Toon posts:

[Vakantie] Het Grote 2020/2021/2022 Wintersport topic! Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 23:26
waah schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:53:
[...]

Google, eerdte artikel
https://www.rtlnieuws.nl/...en-quarantaine-mondkapjes

Tldr: elk masker is goed. Sjaals worden in mijn ervaring vaak geaccepteerd.
Top thanks, was zelf wel al aan het googlen maar volledig in de knoop. Dacht miss hier mensen te treffen met recente ervaring

• Weissbier
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 22:51
hoevenpe schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:00:
Oostenrijkse grens geen enkele controle gezien, wel strikt in het hotel en bij het tanken/lunchen.

Het weer is heerlijk, morgen plaatjes van de Idalp en eventueel de Schatzi. :)
Bij Sloveense grens ook niet: tolwegen ook moeiteloos vermeden _/-\o_ Overigens werd er bij de Loiblpass direct aan de Sloveense kant schijnbaar geskied, daar zag in allemaal Slovenen hun ski's uit de auto halen :)

Wel gek trouwens de autosnelweg in Slovenië begint gewoon uit het niets: al stond er op het bordje 500m, dus je kunt nog de afslag nemen voordat je daadwerkelijk op de autosnelweg zat :+

Ik snap niet waarom de ANWB hun leden onnodig vignetten wilt aansmeren: ja als je niet op let, rij je zo de auto snelweg op. Maar het staat toch echt heel duidelijk aangegeven en ook, met onderbordjes dat je een vignet nodig hebt!

Overigens waren wij in de Graz de enige gasten in het hotel, dat was echt een beetje onwerkelijk. Echter duidelijk het gevolg van de strenge coronamaatregelen. Wel een mooie stad hoor om eens bezocht te hebben 8)

Wie in Oostenrijk is, moet eens overwegen een stukje zuidelijker te gaan en Bled bezoeken dat is echt een schitterende plaatsje. Wij blijven er een nachtje overnachten en morgen rijden wij dan naar Maria Luggau in Oostenrijk, daar zouden ook skigebieden moeten zijn.

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:59

ZieMaar!

Moderator General Chat
Slovenië is fantastisch. Bled is eigenlijk, omdat het zo rete toeristisch is, helemaal niet het mooiste, eerlijk gezegd. Google Logar Valley maar eens. Kun je ook skiën, langlaufen, ijswatervallen bekijken etc. Ook dicht bij de grens weer.

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:23
Kan de FFP2 die @ZieMaar! eerder noemde aanraden, zit erg ruim en makkelijk. Knopen aan de helm en je hebt bijna niet door dat je hem op hebt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:14:
Kan de FFP2 die @ZieMaar! eerder noemde aanraden, zit erg ruim en makkelijk. Knopen aan de helm en je hebt bijna niet door dat je hem op hebt.
Dat kan, maar ik deed hem dus gewoon onder de helm op mijn oren en dat werkte (ook) prima. Maar bovenal: als je ergens ter aan 't skiën bent vind ik dat elke post een foto moet bevatten :).

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:42
ZieMaar! schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:35:
[...]

Dat kan, maar ik deed hem dus gewoon onder de helm op mijn oren en dat werkte (ook) prima. Maar bovenal: als je ergens ter aan 't skiën bent vind ik dat elke post een foto moet bevatten :).
Vooruit…

Brandnertal gisteren. Leuk gebied!

Vandaag dagje sneeuw-schoen-wandelen.

• Blihi
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 20:21
FF een niet-corona vraagje.

Na jaren in Tsjechie geskied te hebben (ideaal voor de kinderen om te leren) zijn we dit jaar de eerste week van januari in Les Arcs geweest. Wat me opviel was dat we nergens in de rij hebben gestaan bij ski-liften. Echt de hele week niet en we hebben het hele gebied gezien.

In Tsjechie had je af en toe het gevoel dat je langer in de rij stond dan dat je aan het skien was. En dat gold voor alle gebieden (Marina Lipno, Rokytnice, Spindleruv Mlyn).

Is dat in Frankrijk gebruikelijk, of heeft dit ook met de pandemie te maken? Ik vond het wel relaxed. Wij hadden voor de zekerheid zelfs zo'n 'priority pass', maar we hebben geen gebruik hoeven maken van de priority rijen omdat er echt nooit iemand voor de poortjes in de rij stond.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nieuwjaarsweek? Dan waren de Fransen er zelf niet en Engelsen konden niet of beperkt komen. Dat scheelt 80% van de normale drukte.

• Blihi
Dat is dan dus een aanrader voor volgend jaar. Om dezelfde week te kiezen.

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Jep, welkom buiten de vakanties!
Op wintersport.nl hebben ze altijd een mooi vakantie-overzicht elk jaar, welk land wanneer vrij heeft en op welke gebieden dat invloed heeft (Fransen gaan niet naar oostenrijk, duitsers nauwelijks naar Frankrijk etc).

Zo zoek ik vaak de vakantieperiodes uit. Want het geeft een mooi beeld wanneer het ergens druk is.

https://www.wintersport.n...tersportseizoen-2021-2022

1-8 januari was druk, maar als je de gele duiters er tussenuit haalt, en de Oostenrijkers en Italianen ook... dan zie je dat er eigenlijk niets overblijft.

Een weekje eerder was dat écht anders geweest :+

Voor vakantie Frankijk BINNEN de vakanties, daar heb ik nog geen ervaring mee. Dit jaar zou het eerst worden dat we aan vakanties vast zaten, maar de 1e week januari kwam nu perfect uit....
Blihi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:47:
Dat is dan dus een aanrader voor volgend jaar. Om dezelfde week te kiezen.
Dat hoeft dus niet zo te zijn... Want meestal hebben de Fransen tegelijk met ons kerstvakantie.
Dus zou voor volgend jaar gewoon weer die post van Wintersport.nl afwachten. En op basis daarvan gaan kijken. Misschien valt de voorjaarsvakantie dan wel goed voor Oostenrijk ofzo. :+

[Voor 16% gewijzigd door waah op 17-01-2022 12:51]

• Blihi
Helaas ben ik gebonden aan de vakanties, zowel vanwege de kinderen als vanwege werk.

Maar van 1 tot 8 januari was het, in mijn ogen, totaal niet druk.

PS. Ah, ik moet het goed lezen. Dat was inderdaad voorspeld voor Frankrijk (groene blokje)

[Voor 52% gewijzigd door Blihi op 17-01-2022 13:35]

• hoevenpe
ZieMaar! schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:35:
Maar bovenal: als je ergens ter aan 't skiën bent vind ik dat elke post een foto moet bevatten :).

Even pauze... :Y)

• Weissbier
Puur uit nieuwsgierigheid: hebben ze de prijzen op de pistes niet verdubbeld tegenover in het dal? Wel schitterende uitzicht _/-\o_

• hoevenpe
Weissbier schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:51:
Puur uit nieuwsgierigheid: hebben ze de prijzen op de pistes niet verdubbeld tegenover in het dal?
Vergeleken met twee jaar geleden 'voelt' eten op de piste een stuk duurder. Halve liter bier is tegen de 6 euro.

Wel grappig zo'n gebied in twee landen: in Ischgl is alles strikt 2G met heel strenge handhaving in de liften en het dorp, Samnaun is het alleen afstand houden en relatief relaxed.

Om aan te geven hoe strikt Oostenrijkers zijn: deze eigenwijze Hollander dacht dat een compleet lege stoeltjeslift zonder FFP2 kon, lift stilgezet... ;)

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:59

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ik herinner me een prijs van 5 euro voor een halve liter, in elk geval beneden in de Kuhstal. Dus tegen de 6 euro op de piste is niet heel veel duurder dan voorheen volgens mij? * Orion84 moet nog even een paar weken geduld hebben voor ie ook die kant uit gaat :Y)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• hoevenpe
50 cent erbij ongeveer...

• Clef
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18-01 17:22
Volgens mij inderdaad zo tussen de 5 en 6 euro. Ik heb mn bonnetjes niet bewaard maar meer heb ik volgens mij niet betaald op de berg. In ons hotel waren ze 4.50.

Wat betreft de mondkapjes wisselde het een beetje in mijn ervaring. De eerste dagen van onze vakantie (9-10-11 januari) was het zo rustig dat een sjaaltje in de stoeltjeslift voldoende was. Later in de week werd er wel iets meer op gelet, vooral in Ischl en Samnaun waar het inderdaad drukker was.

In Ischgl controleerden ze ook in het dorp zelf. De beveiligers moesten mensen constant wijzen op de mondkapjesplicht

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 20:47
Ik hoop nog steeds over 2 weken te kunnen gaan en was nog eens de coronamaatregelen aan het bekijken (gezien Italië/Frankrijk/Zwitserland op hun piek lijken te zitten qua Omikron).
(Oostenrijk zit nog volop in de "uptrend" door hun eerdere lockdown dus daar hou ik momenteel geen rekening mee).

Italië: 2G & verplichte test (48 uur PCR of 24 uur antigeen)

Frankrijk: sinds afgelopen weekend 2G (met maximum geldigheid van vaccin tot 6 maanden, dus voor veel mensen is de booster de facto nodig

Zwitserland: Test (72 uur PCR of 24 uur antigeen) + PCR ter plekke tussen dag 4 & 7.

Gezien ik eind december positief getest had lijkt dus enkel Frankrijk een optie (naar ik lees kan je tot 8 weken lang positief blijven testen). Maatregelen blijven echt zo arbitrair he...

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Jebus4life schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:09:
Frankrijk: sinds afgelopen weekend 2G (met maximum geldigheid van vaccin tot 6 maanden, dus voor veel mensen is de booster de facto nodig
Ik lees overal 7 maanden, tenzij iemand met Janssen geprikt is:
Sowieso is een vaccinatiebewijs (voor binnenlands gebruik in Frankrijk) sinds afgelopen zaterdag nog maar met beperkte duur geldig. Sinds 15 januari is een boosterprik verplicht voor een geldig coronabewijs, zodra 2e dosis (Pfizer, AstraZeneca, Moderna) ouder dan 7 maanden is of de monodosis Janssen ouder dan 2 maanden is.

It takes two fools to argue.

• Blihi
@Jebus4life Je blijft inderdaad 8 weken vals-positief (vandaar dat dat verhaal van Novax Jokkebrok ook zo rammelt).

In Frankrijk wordt met de Franse slag gecontroleerd. Wij hebben in de eerste week van januari precies vier keer onze QR code moeten laten zien (in Les Arcs). De eerste keer bij inchecken in het hotel en drie keer bij de skiliften, waarbij het twee keer mogelijk was om gewoon door te skien naar een andere lift.

Mondkapjes waren vooral de Hollanders vergeten.... Daar werd zelden iets van gezegd en zeker niet tegen opgetreden. Ik heb zelf braaf de hele week zo'n FFP2 ding op gehad (wel steeds nieuwe).

[Voor 22% gewijzigd door Blihi op 17-01-2022 15:28]

• Hompu
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-01 14:13
Mijn ervaring met Zillertal Arena vorige week is dat vooral 's ochtends bij de gondels op FFP2 werd gecontroleerd. Bij andere gondels en later op de dag was eigenlijk elke vorm van mond- en neusbedekking wel voldoende. Van een Buff over je neus trekken werd dus eigenlijk alleen 's ochtends wel eens wat gezegd. Los daarvan had iedereen wel altijd een soort van mond- en neusbedekking, ook in de rij voor de lift. 2G werd overal goed gecontroleerd. Bij de horecagelegenheden op de piste die ik heb bezocht waren de terrassen alleen via binnen toegankelijk en werd bij de ingang de QR gescand.

Qua drukte vond ik het rustig. Pistes waren relatief leeg en het langste dat ik voor een lift heb moeten wachten was nog geen 5 minuten. Voor de beeldvorming, de Isskogel op dinsdag 11 januari rond 13:00 uur:

Edit: ik had zelf zo'n Buff met een verwisselbaar filter. Als er op FFP2 werd gecontroleerd was dat onvoldoende.

[Voor 4% gewijzigd door Hompu op 17-01-2022 15:57]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:00:
[...]

Vergeleken met twee jaar geleden 'voelt' eten op de piste een stuk duurder. Halve liter bier is tegen de 6 euro.

Wel grappig zo'n gebied in twee landen: in Ischgl is alles strikt 2G met heel strenge handhaving in de liften en het dorp, Samnaun is het alleen afstand houden en relatief relaxed.

Om aan te geven hoe strikt Oostenrijkers zijn: deze eigenwijze Hollander dacht dat een compleet lege stoeltjeslift zonder FFP2 kon, lift stilgezet... ;)
En zorgt die strenge handhaving ook voor lange rijen? Want als het écht heel streng is zou er ook een ID-controle moeten plaatsvinden, waardoor er wachtrijen kunnen ontstaan.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Toen ik aan het skiën was niet, omdat iedereen het gewoon ophad. QR code is in Oostenrijk maar eenmalig, bij het kopen (of activeren) van je skipas. Niet meer bij de lift zelf.

Op de berg in hutjes was de controle was spaarzamer (maar nutteloos, daar kan je toch alleen maar met een skipas komen).

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:44
Blihi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:27:
@Jebus4life Je blijft inderdaad 8 weken vals-positief (vandaar dat dat verhaal van Novax Jokkebrok ook zo rammelt).

In Frankrijk wordt met de Franse slag gecontroleerd. Wij hebben in de eerste week van januari precies vier keer onze QR code moeten laten zien (in Les Arcs). De eerste keer bij inchecken in het hotel en drie keer bij de skiliften, waarbij het twee keer mogelijk was om gewoon door te skien naar een andere lift.

Mondkapjes waren vooral de Hollanders vergeten.... Daar werd zelden iets van gezegd en zeker niet tegen opgetreden. Ik heb zelf braaf de hele week zo'n FFP2 ding op gehad (wel steeds nieuwe).
@Blihi ik begreep dat voor Frankrijk gewoon standaard maskers al goed genoeg zijn...
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/...en-quarantaine-mondkapjes

Maar, hoe zit het precies met die erewoordverklaring? Er staat o.a. een zinnetje in dat je je bij aankomst laat testen, maar het is mij onduidelijk of het verplicht of optioneel is.

Bron: https://amsterdam.consulf...-19-Reizen-naar-Frankrijk
"een verklaring op erewoord inzake de afwezigheid van symptomen en waarin men zich ertoe verbindt na aankomst in Frankrijk een PCR- of antigeentest te ondergaan."
En in de engelstalige versie van de verklaring:
"I hereby agree on my honour to take an antigen test or biological examination that may be conducted on arrival in metropolitan France"

Bron 2: http://www.anwb.nl/binari...rd-voor-groene-landen.pdf
...de ANWB heeft dus een vertaling gemaakt:
"Hierbij verklaar ik op mijn eer om een antigeentest of PCR-test te ondergaan dat mogelijk wordt
uitgevoerd bij mijn aankomst in Frankrijk
"

Ik heb er geen problemen mee om zo'n test te ondergaan, maar wil wel graag weten of ik daar zelf achteraan moet bij aankomst, of dat je steekproefsgewijs gevraagd wordt enzo.

• hoevenpe
XWB schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:59:
En zorgt die strenge handhaving ook voor lange rijen? Want als het écht heel streng is zou er ook een ID-controle moeten plaatsvinden, waardoor er wachtrijen kunnen ontstaan.
Het is erg rustig, nergens wachten.

Oostenrijkse restaurants op de piste doen QR-check, id meestal niet nodig. In Zwitserland bordjes met QR-code maar nergens controle gezien.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wachten bij de lift zegt niet alles toch? Hoe is het op de piste? Ischgl lijkt me best leuk, maar het lijkt me, ook in t laagseizoen, zo druk…

En let op, ik ben extreem verwend dus ik vind het snel druk :).

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Als je in Ischgl nergens hoeft te wachten voor de lift, dan is het wel echt rustig. Bij een aantal liften daar heb je normaal (en dan ga ik al niet in de piek weken) altijd wel wat wachttijd. Veel 6/8 persoons stoeltjes, dus een rij schiet ook wel lekker vlot op, maar een aantal belangrijke liften zijn zelden direct doorlopen.

Als ik de webcams (https://www.bergfex.ch/samnaun/webcams/ en https://www.bergfex.at/ischgl/webcams/) zo eens bekijk is het er inderdaad, ook op de piste best rustig (maar zeker niet uitgestorven). Ik hoop van harte dat dat nog even een aantal weken zo blijft :Y

[Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 17-01-2022 17:33]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• hoevenpe
Orion84 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:31:
Als je in Ischgl nergens hoeft te wachten voor de lift, dan is het wel echt rustig.
Vandaag 50km afdaling gedaan, bij geen enkele lift meer dan 10 mensen voor ons. Meestal doorglijden tegen het plankje aan: geen Russen, geen enkele beginner en geen klasjes.

Après-ski is heel typisch: alle bekende tenten zijn open met geplaceerd 2G tot 22u. Nog redelijk druk, maar geen harde live-muziek en alleen met je eigen gezelschap praten maakt lang natafelen in het hotel veel leuker. Daar wordt je om 22u vriendelijk de zaal uitgezet, zit je in de lobby het laatste kopje koffie/thee op te drinken.

Echt overal mondkapje, zelfs in het dorp op straat. Gelukkig niet in de sauna, had ze ertoe in staat gezien... :)

[Voor 40% gewijzigd door hoevenpe op 17-01-2022 17:59]

• Weissbier
hoevenpe schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:00:
[...]

Ahja dat is wel iets duurder dan in het dal: ik werd overigens door de Oostenrijkse grenspolitie staande gehouden, net als iedereen trouwens die via de Wurzenpass de grens passeerden vanuit Slovenië :+

De Wurzenpass was echt wel een stuk pittiger dan de Loiblpass waar ik Slovenië binnenreed: er stond bij de Wurzenpass aan begin van de Sloveense kant ook blauw bord, met een autoband en een sneeuwketting eromheen. Die heb ik maar genegeerd :$

Bleek ook helemaal niet nodig om sneeuwkettingen om te leggen, want de rijbaan was volledig sneeuwvrij. Direct na het passeren van de grens is er aan de Oostenrijkse kant zo'n enorm stijlen daling, dat men er een bord neergezet heeft om automobilisten schakel-les te geven!

In de 1e versnelling moest je naar onder gaan, meerdere malen stevig moeten remmen om te verkomen dat de toeren in het rode gebied kwamen. De Loiblpass had vooral heel veel scherpe haarspeldbochten, voor de rest viel die bergpas wel mee.

Wij deden trouwens ook gewoon onze mondkapjes af in de berglift bij Kitzheinhorn, wanneer wij alleen erin zaten. Daar werd niets van gezegd en je kreeg ook geen scheven gezichten :)

• hoevenpe
Weissbier schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:09:
Wij deden trouwens ook gewoon onze mondkapjes af in de berglift bij Kitzheinhorn, wanneer wij alleen erin zaten. Daar werd niets van gezegd en je kreeg ook geen scheven gezichten :)
Tijdens het skiën voor je mond, alleen in de lift over je neus werkt in de praktijk erg goed. Elke keer opnieuw aan de helm vastmaken is ondoenlijk.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

@Weissbier dat bord betekent volgens mij dat je op dat traject verplicht bent kettingen bij je te hebben, niet dat je ze direct om moet doen.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 10:32
Orion84 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 19:41:
@Weissbier dat bord betekent volgens mij dat je op dat traject verplicht bent kettingen bij je te hebben, niet dat je ze direct om moet doen.
Als Oostenrijker zou die dat toch moeten weten >:)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Arend_Akelig
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23:41
Afgelopen donderdagochtend aangekomen in Fieberbrunn met 6 maten. Allen geboosterd + negatieve PCR test. Bij de grens niet gecontroleerd (Kufstein), wel inderdaad alles ingericht om dat te kunnen doen + stapvoets rijden langs een controlepost.
In het gebied was het vrij rustig, mooi weer en genoeg sneeuw. Bij het kopen van de skipas even de QR code laten zien. Bij elke lift stond iemand die controleerde of je een mondkapje droeg en of deze FFP2 was. De horeca is gewoon open, QR laten zien en mondkapje indien je wil lopen.
Één keer meegemaakt dat het aardig druk was bij een laatste lift, hier 5 minuten moeten wachten.
Terugweg op zondagochtend wel even staande gehouden bij de grens naar Duitsland (omdat Oostenrijk een hoog risicoland is voor Duitsland?). De mensen aan de grens vroegen enkel waar we heen gingen, Nederland was blijkbaar het goede antwoord, ook niets hoeven laten zien.
Al met al een rustige wintersport waarin we niks tekort zijn gekomen ondanks alle maatregelen. Voor degene die nog gaan: have fun. Horeca is ook echt prima zonder apres ski!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Die controles bij Salzburg, Kufstein en Passau (Duitsland in) zijn volgens mij nog overblijfselen van de migratiecrisis. Die stonden er voor Corona ook al.

• Weissbier
LordSinclair schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:01:
[...]

Als Oostenrijker zou die dat toch moeten weten >:)
Was in Slovenië :+ @Orion84 ja dat klinkt wel logischer, waarschijnlijk staat dat bord er het hele jaar ook.

• PieterBuma
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20:44
Blihi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:27:
Dit is echt onzin, ik teste 19-12 positief op een pcr test en de 29e en 30e negatief, ook dat waren pcr testen in verband met terugvliegen naar NL. Dus stellen dat je sowieso 8 weken false positive blijft is onzin.

• Blihi
vanaalten schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:38:
[...]

@Blihi ik begreep dat voor Frankrijk gewoon standaard maskers al goed genoeg zijn...
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/...en-quarantaine-mondkapjes
Klopt, maar ik had die ffp2 dingen al aangeschaft omdat we eigenlijk naar Oostenrijk wilden gaan.
Maar, hoe zit het precies met die erewoordverklaring? Er staat o.a. een zinnetje in dat je je bij aankomst laat testen, maar het is mij onduidelijk of het verplicht of optioneel is.

Bron: https://amsterdam.consulf...-19-Reizen-naar-Frankrijk
"een verklaring op erewoord inzake de afwezigheid van symptomen en waarin men zich ertoe verbindt na aankomst in Frankrijk een PCR- of antigeentest te ondergaan."
En in de engelstalige versie van de verklaring:
"I hereby agree on my honour to take an antigen test or biological examination that may be conducted on arrival in metropolitan France"

Bron 2: http://www.anwb.nl/binari...rd-voor-groene-landen.pdf
...de ANWB heeft dus een vertaling gemaakt:
"Hierbij verklaar ik op mijn eer om een antigeentest of PCR-test te ondergaan dat mogelijk wordt
uitgevoerd bij mijn aankomst in Frankrijk
"

Ik heb er geen problemen mee om zo'n test te ondergaan, maar wil wel graag weten of ik daar zelf achteraan moet bij aankomst, of dat je steekproefsgewijs gevraagd wordt enzo.
Volgens mij bedoelen ze dat je meewerkt als de autoriteiten daar om vragen. Dat is niet bij een steekproef, maar bijvoorbeeld als ze vermoeden dat er een uitbraak is in het hotel ofzo.

Er heeft overigens niemand naar die verklaring gevraagd. We hebben wel gezien dat er op de snelweg net over de grens iemand van de weg gehaald werd, maar die had een Frans kenteken.

• Blihi
PieterBuma schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:20:
[...]

Dit is echt onzin, ik teste 19-12 positief op een pcr test en de 29e en 30e negatief, ook dat waren pcr testen in verband met terugvliegen naar NL. Dus stellen dat je sowieso 8 weken false positive blijft is onzin.
Dan had je mazzel. Alle tests, dus ook pcr werken met grenswaardes. Bij een bepaalde hoeveelheid virusdeeltjes ben je positief, daaronder negatief.

Ben je volledig gevaccineerd en raak je alsnog besmet kan het zomaar zijn dat je maar net boven de grenswaarde komt en dus een week later er net onder.

Heb je de pech dat je een nieuwe variant oploopt, of je immuunsysteem iets minder adequaat reageert, kun je zomaar 8 weken (vals) positief blijven.

Een positieve test en vervolgens een negatieve binnen 3 dagen zoals bij die tennisser. Dat verhaal klopt niet, tenminste niet bij iemand die ongevaccineerd is.

Daarbij zijn tests ook afhankelijk van de manier van afnemen. Er zijn ook mensen in het nieuws geweest die zich meermaals lieten testen in een paar dagen tijd in de hoop dat er 1 vals negatieve tussen zat. Daar zijn ze mee gaan reizen. Dat is dus een sample geweest waar net toevallig wat minder virusdeeltjes in zaten.

De GGD geeft aan dat je 8 weken geen nieuwe test hoeft te proberen omdat die positief zullen blijven (vandaar ook dat je nu niet meer in quarantaine hoeft).

• hoevenpe
Zillertaller76 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:48:
Flink geskied vandaag :) 107.5 km

Gebiedsrecord! Wie dit inhaalt krijgt €100 (;
Leg uit, hoe doe je dit? :P

Vandaag zonder significante pauzes in Ischgl/Samnaun tot 81,9km gekomen, nul wachttijd bij de liften en perfecte condities. We hadden 45 minuten eerder kunnen beginnen maar 90km-95km was echt het maximum geweest. Ergens moet een maximum zitten...

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik vind afstand niet zo interessant, eigenlijk. Hoogtemeters, daar gaat het om!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:46:
[...]

Leg uit, hoe doe je dit? :P

Vandaag zonder significante pauzes in Ischgl/Samnaun tot 81,9km gekomen, nul wachttijd bij de liften en perfecte condities. We hadden 45 minuten eerder kunnen beginnen maar 90km-95km was echt het maximum geweest. Ergens moet een maximum zitten...
Je moet wel een beetje een uitdagend skigebied uitzoeken. In Val Thorens zijn er genoeg rode pistes waar je gemakkelijk 120 km/h kan aantikken.

[edit]

Oh je had het over afstand :P het scheelt als er veel lange pistes zijn met grote afdalingen, en er weinig liften genomen moeten worden.

[Voor 12% gewijzigd door XWB op 18-01-2022 20:59]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
De dames in Zauchensee gaan 130 km/u. Op een stuk piste, dat alleen voor wedstrijden geopend is (ivm steilte). Keihard, drie lagen vanghekken, niemand op de piste, perfect materiaal, perfect gewaxed (het materiaal dus).

Dan vraag ik me toch altijd hoe 120km/u op een piste werkt of dat dat toch niet een beetje een gps fuck up is ;).

[Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 18-01-2022 21:24]

• waah
  • Nu online
ZieMaar! schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:24:
De dames in Zauchensee gaan 130 km/u. Op een stuk piste, dat alleen voor wedstrijden geopend is (ivm steilte). Keihard, drie lagen vanghekken, niemand op de piste, perfect materiaal, perfect gewaxed (het materiaal dus).

Dan vraag ik me toch altijd hoe 120km/u op een piste werkt of dat dat toch niet een beetje een gps fuck up is ;).
Ff een hele oude quote van een van de eigenaren van wintersport.nl:
Ik heb een keer een officiele speed test gedaan. Tot 80 km per uur is vrij eenvoudig. Tot 100 goed haalbaar en alles daarboven is werken (positie, sneeuwkwaliteit de goede ski’s etc). Met tips van een speedskiër die met deze test langs skigebieden gaat lukte het mij om 115 km per uur te halen, op de donkerblauwe-piste waar deze test was opgezet. Een snelheid die mijn GPS vaak aangeeft als ik deze echt niet ski. En 70-80 km per uur is al heel erg hard, en dat is een snelheid die heel veel wintersporters zo halen…
Conclusie: GPS is niet nauwkeurig genoeg. :+

Natuurlijk alles kan. Maar 120km/u mét controle? 99,9% van de Hollanders kan dat niet.

[Voor 5% gewijzigd door waah op 18-01-2022 21:32]

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ik denk dat je nog wel wat 9’s kan toevoegen achter die komma :P

• jojojo95
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 19-01 17:55
Hi,

Ik wat vraagjes. Ik ben zelf geboosterd en geprikt.

Hoe streng zijn ze bij de grens van Oostenrijk?

Zijn jullie gecontroleerd en kijken ze ook echt naar testuitslagen?

Alvast bedankt!

• renegrunn
jojojo95 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:10:
Hi,

Alvast bedankt!
Ik denk dat als je de de laatste paar pagina's hiervoor even doorneemt zul je zien dat vrijwel niemand werd gecontroleerd aan de grens. Geloof tot nu toe van 1 iemand gelezen dat bij Kufstein op een vrijdag er wel werd gecontroleerd.

Voor de rest is het standaard: overal waar je binnen komt QR code controle, behalve in de super. Maar ok bijvoorbeeld wanneer je je ski-pas koopt.

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:02
Ik red die 120Kmh niet op ski's. Vind een km'tje of 70-80 al wel erg hard. En al helemaal als je ook nog controle wilt houden.

Nonsensical line goes here <---

• hoevenpe
Vandaag in een mooie kom met uitloop 95,8 op de GPS gehaald, in mijn jonge jaren ooit 114,6 gedaan maar daarna kon ik een schone onderbroek aantrekken... O-)

[Voor 9% gewijzigd door hoevenpe op 18-01-2022 22:32]

• renegrunn
Hoe kijken jullie er eigenlijk tegenaan, die hoge snelheden op de piste? Ik lees meer en meer dat ski-gebieden / landen onverantwoordelijk gedrag (lees: te hoge snelheden) willen aan gaan pakken. Ik meende dat je bv in Italië al je skipas kan worden afgenomen mocht de ski-politie dit opmerken.

Deze week kwamen mij ook weer een paar voorbij die door de geluidsbarrière wilden breken. Als het dan fout gaat, gaat het heel erg fout, en soms ook voor een ander: https://www.wintersport.n...ijdt-na-botsing-met-skier

Ik zou niet weten hoe, maar ikzelf zou het niet erg vinden als er op de 1 of andere manier wat aan gedaan kan worden. Wil absoluut niet belerend overkomen, maar juist apps waarmee je de snelheid kunt meten en delen dragen hier waarschijnlijk wel een beetje aan bij. Hoe zien jullie dit?

• hoevenpe
Het hangt imo enorm af van de piste waar je je op bevindt en hoe druk het is. Zelfs vandaag genoeg pistes gedaan waar 60 al te hard was, echte pieken op de GPS zijn incidenteel vooral aan het einde van een afdaling.

Het lijkt me erg lastig om een maximumsnelheid op de piste in te stellen, waar leg je de grens dan en hoe ga je dat handhaven? Is 50 hard, alleen een piek of de gemiddelde snelheid?

Het blijft een kwestie van gevoel, als je iets wilt doen dan 'langzaamaan pistes' afbakenen. Als er veel onberekenbare kinderen/beginners zijn gaat bij mij sowieso de snelheid eruit, ski lang genoeg om te weten wat de consequenties zijn...

• waah
  • Nu online
@renegrunn ja lastig verhaal. Want waar ga je de grens leggen, waar komt de snelheidslimiet op.

Maar ik weet dat er gebieden in de USA zijn waar je op de blauwe runs niet als een idioot mag knallen, je wordt tegengehouden als je het wel doet en dan een safety course moet volgen voor je weer de piste op mag.

Probleem is dan weer dat je mensen op de piste veel macht geeft, die daar misschien niet echt voor opgeleid zijn. Wat ook weer tot ergernis kan leiden.

Als iemand met controle op een rustige piste naar beneden veegt, veel plezier. Heb ik niet zoveel tegen. Maar op een drukke piste? Ongeacht hoeveel controle je hebt: je hoeft maar 1x een mechanisch falen te hebben en je bent een bowlingbal met hele scherpe messen aan de voeten....

En ja, dan kan de kegel een 5 jarig meisje zijn. Dat is heel triest.

Zelf trouwens ook eens bijna een skiklasje geraakt. Ging niet heel hard, zou de bocht maken, knapte de bindingstraps van mijn snowboard. (Ja, El cheapo binding). Kon gelukkig stoppen, maar had ook anders gekunt. Sommige dingen heb je niet in de hand.

Ik denk dat er veel weerstand zou zijn tegen een snelheidlimiet. Of verplicht les/examen.

Maar als ik zie hoeveel (vaak Nederlandse) kamikaze piloten ik in ploeg bocht of pizza punt voorbij zie komen... En idem voor snowboarders die denken dat sturen gelijk is aan salsa-dansen....Dan snap ik wel dat er mensen zijn die toch liever wat meer regels zien.

Aan de andere kant kan het heel snel gaan. Toen ik voor het eerst op wintersport ging droeg eigenlijk niemand een helm (2006). Wij waren als schoolklas de enige want de leraar vond het heel belangrijk. 3 jaar later was het al 50/50 en niet veel later viel je echt op als je geen helm droeg.

Rond die tijd ergens werd ook de helmplicht voor kinderen tot 12 jaar ingevoerd in Oostenrijk dacht ik. Maar ouders gaven natuurlijk het voorbeeld, en zo geschiedde.

[Voor 7% gewijzigd door waah op 18-01-2022 22:53]

• renegrunn
waah schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:51:

Aan de andere kant kan het heel snel gaan. Toen ik voor het eerst op wintersport ging droeg eigenlijk niemand een helm (2006). Wij waren als schoolklas de enige want de leraar vond het heel belangrijk. 3 jaar later was het al 50/50 en niet veel later viel je echt op als je geen helm droeg.

Rond die tijd ergens werd ook de helmplicht voor kinderen tot 12 jaar ingevoerd in Oostenrijk dacht ik. Maar ouders gaven natuurlijk het voorbeeld, en zo geschiedde.
Dit is ook precies wat ik denk. Het zou mij niets verbazen als er de komende jaren zichtbaar verandering in gaat komen in de vorm van meer handhaving o.i.d.
hoevenpe schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:46:
[...]

Het lijkt me erg lastig om een maximumsnelheid op de piste in te stellen, waar leg je de grens dan en hoe ga je dat handhaven? Is 50 hard, alleen een piek of de gemiddelde snelheid?
Eens, een maximum snelheid instellen zal inderdaad niet gaan. Maar wellicht wel handhaving waarbij ski-politie oordeelt naar de situatie?

• Weissbier
jojojo95 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:10:
Hi,

Alvast bedankt!
Ligt aan welke grens: ik ben alleen bij de grensovergang van Slovenië gecontroleerd, maar ze zijn wel streng hoor. Als je controleren willen ze ook echt je corona bewijs zien hoor. Ze zullen zeker naar de testuitslagen kijken hoor, het is niet Nederland waar de politie geen gezag uitstraalt :X

Bij de Duitse/Oostenrijkse grens werd ik niet gecontroleerd, toen ik gisteravond terugkwam uit Innichen Italië was er ook geen controle. Maar ga er maar vanuit, als jij zonder negatieve test of zonder de benodigde vaccinatie de grens wilt oversteken. Je kunt ook nog altijd na het passeren van de grens gecontroleerd worden hoor ;)

Dan laten ze je echt niet door hoor: op de vliegvelden hebben ze vele Britten bijvoorbeeld de toegang tot het land ontzegd. Ik merk op Social Media nu ook echt haat tegen Oostenrijk, vanwege zijn strenge corona beleid. Onder de gesponsorde berichten van Visit Austria staan dan van die haatvolle reacties, van Nederlanders die de vergelijking maken met een Oostenrijker die tot 1945 de baas in Duitsland was 8)7

Ze keken bij de Oostenrijkse grens bij Slovenië, alleen niet in mijn paspoort. Dat vond ik wel een beetje vreemd, maar ik heb dan ook gewoon een Oostenrijks paspoort _/-\o_
renegrunn schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:19:
[...]

Ik denk dat als je de de laatste paar pagina's hiervoor even doorneemt zul je zien dat vrijwel niemand werd gecontroleerd aan de grens. Geloof tot nu toe van 1 iemand gelezen dat bij Kufstein op een vrijdag er wel werd gecontroleerd.

Voor de rest is het standaard: overal waar je binnen komt QR code controle, behalve in de super. Maar ok bijvoorbeeld wanneer je je ski-pas koopt.
Yep, daar zijn ze echt streng in: zonder QR-Code kom je nergens binnen, behalve de drogisterij en supermarkt. In Slovenië waren ze daar veel losser in, daar mochten wij in het restaurant al rustig aan de tafel zitten en toen werden onze QR-Codes pas gecontroleerd.

[Voor 20% gewijzigd door Weissbier op 19-01-2022 07:51]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik vind de controlevraag vooral niet zo relevant. Als je zonder test gaat, kan je bij controle omkeren (of je moet echt aantoonbaar in quarantaine gaan, maar dan moet je denk ik je reis aanmelden?). Misschien is de pakkans niet groot, de investering is dat ook totaal niet. Er zijn ook mensen die wel gechecked zijn, het blijft ingewikkeld om n=1 ervaringen af te wegen. Persoonlijk zou ik niet weten waarom je je niet gewoon aan de regels houdt, los van de pakkans.

Qua snelheid: volgens mij heeft elk land kamikaze piloten, al heb ik het idee dat er in Oostenrijk asocialer geskied wordt dan in Italië. Het skiniveau van de meeste toeristen is gewoon niet zo hoog, da’s niet typisch Nederlands :). Een snelheidslimiet voegt niet zo veel toe, de Fis regels schrijven al voor dat je controle moet hebben, rekening moet houden met anderen etc. Daarmee dek je alles af, in theorie. Die regels worden ook bij rechtspraak gebruikt na ski ongelukken, het zijn in die zin relevante regels.

Uiteindelijk draait het om rekening houden met elkaar. 85% kan dat (gaan niet harder dan ze kunnen, skiën niet door klasjes heen, remmen niet pas vol in de rij, houden zich aan lokale maatregelen) en 15% doet dat dan dus niet. Heel irritant, maar in mijn beleving is dat in Italië dus echt al fors minder :). Daarnaast, hard skiën kan iedereen. Daar hoef je niets voor te kunnen. Goed skiën, da’s pas stoer :).

• hoevenpe
ZieMaar! schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:16:
Uiteindelijk draait het om rekening houden met elkaar. 85% kan dat (gaan niet harder dan ze kunnen, skiën niet door klasjes heen, remmen niet pas vol in de rij, houden zich aan lokale maatregelen) en 15% doet dat dan dus niet.
Alleen daarom al is skiën in coronatijd fijn: vrijwel iedereen heeft controle en weet wat hij/zij doet. De afgelopen dagen geen enkele ongecontroleerde mafklapper gezien, het gaat relatief hard maar voorspelbaar met minimaal 5-10 meter afstand.

• larrylaffer
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 20:24
Ik ben vorige week in Italië op een haar na van achteren aangeskied nabij een kruising. Een of andere idioot kwam volle vaart aangevlogen terwijl overal vlaggen stonden met 'DANGER, CROSSING, SLOW' of zoiets. Hij liet zich keihard vallen om niet tegen mij aan te knallen, en schreeuwde nog een hoop na wat ik niet kon verstaan. Zulke idioten heb je er altijd bij.

Verder was het inderdaad een extreem rustige week, echt heel erg relaxed skiën. Vrijwel nergens wachten (en dat nog steeds mensen die voordringen) en restaurants bijna leeg.

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:02
We hadden in Frankrijk een paar weken terug er eentje die m'n vrouw half aanrande omdat hij blijkbaar zonder les voor het eerst in zn leven op ski's stond en niet kon remmen. Die presteerde het op een blauwe binnen 200 meter 3 keer volstrekt ongecontroleerd op z'n plaat te gaan. Even duidelijk gemaakt dat er skiles bestaat.

Nonsensical line goes here <---

• Weissbier
In Oostenrijk is skieen geloof ik zelfs onderdeel van de krijgsmacht: hier in Maria Luggau zitten militairen in het hotel, die vanmorgen ski's in een kleine transportwagen in het laden waren :)

Zouden die opgeleid worden, om snelheidsduivels op de pistes te arresteren of toch voor het geval er zich conflict situaties met buurlanden in de Alpen zich voordoen :X

Wij wilde eigenlijk gaan sleeën, maar het hotel heeft geen slee helaas. Om die vanuit Nederland mee te nemen vind ik dan ook weer zo overdreven: gisteren wel langs het skigebied 3 zinnen gereden, daar moet het ook best mooi zijn.

Overmorgen gaat de reis weer terug richting Nederland, daar schijnt ook het een en andere veranderd te zijn. Dat heb ik bewust niet gevolgd oOo

• R_Donselaar
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:17
Vorige week maandag richting Flachau vertrokken, geboosterd en met PCR test. Geen controle aan de grens gehad. Het was een fantastische week, prachtig weer, rustige pistes en na het skiën was er ruimte voor een soort van apres ski. Zittend aan de tafel met je eigen gezelschap. Helaas daar waarschijnlijk toch wat opgelopen, alle 5 zijn we positief getest bij thuiskomst...

[Voor 34% gewijzigd door R_Donselaar op 19-01-2022 09:48]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wat ik hoor (vanuit lokale bronnen ;)) is dat het personeel gewoon massaal verspreider is. Da's grotendeels seizoenswerk, die wonen opgepropt in kleine huizen, hebben hun eigen after-parties en komen natuurlijk wel gewoon bij jullie in de buurt..Nou ja, hopelijk zijn jullie er niet al te ziek van!

Grappig dat je Flachau heerlijk rustig noemt, ik denk dat dat normaal in het laagseizoen nog een van de drukkere gebieden is (zonder dat je daar last van hebt met al die snelle liften), vergelijken met veel gebieden in de buurt. Wel sec de Flachau kant, Wagrain is al rustiger en zeker Kleinarl is veel rustiger...

Bevielen die S/Max ski's? Ik kan niet zien welke het zijn, maar ik gok 8 of 10?

• Jebus4life
Ik lees nogal wat tegenstrijdige berichten over Italië; is het daar niet dat je (voorlopig tot en met 31 januari) een negatieve PCR (of Antigeen) nodig hebt om het land in te komen? Zelfs als je geboostered bent? Mijn krant had nu een heel artikel over de regels per land, die kwamen exact overeen met wat ik wist, behalve dat ze niets schreven over testverplichting voor Italië.

Zwitserland maken ze wél gewag van dat testen nodig is.
Italië

Voor u vertrekt naar Italië moet u een inreisformulier invullen. Ook de voorwaarden van de Europese coronapas moeten vervuld zijn. Dat houdt in dat u binnenmag als u gevaccineerd of recent hersteld bent of als u een negatieve test kunt voorleggen. Niet-gevaccineeerden of mensen die alleen een herstelcertificaat kunnen voorleggen, moeten boven op die verplichtingen wel altijd vijf dagen in quarantaine na binnenkomst. Ze kunnen ook niet uit die quarantaine zonder een negatieve coronatest. In Italië gelden de inreisregels voor iedereen vanaf 6 jaar.

Volgens de website van de FOD Buitenlandse Zaken is vanaf 10 januari 2022 op Italiaans grondgebied een vaccinatiebewijs van maximaal 9 maanden oud (6 maanden vanaf 1 februari 2022) of een herstelbewijs jonger dan 6 maanden verplicht in onder meer de horeca, skiliften en het openbaar vervoer. Op vele plaatsen in het land geldt ook een mondmaskerplicht, waar ook een chirurgisch mondmasker zoals bij ons voor volstaat.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Italië is testen zeker nodig. https://www.italia.it/en/covid19

[Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2022 10:27]

• R_Donselaar
ZieMaar! schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:15:
Wat ik hoor (vanuit lokale bronnen ;)) is dat het personeel gewoon massaal verspreider is. Da's grotendeels seizoenswerk, die wonen opgepropt in kleine huizen, hebben hun eigen after-parties en komen natuurlijk wel gewoon bij jullie in de buurt..Nou ja, hopelijk zijn jullie er niet al te ziek van!

Grappig dat je Flachau heerlijk rustig noemt, ik denk dat dat normaal in het laagseizoen nog een van de drukkere gebieden is (zonder dat je daar last van hebt met al die snelle liften), vergelijken met veel gebieden in de buurt. Wel sec de Flachau kant, Wagrain is al rustiger en zeker Kleinarl is veel rustiger...

Bevielen die S/Max ski's? Ik kan niet zien welke het zijn, maar ik gok 8 of 10?
Klachten vallen mee gelukkig! Haha ja we komen al meerdere jaren in Flachau dus weten ook hoe enorm druk het daar kan zijn. Dan is het daar nu gewoon rustig! We hebben ook de nieuwe Panoramalink gepakt naar Kleinarl/Flachauwinkel, fantastisch vergezicht heb je dan!

Ik zie hierboven de discussies over snelheden, helaas is het ook in Wachrain afgelopen zaterdag mis gegaan, onder de Flying Mozart. https://www.salzburg24.at...-nach-kollision-115553569

Ik weet niet of ik de ski's goed kan beoordelen, mijn techniek is de limiterende factor ben ik bang. Ik weet wel dat de Atomics van 2 jaar geleden iets beter waren.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat zijn echt kutberichten zeg. Dan kom je voor je lol, lekker op vakantie, en dan gebeurt dit :(.

Desondanks: de naam Panoramalink doet zijn eer aan inderdaad. Heel mooi en je bent er zo!

• waah
  • Nu online
Weissbier schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:23:
In Oostenrijk is skieen geloof ik zelfs onderdeel van de krijgsmacht: hier in Maria Luggau zitten militairen in het hotel, die vanmorgen ski's in een kleine transportwagen in het laden waren :)

Zouden die opgeleid worden, om snelheidsduivels op de pistes te arresteren of toch voor het geval er zich conflict situaties met buurlanden in de Alpen zich voordoen :X
Conflictsituaties O-)
De sport Biathlon komt zelfs voort uit oorlogen. De combi van langlaufen en schieten is vreemd, totdat je je realiseert dat het dus vanuit de oorlog komt O-)

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:19
Zelfs in Nederland is dat onderdeel ;)

YouTube: Mariniers op de ski’s in Noorwegen

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• HikariMisako
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13:16
Nederland niet meer op de virusvariantenlijst van Oostenrijk

Vanaf maandag voor Oostenrijk geen PCR test meer nodig als je een booster hebt gehad!
Gelukkig gaan wij zondag al heen :+

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:19
Wij gaan waarschijnlijk onze plannen omgooien naar Zwitserland gezien niet iedereen in onze groep aan de voorwaarden van Oostenrijk voldoet. Ik heb daarom al wat gezocht en een short-list gemaakt. Lijkt een beetje willekeurig maar het gaat ons vooral om niet te ver rijden, een groot huisje aan / vlakbij de piste. Daarom liefst ook met wat sneeuwzekerheid rond het huisje zodat de kinderen kunnen sleeën etc. want het is begin / midden maart dat we gaan. Ik heb al geselecteerd op verkrijgbaarheid van huisjes en betaalbaarheid.

