vortexnl1982 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:10:
Misschien een beetje een lame vraag voor alle vette wintersporters hier maar ik zoek een leuke plek waar ik samen met mijn zoontje van 5 kan rodelen (sleeën) ! We zijn vorig jaar naar Winterberg (en omstreken) gegaan en dat was ontzettend leuk (voor hem, veel leuke sleebanen). Ik wil dit jaar iets anders want ik vond Winterberg wel erg druk en ook niet zo heel veel sneeuw.
Als jullie dus leuke tips hebben houd ik me aanbevolen (liefst ook niet al te ver reizen, 8-10 uur)

Niet te ver, max 8-10 uur of niet te ver (waarbij 8 tot 10 uur te ver is)?
Sauerland is veel groter dan Winterberg, maar eigenlijk overal erg druk in de weekenden en vakanties. Wil je alleen sleetje rijden of misschien ook wel op de ski’s staan? Afstand technisch heb je wintersport op een paar afstanden:
- relatief dichtbij: Willingen, Winterberg, Bodefeld Hunau etc, allemaal zo’n 3 uur rijden vanaf bijvoorbeeld Utrecht. Allemaal altijd druk in weekenden en vakanties, sneeuwplaatje ook zeker niet gegarandeerd
- ietsje verder: Harz, Feldberg, La Bresse etcetera. 5 uurtjes rijden, wat sneeuwzekerder, iets meer wintersportgevoel (zeker Feldberg), maar ook allemaal wederom best druk in de weekenden. Vakanties zijn denk ik beter te doen
- Alpen, maar dichtbij: Kleinwalsertal, Zugspitze Arena maar bijvoorbeeld ook Grosser Arber. In een dikke 7 uur ben je daar. Echte bergen, echte sneeuw, dit is al meer the real deal. Zeker de eerste twee zijn best Hollands en in de vakanties wat drukker, maar wel veel beter te doen dan bovengenoemde
- Alpen, ietsje verder (maar niet over München): denk aan Vorarlberg, Tirol en Bregenzerwald. Iets meer dan 8 uur, maar dan sta je wel in mooie skigebieden zoals Montafon, Ski Arlberg, Ischgl, Solden, etcetera etcetera. Veel rustige familiegebiedjes te vinden, in Tirol wat meer de Nederlandse apresski, sneeuwzeker, skizeker, erg leuk!
- Alpen, nog verder (over München): gebieden die wij kennen zijn vaak Westendorf, Gerlos (Zillertal), Obertauern, Saalbach etcetera. Zou ik voor nu lekker laten zitten, maar hier kan je zeker lekker skien. Meeste is onder de 9 uur wel te halen, maar als er file is, dan kan het goed misgaan
- Frankrijk, Italië: minimaal 10 uur rijden en vaak wat sportiever dan Oostenrijk, voor jou niet zo interessant, maar wel heel fijn skien. Italië, door de bank genomen, wat rustiger en sfeervoller, Frankrijk wat massaler (maar dat heeft positieve kanten). Ook echt niet meer alleen maar kleine rot appartementen. Zeker in Italië weinig Nederlanders (ver rijden, geen Nederlandse skiles, relatief dure skipassen, geen feest apresski)...
- Zwitserland; redelijk dichtbij (heel veel onder de 9 uur), maar wel iets duurder. Daardoor bijna altijd rustig, behalve in de gebieden naast grote steden, daar is het in het weekend vaak druk
Misschien iets te veel info, maar misschien hebben meer mensen er wat aan

.