Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Aan de andere kant, het is nu oktober, en behalve bij een paar gletscherskigebieden valt er nog weinig te skieën.

Hoe de situatie over een paar maanden is? Ik denk dat niemand daar iets zinnigs over kan zeggen... :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ehtweak schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:51:
Aan de andere kant, het is nu oktober, en behalve bij een paar gletscherskigebieden valt er nog weinig te skieën.

Hoe de situatie over een paar maanden is? Ik denk dat niemand daar iets zinnigs over kan zeggen... :|
Dat is sowieso een beetje de rode draad op het moment ja :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:07

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mijn Duits is niet top, maar volgens mij schat Oostenrijk de Nederlandse situatie nu nog steeds stabiel in, waardoor er geen enkele inreisbeperking is. We kunnen nog opschuiven naar iets minder stabiel, maar dan is een verklaring voldoende of nog minder stabiel en dan hebben we een negatieve test nodig.

Volgens mij is dat allemaal nog niet van toepassing, aldus mijn interpretatie van het linkje hierboven (https://www.sozialministe...Reisen-und-Tourismus.html). Het Duitse reisadvies voor Oostenrijk is niet zo relevant voor ons, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ZieMaar! schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:08:
Mijn Duits is niet top, maar volgens mij schat Oostenrijk de Nederlandse situatie nu nog steeds stabiel in, waardoor er geen enkele inreisbeperking is. We kunnen nog opschuiven naar iets minder stabiel, maar dan is een verklaring voldoende of nog minder stabiel en dan hebben we een negatieve test nodig.

Volgens mij is dat allemaal nog niet van toepassing, aldus mijn interpretatie van het linkje hierboven (https://www.sozialministe...Reisen-und-Tourismus.html). Het Duitse reisadvies voor Oostenrijk is niet zo relevant voor ons, volgens mij.
Zo lees ik het ook. Voorwaarde is wel dat je de afgelopen 10 dagen alleen in de landen uit de A1-bijlage geweest bent.

Nederland Wereldwijd is altijd erg acuraat met reisadviezen. Lijkt me sterk dat ze er naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mijn gok is echt dat Oostenrijk en Italië zich echt niet aan inreisbeperkingen anders dan een negatieve test gaan wagen, zeker niet voor de krokus, dat kunnen ze zich echt niet veroorloven economisch gezien. In Frankrijk is het economisch aspect misschien iets minder groot, maar verwacht ik het ook niet.

Ik denk dat Zwitserland of terugkrabbelt als het iets beter wordt, of een combinatie bedenkt met alle andere ski landen rood maken, zodat alle Zwitsers in eigen land skiën.

We zullen wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Alright, dan zal het NRC er naast zitten. Kreeg dat artikel doorgestuurd in een WA groep met mede wintersportgangers.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:51
Ik ga dit jaar, volgend jaar denk ik niet.
Zijn er anderen hier die alsnog op wintersport gaan? Hoe voelen jullie je er onder met de huidige gang van zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben van plan 2x te gaan, als het gaat. Het apresski lang weekend sla ik over.

Ik voel me daar prima bij, ik ben blij dat ik lekker kan skiën, de lokale middenstand ondersteun en op de meeste plekken lijken ze me heel adequate maatregelen te hebben.

Als de reisadviezen het toe gaan laten wordt het voor de pure skiërs (dan ben ik meestal, op een lang weekend na) heerlijk. Lekker rustig, verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:15
sderooij schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:19:
Hoe voelen jullie je er onder met de huidige gang van zaken?
Zou het gewoon nog even een paar weken aankijken, ik verwacht dat we binnenkort een piek zien en vakantie met beperkingen gewoon mogelijk zal zijn. Stijgt het de komende tijd exponentieel door dan gaat het echt niet gebeuren...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:07
Last minute boeken is de boodschap.
Ik zou het absoluut niet riskeren iets op voorhand te regelen...

Zoals eerder in het topic neergeschreven hoop ik de week voor de kerstvakantie te gaan. Maar tenzij er een sterke kentering komt de 2 komende maanden reken ik ook niet meer echt op.
*Zeker gezien we kerst oa vieren met de grootouders van mijn vriendin, die mensen zijn in de 80, en daarmee wil je echt geen risico nemen natuurlijk...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-06 10:05
We zitten nog steeds met een voucher van afgelopen seizoen opgescheept en willen nu toch wel graag boeken en gaan. Maar het ziet er niet best uit, dus we kijken nog een paar weken de kat uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-05 12:39
Wij hebben geboekt voor april, in de hoop dat er tegen dan beterschap is. Krokus zou ik niet op hopen en kerst kan je helemaal vergeten denk ik.
We hebben wel een formule genomen die je 1 maand op voorhand kosteloos kan annuleren. We zien wel hoe de situatie in maart is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk andersom, dat alles na de krokus veel meer @ risk is, omdat het dan economisch minder impact heeft om te sluiten. Kerst lijkt me nog de beste kans hebben, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hoppa, daar gaan we. Oranje!

Afbeeldingslocatie: https://www.nederlandwereldwijd.nl/binaries/large/content/gallery/nederlandwereldwijd/content-afbeeldingen/reisadviezen/europa/oostenrijk/reisadvies_oostenrijk_13-10-2020.png

https://www.nederlandwere...tenrijk/reizen/reisadvies

[ Voor 15% gewijzigd door Cheesy op 13-10-2020 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 00:01
En toch zit je nu veiliger in Oostenrijk dan in Nederland :+

Kijkende naar de vorige golf verwacht ik dat rond de kerst het ergste wel weer voorbij is en wintersport gewoon door kan gaan. Maar het zal gokken blijven.

Vooralsnog ben ik van plan in januari te gaan, maar inmiddels wel besloten last-minute te gaan boeken. Geen gezeur met geld terug vragen of vouchers, en kunnen kiezen waar het weer en sneeuw op dat moment het meest gunstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hatsjoe schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:39:
[...]

En toch zit je nu veiliger in Oostenrijk dan in Nederland :+

Kijkende naar de vorige golf verwacht ik dat rond de kerst het ergste wel weer voorbij is en wintersport gewoon door kan gaan. Maar het zal gokken blijven.

Vooralsnog ben ik van plan in januari te gaan, maar inmiddels wel besloten last-minute te gaan boeken. Geen gezeur met geld terug vragen of vouchers, en kunnen kiezen waar het weer en sneeuw op dat moment het meest gunstig is.
Laten we het hopen. Ik ben er ook echt niet bang voor. Naar bijvoorbeeld zwembad en apres-ski ga ik sowieso niet nu met corona. En lekker in eigen huis/appartement eten. Alleen in een cabinelift kom je mensen tegen, maar buiten het hoogseizoen wacht je toch vaak al op de volgende gondel.

Maar we hebben er mee te dealen. Bij oranje lukt het gewoon niet (i.v.m. verzekering en thuis-quarantaine). Tot december kan ik sowieso annuleren en op de website van de aanbieder staat nog een berichtje dat je gratis kan annuleren tot een dag voor aankomst, maar dat lijkt op afgelopen zomer van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik kan de quarantaine prima hebben, dus zolang er geen inreisbeperkingen zijn zou dit me denk ik niet tegenhouden, maar dat weet ik niet zeker. Ik blok vrije weken en kijk dan wel hoe de vlag erbij hangt en boek dan iets naar waar ik welkom ben en het weer goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het skiseizoen nadert. De eerste liften zijn al open gegaan:

https://tirol.orf.at/stories/3072493/

En tegelijkertijd zijn er al de eerste 'problemen' met teveel mensen, te dicht op elkaar.

Het Oostenrijkse Corona-verkeerslicht voorspelt niet veel goeds:
https://corona-ampel.gv.at/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Y2ototWLI_DLwGYEi3uVDH6oUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hAtIPOK9vkZbw1M7mAYUhYjL.png?f=fotoalbum_large
(situatie van vandaag)

En Süd-Tirol is ook tot risico gebied verklaard:
https://www.stol.it/artik...uedtirol-zum-risikogebiet

Hetzelfde geldt voor geheel Zwitserland. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 12:16
Dat wordt niks dit jaar. De mensen kunnen zich niet aan de regels houden, het gaat gewoon niet.
Niet dat we er nu naar toe kunnen.
Zwitserland weert alle Nederlanders, Oostenrijk zal misschien nog volgen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
In april dachten we ook dat we niet op zomervakantie zouden gaan.

Dat is waar ik me maar aan vasthoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:14

JdM

Humbled

In Ischgl wordt er al wat aangepast richting de après ski, hopelijk wordt dit breed overgenomen eerlijk gezegd. Ik zou het niet erg vinden als de verstokte après ski wintersporters hiervoor thuisblijven. https://skiinformatie.nl/...erbod-komt-er-definitief/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
JdM schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:18:
In Ischgl wordt er al wat aangepast richting de après ski, hopelijk wordt dit breed overgenomen eerlijk gezegd. Ik zou het niet erg vinden als de verstokte après ski wintersporters hiervoor thuisblijven. https://skiinformatie.nl/...erbod-komt-er-definitief/
Was de Apres Ski uberhaupt nog een discussiepunt dan? Ik ging er vanuit dat Apres Ski 100% zeker dit seizoen overal verboden zou zijn.

Ik heb wel gepland staan om 16 januari een weekje weg te gaan maar wacht met boeken tot het laatste moment. Dan gewoon alle vrijheid de beste bestemming wat betreft corona en sneeuw te kiezen zonder gezeur met reisorganisaties, om boeken of geld terug.

Vandaag ook een MFT BackBox besteld ter voorbereiding op de (mogelijke) wintersport:
Afbeeldingslocatie: https://mft.systems/wp-content/uploads/2019/04/mft_BackBox_05-1-1030x834.jpg

Zijn er anderen hier die toevallig ervaringen hebben met soortgelijke opslagsystemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:23
ZieMaar! schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 19:13:
In april dachten we ook dat we niet op zomervakantie zouden gaan.
En die zomervakantie heeft dus veel naar de kloten geholpen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:14

JdM

Humbled

Hatsjoe schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:08:
[...]

Was de Apres Ski uberhaupt nog een discussiepunt dan? Ik ging er vanuit dat Apres Ski 100% zeker dit seizoen overal verboden zou zijn.

[....]
Zijn er anderen hier die toevallig ervaringen hebben met soortgelijke opslagsystemen?
Jazeker ik ook, maar het moest nog wel even officieel bevestigd worden.

Mooie transportbox, daar ga ik ook eens induiken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
JdM schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:21:
[...]

Jazeker ik ook, maar het moest nog wel even officieel bevestigd worden.

Mooie transportbox, daar ga ik ook eens induiken!
Hij komt dinsdag binnen en ben van plan de box vrijdag voor het eerst te testen wanneer ik een dagje naar Snowworld Landgraaf ga. Laat wel weten hoe ie bevalt :)

Voornaamste reden dat ik deze box en geen dakkoffer heb gekocht is omdat ik een Tesla Model 3 rij en ik een dakkoffer niet aandurf. Een aantal mensen heeft al kapotte dakramen aan een dakkoffer overgehouden. Ook is een dakkoffer niet bevorderlijk voor het verbruik. Geen probleem voor een ICE, maar met een BEV is iedere extra kilometer die je kunt rijden fijn.

Volgens een test van Bjorn Nyland (bekende Noorse EV vlogger) zou het extra verbruik van een box op de trekhaar verwaarloosbaar moeten zijn (lees: nagenoeg 0%). Dit ben ik van plan uitvoerig te testen met deze box, hij steekt aan de zijkanten namelijk wel een klein beetje uit (auto is 185cm, de box maximaal 190cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Ze hebben wel allemaal mondkapjes als het goed is, dan is anderhalve meter afstand houden niet meer nodig...

(sarcasme, hier in de supermarkt is afstand houden sinds die dingen ook verleden tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Geen 'Stau' bij de lift, maar 'Stau' voordat je überhaupt bij het parkeerterrein bent aangekomen...

https://tirol.orf.at/stories/3073074/

Afbeeldingslocatie: https://oekastatic.orf.at/mims/2020/44/49/crops/w=640,q=70,r=2/732162_opener_254149_7.jpg

Auto- statt Menschenschlange

Damit in den frühen Morgenstunden nicht alle Skifahrer auf einmal zur Talstation kommen, hat man auf der Gletscherstraße eine Dosierampel errichtet, die alle paar Minuten wieder auf Rot geschaltet hat

Afbeeldingslocatie: https://oekastatic.orf.at/mims/2020/44/45/crops/w=1280,q=70,r=1/732179_bigpicture_254145_1.jpg

Dat belooft nog wat, als het seizoen echt gaan beginnen.
Als er dan tenminste geen reisbeperkingen (meer) zijn vanuit andere Europese landen naar/van de skigebieden in de Alpen.

Blick in die Zukunft mit großer Sorge :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk niet dat de situatie van nu per se lijkt op het echte seizoen, nu zijn er alleen gletschers open:
- daar is het nu hoogseizoen met skiclubs, lerarenopleidingen, etc. Die willen allemaal de eerste lift en komen normaal ook met touringcars (dus veel aanbod in 1 keer)
- gletschers kenmerken zich heel vaak door grote, maar trage, liften
- de omstandigheden zijn relatief goed nu, dus nog drukker met dagjesmensen

Ik zou wel zorgen dat je niet naar gebieden gaat met maar 1 lift in het gebied in, vooral niet als het zo’n grote bak is. Gebieden waar je vanuit het dorp met eitjes of stoeltjes omhoog kan, vanaf verschillende plekken, gaan echt al anders zijn, zeker buiten het hoogseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FYI: Het OMT advieseert een negatief reisadvies voor de wintersport.
OMT pleit voor negatief reisadvies buitenland voor kerstvakantie

De experts van het Outbreak Management Team pleiten voor een negatief reisadvies voor vakanties in het buitenland in de wintervakantieperiode.

