Toon posts:

[Vakantie] Het Grote 2020/2021/2022 Wintersport topic! Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:13
Mede-auteurs:
  • Rowdy.nl
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18-01 12:22

Rowdy.nl

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:44

Matis

Het Grote 2020/2021 Wintersport topic!

Het Grote Wintersport topic!
Welkom in Het Grote 2020/2021 Wintersport ervaringen- en discussie-topic!

Heb je al jarenlange wintersportervaring, gezellige bestemmingen, goede tips of mooie aanbiedingen en wil je dat graag delen? Of ben je een beginneling en weet je niet wat je kunt verwachten en waar je moet beginnen met zoeken? In dit topic proberen we elkaar te helpen.

Heel veel plezier in dit Grote Wintersport topic!
Schoolvakanties - Wintersporters - Drukte | Europa 2019-2020
Hieronder vind je een overzicht van het aantal wintersporters per land; in combinatie met de laatste van schoolvakanties voor deze landen kunnen we een goede inschatting maken van de drukte in het aankomende seizoen.

Aantal wintersporters per land

*Deze cijfers komen van onze vrienden van wintersport.nl; alle credits zijn ook voor hen. Gedetailleerde informatie vind je hier
**We weten uiteraard niet welk effect de lopende Covid-19 pandemie op bovenstaande zal hebben; maar laten we optimistisch zijn en hopen dat we lekker kunnen gaan wintersporten!

Sneeuwval in de Alpen

Historie afgelopen 7 dagen

Verwachting 0-3 dagen

Verwachting 3-6 dagen

Of kijk op:
Indoorbanen in of in de omgeving van Nederland
Nederlandse aanbieders van groepsreizen
Nederlandse budgetreizenaanbieders
Tips
En misschien voor de nieuwelingen nog wat praktische tips wanneer je met één van bovenstaande organisaties boekt:

• Kijk niet teveel naar aanbiedingen. Deze gelden vaak in onmogelijke perioden en bovendien komen er altijd een hele set kosten bij. Denk hierbij aan: toeristenbelasting, kosten extra dag skipas, kosten 'grote' skipas, boekingskosten, bagagedepot, brandstoftoelage, toelage voor bepaalde opstapplaatsen, evt. annuleringsverzekering, evt. reiskostenverzekering, evt. materiaalhuur, evt. skiles. Reken op minimaal 80 € bovenop de aanbiedingsprijzen.
• Verwacht geen topkwaliteit. Vooral in Frankrijk hebben de huisjes vaak een nogal brakke kwaliteit. De reisleiding ter plaatse zijn vaak studenten die niet bepaald uitblinken in service.
• Trap niet in 'voedselpakket' aanbiedingen. Het is veel goedkoper zelf wat basics mee te nemen.
• Ga je met eigen vervoer? Vaak krijg je maar 35 € p.p. terug. Voor een gemiddelde benzineauto moet je op en neer naar Frankrijk zo'n 250 € reserveren (tol & benzine). Met de bus is dus in de meeste gevallen het goedkoopst. Eventueel kun je nog door Duitsland / Zwitserland rijden, maar zelfs dan ben je nog veel geld kwijt.
• Reizen naar Oostenrijk zijn vaak duurder. Waarom? Het appartementfenomeen is iets van de laatste decennia en komt voornamelijk voor in Frankrijk. Grote organisaties kopen deze complexen massaal op waardoor de prijzen laag zijn. In Oostenrijk zit je vaak in een hotel/pension. Het comfort is hier vaak beter en bovendien zit er vaak ontbijt en/of avondeten bij. Door deze twee factoren liggen de prijzen dus hoger. Door het ontbreken van de massaliteit zijn er over het algemeen ook weinig busreizen naar Oostenrijk.
Tot slot
Ik heb deze TS gewoon overgenomen van Rowdy.nl met hier een daar een paar tweaks (niet langer werkende links, updates van andere links, ...), ik neem hem even als mede-auteur en voeg ook eerdere mede-auteurs M3rcury en Matis toe (ere wie ere toekomt)

Als je goede input kunt geven, stuur even de (mede)auteurs een DM, dan zetten we je er als medeauteur bij

Gezien het seizoen 2019/2020 nogal abrupt is afgebroken, laten we direct vooruitkijken naar het seizoen 2020/2021! Zelf nog geen concrete plannen (een deel van mijn familie gaat met de week van de carnavalsvakantie, maar dat zien mijn vriendin en ik niet zitten, liever wat buiten de drukte).

Ik richt me een weekje ergens de eerste 2 weken van december (gezien ik met een overschot aan vakantiedagen zal zitten dit jaar), en dan nog een tripje in januari/februari. Met het werk willen ze misschien op shortski in maart, dus misschien doe ik dan dat (of pakken we dat er gewoon als extra bij :+ ).

Zijn er hier al mensen plannen aan het maken? Of (misschien nog belangrijker), hoe zal de coronacrisis het aakomende wintersportseizoen beïnvloeden? In Igschl zijn ze bijvoorbeeld een erg scherpe bocht (PR wise toch) aan het maken, weg van hun reputatie van apres-ski bestemming bij uitstek.

• M3rcury
  • Niet online
Zo! Dat is vroeg. Onze groep gaat binnenkort zoeken naar en huisje, maar de vraag is hoe het er volgend jaar nou echt uitziet...

No signature required.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Met een beetje geluk krijgen we nog een voucher van Sunweb van onze afgebroken wintersport in Val Thorens vorige maand.

Op dit moment ziet het er uit van niet....

Daarnaast verwacht ik dat alle vakanties het komende jaar (zowel zomer als winter) significant duurder gaan zijn dan dat ze dit jaar waren.

Ik ga er niet van uit dat, mochten we überhaupt op enige manier ons geld van afgelopen wintersport terug krijgen, we daar volgend jaar van op vakantie kunnen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Jebus4life
Matis schreef op maandag 27 april 2020 @ 18:59:
Met een beetje geluk krijgen we nog een voucher van Sunweb van onze afgebroken wintersport in Val Thorens vorige maand.

Op dit moment ziet het er uit van niet....

Daarnaast verwacht ik dat alle vakanties het komende jaar (zowel zomer als winter) significant duurder gaan zijn dan dat ze dit jaar waren.

Ik ga er niet van uit dat, mochten we überhaupt op enige manier ons geld van afgelopen wintersport terug krijgen, we daar volgend jaar van op vakantie kunnen.
Goh, als we over zomer spreken ben ik volledig akkoord. Voor winter zou het misschien kunnen meevallen.
Hoewel het de sector ter plekke (en de aanbieders natuurlijk) veel geld zijn misgelopen, gingen ze echt wel richting einde van het seizoen (het hoogseizoen is toch midden december tot en met midden maart).

Hoewel ze hun verliezen ongetwijfeld willen recuperen, hebben die het ergste kunnen vermijden.
Uiteraard rekenen ze ook in de bergen op het zomerseizoen, maar dat lijkt me toch minder zwaar door te wegen, het grote geld zit toch echt in die 3 maanden.

• M3rcury
  • Niet online
SmoothTweaker schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:19:
[...]

Mooi plekje, let wel: Itter zit volledig aan de noordzijde van de berg.
In de ochtend dus mooi even oversteken richting de kant van Brixen om te genieten van de zon, en in de middag lekker de kant van Söll/Itter/Scheffau pakken waar de piste's nog hard zijn.

Corona zal wel loslopen, de Oostenrijkse economie is afhankelijk van het winter toerisme. Begreep dat de Bondskanselier koste wat het kost de skigebieden open wilt houden (zonder Aprés Ski)
Dan is het nog wel even de vraag wat reisverzekering doen als de besmetting in Oostenrijk te hoog zijn (of Nederland).

Mijn wintersport groep heeft er dit jaar voor gekozen om niks vast te leggen. We boeken (hopelijk!) last minute wat :)

No signature required.

• Jebus4life
Als iemand nog wat tips heeft voor een gebied met veel brede pistes (ik ga ervanuit dat breed in de meeste gevallen ook blauw zal zijn).

Na onze lessen en eerste skireisjes begin dit jaar gaan mijn vriendin en ik met ons tweetjes weg (vermoedelijk nog dit najaar, ergens de weken voor Kerst); maar hoewel ik er ter plekke heel snel mee weg was, was het voor haar moeilijker... Zeker pistes die wat aan de smallere kant waren had ze het moeilijk mee, dus ik zoek een gebied waar het lekker breed is en ze zich dus daar al niet meer druk over hoeft te maken...

Een gebied waar lessen een optie zijn, zou dan zeker niet verkeerd zijn, maar ik ken haar goed genoeg om te weten dat ze daar niet naartoe wilt als ik niet meega (en heb daar eigenlijk weinig zin in)

• Jebus4life
Bedankt voor de feedback allemaal, ik zal het dit weekend iets nauwkeuriger checken.

Om er nu alvast dieper op in te gaan:
De reden om net voor de kersvakantie te willen gaan is eigenlijk simpel; vanwege corona zitten we beiden met nog een week of 3 aan vakantiedagen die niet overgezet kunnen worden naar 2021, die moeten we dus opkrijgen.

***EDIT***
(omdat ik dit aan het schrijven was heb ik het nog eens uitgezocht, we kunnen blijkbaar 5 dagen overdragen naar 2021 _/-\o_ *O* ); januari is dan toch een optie :+

***/EDIT***

Dan is de vraag: wat doen we daarmee:
September/oktober is geen optie wegens het werk; dan blijven november & december over. Door corona kan je hoogstens binnen Europa weg: heb je dan meestal niet het beste weer (al blijven Sicilië of Andalusië wel opties). Thuis staan er niet echt verbouwingen/klusjes op de to-do, en "gewoon" thuiszitten, tsja... ik zit al 6 maanden thuis :P ).

Dus dacht ik sowieso al een weekje naar de bergen te trekken, liefst wanneer het wat kalm is (12-19 december dus). maarja, je moet dan wel kunnen skiën natuurlijk O-) Er is wel niet echt een nood om nu al te boeken, dus we kunnen die dagen op zich gewoon vastleggen op het werk, en als er echt voldoende sneeuw is boeken we gewoon de 11e een hotel en springen we de 12e in de auto...

@ZieMaar! Eigenlijk zijn er niet echt eisen ofzo, enkel een locatie met voldoende brede pistes,met misschien de optie tot les (we zijn nog maar beginners tenslotte). Het gebied zelf moet ook niet zo enorm groot zijn inderdaad. We zijn afgelopen winter dus zowel 3 dagen naar Seefeld als 3 dagen naar Rauris geweest (dat is beide 30 kilometer piste); het mocht inderdaad een tikje meer zijn, maar écht beperkend hebben we dat bijvoorbeeld niet ervaren.

Enja, verder... Aprés ski liggen we totaal niet wakker van (we zijn daar als koppel, duslekker eten en dan met een goed boek neerploffen op het bed, meer moet dat niet zijn). Prijs opzich ook niet (maar het moet nu niet Zermatt of St Moritz zijn O-). Enja, of ik nu 200 kilometer meer of minder moet rijden maakt me nu ook niet zoveel uit (en als Belg spreek ik meer dan voldoende mijn Frans om naar Frankrijk/Zwitserland te trekken ipv Oostenrijk als dat zou helpen :9 )

[Voor 40% gewijzigd door Jebus4life op 11-09-2020 18:40]

• Jebus4life
Alright, dit weekend agenda's voor het laatste kwartaal naast elkaar gelegd en eigenlijk zijn we vlot tot een oplossing gekomen ivm de discussie om al in december te gaan skiën (het feit dat we beiden dus toch een aantal vakantiedagen kunnen overdragen maakte het eigenlijk vrij makkelijk)

Een weekje vakantie mid-november (de komende weken worden razend druk dus dan gewoon een weekje ontstressen, hoe we dat juist invullen zien we nog wel, indien het weer niet goed misschien wat lesjes bij snow world ofzo :+)

We nemen dan de week voor Kerst (za 12 - zo 20 dec) vrij, en we beslissen dan echt de 10e of 11e pas of we naar de bergen trekken (en waar we dan precies zouden gaan). Zal dan gewoon van de omstandigheden (weer + corona) afhangen.

Die laatste vakantiedagen die we hebben dragen we dan over naar 2021 en nemen we eind januari (za 23 - zo 31). Dat is de week voor de voorjaarsvakanties in west Europa beginnen, dus qua drukte zou dat ideaal moeten zijn (maar ook hier hangt het natuurlijk van corona af).

Lijkt me persoonlijk een strak plan :9 *O*

• Jebus4life
ZieMaar! schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:49:
Week van de 23e zal rustig zijn, alleen de 2 weken ervoor zijn misschien nog rustiger, maar het gaat veel rustiger zijn dan de kerstweek. Goed besluit!

Weet je al meer qua richting wat je interessant vindt voor die januari week?
Goh: zoals gezegd zit December ook nog in de planning, waarschijnlijk een last minute beslissing naar een gebied waar het dan goed zit qua sneeuw (mijn vriendin heeft inmiddels foto's van Zermatt gezien en wil nu absoluut daarheen: "want kijk hoe romantisch" -O- )

Voor januari is er relatief gezien natuurlijk wel sneeuwzekerheid, momenteel neig ik richting Kronplatz of Alta Badia in Italië. Savognin (Zwitserland) of La Norma (Frankrijk). Oostenrijk moet ik nog eens onder de loep nemen.
PM_Petrol schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:29:
@ZieMaar! Vorig jaar zaten we in St. Moritz, 1 week voor de kerst. De liften zijn niet supermodern, er is bijvoorbeeld geen stoelverwarming, wat je in Oostenrijk dus al meer tegenkomt. En het is idd stukken duurder, zeker het eten. Er zijn veel luxe restaurants op de berg, houd daar rekening mee. Het was wel lekker rustig, maar dat is denk ik overal 1 week voor de kerst. Er rijdt ook een skibus rond, ook in Silvaplana, het kleinere buurdorp. Het dorpje st moritz is leuk om doorheen te lopen, gezellig druk en met leuke verlichting op straat.
En ik al niet gelukkig dat de vriendin dus naar Zermatt wilt, St Moritz is toch echt wel het summun van een Zwitserse skivakantie?

[Voor 31% gewijzigd door Jebus4life op 16-09-2020 11:37]

• Jebus4life
Last minute boeken is de boodschap.
Ik zou het absoluut niet riskeren iets op voorhand te regelen...

Zoals eerder in het topic neergeschreven hoop ik de week voor de kerstvakantie te gaan. Maar tenzij er een sterke kentering komt de 2 komende maanden reken ik ook niet meer echt op.
*Zeker gezien we kerst oa vieren met de grootouders van mijn vriendin, die mensen zijn in de 80, en daarmee wil je echt geen risico nemen natuurlijk...

• Jebus4life
dreamscape schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:45:
Wij hebben de eerste week van december vrij genomen met de hoop dat we misschien nog naar de sneeuw kunnen, maar dat wordt echt een last-minute beslissing.

Eerlijk gezegd heb ik er weinig hoop op dat het doorgaat. Eerst was ik vooral bang dat het 'gele' Oostenrijk ons als gevaarlijke Nederlanders niet zou toelaten. Dat zou ik nog durven oplossen met een dure commerciële coronatest. Maar vanaf vanmiddag wordt ook heel Oostenrijk oranje.

Gelukkig is het voor andere vakantiemogelijkheden ook behoorlijk laagseizoen, dus als we niet naar de sneeuw kunnen, huren we last minute een midweek een huisje aan zee of zo.
Identiek hetzelfde hier (enkel, hier is het de week voor Kerst). Ik zie het somber in, maar ik volg het nieuws niet van te dichtbij (binnen 4 a 6 weken is alles toch weer anders). Indien we het gevoel hebben dat het veilig is (en het mag natuurlijk) beslissen wij gewoon 1 of 2 dagen voor we zouden vertrekken. Als het niet kan, so be it, proberen we in januari of februari nog eens. En anders is het (helaas...) geen wintersport deze winter.

Zelf zie ik maar 3 grote risicopunten ter plekke
De liften: Dat is volledig aan de organisatie om te zorgen dat mensen gewoon afstand houden. Momenteel loopt dat volledig fout aan de foto's van de gletsjerliften te zien. Hopelijk kunnen ze dit rechttrekken.

De restaurants: Ik boek graag mijn hotel met half pension, lekker restaurantje in het hotel zelf enzo.
Hier heb ik mij in de restaurants nooit onveilig gevoeld, als het soortgelijk geregeld is zal dat geen issue zijn Alternatief is natuurlijk een studio/appartement, maar ik voel er weinig voor om zelf te koken als ik op reis ben dus dat vermijd ik liefst

De berghutten: Dat wordt een veel groter probleem: Ik zie niet in hoe je dat gaat oplossen, misschien met een reservatiesysteem per 30 of 60 minuten om de boel niet té druk te laten worden? Zwaar ontbijten en op tijd stoppen en de lunch gewoon skippen?

Op de piste zelf voorzie ik echt geen issues, iedereen is toch ingepakt, en op een botsing ofzo na kom je toch nooit in contact met anderen.

• Jebus4life
En, hoe zien we het hier?

Ik ben de cijfers niet echt meer aan het volgen, maar een snelle zoektocht leert me:
  • Frankrijk wil absoluut in december openen, de cijfers evolueren daar in de juiste richting.
  • BE/NL lijken de piek van de tweede golf ook achter de rug te hebben.
  • Oostenrijk/Duitsland/Italië/Spanje doen het momenteel nog niet goed en laten stijgende cijfers noteren
Gezien wij nog een weekje vakantie hebben in de periode 12-20 december (net voor de kerstweken), in Frankrijk de situatie de goede kant uitgaat + dat de Fransen zouden volgens plan, begin ik toch opnieuw te denken dat er misschien iets zou kunnen.
*Noot: ALS wij gaan, dan vieren we Kerst 100% zeker met ons twee, zelfs als ik het risico klein genoeg acht om op reis te gaan, ga ik nadien echt niet naar mijn/haar familie, hoeveel die ik zeuren

[Voor 12% gewijzigd door Jebus4life op 13-11-2020 15:37]

• Jebus4life
Mijn schoonfamilie heeft al aangegeven dat ze definitief Kerst allemaal apart gaan vieren (de grootouders van mijn vriendin zijn tachtigers, dus ben allang blij dat ze daar toch het licht gezien hebben...). Mijn familie is niet zo Kerstgericht, dus daar was toch al niets gepland.

Zwitserland heeft België van de landen die quarantaine vereisen gehaald en lijkt absoluut niet zinnens om de boel dicht te doen, de cijfers gaan daar de juiste kant op. Mijn window of opportunity voor 13-18 december groeit :+

***EDIT***
Voor de duidelijkheid, het is nog altijd bijzonder onwaarschijnlijk, maar de dream is alive :p

[Voor 10% gewijzigd door Jebus4life op 27-11-2020 16:53]

• Jebus4life
ZieMaar! schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:56:
Op sommige plekken hanteren ze wel max aantallen (bijv andermatt) als niet alles open is. Vanuit België is het denk ik ook gewoon een negatief reisadvies (incl verplichte quarantaine bij terugkomst), toch?
Jup, heel Europa (behalve Dorset in de UK, en 3 regio's in Noorwegen) staan op rood.
Daarom, nog steeds onwaarschijnlijk, maar voorlopig zijn de kansen aan het toenemen ;)

We zouden in alle geval in zelf quarantaine gaan na ons tripje (zelfs bij erg lage gevallen). Maar gezien we beiden thuiswerken is dat ook geen issue. Enige waar we op moeten letten zijn boodschappen doen.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
ZieMaar! schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:53:
Half maart is, met de goede gebiedskeuze, misschien wel de mooiste periode van het jaar. Misschien geen witte dorpen in de standaard bestemmingen, maar bovenop ligt er de meeste sneeuw van het seizoen, het zonnetje komt vaker door en het is lekker rustig.

Dalafdalingen kunnen papperig zijn, maar daar kan je met gebiedskeus nog wel wat aan doen...
Wij boeken medio maart altijd Val Thorens. De condities zijn dan perfect. Al hogere temperaturen en zonneschijn in het dal en sneeuwhoogte van 2m+ op de pistes

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Kees_B schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:25:
Om toch nog even het wintersport-gevoel te krijgen even wat ski-benodigdheden gekocht in de uitverkoop. Gaat nu weg met mooie kortingen. Dat mag ook wel, want wat zijn goede handschoenen bijvoorbeeld duur geworden!

Ooit (dik 10 jaar terug) een goede handschoen bij de ski-verhuur in Oostenrijk gekocht. Ik denk ~20 euro. Mooi stevig materiaal met bescherming tegen de scherpe snwowboard-rand. Daar heb ik echt jaren mee gedaan. Maar wil je nu waterdichte handschoen met stevig materiaal dan ben je minimaal 65 euro kwijt.

De handschoenen van Burton vind ik wel mooi, maar die 2-in-1-versies krijgen echt enorm slechte reviews op internet. De binnenhandschoen zou elke keer loskomen en krijg die dan maar weer netjes terug... Dus nu een Reusch gescoord van 70 euro waar nu 50% korting af gaat.
Ik ga (ging, pre corona :P ) met Pasen altijd naar Rosada, daar in de Protest Outlet winkel kocht ik altijd skikleding / -accessoires met fikse kortingen. Ik ben niet al te kritisch op kleur / dessin. Ging altijd voor hetgeen goed past en het meest was afgeprijsd. Dat kon oplopen tot 70% korting.

• Jebus4life
Zijn er hier mensen met ervaringen om op wintersport te gaan begin december?

Ik ben eigenlijk altijd in het voorjaar geweest. Dus ik vraag me af of ik met bepaalde zaken best rekening kan houden? Zelf denk ik aan 2 zaken:

Sneeuw:
Uiteraard ga ik dan niet op voorhand boeken wantja, er moet uiteraard wel sneeuw zijn (al zijn de gletsjergbieden altijd mogelijk natuurlijk).

Temperatuur:
Ik vermoed dat er vooral een verschil in temperatuur zal zijn in vergelijking met het voorjaar?

Nog andere zaken waar jullie aan denken dan?

*Ik ben er nu "al" mee bezig omdat onze reis van november (naar de VS) wat twijfelachtiger begint te worden... OK, het is wel nog een maand of 3 maar met het nieuws rond de vaccinaties die daar in het slop zitten, oplopende besmettingen en gesloten grenzen ben ik al aan het bekijken wat ik voor alternatieven kan uitdokteren. Daarbij hoor onder andere het plan om dan gewoon 1 a 2 weken naar de bergen te gaan vóór de kerstvakantie.

• Jebus4life
hoevenpe schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:28:
[...]

Het is vooral Covid wat me komende winter zorgen baart, zou me niet verbazen als op het laatste moment pistes toch dichtgaan en/of voor ons Nederlanders de regels aangescherpt worden zoals nu ook in Duitsland het geval is.

Voorlopig slaan wij met het gezin nog een jaartje over, hopelijk in oktober met vrienden nog last-minute naar de gletsjer.
Tenzij er een nieuwe variabele de kop opsteekt heb ik hier binnen Europa relatief weinig zorgen rond.
Zowel mijn vriendin als ik hebben 2 prikken gehad. Tegen december ga ik ervanuit dat "heel" Europa makkelijk
70+% volledig gevaccineerden heeft en dat het wintersportseizoen relatief normaal zal plaatsvinden (ik spreek niet over zaken zoals mondkapjes enzo, dat zou best nog kunnen)

• Rowdy.nl
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18-01 12:22

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Jebus4life schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:24:
Zijn er hier mensen met ervaringen om op wintersport te gaan begin december?

Ik ben eigenlijk altijd in het voorjaar geweest. Dus ik vraag me af of ik met bepaalde zaken best rekening kan houden? Zelf denk ik aan 2 zaken:

Sneeuw:
Uiteraard ga ik dan niet op voorhand boeken wantja, er moet uiteraard wel sneeuw zijn (al zijn de gletsjergbieden altijd mogelijk natuurlijk).

Temperatuur:
Ik vermoed dat er vooral een verschil in temperatuur zal zijn in vergelijking met het voorjaar?

Nog andere zaken waar jullie aan denken dan?

*Ik ben er nu "al" mee bezig omdat onze reis van november (naar de VS) wat twijfelachtiger begint te worden... OK, het is wel nog een maand of 3 maar met het nieuws rond de vaccinaties die daar in het slop zitten, oplopende besmettingen en gesloten grenzen ben ik al aan het bekijken wat ik voor alternatieven kan uitdokteren. Daarbij hoor onder andere het plan om dan gewoon 1 a 2 weken naar de bergen te gaan vóór de kerstvakantie.
Mijn eerste twee wintersporten gingen we in de week voor de kerstvakantie, maar da's al 15 jaar geleden. Eerste was Les2Alpes en daar zit het dorp al op 1300m, maar ik herinner me nog goed dat we veel stenen en bruine plekken hadden op de opiste waar ik les had en die lag op 2100m. Jaar er op, Alp d'Huez zaten we in een dorpje ernaast (Oz en Oisans), maar daar hadden we nauwelijks sneeuw en ging de dalafdaling (voornamelijk ijs) pas in de laatste dagen open. Maar ik heb ook al eens gehad dat ik halverwege januari naar Sankt Anton ging en dat twee dagen voor we vertrokken een groot deel van het gebied nog groen was.

Waar je ook naar moet kijken in december is licht. Als in; laat licht, vroeg donker wat in de meeste gebieden resulteerd dat liften later open zijn en eerder sluiten en je dus minder tijd op de piste kunt doorbrengen.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Jebus4life
We zijn half september, dus stilaan tijd om dit topic een kickje te geven :)

Mijn plannen beginnen stilaan wat meer vorm te krijgen. Ondanks de hoop om dit jaar in december naar de bergen te gaan zal dat er niet inzitten. Voorlopig voorzie ik 2 tripjes.

-De tweede week januari met een groep vrienden. Vermoedelijk Zell am See, héél misschien Igschl.
*We kijken ook nog naar Frankrijk (dichterbij, goedkoper en we zijn Belgen (dus tweetalig) dus Frankrijk is eigenlijk praktischer voor een shortski maar we hebben het niet zo op Frankrijk

-In (waarschijnlijk) februari zal het dan met mijn vriendin (en misschien nog wat gemeenschappelijke vrienden, we zijn nog aan het discussiëren :+ ) zijn, dat is dan wel een volledige week en zal gewoon Oostenrijk (of misschien Italië) worden.

• Jebus4life
Wel, mijn schoonvader wil "plots" de laatste week van het jaar (tussen kerst & nieuw) gaan (die is al járen niet meer geweest, plots wil hij terug skiën 8)7). Ik heb altijd zin in de bergen, maar dat zijn wel direct andere prijzen dan buiten de vakantieweken ... @SayWhatAgain! Ik zag dat jij begin januari 2020 in Grandvalira (Andorra) geweest was? Hoe is dat meegevallen?

- Qua hoogte zit het wel goed precies (dorpen op 1700-2000 meter met de toppen rond de 2500-2600 meter); het is enkel de vraag hoeveel sneeuw de Pyreneeën tegen dan al gehad hebben.
*Ja, I know, dat kan niemand voorspellen op voorhand.

- Wat voor sfeer is het daar? Kan ik het best vergelijken met Frankrijk of mag ik iets meer verwachten?

- Afstand is natuurlijk ver, maar ik woon vrij centraal in België, dus het is een eind, maar lijkt eigenlijk wel goed te doen om s'morgens goed vroeg te vertrekken en zonder grote problemen daar te raken tegen de avond Ben jij met de wagen geweest of richting Barcelona/Toulouse gevlogen?
*Ik zou een dikke 1100 kilometer moeten doen. De suggestie van google maps via de A1 richting Parijs -> A10 richting Orleans => A70/A20 tot Toulouse lijkt me zeer vlot te doen op tweede kerstdag. Daarna zou het wel moeilijker kunnen worden richting Grandvalira...

• Jebus4life
ZieMaar! schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:03:
Is een week later echt geen optie? Dan zijn de Fransen weer terug naar school volgens mij..
Helaas niet.
Zowel mijn vriendin als ikzelf hebben behoorlijk veel vakantiedagen op overschot dit jaar. Daarom nemen we, uitzonderlijk, de laatste week van het jaar. Deze dagen kunnen we dus niet transfereren naar 2022. We hadden ook geen plannen om iets te doen in die week.

Mijn vriendin vertelde dit aan haar vader: haar ouders hebben ook vakantie in die week: Dus, laten we gaan skiën! Ik kom zeer goed overeen met mijn schoonouders, en een week in de bergen is een stuk beter dan een week thuis. Maar het is gewoon nogal "onhandig" (first world problems zeker?)

• Jebus4life
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:21:
[...]

Hoi Jebus,

wij zijn destijds de tweede week van januari gegaan, dat kwam voor 2p, deze accommodatie (3-kamer app), inclusief vlucht+transfer op 1600 Euro neer. Het was toen super rustig, we konden bijna altijd direct de lift in. Verder goed vermaakt daar, meer dan genoeg sneeuw, vaak lekker weer. Ik ben niet meer zo'n feestbeest, dus over echte après-ski kan ik niet meepraten. Ik denk dat het qua sfeer een beetje tussen Frankrijk en Oostenrijk in zit.

Zelf ga ik maart volgend jaar weer naar Saalbach *O* Lekker in een van de rustigste weken volgens https://www.wintersport.n...tersportseizoen-2021-2022
Thanks!

Saalbach staat op de shortlist voor de shortski (groepje vrienden) in de tweede week van januari
*Eigenlijk Zell am See (een zalig app met mini-sauna pal in het centrum), maar gezien Saalbach samen met Zell am See in 1 skipass zit + ze tegenwoordig behoorlijk aangesloten zijn (of alternatief het maar 20 minuutjes met de auto is) beschouw ik ZaS quasi als deel van Saalbach tegenwoordig.

Nog op die shortlist trouwens:
-Serfaus-Fiss-Ladis (appartementje in Ladis)
-Portes du Soleil (chalet net buiten Morzine)
- Breuil-Cervinia (ski-in/out hotel)

Jammer genoeg kunnen we geen volledige week en staan we "maar" 4 volledige dagen op de latten, anders zou ik doorduwen voor Breuil-Cervinia; maar mijn reisgenoten vinden de extra +-100-150 kilometer er net teveel aan voor een korte trip (gezien we zelf moeten rijden) *We komen vanuit België, dat scheelt ook nog wat kilometers tegenover iemand die vanuit NL komt ;)

Onze lijst verkleinen was al behoorlijk moeilijk. De definitieve keuze voor deze 4 zal nog zwaar worden :+ (ik vermoed Zell am See of Morzine, maar mid januari zou ik persoonlijk dus liefst wat hoger gaan dan toppen van 1700-2000)

• Jebus4life
ZieMaar! schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:53:
Welk hotel in Cervinia heb je het oog? Ik vind de rit wel te doen, vanaf Montreux is qua kilometers weinig, maar al met al nog een beste rit. Feitelijk 2x naar boven en bij een beetje slecht weer is de weg naar Cervinia snel erg langzaam.

Wel erg leuk gebied. Ben er drie keer geweest, maar na de laatste keer met slecht weer (eigenlijk maar 1 dag echt wat open in het hele gebied) eerst maar weer eens wat andere plekken bezocht. Voor dit voorjaar staat het weer op de shortlist, met Arosa/Lenzerheide of een groot Frans station als alternatief. Voor december dus Schladming, Skiwelt, Arlberg of weer Dolomieten (allemaal afh van de omstandigheden).
White Angel Hotel.

Ik had ook al een paar keer gelezen dat het gebied bij slecht weer nogal eens op slot durft gaan. Misschien toch een extra reden om het in januari te vermijden :X

• Jebus4life
Op het eerste zicht (als gevaccineerde, zoals zowat iedereen hier vermoed ik) is dat positief.

Aan de andere kant, vanaf welke leeftijd was het vaccin? Indien je 2 kids hebt van onder de 12 ofzo, wat is de impact dan? Ik vermoed dat je daarmee niet de bierstube ingaat. Maar dat maakt het wel bijzonder vervelend lijkt me...

Gezien ik zelf geen kinderen heb ken ik de nuances niet (en kort door de bocht boeit het dan ook niet echt). Maar ik vermoed dat er véél mensen zijn die er rekening mee moeten houden

• Jebus4life
ZieMaar! schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:36:
Heeft iemand ervaring met wintersport in Zwitserland en dan voor de kerstvakantie? Veel gebieden in Frankrijk zijn zuinigjes met het openen van liften omdat het nog rustig is, in Oostenrijk maakt ze dat niet zoveel uit en gaat er open wat open kan, maar wat is grosso modo in Zwitserland de werkwijze?
Geen enkele (winter)ervaring bij onze Zwitsere vrienden vrees ik.
Gezien hoe kalm deze periode typisch is, is het geen optie om gewoon je vakantie in je agenda vast te leggen, en gewoon 2-5 dagen voor je vertrek iets te boeken? Kan je op dat moment per gebied wat vergelijken hoeveel kilometer aan pistes er open is?

Alternatief kan je op safe spelen en richting Zermatt of Saas-Fee trekken? De gletsjers zijn toch open, ik gok dan dat ze daar al iets makkelijker wat extra kilometers opengooien als het kan? (Pure speculatie hoor)

Kan wel zeggen: ben een jaar of 10 geleden met m'n vader in Saas-Fee geweest om wat te hiken. Was wel echt een prachtig dorp en omgeving (de prijzen waren iets minder prachtig :+ )
*Geen idee of dat voor Zermatt ook zo is, maar Saas-Fee moesten we toen een autotrein nemen: Erg leuk en niet echt een probleem. Maar afhankelijk van het uur dat je gaat kan je daar wel wat tijd verliezen in je reis.

***EDIT***
Terzijde:
Tomorrowland Winter is on sale gegaan blijkbaar dit weekend :9 Had in 2016 een full madness pass voor het reguliere Tomorrowland, ik moet wel zeggen: Het was razend indrukkend en gewoon geweldig leuk.

Prijzen voor zo'n weekje zijn wel heel erg pittig gezien de periode (half maart). Maar stiekem zou ik wel willen gaan :*) :9~ _/-\o_ 8)

[Voor 20% gewijzigd door Jebus4life op 22-09-2021 13:51]

• Jebus4life
Alright,

Na veel vijven en zessen (gebruiken jullie deze uitdrukking ook in NL?) ligt er eindelijk wat concreet op tafel.

26 december - 2 januari | Met de schoonouders
See (in Paznaun). Kleiner, hopelijk rustig, gebied (schoonvader heeft al een tijd niet op de latten gestaan en heeft geen nood aan drukte, noch aan héél veel kilometers piste). Ik ga wel wat proberen doorduwen om toch voor de Silvretta pas te gaan: Geeft de optie om ook naar Kappl, Ischgl en Galtur te gaan. Hopelijk wel voldoende sneeuw zo net na kerst O-)

*Toen ik dat aan het bekijken was: eigenlijk ligt See wel héérlijk; met de wagen sta je op 20 minuten in Ischgl zelf, op 25 in Ski Arlberg en in 35 minuten in Serfaus-Fiss-Ladis.

11-16 januari | Met een groepje vrienden
Serfaus-Fiss-Ladis. Geweldig leuk appartementje in Ladis weten scoren.
Gezien iemand van onze groep met een zwangere vrouw zit (uitgerekend voor een maand of 2,5 na onze trip) hebben we wel voor iets gekozen dat we tot een week of 2 voordien gratis kunnen annuleren, you never know dat die niet meekan en we moeten herbekijken).

Het is overigens zeker niet uitgesloten dat we dus nog switchen als we een leuke last minute vinden op dat moment.

? | Met zo'n 10-tal mensen van mijn familie
? | Daar hebben we nog geen datum. Het lijkt dat dat 1 of 2 weken vóór, of 1 of 2 ná de carnavalsvakantie zal worden. Hen kennende zal dat nog wel even duren :P :+ Het zijn wel Oostenrijk liefhebbers, dus waarschijnlijk ook hier Oostenrijk.

Stiekem wou ik ook nog naar Tomorrowland winter, maar mijn vriendin heeft haar veto gesteld. Ik snap het wel. 3 trips is voldoende (zowel in euro's als in tijdsduur). Maarja, we hebben anderhalf jaar nauwelijks geld kunnen uitgeven door al die lockdowns :+

• Jebus4life
Verschillende mensen in mijn omgeving hadden me meermaals aangeraden om boots te laten fitten gezien ik toch verschillende keren op wintersport ga komend seizoen. Gisteren toch eens bij een shop in de buurt geweest om de uitleg te horen, en dus overstag gegaan.

Tijdens de eerste selectie kwam toch naar boven dat ik (zoals blijkbaar veel mensen) te grote boots nam bij het huren (misschien zelfs 2 maten gezien ik brede voeten heb). Uiteindelijk uitgekomen bij de Head Edge Lyt 110, die bij mij het beste gevoel gaf. Na de keuze ook nog een halfuurtje bezig geweest met warmte om de boot nog wat te finetunen naar mijn voet.

Hoewel ik er op zich wel in geloof (die mensen zullen hun vak wel kennen) was ik toch wat sceptisch over hoeveel verschil dat laatste zou maken. Op het eind liet hij me dan nog eens instappen in een andere boot (mijn nummer 2 zeg maar, de laatste afvaller voor de definitieve keuze) en dan opnieuw in de nu gefitte/aangepaste boot, jezus, wat een verschil.

Qua gevoel alsof ik van een "veiligheidsschoen" overstapte in een pantoffel. Qua comfort kan ik dus enkel zeggen: Top ervaring. Benieuwd als ik er in december een weekje mee op wintersport geweest ben!

Ik vind de boot zelf ook nog wel best strak. Enkel de accentkleur is niet 100% mijn ding, maar ach, voel ik me terug wat jonger :+ :9

• Jebus4life
ehtweak schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:50:
Goed en minder goed nieuws uit de regio rond Zell am See, Kaprun, Saalbach-Hinterglemm:

https://salzburg.orf.at/stories/3125672/

Het is mogelijk om met één skipas in die hele regio te skiën.

Die Pinzgauer Skigebiete Saalbach-Hinterglemm, Leogang-Fieberbrunn und Schmittenhöhe-Kitzsteinhorn-Saalbach führen ihren Kartenverbund fort. Mit der „Alpin Card“ sind mehrere Skikarten in den drei Gebieten gültig

https://www.alpincard.at/

De piste verbinding tussen Zell am See (Schmittenhöhe) en Saalbach/Hinterglemm laat nog ff op zich wachten.

Die Pistenverbindung zwischen Saalbach und Schmitten wird allerdings auf nächstes Jahr aus Geldmangel verschoben. Nach den Corona Wintern der vergangenen zwei Jahre fehlen die Mittel.
Over welke pisteverbinding gaat het dan? Want momenteel is de verbinding tussen beide gebieden er toch al? Je moet wel nog een skibus nemen. Moet de nieuwe gondel dan de bus vervangen? het is me niet helemaan duidelijk

• Jebus4life
ZieMaar! schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:10:
Niet jinx-en, maar Zwitserland is nooit dicht geweest en de skigebieden in Oostenrijk waren ook gewoon open vorig jaar. Geen horeca, quarantaines voor buitenlanders en daarmee allerlei onmogelijkheden, maar dat lijkt me nu nog niet ‘im Frage’.

Ik denk dat als er al dingen dicht gaan, dat eerst apresski is en daarna pas andere dingen. Het is in ieder geval spannend genoeg zo tot 18 december (dan ga ik). Niets geboekt nog, ik kijk waar de sneeuw ligt maar maak me niet teveel zorgen nog :).
Ik krijg het eerlijk gezegd wat warm als ik aan mijn trip eind van het jaar denk (26dec-02jan)...

Geboekt in Oostenrijk (See (im Paznauntal)), maar de situatie in Oostenrijk lijkt binnen afzienbare tijd opnieuw stevig uit de hand te gaan lopen als ik de cijfers zie... Als ze nu ingrijpen (wat ze niet gaan doen) krijg je de situatie terug in de hand tegen kerst. Maar op dit moment lijkt het er gewoon op dat er binnen 3 a 5 weken opnieuw 600 man op de IC's ligt. En dan zullen ze uiteraard gedwongen worden hard in te grijpen... Enja, dan is het niet opgelost op 2 weken tijd... Zou me echt niet verbazen dat wéér hun skiseizoen volledig de nek gaan omwringen...

• Jebus4life
JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:49:
[...]

Ik heb eigen schoenen en stokken (Leki want handig los/vast). Ski's huur ik nog altijd omdat ik geen Hollanders op mijn latten wil hebben :+

Ander vraagje; ik moet van mijn vrouw een helm. Ergens heeft ze gelijk, want veiliger en ik begin op te vallen met alleen een muts op de piste na 20 jaar zonder :+ Mensen ervaring met vizier aan de helm? Is dat fijn? Sluit dat goed af zoals een bril?
Als brildrager ben ik zéér tevreden over mijn helm met vizier (Sinner Titan). Mocht ik geen brildrager zijn zou ik ook voor een gewone skibril gaan.

Hoewel dat naar het schijnt al veel beter is dan vroeger vind ik mijn bril maar gewrongen in zo'n skibril zitten.

• Jebus4life
De situatie in de Oostenrijkse ziekenhuizen is naar ik begrijp nog steeds erg slecht, als ik me niet vergis komt er vandaag ofzo een beslissing over een verlenging van de huidige lockdown? Of ben ik mis? If so zit een verlenging van de huidige maatregelen zal waarschijnlijk volgen?

De cijfers van nieuwe besmettingen daarintegen evolueren toch erg goed.

• Jebus4life
Wat ik me vandaag wel afvroeg:
Als je als Oostenrijk zijnde uit lockdown komt, ga je dan echt de deuren terug opengooien voor alle landen waar de circulatie momenteel extreem hoog is?

Makkelijksheidhalve ga ik er even vanuit dat Duitsland, Nederland, Zwitserland en België (Vlaanderen) de 4 primaire landen zijn die richting Oostenrijk trekken voor wintersport? Die 4 zitten nu rond hun piek qua besmettingen (OK, dus misschien wat lager binnen 3 weken maar toch).

Dan heb je, eindelijk, de cijfers onder controle in je eigen land en ga je en masse (potentieel) besmette reizigers binnenhalen. Ik kan moeilijk inschatten hoe belangrijk de wintersport echt is voor de Oostenrijkse economie, maar ik vraag me af of dat je als politicus in dank afgenomen zou worden... Want een maand na de kerst kan het dan opnieuw van dat zijn...

• Jebus4life
YouTube: Alles wat je moet weten voor je vertrek - Wintersport corona update ...

Dit is van hun YouTube kanaal, vond ik erg duidelijk.

Zelf begin ik wel te vrezen voor Omikron... Het ziektebeeld lijkt een stuk minder (maar dat is allemaal nog niet "zeker"), maar de besmettingen lopen echt wel snel op in sommige landen... Gezien er nog veel onduidelijkheid over de impact van Omikron op de zorg vrees ik toch stevige maatregelen binnenkort, zie de curves in bv Denemarken, die gingen al omhoog en daar hebben ze met de opmars van Omikron nóg een versnelling in hun cijfers...

Hopen dat het allemaal wel meevalt, maar ik heb er niet zo'n best gevoel bij...

• Jebus4life
JB schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:59:
@Jebus4life wanneer ga jij? Zie overigens dat er een EU top gaande is ivm Omikron? Van Dissel begint nu ook te paniekeren in de media :/
26 december tot en met 2 januari naar "See"
Gezien de huidige besmettingen in Oostenrijk ziet dat er op zich wel best goed uit, maar de cijfers in Groot Britannië & Noorwegen gaan echt in sneltempo de volledig verkeerde kant uit.

Zelf hebben we weinig angst voor een besmetting op wintersport, dus indien we kunnen gaan, gaan we nadien met zekerheid een dag of 10 in zelfquarantaine, just in case (als ik ziek zou worden is dat mijn eigen verantwoordelijkheid, ik wil het niet (onbewust) verspreiden).

Grootste risico's op besmetting:
-Skiliften
=>Gondels vermijden waar mogelijk, sowieso is het FFP2 in de liften daar
-Hutten
=> We voorzien om s'morgens gewoon wat lunchpaketten te maken en (helaas) niet uitgebreid te lunchen
-Aprés Ski
=> Zijn we soweiso niet voor. Enkel een leuk nieuwsjaarfeestje misschien, maar dat slaan we dan ook maar over.
-Avondeten
=> Gezien we half pension hebben op een hotel is zelf koken geen optie.hebben half pension, Dus dat risico kunnen we niet echt minimaliseren.

Dus indien alles doorgaat hebben we daar alvast over nagedacht. Indien het niet kan doorgaan zou het wel écht klote zijn... Vooral omdat ik eindelijk geen openstaande vouchers meer had, maar dan toch weer aan een nieuwe voucher zou vasthangen |:( :+ ,

• Jebus4life
Over de tolwegen kan ik weinig zeggen (ik betaal gewoon). Ik boek meestal mijn accomodaties ruim op voorhand altijd via booking.com, daar heb je altijd de filter "Gratis annuleren" waardoor je enkel hotels te zien krijgt die gratis annuleren toestaan tot (meestal) 1 a 3 dagen voor je incheckdatum.

• Jebus4life
Ik vertrek zondag de 26e (al twijfel ik er meer en meer of het hierbij zal blijven...).

Echt absurde regels...Maarja, geen andere keuze dus maar direct afspraken ingeboekt voor een PCR test op vrijdagochtend... Probleem is niet per se die test (OK, dat suckt, en kost weer eens wat geld), maar dat ik me plots de vraag moet stellen: Moet we hier nu weer wéér alle sociale interacties beginnen vermijden met het oog op die test, wantja, als je positief test: Geen reis & geen geld terug...

***EDIT***
Nuja, áls ik daar geraak heb ik het gevoel dat het wel eens héél rustig kan zijn op de piste, toch voor een schoolvakantie 8)7

[Voor 25% gewijzigd door Jebus4life op 18-12-2021 00:29]

• Jebus4life
Ruut88 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:31:
Hier ontstaat inmiddels ook behoorlijke twijfel over wat te doen, zouden 2e kerstdag vertrekken naar Engelberg (Zwitserland). Tot middernacht kunnen we gratis annuleren daarna zijn we 1600 euro lichter als we niet gaan, achteraf wellicht toch geen vol pension moeten boeken, dan was je alleen de overnachtingen kwijt geweest. Toch wat bang dat de Zwitsers straks weer quarantaine invoeren/grenzen sluiten.
Ik kan niet voor je beslissen, maar als ik kon annuleren met geld terug zou ik dat onmiddellijk doen. Ik heb die optie helaas niet en acht de kans 95+% dat ik over 8 dagen simpelweg niet kan vertrekken.

Een week geleden zag het er allemaal positief uit, inmiddels is het hoogst onzeker en lijkt het erop dat veel landen de komende week stevig gaan verstrengen. Ik zie nu geen enkele variabel die er komende week wél beter zal uitzien dan vandaag dus ik acht nóg strengere maatregelen zeer waarschijnlijk...

(en helaas een flinke duit méér dan 1600 euro kwijt :N)

• Jebus4life
Ruut88 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:55:
[...]

Zojuist ons hotel gebeld en de situatie voorgelegd. Antwoord verraste me zeer: Als de Zwitserse overheid zou beslissen dat u niet de grens over kan zullen wij geen kosten in rekening brengen, ook als u niet meer zou kunnen annuleren volgens de voorwaarden. In het geval van algehele lockdown binnen Zwitserland met grenzen open idem omdat het hotel alleen bereikbaar is met lift.

Nu maar hopen Zwitserland open blijft 🤞🏻
Eigenlijk wel een slimme policy van dat hotel.
Zo 1 annulering is geen ramp, maar zolang er onzekerheid is willen veel mensen toch annuleren (want wie wil z'n geld kwijt zijn).

Op zich hebben ze er weinig mee te verliezen

• Jebus4life
Even wat info centraliseren:
Ik zou het in de TS zetten, maar het verandert zó ongelofelijk snel...

Vanaf Austria.info
Alles over jouw heenreis naar Oostenrijk
De lockdown in Oostenrijk is opgeheven, maar er gelden wel een aantal strenge regels om Oostenrijk binnen te komen en om bij allerllei faciliteiten binnen te komen.

(Laatste update: 20.12.2021)

2-G+ regel bij binnenkomst in Oostenrijk

Vanaf maandag 20 december is een 2-G bewijs vereist voor toegang. Bovendien moet een actuele PCR-test (niet ouder dan 72 uur) of een herhalingsvaccinatie beschikbaar zijn. De PCR-test is niet vereist voor personen die een booster hebben gekregen (2e prik voor Janssen). Mensen die een herstelbewijs hebben en twee keer gevaccineerd zijn, hebben ook geen PCR-test nodig. Deze nieuwe verordening is van toepassing op de binnenkomst uit alle landen, met uitzondering van gebieden met een virusvariant. Toegang zonder vaccinatie of herstel is de facto niet mogelijk voor vakantiedoeleinden. 2-G bewijs is ook vereist voor binnenkomst voor beroepsdoeleinden.

Dit geldt voor kinderen

Uitzonderingen gelden voor kinderen jonger dan 12 jaar, zij zijn niet onderhevig aan de 2 G+ regel. Uitzonderingen gelden ook voor kinderen in de schoolgaande leeftijd, zij kunnen het land binnenkomen met een negatieve PCR-test. Een certificaat van het zogenaamde "Ninja Passport" of "Holiday Ninja Passport" is ook geldig. Kinderen en jongeren in de schoolgaande leeftijd die na 31 augustus 2006 zijn geboren, kunnen van deze regeling gebruik maken. Voor kinderen en adolescenten die niet onder deze regeling vallen, is een vaccinatie of herstelbewijs vereist, alsmede een negatieve PCR-test of een herhalingsvaccinatie.

Verdere uitzonderingen

Er gelden uitzonderingen op de 2-G-regel voor zwangere vrouwen en voor mensen die om medische redenen niet kunnen worden gevaccineerd. Zij hebben een medisch attest nodig en een negatieve PCR-test. Uitzonderingen worden gemaakt voor pendelaars, die het land nog mogen binnenkomen met een 3-G-certificaat (PCR-test niet ouder dan 72 uur of antigeentest niet ouder dan 24 uur volstaan). De PCR-test is niet vereist voor personen die een booster hebben gekregen (2e prik voor Janssen). Mensen die een herstelbewijs hebben en twee keer gevaccineerd zijn, hebben ook geen PCR-test nodig.

Geen PCR test of booster

Het is mogelijk het land binnen te komen met een 2-G-test maar zonder PCR-test of boosterbewijs. Wel is dan registratie via de pre-travel clearance vereist, en moet je na aankomst onmiddellijk in quarantaine. Dit wordt alleen beëindigd door een negatief PCR-testresultaat. Houd er rekening mee dat het 24 uur of langer kan duren voordat het testresultaat beschikbaar is. Daarom wordt sterk aangeraden Oostenrijk binnen te komen met een negatieve PCR-test.

Binnenkomst zonder vaccinatie of herstel

Toegang zonder vaccinatie of herstelbewijs is niet mogelijk. Een 2-G certificaat is ook vereist voor zakenreizigers. Uitzonderingen bestaan onder meer voor Oostenrijkse burgers, EU-burgers en personen die een verblijfplaats in Oostenrijk hebben. Zij kunnen het land binnenkomen zonder 2-G-certificaat, maar moeten wel verplicht in quarantaine, die op zijn vroegst op de vijfde dag kan worden beëindigd door een negatieve PCR-test. Bovendien moet je je registreren.

Deze certificaten zijn geldig

Om je 2-G-status te bewijzen, kun je het beste het digitale Covid-certificaat (groene paspoort) van de EU gebruiken. Het vaccinatiebewijs of herstelbewijs kan echter ook worden getoond op papier of met de Corona QR code (vaccinatiebewijs, vaccinatiepaspoort, enz.). Internationale gasten wier bewijs niet in het Duits of Engels beschikbaar is, gelieve de officiële formulieren voor de medische verklaring te gebruiken.

Het volgende wordt beschouwd als een volledige vaccinatie

Dubbele vaccinatie: geldig gedurende 270 dagen vanaf de datum van de tweede vaccinatie of vanaf de datum van een nieuwe vaccinatie. Tussen de tweede en derde vaccinatie moeten ten minste 120 dagen liggen en tussen de eerste en de tweede vaccinatie ten minste 14 dagen.

Voor Johnson & Johnson is de geldigheid 270 dagen vanaf de 22e dag na vaccinatie. Attentie. Vanaf 3.1.2022 volstaat een enkele vaccinatie met Johnson & Johnson niet meer, er is een booster nodig.

Indien herstelde personen worden gevaccineerd, is de eerste dosis reeds 270 dagen geldig vanaf de datum van vaccinatie.

Alleen de volgende vaccins komen in aanmerking: BioNtech/Pfizer, AstraZeneca/Covishield, Johnson & Johnson, Moderna, alsook Sinopharm en Sinovac. Zogenaamde kruisvaccinaties zijn ook toegestaan. Voorzichtig. De vermelde vaccins zijn geldig bij binnenkomst. Voor de 2-G-regel gelden andere regels tijdens het verblijf in Oostenrijk.

Herstelbewijs

Een herstelbewijs geeft recht op toegang gedurende 180 dagen vanaf de genezing. Een herstelbewijs, een medische bevestiging dat de infectie is overwonnen (moet worden bevestigd door een PCR-test) of een kennisgeving van isolatie gelden als bewijs.

Testbewijs (in aanvulling op 2-G)

Je hebt een PCR test nodig die niet ouder is dan 72 uur. De test moet worden bevestigd door een erkende instantie (zoals een apotheek, een teststraat). Als je al een herhalingsvaccinatie hebt gehad, hoef je niet nog eens een PCR-test te ondergaan.

Registratieplicht

Registratie voor binnenkomst is niet vereist voor gevaccineerde en herstelde personen en hun begeleidende kinderen (uitzondering: binnenkomst uit gebieden met een virusvariant). Registratie is vereist indien u binnenkomt met 2-G status maar zonder PCR-test of booster, alsook indien u binnenkomt zonder 2-G status.
Controles zullen plaatsvinden aan de grensovergangen.
Uit een Oostenrijkse krant (en door google translate gehaald, zo goed is mijn Duits niet)
Corona: 2G plus ook na een kort ritje over de grens

Sinds middernacht heeft de federale inreisverordening strengere regels opgesteld voor de toegang tot Oostenrijk. Naast geldig 2G-bewijs (gevaccineerd of hersteld) omvat dit een negatieve PCR-test die bij vertrek beschikbaar moet zijn (2G plus). Een boostervaccinatie bevrijdt u van de PCR-test. Let op: De regeling geldt ook voor iedereen die slechts een kort ritje over de grens maakt!

Sinds 20 december middernacht hebben alle personen die Oostenrijk binnenkomen over het algemeen een bewijs van 2G-plus nodig. Iedereen die geen negatief testresultaat heeft, moet zich registreren (pre-travel clearance) en meteen in quarantaine gaan. Iedereen die al een “boost” heeft (3e vaccinatie) heeft geen PCR-test nodig.

“Oostenrijkers, EU-, EER-burgers en mensen die in de EU wonen en geen vaccinatie- of herstelcertificaat hebben, moeten zich registreren en onmiddellijk in quarantaine van tien dagen gaan. Met een negatieve PCR-test kun je jezelf op zijn vroegst op de vijfde dag testen', aldus de Tiroler politie.

In het woon-werkverkeer kan in plaats van een negatieve PCR-test ook een negatieve antigeentest die niet ouder is dan 24 uur ter inschrijving worden aangeboden. Doorgaand verkeer is vrijgesteld van deze regeling. De politie benadrukte: "De strengere toegangsregels gelden ook voor Oostenrijkers die bijvoorbeeld Duitsland alleen verlaten voor een korte shoppingtrip!"

De strengere toegangsregels worden gecontroleerd door de politie in samenwerking met de strijdkrachten en de gezondheidsautoriteiten, "waarbij de controledichtheid vanaf maandag geleidelijk wordt verhoogd", aldus de uitvoerende macht.

Sinds het weekend worden op Innsbruck Airport naadloze controles uitgevoerd. De gegevens van mensen die vanuit Groot-Brittannië binnenkomen, worden geregistreerd, inclusief hun verblijfplaats en verblijfsduur.

[Voor 53% gewijzigd door Jebus4life op 20-12-2021 11:27]

• Jebus4life
Ik lees op wintersport.nl forum dat er morgen besprekingen zijn in Oostenrijk ivm nieuwe maatregelen.
Kan nauwelijks anders of er komen nieuwe verstrengingen...

• Jebus4life
Als Belg zou ik dan vreemd genoeg (vooralsnog) de dans ontspringen voor mijn vertrek op 26 december. (maar wie weet wat ze 2 dagen later dan weer beslissen)

Wel vreemd dat NL op die lijst staat. De situatie in UK/Denemarken/Noorwegen is inderdaad bijzonder slecht. Maar NL zit gewoon op dezelfde curve als bv Duitsland & België, die mogen voorlopig wel nog inreizen dan... Puur door de lockdown dan?

***EDIT***
Wintersport.nl gaat volledig ten onder momenteel :+

[Voor 7% gewijzigd door Jebus4life op 21-12-2021 12:48]

• Jebus4life
Cai schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:56:
Tjezus, wij staan op het punt om op 05:00uur te vertrekken met de kids.... Wat is nu wijsheid. De quarantaineplicht geldt nog niet dan? Ik heb net 2 PCR testen a EUR 100,- gedaan.

Pffff...
Volgens mij zullen de nieuwe regels ingaan van woensdag op donderdagnacht. Gezien dit speculatie (uit blijkbaar goede bron) zou zijn die ze morgen gaan aankondigen, dus ik zou denken dat je gewoon binnenraakt onder de huidige regels als je morgen (22/12) voor 23h59 over de grens bent.
slow whoop schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:58:
Ik denk dat je geluk hebt als de regeling pas vanaf 24 december van kracht is, wat nu in het bericht gesteld wordt.

Ik zou na de kerst gaan... ;w

Zie ook dit bericht op wintersport.nl...
Raak jij daar nog? Die servers staan zowat in brand gok ik :9

[Voor 35% gewijzigd door Jebus4life op 21-12-2021 14:05]

• Jebus4life
Ik heb hem op de achtergrond openstaan, maar weinig beweging. Ze raken er precies niet echt uit...

• Jebus4life
Waarom zit daar een generaal bij?
In Afrika is dat typisch teken van een staatsgreep :+ O-)

[Voor 14% gewijzigd door Jebus4life op 22-12-2021 14:32]

• Jebus4life
jaspermeul schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:40:
Met booster en PCR geen quarantaine?
***EDIT***
Ik was fout, post verwijdert om verkeerde info te vermijden

[Voor 31% gewijzigd door Jebus4life op 22-12-2021 14:47]

• Jebus4life
Blihi schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:44:
Zo begreep ik het ook, dus met 3 inentingen en een negatieve test mag je wel naar binnen zonder quarantaine.
Je hebt gelijk, excuseer.
De facto is dat nog steeds een inreisverbod voor zowat 95% dus (gezinnen vallen al uit de boot, enkel singles of koppels die beiden een booster hebben lukken dus voor de Kerst).

Wie kan zou ik dus zeggen: gewoon de auto in vanavond of morgenvroeg. Indien mijn PCR negatief is (en de regels niet wéér veranderen) kom ik jullie zondag vervoegen.
*Geen booster hier, Belg...

[Voor 19% gewijzigd door Jebus4life op 22-12-2021 14:49]

• Jebus4life
Sjoerdfoto schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:50:
Hoe zit het met het doorreizen van Oostenrijk met NL kenteken ?
Officieel weet ik het niet, maar ik denk dat als je bewijs hebt van je overnachting in bv Italië, dat je wel degelijk door Oostenrijk mag rijden. Maar zolang daar geen officieel statement van is hangt het van de waan van de dag af.

• Jebus4life
Cai schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:59:
Ik ben net een half uur geleden de Duits-Oostenrijkse grens gepasseerd bij Kufstein. De post was onbemand.

Balen, ik had graag m’n negatieve PCR á Eur 80,- laten zien
Damn, is dat €80 in NL? In BE is het €50 (wat ook al niet weinig is).
Ik had overigens al zo'n vermoeden dat ze pas vanaf het weekend gingen controleren; maarja, je kan dat niet riskeren natuurlijk...

• Jebus4life
BazzH schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:31:
Ik hoorde eerder al geruchten dat er mensen voor boosters naar België uitweken, maar heb daar eigenlijk nog niet direct iets van in de media kunnen vinden.

Eigenlijk toch van den zotten, dat mensen nu gewoon in andere landen boosters moeten gaan scoren om binnen de EU te kunnen reizen.
Lijkt me niet, ik kan als Belg geen booster krijgen zover ik weet gezien ze met de leeftijd mensen uitnodigen (je kan zelf geen afspraak maken)

• Jebus4life
Wel, daar gaat mijn reis... "Zwak positief" getest dus mijn QR code in de app is per direct 12 dagen op rood gezet...

Vrolijk Kerstfeest -O-

• M3rcury
  • Niet online
Cranzai schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:13:
In februari voor het eerst met een groep op reis, georganiseerd vanuit een vereniging. Daaronder ook een hoop first-timers, nou gaat het over thermokleding. Dat zette mij aan het denken.

In mijn eerste jaar wintersport wel lange thermo onderbroeken mee gehad maar vervolgens nooit aangehad. Om de benen eigenlijk alleen de skibroek zelf, wat eigenlijk altijd wel warm genoeg was. Bovenlichaam wel gradaties in laagjes.

Zo vroeg ik mij af, dragen jullie vaak een thermo-onderbroek?
Ik draag hem bijna altijd. Maar mij skibroek heeft eigenlijk alleen de technische laag om het waterdicht te houden.

Ander vraagje: weet iemand hoe het nu zit in portes du soleil. In principe heb je voor Zwitserland een negatieve pcr test nodig van max xx uur oud. Moet je dat elke keer als je over de Zwitserse grens gaat laten zien? Of geldt dat niet in het skigebied?

[Voor 15% gewijzigd door M3rcury op 27-12-2021 22:47]

No signature required.

• M3rcury
  • Niet online
@Cranzai

Ik heb dit gevonden op wintersport.nl : https://www.wintersport.nl/forum/topic/526085

Er staat dat er niet veel aan maatregelen is, maar echt uitsluitsel met wat er "officieel" nodig is staat er niet.

Edit: Hier wordt dezelfde vraag gesteld, maar nog geen antwoord. https://www.wintersport.n...forum/topic/338548?page=2

[Voor 25% gewijzigd door M3rcury op 28-12-2021 09:38]

No signature required.

• Jebus4life
Gezien het tripje van mijn vriendin en mij tussen Kerst en Nieuw de mist inging door een coronabesmetting (gelukkig heb ik een goede annulatieverzekering op m'n creditcard, claim is nog in verwerking maar het lijkt erop dat ik 95% terugbetaald krijg, fingers crossed) én we onze trip met vrienden (11/01) voorlopig ook hebben moeten afzeggen/uitstellen is het voorlopig nog niet mijn winter... En zeggen dat ik gehoopt had minimaal 3 keer in de bergen te geraken voor april 8)7

Januari zal waarschijnlijk niets worden, voor februari aan het kijken om naar Italië of Zwitserland te gaan de week voor de carnavalsvakantie... Al iets vastgelegd met gratis annulatie tot en met 19 januari, dus over 2 weken hopen dat er wat meer duidelijkheid is rond Omikron ^^ Anders annuleer ik dat en zal het echt een last minute beslissing worden... Onze boosters staan alvast gepland over 2 weken dus dat zal het probleem niet meer zijn...
*Het mag ook gewoon Oostenrijk zijn hoor, maar met alle geruchten momenteel... Oostenrijk toont zich niet direct de meest betrouwbare partner als het gaat om plannen maken...

• Jebus4life
Ik heb het losgelaten. Met corona(zeker Omikron) is het echt onmogelijk plannen: ik heb nog 3 potentiële weken voorzien en het zal super last minute beslist worden:

29/01-05/02 - Met vriendengroep
19/02-26/02 - Met de vriendin
12/03-19/03 - Back-up datum voor als beiden niet zouden doorgaan... Want ik wil toch echt op de latten staan...

Ik plan mijn agenda rond die weken om die waar mogelijk vrij te houden, en kan hopelijk een dag of 3 of voorhand definitief de knoop doorhakken en hopelijk nog iets leuks te boeken. Met mijn vrienden komt dat wel goed, de primaire eis zal zijn "hopelijk regent het niet binnen en is er verwarming", dan gaat het toch puur om de sfeer en het skiën. Als ik wil boeken voor mij en mijn vriendin zijn de eisen bizar genoeg wat hoger :+

[Voor 4% gewijzigd door Jebus4life op 05-01-2022 11:06]

• Jebus4life
Naar aanleiding van dit artikel heeft mijn vriendin ook gewoon een paar knoopjes aan onze helm gemaakt.
https://skiinformatie.nl/...le-en-goedkope-oplossing/

Nog niet praktisch kunnen gebruiken, maar het voelde erg comfortabel bij het even uittesten thuis.

• Jebus4life
waah schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:10:
Stond een last minute op wintersport.nl naar Superdevuloy voor 133 Inc skipas. ;-)

Maar gewoon de sites afstruinen. Voor Frankrijk is een pakket vaak het goedkoopst, vanwege de skipas die erbij zit... Waarbij soms verblijf+busreis+skipas goedkoper is dan een losse skipas ;)
Nu noem je wel de ultieme budgetbestemming :9

Buiten het seizoen vind je nog wel echt interessante zaken via de touroperators zoals Tui & Sunweb. Booking.com wil ook nog wel eens lukken (maar die raken echt niet doorgebroken qua wintersport, veel hotels staan wel op Booking, maar zijn de facto 2 a 3 maanden in de winter).

Enja, site van de skigebied hoor ik vaak dat je moet kijken, maar zelf nog nooit gedaan.

***EDIT***
Geen idee wat voor budget je kijkt, maar een weekreis voor aanstaande zaterdag naar Hinterglemm is bv 799€ per persoon bij Sunweb: (half pension, inclusief skipas) *Waarschijnlijk zijn er interessantere, beter deals te vinden, heb gewoon 2 minuten de tijd genomen en het eerste hotel aangeklikt :9

[Voor 27% gewijzigd door Jebus4life op 10-01-2022 17:42]

• Jebus4life
DJGizbo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:43:
[...]

Zoals eerder al over Saalbach Hinterglemm werd gezegd, geldt dat helemaal voor St. Anton: Altijd prijzig!
Wat is eigenlijk de reden dat Saalbach/Hinterglemm en zo'n St. Anton zo duur geworden zijn? Is dat puur door de best wel grote hoeveelheid pistes rechtstreeks vanuit deze dorpen (aangevuld met de uitgestrektheid van de gebieden?) Want Saalbach ligt dan nog niet eens zo hoog (max 2000), dat heeft St Anton dan tenminste nog, die komen ruim boven de 2000 meter.
Aurelium schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:30:
Hebben jullie enig idee hoe last minute boekingen gaan dit jaar? We zijn met drie en maakt niet zoveel uit waarheen, willen begin maart dus wel hoog seizoen.

Dacht kan natuurlijk nu al boeken, maar gezien de kans dat je besmet raakt met corona en niet kan gaan leek me last minute ook nog wel een optie. Maar heb geen beeld of dit seizoen juist drukker of minder druk is.
Begin maart zit je toch echt al na het hoogseizoen hoor, eigenlijk zijn er normaal maar 6 echt piekweken:
- De 2 laatste weken van december
- De eerste week van januari
- De 2 weken voor de carnavalsvakantie
- De carnavalsvakantie

Nadien valt het echt terug, de eerste 2 weken van maart zit je maximum de niveaus van eind januari/begin februari zit, dat noem ik niet echt meer het hoogseizoen. Nadien is het helemaal doods naar ik begrijp (wel geen idee of na de eerste weken van maart typisch alle liften nog draaien en alle pistes geprepareerd worden, of dat dat ook al afgebouwd begint te worden na de carnavalsvakantie).

Ik ben zeker niet de meest ervaren skiër/boeker hier, maar lijkt me sterk dat je geen leuke last minute kan scoren dan.

• Jebus4life
Ik hoop nog steeds over 2 weken te kunnen gaan en was nog eens de coronamaatregelen aan het bekijken (gezien Italië/Frankrijk/Zwitserland op hun piek lijken te zitten qua Omikron).
(Oostenrijk zit nog volop in de "uptrend" door hun eerdere lockdown dus daar hou ik momenteel geen rekening mee).

Italië: 2G & verplichte test (48 uur PCR of 24 uur antigeen)

Frankrijk: sinds afgelopen weekend 2G (met maximum geldigheid van vaccin tot 6 maanden, dus voor veel mensen is de booster de facto nodig

Zwitserland: Test (72 uur PCR of 24 uur antigeen) + PCR ter plekke tussen dag 4 & 7.

Gezien ik eind december positief getest had lijkt dus enkel Frankrijk een optie (naar ik lees kan je tot 8 weken lang positief blijven testen). Maatregelen blijven echt zo arbitrair he...

• Jebus4life
Ik lees nogal wat tegenstrijdige berichten over Italië; is het daar niet dat je (voorlopig tot en met 31 januari) een negatieve PCR (of Antigeen) nodig hebt om het land in te komen? Zelfs als je geboostered bent? Mijn krant had nu een heel artikel over de regels per land, die kwamen exact overeen met wat ik wist, behalve dat ze niets schreven over testverplichting voor Italië.

Zwitserland maken ze wél gewag van dat testen nodig is.
Italië

Voor u vertrekt naar Italië moet u een inreisformulier invullen. Ook de voorwaarden van de Europese coronapas moeten vervuld zijn. Dat houdt in dat u binnenmag als u gevaccineerd of recent hersteld bent of als u een negatieve test kunt voorleggen. Niet-gevaccineeerden of mensen die alleen een herstelcertificaat kunnen voorleggen, moeten boven op die verplichtingen wel altijd vijf dagen in quarantaine na binnenkomst. Ze kunnen ook niet uit die quarantaine zonder een negatieve coronatest. In Italië gelden de inreisregels voor iedereen vanaf 6 jaar.

Volgens de website van de FOD Buitenlandse Zaken is vanaf 10 januari 2022 op Italiaans grondgebied een vaccinatiebewijs van maximaal 9 maanden oud (6 maanden vanaf 1 februari 2022) of een herstelbewijs jonger dan 6 maanden verplicht in onder meer de horeca, skiliften en het openbaar vervoer. Op vele plaatsen in het land geldt ook een mondmaskerplicht, waar ook een chirurgisch mondmasker zoals bij ons voor volstaat.

• Jebus4life
Wat is dat toch de laatste dagen, weer een dode en een zwaargewonde...
Belg zwaargewond na botsing op skipiste in Oostenrijk

Een 37-jarige Belg is zwaargewond geraakt door een val nadat hij op een skipiste in het Oostenrijkse Sölden in contact kwam met een andere skiër. Die merkte het ongeval op, maar zette zijn afdaling verder en is spoorloos. De Belg werd met een reddingshelikopter naar een ziekenhuis gebracht. De politie is op zoek naar getuigen.

D man was volgens lokale media dinsdag omstreeks 10.40 uur aan het skiën op een blauwe piste op de Tiefenbach-gletsjer in Sölden. In het midden van de piste was er een contact met een andere, onbekende skiër. Die vervolgde zijn afdaling zonder te stoppen. Het ging om een man met een donkere ski-jas.

De Belg viel en raakte zwaargewond. Hij werd met een helikopter afgevoerd naar een ziekenhuis in Zams. De politie van Sölden is op zoek naar getuigen van het ongeval. Die kunnen zich melden op het nummer +43(0)59133/7108.

Vrouw (51) overleden
Ook in het skigebied Hochfügen in het Zillertal (Oostenrijk) gebeurde dinsdag een zwaar ongeval. Een Poolse vrouw (51) werd omstreeks 15.30u opgemerkt aan de rand van een zwarte piste en lag bewusteloos neer. Ze werd met een helikopter naar de kliniek van Innsbruck gevlogen, maar daar overleed ze enkele uren later aan haar verwondingen. Ook van dit ongeval zoekt de politie getuigen. Die kunnen zich melden bij de politie van Ried im Zillertal op het nummer +43(0)59133/7253.

• Jebus4life
ApC_IcE schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:27:
[...]

Hebben we net alles naar Frankrijk over gezet krijgen we dit weer :')
We hebben premium omruil dinges dus kan nog terug naar Oostenrijk. Maar of we dat willen }:|
Wel zo dat Oostenrijk volop in de opwaartse beweging van Omikron zitten. Ben echt niet zo zeker (gezien het verleden) dat de Oostenrijkers niet opnieuw gaan verstrengen. Kans lijkt me eerder klein gezien hoe goed de zorg standhoudt in andere landen, maar you never know

Nuja, in tegenstelling tot mijn eerdere berekeningen hebben de Fransen nog niet afgelopen weekend gepiekt en blijft de curve omhoog gaan. Dus of het daar zoveel beter is :+

• Jebus4life
Frankrijk laat in de loop van februari geleidelijk zijn coronamaatregelen los. Dat kondigde premier Jean Castex aan op een persconferentie.
Alright, ik ga nog echt geloven dat ik op de latten ga staan over 10 dagen, het voelt zo unreal :+ _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 21-01-2022 00:12]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee