Het Grote Wintersport Topic! | |
---|---|
Het Grote Wintersport topic! | |
Welkom in Het Grote Wintersport ervaringen- en discussie-topic! Heb je al jarenlange wintersportervaring, gezellige bestemmingen, goede tips of mooie aanbiedingen en wil je dat graag delen? Of ben je een beginneling en weet je niet wat je kunt verwachten en waar je moet beginnen met zoeken? In dit topic proberen we elkaar te helpen. Heel veel plezier in dit Grote Wintersport topic! Dit is de TS voor het wintersport seizoen 2022/2023 | |
Schoolvakanties - Wintersporters - Drukte | Europa 2019-2020 | |
Hieronder vind je een overzicht van het aantal wintersporters per land; in combinatie met de laatste van schoolvakanties voor deze landen kunnen we een goede inschatting maken van de drukte in het aankomende seizoen. Aantal wintersporters per land *Deze cijfers komen van onze vrienden van wintersport.nl; alle credits zijn ook voor hen. Gedetailleerde informatie vind je hier **We weten uiteraard niet welk effect de lopende Covid-19 pandemie op bovenstaande zal hebben; maar laten we optimistisch zijn en hopen dat we lekker kunnen gaan wintersporten! | |
Sneeuwval in de Alpen | |
Historie afgelopen 7 dagen Verwachting 0-3 dagen Verwachting 3-6 dagen Of kijk op: | |
Indoorbanen in of in de omgeving van Nederland | |
Nederlandse aanbieders van groepsreizen | |
Nederlandse budgetreizenaanbieders | |
| |
Tips | |
| |
Tot slot | |
Ik heb deze TS gewoon overgenomen van Rowdy.nl met hier een daar een paar tweaks (niet langer werkende links, updates van andere links, ...), ik neem hem even als mede-auteur en voeg ook eerdere mede-auteurs M3rcury en Matis toe (ere wie ere toekomt) Als je goede input kunt geven, stuur even de (mede)auteurs een DM, dan zetten we je er als medeauteur bij |
Gezien het seizoen 2019/2020 nogal abrupt is afgebroken, laten we direct vooruitkijken naar het seizoen 2020/2021! Zelf nog geen concrete plannen (een deel van mijn familie gaat met de week van de carnavalsvakantie, maar dat zien mijn vriendin en ik niet zitten, liever wat buiten de drukte).
Ik richt me een weekje ergens de eerste 2 weken van december (gezien ik met een overschot aan vakantiedagen zal zitten dit jaar), en dan nog een tripje in januari/februari. Met het werk willen ze misschien op shortski in maart, dus misschien doe ik dan dat (of pakken we dat er gewoon als extra bij

Zijn er hier al mensen plannen aan het maken? Of (misschien nog belangrijker), hoe zal de coronacrisis het aakomende wintersportseizoen beïnvloeden? In Igschl zijn ze bijvoorbeeld een erg scherpe bocht (PR wise toch) aan het maken, weg van hun reputatie van apres-ski bestemming bij uitstek.
[Voor 6% gewijzigd door Jebus4life op 10-09-2022 14:50]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur