Toon posts:

[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 9
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-03 10:32
Mede-auteurs:
  • Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 15:25

Rowdy.nl

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:36

Matis

Het Grote Wintersport Topic!

Het Grote Wintersport topic!
Welkom in Het Grote Wintersport ervaringen- en discussie-topic!

Heb je al jarenlange wintersportervaring, gezellige bestemmingen, goede tips of mooie aanbiedingen en wil je dat graag delen? Of ben je een beginneling en weet je niet wat je kunt verwachten en waar je moet beginnen met zoeken? In dit topic proberen we elkaar te helpen.

Heel veel plezier in dit Grote Wintersport topic!

Dit is de TS voor het wintersport seizoen 2022/2023
Schoolvakanties - Wintersporters - Drukte | Europa 2019-2020
Hieronder vind je een overzicht van het aantal wintersporters per land; in combinatie met de laatste van schoolvakanties voor deze landen kunnen we een goede inschatting maken van de drukte in het aankomende seizoen.

Aantal wintersporters per land

*Deze cijfers komen van onze vrienden van wintersport.nl; alle credits zijn ook voor hen. Gedetailleerde informatie vind je hier
**We weten uiteraard niet welk effect de lopende Covid-19 pandemie op bovenstaande zal hebben; maar laten we optimistisch zijn en hopen dat we lekker kunnen gaan wintersporten!

Sneeuwval in de Alpen

Historie afgelopen 7 dagen

Verwachting 0-3 dagen

Verwachting 3-6 dagen

Of kijk op:
Indoorbanen in of in de omgeving van Nederland
Nederlandse aanbieders van groepsreizen
Nederlandse budgetreizenaanbieders
Tips
En misschien voor de nieuwelingen nog wat praktische tips wanneer je met één van bovenstaande organisaties boekt:

• Kijk niet teveel naar aanbiedingen. Deze gelden vaak in onmogelijke perioden en bovendien komen er altijd een hele set kosten bij. Denk hierbij aan: toeristenbelasting, kosten extra dag skipas, kosten 'grote' skipas, boekingskosten, bagagedepot, brandstoftoelage, toelage voor bepaalde opstapplaatsen, evt. annuleringsverzekering, evt. reiskostenverzekering, evt. materiaalhuur, evt. skiles. Reken op minimaal 80 € bovenop de aanbiedingsprijzen.
• Verwacht geen topkwaliteit. Vooral in Frankrijk hebben de huisjes vaak een nogal brakke kwaliteit. De reisleiding ter plaatse zijn vaak studenten die niet bepaald uitblinken in service.
• Trap niet in 'voedselpakket' aanbiedingen. Het is veel goedkoper zelf wat basics mee te nemen.
• Ga je met eigen vervoer? Vaak krijg je maar 35 € p.p. terug. Voor een gemiddelde benzineauto moet je op en neer naar Frankrijk zo'n 250 € reserveren (tol & benzine). Met de bus is dus in de meeste gevallen het goedkoopst. Eventueel kun je nog door Duitsland / Zwitserland rijden, maar zelfs dan ben je nog veel geld kwijt.
• Reizen naar Oostenrijk zijn vaak duurder. Waarom? Het appartementfenomeen is iets van de laatste decennia en komt voornamelijk voor in Frankrijk. Grote organisaties kopen deze complexen massaal op waardoor de prijzen laag zijn. In Oostenrijk zit je vaak in een hotel/pension. Het comfort is hier vaak beter en bovendien zit er vaak ontbijt en/of avondeten bij. Door deze twee factoren liggen de prijzen dus hoger. Door het ontbreken van de massaliteit zijn er over het algemeen ook weinig busreizen naar Oostenrijk.
Tot slot
Ik heb deze TS gewoon overgenomen van Rowdy.nl met hier een daar een paar tweaks (niet langer werkende links, updates van andere links, ...), ik neem hem even als mede-auteur en voeg ook eerdere mede-auteurs M3rcury en Matis toe (ere wie ere toekomt)

Als je goede input kunt geven, stuur even de (mede)auteurs een DM, dan zetten we je er als medeauteur bij

Gezien het seizoen 2019/2020 nogal abrupt is afgebroken, laten we direct vooruitkijken naar het seizoen 2020/2021! Zelf nog geen concrete plannen (een deel van mijn familie gaat met de week van de carnavalsvakantie, maar dat zien mijn vriendin en ik niet zitten, liever wat buiten de drukte).

Ik richt me een weekje ergens de eerste 2 weken van december (gezien ik met een overschot aan vakantiedagen zal zitten dit jaar), en dan nog een tripje in januari/februari. Met het werk willen ze misschien op shortski in maart, dus misschien doe ik dan dat (of pakken we dat er gewoon als extra bij :+ ).

Zijn er hier al mensen plannen aan het maken? Of (misschien nog belangrijker), hoe zal de coronacrisis het aakomende wintersportseizoen beïnvloeden? In Igschl zijn ze bijvoorbeeld een erg scherpe bocht (PR wise toch) aan het maken, weg van hun reputatie van apres-ski bestemming bij uitstek.

[Voor 6% gewijzigd door Jebus4life op 10-09-2022 14:50]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Met een beetje geluk krijgen we nog een voucher van Sunweb van onze afgebroken wintersport in Val Thorens vorige maand.

Op dit moment ziet het er uit van niet....

Daarnaast verwacht ik dat alle vakanties het komende jaar (zowel zomer als winter) significant duurder gaan zijn dan dat ze dit jaar waren.

Ik ga er niet van uit dat, mochten we überhaupt op enige manier ons geld van afgelopen wintersport terug krijgen, we daar volgend jaar van op vakantie kunnen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38

ZieMaar!

Moderator General Chat
In skigebieden kun je je prima met Engels redden (of Duits in de Dolomieten). De Dolomieten zou ik niet adviseren in de eerste twee weken van april. Franse bestemmingen ken ik niet, maar daar zitten waarschijnlijk goede opties bij.

Obergurgl is leuk, maar wel aan de prijs. Ik denk dat Oostenrijk vaak wel leuker is voor kinderen, maar je zou toch Cervinia eens kunnen bekijken. Skiles zal dan sowieso niet in het Nederlands zijn en ook niet met (veel) Nederlandstalige kinderen.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@mathias82 Of kijk eens naar de wat kleinere skigebieden in Süd-Tirol (Italië dus). Duitstalig en vaak prijstechnisch veel vriendelijker dan de gebieden in Oostenrijk.

Mooie Plaatjes   

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
ehtweak schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:24:
@mathias82 Of kijk eens naar de wat kleinere skigebieden in Süd-Tirol (Italië dus). Duitstalig en vaak prijstechnisch veel vriendelijker dan de gebieden in Oostenrijk.
Eerste twee weken van april...dan moet je wel het risico van witte linten durven nemen (maar voor hetzelfde geld is het helemaal wit).

Maar zeker rondom Sulden kan je veel kanten op. Dolomieten zou ik al iets spannender vinden in die periode.

Nauders is misschien wel een optie. Rustig, je kan het hogerop zoeken met de uitgebreide skipas en het is italie en oostenrijk tegelijk.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gletsjers kunnen altijd, maar zijn vaak wat beperkt qua afwisseling en begin april zijn er genoeg gebieden die meer te bieden hebben en waar de kans op goede sneeuw goed is. Maar je kunt altijd warme weken hebben, dat risico loop je buiten de gletsjers in die periode altijd, al zijn de hoge Franse gebieden en bijvoorbeeld Ischgl ook wel een veilige keus.

Gerlos zou ik niet snel doen, al liggen er genoeg pistes boven de 2000m. Ik weet niet hoe Pasen valt, maar elk skigebied probeert tot en met Pasen open te zijn. Op hoge pistes ligt vaak heel veel rond die tijd, maar zuidhellingen en dalafdalingen krijgen het vaak erg zwaar. Als je kan en durft te wachten met boeken, is dat misschien ook handig. Stel dat er een dump eind maart komt en het blijft koud, dan zit je overal goed.

Is Frankrijk anders een optie? In bijv trois vallees kan je alle kanten op...

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:08
mathias82 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:10:
Zou Hintertux een goed idee zijn? Daar kan je ook hoog gaan.
Ben twee jaar geleden begin mei in Hintertux geweest, beneden met 25 graden op het terras van de Tenne en boven 5 graden met perfecte sneeuw tot een uur of 2.

Ook aan te raden in oktober al als corona het toestaat...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het is vooral meer van hetzelfde. Normaal wissel je lange bochtige pistes tussen de bomen af met racebanen boven de boomgrens, etc. Dat is op gletsjers wat minder, daar lijken de pistes vaak meer op elkaar.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:17
ZieMaar! schreef op maandag 7 september 2020 @ 21:44:
Hoe heb je het gevonden uiteindelijk? Ik denk dat skiwelt wel wat leuker is dan kwt als je wat km’ers wil maken.
Veel werk in gestopt :P
Gekeken op Interhome, HomeAway, Frosch Ferienhauser, Traum Ferienwohnungen, Chalet.nl, Sunweb en heel veel gewoon op Google Maps. Die roze pinnetjes bekijken vlakbij de piste en dan doorklikken of het wat is.

Veel FeWo's hebben alleen een eigen website. Als je geluk hebt staan ze in het boekingsysteem van de regio/vvv en kun je dan nog wat verder vergelijken of beschikbaarheid checken.

Die Sunweb krijgt overigens van mij de award voor meest slechte website. In een ander topic zag ik ook al iemand klagen. Ziet er op 1e gezicht leuk uit, maar het werkt voor geen meter.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-03 09:48
Cheesy schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:04:
[...]

In Itter, bij de nieuwe Salvistabahn van dit seizoen.
Inderdaad hopen dat Corona geen roet in het eten gooit, bijvoorbeeld met oranje reisadviezen. Maar als we daar rekening mee moeten gaan houden kan je niets plannen.
Mooi plekje, let wel: Itter zit volledig aan de noordzijde van de berg.
In de ochtend dus mooi even oversteken richting de kant van Brixen om te genieten van de zon, en in de middag lekker de kant van Söll/Itter/Scheffau pakken waar de piste's nog hard zijn.

Corona zal wel loslopen, de Oostenrijkse economie is afhankelijk van het winter toerisme. Begreep dat de Bondskanselier koste wat het kost de skigebieden open wilt houden (zonder Aprés Ski)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:26

JdM

Gas?Gas!

Rond de kerst zou ik daarnaast altijd opteren voor de noordkant van de Alpen of Centraal. Ben meerdere keren naar de zuidkant geweest (Sella Ronda) tijdens kerst, maar dat ziet er een maand/anderhalf later vaak toch een stuk beter uit. Moet wel zeggen dat de preparatie van de pistes zeer goed is, mits het koud genoeg is. Hier een impressie van een eerder bezoek: https://goo.gl/maps/gB27yr4hXuxrcHw39

@ZieMaar! Inderdaad, ook Noord is het niet altijd feest, maar het is lulliger om 1200km te rijden voor groene weides ipv 800km ;)
Centrale Alpen in de hoge gebieden/gletsjer biedt ook dan wel weer zekerheid rond die tijd, omdat het dan daar ook koud genoeg is.
Ieder zijn keuzes :)

[Voor 93% gewijzigd door JdM op 11-09-2020 17:23]

N54 powered

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Als je in januari wil gaan, dan zou ik inderdaad op wintersport.nl een paar filters aanklikken, dan zijn er echt veel opties. Als je goed Frans spreekt, dan kan je natuurlijk in Frankrijk mooi in het Frans les krijgen, al zijn er zat gebieden waar je ook Nederlandse les vindt. Ik spreek zelf weinig tot geen Duits, maar skiles in het Duits is altijd prima gegaan.

Als je privéles wil, dan kan dat altijd en overal. Dure gebieden als Obergurgl, Lech etc hebben in de regel ook dure privéles, verder maakt dat momenteel niet zoveel uit tussen Oostenrijk, Italië en Frankrijk. In Oostenrijk is het niveau van leraren potentieel lager, een Anwarter heb je zo gehaald namelijk, terwijl je in Frankrijk en zeker Italië echt goed moet kunnen skiën om les te mogen geven. Dat gezegd hebbende, voor privéles krijg je vaak wel een leraar met minimaal Landes en eigenlijk kan een goede Anwarter beginners ook zat leren.

Groepsles buiten de vakanties kan ook, maar dan moet je misschien geen heel uitgestorven gebieden nemen. Ik denk dat privéles in Zwitserland duur is.

Maar lees je ff iets meer in, dan kan ik/we iets beter helpen. De lijst met geschikte gebieden voor januari is met de eisen ‘veel blauw en breed’ nogal lang :). Flachau/Wagrain heeft in ieder geval heel brede pistes, bijna zeker wel Nederlandstalige skiles en het meeste rood daar, is heel makkelijk (aan de kant van Flachau). Skiwelt is ook vrij makkelijk, maar zo groot dat je toch niet alles gaat zien. Damuls/Mellau en Warth Schrocken worden vaak genoemd, maar zeker de eerste kent wel wat lastigere verbindings stukjes, maar zou ik beiden sowieso bewaren voor shortski’s :).

In Italië is Cervinia een mooie bestemming, daar zijn alleen maar brede pistes en de rode zijn, op 2 na, ook makkelijk. Het nadeel is dat het wel snel helemaal dicht trekt bij slecht weer, maar in een zonnige week is het fantastisch, maar misschien is ook dat voor een latere keer (als je eind maart wil of zo). Alta Badia is perfect voor wat je zoekt, veel blauw, vaak breed en fijne pistes om vaker te doen. Na een paar dagen kan je een aantal rode pistes (richting Santa Croce bijvoorbeeld), ook prima. Als je heel exotisch wil, dan is San Pellegrino icm Alpe Lusia ook heel mooi, alles is breed en het meeste rood ook wel te doen. Livigno heeft ook veel brede pistes. Val Gardena staat ook wel bekend als beginners gebied, maar zou ik zelf dan nog niet doen.

Ik weet redelijk wat van Oostenrijk, veel van de Dolomieten maar van Frankrijk eigenlijk niets, dus daar moeten anderen maar ff bij helpen!

Edit: sinds de verbinding met Zauchensee en Kleinarl is Flachau inmiddels ook echt groot trouwens, net als Skiwelt :).

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:22:
Wat ik me zat af te vragen, zijn er meer mensen hier die 2021 als wintersport jaar voorlopig afgeschreven hebben? Het is zeker met een heel gezin een erg dure vakantie en zonder vaccin zie ik het gezellig uit eten in een druk restaurant, volle gondels, een biertje aan de piste of in een bar niet snel gebeuren.

Ik vraag het omdat de beschikbaarheid in de krokus op een site als booking me erg tegenvalt. Weinig grotere appartementen zeker in de wat populairdere gebieden, wat er wel is lijkt minstens net zo duur als vorig jaar. Alsof er niets aan de hand is, of moet ik andere sites daarvoor bekijken wellicht?
Sowieso is booking.com niet het best voor het hoogseizoen, zeker nu nog niet. De beschikbaarheid komt vaak ongeveer nu en de komende weken. Hou ook bijv sunweb in de gaten, niet per se voor het boeken maar vooral voor het aanbod.

Goedkoper zal het denk ik sowieso niet worden, ze hebben vorig jaar de boel dicht moeten doen voor het echte verdienen startte (wat, volgens zeggen, pas na de vakanties echt gebeurt, allea daarvoor is om alle uitgaven te dekken).

Als je weet waar je heen wil, check de site van het gebied. Vaak veel meer aanbod dan welke site dan ook.

Ik verwacht overigens een iets rustiger seizoen, maar daar zul je in het hoogseizoen denk ik weer minder van merken doordat bijv de horeca minder plek heeft. Een biertje drinken gaat heus wel kunnen, maar niet meer al dansend of hossend in een umbrella barretje...

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03 07:42
Cheesy schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:38:
Iemand nog tips voor een ski-jas outlet ofzo, bestaat dat in Nederland? Ik heb op zich een prima jas, maar dat ding is nogal baggy snowboardstijl en heb nu liever wat strakker.

Echt veel is op dit moment nog niet verkrijgbaar. Iets van Scapino zou ik goed genoeg vinden maar het is wel leuk om even rond te neuzen. Decathlon heeft al wel wat keuze zie ik. Maar even shoppen bij een echte winkel op een zaterdag is ook wel leuk om in stemming te komen.
In best zit Coppens Recreatie, die hebben Outlet op dat gebied. Mijn laatste 3 jassen en broeken ook gehaald.
https://www.coppensrekreatie.nl/wintersport-outlet

[Voor 3% gewijzigd door skai21 op 15-09-2020 07:18]

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:50
@ZieMaar! Vorig jaar zaten we in St. Moritz, 1 week voor de kerst. De liften zijn niet supermodern, er is bijvoorbeeld geen stoelverwarming, wat je in Oostenrijk dus al meer tegenkomt. En het is idd stukken duurder, zeker het eten. Er zijn veel luxe restaurants op de berg, houd daar rekening mee. Het was wel lekker rustig, maar dat is denk ik overal 1 week voor de kerst. Er rijdt ook een skibus rond, ook in Silvaplana, het kleinere buurdorp. Het dorpje st moritz is leuk om doorheen te lopen, gezellig druk en met leuke verlichting op straat.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:45
Wij zijn 3 keer naar Val Thorens geweest, elke keer in januari en heerlijk kunnen skiën. Klopt inderdaad dat het wat koud kan zijn als de zon niet schijnt, echter hebben wij daar ook de meest zonnige wintersporten gehad.
Dan is het in de middag ergens in de zon lunchen nog steeds prima te doen.

Zeker met beginners is een skipas voor enkel Val Thorens meer dan genoeg, Trois Vallees is inderdaad veel te groot zoals hierboven al gezegd.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik weet niet zeker of je het qua budget redt maar hus23.at is dan misschien wel een aanrader in Warth Schrocken, of Apart33 in Haus im Ennstal (is qua skigebied wel iets minder voor beginners). Succes in ieder geval!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

baronruud schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:24:
Axamer Lizum misschien niet open.
...
Ehhhmm.. afgelopen zondag al aangegeven: ehtweak in "[Vakantie] Het Grote 2020/2021 Wintersport topic!"
;)

Er is nog hoop:
https://tirol.orf.at/stories/3070127/

Lizum: Ministerium entscheidet demnächst

Die Seilbahnbehörde im Infrastrukturministerium entscheidet in den nächsten Tagen über die Betriebspflicht im Skigebiet Axamer Lizum. Das Skigebiet ist bisher das einzige, das für den Winter einen Antrag auf temporäre Befreiung von der Pflicht gestellt hat. Die Betreiber betonen, aufsperren zu wollen.

[Voor 41% gewijzigd door ehtweak op 06-10-2020 17:06]

Mooie Plaatjes   

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 14:26
Expendable schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:33:
Ga al enkele jaren met 2 vrienden op wintersport, puur meters maken en van open tot sluit op de piste zijn. Dit jaar was het idee om voor eerst met de vriendinnen er bij te gaan, 2 kunnen al aardig skieen, 1 moet nog beginnen (wil al wel in sporthallen les nemen vooraf).

Zaten te kijken naar begin maart ivm stage/studies en naar het gebied Sybelles ivm redelijk divers en wel lekker groot. Prijzen zijn op moment nog best redelijk, ook voor sites die adverteren dat als corona roet in eten gooit, je geld terug krijgt. Vraag mij alleen af, wanneer gaat die regel op? Als gebied oranje word? Rood word? Daadwerkelijk gesloten is?

Wij gaan met z'n 3' en eigenlijk altijd naar Frankrijk, pistes bevallen ons eigenlijk altijd goed, is wat goedkoper en spres ski geven we niet om. Vorig jaar in januari naar La Plagne geweest voor de corona en was ook weer prachtig gebied.
https://www.sunweb.nl/wintersport/geld-terug-garantie
  • Voor jouw vakantie, met vertrek binnen twee weken, is code oranje van toepassing. Zodra dit voor jouw boeking geldt, ontvang jij van ons hierover een e-mail.
  • Sunweb volgt het reisadvies van Nederland Wereldwijd. Indien het niet mogelijk is om naar je bestemming te vertrekken, zal je een volledige terugbetaling kunnen aanvragen binnen twee weken voor je vertrekdatum.
  • Geldig voor nieuwe vakanties geboekt vanaf 24 september 2020 met een vertrekdatum tussen 15 december 2020 en 15 mei 2021.
Keurige regeling dus. Ga er vanuit dat andere organisaties soortgelijke regelingen hebben.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het gaat allemaal goed komen; ze ontsmetten gewoon met een sneeuwkanon de kabines: 8)

https://tirol.orf.at/stories/3070662/

Gletscherbahn testet Seilbahn-Desinfektion

Bei der Eisgratbahn am Stubaier Gletscher testet man ein Desinfektionssystem für Seilbahnkabinen. Daneben gibt es auch andere CoV-Schutzmaßnahmen. Außerdem will man Mitarbeiter regelmäßig testen.

Groot voordeel: je komt helemaal fris en steriel boven aan! :+

[Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 09-10-2020 16:01]

Mooie Plaatjes   

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mijn Duits is niet top, maar volgens mij schat Oostenrijk de Nederlandse situatie nu nog steeds stabiel in, waardoor er geen enkele inreisbeperking is. We kunnen nog opschuiven naar iets minder stabiel, maar dan is een verklaring voldoende of nog minder stabiel en dan hebben we een negatieve test nodig.

Volgens mij is dat allemaal nog niet van toepassing, aldus mijn interpretatie van het linkje hierboven (https://www.sozialministe...Reisen-und-Tourismus.html). Het Duitse reisadvies voor Oostenrijk is niet zo relevant voor ons, volgens mij.

• Hatsjoe
En toch zit je nu veiliger in Oostenrijk dan in Nederland :+

Kijkende naar de vorige golf verwacht ik dat rond de kerst het ergste wel weer voorbij is en wintersport gewoon door kan gaan. Maar het zal gokken blijven.

Vooralsnog ben ik van plan in januari te gaan, maar inmiddels wel besloten last-minute te gaan boeken. Geen gezeur met geld terug vragen of vouchers, en kunnen kiezen waar het weer en sneeuw op dat moment het meest gunstig is.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:26

JdM

Gas?Gas!

In Ischgl wordt er al wat aangepast richting de après ski, hopelijk wordt dit breed overgenomen eerlijk gezegd. Ik zou het niet erg vinden als de verstokte après ski wintersporters hiervoor thuisblijven. https://skiinformatie.nl/...erbod-komt-er-definitief/

N54 powered

• Hatsjoe
JdM schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:21:
[...]

Jazeker ik ook, maar het moest nog wel even officieel bevestigd worden.

Mooie transportbox, daar ga ik ook eens induiken!
Hij komt dinsdag binnen en ben van plan de box vrijdag voor het eerst te testen wanneer ik een dagje naar Snowworld Landgraaf ga. Laat wel weten hoe ie bevalt :)

Voornaamste reden dat ik deze box en geen dakkoffer heb gekocht is omdat ik een Tesla Model 3 rij en ik een dakkoffer niet aandurf. Een aantal mensen heeft al kapotte dakramen aan een dakkoffer overgehouden. Ook is een dakkoffer niet bevorderlijk voor het verbruik. Geen probleem voor een ICE, maar met een BEV is iedere extra kilometer die je kunt rijden fijn.

Volgens een test van Bjorn Nyland (bekende Noorse EV vlogger) zou het extra verbruik van een box op de trekhaar verwaarloosbaar moeten zijn (lees: nagenoeg 0%). Dit ben ik van plan uitvoerig te testen met deze box, hij steekt aan de zijkanten namelijk wel een klein beetje uit (auto is 185cm, de box maximaal 190cm).

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk niet dat de situatie van nu per se lijkt op het echte seizoen, nu zijn er alleen gletschers open:
- daar is het nu hoogseizoen met skiclubs, lerarenopleidingen, etc. Die willen allemaal de eerste lift en komen normaal ook met touringcars (dus veel aanbod in 1 keer)
- gletschers kenmerken zich heel vaak door grote, maar trage, liften
- de omstandigheden zijn relatief goed nu, dus nog drukker met dagjesmensen

Ik zou wel zorgen dat je niet naar gebieden gaat met maar 1 lift in het gebied in, vooral niet als het zo’n grote bak is. Gebieden waar je vanuit het dorp met eitjes of stoeltjes omhoog kan, vanaf verschillende plekken, gaan echt al anders zijn, zeker buiten het hoogseizoen.

• Jebus4life
En, hoe zien we het hier?

Ik ben de cijfers niet echt meer aan het volgen, maar een snelle zoektocht leert me:
  • Frankrijk wil absoluut in december openen, de cijfers evolueren daar in de juiste richting.
  • BE/NL lijken de piek van de tweede golf ook achter de rug te hebben.
  • Oostenrijk/Duitsland/Italië/Spanje doen het momenteel nog niet goed en laten stijgende cijfers noteren
Gezien wij nog een weekje vakantie hebben in de periode 12-20 december (net voor de kerstweken), in Frankrijk de situatie de goede kant uitgaat + dat de Fransen zouden volgens plan, begin ik toch opnieuw te denken dat er misschien iets zou kunnen.
*Noot: ALS wij gaan, dan vieren we Kerst 100% zeker met ons twee, zelfs als ik het risico klein genoeg acht om op reis te gaan, ga ik nadien echt niet naar mijn/haar familie, hoeveel die ik zeuren

[Voor 12% gewijzigd door Jebus4life op 13-11-2020 15:37]

• Cheesy
Gisteren wintersport verzet. Ik zou op 16 janauri gaan (dus letterlijk na het welbekende 'half januari').
Gezien de huidige omstandigheden voorzie ik dan nog steeds een oranje reisadvies, onafhankelijk van de situatie in Oostenrijk. Daarnaast lieten de boekingsvoorwaarden het op dit moment nog toe om te annuleren, dus ik heb in overleg met de verhuurder de vakantie doorgeschoven naar maart. Gelukkig was het huisje nog 1 week vrij.

Rest ons niets anders meer dan hopen op betere tijden :D

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:25
Nou dit topic kan dus wel gesloten worden :+

Had er zelf al ernstig rekening mee gehouden, maar blijft jammer.

• renegrunn
OneTimer schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:39:
@renegrunn Alle kleuren blijven toch een advies? Het is alleen een advies dat het gevaarlijk is of omdat er risico's zijn. Ik kan gewoon naar Duitsland als ik daar zin in heb ondanks dat het oranje is.
Zeker, als je het niet erg vindt om 10 dagen in thuisquarantaine te gaan bij thuiskomst: https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

Gaat mij er meer om dat een grote reisorganisatie bewust tegen het advies van de overheid in gaat. Snap het wel: GELD.

• renegrunn
Cheesy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:39:
[...]

Dat is toch niet zo? Bij oranje en rood gaat de reis niet door, dus wordt voldaan aan het advies. Bij geel mag je gewoon naar het buitenland reizen (waakzaam). Gebieden zoals Jeruzalem zijn altijd al geel.
Rutte zei letterlijk in zijn speech: maak tot half maart geen buitenlandse reizen. Daar is geen woord geen Chinees bij, hij heeft het niet over kleuren of iets anders.

De bekende wintersport blogs vatten het ook zo op:

https://www.wintersport.n...portreizen-tot-half-maart

https://skiinformatie.nl/...e-periode-tot-half-maart/

[Voor 27% gewijzigd door renegrunn op 16-12-2020 08:54]

• Cheesy
renegrunn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:51:
[...]

Rutte zei letterlijk in zijn speech: maak tot half maart geen buitenlandse reizen. Daar is geen woord geen Chinees bij, hij heeft het niet over kleuren of iets anders.

De bekende wintersport blogs vatten het ook zo op:

https://www.wintersport.n...portreizen-tot-half-maart

https://skiinformatie.nl/...e-periode-tot-half-maart/
Dan neem ik aan dat diezelfde Rutte zo slim is om de reisadviezen tot half maart op oranje te laten staan.
Wat is dan precies het punt? Ik vind het netjes dat de kleuren - reisadviezen - speeches op 1 lijn staan. Dat was tot nu toe niet het geval voor de Canarische eilanden en Caribisch Nederland.

Je reisorganisatie heeft gewoon geen realistische kijk op het gebeuren ;)

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:50
Berpie74 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 05:54:
[...]

Klopt. Het is een advies.De kleur oranje word gegeven omdat het aantal besmettingen boven een bepaalde waarde uit komt, maar het zegt niks over de verhouding tot het aantal besmettingen in Nederland. Misschien zit het aantal besmettingen wel net boven de "oranje grens", maar ver onder het aantal van Nederland. Waar ben je dan veiliger...
In eigen huis blijven is het veiligst. Dus hier in NL ben je het veiligst. Houdt je aan de maatregelen, ook niet ja maar het is zus of zo. Het zit er gewoon niet in om nu aan vakanties te denken. De 3e golf komt er nu aan, dus blijkbaar is het moeilijk om te luisteren. En dat is alles in 10 maanden tijd. 2022 dan kan je waarschijnlijk weer zonder gedoe op vakantie. Zodra iedereen een vaccinatie heeft gehad. Dat wordt ook nog een dingetje trouwens...

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
ZieMaar! schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:53:
Half maart is, met de goede gebiedskeuze, misschien wel de mooiste periode van het jaar. Misschien geen witte dorpen in de standaard bestemmingen, maar bovenop ligt er de meeste sneeuw van het seizoen, het zonnetje komt vaker door en het is lekker rustig.

Dalafdalingen kunnen papperig zijn, maar daar kan je met gebiedskeus nog wel wat aan doen...
Wij boeken medio maart altijd Val Thorens. De condities zijn dan perfect. Al hogere temperaturen en zonneschijn in het dal en sneeuwhoogte van 2m+ op de pistes

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Waidring, Loser, Tauplitz?

Iets duurder: Turracher Hoge?

Nog duurder: Seiseralm?

Er zijn veel opties, maar dit schiet me zo ff te binnen. Meer wensen = betere suggesties :).

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:08
Zojuist inkopen gedaan:

Åsnes mountain touring tourski’s met rottefella BC auto bindingen

Crispi Stetind GTX schoenen voor BC bindingen

45 mm vellen voor de steilere stukken

Ben klaar voor wat leuke tochten.

Gelukkig hoef ik slechts een klein half uurtje in de auto te zitten om te kunnen (tour)langlaufen / alpineskiën. 🙄☺️

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Basxt Je weet wel dat het dit seizoen niks meer gaat worden hè, met skiën?

Maarre, moet het per se in Frankrijk zijn?
Want in b.v. Oostenrijk is de keuze reuze.

Niet compleet, maar zo uit de losse mouw:
Saalbach-Hinterglemm
Zell am See/Kaprun
Zillertal Arena
Samnaun/Ischgl,
Kirchberg, Kufstein
Ski Amadee
enzovoorts, enzovoorts.

Mooie Plaatjes   

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk dat elk groter Oostenrijks gebied echt prima opties heeft om om 16 uur aan het bier te gaan, eerlijk gezegd :). Lijstje van @ehtweak is een mooi begin. Misschien met St Anton en Skiwelt dan ook gelijk ff bekijken, die zijn ook lekker groot.

@hoevenpe wie weet, ik duim voor je :). Ik heb mijn vizier inmiddels op volgend seizoen gezet. De week voor kerst misschien Schladming en dan half maart Cervinia, Tignes of zo’n groot en hoog ski oord. Januari wellicht een weekendje ergens.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja klopt ook. Zeker beroerde pistecondities maakt ook een verschil. De meeste toeristen zijn er zes dagen per jaar dus gaan ook gewoon bij heel slecht weer, ijzige condities op papsneeuw, terwijl je als local natuurlijk alleen de verse poederdagen met strakblauwe luchten meepakt :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SkiWelt Team
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-05-2022

SkiWelt Team

Bedrijfsaccount SkiWelt
*knip*

Als bedrijf vragen beantwoorden mag (neem dan even contact op met de crew voor het aanmerken als BedrijfsAccount), maar dit soort schaamteloze zelfpromotie beschouwen we hier gewoon als spam en dus niet toegestaan.

[Voor 78% gewijzigd door Orion84 op 03-03-2021 17:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:08
De wintervakantie in eigen land zit er weer op. Heerlijk met de kids in een huisje gezeten de afgelopen week (wintervakantie in Noorwegen).

Genoeg wezen tourlanglaufen en afgelopen weekend de kids (5 en 6 jaar) leren skiën.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat is inderdaad een groot voordeel, alleen moet je wel 10 dagen in quarantaine terug in Nederland. Dat is mij die korte pistes niet waard, maar fijn dat je genoten hebt! Blijft bijzonder wat ze daar toch allemaal neergezet hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hoevenpe
Aangezien er nog geen 2021/2022 draadje is toch even hier: binnenkort gaat de OBB Nightjet dagelijks rijden van Amsterdam naar Wenen en Innsbruck.

Vooral die laatste route lijkt me erg interessant voor de wintersporter: met stops in Kufstein, Worgl en Jenbach sta je met een aansluitende taxi uitgerust op de piste. Om 20u vertrek vanaf Utrecht (of iets later Arnhem) ben je rond 9u op je bestemming, terug vertrekt de trein rond 21u en ben je iets na 10u weer thuis. Met een groepje vrienden/gezin is de prijs van 200-300 enkele reis per privé-coupé heel schappelijk, veel goedkoper dan de alpenexpress.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Niet echt begin december, maar wel voor kerst (buiten de vakanties).

Je hebt de neiging om vooral naar hoge gebieden te kijken, terwijl daar vaak veel sneeuw nodig is om te kunnen skiën (door de ondergrond, vaak iets rotsiger). Ook zijn er minder kanonnen (want uiteindelijk valt er toch wel veel). Ook kan het daar veel meer spoken dan in lager gelegen gebieden.

Lager gelegen gebieden (bijvoorbeeld Ski Amadé, Skiwelt) hebben 100% sneeuwkanonnen, hebben veel meer grashellingen en kunnen daardoor vaak na een week goede nachtvorst al veel openen én zijn veel beschutter.

Daarnaast hebben veel Zwitserse en Franse gebieden toch de neiging om eea te 'sparen' tot aan de vakanties, waardoor er minder open is dan je op veel plekken in Oostenrijk of de Dolomieten ziet.

Ik ben van plan om de week voor kerst te gaan (dus vanaf de 18e weg). Ik beslis ook wat later, maar hou vooral de gebieden meer in het oosten van Oostenrijk in de gaten, net als de Dolomieten. Die laatste hebben eigenlijk skigarantie vanaf Sinterklaas, al kan het wel zijn dat de eerste natuursneeuw pas in januari valt. Daar moet je wel tegen kunnen.

Daarnaast zijn de dagen natuurlijk wat korter, is de kans op heel mooi weer iets minder, etcetera. Gletschergebieden zijn in mijn ogen meer geschikt voor echt vroeg (oktober) of laat (mei/juni) in het seizoen, ook omdat ze minder afwisselend zijn en je half december vaak prima andere alternatieven hebt.

Als het lekker weer lijkt te worden, dan kun je altijd nog de wat hogere gebieden kiezen (zoals Ski Arlberg, Ischgl, etcetera), maar bij een beetje slechter weer wil je niet zo open zitten en dan zou ik naar iets in Ski Amade, Skiwelt ofzo kijken, terwijl de Dolomieten een beetje van beiden bieden.

• hoevenpe
Met het gezin heb ik al afgeschreven, last-minute met wat gevaccineerde vrienden geef ik meer kans van slagen.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Mijn vriendin en ik hebben ook begin december al vrij gepland om te gaan. Geen kinderen en beide prima gevaccineerd, dus ik maak me niet al te veel zorgen.

Het plan is Tignes / Val d'Isere, maar waarschijnlijk bekijken we tegen die tijd wel last minute wat het wordt. Ik heb in 2019 een geweldig nieuw snowboard gekocht waar ik sindsdien nog maar vier dagen mee in de sneeuw gespeeld heb. Inmiddels begin ik echt zin te krijgen om weer te gaan.

Eerst nog even twee weken zomervakantie, vanaf a.s. vrijdag. Maar de voorpret voor de wintersport mag wat mij betreft alvast beginnen. :)

Punctuality is the politeness of kings

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

https://tirol.orf.at/stories/3121234/

Platter: Wintersaison ohne Kapazitätsgrenze

Die kommende Wintersaison ist gesichert. Das erklärte LH Günther Platter (ÖVP) am Montag nach einem Tourismusgipfel mit Ministerin Elisabeth Köstinger (ÖVP). Es werde bei den Seilbahnen keine Kapazitätseinschränkungen geben, so Plattter.

Dat klinkt alvast goed!

Mooie Plaatjes   

• Jebus4life
ZieMaar! schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:03:
Is een week later echt geen optie? Dan zijn de Fransen weer terug naar school volgens mij..
Helaas niet.
Zowel mijn vriendin als ikzelf hebben behoorlijk veel vakantiedagen op overschot dit jaar. Daarom nemen we, uitzonderlijk, de laatste week van het jaar. Deze dagen kunnen we dus niet transfereren naar 2022. We hadden ook geen plannen om iets te doen in die week.

Mijn vriendin vertelde dit aan haar vader: haar ouders hebben ook vakantie in die week: Dus, laten we gaan skiën! Ik kom zeer goed overeen met mijn schoonouders, en een week in de bergen is een stuk beter dan een week thuis. Maar het is gewoon nogal "onhandig" (first world problems zeker?)

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-03 10:16

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Jebus4life schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:52:
Wel, mijn schoonvader wil "plots" de laatste week van het jaar (tussen kerst & nieuw) gaan (die is al járen niet meer geweest, plots wil hij terug skiën 8)7). Ik heb altijd zin in de bergen, maar dat zijn wel direct andere prijzen dan buiten de vakantieweken ... @SayWhatAgain! Ik zag dat jij begin januari 2020 in Grandvalira (Andorra) geweest was? Hoe is dat meegevallen?

- Qua hoogte zit het wel goed precies (dorpen op 1700-2000 meter met de toppen rond de 2500-2600 meter); het is enkel de vraag hoeveel sneeuw de Pyreneeën tegen dan al gehad hebben.
*Ja, I know, dat kan niemand voorspellen op voorhand.

- Wat voor sfeer is het daar? Kan ik het best vergelijken met Frankrijk of mag ik iets meer verwachten?

- Afstand is natuurlijk ver, maar ik woon vrij centraal in België, dus het is een eind, maar lijkt eigenlijk wel goed te doen om s'morgens goed vroeg te vertrekken en zonder grote problemen daar te raken tegen de avond Ben jij met de wagen geweest of richting Barcelona/Toulouse gevlogen?
*Ik zou een dikke 1100 kilometer moeten doen. De suggestie van google maps via de A1 richting Parijs -> A10 richting Orleans => A70/A20 tot Toulouse lijkt me zeer vlot te doen op tweede kerstdag. Daarna zou het wel moeilijker kunnen worden richting Grandvalira...
Hoi Jebus,

wij zijn destijds de tweede week van januari gegaan, dat kwam voor 2p, deze accommodatie (3-kamer app), inclusief vlucht+transfer op 1600 Euro neer. Het was toen super rustig, we konden bijna altijd direct de lift in. Verder goed vermaakt daar, meer dan genoeg sneeuw, vaak lekker weer. Ik ben niet meer zo'n feestbeest, dus over echte après-ski kan ik niet meepraten. Ik denk dat het qua sfeer een beetje tussen Frankrijk en Oostenrijk in zit.

Zelf ga ik maart volgend jaar weer naar Saalbach *O* Lekker in een van de rustigste weken volgens https://www.wintersport.n...tersportseizoen-2021-2022

• dreamscape
  • Nu online
Damian schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:53:
pff, anti-vaxers, ik word er zo moe van :X
In dat geval: laat ze dat lekker zelf uitzoeken. ;)

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
In de apresski willen ze ook 3g doen, als de situatie slechter wordt 2g (genezen, geënt) of zelfs 1g (alleen ingeënt).

Denk dat je dit overal gaat zien: als je ingeënt bent is er niets aan de hand, hooguit nog maskers in de lift.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:13

Damian

Insane Obtrusion

ZieMaar! schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:20:
Het lijkt er dus nu op dat je alleen maar een weekpas kan lopen met 2G. Ben je getest, dan kan je alleen een pas kopen voor de geldigheidsduur van die test (2 dagen dus). Daarmee wordt het voor ongevaccineerden duurder en lastiger.
Je kan ook je bericht editen ;) Moet je als modje toch weten....

Maar heb je een bron?

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• Cheesy
brothermaynard schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:46:
Iemand een ‘modieuze’ oplossing voor de ffp2 plicht? Ik zie enkele bijv ski-austria op de webshop https://www.skiaustria-sh...maske.html#/27-farbe-blau gecertificeerde versies. Om nou met zo’n lelijk wit ding in de lifte te gaan zitten….😳. Verder wel vertrouwen in de maatregelen. Apres ski doen we niet, de rest zal wel open blijven zelfs bij stijgende infecties
Naar aanleiding van jouw post zat ik wat te googlen, kom ik op Etsy een handigheidje tegen om vast te maken aan de skibril.

https://www.etsy.com/list...-helmet-ski-mask-brackets

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• dreamscape
  • Nu online
Ik zou toch opteren voor die lelijke witte versie. Gewoon om discussies te voorkomen wanneer je gekleurde design-versie niet meteen duidelijk te herkennen is als FFP2.

Eigenlijk zou je een FFP2-Buff moeten hebben voor de wintersport :)

• Lordp!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
brothermaynard schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:46:
Iemand een ‘modieuze’ oplossing voor de ffp2 plicht? Ik zie enkele bijv ski-austria op de webshop https://www.skiaustria-sh...maske.html#/27-farbe-blau gecertificeerde versies. Om nou met zo’n lelijk wit ding in de lifte te gaan zitten….😳. Verder wel vertrouwen in de maatregelen. Apres ski doen we niet, de rest zal wel open blijven zelfs bij stijgende infecties
Je bent er toch om te skiën? Het is geen modeshow.... ;)

• Cheesy
BaBoK schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:11:
Weet iemand wat het vaccinatiebeleid is in Oostenrijk?
Ook 2 prikken of is 1 prik voldoende ook al is men van te voren niet positief getest geweest.
Kort gezegd is de geldigheid als volgt geregeld:
2/2 dosis + max 360 dagen
1/1 dosis + max 270 dagen
1/2 dosis en herstelbewijs + max 360 dagen
elke extra doses (booster) levert weer +360 dagen geldigheid op.

Jouw casus voldoet dus niet, dus je zal een PCR-test (72 uur geldig) of een Antigeen-test (48 uur geldig) moeten doen.
Voordeel is dat de Antigeen-testen momenteel gratis zijn in Nederland (via www.testenvoortoegang.org).

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Damian schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:03:
[...]

Hmm, die moet wel na te maken zijn in Tinkercad ;)
Niet nodig:

https://www.thingiverse.com/thing:4725635

Edit: Vandaag even een paar van deze geprint, en ze passen prima om de touwtjes van de helm heen. Binnenkort eens echt kijken hoe ze werken.

Wij hebben de vakanties ook weer geboekt, 2-8 jan in Les Sybelles, krokusweek in Zillertal. Eind okt gaan we sowieso naar de Harz, maar dan zul je daar nog niet kunnen skiën. Vorig jaar hebben we met onze Berner lekker in sneeuw de Hexenritt omhoog gelopen. Was ook leuk.

[Voor 13% gewijzigd door r_bleumer op 03-10-2021 18:13. Reden: Aanvulling]

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gisteren lekker weer even wezen skiën in Snowworld (met skiexperience, voor mij 2e keer). Heerlijk om weer echte bochten te maken! Het was wel druk, veel lerarenklasjes dus de piste was bar slecht, maar toch een heerlijk dagje.

Mocht je als (gevorderde) skiër nog wat bij willen leren: deze mannen kunnen het. Ik heb ook wel eens een dagje met Tjeerd van skitraining.NL gedaan, ook heel erg leuk en leerzaam. Skiexperience is iets meer ook op de fun gericht, skitraining.nl is wat serieuzer maar in de daadwerkelijke les zijn ze beiden heel goed én kunnen ze echt iedereen nog wat leren. Het is net welk sfeertje je zoekt.

• Jebus4life
Verschillende mensen in mijn omgeving hadden me meermaals aangeraden om boots te laten fitten gezien ik toch verschillende keren op wintersport ga komend seizoen. Gisteren toch eens bij een shop in de buurt geweest om de uitleg te horen, en dus overstag gegaan.

Tijdens de eerste selectie kwam toch naar boven dat ik (zoals blijkbaar veel mensen) te grote boots nam bij het huren (misschien zelfs 2 maten gezien ik brede voeten heb). Uiteindelijk uitgekomen bij de Head Edge Lyt 110, die bij mij het beste gevoel gaf. Na de keuze ook nog een halfuurtje bezig geweest met warmte om de boot nog wat te finetunen naar mijn voet.

Hoewel ik er op zich wel in geloof (die mensen zullen hun vak wel kennen) was ik toch wat sceptisch over hoeveel verschil dat laatste zou maken. Op het eind liet hij me dan nog eens instappen in een andere boot (mijn nummer 2 zeg maar, de laatste afvaller voor de definitieve keuze) en dan opnieuw in de nu gefitte/aangepaste boot, jezus, wat een verschil.

Qua gevoel alsof ik van een "veiligheidsschoen" overstapte in een pantoffel. Qua comfort kan ik dus enkel zeggen: Top ervaring. Benieuwd als ik er in december een weekje mee op wintersport geweest ben!

Ik vind de boot zelf ook nog wel best strak. Enkel de accentkleur is niet 100% mijn ding, maar ach, voel ik me terug wat jonger :+ :9

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Huur schoenen zijn altijd te groot, altijd :). Je gaat dit ook echt merken met skiën, veel meer gevoel en controle. Als je het enigszins kan betalen, koop schoenen. Wel bij een winkel met een beetje verstand, want alleen ff in de oven is niet ‘bootfitten’. Zeker als je een beetje lastige voeten hebt, zoek een specialist, die zijn er zat.

• Cheesy
BreadFan schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:30:
Zijn er nog tips voor sites waar betaalbaar nog een accomodatie in een leuk skigebied in Oostenrijk te vinden is voor de voorjaarsvakantie? Vrijwel alles lijkt al vol, tenzij je >3k neerlegt, wat ik niet echt van plan was.
Herkenbaar. Ik ben er achter gekomen dat je het best kan zoeken op de site van de regio. Zegmaar de lokale VVV. De meeste verhuurders zijn daarbij aangesloten. Ik zocht bijvoorbeeld iets in/rond SkiWelt en heb gebruikt gemaakt van de website van Kitzbueheler Alpen.

Booking.com is in ieder geval waardeloos in dit geval.
Paar anders opties:
- Rondstruinen op Google Maps en doorklikken naar de website van het betreffende huisje / appartement.
- www.interhome.nl, www.vrbo.com, www.frosch-ferienhaus.de, www.traum-ferienwohnungen.de, www.chalet.nl, www.sunweb.nl/wintersport en alle andere bekende websites.

Overigens denk ik dat je redelijk laat bent. De mooiste plekjes zijn inmiddels allemaal geboekt.
Naar mijn idee hebben mensen voor dit seizoen eerder geboekt dan vorig seizoen. (Of gewoon een jaar doorgeschoven ivm corona). Ons huisje was ook bijna weg.

[Voor 11% gewijzigd door Cheesy op 11-10-2021 10:51]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• r_bleumer
  • Nu online
BreadFan schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:30:
Zijn er nog tips voor sites waar betaalbaar nog een accomodatie in een leuk skigebied in Oostenrijk te vinden is voor de voorjaarsvakantie? Vrijwel alles lijkt al vol, tenzij je >3k neerlegt, wat ik niet echt van plan was.
Zillertal.at. Laatst huisje tijdens de krokus geboekt met 2 slaapkamer voor nog geen 700 Euro.

Edit: Kijk nu even, en vind in ieder geval onder de 500 euro nog het een en ander.

[Voor 9% gewijzigd door r_bleumer op 11-10-2021 11:01]

• r_bleumer
  • Nu online
ZieMaar! schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:52:
Sowieso, als je in de vakanties moet dan is de 1e week januari naar Frankrijk echt een nobrainer dit jaar.
Yup, ik kijk er naar uit om een nieuw gebied te verkennen. Dan eind feb een oude bekende (Zillertal). De ski's heb ik de afgelopen weken al geslepen en gewaxed. Alle 5 paren.

• r_bleumer
  • Nu online
BreadFan schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:00:
Dank voor alle antwoorden zover! Ik zie ineens weer wat mogelijkheden :)

[...]

Waarom?
Frankrijk in jan is geen hoogseizoen. De Fransen hebben die week geen vrij. Bij ons is het een vakantieweek. Scheelt echt ontzettend veel dit jaar.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-03 10:58
Nouja, het mooie aan het centrale deel van de Salzburger Sportwelt is dat je eigenlijk niet meer hoeft te rijden als je in een van de grote plaatsen zit. Zeker als nieuwkomer in dat gebied voor 1 week biedt het tegenwoordig voldoende afwisseling. Waar je vroeger met de skibus een half uur nodig had tussen Flachau en Flachauwinkl, kan je dat tegenwoordig met de Panoramalink af. En waar je voorheen de bus dwars door Wagrain moest nemen, pak je nu de G Link tussen de Grießenkareck en de Grafenberg, wat een hoop tijd bespaard. Enkel onder de A10 wordt tussen de 2 parkeerplaatsen van Flachauwinkl nog met een treintje gependelt, maar das een kippenstukje. En zo kan je praktisch overal komen op 1 dag... Vanuit Flachau naar Alpendorf, vanuit Wagrain naar Zauchensee en vanuit Kleinarl naar St. Johan. Alhoewel je, als je kinderen in de skiklas hebt en bijvoorbeeld vanuit Flachau op en neer naar het dal van Alpendorf wil, toch redelijk tempo moet houden als geoefende skiër, alhoewel het door de G link een stuk sneller te doen is.

Ik had vroeger, toen ik met mijn ouders mee ging, nog wel de gewoonte om de CityNightLine vanuit Amsterdam naar München te nemen en daar op de Eurocity naar Klagenfurt te stappen. Mijn ouders hadden mijn bagage in de auto, dit was goedkoper dan de hond in een pension stoppen en ik had een skidag extra. Enige wat ik meesleepte was thermokleding, een jogingbroek en mijn snowboardspullen. En dan de eerste dag rustig in je spijkerbroek snowboardend vanaf St. Johan/Alpendorf naar Flachau. :D :D Leverde de eerste keer wel een raar gezicht op van de eigenaresse van ons verblijf (die helemaal gek was op onze hond), dat ik in mijn eentje tussen 4 en 5 al daar was. En dan helemaal volgestopt worden met zelfgebakken taart en dergelijke omdat ze het wel een heel avontuur vindt. :9 :9

[Voor 6% gewijzigd door Pizza_Boom op 12-10-2021 10:59]

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-03 10:58
ZieMaar! schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:01:
Het Wagrain/Flachau/Kleinarl/Zauchensee stuk ken ik al wel, ik vind nieuwe gebieden ontdekken juist leuk, al is één of twee daagjes daar skiën niet per se een straf, al vind ik de Flachau/Wagrain/Alpendorf kant niet per se heel bijzonder...
Maar jij bent daar niet nieuw. :9
Ik vermaakte mij als snowboarder ook altijd wel in het funpark van Kleinarl of het kleinere park tussen Wagrain en Alpendorf.

• renegrunn
ZieMaar! schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:31:
@renegrunn Hoe verhouden La Plagne, Les Arcs en Tignes zich in jouw ogen tot elkaar?
La Plagne & Les Arc = dus Paradiski, mega gebied. In mijn herinneringen is La plagne iets meer blauw, dus Les arcs uitdagender. La Plagne is eigenlijk 1 dorp, waar Les Arcs meerdere zijn zoals 1600, 1800, 1950 en 2000. Volgens mij is 1950 waar je het meest ski-dorp gevoel krijgt.

Tignes is wat compacter, maar ik vind het wel erg leuk daar ook qua dorp. Kun je je zeker een week vermaken. Ook de enige plek waar ik ben geweest waar je met een onder grondse metro (funiculaire) naar boven kunt. Daarnaast kun je hier tot heel laat in het seizoen nog terecht (met wat geluk uiteraard.)

Dit was 2 mei 2015:

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ken St Johan niet, maar ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat er geen ski depot is. Veel verhuurders hebben dat ook wel (gratis als je bij hun huurt) of anders tussen de € 10,- en € 25,- per week.

Je idee lijkt dus heel logisch. En anders is de skibus ook een optie, misschien?

Wist je dat je evt de 3lander skipas kan nemen? Dan kan je ook dagje naar Lofer of Winklmoos. Is misschien leuk voor de afwisseling? Ik weet niet precies hoe ver het rijden is, maar ik ben volgens mij wel eens door St Johan gereden en volgens mij ligt aan een goede doorgaande weg, dus waarschijnlijk is het goed te doen…

[Voor 36% gewijzigd door ZieMaar! op 17-10-2021 08:58]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Tnx, maar vroeg in het seizoen overlapt voor mij dit jaar met de vakantie van de Fransen dus beperk ik me tot Oostenrijk (of heel misschien de Dolomieten). Maar voor laat in het seizoen staat Tignes hoog op de lijst!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

In Oostenrijk zijn de regels voor het komende winterseizoen vastgesteld:

https://orf.at/stories/3233444/

Neue Regeln für Wintertourismus fixiert

Bereits Mitte September hat die Regierung Regeln für den Wintertourismus grob umrissen. Vier Wochen und einiges Hin und Her später sind die neuen Regelungen nun fix: Ab 15. November wird in den Skigebieten ein „3-G“-Nachweis verpflichtend, in Gondeln muss eine FFP2-Maske getragen werden. Apres-Ski wird mit der Nachtgastronomie gleichgestellt. Kapazitätsbeschränkungen soll es aber keine geben.

M.a.w. 3G verplicht, FFP2 masker in de gesloten liften. Geen capaciteitsbeperkingen en gelijke regels voor apres-ski en nachthoreca.

Mooie Plaatjes   

• renegrunn
123teun123 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:05:
Nu dus waarschijnlijk de apres-ski (met 3G) deze winter in Oostenrijk door kan gaan willen ik en mijn partner graag in januari die kant op gaan.
Heeft iemand nog een suggestie voor een leuk gebied om te bezoeken?
Wij zijn allebei nog beginners (beginnen volgende week met lessen op de rollerbaan) en houden dus van de apres-ski (liefst Nederlandse).
Gebieden die ik al gevonden heb zijn:
- Saalbach-Hinterglemm
- Kirchberg
- Westendorf
Saalbach staat inderdaad wel aardig bekend als beginner-vriendelijk gebied. Kijk ook eens naar SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental.

Edit, oh wacht je noemde Westendorf zelf al... :+

Ik zou trouwens zelf niet te veel van het apres-ski verwachten, ondanks dat het allemaal wel door lijkt te kunnen gaan (het is nog vroeg) kunnen de regels voor apres-ski binnen per gemeente anders zijn. Alles valt of staat met hoe de situatie er die week voor staat.

• r_bleumer
  • Nu online
@DeBaroN mijn advies, gewoon goede overjarige kopen. Heb je met een paar keer skiën wel terugverdiend.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Is online bij de verhuurder duurder dan via Skiset? Verhuurprijzen staan vaak nogal vast, korting is vooral een toeslag voor mensen die niet hun hotel noemen, online boeken of welke reden ze dan ook verzinnen :).

Andersom; als skiset veel goedkoper is, zou het maar zo kunnen dat je ook gewoon een lagere categorie krijgt. Liefdadigheid kent die wereld echt niet.

Edit: ik verwacht dat het skiseizoen gewoon doorgaat, maar toch zou ik zo min mogelijk vooruit betalen. Je weet maar nooit.

[Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 28-10-2021 07:41]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het blijft afwachten, maar zeker Oostenrijk zet enorm in op maatregelen voor ongevaccineerden en ontzien de gevaccineerden... We zullen zien.

• renegrunn
@Ardana was niet als discussie bedoelt. Oostenrijkse hotels / bars / etc gaan her en der ongevaccineerden weren komend seizoen. En daar doelde @ZieMaar! naar mijn idee ook op.

https://skiinformatie.nl/...rden-en-genezen-personen/

https://fantastischoosten...voor-niet-gevaccineerden/

Lijkt mij goed te weten voor diegene die hier nog niet van op de hoogte was en het van toepassing is.

[Voor 11% gewijzigd door renegrunn op 30-10-2021 20:02]

• renegrunn
Ter inspiratie :+

• renegrunn
Oostenrijk en Covid maatregelen: vanaf komende maandag enkel nog 2G regel:

https://skiinformatie.nl/...er-voor-ongevaccineerden/

Oftewel of vaccinatiebewijs of bewijs van herstel. Testen voor toegang zal geen optie meer zijn.

Frankrijk voorlopig geen verscherpte maatregelen, maar hangt geheel van de situatie af:

https://www.wintersport.n...dig-in-franse-skigebieden

[Voor 25% gewijzigd door renegrunn op 06-11-2021 17:26]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wat voor Oostenrijkgangers belangrijk is:
- een Janssen vaccin telt, na 3 januari, niet meer als volledige vaccinatie
- de rest is 270 dagen geldig, zorgpersoneel kan hiermee rond de krokus dus in de problemen komen

Dat tweede punt geldt ook voor Italië.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mijn post klopt niet, het is 12 maanden in Italië.

Daarnaast: https://www.wintersport.n...ntersport-naar-oostenrijk

2g ook in de skiliften = geen mondkapjes. Hopelijk werkt het en blijven de gebieden open!

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:04
2e week van Januari staat bij ons Val Gardena op de agenda, vaste accommodatie in Wolkenstein geboekt en voor het eerst sinds jaren een voorschot moeten betalen. Eerlijk gezegd worden we wel een beetje nerveus van de huidige ontwikkelingen. We zijn alle 3 volledig gevaccineerd, maar 1 van ons gaat wel de 270 dagen overschrijden. Dus hopelijk blijven de regels zoals het nu is in Italië.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Beter lezen: het hoeft niet meer :)

• renegrunn
DeBaroN schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:57:
Wij gaan 30-12 naar St Johan in Tirol en allebei gelukkig Pfizer. Kunnen tot 27-11 nog annuleren. Hopelijk gaat het niet strenger worden en kan het doorgaan.
Lockdown in Oostenrijk is volgens mij dan het enige wat het feest kan tegenhouden denk ik?!
Yep, maar zelf acht ik die kans klein. Vorig jaar zag ik het wel aankomen dat het feest niet door zou gaan. Maar nu met de huidige regels en impact op de economie aldaar moet het wel heel erg uit de hand lopen wil dit seizoen weer verloren willen gaan.

I know... last famous words :+

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:13

Damian

Insane Obtrusion

DeBaroN schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:40:
[...]

Dat Oostenrijk dat heeft bepaald en niet NL.
Neuh maar ik zie het wel zwaar in dat we ook maar enigszins worden geholpen door de trage NL overheid om bijvoorbeeld in december nog die booster te krijgen...

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, in Oostenrijk begint het ook door te dringen dat vele (potentiële) buitenlandse wintersporters zometeen letterlijk in de kou staan:

https://orf.at/stories/3236058/

Kritik an nationalen Alleingängen

Das sorgt derzeit etwa in den Niederlanden für große Aufregung: Viele sind mit Johnson & Johnson geimpft, Auffrischungsimpfungen gibt es ab Dezember nur für Hochrisikopatienten und erst ab Jänner für alle anderen.

Laut der Zeitung „De Telegraaf“ kritisierte der niederländische Gesundheitsminister Hugo de Jonge, dass Länder ungeachtet von Empfehlungen der Europäische Arzneimittelbehörde (EMA) ihre eigenen Regeln einführen. Das könne der Personenfreizügigkeit in der EU schaden.

Ook lekker tegenstrijdig:

Einreisen ja, Skifahren nein
...
Im Fall von Österreich bedeutet das: Ist eine Person aus den Niederlanden nur einmal mit Johnson & Johnson geimpft, darf sie – trotz ihres nach österreichischen Richtlinien unvollständigen „Grünen Passes“ – nach Österreich einreisen, aufgrund der 2-G-Regel aber keine Angebote der Gastronomie und Hotellerie sowie im Kultur-, Freizeit oder Sportbereich nutzen.

[Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 10-11-2021 23:20]

Mooie Plaatjes   

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-03 15:50
Beetje triest om hier de Nederlandse overheid de schuld van te geven. Ach sommige mensen kunnen niet wachten met hun gal spugen over Rutte/Hugo.
Dit is puur een last minute beslissing door de Oostenrijkse overheid die tegen het Europese beleid in gaan. Als je iemand de schuld wilt geven dan moet je daar zijn. Dit heeft ook niets met boosterprikken te maken die wel of niet 3 weken eerder gegeven kunnen worden....

Wij hebben onze vakantie voor 12 maart staan. Dit jaar in Juli onze eerste en enige prik gekregen omdat wij in de kerst van 2020 Corona hebben gehad. Het is wat onduidelijk dus of dit ook zou gelden als volledig gevaccineerd omdat er eigenlijk alleen wordt gesproken van een 2e vaccinatie.

Gisteren dus de GGD gebeld met de vraag of wij een 2e vaccinatie konden krijgen en dat was geen probleem. Konden gelijk dezelfde avond terecht en alles verliep soepel. Was een stuk rustiger dan de vorige keer. Dus sinds gisteravond nu ook een 2e vaccinatie gehad. Uiteraard moet de situatie nog wel een beetje OK zijn om te reizen tegen die tijd maarja niemand kan in de toekomst kijken. Dus nu ff in de gaten houden of het ook goed wordt geüpdate in de coronacheck app.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Damian schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:38:
[...]

Mja inreizen (wat dus wel mag) en gebruik maken van horeca/skilift (wat dus niet mag) e.d. zien ze dus al 2 verschillende dingen. Waarschijnlijk gebruiken ze dat als loophole om aan EU regelgevingen te voldoen (vrij verkeer van personen).

Nasty volk die Oostenrijkers....
Nasty volk? Ik gok dat de gemiddelde Oostenrijker die z'n brood in de hospitality/skigebieden verdient jankend op de bank zit door weer een mager seizoen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Zullen we hier bij de wintersport houden? Ik snap de relevantie op zich natuurlijk wel, maar aangezien ik natuurlijk ook moderator van het Corona subforum ben voel ik me genoodzaakt jullie daar op te wijzen :).

Daar is een specifiek topic over de maatregelen rondom vakanties en kunnen beleidskeuzes rondom vaccinaties etc besproken worden. Ik snap dat de lijn nu dun is, maar laten we hier vooral de nadruk op de wintersport houden.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb echt geen idee @hoevenpe .
Ik red me persoonlijk wel als het puur skiën wordt, al zou ik een lunch wel missen. Een biertje drink ik wel in mijn appartement.

Maar ik weet t niet. Het gaat wel echt slecht nu daar…

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Inmiddels is duidelijk dat Oostenrijk in zijn geheel voor 10 dagen (maximaal 20) in lockdown gaat. Na die 20 dagen gelden mogelijk de lockdown regels nog wel voor niet gevaccineerden en ze combineren het met een vaccinatieplicht.

Zou het dan toch goedkomen met mijn geplande reisje voor de 18e ;)?

• dreamscape
  • Nu online
ZieMaar! schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:07:
Zou het dan toch goedkomen met mijn geplande reisje voor de 18e ;)?
Hé, je vergeet je eigen modbreak... ;)

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:46

JB

Cédric roelt!

Jazzper schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:31:

edit: oh wacht, maar omdat het over wintersport moet gaan nog even wat inhoudelijks:
Ik heb vroeger vaak geskieed en gesnowboard maar daarna een hele periode niet. In 2020 weer opgepakt met succes en toen alles gehuurd. Nu ik in 2022 dus twee keer wil en ook komende jaren misschien toch maar wat gaan shoppen voor materiaal. Qua kleding heb ik al veel, maar skies/boots/etc niet. Was daar geen vuistregel voor? Meer dan 3x in 5 jaar gaan ofzo?
Ik heb eigen schoenen en stokken (Leki want handig los/vast). Ski's huur ik nog altijd omdat ik geen Hollanders op mijn latten wil hebben :+

Ander vraagje; ik moet van mijn vrouw een helm. Ergens heeft ze gelijk, want veiliger en ik begin op te vallen met alleen een muts op de piste na 20 jaar zonder :+ Mensen ervaring met vizier aan de helm? Is dat fijn? Sluit dat goed af zoals een bril?

[Voor 15% gewijzigd door JB op 22-11-2021 13:53]

Mijn boefje is liev!

• renegrunn
JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:49:
[...]

Ik heb eigen schoenen en stokken (Leki want handig los/vast). Ski's huur ik nog altijd omdat ik geen Hollanders op mijn latten wil hebben :+

Ander vraagje; ik moet van mijn vrouw een helm. Ergens heeft ze gelijk, want veiliger en ik begin op te vallen met alleen een muts op de piste na 20 jaar zonder :+ Mensen ervaring met vizier aan de helm? Is dat fijn? Sluit dat goed af zoals een bril?
ik ben weer terug gegaan naar losse goggles plus helm. Kon mijn helm + vizier liggen, maar vond de wind die er onderdoor kwam niet fijn.

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-03 21:24
JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:27:
[...]

Hier zelfde schuitje maar wel met "Flex" optie omdat ik bij Duitse Tui geboekt heb via Nederlandse Tui 8)7

Reizen worden nu geannuleerd en terug betaald als je ten tijden van de lockdown zou gaan. Ze bekijken het 2 weken van te voren zover ik begrijp. Ik heb sowieso de optie om 15 dagen vtv te annuleren (Flex) dus geeft iets meer spelingsruimte maar blijft billen knijpen.

Booster voor mijn vrouw is afgehecht, dus op basis van 2G hebben wij geen uitdagingen (meer) hopelijk. De vraag die overblijft, wat gaat Oostenrijk doen na 12 december...
Gebeld, gebeld en nogmaals gebeld. Na het derde telefoontje waarbij ik aangaf het nogal debiel vond om te moeten wachten tot tweede week december of ik kosteloos zou mogen annuleren, terwijl wij nu al besloten hebben om niet te gaan, ging Tui daarin mee. De reis is geannuleerd met volledige teruggave. Ik hoef niet om te boeken naar een andere reis.

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18:04
JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:18:
[...]

Dit hoor ik ook veelal als niet fijn. Nog even bedenken. Aanrader qua merk? Ski bril heb ik al (jaren).
Ik heb er al een heel aantal gehad maar zweer bij mijn huidige Giro helm (lekker licht), maar gaan passen en vooral afgaan op wat lekker zit is beter. En vergeet dan niet je skibril mee te nemen, want helm en bril zijn naar mijn idee niet altijd 100% 'compatible'.

• Jebus4life
JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:49:
[...]

Als brildrager ben ik zéér tevreden over mijn helm met vizier (Sinner Titan). Mocht ik geen brildrager zijn zou ik ook voor een gewone skibril gaan.

Hoewel dat naar het schijnt al veel beter is dan vroeger vind ik mijn bril maar gewrongen in zo'n skibril zitten.

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-03 08:50
JB schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:49:
@mormegilmaster ik heb een Carrera bril. Geel glas, dikke prima. Ik gebruik die alleen tijdens minder weer. Anders heb ik ski-zonnebril van Uvex met setjes glazen :)
Dat klinkt als een dikke prima setup qua wat je voor je ogen kan doen dan toch? Ik zou lekker een stel helmen gaan passen en een kiezen die bevalt. Je doet er rustig 5 jaar mee, dus t kan even afschrijven.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Italië gaat denk ik ook wel naar 9 maanden met het nieuwe Europese advies. Op wintersport.NL vind je wel echt de accurate Frankrijk info. Rogier, de mod daar, woont in Frankrijk en heeft veel up-to-date info.

Dat gezegd hebbende: ik zou Italië nooit afschrijven als wintersportland :). Het majestueuze van Cervinia, het Bourgondische van de Dolomieten, het geïsoleerde van Livigno, de Olympische grandeur van Via Lattea, alles is mogelijk. Overal goede koffie, heerlijke lunches en altijd goed geprepareerde pistes…

Qua logistiek zitten de grote Franse stations wat beter in elkaar (daar kan je echt met drie liften een heel gebied door, dat lukt in de Dolomieten niet), je hebt niet de luxe van verwarmde stoelen van Oostenrijk en de apresski is afwezig (zoals wij hem kennen), je moet zoeken (maar zult het niet vinden) als je Nederlandse les wil, het is ver rijden en vaak wat duurder (extra tol), maar ik persoonlijk zweer bij Italië.

Zwitserland ken ik nog niet, maar Arosa, Val d’Anniviers, St Moritz en Scuol staan zeker op de bucketlist.

• hoevenpe
Geheimtipp: 11 december gehts los in Winterberg 8)

Komende weken blijft het vriezen en sneeuwen, voorspelling ziet er goed uit en naar ik begrijp nog steeds 2G. Het zijn de Alpen niet maar na bijna twee jaar ben ik al blij met de 'zwarte afdaling' bij Kappe...

• hoevenpe
Lees op het Alpinforum dat vandaag de eerste twee liften open zijn gegaan.

Beperkt aantal kaarten en overal FFP2 en 2G, online te bestellen of bij de lift (op-is-op). Met 42 euro behoorlijk prijzig maar dat is te begrijpen.

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-03 18:53
Het nieuws waarvan je wist dat het ging komen: Oostenrijk gaat naar alle waarschijnlijkheid de lockdown verlengen voorbij 12 dec.
https://www.oe24.at/coron...-laenger-dauern/500617574

Betekent dat wij iig serieus werk gaan maken van een plan B (zal vermoedelijk IT worden nadat CH geen optie meer is gebleken).

[Voor 10% gewijzigd door JanvdVeer op 29-11-2021 07:13]

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-03 18:53
JB schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:27:
@JanvdVeer die site doet niets? Daarbij is het nog ruim 2 weken? Naar alle waarschijnlijkheid is nu nog erg vaag? Heb je andere bronnen?
Heb je toevallig een pi-hole draaien? Moest hem zelf even disablen namelijk. Deze URL werkt in ieder geval: https://12ft.io/proxy?q=h...aenger-dauern%2F500617574
Pagina: 1 2 3 ... 9

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee