Toon posts:

[Vakantie] Het Grote 2018/2019 Wintersport topic! Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 9.918 views

Onderwerpen

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:17

Matis

Het Grote 2018/2019 Wintersport topic!

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Spacer.gif
Het Grote Wintersport topic!
Welkom in Het Grote 2018/2019 Wintersport ervaringen- en discussie-topic!

Heb je al jarenlange wintersportervaring, gezellige bestemmingen, goede tips of mooie aanbiedingen en wil je dat graag delen? Of ben je een beginneling en weet je niet wat je kunt verwachten en waar je moet beginnen met zoeken? In dit topic proberen we elkaar te helpen.

Heel veel plezier in dit Grote Wintersport topic!
(School)vakanties Europa 2018-2019
Een overzicht met de (meeste) schoolvakanties in europa.

Met dank aan Matis

Aangezien het een Franse PDF is en die Fransen niet (graag/vaak) naar Oostenrijk gaan staat Oostenrijk niet in het plaatje. Die vakanties zijn:

Kerstvakantie
Week 51 en week 1; 23 december t/m 6 januari (alle Bundesländer)

Voorjaarsvakantie
Week 6, 4 februari t/m 9 februari: Wenen, Neder-Oostenrijk
Week 7, 11 februari t/m 16 februari: Vorarlberg, Tirol, Karinthië, Burgenland, Salzburgerland
Week 8, 18 februari t/m 23 februari: Opper-Oostenrijk, Steiermarken

Paasvakantie
Week 17 en week 18, 13 april t/m 23 april (alle Bundesländer)

Op Wintersporters.nl hebben ze deze gegevens weer gekoppeld aan het aantal wintersporters per land en een mooi grafiekje gemaakt van de verwachtte drukte per week. Wat meer gedetailleerdere informatie vind je in het blog van weerman Roel.

Sneeuwval in de Alpen

Historie afgelopen 3 dagen uur

Historie afgelopen 7 dagen

Verwachting 0-3 dagen

Verwachting 3-6 dagen

Of kijk op:
Indoorbanen in of in de omgeving van Nederland
Nederlandse aanbieders van groepsreizen
Nederlandse budgetreizenaanbieders
Tips
havana schreef op woensdag 28 september 2005 @ 12:40:
En misschien voor de nieuwelingen nog wat praktische tips wanneer je met één van bovenstaande organisaties boekt:

• Kijk niet teveel naar aanbiedingen. Deze gelden vaak in onmogelijke perioden en bovendien komen er altijd een hele set kosten bij. Denk hierbij aan: toeristenbelasting, kosten extra dag skipas, kosten 'grote' skipas, boekingskosten, bagagedepot, brandstoftoelage, toelage voor bepaalde opstapplaatsen, evt. annuleringsverzekering, evt. reiskostenverzekering, evt. materiaalhuur, evt. skiles. Reken op minimaal 80 € bovenop de aanbiedingsprijzen.
• Verwacht geen topkwaliteit. Vooral in Frankrijk hebben de huisjes vaak een nogal brakke kwaliteit. De reisleiding ter plaatse zijn vaak studenten die niet bepaald uitblinken in service.
• Trap niet in 'voedselpakket' aanbiedingen. Het is veel goedkoper zelf wat basics mee te nemen.
• Ga je met eigen vervoer? Vaak krijg je maar 35 € p.p. terug. Voor een gemiddelde benzineauto moet je op en neer naar Frankrijk zo'n 250 € reserveren (tol & benzine). Met de bus is dus in de meeste gevallen het goedkoopst. Eventueel kun je nog door Duitsland / Zwitserland rijden, maar zelfs dan ben je nog veel geld kwijt.
• Reizen naar Oostenrijk zijn vaak duurder. Waarom? Het appartementfenomeen is iets van de laatste decennia en komt voornamelijk voor in Frankrijk. Grote organisaties kopen deze complexen massaal op waardoor de prijzen laag zijn. In Oostenrijk zit je vaak in een hotel/pension. Het comfort is hier vaak beter en bovendien zit er vaak ontbijt en/of avondeten bij. Door deze twee factoren liggen de prijzen dus hoger. Door het ontbreken van de massaliteit zijn er over het algemeen ook weinig busreizen naar Oostenrijk.
Gallerij

Les Sybelles door -DG- op 21 januari 2014

Val Gardena door M3rcury op 5 november 2013

Val Gardena door M3rcury op 5 november 2013

Superdevoluy door -DG- in "Het Grote 2008/2009 Wintersport topic!"

Portes du Soleil door [rml]Wouter in "Het Grote 2008/2009 Wintersport topic!"[/rml]
[/center][/td][/tr]

Tot slot
Deze topicstart is schaamteloos gekopiëerd :$ veel goede vorige auteurs.. :P

Als je goede input kunt geven, stuur even de (mede)auteurs een DM, dan zetten we je er als medeauteur bij
Wijzigingen
• 4 september 2018 - Rowdy.nl - Groepsreisaanbieders toegevoegd.
Heb je op- en/of aanmerkingen of wil je graag je foto's terugzien in de gallerij? DM een van de (mede)auteurs!

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-06 14:03

Weekje lange latten staat alweer gepland voor volgend jaar. In de (oud) olympische omgeving van Seefeld in Tirol.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Mooi! Na een paar weken terug in Selva (Val gardena, Italië) geweest te zijn kwamen de herinneringen aan een paar jaar terug in de winter weer boven. Dit jaar eens kijken of we (onder andere) weer terug naar de Dolomieten kunnen :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:49
Ah, een nieuw topic!

Dit jaar ook al geboekt voor de eerste wintersport. Nu zo vroeg omdat we met een grote groep gaan, met wisselend budget en wensen. Dus dan wordt de keuze vrij beperkt.

Een weekje naar Saint Francois Longchamps, met ouders, zussen en, voor het eerst, de kleine van 2 jaar.
"oma" past op, en de rest gaat skiën/snowboarden. Ben heel benieuwd hoe dat gaat met die kleine erbij. Saint Francois is goed bevallen vorige keer (3 jaar terug inmiddels) dus maar eens terug naar een gebied waar we eerder zijn geweest.

Maar waarschijnlijk gaa we nog wel een weekje in Februari/Maart buiten de vakanties. En dan waarschijnlijk zonder kleintje. Ik denk naar Trois Valleés.... Maar Italië ben ik nog nooit geweest dus lijkt me ook wel leuk, mits er genoeg relaxte blauwe/lichtrode pistes zijn.

• M3rcury
  • Niet online
Ik ga een weekje met vrienden naar Zillertal Arena dit jaar.

We hebben een mooi chalet met prive sauna deze keer :)

No signature required.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Geweldig, weer een nieuw topic voor een nieuwe vakantie.
Nu nog even kijken wanneer we zo goedkoop mogelijk in januari tot en met maart (begin april) naar Val Thorens kunnen.

Goedmaakplaatje
https://tweakers.net/ext/f/M5pZlRYELqRSWRFxCXlvl4he/thumb.jpg

[Voor 32% gewijzigd door Matis op 20-08-2018 21:10]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ook leuk, skilift e.d. nieuwsrubriek:

https://skiinformatie.nl/category/nieuws/

Mooie Plaatjes   

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:59

ZieMaar!

Moderator General Chat
Haha ik moet nog op zomervakantie maar ga daarna kijken voor de wintersport(en). Vorig jaar een heel fijne vakantie gehad in de Dolomieten (het bekendere gedeelte), maar ik vond het wel erg druk (buiten de vakanties). Dit jaar zoek ik dus of een rustiger gedeelte op (rondom Moena) of wordt het misschien een jaartje Zwitserland. Ik ben wel benieuwd hoeveel duurder dat nou echt is.

Uiteraard ook nog wel een paar keer Winterberg, een weekendje Oostenrijk en misschien ook nog iets laat in het seizoen. Eerst weer vanaf oktober of november weer verder werken aan mijn skills op de rolbaan :).

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@ZieMaar! : wellicht een tip:
De skigebieden net op/over de grens, tussen Tirol en Süd-Tirol.
B.v. Nauders (Oostenrijk) en net over de grens in Italië: http://www.schoeneben.it/...haideralm-willkommen.html
Gelijk een Italiaanse sfeer, duitstalig en prijzen in de horeca zeer schappelijk!
Klein maar fijn.
Of Sulden (dus niet Sölden) in Süd-Tirol, het dorp waar Angela Merkel ook al jaren haar zomervakantie doorbrengt. Ook de echt italiaanse sfeer, maar toch schappelijk qua prijzen en een skigebied aan de voet van de Ortler en de Königspitze:

Wil je duurder/luxer; kijk dan naar Samnaun (CH)/Ischgl (A). Prachtig gebied, maar wel behoorlijk aan de prijs. Bijkomend voordeel van Samnaun; de benzine is ca. 1 euro/liter. En hele dure spullen kun je iets minder duur aanschaffen i.v.m. de belastingvrijstelling. :)
https://www.samnaun.ch/de

Of nog wat verder weg; Livigno. Qua sfeer vind ik zelf beduidend minder, maar skigebied is best wel ok.

Onovertroffen blijft, in Oostenrijk; Saalbach/Hinterglemm/Leogang/Fieberbrunn. De laatste jaren enorm uitgebreid, maar ook wel erg druk geworden. En in het hoogseizoen flink aan de prijs qua accomodaties.
Er zijn nog een paar adresjes, waar je wel terecht kunt voor een redelijke prijs.
Dit pension ken ik al tientallen jaren en ligt direct aan de piste, buiten het dorp (wat ik zelf een voordeel vind, maar wat anderen wellicht een nadeel vinden)
https://www.pension-saalbach.at/de/

Mooie Plaatjes   

• Waah
@ZieMaar! daarom ga ik de laatste jaren bijna exclusief naar Frankrijk. Prijzen zijn een stuk lager, en het "zoveel duurdere eten" valt ontzettend mee. Maar je moet wel van de Franse Alpen houden.....

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
@ehtweak Tnx voor je suggesties. Ik ben een vrij fervent bezoeker van wintersport.nl (het oude wintersporters) en weet ook vrij goed wat ik zoek, maar Nauders is zo'n gebiedje waar mij oog niet eerder op gevallen is. Tnx! Sulden am Ortler lijkt me leuk, maar wat klein voor een week en het is wel erg boven de boomgrens, dus bij slecht weer spookt het er gelijk enorm. Ik vind dat, net als Samnaun, vooral voor het echte naseizoen goede tips! Samnaun is (dankzij Ischgl) ook in het skigebied wel altijd wat drukker.

Echte Oostenrijkse gebieden trekken me net iets minder, ik heb mijn fijnste skireizen in Italië gehad. Voordeel van de dolomieten is dat je makkelijk ook een ander gebied kan pakken, daar hou ik nogal van. Dat is wellicht bij Nauders ook wat lastiger.

Livigno staat wel op mijn lijstje, voor ooit, maar dat lijkt me ook een fijne bestemming voor bijvoorbeeld half april. Zolang ik lekker kan eten eten, niet continu in de lift zit en wat langere afdalingen kan maken ben ik gelukkig. Barretjes geef ik (op wintersport) weinig om. Ik ben groot fan van Cervinia, Pila maar Alta Badia beviel ook heel goed.

@Waah Op zich spreekt Frankrijk me aan, zeker als ik een mooi appartement heb. Ik ben alleen bang dat het eten en de koffie op de piste wat tegenvalt, maar ik heb het idee dat dat inderdaad in veel gebieden al veel beter geregeld is.

Ik vind het vooral dus heel fijn als de pistes rustig zijn. Dat maakt Zwitserland ook aantrekkelijk, dat is wat duurder (al valt het wel mee) waardoor er eigenlijk niemand heen gaat.

[edit]: Nauders is me toch te klein, ik wil tochtjes kunnen maken. Ik vind het niet erg om elke dag een ander deelgebied te skiën, maar per deelgebied moet er toch wel minimaal 50km zijnen moet het ook mogelijk zijn om een beetje 'rond' te skiën. Dat lijkt Nauders niet helemaal te hebben.

Als iemand goede ervaringen heeft met het wat onbekende deel van de Dolomieten (Latemar, Alpe Lusia etc) dan houd ik me aanbevolen!

[Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 21-08-2018 09:33]

• Waah
@ZieMaar! wat bedoel je met tegenvallen van eten en koffie? De smaak, of de prijs?

Zelf ben ik niet echt een superfan van de Oostenrijkse keuken (op Kaiserschmarren na dan). Dus de typisch Oostenrijkse gerechten vallen voor mij af. Vaak op de piste is het Pasta (want zeer goed voor je bij sporten), pizza of patat. En dan kan je eigenlijk in alle landen goed terecht. In Frankrijk eet ik echter ook steeds vaker gewoon een Panini op de piste. Aangezien ik het nog altijd overdreven vind om zowel smiddags als s'avonds een volledige warme maaltijd te eten....

Koffie kan ik niet over mee praten, want die bittere troep lust ik niet ;-)

Buiten de vakanties zijn de meeste Franse gebieden wel rustig. Enkel in het weekend kan het drukker zijn ivm de Fransen die zelf gaan skiën. Maar die hebben vaak een dermate hoog niveau dat je daar weinig last van hebt.

Het grote voordeel van de Franse gebieden waar ik ben geweest, en de reden dat ik altijd naar Frankrijk ga tegenwoordig, is dat de Franse pistes vooral Alpenweides zijn. Dat betekend glooiende pistes, die enorm breed zijn. Geen pistes die in 1km afstand wisselen tussen blauw, rood, zwart, blauw, rood, blauw, zwart. Blauw is vaak de hele piste als blauw te categoriseren. En rood is ook de hele piste lang rood. Zelf heb ik geen moeite met blauw/rood/zwart. Maar de mensen die meegaan vaak wel, en het is toch een stuk meer genieten als je op een piste van je eigen niveau skiet.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
De prijs een beetje (maar ik de grote gebieden in Italië kost een blikje cola ook gewoon € 4,- en een bord pasta tussen de € 15,- en € 20,-), maar vooral de kwaliteit.

Welke gebieden zou je voor mensen die van tochten houden, die graag fatsoenlijk willen eten op de piste en die verder niet per se goedkoop hoeven dan aanraden?

Ik blijf enorm naar Italië (want lekker vertrouwd) neigen, maar wil graag Zwitserland en eventueel Frankrijk ook wel eens een kans geven. Oostenrijk is alleen voor shortski's ivm de rij-afstand, verder is dat niet echt mijn cup-of-tea.

• Waah
15-20 euro voor een bord pasta heb ik nog nooit meegemaakt in Frankrijk... Misschien in Courchevelle waar de Jet-set per heli naar hun restaurant komt.... Maar nee. Zo extreem ken ik het persoonlijk niet.

Van de gebieden waar ik ben geweest, komt er maar eentje in gedachten en dat is Les Trois Vallees.
https://www.wintersport.nl/skigebieden/troisvallees/kaarten

Met 600km piste een groot gebied waar je prima tochten kan maken. Als je het hele gebied heen en terug wil moet je flink doorskiën. Eigenlijk zijn het 4 volwaardige skigebieden die aan elkaar vast liggen. Veel variatie en de drukte viel mij enorm mee buiten de vakantietijd (Begin maart). Eten in Val Thorens is niet goedkoop, maar niet zo duur als jij meld. Maar in les Menuires en Meribel kan je leuk en gezellig eten, aan de piste, voor relatief weinig geld. Helaas kwamen wij daar pas laat achter.

Kwa locatie zou ik zelf Val Thorens links laten liggen, tenzij je flink wilt feesten. Meribel en Les Menuires liggen meer midden in het gebied. Waardoor je aan het eind van de dag makkelijk terug kan via veel verschillende routes. Naar Val Thorens is maar 1 piste terug eigenlijk. En die is dus stampvol. Zo vol dat ik met mijn vriendin liever via de vrij steile en buckelige zwarte piste omlaag ging, dan via de blauw/rode. Dat probleem heb je in de Meribel en Les Menuires ook niet. Courchevelle ben ik zelf niet geweest, gewoon niet aan toegekomen in de 8 dagen dat we er waren (maar ik heb veel tijd verkloot in alle funparken, en de belachelijk grote half-pipe). Maar daar komt alle Jet-set en dat is een vrij luxe locatie.

Ik was altijd huiverig voor zeer grote gebieden en partylocaties. Dus Val Thorens zag ik nooit zitten. Maar vorig jaar kon ik er zeer goedkoop naartoe met vrienden dus toch maar eens gedaan, en heeft mij positief verrast (op het dorp zelf na, daar ga ik niet weer heen denk ik).

Ik kan het natuurlijk alleen maar vergelijken met mijn eigen ervaringen. En daar zit Italië niet bij. Dus ik kan het helaas niet vergelijken met italië.

En de standaard-tips voor Frankrijk:
  • Eten op de top is veel duurder dan in het dorp over het algemeen. Pak een minder genomen piste aan de rand van het gebied en je kan heerlijk eten voor weinig. Prijzen voor eten worden bepaald door locatie, niet door kwaliteit.
  • Appartementen: Kies altijd een appartement wat 2 personen meer kan herbergen dan je groep. Dus met 4 personen in een 6 persoons huisje. Je wilt echt niet in de woonkamer slapen op een kleine bed-bank. Dit jaar zit ik met 2 personen in een 6 persoons-huisje, voor slechts 5 euro p.p. meer. 8)7

[Voor 12% gewijzigd door Waah op 21-08-2018 10:42]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ZieMaar! schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:24:

[edit]: Nauders is me toch te klein, ik wil tochtjes kunnen maken. Ik vind het niet erg om elke dag een ander deelgebied te skiën, maar per deelgebied moet er toch wel minimaal 50km zijnen moet het ook mogelijk zijn om een beetje 'rond' te skiën. Dat lijkt Nauders niet helemaal te hebben.
Ehhh, nou, Nauders heeft, na de grote brand in het dalstation, juist behoorlijk de boel opgewaardeerd.
En er is wel degelijk >50km pistes.

Maar het leuke/'schattige' van die skigebieden in dat grensgebied is nou juist dat je makkelijk iedere dag iets totaal anders kunt kiezen!
In de driehoek A/I/CH ligt er van alles vlak bij elkaar. Totaal verschillende karakters, groottes, culturen en landschappen.
Van Nauders in Tirol, waar een espresso gauw 3 euro kost.
Naar Reschen/Schöneben in Süd-Tirol (amper 15km verder), waar de espresso 1,50 kost
Of wil je luxe, dan rijd je naar Samnaun, waar alles gewoon duur is... behalve de brandstof. ;)
Of je gaat verder Italië in; keuze te over.
Ook speciaal zijn de gebieden verder richting Meran; palmbomen in het dal, skipistes op de hellingen er omheen. 8)

Mooie Plaatjes   

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
In 't hoofdgebied absoluut, maar Schoneben en Haider Alm lijken al een stuk kleiner te zijn, toch? Ik zal later vandaag nog eens goed kijken, deelgebieden zijn leuk, maar moeten wel echt per deelgebied groot genoeg zijn voor een dag.

Ik had overigens niet door dat Samnaun zo dicht bij Nauders ligt.
Waah schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:38:
15-20 euro voor een bord pasta heb ik nog nooit meegemaakt in Frankrijk... Misschien in Courchevelle waar de Jet-set per heli naar hun restaurant komt.... Maar nee. Zo extreem ken ik het persoonlijk niet.

Van de gebieden waar ik ben geweest, komt er maar eentje in gedachten en dat is Les Trois Vallees.
https://www.wintersport.nl/skigebieden/troisvallees/kaarten

Met 600km piste een groot gebied waar je prima tochten kan maken. Als je het hele gebied heen en terug wil moet je flink doorskiën. Eigenlijk zijn het 4 volwaardige skigebieden die aan elkaar vast liggen. Veel variatie en de drukte viel mij enorm mee buiten de vakantietijd (Begin maart). Eten in Val Thorens is niet goedkoop, maar niet zo duur als jij meld. Maar in les Menuires en Meribel kan je leuk en gezellig eten, aan de piste, voor relatief weinig geld. Helaas kwamen wij daar pas laat achter.

Kwa locatie zou ik zelf Val Thorens links laten liggen, tenzij je flink wilt feesten. Meribel en Les Menuires liggen meer midden in het gebied. Waardoor je aan het eind van de dag makkelijk terug kan via veel verschillende routes. Naar Val Thorens is maar 1 piste terug eigenlijk. En die is dus stampvol. Zo vol dat ik met mijn vriendin liever via de vrij steile en buckelige zwarte piste omlaag ging, dan via de blauw/rode. Dat probleem heb je in de Meribel en Les Menuires ook niet. Courchevelle ben ik zelf niet geweest, gewoon niet aan toegekomen in de 8 dagen dat we er waren (maar ik heb veel tijd verkloot in alle funparken, en de belachelijk grote half-pipe). Maar daar komt alle Jet-set en dat is een vrij luxe locatie.

Ik was altijd huiverig voor zeer grote gebieden en partylocaties. Dus Val Thorens zag ik nooit zitten. Maar vorig jaar kon ik er zeer goedkoop naartoe met vrienden dus toch maar eens gedaan, en heeft mij positief verrast (op het dorp zelf na, daar ga ik niet weer heen denk ik).

Ik kan het natuurlijk alleen maar vergelijken met mijn eigen ervaringen. En daar zit Italië niet bij. Dus ik kan het helaas niet vergelijken met italië.

En de standaard-tips voor Frankrijk:
  • Eten op de top is veel duurder dan in het dorp over het algemeen. Pak een minder genomen piste aan de rand van het gebied en je kan heerlijk eten voor weinig. Prijzen voor eten worden bepaald door locatie, niet door kwaliteit.
  • Appartementen: Kies altijd een appartement wat 2 personen meer kan herbergen dan je groep. Dus met 4 personen in een 6 persoons huisje. Je wilt echt niet in de woonkamer slapen op een kleine bed-bank. Dit jaar zit ik met 2 personen in een 6 persoons-huisje, voor slechts 5 euro p.p. meer. 8)7
Ja, Trois Vallees....:). Die ken ik wel (al ben ik er nooit geweest)...Qua piste aanbod inderdaad fantastisch en grote gebieden hebben vaak hele goede infra...

[Voor 83% gewijzigd door ZieMaar! op 21-08-2018 11:16]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Of je doet nog gekker :+ ; je gaat Confoederatio Helvetica in, het Unter-Engadin.
En je pakt de skigebieden in Scuol, St Moritz, Corvatsch, e.d.

Mooie Plaatjes   

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Maar de hamvraag is natuurlijk: is het mooier dan de Dolomieten ;)?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ZieMaar! schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:12:
In 't hoofdgebied absoluut, maar Schoneben en Haider Alm lijken al een stuk kleiner te zijn, toch? Ik zal later vandaag nog eens goed kijken, deelgebieden zijn leuk, maar moeten wel echt per deelgebied groot genoeg zijn voor een dag.

Ik had overigens niet door dat Samnaun zo dicht bij Nauders ligt.

[...]

Ja, Trois Vallees....:). Die ken ik wel (al ben ik er nooit geweest)...Qua piste aanbod inderdaad fantastisch en grote gebieden hebben vaak hele goede infra...
En dan heb je in die hoek ook nog Serfaus - Fiss - Ladis met ruim 200 kilometer piste, dat ligt ook niet heel ver van Nauders af (al is het wel te ver om iedere dag op en neer te rijden).

Serfaus - Fiss - Ladis kom ik zelf al 10 jaar elke winter, blijf het een fantastisch gebied vinden.

[Voor 6% gewijzigd door ik222 op 21-08-2018 11:21]

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
ZieMaar! schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:19:
Maar de hamvraag is natuurlijk: is het mooier dan de Dolomieten ;)?
Als het over Trois Vallees gaat; nee, zeer zeker niet. Wel een persoonlijke mening, en natuurlijk heeft
Trois Vallees andere kwaliteiten. (persoonlijke favoriet in Frankrijk overigens) Niet alleen ValTho (~2300m), maar een groot deel van het gebied ligt boven de boomgrens. Dat houdt in dat je vaak hele mooie brede pistes hebt, met geen enkele boom eromheen. Voordelen zijn natuurlijk breed, je kunt ver kijken, maar op een slechte dag met wat wind is het niet erg fijn op die pistes. En ook weer persoonlijk; ik vind bomen om je heen zien wel weer mooi. Niet alleen wit. En dat is wat mij aan de Dolomieten aanspreekt; toch wat lager dus veel bomen, maar ook die rechte Dolomieten die eruit steken, rotsen zien. ;)

Koffie uit de supermarkt daar is niet te zuipen. Neem liever zelf koffie en een Bialetti oid mee. Ik vond de koffie op de piste echter goed te doen, maar wel aan de duurdere kant. De tips van @Waah zijn goud; Franse appartementen zijn echt klein. Wil je ruimte moet je eerder naar Chalets kijken. En ook die van eten. Mijn ervaring is de grotere toko's en hutjes op drukke punten vaak niet alleen duur, maar vooral ook slecht eten serveren. Spaghetti die 's ochtends gekookt wordt en die je om 2 uur 's middags even opgewarmd wordt met een kwak saus uit een pot die al een dag op staat. Van de andere kant; als je een goed restaurant opzoekt in de dorpen kun je 's avonds echt gruwelijk lekker eten, tegen 'Nederlandse' prijzen. (Duurder dan Oostenrijk/Italië)

Overigens, 15-20 euro voor een bord pasta? Dat is echt bizar duur. (al ligt het aan de pasta natuurlijk, ik vermoed dat je een simpele spaghetti bedoeld). Waar was dat? De gebieden in Italië waar ik geweest ben liggen die prijzen toch wel 50% lager..?
ZieMaar! schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 09:49:
[..]
Welke gebieden zou je voor mensen die van tochten houden, die graag fatsoenlijk willen eten op de piste en die verder niet per se goedkoop hoeven dan aanraden?

Ik blijf enorm naar Italië (want lekker vertrouwd) neigen, maar wil graag Zwitserland en eventueel Frankrijk ook wel eens een kans geven. Oostenrijk is alleen voor shortski's ivm de rij-afstand, verder is dat niet echt mijn cup-of-tea.
Het is wél Oostenrijk (waarom Oostenrijk niet eigenlijk?) maar vorig jaar ben ik met de collega's naar Saalbach Hinterglemm geweest. Echt een grandioos gebied. Niet goedkoop (ook niet achterlijk duur) maar heerlijk gegeten op de pistes (niet duur, en ook goed bij de grotere toko's). Ook enorm uitgestrekt, en sinds dit jaar is ook de verbinding met Zell Am See klaar als het goed is. Belachelijk brede pistes, snelle, moderne liften. Ze hebben daar meerdere routes uitgestippeld, wij hebben daar vorig jaar de Skicircus Challenge gedaan. Echt gaaf!
The Skicircus challenges its guests with THE MOST DEMANDING ski circuit.
„Ski your limit“ is the slogan that describes one of the most demanding ski circuits of the Alps – „The Challenge“. The key figures speak for themselves: 72 kilometres, 32 lifts, 12,500 meters in height and approx. 7 hours skiing time! The „Skicircus Circuit“ in the „Home of Lässig“ is doable within 7 hours for ambitious skiers – a quick lunch break not included. Challenge accepted?
Dat slechts een van de vijf SkiCircus routes.

Het lijkt alles te hebben wat je wilt, misschien Oostenrijk eens een kans geven? (In de Oostenrijk categorie is naast Saalbach ook Sankt Anton (tegenwoordig ook met liften aan Lech verbonden) overigens een van mijn favorieten)

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-06 23:59

Whaam

Meer beter

Scandinavië staat niet in de topic start en het is me vorige delen ook opgevallen dat de pistes in het hoge noorden vaak worden vergeten.
Zweden en Noorwegen hebben prachtige pistes, over het algemeen genomen minder groot dan in Frankrijk/Oostenrijk, maar wel mooie brede pistes, lekker om te touren en/of prima geschikt voor familiewintersporters. Omdat het in het noorden in de winter veel voeger donker wordt zijn veel van de pistes verlicht, zodat ook in de avond het goed vertoeven is.

Helaas voor ons dit jaar geen wintersport, want er komt een kleine in December, maar Sälen of Trysil is voor 2020 onze bestemming.

mechanical keyboard hebben? ikki68 aurora r1 te koop!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Rowdy.nl schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:13:
[...]
Als het over Trois Vallees gaat; nee, zeer zeker niet. Wel een persoonlijke mening, en natuurlijk heeft
Trois Vallees andere kwaliteiten. (persoonlijke favoriet in Frankrijk overigens) Niet alleen ValTho (~2300m), maar een groot deel van het gebied ligt boven de boomgrens. Dat houdt in dat je vaak hele mooie brede pistes hebt, met geen enkele boom eromheen. Voordelen zijn natuurlijk breed, je kunt ver kijken, maar op een slechte dag met wat wind is het niet erg fijn op die pistes. En ook weer persoonlijk; ik vind bomen om je heen zien wel weer mooi. Niet alleen wit. En dat is wat mij aan de Dolomieten aanspreekt; toch wat lager dus veel bomen, maar ook die rechte Dolomieten die eruit steken, rotsen zien. ;)

Koffie uit de supermarkt daar is niet te zuipen. Neem liever zelf koffie en een Bialetti oid mee. Ik vond de koffie op de piste echter goed te doen, maar wel aan de duurdere kant. De tips van @Waah zijn goud; Franse appartementen zijn echt klein. Wil je ruimte moet je eerder naar Chalets kijken. En ook die van eten. Mijn ervaring is de grotere toko's en hutjes op drukke punten vaak niet alleen duur, maar vooral ook slecht eten serveren. Spaghetti die 's ochtends gekookt wordt en die je om 2 uur 's middags even opgewarmd wordt met een kwak saus uit een pot die al een dag op staat. Van de andere kant; als je een goed restaurant opzoekt in de dorpen kun je 's avonds echt gruwelijk lekker eten, tegen 'Nederlandse' prijzen. (Duurder dan Oostenrijk/Italië)

Overigens, 15-20 euro voor een bord pasta? Dat is echt bizar duur. (al ligt het aan de pasta natuurlijk, ik vermoed dat je een simpele spaghetti bedoeld). Waar was dat? De gebieden in Italië waar ik geweest ben liggen die prijzen toch wel 50% lager..?

[...]

Het is wél Oostenrijk (waarom Oostenrijk niet eigenlijk?) maar vorig jaar ben ik met de collega's naar Saalbach Hinterglemm geweest. Echt een grandioos gebied. Niet goedkoop (ook niet achterlijk duur) maar heerlijk gegeten op de pistes (niet duur, en ook goed bij de grotere toko's). Ook enorm uitgestrekt, en sinds dit jaar is ook de verbinding met Zell Am See klaar als het goed is. Belachelijk brede pistes, snelle, moderne liften. Ze hebben daar meerdere routes uitgestippeld, wij hebben daar vorig jaar de Skicircus Challenge gedaan. Echt gaaf!

[...]

Dat slechts een van de vijf SkiCircus routes.

Het lijkt alles te hebben wat je wilt, misschien Oostenrijk eens een kans geven? (In de Oostenrijk categorie is naast Saalbach ook Sankt Anton (tegenwoordig ook met liften aan Lech verbonden) overigens een van mijn favorieten)
Ik ben een paar keer in Oostenrijk geweest (Berwang, Ehrwald, Obergurgl) en dat beviel redelijk, maar ik vind het qua sfeer gewoon iets minder. Het skien is in Italië in mijn ogen beter (en ik denk in Frankrijk ook), en als de sfeer (wat samen met de hypermoderne infra de usp’s van Oostenrijk zijn), dan hoeft dat van mij niet per se meer.

Ik zal er heus wel komen hoor, maar dan vooral voor shortski’s.

Ik bedoel overigens geen simpele spaghetti maar een lekkere gevulde pasta bij bijvoorbeeld Chalet Etoile in Cervinia, of Las Vegas in San Cassiano. In Pila was het natuurlijk goedkoper en op de Seiser Alm heb ik ook schappelijkere prijzen betaald, al vind ik het niet erg om duurder te eten, als het maar wel lekker is (en dus geen opgewarmde spaghetti).

Ik geloof gelijk dat Saalbach qua skien mooi is, maar daar is het nooit echt rustig en het is ook een echt Nederlandse bestemming, dat trekt me echt minder.

Cervinia vond ik heel mooi (maar te gevoelig voor slecht weer), Pila is fantastisch (maar te klein voor een week) en Alta Badia was heel fijn, maar net iets te druk. Laax bijvoorbeeld lijkt die uitgestrektheid en rust ook te bieden, Trois Vallees misschien ook wel (misschien iets minder rust) maar ik denk dat zuidelijke Dolomieten ook wel.

[Voor 81% gewijzigd door ZieMaar! op 22-08-2018 17:40]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ZieMaar! schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:32:
[...]

Ik geloof gelijk dat Saalbach qua skien mooi is, maar daar is het nooit echt rustig en het is ook een echt Nederlandse bestemming, dat trekt me echt minder.
Ja en nee; alles hangt af van wanneer je een specifiek skigebied bezoekt.
Zo heb ik jarenlang in Saalbach/Hinterglemm geskied; altijd buiten het (NL) hoogseizoen. En dan is dat gewoon een perfect skigebied.

'echt Nederlands' = idd bepaalde skigebieden tijdens de nederlandse hoogseizoentijden. :X

Maar dat geldt niet alleen voor het SkiCircus (Saalbach/Hinterglemm/Leogang/Fieberbrunn is het tegenwoordig), maar voor veel meer skigebieden. Val Thorens kent b.v. ook de specifiek Nederlandse week. :-(

Ik ga op skivakantie vanwege het skiën, niet voor het 'gehos' en gezuip er omheen; dat interesseert me totaal niet.
Goede infrastructuur, goede skicondities en een prachtige omgeving vind ik belangrijk.
Uiteraard kan die voorkeur voor een ander totaal iets anders zijn... :+ en dat blijkt ook wel, anders hadden al die Schirmbars het niet zo druk... O-)

Ook bijzonder:
In Kaprun zijn ze al een poosje bezig om de langste doorlopende Seilbahn van de Oostelijke Alpen te bouwen.
Nog ff geduld en dan kun je rechstreeks met de gondelbaan, vanuit het dorp Kaprun, in één keer door naar het gletscher skigebied bij de Kitzsteinhorn!
Een megaproject.
https://salzburg.orf.at/news/stories/2931552/
https://www.kitzsteinhorn...22_neue-aera-am-maiskogel
http://www.k-onnection.com/
Een 12 kilometer (!) lange ketting van diverse banen, die het smalle 2-baans toegangs weggetje overbodig maakt.

[Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 22-08-2018 20:06]

Mooie Plaatjes   

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben wel verwend met echt rustig, ik heb in Cervinia hele dagen gehad dat ik direct, echt direct, overal de lift in kon, ook in het dal :). In Obergurgl ook, dat was heerlijk. Ik vind het al druk als er überhaupt mensen voor me zijn, terwijl mensen die aan de vakanties gebonden zijn het al rustig vinden als ze 5 minuten moeten wachten :). Overigens gaat drukte eigenlijk nog meer over de drukte op de piste; in Winterberg wacht je zelden langer dan 5 minuten door die snelle liften, maar wat is het daar soms druk op de piste, ook doordeweeks in januari. Maar goed, het is wel lekker dichtbij!

Zijn er hier btw meer mensen die hun eigen materiaal onderhouden? Ik vind het heerlijk rustgevend en fijn om mijn eigen materiaal bij te houden, en echt moeilijk is het ook niet.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Dat is inderdaad een ding; mocht je aan vakanties gebonden zijn kan het druk zijn. Ik ben buiten het hoogseizoen in Saalbach geweest. In het gehele gebied heb ik één keer bij een bepaalde verbindingslift in een smal dalletje een 20 minuten moeten wachten, maar ergens anders nauwelijsk ene paar minuten. (Wrong time, wrong place I guess. Ergens in de ochtend bij de Sportbahn Asitzkogel 2000, voor de kenners ;)) Nergens moeten wachten? Dan moet je buiten de schoolvakanties in erg onbekende (en ongeliefde?) gebieden zijn lijkt me?

Overigens toen wij er waren waren er betrekkelijk weinig Nederlanders gelukkig, dat is ;één van de redenen dat ik waarschijnlijk nooit naar bijvoorbeeld een Gerlos zal gaan. Valtho ben ik wel een keer op de Dutch week geweest, maar ach, jong en onervaren zullen we maar zeggen he? ;) Voordeel aan die zuipende Nederlanders was wel overigens destijds dat er 's ochtends geen hond op de piste was. 40cm verse sneeuw en om 10 uur nog steeds first tracks aan het maken.. <3
ZieMaar! schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:50:[...]
Zijn er hier btw meer mensen die hun eigen materiaal onderhouden? Ik vind het heerlijk rustgevend en fijn om mijn eigen materiaal bij te houden, en echt moeilijk is het ook niet.
No, but I want to!

• Waah
Ik onderhoud wel zelf mijn snowboard.... alhoewel....
Mijn vriendin doet het waxen meestal. Ik het schrapen.
*insert "vrouwen zijn beter met strijkijzers" grap hier*

Na terugkomst van wintersport zetten we het board in de wax. Is het mooi beschermd tegen vocht en kou (ook al hangen ze in de woonkamer :+ ). Vlak voor vertrek haal ik de wax eraf en slijp ik de kanten weer.

Inderdaad weinig werk, beter dan een machine het doet, en een klap goedkoper. Al ga ik denk ik dit jaar voor het eerst eens de lokale snowboard-winkel het laten doen. Die doen het nog ouderwets met de hand, en na 4 jaar verdient het board wel een professionele beurt. O-)

• M3rcury
  • Niet online
ZieMaar! schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:50:
Ik ben wel verwend met echt rustig, ik heb in Cervinia hele dagen gehad dat ik direct, echt direct, overal de lift in kon, ook in het dal :). In Obergurgl ook, dat was heerlijk. Ik vind het al druk als er überhaupt mensen voor me zijn, terwijl mensen die aan de vakanties gebonden zijn het al rustig vinden als ze 5 minuten moeten wachten :). Overigens gaat drukte eigenlijk nog meer over de drukte op de piste; in Winterberg wacht je zelden langer dan 5 minuten door die snelle liften, maar wat is het daar soms druk op de piste, ook doordeweeks in januari. Maar goed, het is wel lekker dichtbij!

Ik doe alles aan mijn boards (en de ski's van mijn vriendin zelf). Die hebben echt al jaren geen machine gezien (mijn k2 Parkstar zelfs nooit :D )
Rowdy.nl schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:49:
Dat is inderdaad een ding; mocht je aan vakanties gebonden zijn kan het druk zijn. Ik ben buiten het hoogseizoen in Saalbach geweest. In het gehele gebied heb ik één keer bij een bepaalde verbindingslift in een smal dalletje een 20 minuten moeten wachten, maar ergens anders nauwelijsk ene paar minuten. (Wrong time, wrong place I guess. Ergens in de ochtend bij de Sportbahn Asitzkogel 2000, voor de kenners ;)) Nergens moeten wachten? Dan moet je buiten de schoolvakanties in erg onbekende (en ongeliefde?) gebieden zijn lijkt me?

Overigens toen wij er waren waren er betrekkelijk weinig Nederlanders gelukkig, dat is ;één van de redenen dat ik waarschijnlijk nooit naar bijvoorbeeld een Gerlos zal gaan. Valtho ben ik wel een keer op de Dutch week geweest, maar ach, jong en onervaren zullen we maar zeggen he? ;) Voordeel aan die zuipende Nederlanders was wel overigens destijds dat er 's ochtends geen hond op de piste was. 40cm verse sneeuw en om 10 uur nog steeds first tracks aan het maken.. <3

[...]

No, but I want to!
Vorig jaar was ik Solden buiten het hoogseizoen. Zelfs bij het dalstation hoef je dan niet langer dan 2 a 3 minuten te wachten (en meestal uberhaupt niet).

[Voor 38% gewijzigd door M3rcury op 23-08-2018 16:35]

No signature required.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Rowdy.nl schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:49:

[...]

No, but I want to!
Ja buiten de vakanties, en niet bij de echt bekende gebieden. De laatste jaren is het sowieso overal wel weer wat drukker, dus dan heb je overal wel eens een stoeltje wachten. Overigens is een gebied in Nederland al snel minder bekend, als het niet in Oostenrijk of Frankrijk is, er geen Nederlandse skiles is en het verder dan 900km rijden is, dan ben je zo 75% van de mensen kwijt :). Terwijl gebieden als Cervinia en Pila op wintersport(ers).nl erg populair zijn.

Qua onderhoud; het is echt makkelijk. Veel winkels geven wel leuke workshops, je hebt het dan zo door. Ik denk serieus dat met de hand echt beter is dan machinaal, maar het is ook gewoon een fijn idee. Materiaalkosten vallen wel mee, de klemmen zijn nog het duurst (maar zat mensen die het zonder echte klemmen toch fixen op hun workmate).

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:15
Ik ben ook al aan het rondkijken. We gaan met een groep (8 personen), en als je dan een gezamenlijk appartement wilt zonder mensen te veroordelen naar slaapbanken wordt de keuze allemaal vrij snel beperkt. Het zal waarschijnlijk Zillertal Arena of L3V worden. Het is een gemengde groep met een mix van beginners, gevorderden en vergevorden. Zillertal Arena zijn we al eens geweest en is goed bevallen, L3V is nieuw voor iedereen. Oostenrijk lijkt mij authentieker en is iets duurder, tegelijkertijd lonkt ook de gedachte van het gigantische aangesloten gebied en ski-in/ski-out mogelijkheid van L3V. Wat raden jullie aan?

• Waah
@MarcoC 2 appartementen :-P . Met 8 man op een kamer kan sowieso spanningen geven. Beetje privacy is best lekker dan.

Authentiek... Dat ligt aan het gebied, niet zozeer het land. Frankrijk heeft ook authentieke dorpjes. Maar in L3V minder.

Wat is het doel/wens van je groep? Apres ski? Tochten maken? Funpark? Genieten van de omgeving?

Dat bepaald vaak het gebied vooral.

• MarcoC
Waah schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:28:
@MarcoC 2 appartementen :-P . Met 8 man op een kamer kan sowieso spanningen geven. Beetje privacy is best lekker dan.

Authentiek... Dat ligt aan het gebied, niet zozeer het land. Frankrijk heeft ook authentieke dorpjes. Maar in L3V minder.

Wat is het doel/wens van je groep? Apres ski? Tochten maken? Funpark? Genieten van de omgeving?

Dat bepaald vaak het gebied vooral.
Twee appartementen kan inderdaad ook, maar in de praktijk moet je dan een appartement voor 6 personen boeken om niet in een bezemkast te eindigen.

Après-ski is geen doel, maar we willen graag naar een levendig dorpje. Skiën blijft het hoofddoel, waarbij een mooie omgeving die geschikt is voor beginners gecombineerd met de mogelijkheid om voor de gevorderden wat meer kilometers te maken met meer uitdaging wel belangrijk is.

• M3rcury
  • Niet online
MarcoC schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:03:
Ik ben ook al aan het rondkijken. We gaan met een groep (8 personen), en als je dan een gezamenlijk appartement wilt zonder mensen te veroordelen naar slaapbanken wordt de keuze allemaal vrij snel beperkt. Het zal waarschijnlijk Zillertal Arena of L3V worden. Het is een gemengde groep met een mix van beginners, gevorderden en vergevorden. Zillertal Arena zijn we al eens geweest en is goed bevallen, L3V is nieuw voor iedereen. Oostenrijk lijkt mij authentieker en is iets duurder, tegelijkertijd lonkt ook de gedachte van het gigantische aangesloten gebied en ski-in/ski-out mogelijkheid van L3V. Wat raden jullie aan?
Ik vind de apres ski een stuk gezelliger in Oostenrijk,aar het echte authentieke is er daar ook wel af (zeker in het Zillertal) volgens mij ben je met 8 personen nog wel vroeg genoeg, wij hebben een chalet voor 20 personen met 10 slaapkamers in
mayrhofen geboekt. Dat was misschien 3 of 4 weken geleden :)

No signature required.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wat anders: in Snowworld Zoetermeer is er vanaf 15 september tot 28 september een buckelpiste (volgens mij op baan 1). Heel, heel veel mensen hebben daar moeite mee (in ieder geval om ze fatsoenlijk te skiën, dat is iets anders dan beneden komen :)), dus als je in Nederland wil oefenen is dit je kans.

Sowieso vind ik dat veel mensen Snowworld onderschatten als plek om echt beter te leren skiën. Er lopen best een paar echt goede leraren en er zijn ook veel groter georganiseerde trainingen (oa SkiExperience) waar bijna iedereen nog wel wat kan leren.

Ik zelf moet nog even kijken of dat lukt ivm de zomervakantie (ik vertrek overmorgen), maar ik ga sowieso weer een paar lessen op de rolbaan doen, dat kan nooit kwaad.

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 17:18

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik meld mij ook weer! En deze keer kan ik jullie hulp goed gebruiken!

Casus: we gaan dit jaar wederom met een grote groep op vakantie (12 tot 16 man/vrouw). Voorheen gingen we altijd naar het Edelweishaus in Koningsleiten alwaar je vrij goedkoop halfpension zit. Goede apreski, onderdeel van Gerlos dus flinke pistes en voor ieder iets wils. Echter, dit jaar (2018) was het laatste jaar dat ze open waren. Ik blij, want ik was er eigenlijk ook wel klaar mee, maar de rest van de groep vond het alitjd wel dikke prima en willen een soortgelijk alternatief.

We zijn sowieso gebonden aan Oostenrijk en/of Frankrijk (apreski is voor velen wel een factor), en men is over het algemeen dermate lui dat een eigen appartement huren een slecht idee is. Nu heb ik al een website gevonden met catering inclusief (https://www.wenschalets.nl/). Iemand hier enige ervaring mee? Wat zouden jullie in deze situatie doen? Alternatief gaat een hotel op basis van halfpension worden vrees ik, maar dat gaat weer in de kosten lopen...

Surfin' paradise!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Met 16 man kan zo’n catered chalet wel interessant zijn denk ik, maar of het echt veel goedkoper is onder de streep weet ik niet. Hangt denk ik ook af van de periode. Een weekje halfpension, incl skipas voor € 600,- pp kan, met goed zoeken en niet teveel eisen denk ik wel. Is dat nog ok? Wellicht ook gewoon sunweb ed bellen, die hebben waarschijnlijk wel los aanbod voor groepen.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
@Snappie88 Ik heb vorig jaar 11 wintersportaanbieders een offerteaanvraag verstuurd om een aanbieding te doen voor 10-15 man..

Een aantal reageerden niet, en de onderstaande vier (ook even aan de TS toegevoegd, aanvullingen/ervaringen welkom!) reageerden, belden er nog even achteraan en kwamen ook met zinnige offertes, die voldeden aan onze wensen en vragen. We zijn uiteindelijk met Flipside meegegaan, die hadden de beste offertes maar daar hadden we ook de beste klik mee. Is uiteindelijk ook enorm goed bevallen. :P However, onderstaande vier hebben ons allemaal super netjes geholpen, dus imho de moeite waart om ze iig een mailtje te sturen. ;)@ZieMaar! Sunweb zou ik persoonlijk achterwege laten, die vinden zoiets blijkbaar niet interessant genoeg. (ik kreeg een tweetal linkjes retour van appartementen met verder nul info) Dezelfde dame stuurt me bij Bizztravel (dezelfde organisatie) een vergelijkbare mail terug, maar dit maal met vier linkjes. Blijkbaar doet ze 's ochtends de Sunweb en 's middags de Bizztravel mailbox. Overigens kreeg ik later op de middag van een andere dame van Bizztravel een mail dat ze niets voor ons hadden. Die mailen we dus nooit meer. ;)

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:44
Yihaaaa volgend jaar ook weer op de lange latten. Dit jaar met kids 1 en 3 jaar.
ben benieuwd wat ze ervan vinden.
Wij gaan weer naar Serfaus.

• M3rcury
  • Niet online
Rowdy.nl schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:22:
@Snappie88 Ik heb vorig jaar 11 wintersportaanbieders een offerteaanvraag verstuurd om een aanbieding te doen voor 10-15 man..

Een aantal reageerden niet, en de onderstaande vier (ook even aan de TS toegevoegd, aanvullingen/ervaringen welkom!) reageerden, belden er nog even achteraan en kwamen ook met zinnige offertes, die voldeden aan onze wensen en vragen. We zijn uiteindelijk met Flipside meegegaan, die hadden de beste offertes maar daar hadden we ook de beste klik mee. Is uiteindelijk ook enorm goed bevallen. :P However, onderstaande vier hebben ons allemaal super netjes geholpen, dus imho de moeite waart om ze iig een mailtje te sturen. ;)@ZieMaar! Sunweb zou ik persoonlijk achterwege laten, die vinden zoiets blijkbaar niet interessant genoeg. (ik kreeg een tweetal linkjes retour van appartementen met verder nul info) Dezelfde dame stuurt me bij Bizztravel (dezelfde organisatie) een vergelijkbare mail terug, maar dit maal met vier linkjes. Blijkbaar doet ze 's ochtends de Sunweb en 's middags de Bizztravel mailbox. Overigens kreeg ik later op de middag van een andere dame van Bizztravel een mail dat ze niets voor ons hadden. Die mailen we dus nooit meer. ;)
Ik kan bovenstaande organistaties ook aanraden. Voor ons was bizztravel echter wel prima, en heb ik 2 keer een wintersport voor 60 man mee georganiseerd (met bus reis) :)

Vorig jaar gingen we met een kleiner groepje, en is het duketravel geworden. Dit jaar eigenlijk niet meer verder dan duketravel gekeken, gezien ze meteen met een mooi aanbod kwamen. Echter is het de laatste 2 jaar wel een stuk makkelijker geworden, omdat we eigen vervoer hebben, en zelf alles regelen. In principe regelen ze voor ons dus alleen de skipas (lekker makkelijk) en het huisje.

[Voor 5% gewijzigd door M3rcury op 04-09-2018 16:22]

No signature required.

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Rowdy.nl schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:22:
@Snappie88 Ik heb vorig jaar 11 wintersportaanbieders een offerteaanvraag verstuurd om een aanbieding te doen voor 10-15 man.
Held _/-\o_ _/-\o_

Bizztravel ooit wel eens mee naar Val Thorens gegaan, was goed bevallen maar was voor hun ook makkelijk incashen want we hadden geen vreemde eisen. Ik ga deze vier in ieder geval aanschrijven, wellicht dat er ergens een klik bij is! Nogmaals dank!

Surfin' paradise!

• Waah
Hier ook vaak vast aan bizztravel of Sunweb. Boeken gaat altijd mis (websiteproblemen). Nog over aangeschreven maar werd afgewimpeld als een eenmalig akkefietje (grappig, als je al 8 boekingen hebt in de laatste 5 jaar en elke boekingen gedoe). Dit jaar voor het eerst zelf vliegreis en transfer geregeld en accommodatie via Sunweb. Bevalt prima dus volgend jaar maar een andere accoboer zoeken.

• MarcoC
M3rcury schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:54:
[...]

Ik vind de apres ski een stuk gezelliger in Oostenrijk,aar het echte authentieke is er daar ook wel af (zeker in het Zillertal) volgens mij ben je met 8 personen nog wel vroeg genoeg, wij hebben een chalet voor 20 personen met 10 slaapkamers in
mayrhofen geboekt. Dat was misschien 3 of 4 weken geleden :)
Het is uiteindelijk St. Anton geworden :) . Zin in.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:14

Galois

1811 - 1832

Het begint inderdaad weer! Het uitzoeken van de wintersport.

We gaan dit jaar voor het eerst met kinderen (4 en 6 jaar) en zijn op zoek naar een leuk gebied voor gezinnen.

En ook heel belangrijk: betaalbaar! :) Alleen op wintersport is al duur, laat staan met het gezin :)

Aangezien ik totaal geen ervaring heb met zo'n gezinswintersport, zou ik alle tips waarderen. Te beginnen met:

- is het handiger te boeken via zo'n reisaanbieder, in zo'n alles in 1 pakket: het appartement, de skipassen, de lessen, enz.
- of toch beter om een airbnb oid te boeken ergens en zelf de skipas en lessen te regelen?

Is de één goedkoper dan de ander?

En heeft iemand tips voor een mooi gebied? Het zal gaan om de voorjaarsvakantie, dus helaas: de duurste weken...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Afgelopen weekend is de wintersportkoorts echt losgebarsten. Mijn vrouw is op zoek gegaan naar een nieuw skigebied. Ze is, naar eigen zeggen, klaar met Val Thorens. Daar zijn we de afgelopen 4 jaar naar toe gegaan en ze is er een beetje op uitgekeken.

Nu heeft ze als alternatief "Les Portes du Soleil" geselecteerd. Ik kan in deze topicreeks diverse enthousiaste reacties vinden over dat skigebied, maar ik (als een beetje autist :+ ) wil weer graag naar Val Thorens.
Daar heb ik de afgelopen jaren superveel plezier gehad; zeker als beginnen skiër ben ik daar nog lang niet op uitgekeken.
Voor de volledigheid: We gaan van 23 tot en met 30 maart.

Wie kan me overtuigen om naar Les Portes du Soleil te gaan?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Galois schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:02:
Het begint inderdaad weer! Het uitzoeken van de wintersport.

We gaan dit jaar voor het eerst met kinderen (4 en 6 jaar) en zijn op zoek naar een leuk gebied voor gezinnen.

En ook heel belangrijk: betaalbaar! :) Alleen op wintersport is al duur, laat staan met het gezin :)

Aangezien ik totaal geen ervaring heb met zo'n gezinswintersport, zou ik alle tips waarderen. Te beginnen met:

- is het handiger te boeken via zo'n reisaanbieder, in zo'n alles in 1 pakket: het appartement, de skipassen, de lessen, enz.
- of toch beter om een airbnb oid te boeken ergens en zelf de skipas en lessen te regelen?

Is de één goedkoper dan de ander?

En heeft iemand tips voor een mooi gebied? Het zal gaan om de voorjaarsvakantie, dus helaas: de duurste weken...
Welke week van de voorjaarsvakantie? Ik denk dat je in de carnavalsweek beter naar Frankrijk gaat, die hebben dan voor een kleiner gedeelte vakantie dan de week ervoor.

Via een reisorganisatie scoor je vaak wel mooie deals, inclusief skipas, zeker in Frankrijk. Boek niet een goedkoop appartement voor 4 als je met 4 bent. Dat is vaak echt te klein. Materiaal en skiles kan je meeboeken maar dat scheelt weinig. In Oostenrijk zijn de skipasdeals vaak wat minder voordelig, maar dat is gewoon goed vergelijken als je boekt.

Een aantal andere tips:
- haal de middag van te voren de skipassen op (en bij voorkeur ook het skimateriaal). Dan is het vaak iets rustiger dan op zondagochtend, heb je niet de stress van op tijd bij de skiles zijn en heb je niet het gevoel dat je had kunnen skien als je staat te wachten :)
- er zijn veel gebieden met kinderdeals. Nadeel; die gebieden zijn in de vakantie wel wat duurder. Kinderen hebben aan een paar mooie pistes genoeg, dus je hebt echt geen groot gebied nodig. Ehrwald, Berwang, Gargellen, Lofer etc zijn leuk en dichtbij, SFL is veel groter maar richt zich ook echt op families, maar dan heb je wel echt een ander prijskaartje
- de grootste besparing haal je door wat verder van de lift te zitten en met de skibus of auto heen en weer te rijden. De skibus met 2 kinderen lijkt mij vrij hels, maar met de auto kan best comfortabel zijn. Ehrwald heeft bijvoorbeeld zat parkeerplek bij de lift (als je niet pas om 10:00 aan komt kakken)
- vaak vind je met een uurtje langer rijden ook mooie bestemming, die lekker rustig zijn. Let wel op: in de vakantie is het overal drukker en kleine gezellige gebiedjes handelen dat slechter dan grotere gebieden

Maar goed, welke week zoek je, hoe goed ski je zelf, wat zoek je verder (moet de skiles in het Nederlands, wil je zelf nog feesten), heb je voorkeur voor een land en hoe belangrijk is reisafstand? Dan kunnen we misschien nog iets specifiekere tips geven :). De genoemde gebieden kan je sowieso eens bekijken. In Frankrijk zijn Flaine, maar ook PDS misschien wel interessant? De Seiseralm, Alta Badia etc zijn in Italië erg leuk. Maakt het land je veel uit?
Matis schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:48:
Afgelopen weekend is de wintersportkoorts echt losgebarsten. Mijn vrouw is op zoek gegaan naar een nieuw skigebied. Ze is, naar eigen zeggen, klaar met Val Thorens. Daar zijn we de afgelopen 4 jaar naar toe gegaan en ze is er een beetje op uitgekeken.

Nu heeft ze als alternatief "Les Portes du Soleil" geselecteerd. Ik kan in deze topicreeks diverse enthousiaste reacties vinden over dat skigebied, maar ik (als een beetje autist :+ ) wil weer graag naar Val Thorens.
Daar heb ik de afgelopen jaren superveel plezier gehad; zeker als beginnen skiër ben ik daar nog lang niet op uitgekeken.

PDS is best wat lager dan VT, dus de kans op papsneeuw is groter in die periode, maar goed, jij zocht argumenten de andere kant op ;) .

[Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 15-10-2018 20:17]

• Waah
Het idee was hier om in December een aantal dagen naar Dubai te gaan.
Maar Miss Waah is "het warme weer wel zat na deze zomer" en stelde voor om een mini-ski te pakken ipv dubai.

Zelf kan ik dat enkel aanmoedigen. Maar ik ben zelf nog nooit in de kerstvakantie geweest, laat staan VOOR de kerstvakantie. Ik heb de laatste jaren het weer vooraf wel in de gaten gehouden, en een echt witte kerst was het vaak niet in de alpenlanden. Laat staan vóór kerst.

Nu is een last-minute het makkelijkst natuurlijk... maar...... we hebben geen auto waarmee we naar de alpen kunnen trekken. Speciaal een auto op winterbanden laten zetten + de kosten van daarheen rijden wegen niet echt op tegen de bus/vliegtuig. Dus vandaar dat we vast zitten aan bus/vliegtuig/trein.

Alleen de meeste aanbieders hebben pas vlieg/bus/treintrips vanaf 22 december....

TL;DR
  • Iemand tips voor een gebied waar het zeker goed skiweer is tussen 14/19 december?
  • Iemand tips over hoe je daar dan komt zonder auto voor een redelijke prijs? aangezien "pakketreizen" met bus/vlieg/trein pas 22 december losgaan.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Waah schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:21:
  • Iemand tips voor een gebied waar het zeker goed skiweer is tussen 14/19 december?
  • Iemand tips over hoe je daar dan komt zonder auto voor een redelijke prijs? aangezien "pakketreizen" met bus/vlieg/trein pas 22 december losgaan.
Goed skiweer als zijnde; niet al te koud, geen ijzige sneeuwstormen, en ook nog wat zon?
Of goede, met echte sneeuw bedekte pistes, zonder teveel gepeupel?
Of allebei?

1ste helft december blijft een gok. Het is sowieso de donkerste en guurste tijd van het jaar. Of er een goede sneeuwcover is, blijft een gok.

Je kunt natuurlijk ook zorgen dat je bij een skigebied zit, met een gletsjer gedeelte om de hoek!
Dan is sneeuwzekerheid wel gegarandeerd; maar op die hoogtes is het vaak wel erg koud. Ik vind dat persoonlijk geen probleem, maar sommige mooi-weer-skiers wel... :/

En vele plekken in de Alpen zijn ook met het vliegtuig en/of trein bereikbaar. Maar imho is dat wel een 'gedoe'. Zeker dat gesleep met je skispullen, tenzij je de 'lastige' spullen allemaal ter plekke huurt.
Maar handig/goedkoop is een ander ding... :-(

BTW: Dubai heeft toch een ski hal?
https://www.skidxb.com

[Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 29-10-2018 09:15]

Mooie Plaatjes   

• Waah
@ehtweak goed punt. Goed skiweer als zijnde: Goede sneeuw, sneeuwbedekt. We gaan puur voor het snowboarden. Weer kan je je op kleden zeg ik altijd maar....

14 tot 19 is net 2e helft, je punt is hetzelfde: het blijft een gok. Maar het liefst maak ik de gok zo klein mogelijk. Vandaar dat ik hoop op wat ervaringen van mensen rond deze periode.

Bus/vliegtuig vind ik juist minder gedoe dan met de auto. Je geeft je bagage aan de chauffeur en klaar. Niet alles in een auto proppen, 10 uur in een krappe auto zelf moeten rijden in vaak niet al te relaxte omstandigheden (heb een aantal slechte ervaringen onderweg met sneeuw, ijsbanen en een ontplofte vrachtauto met 3 uitbrandende auto's onderweg). Plus dat een setje winterbanden ongeveer evenveel kost (inc velgen) als de wintersport mij normaal voor een week kost.

Vliegen naar de sneeuw is erg relaxed IMHO.

De skihal in Dubai hebben we zeker naar gekeken ja :-p . En ook zandboarden stond op het lijstje. Maar als dat hetzelfde was als wintersport zouden we allemaal gewoon naar Zoetermeer/Landgraaf gaan ;-)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Waah Als pecunia geen issue is... ;)
Zo zijn wij een aantal keren in zowel het gletsjer skigebied van Kaprun geweest (halverwege december), de Hintertuxer gletsjer en Sölden in het Özttal.
Op zich te doen met vliegtuig/trein/taxibusje (als je daar van houdt).

Als de weergoden meezitten, zijn de skipistes in het dal sneeuwbedekt, maar de gletsjers (Kitzsteinhorn, Hintertux, Sölden) zijn beschikbaar als uitwijkpiste! :Y

Alleen kan het zijn, zoals vandaag, dat Aufgrund von Sturm heute kein Betrieb möglich! Due to storm no ascent possible today! :-(
Waah schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:24:
Vliegen naar de sneeuw is erg relaxed IMHO.
Zo zie je maar, hoe ervaringen kunnen verschillen.
Eerst zien naar het vliegveld te komen, uren van tevoren je melden, gedoe met bagagelimieten, dan de transfer van aankomstvliegveld naar je accommodatie. Ter plekke afhankelijk zijn van andermans vervoer. Je hebt volkomen gelijk dat de absolute reistijd van het vliegveld in NL --> Alpen kort is, maar het totale traject... :X

[Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 29-10-2018 09:40]

Mooie Plaatjes   

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Matis schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:48:

-Het is dichterbij
-De dorpen zijn authentieker; geen massa-ski-nesten bovenop de berg maar orginele Franse bergdorpen die zijn uitgegroeid tot ski-dorp.
-Geen FR Peage maar door CH -> tol kosten zijn minder
-Aantal Km is misschien minder maar het is wel uitgestrekter; in VT en omgeving heb je nog wel eens dat er op 1 helling 6 pistes lopen.
-Avoriaz is mi een van de mooiste dorpen. Auto-vrij en als het gesneeuwd heeft (eind maart wat minder misschien) is het een spookjes winterland.
-Omdat de dorpen wat lager liggen, ski je veelal tussen de bomen, wat MI wat meer charme heeft dan alleen wit en ijs en sneeuw om je heen.,
-Minder massaal
-Minder duur
-> Zie ook de laatste ervaring van Rogier in Les Gets op wintersporters.nl

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:52

Bezulba

Formerly known as Eendje

ehtweak schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:34:
@Waah Als pecunia geen issue is... ;)
Zo zijn wij een aantal keren in zowel het gletsjer skigebied van Kaprun geweest (halverwege december), de Hintertuxer gletsjer en Sölden in het Özttal.
Op zich te doen met vliegtuig/trein/taxibusje (als je daar van houdt).

Als de weergoden meezitten, zijn de skipistes in het dal sneeuwbedekt, maar de gletsjers (Kitzsteinhorn, Hintertux, Sölden) zijn beschikbaar als uitwijkpiste! :Y

Alleen kan het zijn, zoals vandaag, dat Aufgrund von Sturm heute kein Betrieb möglich! Due to storm no ascent possible today! :-(

[...]

Zo zie je maar, hoe ervaringen kunnen verschillen.
Eerst zien naar het vliegveld te komen, uren van tevoren je melden, gedoe met bagagelimieten, dan de transfer van aankomstvliegveld naar je accommodatie. Ter plekke afhankelijk zijn van andermans vervoer. Je hebt volkomen gelijk dat de absolute reistijd van het vliegveld in NL --> Alpen kort is, maar het totale traject... :X
Nee de bus is een goed alternatief! zit je met je 2meter in een kinderzitje, nek op 90 graden ten opzichte van je hoofd en elke 2 uur stoppen (dus wakker schieten) omdat er weer wat gedaan moet worden.. Opstapplekken zo ver van de bewoonde wereld dat je eerst op safari moet om genoeg voedsel bij elkaar te schieten om daar te kunnen komen en dan in de kou vernikkelen totdat de bus eindelijk opdaagt.

Ja het is goedkoper. Maar ik ga echt veel liever met het vliegtuig en de perikelen die daar bij horen dan 16 uur in een bus te zitten. Of zelf te rijden, dat lijkt mij helemaal een hel op aarde.

blup

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Bezulba Ik doelde ook op de eigen auto; is ons altijd prima bevallen.
Maar idd, als je moeite hebt met, en/of opziet tegen autorijden tijdens winterse omstandigheden kan het bezwaarlijk zijn.

BTW: als je lang/fors bent is een bus(reis) van zoveel uur geen pretje. Maar een vliegtuigstoel al helemaal niet (tenzij ze je 1st class vliegt). ;)
Daarom gaan wij het liefst met ons eigen vervoersmiddel; helemaal onder onze controle, op tijdstippen dat het ons uitkomt, van deur tot deur. In prima zittende stoelen. :)

[Voor 49% gewijzigd door ehtweak op 30-10-2018 15:03]

Mooie Plaatjes   

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:52

Bezulba

Formerly known as Eendje

ehtweak schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:00:
@Bezulba Ik doelde ook op de eigen auto; is ons altijd prima bevallen.
Maar idd, als je moeite hebt met, en/of opziet tegen autorijden tijdens winterse omstandigheden kan het bezwaarlijk zijn.

BTW: als je lang/fors bent is een bus(reis) van zoveel uur geen pretje. Maar een vliegtuigstoel al helemaal niet (tenzij ze je 1st class vliegt). ;)
Daarom gaan wij het liefst met ons eigen vervoersmiddel; helemaal onder onze controle, op tijdstippen dat het ons uitkomt, van deur tot deur. In prima zittende stoelen. :)
True, ik rij te weinig auto om heel veel vertrouwen op mijn eigen kunsten te hebben, daarnaast heb ik nog nooit in heuvel/berggebied gereden en is het ook nog in een ander land met andere regels (geschreven en ongeschreven)

Als je mij helemaal gestrest aan de wintersport wil laten beginnen moet je mij een auto geven :P

En dan is de keuze: bus of vliegtuig en dan kies ik dit jaar lekker voor het vliegtuig. Vluchtje naar Geneve, busje van 1.5-2 uur naar het dorp en ik vind het prima.

blup

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Waah schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:21:
TL;DR
Ik ben 3 jaar geleden rond die tijd in Valtho geweest met de bus van sunweb. Dat was goed bevallen qua sneeuwcondities en drukte (sindsdien ben ik gebonden aan schoolvakanties..). Het is natuurlijk een gok in die tijd, maar ligt lekker hoog , blijft een topgebied en plezier op je board ga je dan zeker hebben. Ook al kwamen er net veel voordelen voor PDS langs, vind ik L3V echt een super gebied.

Hier begint het ook weer te kriebelen! Tweede week van de kerstvakantie naar Serfaus. Natuurlijk een ontzettend drukke week, maar gaan al voor de derde keer op rij. Als je op tijd in de lift zit, wat uithoeken opzoekt en zorgt dat je voor een uur of 3 weer terug bent in het dorp, blijft het leuk.

Iemand nog een tip voor goede betaalbaar allround handschoenen met kleine "formfactor"? Voor de echt koude dagen heb ik fijne wanten.

• Waah
Bezulba schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:08:
[...]

True, ik rij te weinig auto om heel veel vertrouwen op mijn eigen kunsten te hebben, daarnaast heb ik nog nooit in heuvel/berggebied gereden en is het ook nog in een ander land met andere regels (geschreven en ongeschreven)

Als je mij helemaal gestrest aan de wintersport wil laten beginnen moet je mij een auto geven :P

En dan is de keuze: bus of vliegtuig en dan kies ik dit jaar lekker voor het vliegtuig. Vluchtje naar Geneve, busje van 1.5-2 uur naar het dorp en ik vind het prima.
Ik heb vanuit de bus genoeg ellende gezien (inclusief brandende tankwagen +4 brandende auto's) om liever met het vliegtuig of bus te gaan dan zelf te rijden.....
1x zelf gereden. Meteen in Duitsland al ijzel, dikke lagen ijs en veel ongelukken gezien. Dat was absoluut niet chill. Daarna nog met een groepje weggeweest maar de rijstijl van sommigen wordt je ook niet vrolijk van.

Zelf weinig issues met de bus (1,83). De bus voor een lange reis is een andere dan voor streekvervoer. En in België heb je zelf slaapbussen, van plat geklapte stoelen tot lattenbodem-bedden....

Dit jaar voor het eerst met de kleine weg (2 jaar) dus de bus was niet echt een optie. De rest van de familie had nog een trauma van het verhaal hierboven... Dus met het vliegtuig. Was 100 euro p.p. duurder maar dan reis je wel relaxter. En zo'n ramp kan vliegen niet zijn, het is misschien 2 uurtjes vliegen.... Het is geen vlucht naar Australië....

Ik snap dat mensen graag zelf de regie hebben. En snap de keuze voor zelf rijden wel. Maar ik kies zelf voor het vliegtuig/bus. Trein zou ook nog een optie zijn maar is vaak vrij duur....

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-06 11:03

steel123

Cryman9

Trein heb ik ook vaak naar gekeken, maar is inderdaad schrikbarend duur. Goedkoopste optie zal wel Flixbus zijn.
Verder geen ervaringen aangezien we altijd met de eigen auto gaan. Weersomstandigheden is altijd een gokje, ook met de bus.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:45

Damian

Insane Obtrusion

Yay *O*

eerste sneeuw gevallen op onze bestemming voor dit jaar :P

https://www.sneeuwhoogte....hochf%C3%BCgen/kaltenbach

We gaan weer met de Kerst (22-29 dec) dus altijd even duimen hoe het gaat met de sneeuw. Afgelopen drie jaren was het prima, maar toen lag er rond deze tijd al 40cm :X

we zullen zien, anders altijd nog de Hintertux :P

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• MarcoC
Damian schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:12:
Yay *O*

eerste sneeuw gevallen op onze bestemming voor dit jaar :P

https://www.sneeuwhoogte....hochf%C3%BCgen/kaltenbach

We gaan weer met de Kerst (22-29 dec) dus altijd even duimen hoe het gaat met de sneeuw. Afgelopen drie jaren was het prima, maar toen lag er rond deze tijd al 40cm :X

we zullen zien, anders altijd nog de Hintertux :P
Eigenlijk was het alleen vorig jaar prima met kerst. De jaren ervoor veel witte strepen in groene weides.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:45

Damian

Insane Obtrusion

MarcoC schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:24:
[...]

Eigenlijk was het alleen vorig jaar prima met kerst. De jaren ervoor veel witte strepen in groene weides.
Ik vond het echt prima afgelopen jaren...

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou... de sneeuw is nog ver te zoeken in grote delen van de Alpen. :-(
Ze zijn wel druk bezig alvast een bodempje te leggen d.m.v. sneeuwkanonnen.
Zoals je op deze (webcam) foto goed kunt zien:

Maar op het laatste moment kan het nog goed komen (of niet). ;)

https://www.zamg.ac.at/cm...e-und-services/bergwetter

[Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 26-11-2018 15:04]

Mooie Plaatjes   

• MarcoC
Damian schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:30:
[...]

Ik vond het echt prima afgelopen jaren...
Ik was zelf in 2015 en 2016 met Kerst in de Alpen en dat was toen mijn ervaring. Ook maar de helft van de pistes open.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:23
MarcoC schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:42:
[...]

Ik was zelf in 2015 en 2016 met Kerst in de Alpen en dat was toen mijn ervaring. Ook maar de helft van de pistes open.
Kerst 2015 was het in Flachau/Wagrain overdag 13 tot 15 graden... :X Met kerst in korte mouwtjes snowboarden zonder een thermotje eronder is niet goed.
In die hoek is het nu beter dan de foto hierboven.
Waah schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:20:
[...]
Ik snap dat mensen graag zelf de regie hebben. En snap de keuze voor zelf rijden wel. Maar ik kies zelf voor het vliegtuig/bus. Trein zou ook nog een optie zijn maar is vaak vrij duur....
Ervaring met de trein is dat je zelf de reguliere nachttrein moet boeken. Of een dagrit nemen, ook de moeite waard, zeker als je het reguliere IC verkeer door het Rijndal neemt.

[Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 26-11-2018 15:52]

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:58
Ik kom ook even invoegen in dit topic. Dit seizoen ga ik voor de tweede keer op wintersport, 12-19 januari naar Ischgl in Oostenrijk. Hier heb ik vorig jaar ook gezeten, maar net ik het weekend met de extreme sneeuwval en enorm lawinegevaar (Niveau 5, alle wegen waren dicht). Hopelijk kan ik dit jaar wel wat meters gaan maken!

Om nog even aan te vullen, gezien de discussie over vervoer hierboven. Ik rij zelf (samen met de vriend waarmee ik ga) naar Oostenrijk. Ik vind dit de prettigste manier, ~800km is goed te doen op een dag met twee man.

[Voor 25% gewijzigd door guysp op 07-12-2018 10:09]

// TODO: Schrijf een signature

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:28

KipCurreh

Nightcrawler

We zijn schandalig laat om te beslissen, maar we gaan met de vaste groep vrienden toch nog een skitripje lanceren.. Mikken op 20 - 24 maart in de hoop dat we ergens nog relatief goedkoop een verblijfplaatsje vinden, liefst een appartement/huisje..

Afgelopen jaren hebben we best al een mooi palmares opgestapeld; 3x Val Thorens, 3-4x Jasna (SK), 3x Solden, 2x Ischgl, 1x Mayrhofen, 1x Saalbach..
Voorkeur gaat momenteel naar nog een keertje Mayrhofen, omdat het al een tijdje geleden is dat we daar zijn geweest.. Maar enkele, mezelf incluis, willen wel echt eens St Anton proberen.. Helaas zie ik daar niet echt veel mogelijkheden meer, of ze zijn super duur..

Ach ja, we vinden wel iets.. Hoop ik

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Nitro+ RX5700XT Asus Prime X470 Pro

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 20:49
Ook wij laat met beslissen maar we gaan voor het eerst naar Les Trois Vallées!
Na, eigenlijk altijd de afgelopen 10 jaar, in Oostenrijk Zillertal geweest te zijn dit jaar besloten om een keer richting FR te gaan.

Periode: 7 Februari tot 12 Februari in Les Menuires! Dit jaar wat korter door vriendinlief die nog studeert en eigenlijk geen vakantie heeft maar in deze periode herkansingen. We moesten dus tussen deze 2 potentiele herkansingen boeken. Mocht het gebied bevallen dan ga ik nog voor het einde van het seizoen nog een keer (als ik nog wat mensen kan optrommelen).

Heb er weer erg veel zin in en ga de komende vakantie vooral gebruiken om beter te worden in switch rijden, toch wel handig na wat sprongetjes :+ .

Voor de gear-freaks:
  • Plank(en): GNU Riders Choice 2018 + FLOW Diskord 2007
  • Bindingen: Burton Missions
  • Boots: Burton Photon BOA
Wij gaan overigens gewoon met de 4-wieler, op het gemakje KM-vreten!

[Voor 3% gewijzigd door Mauritio op 17-12-2018 19:06]

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Mauritio schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:04:
Ook wij laat met beslissen maar we gaan voor het eerst naar Les Trois Vallées!
Na, eigenlijk altijd de afgelopen 10 jaar, in Oostenrijk Zillertal geweest te zijn dit jaar besloten om een keer richting FR te gaan.

Periode: 7 Februari tot 12 Februari in Les Menuires! Dit jaar wat korter door vriendinlief die nog studeert en eigenlijk geen vakantie heeft maar in deze periode herkansingen. We moesten dus tussen deze 2 potentiele herkansingen boeken. Mocht het gebied bevallen dan ga ik nog voor het einde van het seizoen nog een keer (als ik nog wat mensen kan optrommelen).

Heb er weer erg veel zin in en ga de komende vakantie vooral gebruiken om beter te worden in switch rijden, toch wel handig na wat sprongetjes :+ .

Voor de gear-freaks:
  • Plank(en): GNU Riders Choice 2018 + FLOW Diskord 2007
  • Bindingen: Burton Missions
  • Boots: Burton Photon BOA
Wij gaan overigens gewoon met de 4-wieler, op het gemakje KM-vreten!
L3V is een super gebied vind ik! Daar ga je je zeker vermaken, dus boek die tweede trip maar alvast >:)
Goed om jezelf voor te nemen meer switch te rijden. Om de twee pistes, één piste helemaal switch (smokkelen terug naar regular is niet toegestaan!).

Over 2 weken zit ik in Serfaus. Begin maart ook een tripje geboekt naar Avoriaz/Portes du Soleil. In PDS ben ik nog nooit geweest, dus tips zijn welkom!

Dan ook nog maar voor de gear-freaks:
  • Plank(en): Yes The Greats + Burton Easy Livin'
  • Bindingen: Ride El Hefe + Burton Cartel EST
  • Boots: Thirtytwo Zephyr

• Waah
Meer mensen die hem al knijpen die deze of volgende week gaan? :+

Of je raakt volledig ingesneeuwd en waait tegelijk van de berg 8)7
Of je hebt betonharde pistes zonder verse sneeuw |:(

• M3rcury
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:20:
Meer mensen die hem al knijpen die deze of volgende week gaan? :+

Of je raakt volledig ingesneeuwd en waait tegelijk van de berg 8)7
Of je hebt betonharde pistes zonder verse sneeuw |:(
Gewoon geen bochten draaien en van kroeg naar kroeg :+

No signature required.

• Waah
M3rcury schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:38:
[...]

Gewoon geen bochten draaien en van kroeg naar kroeg :+
Ahja, dat is een optie....
* Waah drinkt geen alcohol en heeft ook weinig met après ski O-)

achja, er staat weer een beetje sneeuw op de kaart voor Frankrijk. 13 sta ik in de sneeuw, en het lijkt de dagen daarvoor te vallen.... standaard recept zo langzamerhand voor elke wintersport die ik doe. Vooraf stress, en vlak voor het zover is komt alles goed. Hopen dat het nu weer zo is........

[Voor 34% gewijzigd door Waah op 03-01-2019 09:43]

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 17:40
19 januari gaan wij ook weer een weekje naar Oostenrijk. Vorig jaar niet geweest vanwege een verbouwing.

Wij zijn inmiddels op een leeftijd dat het wel weer leuk (lees:handig) is om met je ouders op vakantie te gaan :D. Mijn ouders hebben inmiddels de pensioengerechtigde leeftijd, en skiën nog wel wat, maar ze merken toch wel dat de jaartjes beginnen te tellen. We hebben een zoontje van 3,5 jaar en dat vinden wij nog te jong om op les te gaan, dus zal er iedere dag iemand bij hem moeten blijven. Daarom gekozen voor een klein skigebied met een leuk dorp: Zell am See. Dan kunnen we in ieder geval met z'n allen lunchen iedere dag.

Klein skigebiedje heb ik het idee. Benieuwd hoe dat bevalt. De laatste jaren alleen naar gebieden met 200+ km's geweest.

Mijn vader gaat overigens al een aantal jaren tevreden met de trein op wintersport. Hij heeft geen zin meer om een hele week te gaan en sluit dan op dinsdagavond aan. Dit doet hij al een paar jaar naar tevredenheid. Alleen vorig jaar had hij pech dat hij in Venlo net een aansluiting miste en daarna de laatste trein vanuit Dusseldorf niet meer ging halen. Gelukkig voor hem legt hij vlot een babbeltje met iemand. Hij kwam in gesprek met iemand die in hetzelfde schuitje zat en het bleek dat deze man een vriend had gebeld die hem naar Keulen zou brengen en hij mocht meerijden.

Wel weer zin in in ieder geval!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Rudolf Zell am See klein? >:)
Tja, wat noem je klein... Het gebied rond de Schmittenhöhe is idd niet supergroot.

Eigenlijk ben je een jaartje te vroeg:
https://www.zellamsee.nl/...ting-saalbach-hinterglemm
dit seizoen is het nog één richting skiën vanuit Zell am See naar Viehofen. De teruggaande lift is al in aanbouw (heb de bouwplaats al gezien afgelopen september), maar pas volgend jaar klaar.

Dan nog, een uitstapje naar het gigantische gebied van Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn is natuurlijk zo gemaakt!
Of richting Kaprun/Kitzsteinhorn!

Ski Heil!

Mooie Plaatjes   

• Rudolf
ehtweak schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:04:
@Rudolf Zell am See klein? >:)
Tja, wat noem je klein... Het gebied rond de Schmittenhöhe is idd niet supergroot.

dit seizoen is het nog één richting skiën vanuit Zell am See naar Viehofen. De teruggaande lift is al in aanbouw (heb de bouwplaats al gezien afgelopen september), maar pas volgend jaar klaar.

Dan nog, een uitstapje naar het gigantische gebied van Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn is natuurlijk zo gemaakt!
Of richting Kaprun/Kitzsteinhorn!

Ski Heil!
ik vind 77 niet heel groot. Ik ben verpest door een aantal jaar naar Frankrijk te zijn geweest :D
Maar genoeg uitvalsmogelijkheden zoals je aangeeft.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:55

JB

Cédric roelt!

Wij gaan dit weekend weer richting Flachau, maar als ik de nieuwsberichten moet geloven ligt er komende week meer sneeuw dan ik in 25 jaren skiën heb gezien. Sinds paar dagen is er 2 meter gevallen en komend weekend komt er nog een meter sneeuw bij... Gelukkig hebben die Oostenrijks het altijd goed voor elkaar, maar toch wel opletten.

https://skiinformatie.nl/...p-oostenrijk-is-begonnen/
Door een grote hoeveelheid verse sneeuw en harde wind is het, vooral in het noordelijke deel van de Alpen en Tauern, erg gevaarlijk om buiten de pistes te skiën en snowboarden. Dat blijft de komende dagen ook zo. Er is ook een kans op verslechtering van de situatie. Weersverwachtingen voor onder andere het Salzburgerland zijn zelfs verontrustend te noemen. In het weekend kan daar namelijk opnieuw tot een meter sneeuw vallen.

Mijn boefje is liev!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:07
@Waah hee grappig! Ik ga eind januari naar Saint-Francois Longchamps met vrienden, ben benieuwd!

Ik ga meestal naar Frankrijk als ik met vrienden ga. 5 dagen voor ~300 euro pp incl materiaal en pas is prima.

Andere plekken waar ik geweest ben:

- Risoul: leuk dorp en je kan ook zo naar Vars. In december toen met studentenhuis geweest, lag prima sneeuw.

- La Joue du Loup: is wel ok maar heel klein dorp waar niks te beleven is. Gebied is niet zo groot maar dat is ook geen ramp als je niet zo lang gaat. Sneeuw was er toen skibaar maar laatste dag matig.

- Valloire: leuk dorp! Was ook een ijsbeelden festival toen we er waren, veel barretjes enz. Voor mn gevoel een beetje zoals Risoul. Was 2 jaar terug in januari, sneeuwde als een malle dus eerste dag konden we alleen in het dal wat doen maar de dagen erna heelijke pistes ;-)

[Voor 24% gewijzigd door 1nsane op 04-01-2019 09:20]

Adjust non olet

• Waah
@1nsane toevallig. al zijn wij dan alweer weg. Valloire ook geweest, ook leuk dorp en leuke pistes inderdaad. leuk om te lezen dat je Risoul een beetje hetzelfde idee vind. Heb ik weer eentje voor op het lijstje om heen te gaan.

• 1nsane
Waah schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:30:
@1nsane toevallig. al zijn wij dan alweer weg. Valloire ook geweest, ook leuk dorp en leuke pistes inderdaad. leuk om te lezen dat je Risoul een beetje hetzelfde idee vind. Heb ik weer eentje voor op het lijstje om heen te gaan.
Risoul is wel al zeker 8 jaar geleden maar was erg leuk toen, zowel skieen als apres-ski al zag ik dat je dat niet zo doet, deel van het dorp als je naar beneden liep was erg leuk (vanaf appartement waar wij zaten). Leuke winkeltjes en restaurants ook.

Adjust non olet

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
JB schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:56:
Wij gaan dit weekend weer richting Flachau, maar als ik de nieuwsberichten moet geloven ligt er komende week meer sneeuw dan ik in 25 jaren skiën heb gezien. Sinds paar dagen is er 2 meter gevallen en komend weekend komt er nog een meter sneeuw bij... Gelukkig hebben die Oostenrijks het altijd goed voor elkaar, maar toch wel opletten.

https://skiinformatie.nl/...p-oostenrijk-is-begonnen/

[...]
Dit weekend als in vandaag? Ben je gaan rijden? Ben je aangekomen? Al met al is het flink horror...

Ik rij donderdag naar Kleinwalsertal, hopelijk is de volgende dump dan met achter de rug...

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:55

JB

Cédric roelt!

ZieMaar! schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:18:
[...]

Dit weekend als in vandaag? Ben je gaan rijden? Ben je aangekomen? Al met al is het flink horror...

Ik rij donderdag naar Kleinwalsertal, hopelijk is de volgende dump dan met achter de rug...
Vannacht vertrekken we. Zoals elk jaar goede voorbereidingen getroffen alsin genoeg eten en drinken fleece dekens etc maar ook de sneeuwkettingen er nog een keer onder gegooid, zodat het kunstje weer beetje bekend is. Morgenmiddag moet het beter worden, hopelijk valt het mee.

Mijn boefje is liev!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Valt er eindelijk eens een flinke dump aan sneeuw, is het weer niet goed... O-)

Doet me herinneren aan heel wat jaartjes geleden waarbij we regelmatig meemaakten dat we in ons wintersportdorp zaten opgesloten vanwege de dichtgesneeuwde wegen en onder de sneeuw verdwenen auto's.
En dan maar hopen dat de lokale sneeuwschuiver je auto niet over het hoofd zag! Ja, zo erg was het... 8)

Hier een toerist die z'n auto aan het zoeken is:

bron: https://orf.at/stories/3106640/

bergweer prognose voor de komende dagen:
https://wetter.orf.at/steiermark/bergwetter
https://wetter.orf.at/tirol/bergwetter
https://wetter.orf.at/salzburg/bergwetter
https://www.zamg.ac.at/cms/de/aktuell
Lawine berichten: http://www.lawine.at/

GROßE Lawinengefahr (4), in einigen Gebieten im oberen Bereich dieser Einstufung
Sehr heikle Situation. Der letzte Neuschnee ist leicht zu stören. Zahlreiche spontane Lawinen in allen Richtungen (viele klein bis mittelgroß, einige groß, vereinzelte mitunter noch sehr groß). Exponierte Verkehrswege können betroffen sein. Vor Skitouren und Variantenfahrten wird dringend abgeraten. Tagsüber lässt der Schneefall deutlich nach.

Aktuele verkeersinformatie Oostenrijk:
https://www.oeamtc.at/verkehrsservice/
(door overbelasting van de website kan het soms lastig zijn om de info te zien)
Nog een aantal doorgaande wintersport routes zijn vanwege lawinegevaar afgesloten!

Op dit moment talloze afsluitingen, omleidingen en sneeuwkettingplicht:

[Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 06-01-2019 10:00]

Mooie Plaatjes   

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 16:50
Ik ga 8 maart met m'n vast cluppie (3 man totaal) voor een week naar Hinterglemm. Natuurlijk erg veel zin in. Momenteel zijn we aan het bekijken hoe we er gaan komen aangezien geen van ons een geschikte auto heeft om daar een beetje comfortabel aan te komen.
Voorheen konden we altijd een auto lenen maar helaas gaat dat dit jaar niet lukken. We hebben dus een aantal opties:

- Auto huren. Ben je zo 300 de neus kwijt incl. verzekeringen, 3 bestuurders, winterbanden en al die zooi. Voordeel is dat je daar een auto hebt, maar de voorgaande jaren hebben we die nooit gebruikt en verwachten we hem in Hinterglemm ook niet nodig te hebben.
- Vliegtuig. Lekker snel en comfy, maar nog duurder, zeker als je zoals wij ook allemaal eigen boards enzo bij je hebt.
- Alpen express. Even een snelle check gedaan en in de week waarin wij gaan is dat ook ongeveer 300 euro de neus in de meest "luxe" cabine + transfer vanaf en naar het station. Natuurlijk wel erg chill want je kan lekker rondlopen, wat biertjes doen en gewoon slapen terwijl je erheen reist.

Ik vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met deze Alpen Express en of het een aanrader is.
Zie ook: www.alpen.express

PSN: Sluuz

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ehtweak schreef op zondag 6 januari 2019 @ 09:53:
Valt er eindelijk eens een flinke dump aan sneeuw, is het weer niet goed... O-)

Doet me herinneren aan heel wat jaartjes geleden waarbij we regelmatig meemaakten dat we in ons wintersportdorp zaten opgesloten vanwege de dichtgesneeuwde wegen en onder de sneeuw verdwenen auto's.
En dan maar hopen dat de lokale sneeuwschuiver je auto niet over het hoofd zag! Ja, zo erg was het... 8)

Hier een toerist die z'n auto aan het zoeken is:
[Afbeelding]
bron: https://orf.at/stories/3106640/

bergweer prognose voor de komende dagen:
https://wetter.orf.at/steiermark/bergwetter
https://wetter.orf.at/tirol/bergwetter
https://wetter.orf.at/salzburg/bergwetter
https://www.zamg.ac.at/cms/de/aktuell
Lawine berichten: http://www.lawine.at/

GROßE Lawinengefahr (4), in einigen Gebieten im oberen Bereich dieser Einstufung
Sehr heikle Situation. Der letzte Neuschnee ist leicht zu stören. Zahlreiche spontane Lawinen in allen Richtungen (viele klein bis mittelgroß, einige groß, vereinzelte mitunter noch sehr groß). Exponierte Verkehrswege können betroffen sein. Vor Skitouren und Variantenfahrten wird dringend abgeraten. Tagsüber lässt der Schneefall deutlich nach.

Aktuele verkeersinformatie Oostenrijk:
https://www.oeamtc.at/verkehrsservice/
(door overbelasting van de website kan het soms lastig zijn om de info te zien)
Nog een aantal doorgaande wintersport routes zijn vanwege lawinegevaar afgesloten!

Op dit moment talloze afsluitingen, omleidingen en sneeuwkettingplicht:
[Afbeelding]
Meer sneeuw! :P

Mijn ouders zijn zaterdag naar St. Johan (Tirol) gereden, en hebben geen problemen onderweg gehad. Na Munchen even wat file, verder konden ze prima doorrijden. Geen kettingen nodig gehad.
Vrijdag ga ik naar Westendorf rijden; aangezien dat ook niet echt 'hoog' ligt, verwacht/hoop ik de kettingen ook niet nodig te hebben.

Verder al ontzettend veel zin, vooral nu er zo veel sneeuw gevallen is! Er gaan 3 ski's mee, de breedste met 115mm onder de voet! :9~ :9

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

RonnieB82 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:25:
[...]

Er gaan 3 ski's mee, de breedste met 115mm onder de voet! :9~ :9
Ski jij dan op 1 been?
Of neem je 3 paar ski's mee? ;)

Maar het gaat nog extremer worden:
https://orf.at/stories/3106774/

Schnee und Sturm
Katastrophenzustand in steirischen Orten

Die Lawinengefahr spitzt sich in einigen Teilen des Landes weiter zu. Vielerorts lag sie am Montag auf Stufe vier der fünfteiligen Skala. In Tirol bereitet man sich aber schon auf die höchste Warnstufe vor. In Salzburg wurden am Montag zwei Vermisste tot aufgefunden. In der Steiermark wurden Pölstal und Hohentauern zum Katastrophengebiet erklärt

https://tirol.orf.at/news/stories/2957280/
Tirol rüstet sich für „Katastrophensituation“

Mit den angekündigten Schneefällen könnte die Situation so kritisch wie seit Jahrenzehnten nicht mehr werden. Rudi Mair vom Lawinenwarndienst spricht von einer Katastrophensituation. Das Land ruft einen Krisenstab zusammen.

https://avalanche.report/...lletin/2019-01-07?lang=de

En ondanks alle waarschuwingen blijven mensen die afsluitingen/versperringen negeren! Hoe dom kun je zijn? Is men levensmoe?
https://www.stol.it/Artik...ts-der-Piste-trotz-Verbot
Er zijn al talloze berichten van 'stoere' lui die denken dat voor hun de lawine afsluitingen niet gelden. En ze toch tochten ondernemen buiten de gezekerde gebieden. Met als gevolg talloze reddingsacties waarbij ze ook de reddingswerkers in gevaar brengen.

https://salzburg.orf.at/news/stories/2957261/
Skifahrer im Tiefschnee tödlich verunglückt...

https://salzburg.orf.at/news/stories/2957200/
Lawinenwarnungen: Ärger über „Unbelehrbare“

Die große Lawinengefahr auf praktisch allen Salzburger Bergen stößt bei so manchen Skitourengehern und Freeridern auf taube Ohren. Sie gefährdeten mit ihrem Leichtsinn auch die Einsatzkräfte, betont die Bergrettung....

https://salzburg.orf.at/news/stories/2957158/
Snowboarder nach Nacht im Freien gerettet

Auf der Schmittenhöhe bei Zell am See (Pinzgau) hat ein vermisster Snowboarder eine Nacht im Freien verbracht. Der 23-Jährige konnte in einer aufwendigen Aktion gerettet werden. Währenddessen gefährdeten oberhalb drei weitere Boarder die Bergretter....

Mooie Plaatjes   

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ehtweak schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:20:
[...]

Ski jij dan op 1 been?
Of neem je 3 paar ski's mee? ;)
Dat 1e ;)

Deze mogen volgende week mee:

En inderdaad, dit is geen kleine dump waarna je lekker buiten de pistes kan duiken zonder veel risico... Ik verwacht helaas de komende week nog een hoop berichten over mensen die kwijt zijn, of onder een lawine vandaan gehaald zijn...

Sowieso de komende weken goed de dagelijkse weer en lawineberichten in de gaten blijven houden!

[Voor 18% gewijzigd door GeleFles op 07-01-2019 16:39]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@RonnieB82 Kijk, dat zie ik graag; iemand die z'n materiaal zelf onderhoudt! d:)b

Mooie Plaatjes   

• 1nsane
Sluuz schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:14:
Ik ga 8 maart met m'n vast cluppie (3 man totaal) voor een week naar Hinterglemm. Natuurlijk erg veel zin in. Momenteel zijn we aan het bekijken hoe we er gaan komen aangezien geen van ons een geschikte auto heeft om daar een beetje comfortabel aan te komen.
Voorheen konden we altijd een auto lenen maar helaas gaat dat dit jaar niet lukken. We hebben dus een aantal opties:

- Auto huren. Ben je zo 300 de neus kwijt incl. verzekeringen, 3 bestuurders, winterbanden en al die zooi. Voordeel is dat je daar een auto hebt, maar de voorgaande jaren hebben we die nooit gebruikt en verwachten we hem in Hinterglemm ook niet nodig te hebben.
- Vliegtuig. Lekker snel en comfy, maar nog duurder, zeker als je zoals wij ook allemaal eigen boards enzo bij je hebt.
- Alpen express. Even een snelle check gedaan en in de week waarin wij gaan is dat ook ongeveer 300 euro de neus in de meest "luxe" cabine + transfer vanaf en naar het station. Natuurlijk wel erg chill want je kan lekker rondlopen, wat biertjes doen en gewoon slapen terwijl je erheen reist.