- Alt Sankt Johann (Toggenburg)
pro: afstand vanaf NL, met name noord-hellingen die minder snel smelten
con: iets kleiner, gebied Wildhaus is niet meer gekoppeld

- Sörenburg
pro: afstand vanaf NL, met name noord-hellingen die minder snel smelten, heeft momenteel een enorme laag sneeuw in dal (top 3 zwitserland)
con: iets kleiner

- Hasliberg Meiringen)
pro: mooie beelden van gezien, lijkt me een leuk gebied
con: zuidhellingen, misschien sneeuw al gesmolten?

- Grindelwald
pro: sfeer, groot gebied, grootse regio
con: iets duurder, misschien geen wit dorp meer, als dalafdaling dicht is zouden we balen, vanuit grindelwald zouden we dan vooral bij zuidhelling zitten, skigebied lijkt groot maar bestaat vooral uit losse delen en zo groot is het noord-oostelijke gebiedje niet.

Ik neig nu naar een van de eerste twee. Zit ik een beetje oké met m'n overwegingen of zouden jullie het anders doen?

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Jebus4life
Wat is dat toch de laatste dagen, weer een dode en een zwaargewonde...
Belg zwaargewond na botsing op skipiste in Oostenrijk

Een 37-jarige Belg is zwaargewond geraakt door een val nadat hij op een skipiste in het Oostenrijkse Sölden in contact kwam met een andere skiër. Die merkte het ongeval op, maar zette zijn afdaling verder en is spoorloos. De Belg werd met een reddingshelikopter naar een ziekenhuis gebracht. De politie is op zoek naar getuigen.

D man was volgens lokale media dinsdag omstreeks 10.40 uur aan het skiën op een blauwe piste op de Tiefenbach-gletsjer in Sölden. In het midden van de piste was er een contact met een andere, onbekende skiër. Die vervolgde zijn afdaling zonder te stoppen. Het ging om een man met een donkere ski-jas.

De Belg viel en raakte zwaargewond. Hij werd met een helikopter afgevoerd naar een ziekenhuis in Zams. De politie van Sölden is op zoek naar getuigen van het ongeval. Die kunnen zich melden op het nummer +43(0)59133/7108.

Vrouw (51) overleden
Ook in het skigebied Hochfügen in het Zillertal (Oostenrijk) gebeurde dinsdag een zwaar ongeval. Een Poolse vrouw (51) werd omstreeks 15.30u opgemerkt aan de rand van een zwarte piste en lag bewusteloos neer. Ze werd met een helikopter naar de kliniek van Innsbruck gevlogen, maar daar overleed ze enkele uren later aan haar verwondingen. Ook van dit ongeval zoekt de politie getuigen. Die kunnen zich melden bij de politie van Ried im Zillertal op het nummer +43(0)59133/7253.

• Weissbier
Overmoedig? Je ziet dat hier in het verkeer ook, allemaal haarspeldbochten maar omdat ze ( Duitse ) een auto met veel pk's rijden nemen ze onnodige risico's. Meestal gaat dat goed.... ze kunnen de wegen ja uit hun hoofd. Echter vaak hebben ze geen greintje begrip, voor mensen die geen snelle auto hebben en dus niet met 100km/u over de bergpassen kunnen rijden.

In de Grand Tour ging het ook fout: Hamilton die vloog toen uit de bocht, met een supersnelle elektrische auto en heeft dat wonder boven wonder overleeft!

Maar overal staan waarschuwingsborden voor potentiële gladheid, er hoeft maar een kind zo grappig geweest te zijn en een emmer water over de weg te gooien. Dat bevriest dan vrij snel en hup je hebt een ijsbaan: ja ik deed dat vroeger als kind zijnde in ons dorp :+

Met sporten waarbij snelheid een kick geeft, zal dat niet anders zijn: in Nederland kun je dat goed zien bij wielrenners, die overschrijden ook vaak de maximumsnelheid in het heuvelland. Al geldt die wel niet voor fietsers.

Uitzichten hier in Maria Luggau zijn wel echt schitterend

Morgen terug rijden: waarschijnlijk over de Felbertauern Straße, want anders wordt het omrijden via Italië en dan de tolwegen vermijden tot Innsbruck. Dan zijn wij ruim 1 uur langer onderweg en dienen 71km extra te rijden :X Al lijkt mij dat nog wel aantrekkelijk, want dan kom je langs Innsbruck en dat lijkt mij ook een mooie stad.

[Voor 11% gewijzigd door Weissbier op 20-01-2022 10:27]

• renegrunn
Jebus4life schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:30:
Wat is dat toch de laatste dagen, weer een dode en een zwaargewonde...

[...]
Tsja, en dan vergeet je deze nog.. https://www.wintersport.n...en-na-botsing-op-skipiste

Ik wordt er ook altijd naar van als ik dit soort berichten lees.
Weissbier schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:58:
Al lijkt mij dat nog wel aantrekkelijk, want dan kom je langs Innsbruck en dat lijkt mij ook een mooie stad.
Ik neem wel aan dat je de stad dan ingaat? Want als je er enkel langs gaat rijden zie je behalve de schans echt helemaal niks bijzonders ;)

[Voor 31% gewijzigd door renegrunn op 20-01-2022 10:24]

• Weissbier
renegrunn schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:22:
[...]
Ik neem wel aan dat je de stad dan ingaat? Want als je er enkel langs gaat rijden zie je behalve de schans echt helemaal niks bijzonders ;)
Ja dat zou dan wel het plan zijn :+ Maar ik ben nog erg twijfelend: mijn vrouw stelde voor om dan een nachtje te overnachten, echter ik heb juist voor vrijdag een hotel nabij Neurenberg geboekt 8)7

Weleens waar niet via booking.com en rechtstreeks via het hotel, maar het verzetten of annuleren lijkt mij lastig. Ik had helemaal niet gerekend op die tolweg, omdat deze niet deel uit maakt van "Streckemaut" en ik hem niet op Google Maps gemarkeerd had :(

Wij zitten ook echt op een locatie, waarbij je echt 30 a 40 minuten nodig hebt om uit het Lesachtal te komen. Het is een schitterende omgeving, maar je rijdt wel relatief lang over korte afstanden.

Ik heb in-principe foutief gepland, als ik via Italië en dan Innsbruck zou rijden is het logischer om nabij Stuttgart te overnachten. Sowieso is Oostenrijk nu hoogrisico gebied en zou mijn dochter van 1 jaar oud in quarantaine moeten, bij een overnachting in Duitsland.

[Voor 12% gewijzigd door Weissbier op 20-01-2022 10:43]

• Togi
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:29

Is gewoon onderdeel van hun basisopleiding en de trainingen daarna.
Vaak genoeg groepen met toerskies en zware bepakking naar boven zien lopen.
Worden gedropt en een paar dalen verder weer opgepikt (evt na een nachtje buiten te bivakkeren)
En als ze optijd klaar zijn mogen ze ook weleens gewoon spelen op de piste en daarna in de apres ski (ik heb ooit met een paar soldaten in een lift gezeten en later kwam ik ze in de kroeg weer tegen)

• Intruder
  • Laatst online: 13:00
Zojuist vakantie geboekt naar Serfaus-Fiss-Ladis vanaf 5 maart *O* . Na 1 jaar niet op wintersport te zijn geweest jeukt het wel heel erg hoor!

We hebben vlak voor de corona na 10 jaar gebruik, gloednieuw materiaal gekocht dus ik ben erg benieuwd hoe dat gaat straks!

Ik hoop dat er niks tussenkomt, maar ik ga er niet vanuit dat ze alles weer op slot gaan gooien.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• ApC_IcE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:25

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

HikariMisako schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:39:

Vanaf maandag voor Oostenrijk geen PCR test meer nodig als je een booster hebt gehad!
Hebben we net alles naar Frankrijk over gezet krijgen we dit weer :')
We hebben premium omruil dinges dus kan nog terug naar Oostenrijk. Maar of we dat willen }:|

• Jebus4life
ApC_IcE schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:27:
[...]

Hebben we net alles naar Frankrijk over gezet krijgen we dit weer :')
We hebben premium omruil dinges dus kan nog terug naar Oostenrijk. Maar of we dat willen }:|
Wel zo dat Oostenrijk volop in de opwaartse beweging van Omikron zitten. Ben echt niet zo zeker (gezien het verleden) dat de Oostenrijkers niet opnieuw gaan verstrengen. Kans lijkt me eerder klein gezien hoe goed de zorg standhoudt in andere landen, maar you never know

Nuja, in tegenstelling tot mijn eerdere berekeningen hebben de Fransen nog niet afgelopen weekend gepiekt en blijft de curve omhoog gaan. Dus of het daar zoveel beter is :+

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:39
Intruder schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:10:
Zojuist vakantie geboekt naar Serfaus-Fiss-Ladis vanaf 5 maart *O* . Na 1 jaar niet op wintersport te zijn geweest jeukt het wel heel erg hoor!

We hebben vlak voor de corona na 10 jaar gebruik, gloednieuw materiaal gekocht dus ik ben erg benieuwd hoe dat gaat straks!

Ik hoop dat er niks tussenkomt, maar ik ga er niet vanuit dat ze alles weer op slot gaan gooien.
Mooi gebied, helemaal voor kinderen, daar is veel voor ingericht. In 2019 zijn we daar een week voor de sluiting geweest. Volgend jaar gaan wij daar met de familie weer naar toe :)

XXXV

• noahvdv
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 20-01 14:11
Hoi, Corona-vraagje:

Weet iemand hoe het zit met de coronapas-controle in Tsjechië? We willen met een groep vrienden waar een aantal ongevaccineerden tussen zitten een weekje snowboarden. Weet iemand toevallig de situatie nu daar? We willen over drie weken gaan. Ik hoor het graag!

Noah

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

noahvdv schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:38:
Hoi, Corona-vraagje:

Weet iemand hoe het zit met de coronapas-controle in Tsjechië? We willen met een groep vrienden waar een aantal ongevaccineerden tussen zitten een weekje snowboarden. Weet iemand toevallig de situatie nu daar? We willen over drie weken gaan. Ik hoor het graag!

Noah
De regels voor Tsjechië zijn ongetwijfeld gewoon online op te zoeken? Discussie over pakkans en dergelijke omdat je weet dat je niet aan de regels kan voldoen horen niet hier op Tweakers.

• Intruder
  • Laatst online: 13:00
ephymerous schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Mooi gebied, helemaal voor kinderen, daar is veel voor ingericht. In 2019 zijn we daar een week voor de sluiting geweest. Volgend jaar gaan wij daar met de familie weer naar toe :)
Ik hoor er inderdaad veel goede verhalen over. Voor kinderen maakt me niet zoveel uit, gaan met z'n tweeën.

Ik houd van mooie hoge gebieden, met prachtig uitzicht en genoeg km's. Twee jaar terug zijn mijn vriendin en ik naar Sölden geweest. Samen met obergurgl/hochgurgl vonden we dit ook een prachtig gebied. Al kon het qua pistes niet op tegen val thorens (les trois vallees ski-pas)

Val thorens is me alleen vies tegengevallen qua gastvrijheid en faciliteiten naast de pistes. Vandaar dat onze voorkeur alsnog uitgaat naar Oostenrijk.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:36
R_Donselaar schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:27:
[...]

Klachten vallen mee gelukkig! Haha ja we komen al meerdere jaren in Flachau dus weten ook hoe enorm druk het daar kan zijn. Dan is het daar nu gewoon rustig! We hebben ook de nieuwe Panoramalink gepakt naar Kleinarl/Flachauwinkel, fantastisch vergezicht heb je dan!

Ik zie hierboven de discussies over snelheden, helaas is het ook in Wachrain afgelopen zaterdag mis gegaan, onder de Flying Mozart. https://www.salzburg24.at...-nach-kollision-115553569

Ik weet niet of ik de ski's goed kan beoordelen, mijn techniek is de limiterende factor ben ik bang. Ik weet wel dat de Atomics van 2 jaar geleden iets beter waren.
Wij staan voor Maart gepland om naar Flachau te gaan. Hopelijk is het dan nog steeds zo rustig (of rustiger). Als ik ergens niet tegen kan is het in de rij staan voor liften :D
HikariMisako schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:39:

Wij hebben vorig jaar Kerst Corona opgelopen. Toen in Juli ons vaccin gehaald en dat was toen alles wat nodig was. Toen kwamen er berichten dat Oostenrijk strenger ging worden en voor de zekerheid hebben wij in November onze 2e prik laten zetten. Maar nu zouden we dus in Februari dus óók nog onze booster moeten halen waar we niet heel erg op zitten te wachtten aangezien we in November nog zijn geweest. Dus maar even aankijken de komende tijd of we dus onze booster in Feb nog gaan halen of toch voor alleen de PCR test gaan. Naja we zien wel. :)

[Voor 32% gewijzigd door thewizard2006 op 20-01-2022 14:12]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Kees_B schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:56:
Wij gaan waarschijnlijk onze plannen omgooien naar Zwitserland gezien niet iedereen in onze groep aan de voorwaarden van Oostenrijk voldoet. Ik heb daarom al wat gezocht en een short-list gemaakt. Lijkt een beetje willekeurig maar het gaat ons vooral om niet te ver rijden, een groot huisje aan / vlakbij de piste. Daarom liefst ook met wat sneeuwzekerheid rond het huisje zodat de kinderen kunnen sleeën etc. want het is begin / midden maart dat we gaan. Ik heb al geselecteerd op verkrijgbaarheid van huisjes en betaalbaarheid.

- Alt Sankt Johann (Toggenburg)
pro: afstand vanaf NL, met name noord-hellingen die minder snel smelten
con: iets kleiner, gebied Wildhaus is niet meer gekoppeld

- Sörenburg
pro: afstand vanaf NL, met name noord-hellingen die minder snel smelten, heeft momenteel een enorme laag sneeuw in dal (top 3 zwitserland)
con: iets kleiner

- Hasliberg Meiringen)
pro: mooie beelden van gezien, lijkt me een leuk gebied
con: zuidhellingen, misschien sneeuw al gesmolten?

- Grindelwald
pro: sfeer, groot gebied, grootse regio
con: iets duurder, misschien geen wit dorp meer, als dalafdaling dicht is zouden we balen, vanuit grindelwald zouden we dan vooral bij zuidhelling zitten, skigebied lijkt groot maar bestaat vooral uit losse delen en zo groot is het noord-oostelijke gebiedje niet.

Ik neig nu naar een van de eerste twee. Zit ik een beetje oké met m'n overwegingen of zouden jullie het anders doen?
Wanneer ga je? Ik zou me, afhankelijk van de periode, niet al te druk maken over zuidhellingen of sneeuw. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er ergens, in deze periode, sneeuwgebrek is wat niet met kanonnen opgelost is. Er zal vast soms ergens een variantje dicht zijn, maar dat zal niet veel zijn. In de dorpen en dalen is het anders, maar op de piste zou ik me tot begin/half maart niet zo druk maken over veel zuidhellingen.

Ik ken de gebieden inhoudelijk niet, Jungfrau staat wel hoog op mijn bucketlist, maar ben ik dus nooit geweest. Volgens mij wel fors groter dan de andere gebieden.

Je weet overigens dat vanaf maandag de PCR test niet meer hoeft (de booster nog wel) voor Oostenrijk?

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
thewizard2006 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:09:
[...]

Wij staan voor Maart gepland om naar Flachau te gaan. Hopelijk is het dan nog steeds zo rustig (of rustiger). Als ik ergens niet tegen kan is het in de rij staan voor liften :D
Flachau heeft zoveel liften en zulke snelle dat je nooit echt lang in de rij staat, maar je zult echt nooit alleen op de piste zijn. Maar het mooie van Flachau is de nieuwe gondel naar Kleinarl. Dat is direct een andere wereld :).

• R_Donselaar
Tip voor FlachauWagrain, pak de Rote 8'er. Die is altijd al vrij rustig met goede sneeuw (noordhelling) maar nu waande ik er mij veelal alleen!

[Voor 27% gewijzigd door R_Donselaar op 20-01-2022 14:50]

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Bij gebrek aan 3D-printer even rondgesnuffeld in huis voor een mcguiver oplossing om een mondkapje aan m'n helm te maken. Hollewandpluggen blijken ook een prima optie B)

Even open knippen:

Om het achterste bandje steken dat naar de kinband loopt:

En klaar is kees * Orion84 :P

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
R_Donselaar schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:24:
Tip voor Flachau, pak de Rote 8'er. Die is altijd al vrij rustig met goede sneeuw (noordhelling) maar nu waande ik er mij veelal alleen!

[Afbeelding]
Da;s toch eigenlijk Wagrain ;).

Ik begrijp in die zin niets van dat gebied. Je kan aan drie kanten naar beneden. Naar Flachau, altijd druk, naar Wagrain, een stuk rustiger, naar Rote 8: uitgestorven :s

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:36
R_Donselaar schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:24:
Tip voor FlachauWagrain, pak de Rote 8'er. Die is altijd al vrij rustig met goede sneeuw (noordhelling) maar nu waande ik er mij veelal alleen!

[Afbeelding]
Dat ziet er fantastisch uit. Het kriebelt wel als ik dat zo zie. Lege pistes en een mooi zonnetje. Wat wil je nog meer :D (Het antwoord is super veel verse sneeuw ;))

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• ksi
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:24
noahvdv schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:38:
Hoi, Corona-vraagje:

Noah
Je zou denk ik wel naar Zweden kunnen met de groep. Are lijkt mij ook wel een interessant gebied. Wel wat kouder aldaar heb ik van horen zeggen. En de reis is ook wel wat verder.

• Jebus4life
Frankrijk laat in de loop van februari geleidelijk zijn coronamaatregelen los. Dat kondigde premier Jean Castex aan op een persconferentie.
Alright, ik ga nog echt geloven dat ik op de latten ga staan over 10 dagen, het voelt zo unreal :+ _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 21-01-2022 00:12]

• Weissbier
Zo weer terug richting Nederland: Lesachtal is echt een schitterende regio, wellicht ook aantrekkelijk voor de wintersporter? Het is hier bij Der Paterwirt in iedere geval geen massatoerisme, dus het is echt genieten en een en al rust :)

Wel lijkt dit op eerste instantie niet het meest aantrekkelijke gebied om naartoe te reizen: je zit in het zuiden van Karinthië, tegen de Italiaanse grens aan. Het is dat de bergen in weg zitten, anders liep je hup zo Italië binnen.

De geallieerden dachten ten tijde van de tweede wereldoorlog ook eventjes via de Alpen Duitsland te bereiken, dat was niet bepaald een succes en vele geallieerden zijn toen gestorven :-(

Vandaag rijden wij dus via Italië, om vervolgens over de Brennerstraße naar Innsbruck te rijden terug richting Nederland. Alle andere opties zou betekenen dat wij over een tolweg moesten, of een enorme omweg over de Tauernpass. Dat maakt Zell am See waarschijnlijk aantrekkelijker, dan het zuiden van Oostenrijk.

Maar hier koop je een skipas dagpas voor € 35 totaal, i.p.v. € 65 ofzo dat het bij Zell am See kost. Wellicht valt in zuiden van Oostenrijk dus nog wel goedkoop te skieen, waarbij de accommodaties ook van betere kwaliteit zijn. En onbeperkt bronwater in ons hotel, echt chapeau oOo

Normaalgesproken betaal je blauw aan een beetje water bij het eten in een hotel, maar hier is het gewoon gratis en zoveel als je wilt. Nadeel blijft wel dat je een dal zit en dat de eerste grote stad, bijna een uur rijden is. De hoofdstad van de deelstaat ligt zelfs op meer dan 2 uur rijden, dus daar zijn wij niet naartoe gegaan :X

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mijn ervaring in de bergen is juist dat je vaak standaard een karaf kraanwater krijgt. Vaak heel lekker. Alleen in echte dure restaurants willen ze dat nog wel eens achterwege laten...

Het grote nadeel is dat de skigebieden wat kleiner zijn en verder uit elkaar liggen. BKK is heel mooi, maar eigenlijk alleen te combineren met Turracher Hohe. Er zijn zat andere skigebieden, maar de ideale sweetspot qua verblijf heb ik er niet gevonden.

• Weissbier

De Brennerpass vermijden was goed te doen: tot aan Innsbruck de tol vermeden, waarna ik in Innsbruck nog een stukje over de A12 kon rijden met mijn vignet dat alleen gisteren nog geldig was :+

Op de Brennerstraße was het totaal niet druk: bijna geen verkeer te bekennen, terwijl ik begrepen heb dat dit op de Brennerpas wel anders moet zijn.

Wel is het een nadeel dat je niet snel kunt rijden, aangezien er veel 50km/u stukken zijn op de SS wegen in Italië en ook de Bundesstraße in het deel van Oostenrijk. De uitzichten waren wel echt geweldig oOo

En Italianen hebben schijnbaar schijt aan 30km/u bij wegwerkzaamheden, want een hele colonne Italianen zat achter mij toen ik mij netjes aan die maximumsnelheid hield ( en soms zelfs nog een paar km te snel reed ). Waarna ik door vele ingehaald werd en een Italiaans vrouwtje, die zat gewoon km's lang te bumperkleven toen de maximumsnelheid 30km/u was :|

Wat wel grappig was, ik zag dat veel flitsers: van die oranje korte palen met een politieman erop afgebeeld. Die waren met een sticker afgeplakt _/-\o_

• renegrunn
Mijn trip naar St. Gallenkirch heeft nog een vervelend staartje gekregen.. Dag 1 stond er een dikke rij bij de loketten, dus ik naar de automaten waar bijna niemand stond. Ik voor 4 personen 3-daagse passen kopen, komt er 1 of ander raar papiertje uit met gekke tekens. Ik er mee naar het loket (alsnog lang wachten) want inmiddels van de rekening afgeschreven: "komt goed meneer, wordt automatisch teruggeboekt".

Nou je raad het al, dus niet. Ik volgende dag weer naar het loket: "U kunt beter maandag even naar ons kantoor gaan in het dorp verderop".

Ik die maandag braaf naar dat kantoor, iemand gesproken: "sorry, kan nu even niet in het systeem, maar ik ga het regelen..."

Nou we zijn een week verder, niks, noppes, nada... Gisteren maar een lichtelijk geïrriteerd mailtje gestuurd.

Voor mij voorlopig geen automaten meer..

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Daarom vind ik voor dat soort dingen de CC prettiger. Makkelijker op afstand op te lossen.

• Expendable
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 16:10
Heb een paar pagina's terug gelezen, maar kom er nog niet helemaal uit, wij willen over een week richting Frankrijk, hebben beiden recent onze booster gehad. Geen Janssen voorheen gehad.

Als ik het goed heb is het nu zo dat wij volledig voorzien zijn met de internationale qr qode + erewoord verklaring of moeten wij ook nog een PCR test laten zien?

Weet nog dat ik dit 2 week geleden ook bekeek en tegenstrijdige berichten zag, lijkt nu wel duidelijker, maar voor de zekerheid even jullie kennis hierover raadplegen^^

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Skiën hier eigenlijk mensen met rugprotectors? Ik zag iemand in mijn skischool die er een kocht, maar had er nooit over nagedacht. Volgens mij zijn ze echt in prima pasvorm te verkrijgen en zijn er ook comfortable, softe, modellen, dus daar zit het niet.

Ik weet alleen niet hoeveel het, op de piste, toevoegt. Doet het weinig en is het voor race en offpiste, of ben je gewoon er vroeg bij als je er nu een koopt en skiën we er over 5 jaar allemaal mee (en is het dus net zo ingeburgerd als een helm)?

• hoevenpe
ZieMaar! schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:47:
Skiën hier eigenlijk mensen met rugprotectors? Ik zag iemand in mijn skischool die er een kocht, maar had er nooit over nagedacht. Volgens mij zijn ze echt in prima pasvorm te verkrijgen en zijn er ook comfortable, softe, modellen, dus daar zit het niet.
Dat is toch een snowboard dingetje?
Heb het vorige week niet gezien bij gewone skiërs.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja daar is het waar ingeburgerd (maar mn in het pak). Ik zie ze op de piste bij skiërs wel zo af en toe (bij de lunch). Zeker als ze comfortabel zitten lijkt het me ergens typisch zo’n ding dat eigenlijk alleen maar goed kan doen…

• waah
  • Nu online
ZieMaar! schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:47:

Ik weet alleen niet hoeveel het, op de piste, toevoegt. Doet het weinig en is het voor race en offpiste, of ben je gewoon er vroeg bij als je er nu een koopt en skiën we er over 5 jaar allemaal mee (en is het dus net zo ingeburgerd als een helm)?
Denk niet dat we er over 5 jaar allemaal aan moeten geloven. We voelen ons toch onoverwinnelijk (en het gaat ook gewoon héél vaak gewoon goed).

Tegenwoordig heb je inderdaad hele zachte. Miss Waah heeft een zachte, en daar merkt ze niets van. Als er een klap op komt wordt het hard, tenminste dat is het idee. Ik heb een harde protector en die merk je alleen omdat die mijn broek in de weg zit.

Beide snowboarden we, en beide geen tricks ofzo. Toch heb ik er al baat bij gehad omdat er een skiër mij vol in de rug kwam. Meneer knalde vol gas de piste af, met niet al te veel controle. Raakte mij dus vol in de rug. En dan is zo'n harde wel fijn, want dan kun je niet achterover dubbel klappen.

Ik had nergens last van, meneer had enorm last van zijn arm :+ Dus ze werken best goed :+

voor mij is de reden simpel: Ik vind skiën, snowboarden, wakeboarden etc veel te leuk. En er zijn 2 soorten letsel die dat eigenlijk permanent onmogelijk kunnen maken: Hoofdletsel en rugletsel. Dus die bescherm ik.

we gaan (gelukkig!) vaak nogal makkelijk voorbij aan het feit dat we snelheden halen waar een beladen vrachtwagen zijn best voor moet doen, terwijl we volledig onbeschermd zijn. Dankzij de sneeuw eindigd dat vaak prima. Maar als je iemand tegen komt (of een boom) sta je een stuk sneller stil.

Gevaarlijkst IMHO zijn trouwens kruisingen waar pistes samen komen met een restaurant. De een komt van links en remt, de ander doet hetzeflde vanaf de andere kant en dan kom je elkaar frontaal tegen. Dat eindigd meestal met een heli :+

Het is trouwens geen snowboard-dingetje, maar een funpark-dingetje. En tja, op ski's het funpark in is toch wel erg moeilijk. Veel moeilijker dan op een snowboard. Dus daarom zie je het weinig bij skiërs denk ik.

[Voor 5% gewijzigd door waah op 22-01-2022 20:02]

• Weissbier
Zo weer thuis: volgens mij net op tijd, want het weer vandaag was ook niet bepaald denderend. Allemaal ongelukken onderweg gezien.... ergste was dat van de ADAC een ziekentransport in brand stond. Toen moest de persoon die vervoerd werd dus in een andere krankenwagen verplaatst worden, terwijl de vlammen uit de motorkap kwamen.

Toen ik eventjes in Duitsland ging tanken, was het daar ook raak geweest en het tweede ongeluk op de Autobahn was een stationwagen die waarschijnlijk de vangrail gekust heeft. In Oostenrijk moeten er ook redelijk wat ongelukken gebeurd zijn, door het slechte weer. Wel wennen thuis komen, in Nederland is er meer veranderd dan in Oostenrijk :+

Oh en schrikken die benzineprijzen: in Oostenrijk kon ik nog voor € 1,30 tanken en in Duitsland net € 1,70 per liter afgerekend, wat een groot verschil. Al betaalde in in Tirol wel iets meer hoor, maar dan nog. De vrouw wilt in iedere geval nog eens terug naar Innsbruck oOo

[Voor 7% gewijzigd door Weissbier op 22-01-2022 20:22]

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee