dreamscape schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:45:
Wij hebben de eerste week van december vrij genomen met de hoop dat we misschien nog naar de sneeuw kunnen, maar dat wordt echt een last-minute beslissing.
Eerlijk gezegd heb ik er weinig hoop op dat het doorgaat. Eerst was ik vooral bang dat het 'gele' Oostenrijk ons als gevaarlijke Nederlanders niet zou toelaten. Dat zou ik nog durven oplossen met een dure commerciële coronatest. Maar vanaf vanmiddag wordt ook heel Oostenrijk oranje.
Gelukkig is het voor andere vakantiemogelijkheden ook behoorlijk laagseizoen, dus als we niet naar de sneeuw kunnen, huren we last minute een midweek een huisje aan zee of zo.
Identiek hetzelfde hier (enkel, hier is het de week voor Kerst). Ik zie het somber in, maar ik volg het nieuws niet van te dichtbij (binnen 4 a 6 weken is alles toch weer anders). Indien we het gevoel hebben dat het veilig is (en het mag natuurlijk) beslissen wij gewoon 1 of 2 dagen voor we zouden vertrekken. Als het niet kan, so be it, proberen we in januari of februari nog eens. En anders is het (helaas...) geen wintersport deze winter.
Zelf zie ik maar 3 grote risicopunten ter plekke
De liften: Dat is volledig aan de organisatie om te zorgen dat mensen gewoon afstand houden. Momenteel loopt dat volledig fout aan de foto's van de gletsjerliften te zien. Hopelijk kunnen ze dit rechttrekken.
De restaurants: Ik boek graag mijn hotel met half pension, lekker restaurantje in het hotel zelf enzo.
Hier heb ik mij in de restaurants nooit onveilig gevoeld, als het soortgelijk geregeld is zal dat geen issue zijn Alternatief is natuurlijk een studio/appartement, maar ik voel er weinig voor om zelf te koken als ik op reis ben dus dat vermijd ik liefst
De berghutten: Dat wordt een veel groter probleem: Ik zie niet in hoe je dat gaat oplossen, misschien met een reservatiesysteem per 30 of 60 minuten om de boel niet té druk te laten worden? Zwaar ontbijten en op tijd stoppen en de lunch gewoon skippen?
Op de piste zelf voorzie ik echt geen issues, iedereen is toch ingepakt, en op een botsing ofzo na kom je toch nooit in contact met anderen.