Toon posts:

[Vakantie] Het Grote 2019/2020 Wintersport topic! Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:47
ZieMaar! schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:44:
Wij hadden gepland om vrijdag naar Moena te vertrekken, maar hebben vorige week geannuleerd (kon gratis). Gaf teveel gedoe bij ons beiden qua werk. Nu is het reisadvies ook nog aangepast en komt dit er over heen dus wij gaan lekker naar oostenrijk vrijdag.
Verstandig! Waar in Oostenrijk als ik vragen mag. Hoop niet Ischgl, volgens forum Wintersport.nl is het daar ook raak.
Zelf gaan wij ook as vrijdag, lekker naar Maria Alm.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:03

ZieMaar!

Moderator General Chat
Schladming. En dan ongetwijfeld ook een dagje Hochkonig :).

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:48
Twee weekjes thuisisolatie opgedaan in Italië, wel een geweldig week skiën met +/- 35CM sneeuw gevallen vooral in de nacht gevallen en 3 dagen volop zon. Je merkte daar afgelopen week niks van Corona, deze week alles op slot.

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Waah schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:30:
Iemand nog tips voor Portes du Soleil? Zitten in Avoriaz en ken het hele gebied niet. Nog do's/don'ts?
Ook als je niet van het freestyle park gedeelte houdt, toch even door de "the stash" gaan. Is een park van voornamelijk natuurlijke objecten. Erg tof :)

En de muur natuurlijk!

No signature required.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
Vorige week heerlijk op wintersport geweest in Ladis, heerlijk gehad. Voor het eerst op eigen schoenen en dat is me ontzettend goed bevallen :)

Nu zitten we ook wat te kijken naar eigen skies. De terugverdientijd daarvan met gemiddeld anderhalve week wintersport is kort.

De adviezen online raden vooral af om te kopen en vooral een week te testen en dan wat te kopen. Ik twijfel daaraan want we huren nu vaak een allegaartje aan skies en we vinden het lastig om echt verschillen te merken. Wat vinden jullie? Tips qua skies om wel of niet te kopen?

Mijn vriendin en ik skiën in goede omstandigheden
makkelijk van rood en een incidentele zwarte is dan ook geen probleem. Zodra de omstandigheden flink minder worden lukt het ook nog wel van rood maar kost het ons wel enige inspanning.

XXXVI

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Weet je wat je hebt gehuurd en wat vond je daarvan? Ski je alleen op de piste? Testen kan ook in Snowworld, dus hoeft geen skidagen tijdens je vakantie te kosten :). Als je verschillende ski’s achter elkaar test, merk je vaak echt heel veel verschil.

Vergeet niet dat ski’s ongeveer € 25,- kosten per week, aan onderhoud. Ski’s van € 600,- heb je er dus niet na 6 jaar uit, maar na 7,5 (bij €100 p/w). Ski’s kopen doe je ook niet per se omdat het goedkoper is, maar meer om echt goede ski’s te hebben die bij je passen. En je hoeft niet meer naar de verhuur :).

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-05 14:50
Net terug van een weekje Kaprun/Zell am See, maar wat een baggerweer zeg :( alleen maar dikke bewolking, mist, harde wind en sneeuw. Eén keer een ochtendje zon gehad op de piste, de rest van de week zag je niks. Of waren de liften dicht vanwege harde wind. Dat je een paar dagen slecht weer hebt, OK, maar dit was zo'n beetje het slechtste weer dat ik ooit heb gehad op wintersport.

Uiteindelijk maar wat busreisjes gemaakt in de omgeving. Met de skipas kon ik ook naar Saalbach (en omliggende dorpen), dat was een leuk dorp om te bekijken. Wel aparte reclames voor die omgeving, je hoort ze altijd zeggen "Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn" alsof het één plaats is met een moeilijk lange naam :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-05 13:47
Over krap 2 weekjes een weekje naar St. Anton. Ik kijk er al naar uit. In de tussentijd nog een paar lesjes op de borstelbaan om de techniek wat bij te schaven.

Nu wil ik voor het eerst eigen schoenen aanschaffen.

Heeft er iemand tips voor goede service in de omgeving Alphen a/d Rijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:26
pickboy schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:24:
Over krap 2 weekjes een weekje naar St. Anton. Ik kijk er al naar uit. In de tussentijd nog een paar lesjes op de borstelbaan om de techniek wat bij te schaven.

Nu wil ik voor het eerst eigen schoenen aanschaffen.

Heeft er iemand tips voor goede service in de omgeving Alphen a/d Rijn?
Weet niet helemaal zeker of ze het nog steeds doen op hun nieuwe locatie, maar van Bemmelen Outdoor verkocht altijd wel schoenen + eventueel maatwerk binnenschoen. Zoeterwoude-Rijndijk: https://vanbemmelenoutdoor.nl/

[Voor 15% gewijzigd door GermanPivo op 10-03-2020 10:29]

PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• ephymerous
ZieMaar! schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:51:
Weet je wat je hebt gehuurd en wat vond je daarvan? Ski je alleen op de piste? Testen kan ook in Snowworld, dus hoeft geen skidagen tijdens je vakantie te kosten :). Als je verschillende ski’s achter elkaar test, merk je vaak echt heel veel verschil.

Vergeet niet dat ski’s ongeveer € 25,- kosten per week, aan onderhoud. Ski’s van € 600,- heb je er dus niet na 6 jaar uit, maar na 7,5 (bij €100 p/w). Ski’s kopen doe je ook niet per se omdat het goedkoper is, maar meer om echt goede ski’s te hebben die bij je passen. En je hoeft niet meer naar de verhuur :).
Ik ski alleen op de pistes. Ik zie op verschillende plekken nieuwe ski's voor circa 300 euro. Op Marktplaats vaak nog een beetje voordeliger. Waxen en onderhoud kan bij een kennis van me dus dat scheelt :)

De laatste ski's waren van Atomic Vantage X75. Dat zijn all mountain ski's en die bevielen we eigenlijk wel goed. Alleen gaat het skiën op een echte piste ski wellicht beter.

XXXVI

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:11
M3rcury schreef op maandag 9 maart 2020 @ 21:17:
[...]

Ook als je niet van het freestyle park gedeelte houdt, toch even door de "the stash" gaan. Is een park van voornamelijk natuurlijke objecten. Erg tof :)

En de muur natuurlijk!
De muur al even gekeken ja, prachtig om te zien :P
Maar momenteel slecht zicht bovenin door veel sneeuw. Wel heerlijk om door de bossen te knallen!

The Stash gaan we zeker even aandoen. De mini-stash vonden we ook al erg grappig.

Edit: Stash is inderdaad machtig om even te kijken. Aan een paar obstakels gewaagd met duidelijk wisselend succes :+

[Voor 10% gewijzigd door Waah op 10-03-2020 14:02]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
ephymerous schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:35:
[...]

Ik ski alleen op de pistes. Ik zie op verschillende plekken nieuwe ski's voor circa 300 euro. Op Marktplaats vaak nog een beetje voordeliger. Waxen en onderhoud kan bij een kennis van me dus dat scheelt :)

De laatste ski's waren van Atomic Vantage X75. Dat zijn all mountain ski's en die bevielen we eigenlijk wel goed. Alleen gaat het skiën op een echte piste ski wellicht beter.
Een echte pisteski is vooral veel directer, zeker als je hem goed op zijn kant krijgt. Een allmountain is vaak beter in de wat zachtere of slechtere sneeuw, maar doet het wat minder op keiharde pistes.

Die atomic vantage x75 ken ik niet, maar is volgens mij een redelijk slappe ski. Haal je meer in, of word je meer ingehaald?

• ephymerous
ZieMaar! schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:52:
[...]

Een echte pisteski is vooral veel directer, zeker als je hem goed op zijn kant krijgt. Een allmountain is vaak beter in de wat zachtere of slechtere sneeuw, maar doet het wat minder op keiharde pistes.

Die atomic vantage x75 ken ik niet, maar is volgens mij een redelijk slappe ski. Haal je meer in, of word je meer ingehaald?
Inderdaad redelijk slap. Ik word meer ingehaald maar ik ben zeker niet de sloomste op de piste :)

XXXVI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Maar ik doe ff de aanname dat je niet technisch de allerbeste skiër bent? Even afhankelijk van je postuur etc zou je misschien naar de wat makkelijkere allround pisteski’s kunnen kijken?
- Fischer Progressor F18 of F19 (overjarig model, dus betaalbaar)
- Atomic X7 widebody
- salomons smax 8 of 10 misschien

Een Sforce 9 kan misschien ook, simpele allmountain met goede piste eigenschappen. Of wellicht de salomon xdr80? Dat zijn de ski’s waar ik denk ik op zou googlen (obv beperkte info :)). Pisteski’s doen het beter op harde pistes maar willen vaak ook gesneden geskiet worden. Nu zijn de hierboven genoemde ski’s redelijk makkelijk een veelzijdig, maar als je lekker geslipt wil skiën en iets makkelijker door slechte sneeuw wil (maar ook af en toe wel wil carven) dan zijn de allmountains misschien net iets geschikter.

Maaaaarrrrr als je kan testen in Snowworld, altijd doen. Echt.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En in Ischgl zijn inmiddels alle Apres-Ski gelegenheden gesloten.
https://tirol.orf.at/stories/3038409/

Zit er dik in dat er nog meer horeca, al dan niet gedwongen, nog voor het einde van het wintersportseizoen z'n deuren gaat sluiten...

En in Salzburg zijn er ook al talloze beperkingen/sluitingen ingevoerd:
https://salzburg.orf.at/radio/stories/coronainfos/

Zo is o.a. de Ski-Alpin-Europacup-Finale in Saalbach-Hinterglemm (Pinzgau) afgezegd.

[Voor 30% gewijzigd door ehtweak op 11-03-2020 09:04]

Mooie Plaatjes   

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-03 15:50
Widow schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:05:
Net terug van een weekje Kaprun/Zell am See, maar wat een baggerweer zeg :( alleen maar dikke bewolking, mist, harde wind en sneeuw. Eén keer een ochtendje zon gehad op de piste, de rest van de week zag je niks. Of waren de liften dicht vanwege harde wind. Dat je een paar dagen slecht weer hebt, OK, maar dit was zo'n beetje het slechtste weer dat ik ooit heb gehad op wintersport.

Uiteindelijk maar wat busreisjes gemaakt in de omgeving. Met de skipas kon ik ook naar Saalbach (en omliggende dorpen), dat was een leuk dorp om te bekijken. Wel aparte reclames voor die omgeving, je hoort ze altijd zeggen "Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn" alsof het één plaats is met een moeilijk lange naam :+
Wij vertrekken as vrijdag richting Kaprun. Weersverwachting ziet er wel goed uit nu. Maarja dat is natuurlijk altijd een grote gok met wintersport :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

thewizard2006 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:48:
[...]

Wij vertrekken as vrijdag richting Kaprun. Weersverwachting ziet er wel goed uit nu. Maarja dat is natuurlijk altijd een grote gok met wintersport :)
Ben je er al eerder geweest? Mij viel die gletsjer in Kaprun erg tegen. Sowieso is gebiedje niet heel erg groot, maar ik vond het er erg druk en vooral ook veel schaduw.
Met dezelfde skipas mag je ook in Zell am See de piste op. Dat beviel mij stukken beter.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• thewizard2006
PaT schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:31:
[...]

Ben je er al eerder geweest? Mij viel die gletsjer in Kaprun erg tegen. Sowieso is gebiedje niet heel erg groot, maar ik vond het er erg druk en vooral ook veel schaduw.
Met dezelfde skipas mag je ook in Zell am See de piste op. Dat beviel mij stukken beter.
Nee nog niet geweest.
Kaprun zelf is inderdaad niet heel groot dus even kijken of dat voor ons voldoende is. We zijn zelf ook geen mensen (meer) die van 9 tot 5 op de piste staan. Worden toch wat ouder en gebrekkiger.
Zon op de piste zou wel fijn zijn, ben benieuwd. En verwacht niet dat het super druk meer is als wij gaan.
En inderdaad geeft de skipas toegang tot een heel gebied dus als Kaprun tegen valt of we daar "klaar" zijn kunnen we de overstap naar Zell maken :)

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Volgens mij wordt het volgende week qua weer een van de betere weken dit seizoen, in ieder geval voor Oostenrijk!

• DeBaroN
Volgens mij gaat ischgl dicht per 14 maart ivm corona. Probeer link te plaatsen, alleen site is onbereikbaar...

[Voor 45% gewijzigd door DeBaroN op 11-03-2020 19:41]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik zag t ook, 14 dagen vanaf de 14e. See, Kappl en Galtur blijven open. Heeft misschien wel iets met de verbinding met Zwitserland en het feit dat ze in april veel festiviteiten hebben te maken...

Ik vertrek vrijdag (naar een heel ander deel). We zullen zien hoe en wat allemaal....

• M3rcury
  • Niet online
Alle apres ski, waar meer dan 100 man in kan, is dicht in Oostenrijk.

https://www.snowrepublic....ijk-dicht-vanwege-corona/

[Voor 10% gewijzigd door M3rcury op 11-03-2020 21:25]

No signature required.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nee, alle locaties waar meer dan 100 man in kunnen moeten dicht. Dat was al een paar dagen het geval. Kleinere cafe’s en terrassen blijven open.

• DeBaroN
Eerst lezen dan posten. Pas je bericht ook even aan aub.

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:15
@ephymerous Kijk eens naar een Blizzard RC Ti, niet meer / moeilijk nieuw te krijgen, maar wat een fantastische ski. Ben er echt helemaal gelukkig mee.

Nonsensical line goes here <---

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

baronruud schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:39:
Volgens mij gaat ischgl dicht per 14 maart ivm corona. Probeer link te plaatsen, alleen site is onbereikbaar...
Idd!
https://tirol.orf.at/stories/3038594/

Zur Eindämmung des Coronavirus hat das Land am Mittwoch drastische Maßnahmen ergriffen. So wird ab Samstag der Skibetrieb in Ischgl für zwei Wochen untersagt, in Krankenhäusern gilt ein Besuchsverbot. Zudem werden ab Montag die Schulen schrittweise geschlossen.

Het reizen in/door Oostenrijk wordt steeds verder beperkt:
https://www.salzburg.gv.a...rona-virus#Ma%c3%9fnahmen

Einreiseverbote aus Italien

Eine Einreise aus Italien ist nur mehr gestattet, wenn ein ärztliches Gesundheitsattest vorgelegt werden kann. Eine Durchreise durch Österreich aus Italien kommend ist nur mehr gestattet, wenn kein Zwischenstopp in Österreich eingelegt wird.

Österreicher, die sich in Italien befinden, werden zurückgeholt, müssen sich aber anschließend für zwei Wochen in häusliche Quarantäne begeben.

En die situatie kan/zal uiteraard nog wel verergeren c.q. stringenter worden. :-(
Of het dan nog zo prettig skiën is... :?

En als gevolg van die grenscontroles; maar liefst 80km file bij de Brenner!
https://www.stol.it/artik...len-mega-lkw-stau-auf-a22

Seit Mittwoch kommt es an der Brenner-Grenze zu rigorosen Kontrollen. Jeder Lkw, der in Richtung Österreich unterwegs ist, soll genauestens kontrollier werden.

Daher kam es im Laufe des Mittwochabends zu erheblichen Staus auf der Lkw-Fahrbahn in Richtung Norden. Gegen 20.30 Uhr etwa wurden rund 80 Kilometer Stau gemeldet.

[Voor 54% gewijzigd door ehtweak op 11-03-2020 21:53]

Mooie Plaatjes   

• M3rcury
  • Niet online
ehtweak schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:40:
[...]

Idd!
https://tirol.orf.at/stories/3038594/

Zur Eindämmung des Coronavirus hat das Land am Mittwoch drastische Maßnahmen ergriffen. So wird ab Samstag der Skibetrieb in Ischgl für zwei Wochen untersagt, in Krankenhäusern gilt ein Besuchsverbot. Zudem werden ab Montag die Schulen schrittweise geschlossen.

Het reizen in/door Oostenrijk wordt steeds verder beperkt:
https://www.salzburg.gv.a...rona-virus#Ma%c3%9fnahmen

Einreiseverbote aus Italien

Eine Einreise aus Italien ist nur mehr gestattet, wenn ein ärztliches Gesundheitsattest vorgelegt werden kann. Eine Durchreise durch Österreich aus Italien kommend ist nur mehr gestattet, wenn kein Zwischenstopp in Österreich eingelegt wird.

Österreicher, die sich in Italien befinden, werden zurückgeholt, müssen sich aber anschließend für zwei Wochen in häusliche Quarantäne begeben.

En die situatie kan/zal uiteraard nog wel verergeren c.q. stringenter worden. :-(
Of het dan nog zo prettig skiën is... :?

En als gevolg van die grenscontroles; maar liefst 80km file bij de Brenner!
https://www.stol.it/artik...len-mega-lkw-stau-auf-a22

Seit Mittwoch kommt es an der Brenner-Grenze zu rigorosen Kontrollen. Jeder Lkw, der in Richtung Österreich unterwegs ist, soll genauestens kontrollier werden.

Daher kam es im Laufe des Mittwochabends zu erheblichen Staus auf der Lkw-Fahrbahn in Richtung Norden. Gegen 20.30 Uhr etwa wurden rund 80 Kilometer Stau gemeldet.
Wintersport.nl heeft er ook een blog over gemaakt:

https://www.wintersport.n...d-les-contamines-montjoie

No signature required.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben nogal Corona moe, ook omdat online er nogal wat onzin de wereld in geslingerd wordt en er op veel fora continu van het ergste wordt uitgegaan en allerlei doemscenario’s voorspeld worden.

Om even het qua wintersport in perspectief te plaatsen:
- al die Italië maatregelen zijn al een paar dagen bekend. Als je als toerist in die 80km vrwachtwagen file staat, heb je wel extreem tot het laatste moment gewacht. De meeste ski toeristen zijn overigens probleemloos naar huis gereden
- in Oostenrijk zijn evenementen met meer dan 100 mensen binnen of meer dan 500 mensen buiten uitgesteld. Daardoor gaan grote apresskitenten dicht, of vieren ze alleen buiten het feest
- Ischgl zit nu in het absolute laagseizoen, maar hebben meer besmettingen dan bijvoorbeeld Tilburg. Nu 14 weken dicht betekent dat ze rond de Pasen weer open kunnen en het einde seizoens concert misschien ook kunnen laten doorgaan. Dat lijkt dus ook een economische (en logische) beslissing te zijn. Misschien speelt het feit dat het gebied deels in Zwitserland ligt ook mee?

Volgens mij zijn er verder geen aanwijzingen dat mensen in skigebieden ziek zijn geworden (in ieder geval niet op grotere schaal) en dus is er volgens mij nog helemaal geen sprake van dat straks alle skigebieden dicht gaan.

Ik vertrek morgen voor een weekje skiën en heb er veel zin in, al merk is dat ik er toch anders naar toe leef dan normaal en er in mijn achterhoofd lichtjes rekening mee houd dat er van alles kan gebeuren, maar zodra ik op de piste sta is dat wel weg denk ik.

• ephymerous
ZieMaar! schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:52:
Maar ik doe ff de aanname dat je niet technisch de allerbeste skiër bent? Even afhankelijk van je postuur etc zou je misschien naar de wat makkelijkere allround pisteski’s kunnen kijken?
- Fischer Progressor F18 of F19 (overjarig model, dus betaalbaar)
- Atomic X7 widebody
- salomons smax 8 of 10 misschien

Een Sforce 9 kan misschien ook, simpele allmountain met goede piste eigenschappen. Of wellicht de salomon xdr80? Dat zijn de ski’s waar ik denk ik op zou googlen (obv beperkte info :)). Pisteski’s doen het beter op harde pistes maar willen vaak ook gesneden geskiet worden. Nu zijn de hierboven genoemde ski’s redelijk makkelijk een veelzijdig, maar als je lekker geslipt wil skiën en iets makkelijker door slechte sneeuw wil (maar ook af en toe wel wil carven) dan zijn de allmountains misschien net iets geschikter.

Maaaaarrrrr als je kan testen in Snowworld, altijd doen. Echt.
Bedankt voor de tips. Technisch ben ik zeker niet de allerbeste. Dat kan ook niet want ik ga nog maar een aantal jaar op wintersport :)

XXXVI

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ZieMaar! schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 07:33:
...en dus is er volgens mij nog helemaal geen sprake van dat straks alle skigebieden dicht gaan.
Nog niet. Maar de uiteindelijke rigoreuze maatregelen escaleerden ook binnen enkele dagen, in Italië. Van een enkel afgesloten gebiedje, tot aan het uitbreiden naar steden als Milaan. Vervolgens het al dan niet vrijwillig voortijdig afsluiten van het skiseizoen (waar in eerste instantie in Süd-Tirol nogal veel commentaar op was), tot aan vervolgens het sluiten van zowat alles in het hele land.
En Oostenrijk die ineens de grensovergangen op slot gooit.

En als je zou gaan skiën in de USofA; da's nu ook een non-issue geworden met Trumps verbod op inkomende EU reizigers.

Het kanton Tessin in Zwitserland heeft de noodtoestand uitgeroepen en de verwachting is, is dat dit snel uitgebreid wordt over geheel Zwitserland.
https://www.srf.ch/news/s...ganze-schweiz-ausgeweitet
Ik vertrek morgen voor een weekje skiën en heb er veel zin in, al merk is dat ik er toch anders naar toe leef dan normaal en er in mijn achterhoofd lichtjes rekening mee houd dat er van alles kan gebeuren, maar zodra ik op de piste sta is dat wel weg denk ik.
Ondanks dat ik zelf fervent ski liefhebber ben, zou ik toch mijn bedenkingen hebben om nu nog te gaan. :/

Ook iets om rekening mee te houden, mocht je zoiets arbitrairs overkomen als een gebroken ledemaat op de piste; dan word je normaliter snel en perfect geholpen in b.v. Oostenrijk (been there, done that). Maar ook die dienstverlening komt onder druk te staan.
Er zijn al ziekenhuizen die alle non-essentiële dienstverlening inperken.

[toevoeging]
Zo snel kan het gaan!
1ste dode in Oostenrijk: https://wien.orf.at/stories/3038656/

En 1ste dodelijk slachtoffer in Süd-Tirol:
https://www.stol.it/artik...nhaus-von-bozen-gestorben

Weliswaar beiden al verzwakt door een eerder ziektebeeld; maar toch. Het bevestigd wederom de algehele trend; de zwakkeren gaan als eerste. :-(

[Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 12-03-2020 11:40]

Mooie Plaatjes   

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 23:30
Wij zouden morgen vertrekken naar St. Anton maar hebben besloten niet te gaan. De situatie verslechtert met de dag, en dit soort berichten over Nederlanders die ziek terugkomen uit St. Anton helpen niet mee. Naast het feit dat je niet lekker op vakantie bent met deze zorgen, kan je je ook afvragen of het verantwoordelijk is om te gaan, wetende dat je daarmee een risico neemt zelf besmet te raken en daarmee ook anderen te besmetten.

In ons geval was het hotel coulant genoeg om de aanbetaling van 20% te verrekenen met een boeking voor volgend jaar, dus financiëel zijn er geen gevolgen.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Tnx voor je bezorgdheid@ehtweak. We zullen het wel zien. Met de huidige aantallen in de regio waar ik ga is er voorlopig nog geen sprake van het feit dat de pisteredding moet helpen op de IC :).

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Kreeg zojuist een mailtje binnen van een hotel uit Samnaun (een adresje waar we vroeger wel eens zijn wezen skiën)

Aktuelle Informationen aus Samnaun und von den ZEGG Hotels
Liebe ZEGG Hotels Gäste

Aus aktuellem Anlass (12.03.2020) möchten wir Sie gerne über die gegenwärtige Situation in Bezug auf den Corona Virus informieren.

Eine Reise nach Samnaun ist zum gegenwärtigen Zeitpunkt unbedenklich. Samnaun ist nicht als Risikoregion eingestuft.

Entsprechend einer Verordnung der Tiroler Landesregierung wird das Skigebiet Ischgl auf der österreichischen Seite ab dem 14. März für 14 Tage geschlossen, um eine Ausbreitung des Corona Virus unter anderem auch in die Schweiz zu verhindern.

Auf der Samnauner Seite des Skigebietes gibt es gemäss aktueller Lagebeurteilung keine Einschränkungen, so dass Sie ca. 30% des Skigebietes nutzen können und das zu den vergünstigten Kindertarifen.

Auch beim touristischen Angebot wird es keine Einschränkungen geben, so dass die Restaurants und Shops geöffnet sind. Die Landesgrenzen (abgesehen von der italienischen) sind problemlos passierbar.

Da uns das Wohl unserer Gäste sowie unserer Mitarbeiter am Herzen liegt, wird die Situation regelmässig neu beurteilt.

Falls Sie in den kommenden Wochen einen Aufenthalt bei uns gebucht haben und nun verunsichert sind, ob im Stornierungsfall Stornierungskosten auf Sie zukommen, möchten wir Sie mit folgender Information beruhigen: Im Falle einer (auch kurzfristigen) Stornierung, werden wir Ihre Anzahlung dann gerne in einen Wertgutschein in Höhe Ihrer Anzahlung verwandeln und Ihnen zusenden. Sie können diesen Gutschein dann gerne zu einem späteren Zeitpunkt einlösen. Alternativ zahlen wir Ihnen Ihre Anzahlung gemäss unserer Stornorichtlinien abzüglich einer Bearbeitungsgebühr in der Höhe von CHF 200,- pro Buchung zurück.

Unser Weinanlass mit Chapoutier wird aus jetziger Sicht planmässig am 24. April 2020 stattfinden.

Falls Sie Fragen zu Ihrer Reservierung oder auch zur aktuellen Situation haben, zögern Sie nicht uns jederzeit zu kontaktieren. Gerne werden wir Sie auch weiter informieren, sollte sich an der gegenwärtigen Situation etwas ändern.

Hier finden Sie einen Link zu unseren aktuellen Angeboten und hier zur offiziellen Seite von Samnaun Tourismus... und genauso wie Sie, freuen wir uns auch schon auf die Zeit nach dem Corona Virus!

Wir würden uns sehr freuen, Sie bei bestem Wetter und traumhaften Pistenbedingungen bei uns in Samnaun willkommen zu heissen.

https://www.samnaun.ch/de...ge-bezueglich-coronavirus

Tja, het blijven economen, die Zwitsers. :X
Het is kwestie van uren, hooguit dagen, en dan volgt de (af)sluiting van de rest in Zwitserland:
https://www.srf.ch/news/s...weiz-nachziehen-herr-koch

Mooie Plaatjes   

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:59
Eerste berichten over de sluiting van Tirol staan al online.
https://liveblog.tt.com/414/coronavirus

-- betere bron ---

https://www.tirol.at/informationen-coronavirus

Vrij vertaald; Alle kabelbanen in het hele Tiroolse land hebben hun laatste werkdag op zondag 15 maart 2020. Accommodatie-instellingen (hotels, appartementen, privékamers, etc.) zijn gesloten op maandag 16 maart 2020. Het land zal op vrijdag 13 maart 2020 vanaf 10.00 uur details verstrekken tijdens een persconferentie.

[Voor 63% gewijzigd door Joost.B op 12-03-2020 20:11]

• DeBaroN
Joost.B schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:51:
Eerste berichten over de sluiting van Tirol staan al online.
https://liveblog.tt.com/414/coronavirus

-- betere bron ---

https://www.tirol.at/informationen-coronavirus

Vrij vertaald; Alle kabelbanen in het hele land hebben hun laatste werkdag op zondag 15 maart 2020. Accommodatie-instellingen (hotels, appartementen, privékamers, etc.) zijn gesloten op maandag 16 maart 2020. Het land zal op vrijdag 13 maart 2020 vanaf 10.00 uur details verstrekken tijdens een persconferentie.
Heel Tirol, niet het hele land.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Joost.B schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:51:
Accommodatie-instellingen (hotels, appartementen, privékamers, etc.) zijn gesloten op maandag 16 maart 2020.
Dan kost het annuleren het me zo te zien geen geld. Geluk bij een ongeluk.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:59
hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:24:
[...]

Dan kost het annuleren het me zo te zien geen geld. Geluk bij een ongeluk.
Annuleringsverzekering?

Wij kunnen volgens mij maar 100 euro terugkrijgen als ik booking.com mag geloven (gelukkig geen hele hoge kosten gemaakt).

• MarcoC
Joost.B schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:40:
[...]

Annuleringsverzekering?

Wij kunnen volgens mij maar 100 euro terugkrijgen als ik booking.com mag geloven (gelukkig geen hele hoge kosten gemaakt).
Neem even contact op met het hotel, ik heb vandaag 2 vakanties moeten annuleren en uiteindelijk deed alleen het hotel voor de overnachting moeilijk en krijg ik daar maar 10% van terug.

• hoevenpe
  • Nu online
Joost.B schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:40:
Annuleringsverzekering?

Als het hotel van de lokale overheid verplicht dicht moet dan kunnen ze niet leveren, zou pas betalen bij aankomst dus verwacht niets te betalen.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 23:24

Gallus

Cheesy

Ben heel benieuwd of Salzburgerland ook gaat volgen...

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• DeBaroN
Gallus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:49:
Ben heel benieuwd of Salzburgerland ook gaat volgen...
Aantal gevallen in Tirol is velen malen hoger dan in Salzburgerland. Meer dan derde van het totaal aantal gevallen in het land is in Tirol.

Wij gaan morgen naar Salzburgerland en zien het wel.

[Voor 21% gewijzigd door DeBaroN op 12-03-2020 21:10]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wij ook. Om 14:00 heeft een of andere belangrijke Salzburger nog gezegd dat er nog zeker geen sprake is van sluitende skigebieden, al kan het snel veranderen...

• DeBaroN
Salzburgerland ook dicht. Net contact gehad ook met Hotel.
Check bericht. https://service.salzburg.gv.at/lkorrj/detail?nachrid=63106

[Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 12-03-2020 21:58]

• hoevenpe
  • Nu online
Seizoen is voorbij, onvermijdelijk

• DeBaroN
Ze pakken wel flink door. Geen kleine maatregelen daar.

• Gallus

Gallus

Cheesy

Dat was het dan. Wij zouden van zondag tot zondag gaan. Net een week te laat...

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Yup, wij dus ook. Het kan snel gaan. Eens kijken hoe dat nu met geld terug gaat...

• DeBaroN
ZieMaar! schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:14:
Yup, wij dus ook. Het kan snel gaan. Eens kijken hoe dat nu met geld terug gaat...
Hier al kostenloos geannuleerd via Booking

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wij hadden rechtstreeks bij een accomodatie geboekt en gelijk t hele bedrag betaald. Aangezien de hotels ook sluiten zal t geld vast goedkomen, baal nu vooral dat ik niet ga skiën...

• M3rcury
  • Niet online
Wij waren dus net op tijd vorige week.

Het zijn nu geen halve maatregelen meer.
ZieMaar! schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:27:
Wij hadden rechtstreeks bij een accomodatie geboekt en gelijk t hele bedrag betaald. Aangezien de hotels ook sluiten zal t geld vast goedkomen, baal nu vooral dat ik niet ga skiën...
Ik denk dat het vooral aankomt op de coulance van het hotel. Dit lijkt mij een geval van overmacht, maar zeker weten doe ik het niet. En het hangt natuurlijk van je boekingsvoorwaarde af :)

[Voor 77% gewijzigd door M3rcury op 12-03-2020 22:48]

No signature required.

• Gallus

Gallus

Cheesy

Wij hebben via een site geboekt die appartementen van particulieren verhuurt. Betwijfel of die ook verplicht moeten 'sluiten' en of er zodoende iets terug te vorderen is.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
M3rcury schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:28:
Wij waren dus net op tijd vorige week.

Het zijn nu geen halve maatregelen meer.

[...]

Ik denk dat het vooral aankomt op de coulance van het hotel. Dit lijkt mij een geval van overmacht, maar zeker weten doe ik het niet. En het hangt natuurlijk van je boekingsvoorwaarde af :)
De voorwaarden zijn heel helder, bij annulering door de verhuurder krijg je een volledige refund, ook bij oorlog, natuurrampen en andere ‘overmacht’ dingen...

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Land Vorarlberg dicht:
https://vorarlberg.orf.at/stories/3038799/
Skilifte werden am Sonntag, den 15. März und Beherbergungsbetriebe Montag, den 16. März auf Basis des Epidemiegesetzes behördlich geschlossen. So ist eine geordnete Rückreise der Gäste gesichert.

Land Tirol dicht:
https://tirol.orf.at/stories/3038792/
Alle Tiroler Skigebiete sowie alle Beherbergungsbetriebe müssen ab Montag schließen. Das hat das Land Tirol am Donnerstagabend verfügt. Bis zum Wochenende soll eine geordnete Abreise der Gäste stattfinden. Die Ausbreitung des Coronavirus soll so gut wie möglich eingedämmt werden.

Land Salzburg dicht:
https://salzburg.orf.at/stories/3038798/
Sonntagabend müssen alle Seilbahnen im Land Salzburg schließen. Am Montag müssen dann alle Beherbergungsbetriebe zusperren. Das hat die Landesregierung Donnerstagabend entschieden. So soll eine Ausbreitung des Coronavirus verhindert werden.

Mooie Plaatjes   

• Waah
Ben benieuwd wanneer de Franse Alpen ook op slot gaan.... Wij zaten te twijfelen om deze of aankomende week te gaan. Gelukkig hebben we deze week gekozen en nog net een weekje kunnen meepikken.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 23:29
Waah schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 07:15:
Ben benieuwd wanneer de Franse Alpen ook op slot gaan.... Wij zaten te twijfelen om deze of aankomende week te gaan. Gelukkig hebben we deze week gekozen en nog net een weekje kunnen meepikken.
Wij gaan al een paar jaar mee met een georganiseerde reis vanuit de indoorskibaan waar we vaker komen. Die doen tijdens de meivakantie en week Val Thorens en een week Tignes. Dit jaar hebben we geboekt voor beide reizen...

Ben benieuwd of dat überhaupt nog doorgaat. Saillant detail is dat we wel een doorlopende reisverzekering hebben met de wintersportdekking maar (heel stom, I know) geen annuleringsverzekering erbij hebben.

Van de andere kant: we hebben de organisatie een bult geld betaald, maar als het gebied op slot gaat en dus de appartementen niet betaald gaan worden, dan neem ik aan dat we er nog wat van terugzien.

Vooralsnog hoop ik maar dat ze gewoon open blijven. Tegen die tijd is de situatie wellicht een heel eind gestabiliseerd, maar daar koop je zo weinig voor als ze de boel eerder dichtgooien. Want weer even opnieuw openen in april, dat doen die Fransen zeker weten niet. :X

Punctuality is the politeness of kings

• Waah
Lekker dan, snowboard gejat. In de.lockerruimte gezet, sleutel gehaald voor locker, weg board.

Is een paar jaar oud dus zal van de verzekering ook wel weinig krijgen, zeker na aftrek van eigen risico.

Dan is het jammer dat ik verder niemand ken die snowboard. Wordt bij dit soort akkefietjes toch wel interessant om een bonnetje van een ander in te leveren.

Maarja, nu maar een boardje huren dan. Ondanks de mist.

• skai21
  • Registratie: April 2011
dreamscape schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:09:
[...]

Wij gaan al een paar jaar mee met een georganiseerde reis vanuit de indoorskibaan waar we vaker komen. Die doen tijdens de meivakantie en week Val Thorens en een week Tignes. Dit jaar hebben we geboekt voor beide reizen...

Ben benieuwd of dat überhaupt nog doorgaat. Saillant detail is dat we wel een doorlopende reisverzekering hebben met de wintersportdekking maar (heel stom, I know) geen annuleringsverzekering erbij hebben.

Van de andere kant: we hebben de organisatie een bult geld betaald, maar als het gebied op slot gaat en dus de appartementen niet betaald gaan worden, dan neem ik aan dat we er nog wat van terugzien.

Vooralsnog hoop ik maar dat ze gewoon open blijven. Tegen die tijd is de situatie wellicht een heel eind gestabiliseerd, maar daar koop je zo weinig voor als ze de boel eerder dichtgooien. Want weer even opnieuw openen in april, dat doen die Fransen zeker weten niet. :X
Ik heb wel een reisverzekering met annuleringsverzekering. Maar op het moment dat BuZa een negatief reisadvies heeft, hoef je bij een verzekering niet aan te kloppen. Die zeggen allemaal overmacht.

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

• dreamscape
skai21 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:32:
[...]

Ik heb wel een reisverzekering met annuleringsverzekering. Maar op het moment dat BuZa een negatief reisadvies heeft, hoef je bij een verzekering niet aan te kloppen. Die zeggen allemaal overmacht.
Ik maak me ook niet zo'n zorgen over reisadvies. Ik vermoed eerder dat het gebied al vroeger gaat sluiten. Maar dan neem ik aan dat de lui van de organisatie ook niet hoeven te betalen voor appartementen en skipassen. Dan komt het vast wel goed.

Vooralsnog neem ik aan dat het allemaal gewoon doorgaat. Ben wel toe aan vakantie en wintersport, nadat we onze eerder geplande wintersport in de Vogezen begin februari geannuleerd hebben...

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Da's niet leuk, als je skivakantie zo moet eindigen... :-(
Lopend het dorp uit.

https://tirol.orf.at/stories/3038969/

Mooie Plaatjes   

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ben zelf net terug van Flachau. De dag dat we terug kwamen lazen we dat vanaf maandag het gebied dicht gaat, zelf dus erg veel geluk gehad.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Dus Oostenrijk is nu dicht vwb ski gebieden?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
kevinl schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:32:
Dus Oostenrijk is nu dicht vwb ski gebieden?
Yup, net als Zwitserland en Italië, alleen Frankrijk is nog open.

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

ZieMaar! schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:13:
[...]

Yup, net als Zwitserland en Italië, alleen Frankrijk is nog open.
Dank je, probeer alleen nog te zoeken waar dat officieel staat.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:57

Canon, Apple & Samsung spul

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 22:52

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik zit nu nog in Zell am See met collega's. Rijden vannacht terug, ietsje eerder dan de planning. Wij hebben mazzel gehad, waren net op tijd weg uit Nederland en hebben gewoon alle drie de dagen kunnen boarden. Wel was de apreski vandaag al gesloten. Zonde maar wel begrijpelijk.

Surfin' paradise!

• dreamscape
Ik heb voor eind april nog een week Val Thorens en aansluitend een week Tignes gepland. Tegen die tijd is de grootste chaos wel voorbij.

Maar... Als binnenkort die gebieden toch sluiten, dan gaan ze in april natuurlijk niet opnieuw open.

Wel jammer, we hadden onze wintersport van februari in de Vogezen al geannuleerd vanwege slechte sneeuwcondities en daarom hadden we besloten beide weken van de meivakantie weg te gaan...

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-05 19:08
Ik krijg net door van vrienden die in Val Thorens zitten sinds gisteren.. skigebied sluit morgen! Frankrijk op slot.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 19:35
Soulizer schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:17:
Ik krijg net door van vrienden die in Val Thorens zitten sinds gisteren.. skigebied sluit morgen! Frankrijk op slot.
Yep, web sites worden momenteel van een update voorzien. Frankrijk gaat ook op slot

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
SmoothTweaker schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:22:
[...]

Yep, web sites worden momenteel van een update voorzien. Frankrijk gaat ook op slot
Staat ook op wintersport.nl (die hier kort op de bal zitten en bronnen checken). Dat was dus een kort seizoen en helaas missen we daarmee ook het mooiste gedeelte. Tegelijk is dit blijkbaar wat nodig is en gezien bij de ellende die nu al bij veel mensen is (door ziekte of door secundaire, economische effecten), is dit een luxeprobleem.

Het is wat het is. Laten we hopen dat we Corona te boven komen en we volgende jaar weer veel mooie skitrips mogen maken!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:21

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Ik zit momenteel in Val Thorens en weet nog van niets. Wel heb ik op de NOS gelezen dat Frankrijk alle restaurants en cafés sluit. Ook de niet noodzakelijke winkels gaan dicht.

Heeft er iemand een bron?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat bedoel je met bron? De NOS heb je al gelezen. Ben je op zoek naar een Franse bron van dat nieuws?

https://www.google.nl/amp/s/www.lesechos.fr/amp/1185369

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• dreamscape
De site van Val Thorens zelf zal vast wel een update krijgen later vanavond of morgen:
https://www.valthorens.co...tions/covid-19-valthorens

En ik houd natuurlijk ook deze in de gaten:
https://en.tignes.net/informations-covid-19

In theorie zou de boel gesloten kunnen worden en in april weer open kunnen gaan. In de praktijk gebeurt dat natuurlijk helemaal niet.

Edit: Val Thorens sluit vanaf morgen voor de rest van het seizoen. Gaat dus ook niet meer open voor mijn vakantie. Tignes heeft nog geen update, maar ik verwacht hetzelfde bericht.

Helaas, dit jaar geen wintersport dus. K#t.

[Voor 53% gewijzigd door dreamscape op 14-03-2020 22:33]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
dreamscape schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:54:
De site van Val Thorens zelf zal vast wel een update krijgen later vanavond of morgen:
https://www.valthorens.co...tions/covid-19-valthorens

En ik houd natuurlijk ook deze in de gaten:
https://en.tignes.net/informations-covid-19

In theorie zou de boel gesloten kunnen worden en in april weer open kunnen gaan. In de praktijk gebeurt dat natuurlijk helemaal niet.

Edit: Val Thorens sluit vanaf morgen voor de rest van het seizoen. Gaat dus ook niet meer open voor mijn vakantie. Tignes heeft nog geen update, maar ik verwacht hetzelfde bericht.

Helaas, dit jaar geen wintersport dus. K#t.
Dank, ik doelde inderdaad op bronnen uit Val Thorens zelve. Toen de NOS het bericht bracht, en wintersport.nl ook, had ik nog geen nieuws op de site van Valto.

Nu staat er het volgende
Last update: 14/03/2020 - 10:00pm

The French government has announced new measures applicable from tonight, Saturday, March 14 at midnight. These new directives require us to close the Val Thorens ski area tomorrow morning and for the rest of the season. This decision also applies to bars, restaurants and all non-essential shops.
Hoef ik morgen m'n wekker niet te zetten om als eerste bij de lift te zijn.

• dreamscape
ValTho geeft aan dat ze sluiten 'for the rest of the season' en Tignes sluit 'until further notice'. In theorie zou mijn tweede week snoboarden in Tignes kunnen doorgaan. In de praktijk denk ik dat ze de boel opruimen en niet meer open gaan dit seizoen.

Dan bedenken we een ander soort vakantie voor rond die tijd. Iets met zon en strand of zo, maar dat is hier natuurlijk offtopic ;)

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 23:03
Ik zit nu in kaprun, de afgelopen dagen prima kunnen skiën. Morgen zijn de pistes nog open en daarna gaat alles dicht hier. Wij gaan morgen vroeg terug met de auto.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MarcoC
dreamscape schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:07:
ValTho geeft aan dat ze sluiten 'for the rest of the season' en Tignes sluit 'until further notice'. In theorie zou mijn tweede week snoboarden in Tignes kunnen doorgaan. In de praktijk denk ik dat ze de boel opruimen en niet meer open gaan dit seizoen.

Dan bedenken we een ander soort vakantie voor rond die tijd. Iets met zon en strand of zo, maar dat is hier natuurlijk offtopic ;)
Blijf thuis en neem niet onnodig het risico de verspreiding erger te maken. Boek voor de komende 6 maanden geen vakanties, bezoek geen feestjes en ga niet naar restaurants. Echt hoor. Alles wat je onnodig naar buiten gaat is extreem onverantwoord. Doe het niet.

Bijzonder dat zoveel mensen op vakantie willen, dan zie je echt de ernst van de situatie (die is extreem ernstig) niet in.

[Voor 7% gewijzigd door MarcoC op 15-03-2020 10:07]

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:53
Frankrijk sluit alle pistes per direct:

https://mobile.twitter.co...3Ftheme%3Dad%26steps%3D20

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 27-05 19:35
ZieMaar! schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:33:
[...]

Staat ook op wintersport.nl (die hier kort op de bal zitten en bronnen checken). Dat was dus een kort seizoen en helaas missen we daarmee ook het mooiste gedeelte. Tegelijk is dit blijkbaar wat nodig is en gezien bij de ellende die nu al bij veel mensen is (door ziekte of door secundaire, economische effecten), is dit een luxeprobleem.

Het is wat het is. Laten we hopen dat we Corona te boven komen en we volgende jaar weer veel mooie skitrips mogen maken!
Daar sluit ik mij helemaal bij aan, veiligheid en gezondheid boven alles.

Heb zelf een Tirol Snow Card en ben benieuwd of er nog compensatie komt voor de seizoen skipassen, maar vermoed het niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-05 00:17

steveman

Comfortabel ten onder

Vannacht teruggekomen per (altibus en) trein uit Val Thorens, raar idee dat het achter ons gelijk op slot ging.

Het was echt bizar hoeveel wisselende omstandigheden we gehad hebben. Van totale sneeuwstorm, waarbij je vreemden bij je groepje aanhaakt zodat ze niet ergens verdwijnen, tot je helemaal kapot zweten.

Heb het overigens voor elkaar gekregen om met snowboarden m'n (al gehavende) enkel te verzwikken... Op een laffe blauw piste 8)7

Vond al dat de Burton-schoenen veel beweging toestonden, kon ik me van eerdere jaren ook niet echt zo herinneren. Ik moet maar eens op zoek gaan naar eigen schoenen die veel steun bieden, ik heb m'n enkel nog nodig om te schakelen ! :+

Leuk uitzicht op de piste vanuit het appartement:

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waah
@steveman herkenbaar weekje ja. Alle condities gehad. Zon, koud, bewolkt, mist, sneeuw en regen. Van harde pistes tot Slush, tot dikke poeder op de piste. Heel bijzondere week.

En eigen schoenen is prio 1 ;-) belangrijkste van je uitrusting. Heb zelf nu schoenen met 2 van die draaiknoppen. Ik zou niet anders meer willen. Zitten als gegoten. Uitdoen is een drama... Maar als ik ze aan heb zitten ze top.

Per merk verschilt de pasvorm nogal. Dus zoek vooral welke merken bij jouw voeten passen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 22:52

Snappie88

Mr. Hollywood

Ride heeft een mooie line-up met schoenen met boa. Zeker een aanrader. Heb zelf de Trident twee of drie jaar geleden gekocht, en ze zijn geweldig.

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-05 14:50
steveman schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:50:
Vond al dat de Burton-schoenen veel beweging toestonden, kon ik me van eerdere jaren ook niet echt zo herinneren. Ik moet maar eens op zoek gaan naar eigen schoenen die veel steun bieden, ik heb m'n enkel nog nodig om te schakelen ! :+
Ik heb ook boots met BOA lace systeem, dat werkt echt zo geweldig _/-\o_ je hebt twee draaiknopjes om de boel strak te doen. Meestal doe ik ze halflos aan als ik aankleed, en als ik bovenop de piste sta draai ik de boel echt stevig aan. Dan kun je ook aan de veters voelen of er nog speling op zit, en of je je voet nog (voldoende) kan bewegen. Als je dit hebt geprobeerd wil je niet anders meer. Ik heb de Flow Hylite, dat zijn aardig stijve schoenen :)

[Voor 7% gewijzigd door Widow op 16-03-2020 10:30]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• renegrunn
Zit net van wat willekeurige gebieden de webcams te bekijken. Best bizar, prachtige pistes, blauwe luchten, maar geen skiers / boarders...

Bijvoorbeeld: https://www.valthorens.com/en/webcam/livecam-station

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja klopt @renegrunn . Ik zou deze week gaan (eerst naar Italië, later naar Oostenrijk) en het beloofde een van de mooiste weken van het seizoen te worden...Het is niet anders, een weekje minder wintersport valt in het niet bij wat er nu gebeurd...

• renegrunn
Helemaal eens @ZieMaar! , en ik mag zeker niet klagen: ik was dit jaar een aantal weken vrij in december - januari, dus ben 3 x geweest, maar toch waren de sneeuw / weer omstandigheden toen niet top. En nu het helemaal goed lijkt staat alles stil, bizar seizoen voor de alpengebieden dit..

• thewizard2006
Vrijdagochtend te horen gekregen dat onze vakantie naar Oostenrijk (Kaprun) niet door kon gaan. We konden kosteloos annuleren of omboeken.
Omdat Frankrijk nog wel open was nog snel een nieuwe vakantie geboekt naar Val Cenis. Oostenrijk geannuleerd dus. En volgens Sunweb allemaal gewoon mogelijk en geen probleem.

Hotel in Duitsland richting Oostenrijk als tussenstop konden we niet meer annuleren dus dat was al balen.
Maar nieuw hotel geboekt in Frankrijk en vol goede moed vertrokken. Het zou qua weer een fantastische week worden. Zaterdag middag aangekomen en alles zag er goed uit. Ook in Frankrijk maakte men zich geen zorgen. Dus snowboard en ski's weggebracht voor een mooie wax en slijp beurt. Volgende dag (zondag klaar).
En toen werden we zondagochtend wakker met de melding dat de vakantie niet door ging en we aub terug wilde komen naar NL. Alles in Frankrijk gaat dicht en op slot. Dus 2000km, heerlijk weer. Rustige pistes en geen minuut van kunnen genieten helaas.
Sunweb geeft aan een tegoedbon te geven van de resterende vakantie. Dus daar gaat 1 overnachting van af. Nog onbekend wat de hoogte verder is hiervan.
Maar goed. Er zijn nu wel belangrijkere zaken. Volgend jaar hopelijk nieuwe kansen

[Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 16-03-2020 14:49]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
@thewizard2006 wij hadden precies hetzelfde in Val Thorens.

Wij krijgen het hele bedrag (in vouchers) terug, maar volgens consuwijzer is dat niet toegestaan: https://www.consuwijzer.n...hten-bij-het-corona-virus

Wij zijn nu bezig om de volledige reissom gerestitueerd te krijgen.

[Voor 13% gewijzigd door Matis op 16-03-2020 18:48]

• thewizard2006
Matis schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:47:
@thewizard2006 wij hadden precies hetzelfde in Val Thorens.

Wij krijgen het hele bedrag (in vouchers) terug, maar volgens consuwijzer is dat niet toegestaan: https://www.consuwijzer.n...hten-bij-het-corona-virus

Wij zijn nu bezig om de volledige reissom gerestitueerd te krijgen.
Ja interessant. Zoiets vroeg ik mij ook al af. Ik weet wel dat veel zaken vaak op overmacht worden gegooid en dat valt dan weer meestal net niet onder verzekeringen etc. Hou ons op de hoogte. Heb inderdaad ook denk ik liever geld terug. Dan ben je een stuk flexibeler.

Wij hebben bijv bij Sunweb geboekt maar die bieden bijv geen vakanties aan naar de VAE

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Vanavond op NPO1 Radar toelichting waarom vouchers gunstiger zijn voor de consument ipv geld terug.

• thewizard2006
Matis schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:12:
Vanavond op NPO1 Radar toelichting waarom vouchers gunstiger zijn voor de consument ipv geld terug.
Ik heb hem gemist. Wat was de uitkomst?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 11:53
thewizard2006 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:09:
Ik heb hem gemist. Wat was de uitkomst?
Voucher valt onder de SGR garantierecht dekking, geld terug gaat maanden overheen en dan kan in de tussentijd de operator failliet gaan, waardoor je met lege handen staat.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dit is wel heel bizar!
Waar je korte tijd geleden nog je auto parkeerde als je ging skiën, het parkeerterrein van de Areitbahn in Zell am See

https://salzburg.orf.at/stories/3039588/
https://www.salzburg24.at...n-in-zell-am-see-84988510

staat er nu een tent waar je je op corona besmetting kunt laten testen!
Gekke wereld waar we in leven. :|

[Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 17-03-2020 15:44]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nog een laatste ski stuiptrekking van het huidige seizoen:

https://tirol.orf.at/stories/3049238/

...
Zwei Gletscherskigebiete öffnen Ende Mai

Damit können Ende Mai auch Hobbysportler wieder in Tirol Ski fahren. Diese Möglichkeit bieten zwei Tiroler Gletscherskigebiete – der Kaunertaler Gletscher im Bezirk Landeck und der Hintertuxer Gletscher im Bezirk Schwaz.
...

https://www.kitzsteinhorn.at/sommerstart

En ook Kaprun gaat weer open voor (mogelijk) wat skigebeuren.
vanaf 29 mei:
Skibetrieb am Gletscherplateau
(Gletscherjet 4 & Magnetköpfllift)
Täglich außer Mittwoch

Dus voor wie nog per se wil skiën. :)

[Voor 20% gewijzigd door ehtweak op 19-05-2020 08:43]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De laatste sfeerbeelden van het, eerder beëindigde, skiseizoen.

Timelapse from Rifugio Salei, 2225m - Sassolungo/Langkofel, Passo Sella, Canazei (Trento) Italy

Om nog ff weg te dromen van hoe het was: 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Van hoe het was en volgend jaar weer gaat zijn :). Hopelijk dan toch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 27-05 20:33

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

ZieMaar! schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:07:
Van hoe het was en volgend jaar weer gaat zijn :). Hopelijk dan toch.
Mja, ik heb er een hard hoofd in als er tegen die tijd nog geen vaccin is. Veel te veel mensen te dicht bij elkaar, niet alleen in de bars en restaurants, maar ook in de rij bij de lift. Ik ben gelukkig afgelopen januari naar Andorra geweest, maar nu alweer boeken vind ik riskant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
Wij hebben voor volgend jaar direct 2x wintersport geboekt. 4 dagen in januari naar Axamer Lizum en een week in maart naar Maria Alm. Via Booking geboekt en we kunnen heel laat annuleren. We gaan het zien.
Dit jaar werd de wintersport naar Maria Alm de avond voor vertrek (kostenloos) geannuleerd door het hotel aangezien Salzburgerland dichtging dat weekend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wij hebben 1 boeking kunnen verplaatsen (ook gratis) en van de andere hebben we ook alles teruggehad...

Ik maak me nu nog geen zorgen. Zonder apresski kan ik prima wintersporten en liften hoef ik vaak in het laagseizoen toch niet te delen...

We zullen zien!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 19:22
Afgelopen 2 jaar naar Feldberg geweest met 4 volwassenen en 2 Kids. Gezien het feit dat je vaak bij je accomodatie de Schwarzwald card krijgt kun je hiermee ook in de ski liften. We hadden een appartement voor z'n 800 euro inclusief skipassen voor 6 personen. Dus voor nog geen 135 euro per persoon voor een week zat je er al :)

Helaas gaat die kaart er dus vanaf en moet je losse skipassen kopen. Nu willen we graag naar iets groters en meer sneeuw zeker. Het hoeft geen Gerlos te zijn maar een 50KM piste zou mooi zijn. We zijn niet heel ervaren en 2 kleine Kids dus een familie gebied is prima.

Iemand een suggestie?

• ephymerous
NL_Scratch schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 21:00:
Afgelopen 2 jaar naar Feldberg geweest met 4 volwassenen en 2 Kids. Gezien het feit dat je vaak bij je accomodatie de Schwarzwald card krijgt kun je hiermee ook in de ski liften. We hadden een appartement voor z'n 800 euro inclusief skipassen voor 6 personen. Dus voor nog geen 135 euro per persoon voor een week zat je er al :)

Helaas gaat die kaart er dus vanaf en moet je losse skipassen kopen. Nu willen we graag naar iets groters en meer sneeuw zeker. Het hoeft geen Gerlos te zijn maar een 50KM piste zou mooi zijn. We zijn niet heel ervaren en 2 kleine Kids dus een familie gebied is prima.

Iemand een suggestie?
Voor kinderen? Serfaus Viss Ladis uiteraard! Wij zijn in de week voor de lockdown geweest met onze toen 4 maanden oude zoon en schoonouders. Veel voor kinderen en kinderwagens ingericht. We hebben ‘m daar twee keer een uur of zes naar de opvang gebracht. De komende jaren zitten we daar ben ik bang :)

Overigens... de Apresski doet ons minder en dan is Ladis een prima betaalbaar dorp.

XXXVI

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee