[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 44 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
@Orion84 Skibox op de trekhaak.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat is een alternatief ja, mits je ski's daarin passen. Met drie kinderen zal het in elk geval geen optie zijn om ze in de auto te vervoeren, aangezien er dan geen deel van de achterbank / skiluik plat kan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
BreadFan schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:59:
Qua accomodatie weet ik het niet, maar Mellau/Damuls is goed aan te rijden. 830km van Utrecht. En niet te veel zwarte pistes, prima voor beginnende skiers.
Dan moet je wel in Damuls zitten, ben een keer in Mellau geweest en vond dat steeds een gedoe om bij het grote deel van het gebied te komen. Als je om exact 15u terug moet zijn om de kinderen op te halen niet heel relaxed skiën.

Dat gezegd hebbende: ben ik de enige die weinig relatief betaalbare appartementen op Booking kan vinden? Mellau/Damuls amper iets, ook het Zillertal is minder dan 3500 voor de krokusweek niet te doen lijkt het.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Nu online
@hoevenpe Zillertal moet je over hun eigen site doen. https://www.zillertal.at/buchen/unterkuenfte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
SkiFan schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:57:
Zillertal moet je over hun eigen site doen.
Bedankt voor de tip.

Even snel gekeken, voor een gezin is het aanbod ook daar erg beperkt. Krokus valt dit jaar tegelijk onze oosterburen, een appartement met 2 slaapkamers voor 5 personen was in voorgaande jaren gevoelsmatig makkelijker te vinden.

Los daarvan: wie betaald in hemelsnaam 10k+ voor een weekje, zou dat echt verkocht worden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Nu online
Daarom boek ik altijd nog voor de zomervakantie. Had een erg fraai appartement voor 5 in Bourg St Maurice voor 1100€. Mensen vinden dat vreemd, maar het geeft me dan maximale keuze.

Wat je kunt doen, is net buiten het skigebied zoeken. Zillertal is dat lastig, maar zat andere plekken waar dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
SkiFan schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:42:
Wat je kunt doen, is net buiten het skigebied zoeken. Zillertal is dat lastig, maar zat andere plekken waar dat wel kan.
Gelukkig in de zomervakantie een appartement in de buurt van Lermoos aangeklikt, met gratis annuleren tot januari genoeg tijd om iets beters te zoeken.

Normaal werkt dat perfect, maar grote kans dat het dit jaar ipv 100km+ aaneengesloten toppiste afwisselend een dagje Berwang en Ehrwalder Alm wordt. Niets mis mee op zich, gewoon opvallend dat alles nu al vol lijkt te zitten of meer dan 4k per week kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Nu online
Ja, valt me inderdaad ook op. Oostenrijk is de afgelopen jaren rap duurder geworden, daar waar ik dat in Frankrijk veel minder zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Ach ja, het geld vliegt je zak uit met wintersport, dit is mij inmiddels ook wel opgevallen. :+
Gelukkig hadden wij al in de zomer een week in december geboekt in Lofer. We zitten op 5 minuten lopen naast de skilift maar als je nu nog wat zoekt dan zal de prijs wel aanzienlijk hoger uitvallen.

Het lessen gaat wel steeds beter, inmiddels heb ik ook mijn eigen schoenen maar gekocht omdat die huurdingen van Snowworld veel te breed zijn voor mijn voet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:51

ZieMaar!

Moderator General Chat
SkiFan schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:16:
Ja, valt me inderdaad ook op. Oostenrijk is de afgelopen jaren rap duurder geworden, daar waar ik dat in Frankrijk veel minder zie.
Ik denk dat dat de invloed van Polen is, die zijn met veel en hebben geld, maar gaan niet naar Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ben aan het kijken naar het volgen van wat lessen op een rollerbaan. Op dit moment ben ik een keer of 7 op wintersport geweest. Ik ben zeker geen talent :P Ik kom nu wel redelijk zelfverzekerd de rode piste af, dus daar ben ik blij mee. Zodra het lastig wordt (dus veel heuvels/moguls) dan vind ik het toch erg lastig, ik denk ook wel een gebrek aan techniek. Die techniek wil ik dus wat bijspijkeren.

Nu vraag ik me vooral af wat handig is. Hier in de buurt vragen ze bij het boeken om je niveau, wat ik dus lastig inschatten vind. Daarnaast moet ik beslissen of ik een pakket wil afnemen of losse lessen, maar ik heb niet echt een idee hoe snel ik m'n techniek wat verbeter.

Daarnaast qua materiaal: is het handig om mijn eigen skischoenen en ski's te gebruiken? Of alleen eigen skischoenen bijvoorbeeld?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wmb altijd eigen schoenen als je die hebt. Ik zou niet met m'n eigen ski's op een rollerbaan gaan staan maar het kan natuurlijk wel. Niveau: gewoon toelichten wat je hier aangeeft er zijn geen officiële "niveaus".

Mijn mening: techniek verbeteren doe je door goede instructie en oefeningen waarbij je gecorrigeerd wordt als je de oefening niet goed uitvoert. (Een reeks) lessen dus. Idealiter ga je tussentijds zelf ook nog wat skiën anders is (bijv.) 1 uur in de week erg weinig en ben je meer bezig om wat zelfvertrouwen en gevoel op te bouwen voor je ene week wintersport dan dat je écht progressie aan het maken bent. Oefenen met heuvels/moguls doe je het beste gewoon op echte sneeuw want een rollerbaan of borstelbaan voelt daarin zo wezenlijk anders dat het lastig is er echt handigheid mee te krijgen. Een betere basistechniek helpt uiteraard wel en maakt je flexibeler (beter aanpassingsvermogen) en zekerder op moeilijker terrein.
Pagina: 1 ... 43 44 Laatste