@
miicker Als je dan echt optimaal rendement van je (dure) skilessen wilt hebben:
Ooit heb ik zelf skiën geleerd in de kinderklasjes in de Alpen. Werkt prima als je weken de tijd hebt en 2 soms zelfs 3 keer per jaar, meerdere weken in de bergen vertoeft.
Toen kwam er een periode waarbij het ski gebeuren in de bergen er bij in schoot. En als je dan na 10 jaar
niet skiën, weer wilt beginnen, merk je dat het weliswaar niet verleerd bent, maar dat de routine er niet meer is.
Wat ons onzettend goed geholpen heeft is in de maanden vooraf aan je skivakantie, 1 x per week lokaal skiles nemen op een indoorbaan. Dat is echt ideaal om de techniek goed onder de knie te krijgen. Specifieke lacunes bij te schaven e.d.
Er is in vrijwel iedere stad wel een indoorbaan (ik bedoel de banen zonder sneeuw)
Tevens goed om je skiconditie op peil te krijgen. En dat is ook niet onbelangrijk voor ons Flachland-Tirolers.
Ook al kun je nog zo goed (technisch) skiën, als de conditie er niet is, is het snel afgelopen met de pret. Is tevens belangrijk om je blessure risico omlaag te brengen.
Uiteraard is dit alles slechts van toepassing als het je idee is om optimaal gebruik te maken van die fantastische pistes en de unieke ervaring van het echte heerlijke, relaxte skiën.
Die investering vooraf, betaalt zich uit in veel meer plezier en voldoening daar ter plekke!
Je reist immers niet duizend kilometer heen en weer om daar ter plekke pijn, ongemak en onkunde te ervaren als je een leuke sportieve bezigheid wilt beoefenen. Tenminste... ik niet.
Heb het ff opgezocht; er zijn tientallen indoor rolbanen in Nederland:
https://www.wintersport.nl/rolbanen
[
Voor 17% gewijzigd door
ehtweak op 23-02-2020 10:26
]