[Vakantie] Het Grote 2019/2020 Wintersport topic! Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-04 15:28

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:43

Matis

Het Grote 2019/2020 Wintersport topic!

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Spacer.gif
Het Grote Wintersport topic!
Welkom in Het Grote 2018/2019 Wintersport ervaringen- en discussie-topic!

Heb je al jarenlange wintersportervaring, gezellige bestemmingen, goede tips of mooie aanbiedingen en wil je dat graag delen? Of ben je een beginneling en weet je niet wat je kunt verwachten en waar je moet beginnen met zoeken? In dit topic proberen we elkaar te helpen.

Heel veel plezier in dit Grote Wintersport topic!
(School)vakanties Europa 2019-2020
Een overzicht met de (meeste) schoolvakanties in Europa voor dit seizoen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wintersport.nl/weblog/3/53254.jpg?w=800
https://www.wintersport.n...tersportseizoen-2019-2020

Op Wintersporters.nl hebben ze deze gegevens weer gekoppeld aan het aantal wintersporters per land en een mooi grafiekje gemaakt van de verwachtte drukte per week. Wat meer gedetailleerdere informatie vind je in het topic zelf.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wintersport.nl/weblog/3/53243.jpg?w=800

Sneeuwval in de Alpen

Historie afgelopen 3 dagen uur
Afbeeldingslocatie: http://i0.fast-sfc.com/images2/alpssnowlast3days.cc23.jpg

Historie afgelopen 7 dagen
Afbeeldingslocatie: http://i0.fast-sfc.com/images2/alpssnowlast7days.cc23.jpg

Verwachting 0-3 dagen
Afbeeldingslocatie: http://i0.fast-sfc.com/images2/alpssnownext3days.cc23.jpg

Verwachting 3-6 dagen
Afbeeldingslocatie: http://i0.fast-sfc.com/images2/alpssnownext3to6days.cc23.jpg

Of kijk op:
Indoorbanen in of in de omgeving van Nederland
Nederlandse aanbieders van groepsreizen
Nederlandse budgetreizenaanbieders
Tips
havana schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:40:
En misschien voor de nieuwelingen nog wat praktische tips wanneer je met één van bovenstaande organisaties boekt:

• Kijk niet teveel naar aanbiedingen. Deze gelden vaak in onmogelijke perioden en bovendien komen er altijd een hele set kosten bij. Denk hierbij aan: toeristenbelasting, kosten extra dag skipas, kosten 'grote' skipas, boekingskosten, bagagedepot, brandstoftoelage, toelage voor bepaalde opstapplaatsen, evt. annuleringsverzekering, evt. reiskostenverzekering, evt. materiaalhuur, evt. skiles. Reken op minimaal 80 € bovenop de aanbiedingsprijzen.
• Verwacht geen topkwaliteit. Vooral in Frankrijk hebben de huisjes vaak een nogal brakke kwaliteit. De reisleiding ter plaatse zijn vaak studenten die niet bepaald uitblinken in service.
• Trap niet in 'voedselpakket' aanbiedingen. Het is veel goedkoper zelf wat basics mee te nemen.
• Ga je met eigen vervoer? Vaak krijg je maar 35 € p.p. terug. Voor een gemiddelde benzineauto moet je op en neer naar Frankrijk zo'n 250 € reserveren (tol & benzine). Met de bus is dus in de meeste gevallen het goedkoopst. Eventueel kun je nog door Duitsland / Zwitserland rijden, maar zelfs dan ben je nog veel geld kwijt.
• Reizen naar Oostenrijk zijn vaak duurder. Waarom? Het appartementfenomeen is iets van de laatste decennia en komt voornamelijk voor in Frankrijk. Grote organisaties kopen deze complexen massaal op waardoor de prijzen laag zijn. In Oostenrijk zit je vaak in een hotel/pension. Het comfort is hier vaak beter en bovendien zit er vaak ontbijt en/of avondeten bij. Door deze twee factoren liggen de prijzen dus hoger. Door het ontbreken van de massaliteit zijn er over het algemeen ook weinig busreizen naar Oostenrijk.
Gallerij

Afbeeldingslocatie: https://www.korakal.nl/got/kwfl19s.jpg
Flachau door Korokal op 6 februari 2019

La Norma
Les Sybelles door -DG- op 21 januari 2014
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s2RMpDLScKfIRrzAufMRqMmq/full.jpg
Val Gardena door M3rcury op 5 november 2013
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sBnYka2f3pquuflodGLEOQQB/full.png
Val Gardena door M3rcury op 5 november 2013
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ajYneJfFXwofrgvi356elA1I/full.png
Superdevoluy door -DG- in "Het Grote 2008/2009 Wintersport topic!"
Afbeeldingslocatie: http://www.beekhuizen.net/temp/ski/pano_muur_600px.jpg
Portes du Soleil door Wouter in "Het Grote 2008/2009 Wintersport topic!"
Tot slot
Deze topicstart is schaamteloos gekopiëerd :$ veel goede vorige auteurs.. :P

Als je goede input kunt geven, stuur even de (mede)auteurs een DM, dan zetten we je er als medeauteur bij
Wijzigingen
• Initiele versie - Rowdy
• Tags gefixt, afbeeldingen geschaald - Matis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4wIgFMxYntLvxbJaEDoJlB8K/full.jpg
Heb je op- en/of aanmerkingen of wil je graag je foto's terugzien in de gallerij? DM een van de (mede)auteurs!

[ Voor 0% gewijzigd door Matis op 26-08-2019 19:05 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-04 15:28

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Zo, Aangezien ik iig al weer hard aan het plannen ben voor de volgende vakantie, een nieuw topic. Nog geen definitieve plekken, maar waarschijnlijk wel twee keer weg. De vriendin heeft een snowboardcursus in de zomer gevolgt in Landgraaf, net een mooi board op de kop kunnen tikken (Burton Alpha 2, nauwelijks gebruikt, Burton Citizen bindingen en Burton Mint schoenen) tegen een erg mooi prijsje. Dus die is er ook helemaal klaar voor. *O*

Voor het werk hebben we aanbiedingen gekregen voor Gerlos in begin maart, en Kirchberg in eind januari. Bij Gerlos kan ik me nog wat voorstellen (vorig jaar zaten we in Mayrhofen) maar wat moet ik me bij Kirchberg voorstellen? Beetje uitdagend voor alle niveau's en hoe is de aprés ski?

Wordt overigens ook eens hoog tijd dat we de plaatjes gaan vervangen in de TS. Ik heb er al eentje van @korokal gepikt uit het topic van vorig jaar, maar wie heeft er nog goede inzendingen? ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

*O*

Weer één weekje Ischgl met familie en één weekje bestemming nog onbekend met collega’s op de planning staan.

#zinin 8)

Edit: @Rowdy.nl vorig jaar met collega’s in Kirchberg geweest en ons prima vermaakt. Ze hebben er geloof ik niet zo’n massale après ski tempel als de brück’n stadl in Mayrhofen, maar genoeg kleinere clubs/kroegen. Dalafdalingen waren wel wat ijzig aan het eind van de dag maar verder prima vermaakt op de pistes :Y

Kirchberg 2019:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jzSZ6bJHbgWz9pAllIUewuDN/full.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Orion84 op 22-08-2019 10:16 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online
Joepie. Ik heb al geboekt voor een weekje Zell am ziller :)

No signature required.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-04 18:07
Ik had dit jaar gewild, kwam er niet van, maar begint echt te jeuken. Hoe zijn jullie ervaringen met een reis mee als je in je eentje gaat? 1x gedaan als tiener, dat was erg leuk (en een hoop gezuip), maar als volwassene nog nooit. Wintersport tot een paar jaar terug jaarlijks gedaan, dus daarmee kom ik wel weg.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door Pizza_Boom op 22-08-2019 10:48 ]

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-04 16:06

TNO

cake.

Ik ga dit seizoen 3x boarden (en vrouwlief op de ski's). Met de kerst naar Via Lattea, in januari een weekje Whistler O+ en dan in maart met een groepje vrienden Paradiski onveilig maken.
Zeker nu de zomer afloopt en alle boekingen zo'n beetje definitief gemaakt zijn begin ik er weer zin in te krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1240358

Orion84 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:05:
*O*

Weer één weekje Ischgl met familie en één weekje bestemming nog onbekend met collega’s op de planning staan.