Ik vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met deze Alpen Express en of het een aanrader is.
Schijnt wel aardig stipt te zijn en comfy, een van mn skimaten heeft dat gedaan een keer, zal hem eens vragen.

Auto moet je idd ff een goede ter beschikking hebben, gelukkig afgelopen jaar de 2003 Toyota Landcruiser kunnen pakken >:) die had ik nu als sneeuwschuiver in kunnen zetten :+

Adjust non olet

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ehtweak schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:45:
@RonnieB82 Kijk, dat zie ik graag; iemand die z'n materiaal zelf onderhoudt! d:)b
Ik onderhoud inderdaad mn eigen ski’s en mn vriendin doet zelf haar snowboards!
Best een klus (vooral met een flinke verzameling), maar scheelt aardig in de onderhoudskosten en ik kan mezelf de schuld geven als het niet in orde is :D

Het enige waarvoor m’n ski’s naar de shop gaan is voor hangend slijpen en structuur in het belag... gelukkig hoeft dat niet elk seizoen ;)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Er is heel veel sneeuw gevallen, en er komt nog meer!
Impressie; deze mannen zijn geen iglo aan het bouwen, maar 'gewoon' de sneeuw van hun dak aan het zagen/schuiven: 8)

https://salzburg.orf.at/news/stories/2957403/

Mooie Plaatjes   

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:44

Ik heb het een aantal jaar geleden gedaan met 3 vrienden.
Wel een aanrader maar je krijgt in de ochtend een ontbijtje maar je word niet echt top fit wakker als er 1 ligt te schijten :)
en de bedden zijn ook niet heeeel comfortabel. (smal/ niet al te lang)
Voor de reset wel bere gezellig

• Sluuz
Thanks! Dat je niet de allerbeste nachtrust krijgt snap ik, maar met 3 gasten van 1.90+ zal het nooit erger zijn dan 10 uur in de auto (excl. files)

• MarcoC
Ben ook een keer met de trein geweest (geen slaaptrein), maar ik zou persoonlijk veel liever met de auto gaan.

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik ga 8 maart met m'n vast cluppie (3 man totaal) voor een week naar Hinterglemm.
Morgen ook naar Hinterglemm *O*

Ik zou lekker het vliegtuig pakken. Auto huren is duur, en trein schijnt echt kut te zijn. Kon je nog beter de toerbus pakken...

Ben benieuwd wat we dit weekend gaan aantreffen. Vanaf volgende week schijnt de hoeveelheid sneeuwval wat te minderen. Niet dat ik het heel erg vind, ik houd van poeder!

Surfin' paradise!

• Sluuz
Snappie88 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:33:
[...]

Ik zou lekker het vliegtuig pakken. Auto huren is duur, en trein schijnt echt kut te zijn. Kon je nog beter de toerbus pakken...
8)7 Ja, goed beargumenteerd. Jij zou vliegen want auto is duur (terwijl vliegen duurder is) en trein SCHIJNT kut te zijn. Riiight, bedankt :)

Maar veel plezier in Hinterglemm :>

• MarcoC
Ik zou een auto huren. Qua kosten maakt het niet zoveel uit in vergelijking met het vliegtuig (afhankelijk van hoog- of laagseizoen en aantal mensen kan het iets goedkoper of duurder zijn), en totale reistijd is met de auto niet eens zoveel langer.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

[...]

Ben benieuwd wat we dit weekend gaan aantreffen. Vanaf volgende week schijnt de hoeveelheid sneeuwval wat te minderen. Niet dat ik het heel erg vind, ik houd van poeder!
Ben ook heel benieuwd hoe het volgende week verder ontwikkeld, met de hoeveelheid sneeuw die gevallen is, denk ik dat het wel even duurt voordat we weer veilig offpiste kunnen gaan.

Zondag en maandag gaat ook weer flink sneeuwen en waaien, waarschijnlijk gaan die dagen de piepers bij ons gewoon om, ookal blijven we op de piste. (better safe then sorry)

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Sluuz schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:35:
[...]

8)7 Ja, goed beargumenteerd. Jij zou vliegen want auto is duur (terwijl vliegen duurder is) en trein SCHIJNT kut te zijn. Riiight, bedankt :)

Maar veel plezier in Hinterglemm :>
Als je geen advies wilt moet je ook niet op een forum om advies vragen 8)7

Jij ook veel plezier :W
RonnieB82 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:20:
[...]

Ben ook heel benieuwd hoe het volgende week verder ontwikkeld, met de hoeveelheid sneeuw die gevallen is, denk ik dat het wel even duurt voordat we weer veilig offpiste kunnen gaan.

Zondag en maandag gaat ook weer flink sneeuwen en waaien, waarschijnlijk gaan die dagen de piepers bij ons gewoon om, ookal blijven we op de piste. (better safe then sorry)
True. Ik was van plan stukjes backcountry mee te pakken (goede reminder, moet die website weer eens opsnorren die ik daarvoor had gevonden!), maar met zo veel sneeuw weet ik niet zeker over verder dan vijf meter off-piste verstandig is met deze hoeveelheid sneeuw.

Surfin' paradise!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Snappie88 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:48:
True. Ik was van plan stukjes backcountry mee te pakken (goede reminder, moet die website weer eens opsnorren die ik daarvoor had gevonden!), maar met zo veel sneeuw weet ik niet zeker over verder dan vijf meter off-piste verstandig is met deze hoeveelheid sneeuw.
Als je twijfelt dan is 5 meter al te ver... (en zou ik het bij 0 houden)
Een lawine kan ook een meter naast de piste loskomen, en dat gaat met net zoveel sneeuw en geweld als 100 meter van de piste af.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Deze week alles definitief rondmaken voor onze vakantie, met de collega's (groepje van 10) een paar dagen naar Mayrhofen in maart. Het zal me benieuwen, ben er nooit geweest maar het schijnt nogal een Nederlandse nederzetting te zijn toch? Zal iig wel erg gezellig worden.

@Snappie88, morgen dus naar Hinterglemm lees ik? Gaaf, daar zijn wij dus vorig jaar geweest. Maar je hebt nog wat tofs kunnen vinden voor jullie groep? Welke aanbieder is het geworden?
Er ligt een spoorlijn tot aan Zell am See (dal ernaast) maar niet echt ervaring mee. ben iig wel benieuwd naar mocht je die optie kiezen wat de ervaringen zijn. Met de auto however, dat heeft wat mij betreft altijd de voorkeur, al heb je die in Hinterglemm zeker niet nodig. En 900€ is echt zonde geld.
Wat misschien een optie is (geen idee, gewoon een hersenspinsel); er zijn natuurlijk genoeg pakketaanbieders. Misschien dat een van de reisorganisaties met zo'n bus nog plek heeft, zal allicht goedkoper zijn dan €300 de kop.
ehtweak schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:04:[..]
[..]
Helaas moet je dan nog gaan k*tten met een bus, die lift van Viehofen naar het Saalbach gebied moet ook daarna ook nog gebouwt worden. Maar saalbach is zeker wel een uitstapje waard!
Klein, maar wel een leuk gebied en een leuk dorpje waar veel te doen is. Nu een paar keer geweest, maar na meer als een paar dagen raak je er wel (ik iig) wel op uitgekeken. Ik zou dan zoals al geadviseerd wordt een dagje uitwijken naar Saalbach. Zit je overigens in Zell am See of in Schuttdorf?

Voor te lunchen; helemaal rechts in het gebied, bovenaan deSonnalmbahn: Blaickners Sonnalm; heerlijk! Mocht je wat meer centraals zoeken; bij Schnapps Hans (en dan bedoel ik niet het afhaalgedeelte) kun je het beste even reserveren, anders heb je daar gewoon geen plek. Als je geluk hebt en voor de lunch voorbij komt heb je kans dat de eigenaar over de grote buitenbar marcheert terwijl er keihard Duitse marsmuziek uit de speakers knalt. _O-

Net daarachter, bij de Hochzelleralm kun je ook heerlijk lunchen. Mocht het slecht weer zijn hebben die een behoorlijke bovenverdieping die ook nog eens knus en leuk ingericht is.

• Sluuz
Snappie88 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:48:
[...]

Als je geen advies wilt moet je ook niet op een forum om advies vragen 8)7

Jij ook veel plezier :W
Ik vraag advies van mensen met ervaring met deze trein. Een roepsel als "schijnt kut te zijn" kan ik dan niet zoveel mee. Bedoel het niet vervelend, maar ik hecht wat meer waarde aan advies van iemand die ook daadwerkelijk heeft ervaren of het wat is, of iemand kent die ervaring ermee heeft. Dat het jou niks lijkt is natuurlijk helemaal prima, maar dat is voor mij geen factor om het wel of niet te doen :).

Vandaag gehoord dat het toch is gelukt een auto te lenen, dus dus dat is sowieso goedkoper dan alle opties (want alleen benzine & cadeautje voor de uitlener), dus gaan nu toch met de auto. Al had de trein me nog best leuk geleken eigenlijk. Voordeel is dat je zaterdagochtend aankomt en dus nog een halve dag kan boarden, en dat je de zaterdagavond erop pas vertrekt en dus zeker 3/4 dag ook nog kan benutten. Maar goed, we zullen het nooit weten :).

• Rudolf
Rowdy.nl schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:18:
Deze week alles definitief rondmaken voor onze vakantie, met de collega's (groepje van 10) een paar dagen naar Mayrhofen in maart. Het zal me benieuwen, ben er nooit geweest maar het schijnt nogal een Nederlandse nederzetting te zijn toch? Zal iig wel erg gezellig worden.

@Snappie88, morgen dus naar Hinterglemm lees ik? Gaaf, daar zijn wij dus vorig jaar geweest. Maar je hebt nog wat tofs kunnen vinden voor jullie groep? Welke aanbieder is het geworden?

[...]

Er ligt een spoorlijn tot aan Zell am See (dal ernaast) maar niet echt ervaring mee. ben iig wel benieuwd naar mocht je die optie kiezen wat de ervaringen zijn. Met de auto however, dat heeft wat mij betreft altijd de voorkeur, al heb je die in Hinterglemm zeker niet nodig. En 900€ is echt zonde geld.
Wat misschien een optie is (geen idee, gewoon een hersenspinsel); er zijn natuurlijk genoeg pakketaanbieders. Misschien dat een van de reisorganisaties met zo'n bus nog plek heeft, zal allicht goedkoper zijn dan €300 de kop.

[...]

Helaas moet je dan nog gaan k*tten met een bus, die lift van Viehofen naar het Saalbach gebied moet ook daarna ook nog gebouwt worden. Maar saalbach is zeker wel een uitstapje waard!

[...]

Klein, maar wel een leuk gebied en een leuk dorpje waar veel te doen is. Nu een paar keer geweest, maar na meer als een paar dagen raak je er wel (ik iig) wel op uitgekeken. Ik zou dan zoals al geadviseerd wordt een dagje uitwijken naar Saalbach. Zit je overigens in Zell am See of in Schuttdorf?

Voor te lunchen; helemaal rechts in het gebied, bovenaan deSonnalmbahn: Blaickners Sonnalm; heerlijk! Mocht je wat meer centraals zoeken; bij Schnapps Hans (en dan bedoel ik niet het afhaalgedeelte) kun je het beste even reserveren, anders heb je daar gewoon geen plek. Als je geluk hebt en voor de lunch voorbij komt heb je kans dat de eigenaar over de grote buitenbar marcheert terwijl er keihard Duitse marsmuziek uit de speakers knalt. _O-

Net daarachter, bij de Hochzelleralm kun je ook heerlijk lunchen. Mocht het slecht weer zijn hebben die een behoorlijke bovenverdieping die ook nog eens knus en leuk ingericht is.
In het centrum van Zell am See. Als ik de omschrijving mag geloven 300 meter van de lift en 50 meter van het zwembad. Dat is wel leuk met die kleine. Kunnen we ook een keer gaan zwemmen.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Morgen ook naar Hinterglemm *O*
Je weet dat op dit moment de route vanaf Lofer (B311) richting Saalfelden afgesloten is?
M.a.w. de rechtstreekse verbinding, met de auto, vanaf de Autobahn (A8), via Inzell, Lofer, Saalfelden, Maishofen, Saalbach/Hinterglemm is niet berijdbaar.
Je zult dus een andere route moeten zoeken.

Lawine/straattoestand info:
https://www.salzburg.gv.at/themen/sicherheit/lawinenregional

Lawinensperre der B311 Pinzgauer Straße Bereich Km 66,6 bis Km 75,8 zwischen Saalfelden Brandlhof und Lamprechtshöhle. Umleitung über B164 Leogang. Umleitung/Transitverkehr über B161 Pass Thurn.
bron: https://service.salzburg....UI&cmd=extern&rahmen=true

Mooie Plaatjes   

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Rudolf schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:52:
[...]
In het centrum van Zell am See. Als ik de omschrijving mag geloven 300 meter van de lift en 50 meter van het zwembad. Dat is wel leuk met die kleine. Kunnen we ook een keer gaan zwemmen.
Kijk, dat is zeker leuk! Wat ik me net nog bedenk; in het centrum van Zell kun je 's avonds ook top eten tegen een zacht prijsje bij hotel Der Grüne Baum. Ook wel even reserveren ;) (eronder is een leuke zaal met vaak live muziek)

Moet je wel even opletten dat je niet helemaal links in 't gebied de dalafdaling pakt 's avonds, dan kom je dus in Schuttdorf. Wel een leuke Aprés ski bar daar (Dorfschenkel) maar dan moet je wel een even een (klein) stukkie met de bus. Wel een erg toffe dalafdaling overigens, maar die kun je wel het beste 's ochtends pakken ivm hopen. De zwarte dalafdaling 13 naar Zell is overigens ook een favoriet.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee