20 december is nog ver...Weihnachtstau is inderdaad bekend en komt relatief vaak voor en zorgt voor regen...Maar wie weet valt het dit jaar mee. Lofer ligt grotendeels natuurlijk vrij hoog, (op de dalafdaling na), waardoor er bovenin altijd wel (goed) te skiën valt (qua sneeuw).vhal schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 08:26:
Op 20 december gaan we richting Oostenrijk (Lofer), het begint toch wel dichtbij te komen. Het enige wat mij als beginnende skiër zorgen baart is de temperatuur maar ik lees/hoor dat dit wel vaker voorkomt en dat het zelfs een naam heeft (Weihnachtstau).
Lofer is relatief druk, maar waar je volgens mij in de vakanties echt een beetje op moet letten is dat je op tijd naar boven gaat. Rond de starttijden van de lessen zijn de wachttijden vrij fors. Eerst in het dal om de gondel in te gaan, maar vervolgens mag je vanuit die 8 persoons gondel een 6 persoonsgondel in dus bij het middenstation stroopt het ook op. Bovenin zijn er 3 capaciteitsmonsters die elke rij wel aankunnen, maar ga dus niet rond 10 uur eens de dalafdaling doen (sowieso als beginner misschien niet doen).
En afhankelijk van je gezelschappen/plannen: misschien een dagje Steinplatte vanuit Waidring? Zeker aan de Duitse kan is het erg gemoedelijk en eenvoudig.
Wordt het de eerste keer skiën?