#zinin 8)

Edit: @Rowdy.nl vorig jaar met collega’s in Kirchberg geweest en ons prima vermaakt. Ze hebben er geloof ik niet zo’n massale après ski tempel als de brück’n stadl in Mayrhofen, maar genoeg kleinere clubs/kroegen. Dalafdalingen waren wel wat ijzig aan het eind van de dag maar verder prima vermaakt op de pistes :Y

Kirchberg 2019:
[Afbeelding]
Ah Ischgl, wat een toplocatie! Kuhstall altijd leuk. Paznauner Taja ook altijd leuk. Vind je die stripper verkleer als KGB agent daar nog? kwam hem een keer tegen in het dorp, wat een held.

Belastingdizzle kan inmiddels met enig zelfvertrouwen zwarte pistes doen. Holy moly wat wordt het dan leuk. Tochtjes maken, boekels, soms toch op je muil gaan, heerlijk! Ik kan niet wachten

Hier gaan we nog boeken. Volgende week komt de groep van 10 samen. Bestemming: Oostenrijk. Dat staat vast. Nu nog waar heen.

We zijn al in Ischgl en Konigsleiten (Gerlos) geweest. Budget ~800 euro p.p. Welke gebieden raden jullie aan?

Voor degenen hier: Ischgl is echt qua pistes perfect. Nog beter dan Gerlos. De smuggle run naar Zwitserland is ook leuk. Op de piste apart gezet worden door de duane is leuk om mee te maken. Zelf had ik geen ID bij me dus dat was even billenknijpen maar ze zijn niet lastig. de Ischl euro is er wel berucht - het is een duur gebied. Je kan wel lekker goedkoop in Mathon verblijven en dan de skibus pakken. Dat is qua apres ski niet ideaal, maar taxi's zijn niet duur. En wij werden uiteindelijk ook vriendjes met de chauffeur. ooit een keer met 110 120 door die tunnel naar huis gekacheld. Dat was super spannend toen maar de nuchtere ochtend erna toch wel een puntje van kritiek

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1240358 op 24-08-2019 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:32

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb nog geen definitieve plannen, maar wel ideeën. November wellicht een paar dagen techniektraining in bijvoorbeeld kaprun, januari een (of twee) lange weekenden Oostenrijk of Zwitserland, gewoon lastminute boeken op basis van het weer en de sneeuw, in maart een weekje Dolomieten (en dan natuurlijk weer de echte Dolomieten, Pellegrino, Latemar, misschien Civetta, Lusia etc). En afhankelijk van het weer, get mogelijke gezelschap etc nog een paar dagen in april om het af te leren.

En natuurlijk deze zomer af en toe Snowworld om de techniek wat bij te schaven en nieuwe ski’s uit te proberen, nu ik mijn oude ski’s verkocht heb.

En over alleen gaan: ik twijfel daar ook over. Volgens mij is dat de beste manier om heel veel kilometers te maken (je hoeft nooit te wachten, kan altijd direct de lift in, kan snel lunchen etc) en ik kan prima een paar dagen alleen zijn. Enige waar ik me wat zorgen over maak is als ik ‘s ochtend vroeg of einde dag onderuit ga en je misschien lang moet wachten tot iemand ke komt helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
@ZieMaar! Denk je dan aan helemaal alleen gaan of met zo'n reis mee en overdag gewoon alleen op pad. Als je met een paar gasten zit die ook graag doorstampen is er an sich niet veel aan de hand om samen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:07
Wij willen dit jaar ook weer weg met een vriendengroep (circa 10 personen). Dit jaar heb ik de organisatie op mij genomen 8)7

Ik heb alleen relatief weinig ervaring qua gebieden, welke gebieden zijn interessant in de periode begin januari voor een groep van circa 10 personen. Groep bestaat uit zowel gevorderde als redelijke beginners.

Wij willen 4 dagen skiën dus het gebied moet wel groot genoeg zijn voor deze 4 dagen. Ik heb al zitten kijken naar Sölden en SkiWelt Wilder Kaiser, alleen voor beide is het toch behoorlijk lastig om leuke accommodaties te vinden voor een acceptabele prijs (circa 250/300 voor 5 nachten per persoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
prekz schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:43:
Wij willen 4 dagen skiën dus het gebied moet wel groot genoeg zijn voor deze 4 dagen. Ik heb al zitten kijken naar Sölden en SkiWelt Wilder Kaiser, alleen voor beide is het toch behoorlijk lastig om leuke accommodaties te vinden voor een acceptabele prijs (circa 250/300 voor 5 nachten per persoon).
Ik ben jaren naar Flachau geweest (in Altenmarkt leren lopen >:) ). Tegenwoordig met de lift makkelijk te skiën tot St. Johann im Pongau, anders stap je eenvoudig in de auto en een kwartier later sta je bij het dalstation Flachauwinkl-Kleinarl of van Flachauwinkl-Zauchensee. Ook Schladming/Planai ligt redelijk goed met de auto te berijden en zit uit mijn hoofd op hetzelfde skipasje van Ski Amadee. Maar in principe zou je voor 4 dagen genoeg moeten hebben aan Flachau-Wagrain-St. Johann en Zauchensee-Flachauwinkl-Kleinarl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 13:32
Wij gaan eind januari 2 weken naar Serfaus en eind maart ga ik met de vrienden nog een lang weekend naar Val Thorens. Ik miet zeggen dat ik echt alweer heel veel zin heb om op de latten te gaan staan,

Wil nog een nieuwe helm kopen maar ik twijfels steeds tussen wel of geen vizier.
Als je een vizier neemt moet je toch elke keer weer een zonnebril meenemen voor de pauzes en ik ski het liefst met zo weinig mogelijk spul op zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Pizza_Boom schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:29:
@ZieMaar! Denk je dan aan helemaal alleen gaan of met zo'n reis mee en overdag gewoon alleen op pad. Als je met een paar gasten zit die ook graag doorstampen is er an sich niet veel aan de hand om samen te gaan.
Nee helemaal alleen. In mijn ervaring is het erg lastig om mensen te vinden, waarmee niemand hoeft te wachten. Niet dat dat zo erg is, maar dat lijkt me een van de voordelen als je alleen bent.

Ik vind het heel fijn om mensen om me heen te hebben, maar vermaak me voor een paar dagen prima ‘s avonds alleen. Alleen het alleen avondeten vind ik niets. In de bar maakt me niet uit, als je dan een praatje wil, lukt dat altijd.
T7D_Sneezy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:36:
Wij gaan eind januari 2 weken naar Serfaus en eind maart ga ik met de vrienden nog een lang weekend naar Val Thorens. Ik miet zeggen dat ik echt alweer heel veel zin heb om op de latten te gaan staan,

Wil nog een nieuwe helm kopen maar ik twijfels steeds tussen wel of geen vizier.
Als je een vizier neemt moet je toch elke keer weer een zonnebril meenemen voor de pauzes en ik ski het liefst met zo weinig mogelijk spul op zak.
Zonder vizier toch ook? Of ski je met een zonnebril?

Overigens zijn die rugtasjes van de decathlon ideaal. Kost niets, kan evt makkelijk op je buik in de lift en ik vind het ideaal voor een paar repen, een zonnebril, muts, evt dunne handschoenen, powerbank en alle skikaarten die ik altijd meezeul...

@prekz als het goedkoop moet is Frankrijk misschien een optie? Veel grotere appartementen en genoeg gebieden die aan je wensen voldoen. Misschien wat ver voor vier dagen, dat wel. Ik weet niet hoe belangrijk apresski is?

[ Voor 42% gewijzigd door ZieMaar! op 26-08-2019 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 13:32
ZieMaar! schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:56:

Zonder vizier toch ook? Of ski je met een zonnebril?

Overigens zijn die rugtasjes van de decathlon ideaal. Kost niets, kan evt makkelijk op je buik in de lift en ik vind het ideaal voor een paar repen, een zonnebril, muts, evt dunne handschoenen, powerbank en alle skikaarten die ik altijd meezeul...
Ik ski, als het niet sneeuwt, altijd gewoon met zonnebril. Tegenwoordig heb je wel helmen met vizieren die zich aanpassen aan de omstandigheden.
Een rugzak heb ik jaren geleden eens geprobeerd maar het beviel me niet echt.
Ik ben benieuwd wat er komende winter allemaal in de winkels ligt.Salomon handvormige winter prachtige helmen met een dubbel scharnierend vizier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Laatst online: 26-04 19:14
Is het al bijna winter?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bgwsxsf/Mariener-Eyewear-Photo-Matte-Reflective-Sky-Background-1500-2.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door burnoutpc op 06-09-2019 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 07:18
Ik moest vanochtend in de auto de verwarming aanzetten, dus het is herfst. En ik heb net een week geleden mijn zomervakantie achter de rug, dus het is tijd om iets nieuws te plannen om naar uit te kijken. Komende week maar eens de twee verplichte weken snowboarden gaan plannen ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online
Gave bril! Lijkt wel mat. Waar is die van?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
M3rcury schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 09:21:
[...]

Gave bril! Lijkt wel mat. Waar is die van?
uit de hand gelopen hobby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De eerste voorbode van het winterseizoen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J69H6JEpsC4tEa1b1uPmA52B/full.jpg
bron: https://pirovano.it/it/webcam-stelvio/

Afgelopen weekend zijn de eerste vlokken van het seizoen al naar beneden gekomen. Op zich niet zo bijzonder voor september. Maar toch blijft het een fraai gezicht. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
Hier zijn de eerste twee vakanties al weer geboekt :D

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-04 23:46
Hallo allemaal,

Afgelopen jaar zijn we met z'n zessen (4 volwassenen en 2 kinderen (toen 3 en 5) een weekje naar Feldberg geweest. Voor 2 volwassenen was het een eerste keer en ook hun hebben het ski virus te pakken. Helaas is de accommodatie die wij hadden volgeboekt. We zaten in deze accommodatie voor zn 700 euro inclusief de schwarzwaldcard waarmee je de liften in kunt.

Helaas kunnen we dus nu geen accommodaties meer vinden die qua prijs een beetje in de buurt komen.

Iemand nog een goed alternatief. De kids moeten weer op les en de mensen en waarschijnlijk ook 2 volwassenen weer. Apre ski is niet belangrijk, maar lekker wat op terras eten en drinken natuurlijk wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
700 euro voor zes personen, in de schoolvakanties? Inclusief skipas? Dat kan je vergeten. Dat lukt zelfs in een Franse bezemkast in een studentenskigebied niet.

De tips om goedkoop te gaan:
- klein skigebied. Kilometers en verbindingen maken gebieden duur
- wat verder van de lift afzitten, misschien zelfs een dorpje verder
- Franse bezemkasten met skipassen erbij, via sunweb oid
- misschien het oosten van Oostenrijk? Het westen (Arlberg, Tirol) is denk ik vaak al wat duurder

Verder rijden kan ook helpen, rondom Madonna di Campiglio zijn ook wat goedkopere bestemmingen te vinden, maar dan zit je langer in de auto, heb je geen Nl skiles, maar wel lekker eten. Toch zou ik, als het echt zo goedkoop moet, mijn kaarten op een kleiner Frans gebied zetten en dan een appartement voor zes personen (dus slapen in de woonkamer en zo’n uitklapkastbed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:49
Hier is de boel ook weer geboekt, met een stapel vrienden en mijn gezin naar het Salzburgerland, in de buurt van Kaprun. Huisje staat buiten skigebied, +- 15 minuten rijden. Doen we wel vaker zo, en aangezien ik toch niet drink, is dat in de praktijk geen enkel probleem.

Gisteren voor mn oudste dochter nieuwe skischoenen gekocht. Bij Ekosport. Scheelde wel heel veel met de oorspronkelijke prijs, 109 versus 299.

Afbeeldingslocatie: https://www.snowinn.com/f/13661/136614563/lange-xt-90.jpg

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Flex 90 suggereert een beetje dat je nog een beginner of licht gevorderde bent? Of ben je vrij licht oid? Heb je deze schoenen eerder gehad? Ik zou mijn schoenen niet online durven kopen, eerlijk gezegd. De mijne zijn volledig op mijn voet gefit en dat kan bijna niet uit de doos. Goed gefitte schoenen skien zoveel fijner, maar gelukkig kan dat voor sommige mensen ook uit de doos al het geval zijn.

Niet goed gelezen...

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 23-09-2019 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ZieMaar! schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:21:
Flex 90 suggereert een beetje dat je nog een beginner of licht gevorderde bent? Of ben je vrij licht oid? Heb je deze schoenen eerder gehad? Ik zou mijn schoenen niet online durven kopen, eerlijk gezegd. De mijne zijn volledig op mijn voet gefit en dat kan bijna niet uit de doos. Goed gefitte schoenen skien zoveel fijner, maar gelukkig kan dat voor sommige mensen ook uit de doos al het geval zijn.
"voor mn oudste", dus niet voor hemzelf. Geen idee hoe oud zijn oudste is, maar kan me ook wel voorstellen dat perfecte fit bij kinderen ook niet zo'n zin heeft aangezien die nog groeien en zo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Orion84 schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:24:
[...]

"voor mn oudste", dus niet voor hemzelf. Geen idee hoe oud zijn oudste is, maar kan me ook wel voorstellen dat perfecte fit bij kinderen ook niet zo'n zin heeft aangezien die nog groeien en zo.
Ah daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-04 21:35
Hier de vakantie ook weer geboekt. Lastige groep om wat geschikts voor te vinden. 2 families die samen gaan waarbij:
  • 1x gezin met kleine kinderen van 0 en 2, waarbij we kamer willen waar kids alleen slapen
  • Opa die thuisblijft met elke dag 1 van de skiërs, die wil een hotel hebben met goede voorzieningen en speelplek voor de kids
  • Doorskieërs die van km's houden
  • Een gezellig biertje met apres-ski moet kunnen
  • In de voorjaarsvakantie, maar geen oneindige beurs (Prijs!)
  • Ander gezin met kids die beginnend zijn en Nederlandse leraren willen (privéles)
  • En nog wel paar kleine wensen
Uiteindelijk nu naar Sporthotel Tirloferhof in Itter (Wilder-Kaiser). Konden we heel wat vinkjes voor zetten. Hopen dat het wat is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
M'n oudste is nu net 14, denk dat ze wel aardig uitgegroeid is, vandaar dat ik nu een paar nieuwe schoenen voor haar koop.

Dametje is een erg vaardig skiester, nergens bang voor, en skiet al sinds ze 2,5 was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/543RdOZZMN0dQyt3qxXikXl7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IEHWGAECiT92gG1xtPUee5EV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v6iRZOIYCmI6yJkjfUz1Juvd/full.jpg

Inmiddels ziet dat er dus zo uit. Deze is dit voorjaar; let ook even op het bord op de achtergrond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zCvNFLTpBjoR8AkYfEFWe3KF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uOlaIDrRgo2JXpqcPufD4heo/full.jpg

Skiën is behoorlijk d'r lust en d'r leven. Dat stukje opvoeding is goed gelukt. Als ik vraag; rood of zwart roepen ze beiden in koor: Zwart! Ze skiede nu nog op een paar 2e handse schoenen uit het jaar kruik. Die gaan nu komend jaar door naar d'r zusje. Ik vermoed dat ze met haar genen wel bij maatje 39/40 blijft steken, vandaar dat er nu nieuw gekocht wordt.

Overigens, ik ski nu op Dalbello's met een flex van 100. Los ervan dat je die getallen niet onderling tussen fabrikanten kunt vergelijken, is dat voor mij stijf zat. Heb alles prima onder controle, en een iets minder stijve schoen is ook wel wat comfortabeler. Ik kan me niet voorstellen dat mn dochter met 90 en 14 jaar tekort komt. Het is wel een echte merkschoen, geen Decathlon huismerk.

[ Voor 15% gewijzigd door SkiFan op 23-09-2019 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:22
Ik zou erg graag weer willen gaan skien in Oostenrijk of Frankrijk komende winter. Ik twijfel alleen nog over of we (vrouwlief en ik) moeten vliegen of met de auto (yarisje van 2003 🙂) willen.

Wat denken jullie, is dit te doen met onze yaris? Zijn sneeuwkettingen nodig?

En weet misschien nog een goede skibestemming om (daar in de buurt) naar toe te vliegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
Waarom zou het niet kunnen met een oude Yaris? Afhankelijk van land en gebied zijn winterbanden wel verplicht en moet je kettingen bij je hebben. Of kettingen daadwerkelijk nodig zijn, dat valt waarschijnlijk wel mee.

Koop een simpel setje kettingen voor een paar tientjes en rijd lekker naar de sneeuw, zou ik zeggen.

* dreamscape heeft voor februari alvast een weekje geboekt in Frankrijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online
JeyJey schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:34:
Ik zou erg graag weer willen gaan in Oostenrijk of Frankrijk komende winter. Ik twijfel alleen nog over of we (vrouwlief en ik) moeten vliegen of met de auto (yarisje van 2003 🙂) willen.

En weet misschien nog een goede skibestemming om (daar in de buurt) naar toe te vliegen?
Kettingen zijn meestal verplicht, net als winterbanden. Je kan ze ook huren voor een paar tientjes dus dat hoeft echt het probleem niet zijn.

Groep vrienden waar ik normaal mee ga hebben een aantal ook een oude niet al te snelle auto, en elk jaar komt iedereen gewoon weer aan. Als je auto goed is, moet het echt geen probleem zijn :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-04 22:28
Yes, seizoen kick-off 7-12 november.
Even snel een Tirol Snow card halen voor de 2e keer en dan maar zien waar we gaan skiën.
Gok combinatie van Hintertux en Stubaier Gletscher. Alhoewel een dagje Sölden of Pitztal ook niet verkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

JeyJey schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:34:
Ik zou erg graag weer willen gaan skien in Oostenrijk of Frankrijk komende winter. Ik twijfel alleen nog over of we (vrouwlief en ik) moeten vliegen of met de auto (yarisje van 2003 🙂) willen.

In aanvulling op wat anderen al gezegd hebben: je kan je skigebied natuurlijk ook uitkiezen op makkelijke bereikbaarheid. Dus niet een dorpje waarvoor je een uur over smalle stijle bergweggetjes moet crossen, maar een dorpje in een dal, waar je tien minuten van de snelweg zit en geen bergpassen voor over hoeft.

Frankrijk ken ik niet, maar in Oostenrijk heb je meer dan genoeg keuze op die manier (hell, ik ben nog nauwelijks anders tegengekomen).

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 10-10-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 27-04 11:08
Orion84 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:43:
[...]

In aanvulling op wat anderen al gezegd hebben: je kan je skigebied natuurlijk ook uitkiezen op makkelijke bereikbaarheid. Dus niet een dorpje waarvoor je een uur over smalle stijle bergweggetjes moet crossen, maar een dorpje in een dal, waar je tien minuten van de snelweg zit en geen bergpassen voor over hoeft.

Frankrijk ken ik niet, maar in Oostenrijk heb je meer dan genoeg keuze op die manier (hell, ik ben nog nauwelijks anders tegengekomen).
Idd, Flachau bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Silvretta-Montafon, Ischgl, Saalbach-Hinterglemm, Mayrhofen, Kitzbühel, Zugspitz Arena. Als ik ze zo eens na loop zijn alle eigenlijk alle gebieden waar ik tot nu toe geweest ben bereikbaar zonder noemenswaardige bergwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 21:47

Galois

1811 - 1832

Deze vraag hoort wel een beetje bij wintersport :)

Ik wil (ook) voor de wintersport, voor na het skiën, warme laarzen kopen (we vinden het leuk om ook wat te wandelen). Nu vind ik de Sorel Caribous er mooi uitzien.

Maar ik koop deze natuurlijk niet alleen voor een weekje wintersport en die paar uurtjes 's avonds. Ik wil ze dan ook kunnen gebruiken in onze winters. Boswandeling, langs het voetbalveld staan bij de kinderen, enz.

Overal lees ik dat ze 'lekker warm' zijn en veelal positieve reviews. Maar als ze je warmhouden tot -40 graden, dan zijn ze misschien wel TE warm :) En dan zou ik er eigenlijk alleen maar last van hebben in onze winters omdat ze te warm zijn en niet prettig.

Wie heeft ervaring met deze schoenen en vooral of ze 'te warm' zijn bij een winterse wandeltocht door het bos oid.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Wij willen graag met z'n 2en rond oud en nieuw een paar (5) dagen skiën. Liefst net over de grens in Oostenrijk. Niet bepaald goedkoop natuurlijk qua datum. Nu vragen we ons af of het beste kunnen wachten op een last-minute. Mensen hier ervaring mee rond die tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Na kerst is het allerdrukste van het jaar, dus lastminute kan wel, maar dan heb je weinig opties. Misschien kan je wat vinden op rijafstand van zugspitze arena, kleinwalsertal of montafon, maar het is wat gokken denk ik. Maar ik denk dat er altijd wel iets is, maar het kan maar zo 40 minuten rijden zijn, heel duur of heel shabby...

Qua sneeuwzekerheid doen al die gebieden elkaar niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online
Galois schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:11:

Ik wil (ook) voor de wintersport, voor na het skiën, warme laarzen kopen (we vinden het leuk om ook wat te wandelen). Nu vind ik de Sorel Caribous er mooi uitzien.

Maar ik koop deze natuurlijk niet alleen voor een weekje wintersport en die paar uurtjes 's avonds. Ik wil ze dan ook kunnen gebruiken in onze winters. Boswandeling, langs het voetbalveld staan bij de kinderen, enz.

Overal lees ik dat ze 'lekker warm' zijn en veelal positieve reviews. Maar als ze je warmhouden tot -40 graden, dan zijn ze misschien wel TE warm :) En dan zou ik er eigenlijk alleen maar last van hebben in onze winters omdat ze te warm zijn en niet prettig.

Wie heeft ervaring met deze schoenen en vooral of ze 'te warm' zijn bij een winterse wandeltocht door het bos oid.
Ik heb meestal gewoon sneakers aan, dus heb geen ervaring hiermee. Maar je zou misschien van de electrisch verwarmde zolen met goede wandelschoenen kunnen overwegen mocht je toch denken dat ze te warm zijn.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 19:50

_Arthur

blub

Heb je snel koudevoeten? Dan prima. Anders zijn ze echt goed warm in de winters zoals wij (en/of de Alpen) kennen. Wanneer het steady -15 t/m -30 is, dan zijn het prima boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Zaterdag in Neuss even met vrouwlief de nieuwe ski's uit gaan testen, Fischer F18, en ze is blij met het verjaardagscadeau. Gisteren vervolgens voor die kleine van de 2 meisjes op de foto's hierboven bij de Decathlon een nieuwe skihelm gehaald en een paar lange handschoenen.

Alles helemaal op orde voor komend jaar. Nog even slijpen en waxen, en dan is het af.

@JeyJey We zijn jarenlang met een Seicento met 39 pk (900 SX) met z'n tweeën gegaan. Daarmee vergeleken is een Yaris een straaljager. Ook in hoge gebieden kwamen we gewoon boven. Desnoods maar in de 2 met 40 km/h omhoog, maar problemen leverde het niet op. Zorg wel even dat je voordien even kijkt of je remschijven nog dik genoeg zijn, je remblokken voldoende voering hebben, en of er niet te veel vocht in je remolie zit. Remolie is hygroscopisch, trekt vocht aan. Als je remmen heet worden, en je hebt vocht in je remolie, kan dat uitzetten tot gas. Dan krijg je fading. Da's niet zo fijn. Maar dat heet gewoon onderhoud. Geldt voor iedere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 19:05
M'n dochter van 4 zei gisteren dat ze winter het leukste seizoen vind, want dan kan ze met sneeuw spelen.
M'n vrouw en ik zijn niet zo van de kou en we zijn nog nooit op wintersport geweest. Heeft iemand ene tip waar we heen kunnen gaan tijdens de kerstvakantie? Aangezien we niet skiën of snowboarden zijn bergen geen voorwaarde. Enige wat ik graag wil hebben is sneeuw en een goedkope locatie.
Heeft iemand tips? Google geeft toch de bergen aan wat best prijzig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-04 23:12

Trouble

Everything is awesome

Russel88 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:47:
M'n dochter van 4 zei gisteren dat ze winter het leukste seizoen vind, want dan kan ze met sneeuw spelen.
M'n vrouw en ik zijn niet zo van de kou en we zijn nog nooit op wintersport geweest. Heeft iemand ene tip waar we heen kunnen gaan tijdens de kerstvakantie? Aangezien we niet skiën of snowboarden zijn bergen geen voorwaarde. Enige wat ik graag wil hebben is sneeuw en een goedkope locatie.
Je kunt beginnen met Winterberg, of daar in de buurt.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:13
En anders misschien Tjechie? Daar is het skiën ook meer voor erbij en zijn er voldoende andere bezigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:33
Ik lees vaak dat mensen die nog nooit op wintersport zijn geweest wintersport associëren met kou. Dat is een groot misverstand. Ik ben een koukleum, maar op wintersport heb ik het nog nooit koud gehad. Met de juiste uitrusting (hoeft echt niet duur te zijn) kan je moeiteloos uren buiten zijn zonder het koud te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:43

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Daarvoor zou je naar Winterberg of de Ardennen moeten. Is vanuit Nederland prima aan te rijden en je kunt gokken op een last minute als er sneeuw ligt in die gebieden.

