Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Vakantie] Het Grote 2018/2019 Wintersport topic! Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Rebel-Rebel
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-01 22:17
Heerlijk als ik zo die reports lees en de foto's bekijk, jaren geleden ook zoiets meegemaakt terwijl ik in Damüls en Bregenzerwald zat. Op een dag was het een complete whiteout met een aardige wind, de gondel ging nog omhoog, het advies: beslis zelf maar of je gevorderd genoeg bent om dit te trotseren ja of nee 8)7, wij waren/zijn gevorderde boarders met al het materiaal, diploma's en cursussen maar eenmaal boven zag je uiteraard niets dan wit, geen hoogte/diepte/contrast, niets. Zo weet ik nog goed dat ik op de piste stond en dacht vooruit te gaan totdat ik skiërs dwars voorbij zag komen, bleek ik gedraaid te zijn en achteruit te glijden, zo belande ik enkele meters in hele diepe sneeuw buiten de piste...al met al toch vrij gevaarlijk.

• Reynouts
  • Registratie: maart 2014
  • Niet online
Rowdy.nl schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:18:
Deze week alles definitief rondmaken voor onze vakantie, met de collega's (groepje van 10) een paar dagen naar Mayrhofen in maart. Het zal me benieuwen, ben er nooit geweest maar het schijnt nogal een Nederlandse nederzetting te zijn toch? Zal iig wel erg gezellig worden.
Ik ben vorig jaar met Pasen (viel toen eind maart) in Mayrhofen geweest. Vond het niet erg "Nederlands". In elk geval minder Nederlands gehoord dan in Hinterglemm en Val Thorens.

Ik vond het een leuk gebied voor een weekend, zeker als je ook een uitstapje maakt naar de aanliggende dorpjes of in Hintertux nog een afdaling kunt maken. Als je van het funpark houdt, zit je in het Penken park gebakken. Groot park met een eigen snelle stoeltjeslift. Bij ons werd de sneeuw in de middag wel papperig, maar beneden was de temperatuur dan ook nog heerlijk om buiten een biertje te drinken.

• opblaasgeit
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13-01 15:32
hey mensen!
ik ben voor het eerst met de GoPro Fusion en GoPro 7 op wintersport geweest, en heb alle functies en tools maximaal uit deze twee apparaatjes gehaald en in een video experience over Ischgl gemonteerd; il ben superbenieuwd wat jullie hiervan vinden!

YouTube: THE MOST BEAUTIFUL SKIRESORT OF AUSTRIA - ISCHGL 2019 PART 2

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:56
chimera2 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 07:20:
[...]

Ik heb het een aantal jaar geleden gedaan met 3 vrienden.
Wel een aanrader maar je krijgt in de ochtend een ontbijtje maar je word niet echt top fit wakker als er 1 ligt te schijten :)
en de bedden zijn ook niet heeeel comfortabel. (smal/ niet al te lang)
Voor de reset wel bere gezellig
Tja, mn maten hebben me dit jaar een sticker opgeplakt: Nicht in die Gondel kacken... dat krijg je met dat pistevoer.

mijn systeem!

• 1nsane
waah schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:30:
@1nsane toevallig. al zijn wij dan alweer weg. Valloire ook geweest, ook leuk dorp en leuke pistes inderdaad. leuk om te lezen dat je Risoul een beetje hetzelfde idee vind. Heb ik weer eentje voor op het lijstje om heen te gaan.
Wanneer ga/ging je erheen? Ben wel benieuwd naar je ervaringen :-)

Dat het een relatief makkelijk gebied is weet ik. Ik en een maat kunnen aardig skieen (rood en af en toe zwart) maar een andere maat is al poepend voor rood (terwijl hij dat echt wel kan). Maar verder gewoon benieuwd :-)

mijn systeem!

• SmoothTweaker
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 14:21
opblaasgeit schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:45:
hey mensen!
ik ben voor het eerst met de GoPro Fusion en GoPro 7 op wintersport geweest, en heb alle functies en tools maximaal uit deze twee apparaatjes gehaald en in een video experience over Ischgl gemonteerd; il ben superbenieuwd wat jullie hiervan vinden!

Erg leuk gedaan, welke software heb je hiervoor gebruikt?
Ben zelf met de GoPro hero 5 black begonnen alleen erg zoekende hoe ik leuke compilaties kan maken.

• opblaasgeit
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13-01 15:32
SmoothTweaker schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:54:
[...]

Erg leuk gedaan, welke software heb je hiervoor gebruikt?
Ben zelf met de GoPro hero 5 black begonnen alleen erg zoekende hoe ik leuke compilaties kan maken.
vet dat je het leuk vind! Ik heb alles met Première Pro gemonteerd, en wat onderdelen zoals die tekst animatie, hyperlapses en wat special effects met After Effects.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Is inmiddels wel heel extreem; die sneeuwhoeveelheden. :Y

Doe je de deur open, zie je dit:

En dan doet de skilift het ook niet meer:

Een ingesneeuwd trafostation met daklawine:

Er komt nog meer sneeuw EN regen (!) aan:
https://salzburg.orf.at/news/stories/2958427/
daardoor wordt het precair qua maximale dakbelastingen.

Ook sommigen zendinstallaties bezwijken onder de sneeuwlast. Zelfs de noodstroom voorziening houdt er mee op. :-(
https://salzburg.orf.at/news/stories/2958202/

Hoe ver kun je gaan, of liever gezegd, hoeveel mag het kosten om alles tegen-alle-mogelijke-weersomstandigheden-bestendig te maken?

Saalbach/Hinterglemm is weer bereikbaar:
https://www.saalbach.com/de/service/info/anreise

anreise mit dem PKW

Die L111 (Glemmtaler Landesstraße von Maishofen nach Saalbach Hinterglemm) ist frei befahrbar. Aktuell ist mit keiner erneuten Sperre zu rechnen.
Die B311 (Pinzgauer Bundesstraße) zwischen Saalfelden und Lofer ist aktuell wieder für den gesamten Verkehr freigegeben.

ehtweak wijzigde deze reactie 13-01-2019 13:36 (16%)

Mooie Plaatjes   

• SmoothTweaker
opblaasgeit schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:20:
[...]

vet dat je het leuk vind! Ik heb alles met Première Pro gemonteerd, en wat onderdelen zoals die tekst animatie, hyperlapses en wat special effects met After Effects.
Zal eens kijken of dat ook wat voor mij is. Vind GoPro studio wel heel erg beperkt. Timelapse heb je leuk gedaan, veel diverse dingen gefilmd. Hoeveel GB aan data had je bij elkaar?

Ga over 3 weken weer naar Westendorf. Als het weer oké is ook maar wat filmpjes weer schieten.

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13:32
opblaasgeit schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:45:
hey mensen!

Ja ziet er goed uit, beter dat die van mijn zoon van een paar jaar geleden....

Zitten die douaniers nog steeds op de grensovergang? En zijn er nog steeds tig benzinepompen daar onder in dat Zwitserse dorpje? Ik ben er 35 jaar geleden geweest en toen was Ischl een behoorlijk rumoerige plek met fantastische ski mogelijkheden.

Ook stormde het een dag zo hard dat de liften werd stilgezet en je de volgende dag lopend de stoeltjeslift in en uit moest. Daar boven moest je dan eerst 100 meter lopen over de stenen voordat je de sneeuw bereikte. De sneeuw was gewoon weg gewaaid van de top. Ook waren er een stuk of 5 daken van hotels afgewaaid verderop in het dal.

Wel een leuke vakantie gehad overigens.

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13:32
Reynouts schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:57:
[...]

Ik ben vorig jaar met Pasen (viel toen eind maart) in Mayrhofen geweest. Vond het niet erg "Nederlands". In elk geval minder Nederlands gehoord dan in Hinterglemm en Val Thorens.

Ik vond het een leuk gebied voor een weekend, zeker als je ook een uitstapje maakt naar de aanliggende dorpjes of in Hintertux nog een afdaling kunt maken. Als je van het funpark houdt, zit je in het Penken park gebakken. Groot park met een eigen snelle stoeltjeslift. Bij ons werd de sneeuw in de middag wel papperig, maar beneden was de temperatuur dan ook nog heerlijk om buiten een biertje te drinken.
Mijn zoon zit daar als skileraar, vorig jaar ook. Volgende week gaan we er naar toe, twee dagen daarna naar Frankrijk. Dat hebben we vorig jaar ook gedaan.

Het is niet een typische Nederlandse nederzetting, althans toen wij er waren niet. Wat mij wel opviel was de drukte, met name in vergelijking met Frankrijk. Niet zozeer bij de liften, dat gaat best snel, maar het gekrioel op de piste.

• SmoothTweaker
bert pit schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Mijn zoon zit daar als skileraar, vorig jaar ook. Volgende week gaan we er naar toe, twee dagen daarna naar Frankrijk. Dat hebben we vorig jaar ook gedaan.

Het is niet een typische Nederlandse nederzetting, althans toen wij er waren niet. Wat mij wel opviel was de drukte, met name in vergelijking met Frankrijk. Niet zozeer bij de liften, dat gaat best snel, maar het gekrioel op de piste.
In de afgelopen jaren ook meermaals in Mayrhofen wezen skiën. Piste's zijn inderdaad erg druk. Wat wel fijn is dat je makkelijk kan uitwijken naar Finkenberg (Mayrhofen -> Finkenberg zijn verbonden) of je pakt de bus richting Hintertux of Kaltenbach.

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 16-01 15:14
Hopelijk kunnen we vrijdagnacht een beetje fatsoenlijk afreizen naar de wintersport. De komende dagen wordt er toch nog wel wat sneeuw verwacht als ik de voorspellingen zie. Misschien maar een keertje oefenen met de kettingen, heb ze nog nooit hoeven te gebruiken.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:13

JB

Cédric roelt!

En weer terug van een weekje Flachau! Wat was het fantastisch, pistes ongekend mooi met verse sneeuw! Enige waar ik nu echt he-le-maal klaar mee ben is het gek*t met skischoenen. Ik huur al 25 jaar, maar nu weer blaren aan de binnenkant van mijn voeten. Een skischoen "moet pijn doen" maar dit is gewoon vervelend. Iemand hier tips mbt juiste skischoen voor je voet? Toch echt laten opmeten? De verhalen van herhaaldelijk terug gaan ivm niet goed opgemeten ken ik ook... :/

Mijn boefje is liev!

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:36
JB schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:36:
En weer terug van een weekje Flachau! Wat was het fantastisch, pistes ongekend mooi met verse sneeuw! Enige waar ik nu echt he-le-maal klaar mee ben is het gek*t met skischoenen. Ik huur al 25 jaar, maar nu weer blaren aan de binnenkant van mijn voeten. Een skischoen "moet pijn doen" maar dit is gewoon vervelend. Iemand hier tips mbt juiste skischoen voor je voet? Toch echt laten opmeten? De verhalen van herhaaldelijk terug gaan ivm niet goed opgemeten ken ik ook... :/
Dat een skischoen pijn moet doen is echt onzin. Een skischoen moet gewoon goed zitten zodra je hem aan hebt, is dat niet zo dan moet je verder zoeken. En ja natuurlijk is een skischoen nooit net zo comfortabel als een normale schoen vanwege de beperkte bewegingsvrijheid, maar als je echt drukpunten of pijn voelt dan is dat niet goed. Laat staan dat je er blaren van hebt, dat heb ik echt nog nooit gehad.

Heb een keer de laatste 3 dagen op gehuurde skischoenen moeten skieën (binnenkant van mijn eigen schoenen was toen in het skidepot opgegeten door een of meerdere muizen) en dat was geen pretje. Verder nooit problemen gehad met eigen materiaal wat ik in Nederland rustig kan passen.

• JB

JB

Cédric roelt!

ik222 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:55:
[...]

Dat een skischoen pijn moet doen is echt onzin. Een skischoen moet gewoon goed zitten zodra je hem aan hebt, is dat niet zo dan moet je verder zoeken. En ja natuurlijk is een skischoen nooit net zo comfortabel als een normale schoen vanwege de beperkte bewegingsvrijheid, maar als je echt drukpunten of pijn voelt dan is dat niet goed. Laat staan dat je er blaren van hebt, dat heb ik echt nog nooit gehad.

Heb een keer de laatste 3 dagen op gehuurde skischoenen moeten skieën (binnenkant van mijn eigen schoenen was toen in het skidepot opgegeten door een of meerdere muizen) en dat was geen pretje. Verder nooit problemen gehad met eigen materiaal wat ik in Nederland rustig kan passen.
Ja precies... Probleem is vaak dat ik die drukpunten niet voel bij passen. Dan lijkt die schoen prima te zitten en wellicht moet ik eerder terug als ik iets voel maar ik wil voorkomen dat ik een bak geld uit ga geven en dat het alsnog niet goed zit na een/twee dagen skiën.

Mijn boefje is liev!

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:31
Gewoon zelf kopen. Kun je ze lekker op je eigen voet laten aanpassen. Bovendien, als je toch ieder jaar gaat, verdien je ze vanzelf weer terug. En anders, als je een paar hebt wat goed zit, die kopen uit de verhuur.

r_bleumer wijzigde deze reactie 14-01-2019 12:20 (20%)

Nonsensical line goes here <---

• IdieEasy
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15-01 16:09

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

JB schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:59:
[...]

Ja precies... Probleem is vaak dat ik die drukpunten niet voel bij passen. Dan lijkt die schoen prima te zitten en wellicht moet ik eerder terug als ik iets voel maar ik wil voorkomen dat ik een bak geld uit ga geven en dat het alsnog niet goed zit na een/twee dagen skiën.
Ik ben wel eens 3x op een dag terug geweest bij de verhuurder, en nieuwe schoenen aangemeten gekregen omdat degene die ik had toch drukpunten opleverde. Daar ga ik gewoon niet een week mee doen...

Wat wel hielp was het merk wat wel zat onthouden, de pasvorm is toch relatief uniek aan het merk, en dat maakt het het jaar daarop een stuk makkelijker.

• JB

JB

Cédric roelt!

IdieEasy schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Ik ben wel eens 3x op een dag terug geweest bij de verhuurder, en nieuwe schoenen aangemeten gekregen omdat degene die ik had toch drukpunten opleverde. Daar ga ik gewoon niet een week mee doen...

Wat wel hielp was het merk wat wel zat onthouden, de pasvorm is toch relatief uniek aan het merk, en dat maakt het het jaar daarop een stuk makkelijker.
Dit jaar na 2e dag omgeruild ivm blaren (de oude dame van sportwinkel had nog nooit zulke blaren gezien :X) maar adviseerde ook niet de andere schoen te kopen omdat die beter zit. Pas met gezonde voeten weer over nadenken zei ze. Daarom durf ik ook niet goed in NL te kopen maar wellicht eens proberen nieuwe voor te stellen in Oostenrijk volgend jaar zodat als ze bevallen ik ze kan overnemen.
r_bleumer schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:19:
Gewoon zelf kopen. Kun je ze lekker op je eigen voet laten aanpassen. Bovendien, als je toch ieder jaar gaat, verdien je ze vanzelf weer terug. En anders, als je een paar hebt wat goed zit, die kopen uit de verhuur.
Dat is ook zeker niet het punt, elk jaar twijfel omdat het toch weer wat drukpunten, rode plekken of zelfs blaren geeft.

Mijn boefje is liev!

• r_bleumer
Dan zou ik gewoon lekker naar een bootfitter hier gaan, ze zo goed mogelijk laten opmeten, dagje of 2 Winterberg of zo doen, en anders op wintersport laten aanpassen. Goed zittende schoenen zijn heel wat waard.

• JB

JB

Cédric roelt!

r_bleumer schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:55:
Dan zou ik gewoon lekker naar een bootfitter hier gaan, ze zo goed mogelijk laten opmeten, dagje of 2 Winterberg of zo doen, en anders op wintersport laten aanpassen. Goed zittende schoenen zijn heel wat waard.
Kan een Oostenrijkse sportzaak je helpen met "bootfitter", mocht je toch iets hebben na ze hier gekocht te hebben? Ik ben er nog niet bekend mee.

JB wijzigde deze reactie 14-01-2019 12:57 (6%)

Mijn boefje is liev!

• r_bleumer
Ja hoor, daar zijn zeker wel zaken die daar ervaring mee hebben. Eventueel kun je ook vacuum fit van Fisher nemen, dan worden de schoenen verhit en op maat gemaakt.

https://www.austriasport.nl/fischer-vacuum-fit/

Maar, het begint in de basis natuurlijk met een paar goed passende schoenen die je daarna op details aanpast. Ik link overigens niet voor niks naar Austria uit Malden. Goede ervaringen mee.

r_bleumer wijzigde deze reactie 14-01-2019 13:06 (31%)

• 1nsane
IdieEasy schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Mee eens! Destijds in Risoul 2x terug geweest met deuken in mn voeten en enkels. 3e keer kreeg ik schoenen van ander merk (zilver ipv brons) en nergens meer last van :-)

Kwam er trouwens op de laatste dag in Valloire achter dat schoenmaat 48 soms wél ergens goed voor is:

mijn systeem!

• Trouble
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:18

Trouble

Meisje!

JB schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:36:
En weer terug van een weekje Flachau! Wat was het fantastisch, pistes ongekend mooi met verse sneeuw! Enige waar ik nu echt he-le-maal klaar mee ben is het gek*t met skischoenen. Ik huur al 25 jaar
Oh wauw. Na 1x op skivakantie te zijn geweest heb ik het jaar daarop meteen eigen schoenen gehaald. Kwam ook wel doordat de huurschoenen die ik had me slecht pasten rond mijn kuiten, wat enorme spierpijn opleverde. Nu heb ik schoenen waar mijn kuiten ook in passen. Geen seconde spijt gehad van die aankoop.

Vandaag in Skiwelt hadden we praktisch Kaiserswetter, zon en strakblauwe lucht. Na al die dichte pistes eerder deze week waren we hier wel aan toe :)

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Leuk topic! Dit jaar voor het eerst naar Italie op wintersport naar de Dolomieten. Ik ben benieuwd naar het verschil met Frankrijk/Oostenrijk maar hoor tot nu toe positieve dingen.

Overweeg om eigen materiaal aan te schaffen ipv te huren. Bootfitter afspraak staat al. Hebben jullie nog tips voor de ski's? Ik wil niet teveel uitgeven (maatschoenen zijn al duur genoeg) en ben geen wedstrijd skier. Eerder beginnend/gevorderd. Een standaard carve ski in de uitverkoop van een fatsoenlijk merk lijkt me goed genoeg? Wat denken jullie?

offtopic:
Ik heb nog een peak performance canyon jas van vorige jaar (1 week gedragen) te koop voor de liefhebbers. Zou het leuk vinden als ik hier een tweaker blij mee kan maken ipv via marktplaats.

Workaholic wijzigde deze reactie 17-01-2019 12:52 (31%)

Mijn V&A | Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True