In het nieuwste advies aan het kabinet wijzen de deskundigen erop dat buitenlandse reizen en vakanties een risico zijn voor de import en verspreiding van het coronavirus. Ze verwijzen daarbij naar de zomer, toen "vele honderden, vooral jongeren", met covid-19 terugkwamen uit het buitenland. Ook wordt genoemd dat bijna driekwart van de reizigers die terugkeerden uit een 'oranje' gebied zich niet hield aan de quarantaineadviezen. Bij een wintersportvakantie zijn er onder meer risico's door groepsvervoer, uitgaan en plaatsen waar het lastig afstand houden is, zoals skiliften.

De verwachting is dat niet iedereen zich iets aantrekt van een negatief reisadvies. Een coronasneltest is daarbij geen vervanging voor quarantaine, benadrukken de deskundigen, omdat het gaat om een momentopname. "De duur van de quarantaineperiode wordt hierdoor niet beïnvloed."

Het OMT pleit ook voor Europese afstemming over het sluiten van de horeca, het verbieden van feesten en evenementen en het handhaven van de maatregelen.
Ik weet niet of dat negatieve reisadvies er komt, maar misschien wel de moeite om er eventueel rekening mee te houden mocht je voor de kerstvakantie plannen hebben.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
anandus schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:09:
FYI: Het OMT advieseert een negatief reisadvies voor de wintersport.

[...]

Ik weet niet of dat negatieve reisadvies er komt, maar misschien wel de moeite om er eventueel rekening mee te houden mocht je voor de kerstvakantie plannen hebben.
Dit is wat het RIVM letterlijk zegt:
Voorgestelde adviezen wintervakantieperiode
Het OMT adviseert voor de komende wintersportvakantie het volgende:
  • Continuering van de beoordeling van landen voor reisadvisering waarbij drempelwaardes niet versoepeld worden en ook gebruik wordt gemaakt van de recent ontwikkelde EU-systematiek. Dit betekent, anticiperend op weinig verbetering in de epidemiologische situatie in de komende maanden, dat er een negatief reisadvies zal gelden voor vakanties in het buitenland tijdens de wintervakantieperiode. Het OMT adviseert overigens internationale consistentie van criteria na te streven en zover mogelijk aan te sluiten bij de Europese afkapwaarde
  • Vakantieverblijf anders dan met eigen huishouden ontraden en/of maximale groepsgrootte tot minimum beperken
  • Adviseren familiebezoek tot een minimum en directe familie te beperken met respecteren van het houden van afstand tot elkaar
  • Intensieve risicogroep-gerichte voorlichting over de risico’s van het niet houden aan de in Nederland gestelde regels en maatregelen en gericht op ouderen over de risico’s van overwinteren in het buitenland
  • EU-afstemming over sluiting horeca, verbod op feesten en evenementen en over de handhaving van de maatregelen
Betere naleving van quarantaine van reizigers waarvoor dat dringend geadviseerd wordt, zo mogelijk door registratie van reizigers na thuiskomst en actieve monitoring om handhaving te optimaliseren
Het OMT hecht er belang aan te benadrukken dat sneltesten voor het vaststellen van een infectie bij aankomst, of voorafgaand van vertrek naar een ander land van beperkte waarde zijn omdat het slechts een momentopname betreft. Er dient duidelijk te worden gecommuniceerd dat een sneltest geen alternatief is voor quarantaine en dat de duur van de quarantaineperiode hierdoor niet wordt beïnvloed.

Het OMT zal de vraagstellingen omtrent de inzet van (meerdere) (snel) testen bij reizigers, voor vertrek of bij terugkeer en de rol hiervan bij een mogelijke bekorting van quarantaineduur, mede in relatie tot quarantaineduur voor nauwe contacten die voorkomen uit het BCO en de app, in een van de volgende OMT’s agenderen.
Ze zeggen dus vooral dat het op basis van de verwachtingen van de epidemiologische situatie, de kans vrij groot is dat de huidige reisadviezen blijven gelden. De nos gaat iets korter door de bocht.

De kerstvakantie an sich is wel de familie wintersport en de drukste periode, dus dat daar heel terughoudend naar wordt gekeken, vind ik niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:21
Wij hebben de eerste week van december vrij genomen met de hoop dat we misschien nog naar de sneeuw kunnen, maar dat wordt echt een last-minute beslissing.

Eerlijk gezegd heb ik er weinig hoop op dat het doorgaat. Eerst was ik vooral bang dat het 'gele' Oostenrijk ons als gevaarlijke Nederlanders niet zou toelaten. Dat zou ik nog durven oplossen met een dure commerciële coronatest. Maar vanaf vanmiddag wordt ook heel Oostenrijk oranje.

Gelukkig is het voor andere vakantiemogelijkheden ook behoorlijk laagseizoen, dus als we niet naar de sneeuw kunnen, huren we last minute een midweek een huisje aan zee of zo.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Tot aan de kerst zie ik het, qua reisadviezen, ook somber in. In landen als Oostenrijk zullen ze alles op alles zetten om de kerstweken te kunnen draaien met grote bezoekersaantallen, dus daar komt het misschien qua besmettingsaantallen wel goed, maar als het OMT/RIVM/Ministerie wat 'treuzelt' qua reisadviezen (wat ergens zou kunnen gebeuren) dan is de kerst misschien ook spannend.

De tactiek dit jaar lijkt te worden dat je verschillende momenten vrij houdt en dan kijkt of je wel of niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het zijn niet alleen de bestemmingen, zoals Zwitserland, Oostenrijk en (Noord) Italië, wat twijfelachtig gaat worden of skidorpen enigszins open zijn. Nog afgezien van alle praktische issues zoals overal afstand houden, beperking capaciteit v.d. liften en andere skifaciliteiten en de hotels. Laat staan de beperkingen in de horeca.

Daarbovenop komt ook nog eens het reis 'gedoe'. Mag je zometeen nog wel door Duitsland naar de Alpen? :|

Hier de nodige info m.b.t. Oostenrijk:
https://orf.at/corona

Süd-Tirol; komt er een winterseizoen?
https://www.stol.it/artik...d-eine-wintersaison-geben

Zwitsers nieuws:
https://www.srf.ch/news/w...in-der-schweiz-noch-nicht

Op de beelden van diverse webcams is in ieder geval te zien dat de toerskiërs al onderweg zijn. 8)
https://www.foto-webcam.eu/
https://www.foto-webcam.eu/webcam/obertauern2/

[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 28-10-2020 11:07 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
dreamscape schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:45:
Wij hebben de eerste week van december vrij genomen met de hoop dat we misschien nog naar de sneeuw kunnen, maar dat wordt echt een last-minute beslissing.

Eerlijk gezegd heb ik er weinig hoop op dat het doorgaat. Eerst was ik vooral bang dat het 'gele' Oostenrijk ons als gevaarlijke Nederlanders niet zou toelaten. Dat zou ik nog durven oplossen met een dure commerciële coronatest. Maar vanaf vanmiddag wordt ook heel Oostenrijk oranje.

Gelukkig is het voor andere vakantiemogelijkheden ook behoorlijk laagseizoen, dus als we niet naar de sneeuw kunnen, huren we last minute een midweek een huisje aan zee of zo.
Identiek hetzelfde hier (enkel, hier is het de week voor Kerst). Ik zie het somber in, maar ik volg het nieuws niet van te dichtbij (binnen 4 a 6 weken is alles toch weer anders). Indien we het gevoel hebben dat het veilig is (en het mag natuurlijk) beslissen wij gewoon 1 of 2 dagen voor we zouden vertrekken. Als het niet kan, so be it, proberen we in januari of februari nog eens. En anders is het (helaas...) geen wintersport deze winter.

Zelf zie ik maar 3 grote risicopunten ter plekke
De liften: Dat is volledig aan de organisatie om te zorgen dat mensen gewoon afstand houden. Momenteel loopt dat volledig fout aan de foto's van de gletsjerliften te zien. Hopelijk kunnen ze dit rechttrekken.

De restaurants: Ik boek graag mijn hotel met half pension, lekker restaurantje in het hotel zelf enzo.
Hier heb ik mij in de restaurants nooit onveilig gevoeld, als het soortgelijk geregeld is zal dat geen issue zijn Alternatief is natuurlijk een studio/appartement, maar ik voel er weinig voor om zelf te koken als ik op reis ben dus dat vermijd ik liefst

De berghutten: Dat wordt een veel groter probleem: Ik zie niet in hoe je dat gaat oplossen, misschien met een reservatiesysteem per 30 of 60 minuten om de boel niet té druk te laten worden? Zwaar ontbijten en op tijd stoppen en de lunch gewoon skippen?

Op de piste zelf voorzie ik echt geen issues, iedereen is toch ingepakt, en op een botsing ofzo na kom je toch nooit in contact met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, het gletscherskigebeuren is voorlopig ook weer opgeschort: :-(

https://salzburg.orf.at/stories/3074057/

Zweiter Lockdown: Auch Gletscherbahnen schließen

Der zweite Lockdown für ganz Österreich steht kurz bevor. Davon sind auch die Gletscherbahnen in Kaprun (Pinzgau) betroffen und müssen das Skigebiet auf dem Kitzsteinhorn schließen. Es sei nicht möglich, Profi- von Hobbysportlern zu unterscheiden, heißt es.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dit is de enige manier voor Oostenrijk om maar een beetje kans te hebben dat Duitsland (en in mindere mate Nederland) hun reisadviezen positiever maken. If not, dan missen ze de 2 drukste weken van het jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:30
Dus, negatief reisadvies tot half januari. Kan dus waarschijnlijk mijn eerste trip afschrijven en de 2e eind januari komt ook wel op losse schroeven zo langzamerhand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Krokusvakantie kan ook wel een streep doorheen, dat gaat hem niet worden zo met het gezin. Heb nog een lang weekend met vrienden in maart gepland staan, zal me benieuwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik had mijn focus voor een eerste reisje op eind januari staan. We zullen wel zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
En, hoe zien we het hier?

Ik ben de cijfers niet echt meer aan het volgen, maar een snelle zoektocht leert me:
  • Frankrijk wil absoluut in december openen, de cijfers evolueren daar in de juiste richting.
  • BE/NL lijken de piek van de tweede golf ook achter de rug te hebben.
  • Oostenrijk/Duitsland/Italië/Spanje doen het momenteel nog niet goed en laten stijgende cijfers noteren
Gezien wij nog een weekje vakantie hebben in de periode 12-20 december (net voor de kerstweken), in Frankrijk de situatie de goede kant uitgaat + dat de Fransen zouden volgens plan, begin ik toch opnieuw te denken dat er misschien iets zou kunnen.
*Noot: ALS wij gaan, dan vieren we Kerst 100% zeker met ons twee, zelfs als ik het risico klein genoeg acht om op reis te gaan, ga ik nadien echt niet naar mijn/haar familie, hoeveel die ik zeuren

[ Voor 12% gewijzigd door Jebus4life op 13-11-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk dat kerst wel vroeg komt hoor. Ook omdat de Nederlandse regering een algeheel advies heeft om tot half januari niet te reizen (en daarmee denk ik alle landen oranje houdt, waar mogelijk).

Ik help het je hopen, daar niet van :).

In Oostenrijk gaat het nu hard, maar hebben ze volgens mij ook echt heftige maatregelen nu. Zeker in Tirol zijn er zoveel mensen afhankelijk van de wintersport, dat ze ook echt wel moeten.

Ik ben zelf ook benieuwd hoe het in Zwitserland verder gaat, wij zijn weer welkom maar het gaat daar ook nog niet helemaal de goede kant op volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Heeft het kabinet al aangegeven wanneer een vervolgadvies volgt voor na half januari?

Ik heb wintersport dit jaar eigenlijk al uit m’n hoofd gezet maar wil niet te overhaast alles (lees: appartement) annuleren.

• renegrunn
In Frankrijk nu ook definitief geen skien met de kerstdagen: https://www.wintersport.n...n-met-kerst-extreem-klein

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:17
Laatste hoop die ik heb is om in het vroege voorjaar nog een weekje te gaan met vrienden. Eind maart / begin april.
Carnavalsvakantie met het gezin slaan we een jaar over. Ook het bedrijfsuitje in januari is definitief van de baan.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Voor half januari wordt het denk ik nergens wat, ook gezien de reisadviezen. Krokus zou moeten kunnen, denk ik. Ik had plannen voor eind januari en half maart, maar geef inmiddels half maart de meeste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
Mijn schoonfamilie heeft al aangegeven dat ze definitief Kerst allemaal apart gaan vieren (de grootouders van mijn vriendin zijn tachtigers, dus ben allang blij dat ze daar toch het licht gezien hebben...). Mijn familie is niet zo Kerstgericht, dus daar was toch al niets gepland.

Zwitserland heeft België van de landen die quarantaine vereisen gehaald en lijkt absoluut niet zinnens om de boel dicht te doen, de cijfers gaan daar de juiste kant op. Mijn window of opportunity voor 13-18 december groeit :+

***EDIT***
Voor de duidelijkheid, het is nog altijd bijzonder onwaarschijnlijk, maar de dream is alive :p

[ Voor 10% gewijzigd door Jebus4life op 27-11-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Op sommige plekken hanteren ze wel max aantallen (bijv andermatt) als niet alles open is. Vanuit België is het denk ik ook gewoon een negatief reisadvies (incl verplichte quarantaine bij terugkomst), toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
ZieMaar! schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:56:
Op sommige plekken hanteren ze wel max aantallen (bijv andermatt) als niet alles open is. Vanuit België is het denk ik ook gewoon een negatief reisadvies (incl verplichte quarantaine bij terugkomst), toch?
Jup, heel Europa (behalve Dorset in de UK, en 3 regio's in Noorwegen) staan op rood.
Daarom, nog steeds onwaarschijnlijk, maar voorlopig zijn de kansen aan het toenemen ;)

We zouden in alle geval in zelf quarantaine gaan na ons tripje (zelfs bij erg lage gevallen). Maar gezien we beiden thuiswerken is dat ook geen issue. Enige waar we op moeten letten zijn boodschappen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik duim met je mee! Voor mij gaat eind januari een meevaller worden als ik dan de sneeuw in kan, voor maart heb ik meer vertrouwen. Hopelijk St Moritz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Tot in ergens in januari blijven waarschijnlijk alle hotels en restaurants dicht in Oostenrijk, maar de liften gaan wel open. In de praktijk dus slechts voor een local, voor toeristen blijft dus alleen Zwitserland nog een optie met kerst, al lijkt het daar wel drukker dan ooit te worden, doordat Zwitsers nu zelf in Zwitserland blijven (wat ze normaal beperkt doen).

En heel misschien Italië, maar ik kan me dat niet voorstellen.

https://www.derstandard.a...b-in-den-weihnachtsferien

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 01-12-2020 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ZieMaar! schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:42:
. In de praktijk dus slechts voor een local,
Idd.
Tirol wil skimogelijkheden bieden voor de 'Einheimischen'.

https://tirol.orf.at/stories/3078428/

Skigebiete wollen für Einheimische öffnen

Die Tiroler Skigebiete machen sich startklar und wollen so bald wie möglich öffnen. Es wäre für den Ruf der Branche verheerend, würde man den Einheimischen das Skivergnügen vorenthalten, hieß es am Montag vonseiten des Fachgruppenausschusses der Tiroler Seilbahner.

Italië is druk bezig om een uniforme regeling voor alle skigebieden te treffen:
https://www.stol.it/artik...nachtsgeschaeft-schwinden

Op zich zit daar wel wat in. Want het zou natuurlijk bizar/vreemd zijn, als de skipistes aan de ene kant van de berg wel gebruikt mogen worden en aan de andere kant niet... Alleen maar omdat er een staatsrechtelijk lijntje overheen loopt. :|
Er zijn genoeg skigebieden die grensoverschrijdend zijn; wat gaat men daar dan doen?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Is wel sneu.
Komende dagen wordt een forse sneeuwdump verwacht:

https://oesterreich.orf.at/stories/3078772/

Die größten Schneemengen auf den Bergen von Freitag bis Montag erwartet die ZAMG im Gebiet von Oberkärnten über Osttirol bis zum Tiroler Alpen-Hauptkamm. Ein, zwei Meter Neuschnee dürften es sein. „Vereinzelt kann es hier auch mehr als zwei Meter schneien, außerdem kommt es durch den Föhnsturm zu starken Schneeverwehungen, und die Lawinengefahr steigt“, so die ZAMG.

Alleen de wintersporters zullen er weinig profijt van hebben... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nouja, we zitten nu wel op het punt dat het een goede basis voor de rest van het (mogelijke) seizoen legt.

Positief bekeken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Gisteren wintersport verzet. Ik zou op 16 janauri gaan (dus letterlijk na het welbekende 'half januari').
Gezien de huidige omstandigheden voorzie ik dan nog steeds een oranje reisadvies, onafhankelijk van de situatie in Oostenrijk. Daarnaast lieten de boekingsvoorwaarden het op dit moment nog toe om te annuleren, dus ik heb in overleg met de verhuurder de vakantie doorgeschoven naar maart. Gelukkig was het huisje nog 1 week vrij.

Rest ons niets anders meer dan hopen op betere tijden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Nou dit topic kan dus wel gesloten worden :+

Had er zelf al ernstig rekening mee gehouden, maar blijft jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:45
Hier die van januari net geannuleerd. Staat er nog één voor halverwege maart. Maar die zal ook wel niet door gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
We hadden half januari onze voucher willen gebruiken. Nu maar hopen op half maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:02

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Geboekt voor 20-27 maart, dus (nog) safe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Geboekt ook al :). Wij hebben die week (of welke week dan ook vanaf 13 maart) als optie staan om dan te gaan, maar we kijken wat er kan, naar het weer en kiezen dan pas. Er is toch zat beschikbaar (als we kunnen).

Normaal boeken wij ook van tevoren, maar deze zomer (dus niet voor het skiën) ging dat niet, en dat beviel wel. Dus wellicht dat we dat voor nu voor altijd met de wintersport ook zo gaan doen.

Ben echt benieuwd of we kunnen, ik hoop het wel, als was het maar om mijn Carv zooltjes te testen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Bijzonder, krijg net mailtje van reisorganisatie i.v.m. de nieuwe maatregelen. Strekking is dat alleen indien het land van bestemming code oranje of rood heeft, de reis geannuleerd zal worden. Bij geel of groen gaat de reis gewoon door, omdat het slechts een advies is en ik voor nu gewoon vanuit mag gaan dat de wintersport in januari door zal gaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
@renegrunn Alle kleuren blijven toch een advies? Het is alleen een advies dat het gevaarlijk is of omdat er risico's zijn. Ik kan gewoon naar Duitsland als ik daar zin in heb ondanks dat het oranje is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
OneTimer schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:39:
@renegrunn Alle kleuren blijven toch een advies? Het is alleen een advies dat het gevaarlijk is of omdat er risico's zijn. Ik kan gewoon naar Duitsland als ik daar zin in heb ondanks dat het oranje is.
Zeker, als je het niet erg vindt om 10 dagen in thuisquarantaine te gaan bij thuiskomst: https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

Gaat mij er meer om dat een grote reisorganisatie bewust tegen het advies van de overheid in gaat. Snap het wel: GELD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:36
OneTimer schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:39:
Klopt. Het is een advies.De kleur oranje word gegeven omdat het aantal besmettingen boven een bepaalde waarde uit komt, maar het zegt niks over de verhouding tot het aantal besmettingen in Nederland. Misschien zit het aantal besmettingen wel net boven de "oranje grens", maar ver onder het aantal van Nederland. Waar ben je dan veiliger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
renegrunn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:43:
[...]
Gaat mij er meer om dat een grote reisorganisatie bewust tegen het advies van de overheid in gaat.
Dat is toch niet zo? Bij oranje en rood gaat de reis niet door, dus wordt voldaan aan het advies. Bij geel mag je gewoon naar het buitenland reizen (waakzaam). Gebieden zoals Jeruzalem zijn altijd al geel.

Ik heb ook de indruk dat op dit moment de kleurcodes niet per se over de situatie in het (buiten)land gaat, maar dat nu de hele wereld op oranje staat vanwege de situatie/lockdown in Nederland. Zie bijvoorbeeld:
De reisadviezen worden volgens de minister-president niet aangescherpt vanwege de situatie op de eilanden, maar vanwege de "grote problemen" in Nederland.
Dus ga er maar vanuit dat die adviezen in ieder geval tot en met 19 januari op oranje blijven, en ik verwacht zelfs tot maart. Wat ik dan weer jammer vind, had de wintersport net naar maart verzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-05 20:15

link_mario

Ofwa?

Wij zitten net begin maart, maar vindt het advies om nu al uit te vaardigen tot en met midden maart wel erg voorbarig gezien het huidige pakket maatregelen 2 maanden(!) eerder eindigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Cheesy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:39:
[...]

Dat is toch niet zo? Bij oranje en rood gaat de reis niet door, dus wordt voldaan aan het advies. Bij geel mag je gewoon naar het buitenland reizen (waakzaam). Gebieden zoals Jeruzalem zijn altijd al geel.
Rutte zei letterlijk in zijn speech: maak tot half maart geen buitenlandse reizen. Daar is geen woord geen Chinees bij, hij heeft het niet over kleuren of iets anders.

De bekende wintersport blogs vatten het ook zo op:

https://www.wintersport.n...portreizen-tot-half-maart

https://skiinformatie.nl/...e-periode-tot-half-maart/

[ Voor 27% gewijzigd door renegrunn op 16-12-2020 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
renegrunn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:51:
[...]

Rutte zei letterlijk in zijn speech: maak tot half maart geen buitenlandse reizen. Daar is geen woord geen Chinees bij, hij heeft het niet over kleuren of iets anders.

De bekende wintersport blogs vatten het ook zo op:

https://www.wintersport.n...portreizen-tot-half-maart

https://skiinformatie.nl/...e-periode-tot-half-maart/
Dan neem ik aan dat diezelfde Rutte zo slim is om de reisadviezen tot half maart op oranje te laten staan.
Wat is dan precies het punt? Ik vind het netjes dat de kleuren - reisadviezen - speeches op 1 lijn staan. Dat was tot nu toe niet het geval voor de Canarische eilanden en Caribisch Nederland.

Je reisorganisatie heeft gewoon geen realistische kijk op het gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hebben die meeste reisaanbieders ook niet gewoon vastgelegd (of afgesproken met hun klanten ;)) wat het ijkpunt is? Meestal de vrijdag voor de vakantie begint, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Cheesy schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:02:
[...]

Dan neem ik aan dat diezelfde Rutte zo slim is om de reisadviezen tot half maart op oranje te laten staan.
Wat is dan precies het punt? Ik vind het netjes dat de kleuren - reisadviezen - speeches op 1 lijn staan.Dat was tot nu toe niet het geval voor de Canarische eilanden en Caribisch Nederland.

Je reisorganisatie heeft gewoon geen realistische kijkt op het gebeuren ;)
Eens dat gaat ook wel gebeuren: de landen om ons heen blijven gewoon op oranje staan. De periode tot half maart is ook niet toevallig gekozen.

Ik kijk er gewoon van op dat men schrijft onze Minister President heeft ons gezegd ga niet op reis maar het is maar een advies. En dan de brief afsluiten: U kunt er vanuit gaan dat U eind januari gewoon op reis kunt gaan met reisorganisatie!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
nvm

[ Voor 113% gewijzigd door Postius op 16-12-2020 09:48 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
ok, laat maar na die edit.

[ Voor 101% gewijzigd door Cheesy op 16-12-2020 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
Berpie74 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 05:54:
[...]

Klopt. Het is een advies.De kleur oranje word gegeven omdat het aantal besmettingen boven een bepaalde waarde uit komt, maar het zegt niks over de verhouding tot het aantal besmettingen in Nederland. Misschien zit het aantal besmettingen wel net boven de "oranje grens", maar ver onder het aantal van Nederland. Waar ben je dan veiliger...
In eigen huis blijven is het veiligst. Dus hier in NL ben je het veiligst. Houdt je aan de maatregelen, ook niet ja maar het is zus of zo. Het zit er gewoon niet in om nu aan vakanties te denken. De 3e golf komt er nu aan, dus blijkbaar is het moeilijk om te luisteren. En dat is alles in 10 maanden tijd. 2022 dan kan je waarschijnlijk weer zonder gedoe op vakantie. Zodra iedereen een vaccinatie heeft gehad. Dat wordt ook nog een dingetje trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:36
OneTimer schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:18:
[...]

In eigen huis blijven is het veiligst. Dus hier in NL ben je het veiligst. Houdt je aan de maatregelen, ook niet ja maar het is zus of zo. Het zit er gewoon niet in om nu aan vakanties te denken. De 3e golf komt er nu aan, dus blijkbaar is het moeilijk om te luisteren. En dat is alles in 10 maanden tijd. 2022 dan kan je waarschijnlijk weer zonder gedoe op vakantie. Zodra iedereen een vaccinatie heeft gehad. Dat wordt ook nog een dingetje trouwens...
Veilig in eigen huis, kan ik in mee gaan, maar in Nederland? Dan moet je geen boodschappen hoeven doen, kijk maar eens goed om je heen. Dit neem je ook weer mee naar je "veilige" huis. Het zijn de mede landgenoten die bepalen hoe veilig een land is en je hebt gezien hoe veilig we tijdens bepaalde feestdagen kunnen zijn, haha. Schijnheilig veilig kun je dat beter noemen.
2021 word, met de juiste maatregelen, een prima vakantiejaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:33

jgj82

Ja, maar = nee

renegrunn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:43:
[...]

Zeker, als je het niet erg vindt om 10 dagen in thuisquarantaine te gaan bij thuiskomst: https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies

....
En een lange vakantie te boeken, de eerste tien dagen in land van bestemming heb je ook niets aan omdat je alleen de binnenkant van je hotelkamer of appartement ziet.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Begin/half maart zijn de condities nog best oke, zou wel alleen voor de super-last-minute gaan.
Eind februari is duidelijk genoeg hoe de spreekwoordelijke vlag erbij hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Half maart is, met de goede gebiedskeuze, misschien wel de mooiste periode van het jaar. Misschien geen witte dorpen in de standaard bestemmingen, maar bovenop ligt er de meeste sneeuw van het seizoen, het zonnetje komt vaker door en het is lekker rustig.

Dalafdalingen kunnen papperig zijn, maar daar kan je met gebiedskeus nog wel wat aan doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:37

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
ZieMaar! schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:53:
Half maart is, met de goede gebiedskeuze, misschien wel de mooiste periode van het jaar. Misschien geen witte dorpen in de standaard bestemmingen, maar bovenop ligt er de meeste sneeuw van het seizoen, het zonnetje komt vaker door en het is lekker rustig.

Dalafdalingen kunnen papperig zijn, maar daar kan je met gebiedskeus nog wel wat aan doen...
Wij boeken medio maart altijd Val Thorens. De condities zijn dan perfect. Al hogere temperaturen en zonneschijn in het dal en sneeuwhoogte van 2m+ op de pistes

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Voor het (on)waarschijnlijke geval dat er buitenlanders naar Oostenrijk gaan om te skiën, de FFP2-plicht kan ook nog een dingetje worden/zijn.

https://salzburg.orf.at/stories/3081628/

„Dazu kommt die verschärfte FFP2-Maskenpflicht in der Kabine, Gondel und auf dem Schlepplift.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ook lekker duidelijk (NOT), de situatie in Zwitserland:

https://www.srf.ch/news/s...en-offen-bleiben-wo-nicht

Wo die Pisten offen bleiben – wo nicht

Der Bundesrat überlässt es den Kantonen, ob sie ihre Skigebiete offen lassen. Diese gehen unterschiedlich damit um.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:24

JB

Cédric roelt!

jgj82 schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:44:
[...]

En een lange vakantie te boeken, de eerste tien dagen in land van bestemming heb je ook niets aan omdat je alleen de binnenkant van je hotelkamer of appartement ziet.. >:)
Deze maakt het sowieso onmogelijk om te gaan of je moet 10 extra dagen vakantie boeken... Lockdown lijkt alweer 2 weken verlengt te zijn in Oostenrijk.

https://www.derstandard.a...bis-7-februar-verlaengert

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 17-01-2021 10:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 15:29
Hallo allemaal,
Al enkele jaren gaan wij met ons gezien (vader/moeder/kids 5 en 7) naar Feldberg.
Ook Opa en Oma zijn de afgelopen 2 jaar mee gegaan.
Aangezien je in Feldberg de skipas bij de accommodatie kreeg was de skievakantie (relatief) een financieel een lachertje. Voor nog geen 800 euro met z'n allen waren we klaar voor een week skiën. (accommodatie/appartement + skipas).

Aangezien de gratis skipas er vanaf dit jaar af ging in Feldberg hebben we een accommodatie in Hochzeiger geboekt. Dit was nog (relatief) voordelig. Daarnaast de voordelen van een niet al te groot skigebied, maar wel de sneeuwzekerheid (die in Feldberg nog wel is tegenviel).

Voor dit jaar hebben wij de skivakantie afgezegd, maar we willen uiteraard in 2022 wel weer gewoon gaan.

Iemand nog een suggestie (naast Hochzeiger) voor:

- Ski gebied van minimaal 40-50km of groter
- Goed voorzieningen voor kids t.b.v. ski-les en kinderpark
- Gondel naar een "verzamelplek" waar Oma zonder skies naar toe kan
- Mooi prijsje :)

Een beetje Apré ski is leuk, maar het hoeft geen knalfuif te zijn. Op dit moment kijken we naar mayrhofen maar de prijzen schieten flink de lucht in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Waidring, Loser, Tauplitz?

Iets duurder: Turracher Hoge?

Nog duurder: Seiseralm?

Er zijn veel opties, maar dit schiet me zo ff te binnen. Meer wensen = betere suggesties :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Ja het ziet er (wederom) somber uit voor het wintersport seizoen. Vorig jaar waren wij 14maart in Frankrijk en konden we gelijk diezelfde dag rechtsomkeert zonder de sneeuw aangeraakt te hebben. Dit jaar lijkt het ook weer niet door te gaan.
Vraag me af of het überhaupt nog zin heeft voor de restaurants/hotels om open te gaan voor het winterseizoen dat nog rest (April/Mei?) met al de beperkingen (en daardoor weinig bezetting) vandoen.

Wij hebben 13 maart bij Sunweb een reis staan naar Kaprun (vorig jaar al maar die ging niet door en paar maanden geleden de voucher gebruikt).
Maar ook al zegt Oostenrijk dat ze vanaf 1 maart weer open mogen op de piste etc dan zal vanuit NL nog steeds code Oranje gelden en dan annuleren reisorganisaties automatisch.

Aangezien code Oranje een Advies is en géén Verbod zou je zou nog los kunnen boeken op de locatie zelf uiteraard als dat mogelijk is (en je dat verantwoord etc vindt). Maar gezien de maatregelen die verschillende landen nu treffen (bijv avondklok) ivm de Britse variant verwacht ik zelf weinig bepalende versoepelingen voor April (of misschien zelfs Mei....)

EDIT: Dit dus https://www.ad.nl/politie...en-tot-de-lente~ad2e785e/

[ Voor 18% gewijzigd door thewizard2006 op 18-01-2021 12:04 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:45
Hier de wintersport Maria Alm van vorig jaar maart naar dit jaar maart verplaatst. Die gaat natuurlijk door naar maart 2022. Het is niet anders. Kan me niet voorstellen dat er iets door kan gaan, vooral nu met de GB variant.
Ook direct maar een extra week geboekt met de jaarwisseling, weekje Sankt Johann in Tirol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
ZieMaar! schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:21:
Waidring, Loser, Tauplitz?

Iets duurder: Turracher Hoge?

Nog duurder: Seiseralm?

Er zijn veel opties, maar dit schiet me zo ff te binnen. Meer wensen = betere suggesties :).
Dank voor je reactie, als ik die gebieden zo bekijk zijn ze wel aardig beperkt. Mag wel een tikkie groter/uitgebreider. Budget voor de accommodatie +- 1500 voor een 2 of 3 slaapkamer appartement op loopafstand van de gondel.
Aantal extra wensen/eisen:

- Oostenrijk of Duitsland
- Minimaal 40km piste, vooral blauw/rood
- Gondel naar een verzamelplek/centraal plek waar het kinderland in de buurt is.
- Oma gaat met de Gondel naar boven en kan dan bij het kinderland blijven en wij kunnen vaak even langs Oma
- Gondel op loopafstand vanaf appartement
- Appartement met minimaal 2, het liefst 3 slaapkamers.
- Skiles voor de kids van 5 en 7
- Beetje Apre-ski is leuk

We kwamen zelf uit op Mayrnhoven en dan vanaf het plaatsje Finkenberg. Daar gaat een Gondel naar een centraal punt waar alles gebeurt. Helaas de accommodatie die wij gezien hebben is reeds bezet.

Iemand nog een suggestie?

Hier zouden we dit jaar naar toe gaan:
https://www.wintersport.nl/skigebieden/hochzeiger

[ Voor 3% gewijzigd door NL_Scratch op 19-01-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Beetje apresski is bijna overal wel in Oostenrijk. Denk wel dat je veel eisen voor de prijs hebt in de bekende ski-oorden als je in de vakantie moet :). Als het kinderland in het dorp zelf ligt, is dat ook goed? Misschien is dan iets leuks in snowspace Salzburg een optie? Misschien Wagrain (al weer ik niet waar de kinderlanden liggen daar. Of Hochkonig?

Wat sportiever is Schladming. Niet heel veel op loopafstand van de gondel, maar wel mooi (en sportief). Ik ken zelf La Norma niet, maar misschien is dat ook iets, als Frankrijk een optie is.

In veel dorpen van Skiwelt kun je denk ik ook wel terecht, maar daar betaal je wel voor de grootte van t skigebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
Hoe interpreteren mede wintersporters de huidige stand van zaken? Wij hebben inmiddels contact gehad met de reisorganisatie en het ziet er naar uit dat ze niet moeilijk gaan doen over geld terug geven van onze voucher van vorig jaar. Maar ik probeer stilletjes nog een beetje hoop te houden voor het allerlaatste moment in het seizoen van 3-Vallées.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, in Oostenrijk beschouwen ze dit seizoen (2020/2021) als zijnde over & uit.

https://oesterreich.orf.at/stories/3088141/

Wintersaison 2020/21 entfällt weitgehend

Die Coronavirus-Krise belastet den heimischen Tourismus weiter: Die Nachfrage sei im Winter bisher wegen der Lockdowns in Österreich und in wichtigen Herkunftsmärkten fast vollständig zum Erliegen gekommen, so das Wirtschaftsforschungsinstitut (WIFO) in seiner am Mittwoch veröffentlichten Tourismusanalyse.

https://www.wifo.ac.at/ne...1260547763&j-cc-node=news

... Somit ist frühestens 2022 mit einer Nachfrage zu rechnen, die annähernd das Vorkrisenniveau erreicht – geht man davon aus, dass die Erholung des Städtetourismus durch die Abhängigkeit von Fernmärkten und Flugverbindungen verzögert eintritt, so dürfte erst 2023 mit einer Normalisierung zu rechnen sein.

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 03-02-2021 10:24 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
NL_Scratch schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:08:
Hallo allemaal,
Al enkele jaren gaan wij met ons gezien (vader/moeder/kids 5 en 7) naar Feldberg.
Ook Opa en Oma zijn de afgelopen 2 jaar mee gegaan.
Aangezien je in Feldberg de skipas bij de accommodatie kreeg was de skievakantie (relatief) een financieel een lachertje. Voor nog geen 800 euro met z'n allen waren we klaar voor een week skiën. (accommodatie/appartement + skipas).

Aangezien de gratis skipas er vanaf dit jaar af ging in Feldberg hebben we een accommodatie in Hochzeiger geboekt. Dit was nog (relatief) voordelig. Daarnaast de voordelen van een niet al te groot skigebied, maar wel de sneeuwzekerheid (die in Feldberg nog wel is tegenviel).

Voor dit jaar hebben wij de skivakantie afgezegd, maar we willen uiteraard in 2022 wel weer gewoon gaan.

Iemand nog een suggestie (naast Hochzeiger) voor:

- Ski gebied van minimaal 40-50km of groter
- Goed voorzieningen voor kids t.b.v. ski-les en kinderpark
- Gondel naar een "verzamelplek" waar Oma zonder skies naar toe kan
- Mooi prijsje :)

Een beetje Apré ski is leuk, maar het hoeft geen knalfuif te zijn. Op dit moment kijken we naar mayrhofen maar de prijzen schieten flink de lucht in.
Wij gingen vroeger (toen toolkist nog een toolkistje was) ook naar Feldberg, zijn later diverse keren naar Oberstdorf gegaan. Daar konden we volgens mij bij wijze van vanaf de piste het appartement in skiën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
toolkist schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:35:
[...]

Wij gingen vroeger (toen toolkist nog een toolkistje was) ook naar Feldberg, zijn later diverse keren naar Oberstdorf gegaan. Daar konden we volgens mij bij wijze van vanaf de piste het appartement in skiën.
We hebben inmiddels geboekt voor 2022.
Het budget is wat (aanzienlijk) opgekrikt omdat we dit jaar toch niet gaan.
Het word Finkenberg, onderdeel van Mayrhofen.

Het voordeel is dat we dicht bij de lift zitten, ruim appartement met alles erop en eraan.
tevens kan Oma mee de gondel in naar het centrale punt waar tevens de skiles is voor de kleine mannen.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
larrylaffer schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:18:
Hoe interpreteren mede wintersporters de huidige stand van zaken? Wij hebben inmiddels contact gehad met de reisorganisatie en het ziet er naar uit dat ze niet moeilijk gaan doen over geld terug geven van onze voucher van vorig jaar. Maar ik probeer stilletjes nog een beetje hoop te houden voor het allerlaatste moment in het seizoen van 3-Vallées.
Ik geloof er niet meer zo in. Ik had hoop op eind januari en half maart, maar eind januari sneuvelde al vlot en alles na half maart is voor mij nu in de categorie ‘als het opeens allemaal meezit’ gekomen...

Dan maar volgend seizoen, kerst valt gunstig voor mensen die niet aan de vakanties gebonden zijn, dus wellicht de week voor kerst een weekje naar Ski Amade of Dolomieten (beiden zijn sneeuwkanonparadijzen, dat is in die periode wel fijn), half maart dan bijvoorbeeld iets moois in Zwitserland (St Moritz, Arosa-Lenzerheide, misschien Val d’Anniviers) en dan begin april nog een weekje Cervinia of misschien Tignes. En als t allemaal meezit in januari een weekendje iets in Oostenrijk dat net iets meer apresski georiënteerd is met wat vrienden...

Vier keer zal t toch niet worden denk ik, maar ik heb wat in te halen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
Zojuist inkopen gedaan:

Åsnes mountain touring tourski’s met rottefella BC auto bindingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6KzwXhFrOUrLi8ZeTNrH6JNzqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rz6Om1dFvDQVU8yc3yuoIfWz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FvhK1nZ2n4W5N8oEGMokwaTRsfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oI4OfRMDHtd5uHgFrz8720uF.jpg?f=fotoalbum_large

Crispi Stetind GTX schoenen voor BC bindingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQFp_ugr72_8LSDObJyqm6iKIqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFQaSG1c1zEZb9kbDo4fRRkh.jpg?f=fotoalbum_large

45 mm vellen voor de steilere stukken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ORVWfewLAAgEiS8DJDIYKy54sMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhobHp46Ahs2tqrmH5zS7X75.jpg?f=fotoalbum_large

Ben klaar voor wat leuke tochten.

Gelukkig hoef ik slechts een klein half uurtje in de auto te zitten om te kunnen (tour)langlaufen / alpineskiën. 🙄☺️

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Rene schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:16:

Gelukkig hoef ik slechts een klein half uurtje in de auto te zitten om te kunnen (tour)langlaufen / alpineskiën. 🙄☺️
? Waar woon jij dan?
Midden in een Alpendal of zo? :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
ehtweak schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:32:
[...]

? Waar woon jij dan?
Midden in een Alpendal of zo? :)
Noorwegen 👍

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 07:55
Ik ben opzoek naar een groot skigebied waarbij je op de berg o.a apreski hebt. We zijn al naar Les Deux Alpes (Pano Bar) en val thorens (360bar, le folie douce) geweest.

Het nachtleven apreski is niet persé een must, voor ons als groep vinden we het vooral lekker om rond 4 uur naar zo'n bar te gaan en dan bij sluit naar beneden voor de happy hour.

Kent iemand zulke grote gebieden waar dit is? Heb het e.e.a gezocht maar blijft lastig. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ZieMaar! schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:59:
Ik geloof er niet meer zo in. Ik had hoop op eind januari en half maart, maar eind januari sneuvelde al vlot en alles na half maart is voor mij nu in de categorie ‘als het opeens allemaal meezit’ gekomen...
De Hintertuxer gletsjer is rond Koningsdag nog een serieuze optie, heerlijk lenteweer beneden en boven relatief rustig. Met een stel vrienden hebben we die met potlood nog in de agenda staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Basxt Je weet wel dat het dit seizoen niks meer gaat worden hè, met skiën?

Maarre, moet het per se in Frankrijk zijn?
Want in b.v. Oostenrijk is de keuze reuze.

Niet compleet, maar zo uit de losse mouw:
Saalbach-Hinterglemm
Zell am See/Kaprun
Zillertal Arena
Samnaun/Ischgl,
Kirchberg, Kufstein
Ski Amadee
enzovoorts, enzovoorts.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 07:55
ehtweak schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:44:
@Basxt Je weet wel dat het dit seizoen niks meer gaat worden hè, met skiën?

Maarre, moet het per se in Frankrijk zijn?
Want in b.v. Oostenrijk is de keuze reuze.

Niet compleet, maar zo uit de losse mouw:
Saalbach-Hinterglemm
Zell am See/Kaprun
Zillertal Arena
Samnaun/Ischgl,
Kirchberg, Kufstein
Ski Amadee
enzovoorts, enzovoorts.
Yes, is voor 2022! Dankjewel ik ga even kijken!
Pagina: 1 2 ... 42 Laatste