Je kunt natuurlijk ook naar een indoor skihal :+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
MarcoC schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:40:
Ik lees vaak dat mensen die nog nooit op wintersport zijn geweest wintersport associëren met kou. Dat is een groot misverstand. Ik ben een koukleum, maar op wintersport heb ik het nog nooit koud gehad. Met de juiste uitrusting (hoeft echt niet duur te zijn) kan je moeiteloos uren buiten zijn zonder het koud te krijgen.
Ik liep in de wintersport vaker met een t-shirt over de pistes dan in de herfst. 8) Wel je jas weer aandoen als het zonnetje weg is, want dan wordt het wel koud. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:26

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Zijn hier Tweakers die naar Andorra gaan? Kwam daar vroeger geregeld. Vorig jaar (na meerdere jaren Zwitserland) weer eens geweest en met name het weer (het is toch een soort Spanje ;) ) bevalt ons goed.

Eten/drinken e.d. snapt men ook in Zuid-Europa, apres-ski is daarintegen wat minder/anders.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-04 13:59
T7D_Sneezy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:36:
Mijn tip: Neem er een zonder vizier. Die dingen zijn belachelijk duur, beslaan, zijn niet donker genoeg, of te donker en te warm of te koud.

Let maar eens op op de piste hoeveel mensen met zo'n vizier toch een zonnebril ophebben tijdens het skieen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

sebastiaan89 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:14:
[...]

Mijn tip: Neem er een zonder vizier. Die dingen zijn belachelijk duur, beslaan, zijn niet donker genoeg, of te donker en te warm of te koud.

Let maar eens op op de piste hoeveel mensen met zo'n vizier toch een zonnebril ophebben tijdens het skieen. 8)
9 van de 10 keer sluit zo'n vizier ook niet goed aan op je neus, waardoor je ook nog eens last krijgt van de wind in je ogen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vanaf aanstaande maandag gaat een nieuw gedeelte A46 open.
Dit is goed nieuws voor verkeer naar Winterberg. Je kan namelijk 8,4 kilometer langer op de snelweg blijven rijden en zo de dorpjes Velmede, Bestwig, Ostwig en Nuttlar met de vele stoplichten vermijden. Langs dit nieuwe gedeelte ligt in beide richtingen een parkeerplaats "A46 Nuttlar".

Al jaren was te zien dat aan de nieuwe route gewerkt werd. Er werden onder andere bruggen gebouwd.

Google Maps met route over het 'oude' traject en noordelijker het nieuwe traject.
https://www.google.nl/map...data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

Hier wat plaatjes:
https://www.sauerlandkuri...ng-november-13120770.html

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 16:34

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Joepla schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:56:
Zijn hier Tweakers die naar Andorra gaan? Kwam daar vroeger geregeld. Vorig jaar (na meerdere jaren Zwitserland) weer eens geweest en met name het weer (het is toch een soort Spanje ;) ) bevalt ons goed.

Eten/drinken e.d. snapt men ook in Zuid-Europa, apres-ski is daarintegen wat minder/anders.
Toevallig het idee opgevat om in januari naar Andorra te gaan! Een weekje na de Spaanse schoolvakanties (eindigt 06-01), want het negatieve commentaar dat ik her en der las is de drukte. Maar goed, volgens mij heb je dat overal tijdens schoolvakanties.

Hoe reizen jullie daarheen? Wij overwegen vliegtuig, zit je alleen wel met een transfer van 4 uur. En hoe is het prijsniveau qua eten en drinken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@SayWhatAgain! Ben ooit een keer met de nachttrein gegaan. Onderweg slapen, volgende dag skiën. Dat viel tegen: ergens in Frankrijk leek het wel een achtbaan in het donker, piepende wielen, getoeter, dus weinig geslapen. Duur en als je pech hebt zit je 14 uur met een stel malloten in je coupé.
Sindsdien met de auto. Ja, eind rijden, maar ergens onder Parijs een hotelletje en dan is het te doen. Ik hou er niet van om afhankelijk te zijn van bussen, zeker niet op het moment dat iedereen ze nodig heeft, dus dan is het wel zo fijn om de auto bij je te hebben.
Vliegtuig hebben we ook naar gekeken, maar met alle wachttijden en inderdaad de transfer vanaf Barcelona ben je ook een tijd bezig. Bij Antwerpen en Parijs is het even afzien, maar verder is het zo snel mogelijk door Frankrijk, niet bepaald mijn favoriete land overigens.

Prijzen zijn wel omhooggegaan de laatste jaren, maar nog steeds wel wat onder het nivo van bv. Oostenrijk (als ik dat zo hoor, heb daar al 15 jaar niet meer geskied) en de kwaliteit is goed, Zuid Europeanen accepteren geen slecht eten, over het algemeen.
Helaas zitten we nog aan de schoolvakanties vast en die drukte is inderdaad overal.

[ Voor 6% gewijzigd door Joepla op 15-11-2019 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Het blijft maar dumpen, en er lijkt nog veel meer aan te komen!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.wintersport.nl/weblog/3/55526.jpg?w=800

Vroeg in het seizoen, en al bizar veel sneeuw...
Dat belooft veel goeds, het begint nu al flink te jeuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:14
Andorra = fijn en zeer goed eten.
Jaren geleden geen sneeuw in de Alpen, wilde nog een keer ski, dus bus naar Andorrav met Sunweb.
Reis was lang, maar vrij lege bus dus goed kunen slapen.

Goed hotel met zwembad, sauna, en goede buffetten met zeer goed eten.
Wel chic, veel bediening en eigen tafel met obers ed.
Dan geen kans om met rijke/classy russische dochters aan te pappen.
Russen met stijl dus.

In een week 3 kilo aangekomen, en dan nam ik nog maar kleine hapjes van lang niet alles.

Ook op de piste kwaliteit voor relatief weinig geld. (ook wel met veel zoeken in kleinere gebieden in Oostenrijk en Frankrijk te vinden, maar in Andorra overal).

Skien was goed te doen was een rustige week.
Spanjaarden uit Barcelona, en veel mensen uit Zuid Amerika in bediening en op de piste toen.
Ook uitgaan met goede (alternatieve) house ed, geen carnaval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-04 23:05
Tsja, is altijd maar de vraag of het veel goeds beloofd.
Blijft het ook lang goed, of komt er nog zon extreem hitte front over.
Hoop het niet, ik ga pas eerste week maart dit jaar.
GeleFles schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:36:
Het blijft maar dumpen, en er lijkt nog veel meer aan te komen!

[Afbeelding]

Vroeg in het seizoen, en al bizar veel sneeuw...
Dat belooft veel goeds, het begint nu al flink te jeuken!

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steel123
  • Laatst online: 16-04 10:07

steel123

Cryman9

skai21 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:19:
Tsja, is altijd maar de vraag of het veel goeds beloofd.
Blijft het ook lang goed, of komt er nog zon extreem hitte front over.
Hoop het niet, ik ga pas eerste week maart dit jaar.
[...]
De eerste week van maart is zo'n beetje de meest sneeuwzekere periode van het seizoen. In die tijd hoef je je echt nergens zorgen over te gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Maart is de periode met de meeste sneeuw (qua sneeuwhoogte), maar helaas zeggen deze dumps nog niet zoveel. Alles kan met een goede föhn onder de 1500m zo weer weg zijn (zoals bijna altijd rond kerst gebeurd). Maar als dat niet gebeurt dan is dit een heel mooi begin.

Maar qua skiën is het risico beperkt, bijna elke fatsoenlijk gebied kan met drie of vier nachten vorst genoeg sneeuw maken om heel veel te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-04 23:05
Maar weer eens terug naar val gardena na 5 jaar Frankrijk. :-)

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Laatst online: 25-04 15:12

Mijn tip; koop gevoerde jachtlaarzen! (bijvoorbeeld van Aigle)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 21:47

Galois

1811 - 1832

Tnx... maar je bent te laat @Mauritio (of ik... :) ). Heb de Caribous gekocht. Ze zijn groooooot, massive! Maar bevallen prima!

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Galois schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 19:20:
Tnx... maar je bent te laat @Mauritio (of ik... :) ). Heb de Caribous gekocht. Ze zijn groooooot, massive! Maar bevallen prima!
Laat aub even weten hoe ze bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

weerstand schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:49:
Dan geen kans om met rijke/classy russische dochters aan te pappen.
Russen met stijl dus.
Oostblokkers in AND met stijl... Ik ben ze nog niet tegengekomen.Wel veel imitatie-Adidaspakken met blingbling-iPhone-vrouwen die tot diep in de nacht (alcohol kost geen drol tenslotte in de supermarkt op de hoek in Andorra) herrie maken in hun hotelkamer met een mannetje of 12.
Gelukkig hebben we nu een hotel waar voornamelijk Catalanen zitten. Dat is prima te doen. Snappen dat je met de chocolademelk bij het ontbijt niet je thermosfles mag vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:14
Joepla schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:41:
[...]

Oostblokkers in AND met stijl... Ik ben ze nog niet tegengekomen.Wel veel imitatie-Adidaspakken met blingbling-iPhone-vrouwen die tot diep in de nacht (alcohol kost geen drol tenslotte in de supermarkt op de hoek in Andorra) herrie maken in hun hotelkamer met een mannetje of 12.
Gelukkig hebben we nu een hotel waar voornamelijk Catalanen zitten. Dat is prima te doen. Snappen dat je met de chocolademelk bij het ontbijt niet je thermosfles mag vullen.
Ik weer wel weer terug.
https://www.booking.com/hotel/ad/nordic.nl.html#tab-main

Even teruggekeken, zat in Nordic, zeker niet de goedkoopste optie, maar wel erg lekker.
Was toen een redelijke package deal van Sunweb, nu zie ik 200 euro/nacht....

Wil nog eens terug naar Andorra, jouw hotel klinkt goed, kun je die tip op PM zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De 14e zit in het vliegtuig voor een paar dagen dolomieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online
groggy schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:42:
De 14e zit in het vliegtuig voor een paar dagen dolomieten
Jaloers!

Ik zit ook te twijfelen om een weekendje naar Oostenrijk te rijden met de auto. Het kriebelt behoorlijk!

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:15
Ik ga een auto huren na vliegen. Ik heb skies mee. We gaan met z'n 2en dus de achterbank kan naar beneden. Dan kan elke auto toch gewoon? Dus superklein ook? Mini/polo/up etc? Of past dat niet?

En krijg je in Chambery standaard sneeuwkettingen mee?

Nog nooit een auto gehuurd vandaar deze noob vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online
TweakerVincent schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:24:
Ik ga een auto huren na vliegen. Ik heb skies mee. We gaan met z'n 2en dus de achterbank kan naar beneden. Dan kan elke auto toch gewoon? Dus superklein ook? Mini/polo/up etc? Of past dat niet?

En krijg je in Chambery standaard sneeuwkettingen mee?

Nog nooit een auto gehuurd vandaar deze noob vragen?
Ik ben jaren met een kleine Corsa gegaan. Kleiner kan misschien nog wel, maar dan heb je wel skies tussen de stoel in. Ik weet niet of dat prettig rijdt.

Sneeuwkettingen lijkt me dat je die los bij moet huren, maar dat kan je wellicht beter bij de verhuurmaatschappij controleren.

[ Voor 10% gewijzigd door M3rcury op 26-11-2019 09:54 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
M3rcury schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:54:
[...]

Ik ben jaren met een kleine Corsa gegaan. Kleiner kan misschien nog wel, maar dan heb je wel skies tussen de stoel in. Ik weet niet of dat prettig rijdt.

Sneeuwkettingen lijkt me dat je die los bij moet huren, maar dat kan je wellicht beter bij de verhuurmaatschappij controleren.
ik hoef maar 1.5 uur te rijden vanaf chambery dus dat is geen probleem (Raar rijden). Maar volgens mij moet het gewoon lukken met vrijwel elke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Laatst online: 16:30
Zitten hier mensen die alleen op wintersport gaan? Ik heb dit jaar waarschijnlijk geen mensen die mee gaan en wil zelf toch wel. Wat gebruiken jullie om een accommodatie te vinden en dus niet op basis van 2 personen..
Qua deze accommodatie vind ik het ook lastig om een gebied uit te kiezen, ik ben vooral naar Chamonix geweest en dan is het niet echt een probleem als je met meerdere bent, ben je alleen betaal je de hoofdprijs.
Ik zoek dus een gebied voor een gevorderde snowboarder/skiër, denk aan een Tignes, Ischgl (prijzig), Trois Vallees (prijzig), waar je dus niet de hoofdprijs in je 1tje betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online
Rebel-Rebel schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:04:
Zitten hier mensen die alleen op wintersport gaan? Ik heb dit jaar waarschijnlijk geen mensen die mee gaan en wil zelf toch wel. Wat gebruiken jullie om een accommodatie te vinden en dus niet op basis van 2 personen..
Qua deze accommodatie vind ik het ook lastig om een gebied uit te kiezen, ik ben vooral naar Chamonix geweest en dan is het niet echt een probleem als je met meerdere bent, ben je alleen betaal je de hoofdprijs.
Ik zoek dus een gebied voor een gevorderde snowboarder/skiër, denk aan een Tignes, Ischgl (prijzig), Trois Vallees (prijzig), waar je dus niet de hoofdprijs in je 1tje betaald.
Ik heb alleen ervaring met korte (1- of 2-daagse) tripjes, omdat ik het nog wel eens wil combineren met een reis van werk (over het algemeen dan Canada). Ik boek dan meestal een hotelkamer met ontbijt (en eventueel avondeten).

Qua locatie zou ik iets zoeken waar je zelf uitdaging kan vinden en waarschijnlijk iets met veel kilometers. Ik merk dat mijn afstanden significant groter zijn dan als ik met meerdere mensen op wintersport ga. Je hoeft echt nooit te wachter bij liften / route te overleggen of iets in die trant.

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nooit gedaan, maar ik sluit niet uit dat ik nog eens ga doen. Geen hele week, maar een paar dagen lijkt me heel relaxed. Ik heb wel eens een dag alleen geskiet en je maakt echt veel, veel meer meters. Je wacht op niemand, luncht korter en kan echt helemaal je eigen gang gaan.

Ik zou boeken via de lokale vvv, vaak hebben die een prima aanbod. Wel zouden er een paar dingen zijn waar ik op zou letten:
- ik zou iets boeken met een barretje, zodat je toch aanspraak hebt als je dat wil
- halfpension is denk ik leuker dan alleen naar een restaurant ‘s avonds
- ik zou wat voorzichtig zijn met uitdagende pistes in een uithoek aan t einde van de dag
- ik zou denk ik laten weten aan de hotelier waar ik ongeveer zou gaan skiën

Maar het is denk ik echt wel de moeite waard. Ik ken mensen die elk jaar meerdere weken alleen gaan (en die toch prima sociaal zijn) en die vinden het fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
Het sociale aspect maakt me echt niets uit, ik wil een week flink boarden, ook altijd gedaan toen we met meerdere gingen, wachten deden we niet, niet hetzelfde niveau was we zien je wel weer in de villa en tussen het gelijke niveau gebruikten we portofoons voor de comm.

Het 'probleem' vind ik op dit moment vooral het vinden van een accommodatie, de lokale VVV klinkt interessant maar stel het gebied dat je kiest heeft enkel nog alleen maar het duurdere segment beschikbaar, dan ben je natuurlijk wel de ***.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Rebel-Rebel schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:04:
In de tijd dat ik nog single was, ging ik elk jaar minstens 1x met een 'single' reis mee. (en minimaal een week met vrienden die ik op zo'n reis heb ontmoet)
Op zo'n reis gaan meer mensen mee die alleen op wintersport vakantie gaan, en dat zorgt al snel voor een ongedwongen en gezellige sfeer.
Er zijn organisaties die zich echt op singles richten (villavibes bijvoorbeeld) waarbij je wel soms merkt dat er wat haantjes gedrag is naar de vrouwen.
Er zijn gelukkig ook organisaties die voor de alleengaanden zijn, zoals dynamic holland. Vaak wel een gezonde verhouding man/vrouw en gezellige reisleiding die leuke dingen regelt voor de gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Rebel-Rebel schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:57:
Het 'probleem' vind ik op dit moment vooral het vinden van een accommodatie, de lokale VVV klinkt interessant maar stel het gebied dat je kiest heeft enkel nog alleen maar het duurdere segment beschikbaar, dan ben je natuurlijk wel de ***.
Ik denk niet dat hij bedoelde dat je pas ter plekke naar het VVV gaat om een kamer te zoeken. Dat VVV kan je ook gewoon nu bellen / mailen om te vragen wat voor aanbod er is en dan wat boeken. Of begrijp ik jouw opmerking nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
Orion84 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:02:
[...]

Ik denk niet dat hij bedoelde dat je pas ter plekke naar het VVV gaat om een kamer te zoeken. Dat VVV kan je ook gewoon nu bellen / mailen om te vragen wat voor aanbod er is en dan wat boeken. Of begrijp ik jouw opmerking nu verkeerd?
Hahaha dat begreep ik ook wel maar ook als je belt of online kijkt dan kan het nog 'uitverkocht' zijn, toch? Dan moet je dus weer naar een ander gebied gaan zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:28

ArCadE

No banana available

Joepla schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:56:

Wij zijn een aantal jaren naar Andorra gegaan maar gaan nu weer een keer naar Les Arcs. Ik moet zeggen dat Andorra ons goed is bevallen maar dat er nu wel meer NL reisorganisaties het hebben ondekt en er nu dus meer Nederlanders komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Rebel-Rebel schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:05:
[...]

Hahaha dat begreep ik ook wel maar ook als je belt of online kijkt dan kan het nog 'uitverkocht' zijn, toch? Dan moet je dus weer naar een ander gebied gaan zoeken....
Ik snap jouw "dan ben je de ***" niet. Ja, als er in het gebied wat je in gedachten had geen passende accommodaties zijn, dan moet je verder kijken. Maar dat lijkt me nogal logisch? Dat geldt voor elke manier van accommodaties zoeken/boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:28

ArCadE

No banana available

SayWhatAgain! schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:40:
[...]

Toevallig het idee opgevat om in januari naar Andorra te gaan! Een weekje na de Spaanse schoolvakanties (eindigt 06-01), want het negatieve commentaar dat ik her en der las is de drukte. Maar goed, volgens mij heb je dat overal tijdens schoolvakanties.

Hoe reizen jullie daarheen? Wij overwegen vliegtuig, zit je alleen wel met een transfer van 4 uur. En hoe is het prijsniveau qua eten en drinken?
Wij zijn altijd met de auto gegaan maar dan wel via Spanje. Het laatste stuk vanuit Frankrijk Andorra in was echt een crime. Via Spanje geen problemen en kon altijd goed doorrijden. Is qua km wel wat meer maar je hebt een stuk minder ergenis.
Terug geldt hetzelfde. Nog even voor de grens met Spanje goedkoop shoppen bij de Super en dan lekker gaan....

Ik vond de prijzen op de piste wel wat gestegen maar inderdaad nog niet het nivo van Oostenrijk/Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 16:34

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

ArCadE schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:10:
[...]

Wij zijn altijd met de auto gegaan maar dan wel via Spanje. Het laatste stuk vanuit Frankrijk Andorra in was echt een crime. Via Spanje geen problemen en kon altijd goed doorrijden. Is qua km wel wat meer maar je hebt een stuk minder ergenis.
Terug geldt hetzelfde. Nog even voor de grens met Spanje goedkoop shoppen bij de Super en dan lekker gaan....

Ik vond de prijzen op de piste wel wat gestegen maar inderdaad nog niet het nivo van Oostenrijk/Frankrijk.
We hebben uiteindelijk besloten om met het vliegtuig te gaan, in ieder geval is de transfer dan vanaf de goede kant (Barcelona) :P
En vanaf 11 januari, dus mooi na de vakanties als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Rebel-Rebel schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:05:
[...]

Ja uiteraard. Vol= vol :). Ik weet niet voor welk land je kijkt, maar in Oostenrijk of Italië zou het mijzelf echt geen bal uitmaken als ik nog ff met de auto moest. Een dorpje verder is dan dus een optie, vaak ook veel goedkoper. Kies een dorp ergens in de buurt van Flachau en je kan de hele ski amade in een week zien, kies Moena voor de zuidelijke Dolomieten, Selva voor de noordelijke Dolomieten, Au voor 3 taler gebieden, Kappl als je graag naar Ischgl wil etc.

Maar dat is misschien teveel vanuit mijn eigen perspectief :). Ik zou, alleen, echt elke dag een nieuw gebied meepakken.

Met vvv bedoel ik overigens de site van t gebied. Ik heb nog nooit niets kunnen vinden, maar ik zat nooit in t hoogseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik wil een auto huren in Chambery MET sneeuwkettingen. Kreeg net terugkoppeling dat Thrifty geen sneeuwkettingen verhuurd in Chambery??? Ik hoop niet dat concurrenten hetzelfde doen, want dan heb ik mooi een probleem als ik naar sestriere wil rijden (las dat bij sneeuw je sneeuwkettingen MOET hebben)..

Ik zit te denken aan lokaal kopen maar lees allerlei horror verhalen over goedkope sneeuwkettingen die breken en je auto slopen... Wat zouden jullie doen?

Morgen ga ik zowieso concurrenten bellen. Meenemen uit NL is lastig ivm gewicht maar vooral omdat ik geen idee heb welke car ik krijgt? (alleen klasse is bekend). Wat een gedoe. normaal pak ik gewoon een shuttle taxi maar die rijdt neit vanaf chambery. Turrijn is bizar duur dus geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Daar gewoon kopen. Als ze breken slopen ze je wielkuip, en die kijken ze bij inname echt niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
SkiFan schreef op woensdag 27 november 2019 @ 23:03:
Daar gewoon kopen. Als ze breken slopen ze je wielkuip, en die kijken ze bij inname echt niet na.
Ok top. Dus die zaterdag kan ik gewoon naar een tankstation oid rijden en die dingen kopen. Of moet je goed zoeken om ze te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
TweakerVincent schreef op woensdag 27 november 2019 @ 23:10:
[...]

Ok top. Dus die zaterdag kan ik gewoon naar een tankstation oid rijden en die dingen kopen. Of moet je goed zoeken om ze te vinden?
Daar in de regio zijn ze overal te koop. Ik zou kijken bij een Supermarché, daar zijn ze vast wat goedkoper dan bij een tankstation. En daarna meenemen naar NL en op Marktplaats gooien, want ook ongebruikt kun je ze normaliter niet retourneren bij dat soort winkels.

• TweakerVincent
dreamscape schreef op woensdag 27 november 2019 @ 23:42:
[...]

Daar in de regio zijn ze overal te koop. Ik zou kijken bij een Supermarché, daar zijn ze vast wat goedkoper dan bij een tankstation. En daarna meenemen naar NL en op Marktplaats gooien, want ook ongebruikt kun je ze normaliter niet retourneren bij dat soort winkels.
Ok top, probleem opgelost. Mooi :D was bang dat dit gedoe ging opleveren

Tnx

Edit: mogen die kettingen in je handbagage?

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerVincent op 28-11-2019 00:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online
TweakerVincent schreef op donderdag 28 november 2019 @ 00:03:
[...]

Ok top, probleem opgelost. Mooi :D was bang dat dit gedoe ging opleveren

Tnx

Edit: mogen die kettingen in je handbagage?
Dat is een hele goede vraag. Ik denk dat nog wel eens als "wapen" gezien kan worden. Even bellen met je luchtvaartmaatschappij?

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Anyhow, fijne vakantie alvast, post je wel de foto's hier?

Begin januari met vrienden weekendje Sauerland geboekt.

• TweakerVincent
Kreeg vandaag terugkoppeling van Hertz Chambery. Ik moet Categorie C of hoger boeken met een sneeuwpakket a 30 euro p dag (anders heb ik geen sneeuwbanden). Dit begint wel erg duur te worden allemaal... normale taxibus was 53 e pp... :(

Nu maar even andere maatschappijen bellen en hopen dat cat B kan

Via Avis iets duurder nu winterbanden EN sneewkettingen gehuurd. Scheelt gedoe met zoeken en winterbanden echt nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door TweakerVincent op 28-11-2019 10:56 ]

• Chrosser
  • Laatst online: 20:13

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Gruß gott wintersporters,

Ik zit met het volgende dilemma. Ik heb 2 jaar gesnowboard en ben sinds vorig seizoen overgestapt naar skiën om wat fijnere tochten met vrienden te kunnen gaan maken (skiën allemaal). Nu heb ik vorig jaar mijn materiaal gehuurd omdat ik eerst wilde uitproberen of skiën het wel was voor mij. Vorig jaar heb ik drie dagen les gehad en daarna zelf nog 2 dagen rustig de bergen ingegaan (Klein walsertal). Het skiën bevalt me eigenlijk wel uitstekend.

Nu ben ik aan het kijken naar eigen materiaal. Maar wat is nu wijsheid. In principe ben ik natuurlijk nog een beginner en als ik dan wat koopgidsen online bekijk weet ik niet of ik echt beginnersmateriaal moet kopen. Het is best een berg geld en om over 2 seizoenen weer alles nieuw aan te moeten schaffen zie ik eigenlijk niet zo zitten. Wat zouden jullie doen? Nog 2 jaartjes huren? en dan een wat gevorderde ski kopen? Of vallen de verschillen wel mee? In principe ben ik meer van het ''relax afdalen en genieten'' dan van het racen, maar ik maak uiteraard wel gewoon kilometers.

Ter indicatie: Vorig jaar heb ik 5 dagen gehuurd (schoen, ski, stokken) voor rond de 100 euro dacht ik.

gevorderde skiërs hier die mij kunnen helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door Chrosser op 28-11-2019 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Chrosser schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:33:
Gruß gott wintersporters,

Ik zit met het volgende dilemma. Ik heb 2 jaar gesnowboard en ben sinds vorig seizoen overgestapt naar skiën om wat fijnere tochten met vrienden te kunnen gaan maken (skiën allemaal). Nu heb ik vorig jaar mijn materiaal gehuurd omdat ik eerst wilde uitproberen of skiën het wel was voor mij. Vorig jaar heb ik drie dagen les gehad en daarna zelf nog 2 dagen rustig de bergen ingegaan (Klein walsertal). Het skiën bevalt me eigenlijk wel uitstekend.

Nu ben ik aan het kijken naar eigen materiaal. Maar wat is nu wijsheid. In principe ben ik natuurlijk nog een beginner en als ik dan wat koopgidsen online bekijk weet ik niet of ik echt beginnersmateriaal moet kopen. Het is best een berg geld en om over 2 seizoenen weer alles nieuw aan te moeten schaffen zie ik eigenlijk niet zo zitten. Wat zouden jullie doen? Nog 2 jaartjes huren? en dan een wat gevorderde ski kopen? Of vallen de verschillen wel mee? In principe ben ik meer van het ''relax afdalen en genieten'' dan van het racen, maar ik maak uiteraard wel gewoon kilometers.

Ter indicatie: Vorig jaar heb ik 5 dagen gehuurd (schoen, ski, stokken) voor rond de 100 euro dacht ik.

gevorderde skiërs hier die mij kunnen helpen?
Ben snowboarder maar in jou geval zou ik huren.

Ben twee keer een week in de Alpen geweest toen ik mijn snowboard kocht in NL. Ben inmiddels zown 10x een week verder kwa ervaring, maar bij het buigen van snowboards van kenissen kwam ik vorig jaar achter dat de mijne behoorlijk stijf is!
En verklaarde dat ik aardig aan het worstelen was met de board in het begin (lees.. Angstig de berg af).

Achteraf had ik nog paar keer moeten huren en dan een stijvere board kopen zoals nu.

Ik leef nog dus ja. :p

• Pizza_Boom
Chrosser schreef op donderdag 28 november 2019 @ 14:33:gevorderde skiërs hier die mij kunnen helpen?
Als snowboarder en ooit ook geskied zeg ik: Huren bij een fatsoenlijke toko in Oostenrijk, zeker bij 5 dagen per seizoen. Kosten voor skispullen liggen veel hoger bij aanschaf. Snowboards zijn relatief gezien goedkoper in aanschaf, maar vaak duurder in de verhuur. Zeker als beginner gaan de wensen en eisen die je aan je materiaal stelt, nogal wat veranderen naarmate je meer ervaring op gaat doen. Wellicht koop je nu all terrain, terwijl je volgend jaar toch besluit meer carve materiaal of juist meer freeride/freestyle materiaal te willen hebben. En daarbij, je risico op beschadiging als beginner is ook groter.

Ik snowboard al heel wat jaar en ben eigenlijk te lang door blijven rijden op mijn oude plank, die had ik eerder moeten verkopen/vervangen. Was er, achteraf gezien, gewoon uitgegroeid. Toen ook gekocht met het oog op een paar jaar dat ik meerdere keren zou gaan, is uiteindelijk ook niet geheel gelopen zoals gepland. De nieuwe heb ik tot nu toe slechts 4 dagen gebruikt (of eigenlijk, 3,5 dag, toen scheurde ik mijn kniebanden) sinds ik deze 4 jaar terug kocht. :X

[ Voor 15% gewijzigd door Pizza_Boom op 28-11-2019 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Wel de juiste zoeken he? https://www.google.nl/sea...FAKHYprCVYQ4dUDCAs&uact=5

4 reviews...

oh doelde je op airport zelf? Vaak op gevlogen, zo chaotisch als al die kleine vliegveldjes, maar who cares?

[ Voor 25% gewijzigd door TweakerVincent op 28-11-2019 15:01 ]

• Chrosser
  • Laatst online: 20:13

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Heb destijds meteen snowboardschoenen gekocht en het snowboard gehuurd. De kosten voor aanschaf liggen inderdaad wel wat lager bij snowboarduitrusting. Als ik nu skimateriaal moet kopen ga je toch al snel richting de 600 euro en dan heb je nog steeds basic materiaal. Vandaar dat ik het dan wel inderdaad goed wil doen.

Zoals jullie al schetsen kun je dan beter nog 2 jaar ofwat huren en dan kijken wat je t.z.t. echt nodig hebt c.q. wil. Is het een optie om bijvoorbeeld wel je eigen skischoenen te kopen? Of worden de wensen daarvan ook anders naar mate je meer ervaring hebt? Iets wat je van te voren zelf uitgebreid kunt testen qua pasvorm zit misschien wel een stuk lekkerder.

• Pizza_Boom
Volgens mij zit er qua stijfheid een enorme range in de diverse schoeisels, zou ik dus ook lekker huren.

[ Voor 16% gewijzigd door Pizza_Boom op 28-11-2019 15:24 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Pizza_Boom schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:24:
Volgens mij zit er qua stijfheid een enorme range in de diverse schoeisels, zou ik dus ook lekker huren.
Maar als je een beetje een beeld hebt van je stijl van skiën (en dat is dus als ik het goed begrijp: relaxt afdalen, maar wel goed wat kilometers maken), dan moet je daar best wat bij kunnen kiezen waar je niet over een paar jaar al weer spijt van hebt. En zeker met skischoenen zit er volgens mij echt wel serieuze meerwaarde qua comfort en zo in het hebben van eigen schoenen die naar jouw voet worden gevormd (wat volgens mij een vrij standaard service is tegenwoordig?).

De ski's zelf huren is wel een goede optie. Dan heb je geen gedoe met onderhoud, kan je eens wat variëren met het soort ski en hoef je die lange latten niet te vervoeren.

• Pizza_Boom
Orion84 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:34:
[...]

Maar als je een beetje een beeld hebt van je stijl van skiën (en dat is dus als ik het goed begrijp: relaxt afdalen, maar wel goed wat kilometers maken), dan moet je daar best wat bij kunnen kiezen waar je niet over een paar jaar al weer spijt van hebt.
Maar kan je dat wel zeggen dan 2 weken skiën?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Pizza_Boom schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:00:
[...]
Maar kan je dat wel zeggen dan 2 weken skiën?
En een aantal jaar snowboarden natuurlijk. Wat niet wil zeggen dat je manier van skiën per se helemaal aan moet sluiten aan je manier van boarden, maar er zal veel kans wel wat gelijkenis inzitten. En je kan ook na een paar keer skiën natuurlijk best voor jezelf weten of je bijvoorbeeld los wilt gaan in het funpark of echt wilt gaan racen, of gewoon lekker afdalingen maken zonder een van die twee extremen op te zoeken.

Voor gewoon doorsnee afdalingswerk lijkt het me ook stug dat als je daar een passende schoen bij kiest, dat dat ooit echt een probleem wordt. In de skis zit volgens mij (maar ik ben zelf inmiddels ook al weer aardig wat jaartjes aan het boarden ipv skiën) veel meer variatie dan in de schoenen. Dat je met race ski's niet echt lekker uit de voeten kan in het funpark lijkt me duidelijk. Maar met een allround soort schoen kan je door de juiste soort ski's te kiezen prima verschillende stijlen skiën? Aan de schoenen kan je natuurlijk ook nog wel wat afstellen door ze strakker of wat losser te zetten.

Maar goed, ik heb geen enkele ervaring met moderne ski schoenen, dus het kan ook zomaar dat ik er helemaal naast zit :)

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 28-11-2019 16:07 ]

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Chrosser schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:02:

Zoals jullie al schetsen kun je dan beter nog 2 jaar ofwat huren en dan kijken wat je t.z.t. echt nodig hebt c.q. wil. Is het een optie om bijvoorbeeld wel je eigen skischoenen te kopen? Of worden de wensen daarvan ook anders naar mate je meer ervaring hebt? Iets wat je van te voren zelf uitgebreid kunt testen qua pasvorm zit misschien wel een stuk lekkerder.
Weet van een kennis die skied altijd gewoon de spullen huurden op lokatie (meer omdat hij totaal geen zin had om de spullen mee te slepen het vliegtuig in etc.). Tot dat hij een keer ski schoenen huurden die hij te gek vond, dat hij ze ook maar gelijk gekocht had na de huur.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste