Toevallig heb ik een hele batch aan USB apparatuur van UGreen, en werkt allemaal prima. Ik heb een aantal TV's waar ik met toetsenbord/muis op wil werken, en met zo'n USB switcher kan ik dat met een simpel knopje wisselen zonder moeite.RobertMe schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:34:
Bij wat je uit China haalt ligt het uiteraard ook gewoon aan wat je er vandaan haalt. Uit China heb je natuurlijk net zo goed merk spul en gaat het dus ook om een naam etc. Een OnePlus was eerst ook een raar Chinees merk en behoort nu "tot de gevestigde orde", Xiaomi doet op veel vlakken mee, etc.
Ga je kijken op sites als AliExpress zie je ook daar wel wat "merk" spul. Op vlak van kabels, randapparatuur etc kom ik bv Ugreen nog wel eens tegen, maar die zullen verder niet (internationaal) bekend zijn.
Wat mij betreft kan het dus zeker de "gok" waard zijn om via een AliExpress te bestellen. Over het algemeen is het spul wel in orde, en als dat niet zo blijkt te zijn krijg je waarschijnlijk een refund.
Ook hangt mijn scherm/Mac daar aan en de doorvoersnelheid is prima. Kost echt een fractie van gelijksoortige dingen in NL webshops
Ook heb ik een stuk of 11 deursensors in huis die al eeuwen prima draaien; op Nederlandse shops zijn die 30 per stuk (mijn eerste 2 waren uit NL) en nu heb ik er dus 9 bij besteld voor 90 eu. Dat is 1/3e van de prijs!