Die Notabfahrt is een lang skipad , en gevlakt, zoals je kan zien. Niet echt off piste.
Geen idee hoe het precies zit met mijn verzekering, maar had hij toen open geweest dan had ik hem zeker gedaan.
Ik had toen al gezien dat het 10 km lekker lang glijden was.
taurus0205 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:58:
Hoi allen,
Dit jaar ga ik na een lange periode weer snowboarden. Het leek me verstandig om in elk geval knie- en stuitbescherming aan te schaffen; een helm huur ik ter plekke. Vroeger (ongeveer 20 jaar geleden) heb ik veel gesnowboard zonder bescherming, en dat heeft destijds tot flinke blessures geleid. Dat wil ik nu voorkomen.
Dit wordt mijn eerste wintersportvakantie in lange tijd. Hoewel ik er veel zin in heb, merk ik wel dat het snel een dure aangelegenheid wordt voor iets wat je waarschijnlijk maar één keer per jaar doet.
Ik ga uitsluitend downhill rijden, geen park of tricks. Destijds heb ik beide knieën zwaar gekneusd, en dat wil ik absoluut niet opnieuw meemaken.
Alvast dank voor het meedenken en delen van ervaringen!
Ik denk dat het pas een echt dure aangelegenheid wordt als je je blesseert.
Als ik je intro lees dan denk ik dat je zeker een borst en rug protector nodig hebt, dat je knieën en stuitje alleen beschermen niet genoeg is.
De borst/rug/schouderprotector (level 1) van Demon is inderdaad een flink bedrag extra.
Maar je kan ook goedkoper uit zijn, mijn borst en rug protector is bv nog geen 90 euro, één met schouderbescherming en elleboogbescherming erbij kost
ca. 136.(level 2)
De mesh vesten die daar aan zitten ademen in zijn geheel, net als de Damon gear.
En je moet maar zo denken, als je later denkt: "Had ik maar toch 100 euro meer uitgegeven, dan had ik niet in een rolstoel beland", dan vergeef je jezelf dat nooit.
Ik ga er van uit dat je vaker gaat en niet volgend jaar er uitgegroeid bent, ik heb ski accessoires die al 20 jaar meegaan, dan is duur plotseling relatief geworden.
En mocht het snowboarden toch niet bevallen dan kan je het ook weer verkopen natuurlijk.|
En nog even voor de sceptici, alles van Temu is binnen.
De 5 paar , had er meer besteld dan ik dacht

, witte handschoenen zijn allemaal van prima kwaliteit, minstens zo goed of beter dan mijn oude witte sets die stukken duurder waren. En alles past, al zitten er drie paar iets krapper, maar dat hadden mijn oude sets ook. Mooiweerhandschoenen hoeven niet heel ruim te zitten, zolang ze dan warm zitten is het goed.
Ook de extra set verwarmde handschoenen zien er degelijk uit, alleen ze zijn iets korter zodat het batterijvak net boven mijn polsgewricht op mijn bovenarm zit. Niet vervelend gezien je toch nooit je pols echt vaak naar boven flext, maar de andere set is langer en heeft 6000 mAh @7,4V extra.
Maar met 4000 mAH @5v voor €35 dus ook een dikke prima.
Alle handschoenen getest op touchscreenfunctionaliteit en ze werken allemaal.
Dus een paar paar witte en de verwarmde gaan de groepsapp in, samen met een onverslijtbare Frencys salopet en jas die ik ooit op maat liet maken (de salopet dan) en die niet meer passen.
Frencys is al een tijdje opgehouden, vroeger het "huismerk" voor alle Oostenrijkse skischolen.
[
Voor 18% gewijzigd door
Teijgetje op 17-01-2026 00:20
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.