dan twee kabels per aansluiting op installeren (één vanuit het patch paneel en de ander naar boven)?
En wat gebeurt er vervolgens met de aansluiting als ik beneden een apparaat aansluit?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01:37
timovd schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:48:
TL;DR
Kun je twee kabels/aders aansluiten op een keystone inbouwdoos per aansluiting?

Het idee is als volgt; Ik heb wat loze buizen (zitten nog 4-aderige telefoonkabels in). Vanuit de trapkast (waar het modem e.d. staat) wil ik middels een patchpaneel naar de andere kant van de woonkamer. Daar wil ik (op waar nu een telefoonaansluiting zit) een inbouw Cat6 maken. Vanuit die aansluiting lopen ook telefoonkabels naar boven op een zelfde telefoonaansluiting. En boven wil ik ook een cat6 inbouwdoos installeren. Ik verwacht beneden eigenlijk niet nodig te hebben, maar de telefoon ga ik daar helemaal niet aansluiten. Kan ik daar dan twee kabels per aansluiting op installeren (één vanuit het patch paneel en de ander naar boven)?
En wat gebeurt er vervolgens met de aansluiting als ik beneden een apparaat aansluit?
Ik snap je idee, wat het gaat doen geen idee, maar is het niet een idee om beneden en boven dan 1 kabel uit te laten komen? In combinatie met een unifi in wall bijvoorbeeld? Dan heb je gelijk een wifi accespoint in die ruimtes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30

timovd

Voorsprong door techniek

Robin1992 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:06:
[...]

Ik snap je idee, wat het gaat doen geen idee, maar is het niet een idee om beneden en boven dan 1 kabel uit te laten komen? In combinatie met een unifi in wall bijvoorbeeld? Dan heb je gelijk een wifi accespoint in die ruimtes
Die kende ik nog niet. Ik heb alleen geen Ubiquity spullen, dus heb ik waarschijnlijk niet veel aan het access point.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
Boemklaas schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:18:
@ijske

Dank voor de oplettendheid maar ik heb er bewust voor gekozen zoals @RobertMe
hierboven al uitlegt. Ik volg zijn advies hierbij op.

Fijn dat jullie zo behulpzaam zijn!
Hele foute aanname.
Die stranded gaat niet om of hij makkelijk te leggen is, maar hoe je hem moet afmonteren.
Om op een wcd, patchpanel of keystone te kunnen afmonteren heb je stugge kabel nodig.

Soepele kabel( =stranded) wordt enkel voor patchkabels gebruikt en als je verstandig bent koop je patchkabels gewoon op maat met fabrieksmatig afgemonteerde RJ45 connectors.
Zelf RJ45's monteren is vragen om problemen, als het niet meteen is dan wel ergens in de nabije toekomst.

[ Voor 7% gewijzigd door Ben(V) op 20-02-2021 13:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:17
Ben(V) schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:26:
[...]
Zelf RJ45's monteren is vragen om problemen, als het niet meteen is dan wel ergens in de nabije toekomst.
Ik zal je woorden even voor het gemak herhalen: hele foute aanname.

Dit ligt geheel aan hoe je de kabel maakt. Ik heb in mijn leven meer dan 100 kabels geknepen en er is er niet een die na verloop van tijd niet meer werkte. De kabels gaan eerder weg omdat de indeling van de kamer oid veranderd en ze dan te lang of te kort zijn dan dat ze niet meer werken.

Als het bij jou wel telkens gebeurd dat de kabel niet meer werkt dan moet je eens kijken of er met het knijpen misschien iets mis gaat telkens of dat je hele slechte kwaliteit kabels hebt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01:37
timovd schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:23:
[...]

Die kende ik nog niet. Ik heb alleen geen Ubiquity spullen, dus heb ik waarschijnlijk niet veel aan het access point.
Tja het accespoint kan ook standalone draaien, echter is het wel aan te raden alles met UniFi ap uit te rusten.
Verder is de inwall poe gevoed (ook iets om van te voren rekening mee te houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik meld me ook eens in dit topic. Enkele weken geleden de sleutel gekregen van ons nieuwe huis (nieuwbouw) en inmiddels druk aan het klussen. Binnenkort tijd voor het aanleggen van het netwerk.

Wellicht open ik nog een apart topic voor het geheel, maar een vraagstuk dat me nu bezig houdt voor de afmontage van het netwerk is de keuze:

Inbouwelement ala Rutenbeck OF werken met keystones en een draagring (BJ Balance SI serie)

Ik neig naar de laatste omdat dit me de vrijheid biedt om wellicht ook meerdere kleuren te gebruiken om onderscheid te maken tussen bv POE aansluiting en 'gewone' aansluiting.
Maar dan blijkt de keuze voor keystones echt heel erg groot. Ook binnen 1 merk.

Wie kan hiervoor wat tips geven waarop te letten bij de keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
DutchKel schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:55:
[...]

Ik zal je woorden even voor het gemak herhalen: hele foute aanname.

Dit ligt geheel aan hoe je de kabel maakt. Ik heb in mijn leven meer dan 100 kabels geknepen en er is er niet een die na verloop van tijd niet meer werkte. De kabels gaan eerder weg omdat de indeling van de kamer oid veranderd en ze dan te lang of te kort zijn dan dat ze niet meer werken.

Als het bij jou wel telkens gebeurd dat de kabel niet meer werkt dan moet je eens kijken of er met het knijpen misschien iets mis gaat telkens of dat je hele slechte kwaliteit kabels hebt.
De foute aanname ging over het gebruik van soepele kabel voor vaste bekabeling.

En het feit dat jij RJ45's aanknijpen wilt verdedigen zegt voor mij voldoende over jouw inzichten.
Jouw argumenten lijken sterk op wat rokers altijd roepen over hun opa die 95 geworden is en altijd gerookt heeft, dus roken kan onmogelijk slecht voor je zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Farmerwood schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:26:
Ik neig naar de laatste omdat dit me de vrijheid biedt om wellicht ook meerdere kleuren te gebruiken om onderscheid te maken tussen bv POE aansluiting en 'gewone' aansluiting.
Ik kan je aanraden om hier geen rekening mee te gaan houden. Over 3 jaar wissel je bv van switch waarbij alle poorten POE hebben en dan kun je overal de kleuren van gaan aanpassen. Of je wisselt wat poorten en het klopt al niet meer met de kleuren. Beter is om bij elke poort een nummer te zetten zodat je deze in de meterkast kunt terug vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKagrOaTK1oXgoGEWookjRab6Wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2mSYNAfLC2l853VvXxEo76QQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAn0Mp2ZR7pXIFKIE1r3FhKfrH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9eV8lQ0k90AY7xOGTniFN82h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXYWSVCkYSa2nLeyZsK5FLPme5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGcn8AqgZu30LwxEVNPXj4js.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@DutchKel Even voor mijn beeldvorming, hoe lang is die SFP kabel. 0.5 ?

Ik heb deze besteld.
https://store.ui.com/coll...unifi-sfp-dac-patch-cable
Maar mijn 8 poort switch SFP poortje komt zo ongeveer bij jouw poort 35 uit.
Dat zou dan wel lukken denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
ppeterr schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:01:
@DutchKel Even voor mijn beeldvorming, hoe lang is die SFP kabel. 0.5 ?

Ik heb deze besteld.
https://store.ui.com/coll...unifi-sfp-dac-patch-cable
Maar mijn 8 poort switch SFP poortje komt zo ongeveer bij jouw poort 35 uit.
Dat zou dan wel lukken denk ik.
Die is inderdaad 50cm

[ Voor 34% gewijzigd door DutchKel op 20-02-2021 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
DutchKel schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:06:
[...]

Ze zijn allemaal 25cm. Zie de foto hieronder welke het exact zijn.
[Afbeelding]
Ik doel op de SFP+ cable. Maar die is dus 0.5 zo te zien.

Eigenlijk kunnen die patch kabeltjes dus naar 0.15, tenmiste dat lijkt netter.

[edit] of 0.22 - Mooi :)

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

[ Voor 14% gewijzigd door ppeterr op 20-02-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

DutchKel schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:38:
[...]

Ik kan je aanraden om hier geen rekening mee te gaan houden. Over 3 jaar wissel je bv van switch waarbij alle poorten POE hebben en dan kun je overal de kleuren van gaan aanpassen. Of je wisselt wat poorten en het klopt al niet meer met de kleuren. Beter is om bij elke poort een nummer te zetten zodat je deze in de meterkast kunt terug vinden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik snap wat je bedoeld, maar ik vermoed dat @Farmerwood nu al wel een indeling in zijn hoofd heeft hoe hij het een en ander wilt gaan aansluiten.

Voor beide is wat te zeggen, ik kies straks ook voor gekleurde keystones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 16:49:
[...]
Ik snap wat je bedoeld, maar ik vermoed dat @Farmerwood nu al wel een indeling in zijn hoofd heeft hoe hij het een en ander wilt gaan aansluiten.

Voor beide is wat te zeggen, ik kies straks ook voor gekleurde keystones.
Ik heb idd al een redelijk plan voorogen en ben ook niet van plan om binnen enkele jaren de switches etc te wijzigen.
Maargoed de insteek van mijn vraag was vooral hulp bij het kiezen van de juiste keystone. Ik kom er nog niet uit.

Heb momenteel boodschappenmandjes gevuld bij SanderV en Elektramat voor verschillende andere producten, dus zit daar vooral even te kijken. De eerste lijkt helemaal geen keystones te verkopen en bij Elektra at zijn de verschillen me onduidelijk. Zelfs binnen 1 merk...

[ Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 20-02-2021 17:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Farmerwood schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:56:
[...]

Ik heb idd al een redelijk plan voorogen en ben ook niet van plan om binnen enkele jaren de switches etc te wijzigen.
Maargoed de insteek van mijn vraag was vooral hulp bij het kiezen van de juiste keystone. Ik kom er nog niet uit.

Heb momenteel boodschappenmandjes gevuld bij SanderV en Elektramat voor verschillende andere producten, dus zit daar vooral even te kijken. De eerste lijkt helemaal geen keystones te verkopen en bij Elektra at zijn de verschillen me onduidelijk. Zelfs binnen 1 merk...
Zoiets als je geen kleurtjes wilt: http://www.kabelmeister.d...-Digitus---DN-93615-.html

En zoiets als je wel een kleurtje wilt: http://www.kabelmeister.d...mt--500MHz--wei--rot.html

En nog meer kleurtjes: http://www.kabelmeister.d...r+keystone+wei%DF&x=0&y=0

Die site is net een speelgoed winkel, wat een lage prijzen :+

http://www.kabelmeister.d..._19--Netzwerktechnik.html

Allebei CAT6A en te monteren zonder speciaal gereedschap.

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 20-02-2021 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Maar het is toch zo dat je switch weet wanneer hij aangesloten staat met een device wat POE nodig heeft.

Tenzij je kleurtjes heel leuk vind, zou ik mij daar niet zo druk over maken :)
Active PoE switches have auto-sensing PoE ports and they can detect whether the connected device is a PoE device or not. When the PoE ports are connected with non-PoE devices like computers or laptops, the PoE switch will detect it as not having PoE capability and interact with it as if it were a regular switch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ppeterr schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:06:
Maar het is toch zo dat je switch weet wanneer hij aangesloten staat met een device wat POE nodig heeft.

Tenzij je kleurtjes heel leuk vind, zou ik mij daar niet zo druk over maken :)

[...]
Wel eens met een vrouw samen gewoond die 3x per week de indeling aanpast en dus ook klakkeloos alle stekkers overal uittrekt? Die zegt doodleuk ‘ja hoe weet ik nou wat er wel en niet zomaar uit kan’… dus straks alles wat rood is laten zitten (besteld bij aannemer al het schakelmateriaal rood :9 )

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ppeterr
Toppe schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:08:
[...]

Wel eens met een vrouw samen gewoond die 3x per week de indeling aanpast en dus ook klakkeloos alle stekkers overal uittrekt? Die zegt doodleuk ‘ja hoe weet ik nou wat er wel en niet zomaar uit kan’… dus straks alles wat rood is laten zitten (besteld bij aannemer al het schakelmateriaal rood :9 )
Ja, eigenlijk wel......die woont nu ergens anders :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ppeterr schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:09:
[...]

Ja, eigenlijk wel......die woont nu ergens anders :)
Geprobeerd. Ook daar luistert ze niet naar :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:00:
[...]

Zoiets als je geen kleurtjes wilt: http://www.kabelmeister.d...-Digitus---DN-93615-.html

En zoiets als je wel een kleurtje wilt: http://www.kabelmeister.d...mt--500MHz--wei--rot.html

En nog meer kleurtjes: http://www.kabelmeister.d...r+keystone+wei%DF&x=0&y=0

Die site is net een speelgoed winkel, wat een lage prijzen :+

http://www.kabelmeister.d..._19--Netzwerktechnik.html

Allebei CAT6A en te monteren zonder speciaal gereedschap.
Vergeet die kleurtjes maar even, want dat dat zorgt zo nog voor wat echtscheidingen. :+

Het gaat me dus vooral om de specs van die dingen en wat de A/B/C-merken zijn.
Zag hier een paar keer Digitus voorbij komen. Daar heb ik zelf een B/C associatie mee, maar wellicht geldt dat niet voor keystones.

Voorbeeld: Het merk Panduit, dat bij Elektramat op de site staat, heeft maar liefst 168 verschillende keystones op de website staan voor CAT6A. En dan zelfs 206 voor CAT6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Farmerwood

Ik heb ook een aantal dagen rondgeklikt zoals jij nu doet, en heb simpel de knoop doorgehakt. En ik denk dat ik iets gemiddeld goed heb aangeschaft :) Vandaag kwam het binnen, volgende maand sluit ik de boel aan en kom ik er op terug of het een fantastische koop was :)

https://www.amazon.nl/del...ule&qid=1613848608&sr=8-1

Gaat hier in geklikt hoop ik

https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s01?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 09-09 21:30
Farmerwood schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:02:
[...]

Vergeet die kleurtjes maar even, want dat dat zorgt zo nog voor wat echtscheidingen. :+

Het gaat me dus vooral om de specs van die dingen en wat de A/B/C-merken zijn.
Zag hier een paar keer Digitus voorbij komen. Daar heb ik zelf een B/C associatie mee, maar wellicht geldt dat niet voor keystones.

Voorbeeld: Het merk Panduit, dat bij Elektramat op de site staat, heeft maar liefst 168 verschillende keystones op de website staan voor CAT6A. En dan zelfs 206 voor CAT6...
Digitus keystones teruggestuurd omdat ik tegelijkertijd ook toolless keystones van Renkforce binnenkreeg. Die waren stukken prettig en sneller om mee te werken. Ik heb slechts één type van Digitus in mijn bezit gehad dus kan niet over alle variant spreken.
Overigens heb ik wel een 19 inch rack en patchpanel van Digitus.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Peutpeut schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:07:
[...]

- Zorgen dat je met twee personen bent, één trekt aan de veer, de ander voert op
- Glijmiddel (voorbeeld, hele goede ervaringen mee)
- Geen tape gebruiken

MIjn werkwijze:
De veer die je beschrijft komt bekend voor. Door het oog passen inderdaad niet alle aders, bij het trekken van twee CAT6 kabels doe je per kabel twee aderparen door het oog, de andere knip je af. Je stript dus de twee kabels totdat je de gekleurde aders zichtbaar hebt, circa 20 cm. Dan gaan er per kabel 4 aders door het oogje. Draai die aders dan om elkaar heen, één paar tegelijk, het tweede aderpaar draai je dan in tegengestelde richting. Flinke dot glijmiddel erop en smeer de gehele kabel in terwijl deze wordt opgevoerd.

Dit ziet er dan zo uit:
[Afbeelding]

Vwb de COAX kabel is het een vergelijkbaar verhaal maar mijn ervaring is dat deze iets kwetsbaarder is. Strippen totdat je de koperen kern hebt, door het oog heen en dan om zichzelf heen draaien. Zo heb ik een oude COAX kabel gebruikt om een trekveer in een leiding te krijgen om er vervolgens twee CAT6 kabels doorheen te krijgen.
Helaas. De bochten met de flexibele geribbelde buis zijn een drama. Trekveer, kabel glijmiddel, een CAT5E kabel (dunner dan de CAT6 kabel), met z'n tweeën werken, het mocht niet baten. Ik zou hooguit nog een zeer dunne COAX (3,7mm diameter) kunnen overwegen, maar gelet op de afstand, signaalverlies en kans op storingen wil ik die kant niet eens op.

Ik heb daarom besloten om er vanaf te zien en gewoon een CAT6 kabel te trekken, net als door de andere leidingen. Voor het incidentele Live TV kijken op die ene kamer biedt Ziggo Go ook uitkomst; op TV te bekijken met Andoid TV of gestreamd via Chromecast.

Daarmee kom ik uit bij het volgende:
- TP-Link Deco 3-pack setje (gekocht)
- 2x TP-link unmanaged switch 5 ports (gekocht)
- 1x TP-link unmanaged switch 8 ports (gekocht)
- UTP-kabel Belden Cat.6 grijs 7965E (gekocht)
- 1x Desktop CAT6 Patch Panel 8 ports (keystone gebruik?)
- 5x CAT6 keystone (niet afgeschermd; aansluiting 1: LSA)
- 3x Rutenbeck CAT6 (enkel) basiselement WCD (stekker schuin is beter dan recht?)
- 3x GIRA afdekplaat WCD RJ45 (enkel)
- UTP-kabel Cat.6 Belden OSP6U (waterdicht / grondkabel)
- aantal korte patchkabels

Een patch panel met keystones leek me handiger\makkelijker met het aansluiten van de diverse stugge kabels. Voor de niet gebruikte ports konden meen ik dummy keystones (Ali?) gebruikt worden ter opvulling. [Edit] heb volgens mij eentje zonder keystone gelinkt.

Het enige dat minder netjes is, echter wel erg praktisch, de switch aansluiting in de woonkamer. Precies op de locatie van de wall-mounted switch zit een gat in de vloer. Dat gat kan ik gebruiken om via de kruipkelder een CAT6 kabel te laten lopen naar de meterkast. Dat is ook de reden voor de waterdichte CAT6 kabel. De kabel komt niet op de grond te liggen, maar omdat de kruipkelder toch koud/vochtiger is leek een dergelijke kabel raadzaam.

Ik zit er aan te denken om een keystone te monteren waar de CAT6 kabel uit de vloer komt, zodat vanaf dat punt met een korte patch kabel naar de switch gewerkt kan worden. Een patch kabel is immers flexibeler en hoe minder stugge kabel boven de grond, hoe minder kans op kabelbreuk?!

Of heeft iemand een beter idee? :) P.S. de plek waar de kabel uit de vloer komt is aan het zicht onttrokken.

Ik heb ook maar een goedkoop tool setje gekocht, zodat ik beschik over een LSA punch down tool, kabelstripper, kabeltester en een tang. Het is allicht niet het beste spul, maar veel stekkers zal ik niet hoeven te knijpen lijkt me. Voor de LSA tool moet goed zijn werk doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Koop een opbouwdoosje voor die keystone bij de switch.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DutchKel
Ik wil een aantal mensen bedanken voor de tip om met een witte krimpkous de zwarte buitenkabel wit te maken. Ik vind het er prima uit zien zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbJHKVnx-2GP7FoUHz_quua4k1o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvi6eLGI7RT9ZoPFjLAr8O5o.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XuMkthhR0t1gn0NKEKDNlWAGB7I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/12o9teHhOPg3sX5HhdONtsiS.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:29
Netwerk 3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17bxVo83TrxWFMql8CPO7xulsVs=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pA32XYmjVhF9eeNKPtg5fOaw.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJZQS93djZNB-fBm3Zkxc1GYJns=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CiD7elAwQ8lbzIeeYHHZgiiU.jpg?f=fotoalbum_small

Schoonouders verhuis dus weer nieuwe kabels trekken :).

2 x camera (poe)
1 x tv beneden
1 x printer boven

En gezien ik toch ruimte overhad de wan ook maar doorgetrokken naar het wand paneeltje 😆.

Gewoon simpel cat5e en patch doosje en keystone's is van dlock.

Had nog 2 meter goot liggen maar dat was aan de krappe kant dus die nog een keer vervangen (of niet).

Zoiezo wordt de wcd nog verplaats zit nu namelijk nogal bagger aangesloten. Daarbij moet er nog een plankje komen voor de nas aangezien die nu los op de grond staat. Maar dat fixen we wel zodra we de zonnepanelen gaan leggen want dan moet de kast toch omgebouwd worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gert456
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:29
ppeterr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:55:
[...]

Wat hierboven staat, is wat ik heel graag zou willen kunnen maken. Maar helaas, ik beperk mij tot:

https://www.amazon.nl/gp/...smid=A17D2BRD4YMT0X&psc=1

Heb dat op het oog om straks in een 36cm diepe meterkast te plaatsen.
Hier komt mijn udmp - switch en patch paneeltje in.
Ik heb geen aandelen, maar maak voor de muurbeugel nog maar even ongegeneerd reclame voor de Millennium Wall Rack van thomann.nl. Is een kwart van de prijs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Gert456 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:21:
[...]

Ik heb geen aandelen, maar maak voor de muurbeugel nog maar even ongegeneerd reclame voor de Millennium Wall Rack van thomann.nl. Is een kwart van de prijs...
Ik heb die andere ondertussen al binnen gekregen. Maar goed dat je deze ook noemt. Zal niet onderdoen voor wat ik heb liggen nu, en voor een mooi prijsje ook nog eens.

Het enige wat ik als nadeel zie, is dat de achterzijde redelijk afsluit. Ik ga voor een 3U, UDMP met daartussen een patch panel, en een 150W switch aan de achterzijde. Monteer hem met wat ruimte tussen muur en achterzijde van het ophangsysteem zodat er wat lucht stroming is....maar goed, desalniettemin ziet het er goed uit die Milenium wall rack.

[ Voor 27% gewijzigd door ppeterr op 22-02-2021 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreddyV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09-2023
Lurker gaat ook maar eens posten hier 🙈

Dik anderhalf jaar geleden hebben we ingetekend op een glasvezel project in onze regio. Allerlei uitstel aan alle kanten, geen idee waarom het allemaal zo lang heeft geduurd... afgelopen maandag was het zo ver en is ein-de-lijk ons fibre modem aangesloten.

We zijn van 7/1 naar een 100/100 verbinding gedaan. Netflix eindelijk op goede kwaliteit, alle overige streaming ziet er nu ook eindelijk uit zoals het hoort. Ik ben er blij mee.

Zoals de meterkast voorheen was, ik heb het flink laten verslonzen gezien ik wist dat glas eraan kwam, en tussendoor heb ik wat extra kabel naar boven moeten trekken omdat mijn thuiskantoortje wisselde van kamer. Maar omdat ik uiteindelijk weer terug ga naar de oorspronkelijke kamer heb ik de oude kabel laten hangen. Garantie voor een zootje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZJ8vjE0fS3thIfF5QtYlMasru4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgX5iBON7Mi2OwXmHK5V4uzE.jpg?f=fotoalbum_large

Nu er een nieuw modem in de meterkast hangt heeft de installateur de kabelt met tiewraps bij elkaar gebonden zodat ze een beetje netjes met een lusje weghangen uit beeld. Uiteraard is dit niet de uiteindelijke situatie waar ik heen wil, het is werkbaar maar voor mij niet netjes genoeg. Het oog wil ook wat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VoxpPrbkliRqZ8gVo3Zd0gnq-qs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSSH0QIcPVcQ72nCgHe9yMq3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

De een zet een honkbalknuppel naast de voordeur... jij hangt een mes in je meterkast? Of wat hangt daar?

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 11:51

larshack

Zonder melk en suiker

Sircuri schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:31:
De een zet een honkbalknuppel naast de voordeur... jij hangt een mes in je meterkast? Of wat hangt daar?
Volgens mij zijn het keycords :)

edit: never mind, je bedoelt dat ding in het midden bij de zekeringen denk ik. Dacht dat je die dingen rechts bedoelde.

[ Voor 19% gewijzigd door larshack op 24-02-2021 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreddyV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09-2023
Sircuri schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:31:
Haha scherp, is een zaag die daar al zo lang hangt dat ik hem zelf niet meer zie. Zal hem opruimen waar hij wél hoort voor de volgende foto 😂

• nero355

nero355

FreddyV schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:44:
Haha scherp, is een zaag die daar al zo lang hangt dat ik hem zelf niet meer zie. Zal hem opruimen waar hij wél hoort voor de volgende foto :+
Freddy... met een zaag... hmm... VERDACHT!!! }) :P :+
FreddyV schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 23:19:
Dik anderhalf jaar geleden hebben we ingetekend op een glasvezel project in onze regio. Allerlei uitstel aan alle kanten, geen idee waarom het allemaal zo lang heeft geduurd... afgelopen maandag was het zo ver en is ein-de-lijk ons fibre modem aangesloten.

We zijn van 7/1 naar een 100/100 verbinding gedaan.
:o Dat moet effe schrikken zijn geweest! :D _O-

Gefeliciteerd man! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Farmerwood schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 20:02:

Eerst een model paneel kiezen, dan blijven er nog maar een paar opties over die passen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 11:02
Even een klein modje gedaan aan mijn Supermicro case zodat deze matcht met de de UniFi gear, morgen gaat vermoelijk de kap erweer op, hij is gister gespoten en ligt voor nu even zo in het rack, morgen komt er ook geheugen voor deze machine binnen (uit Amerika), Supermicro badge komt er op een later moment weer op, eerst de verf goed uit laten harden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJ8D018CDahHaUHtZBD7zJm-zHQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvVcyXPiT7Mrb6SYABE5UI4S.jpg?f=fotoalbum_medium

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54
reinoudkil schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:54:
Echt ongelofelijk die debielen die van die verrekte ribbel buizen gebruiken.
Heerlijk dat ik tijdens de bouw heb afgedwongen, alleen gladde buis van minimaal 3/4 dikte, dat scheelt echt de wereld...
Ja dacht ik ook afgesproken te hebben. ik heb 3/4 aangegeven minimaal. Hebben ze het laatste stuk (vanaf plafond) gewoon 5/8 gebruikt. En daar kwam ik dus achter nadat mijn muren gestuct waren.

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
LightStar schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:56:
Even een klein modje gedaan aan mijn Supermicro case zodat deze matcht met de de UniFi gear, morgen gaat vermoelijk de kap erweer op, hij is gister gespoten en ligt voor nu even zo in het rack, morgen komt er ook geheugen voor deze machine binnen (uit Amerika), Supermicro badge komt er op een later moment weer op, eerst de verf goed uit laten harden!

[Afbeelding]
Nice!
Ik zie dat je twee Noctua's gebruikt; zijn deze voor aanvoer en heb je bovenin ook nog fans hangen voor afvoer?
Staan ze altijd aan of worden ze aangestuurd door een controller o.i.d.?
Heb je de gehele binnenkant van de kast bekleed met dat foam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 11:02
JeeEs schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:30:
[...]

Nice!
Ik zie dat je twee Noctua's gebruikt; zijn deze voor aanvoer en heb je bovenin ook nog fans hangen voor afvoer?
Staan ze altijd aan of worden ze aangestuurd door een controller o.i.d.?
Heb je de gehele binnenkant van de kast bekleed met dat foam?
Klopt onderin worden er middels 2x 60mm lucht aangezogen en bovenin de case zitten er 4x120mm als afvoer, deze zijn geconnect aan een Zalman fancontroller, de fronts staan op full speed (niet hoorbaar) en de top zijn redelijk laag afgesteld.

De gehele kast is inderdaad bekleed met geluids dempende matten.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:12
Na jarenlang meegelezen te hebben, had ik afgelopen weekend eindelijk de kans om de hier opgedane kennis in praktijk te brengen! Een familielid heeft een nieuw huis betrokken en vroeg mij om het thuisnetwerk aan te leggen. Geen vooraf plaatjes dus, wel een aantal plaatjes van het proces en het eindresultaat. Disclaimer: het had nog wel strakker gekund, maar het moest in 1 dag en de avondklok kwam in zicht >:)

Aan het eind van de ochtend waren er 8 kabels getrokken (CAT6), waarvan 2 door 1 leiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiyN5zpuyPz4RS8IGyt-WdFgZTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HzNFN0kYA3MLUwkSLyvBuMgV.jpg?f=fotoalbum_large

Afmonteren op dit kleine 8-poorts patchpaneeltje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEitUrDoZN6N9FG6hXgvHnjIh28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbpXeZPznj2qWWgDafsbnTCc.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de andere kant op een 4-tal WCD's, waarvan dus 1 dubbele (jammer dat die niet altijd op dezelfde hoogte uitkwamen als de elektra-WCD's):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kC6DOSzrNmwXBgx73AvIjECI9tM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sYGjt6RBYljlzFSUtt0zxzOO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6aApG4P_8345AyZU1dsjmzn1ss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AwtG2BZXWtrRtootbTjTI3aQ.jpg?f=fotoalbum_large

En op beide overlopen een pricewatch: Ubiquiti UniFi AC In-Wall
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QppY82CE4VJM44fDarY-HdvLmZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CuhIewjXftYIUXjA5XLc3cHY.jpg?f=fotoalbum_large

Tenslotte afwerken in de meterkast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiJzyFLzlF_Ug5xREWvb7vZkYRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIeJGJN6lhgMCXqi3p6F3EaF.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf het patchpaneel naar een pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIhstZSjhLNywGaI5lzKr1_ujj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QGFlxo6F0rI05F8GELOz4iI.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt als een trein, en de 'klant' was erg tevreden met het eindresultaat!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUakOc_N8XFZm-AE-F564Bka1-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeSTLIeo0CHOTb0iE9IirGl6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Nou, ik vind dit verdomd netjes uitgevoerd!!

Signature van nature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Netjes gedaan idd.

Wel echt zonde dat die loze leidingen niet gewoon in hetzelfde frame gezet zijn als de wcd's. Helemaal bij die ene die niet eens in 1 lijn zit. Degene die dat gat geboord heeft was echt totaal niet geinteresseerd in het werk wat hij aan het doen was...

Busch-Jaeger Balance SI lijn?
Wat heb je gebruikt om de kabel in de inbouwdozen te monteren?

[ Voor 14% gewijzigd door Farmerwood op 25-02-2021 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Farmerwood schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:00:
Netjes gedaan idd.

Wel echt zonde dat die loze leidingen niet gewoon in hetzelfde frame gezet zijn als de wcd's. Helemaal bij die ene die niet eens in 1 lijn zit. Degene die dat gat geboord heeft was echt totaal niet geinteresseerd in het werk wat hij aan het doen was...
Dat laatste merk je maar al te vaak.... Wel handig als je ooit nog zo'n wallmount AP met ingebouwde switch wilt plaatsen. Die passen nooit op een dubbel raamwerk.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Bij mij werd als een no go neer gezet. Loze leiding altijd apart omdat ze niet weten wat erin komt. Ik vond het ook jammer. Strakker als het in een zit.

Ik teken nergens meer voor

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 11:34
Quakie schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:38:
Bij mij werd als een no go neer gezet. Loze leiding altijd apart omdat ze niet weten wat erin komt. Ik vond het ook jammer. Strakker als het in een zit.
Ja de leiding wel los, maar die kan prima in z'n eigen WCD-gat uitkomen die dan toevallig achter hetzelfde raampje zit als de andere WCD's. Nou mag dat de pret niet drukken, zo heb ik zelf ook een raampje dat scheef zit omdat iemand niet recht geboord heeft*, zetten er een mooi plantje neer en leren er mee leven.

offtopic:
* Ik merk het op bij het boren, "Maakt u zich geen zorgen meneer, dat komt bij het afmonteren wel". Bij het afmonteren: "Dan had u dat eerder moeten zeggen, nu kan dat echt niet meer". Top...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• nero355

nero355

Ik vind dat model met zo'n schroef boven de aansluitingen echt zo vreselijk lelijk... :/

Mocht je ze ooit nog wisselen koop dan effe een model die de schroef achter het plastic plaatje heeft zitten, zoals deze : https://www.netwerkkabel....003-verticale-invoer.html d:)b

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• stingone
  • Laatst online: 14-04-2024

stingone

stingone

Na oplevering van ons nieuwbouw huis er een extra groepenkast bij geplaatst en alle kamers voorzien van aansluitingen. Ik had de ruimte om er een 10 inch patchkast in te hangen en hier ook de glas naar lan van kpn in weg te werken. Daarnaast een 10x switch van unifi Edgemax en de edgerouter 6p. Acces points zijn de unifi nanohd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpMU0keVX3O5hmlBo86vgReUoOg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mzBZunsxrfrGHVDtqp4aOLHV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZKGo3lMwgfDGuVMBtFvAoF0yT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWBHbpmlhl2i6FG86DnvUGlu.jpg?f=fotoalbum_large

Aopen Ak73Pro (a) - AMD XP 1800 + - Aopen Geforce 2 Gts 32 DDR - 512 SDRam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Boemklaas schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:24:
@RobertMe

De kabel moet inderdaad in allerlei krappe bochten komen en wil ik ook door een leiding trekken maar dan moet ik dus voor de stranded variant gaan (flexibele kern).

Dan gaat het een gewone utp cat 6 worden, die zal dan prima voldoen voor de komende jaren denk ik!

Ik ga toch nog voor een simpel setje gereedschap gezien ik sommige kabels die hier al in huis lopen wel wil vervangen op den duur (de rj45 stekker dan), van best een aantal is het klipje afgebroken.
Vergeet niet dat je voor stranded (eigenlijk alleen bedoelt voor "aansluitkabel") ook andere connectoren nodig hebt om hem goed af te werken.
Pagina: 1 ... 70 ... 124 Laatste

Let op:
Je mag best iets anders posten dan alleen plaatjes, maar houd het wel on-topic. Wil je lekker slap ouwehoeren? Je mag je vraag (ook) stellen in de NT kroeg. In dit topic willen we het graag serieuzer houden.
Reageren op iemand zijn set-up en daar wat over vragen is dus geen probleem, zolang het maar ontopic is.

NT Kroeg v0.1

Dit topic gaat over de LAN kant. Omdat dit vaak ook in de meterkast zit en vanuit daar ook vragen ontstaan is er inmiddels een apart topic. Dus vragen omtrent de elektrische kant van je afwerking:
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2