[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste
Acties:

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:18
Nederlanders denken toch dat ze geboren wintersporters zijn :+

Kwam vandaag nog iets langs op insta.
"Hoe goed kun je skien?"
Persoon 1: "Ja ik heb al aardig wat ervaring, maar goed zou ik het niet noemen"
Persoon 2:"Ja goed, ik klokte net 90km/u!"

Drie keer raden wie daadwerkelijk de betere skiër is :+
En persoon 1 leest dat bord en denkt: "ik kan best goed skiën".

Ben wel eens met mijn zwager en familie meegeweest. Gaan allemaal al lang skiën, maar ooit 1 week les gehad en verder vooral knallen. Allemaal grote monden en "we gaan niet op een snowboarder wachten hoor". En die kunnen best rap, tot we via zwart omlaag moesten om terug gaan van Gerlos naar Konigsleiten. Dat kon met de lift, stelde ik nog voor. Maar nee, dat kon natuurlijk niet met de lift omlaag. Lang verhaal kort: ik was in 4 minuten beneden en de heren hebben een half uur liggen spartelen na elke bocht :+

Grote monden waren daarna wel voorbij overigens _O-

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08:15
En dat is een vooral een zwarte afdaling omdat ze de meute willen afschrikken, niet vanwege de steilheid. Ligt er zeker in maart al wel vaak al ruk bij rond het middaguur.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:05

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Charly schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:03:
[...]
Kom je in Frankrijk, staat er boven een bordje; "Welkom bij de mur suisse"... Succes verder! d:)b

Daar heb ik wel wat paniekerige blikken gezien bij mensen die er dan 10/20 meter in gereden waren en dan bedenken dat ze niet meer terug kunnen. :P

[Afbeelding]
La Chavanette, ben daar ooit eens vanaf gekomen. Vraag mij niet hoe, ben geen fan van buckles pistes. Doe mij maar een rode of zwarte piste zonder teveel hobbels. 8)

Volgens jaar eerste skitripje plannen met het gezin, weekendje Willingen. Is tot nu toe goed bevallen. :)

Whatever.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:28
Wij zaten afgelopen week in Brand, Vorarlberg, Oostenrijk. Ook erg veel sneeuw gehad. We hadden 6 van de 6 dagen sneeuw en op sommige dagen gemakkelijk 30-40cm. Niet normaal hoevaak de poeder weer helemaal bijgevuld was. "Gelukkig" ligt dit gebied redelijk laag (800-2000) dus praktisch alles ligt tussen de bomen en dat zorgde ervoor dat er geen pistes of liften dicht waren vanwege lawinegevaar en dat het zicht ondanks de lage bewolking redelijk bleef. We hebben dus alle dagen prima kunnen skiën al vond mijn vrouw de vele sneeuw wel zwaar en was er een beetje klaar mee op het einde. De kinderen en ik (ook nog een klein kind met een liefde voor offpiste/poeder) hadden er geen problemen mee :+.

Enige nadeel was dat de laatste 2 dagen de temperatuur onderaan het gebied rond de 0 graden zat. Dat betekende natte sneeuw die erg zwaar is en tevens direct smelt als het op je jas komt. Hierdoor wordt alles zeiknat en dat gaat vervelen. De handschoenen van de kinderen waren ook helemaal zeiknat op het einde van de dag.

Maar goed wel weer een bijzondere week. Vorig jaar 6 dagen zon met letterlijk geen 1 wolkje de hele week maar erg slechte sneeuwcondities. Nu 6 dagen sneeuw maar geen uurtje zon gezien. Dus gemiddeld gezien 2 mooie weken :D.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:08
Scheurbuik schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:48:
En dat is een vooral een zwarte afdaling omdat ze de meute willen afschrikken, niet vanwege de steilheid. Ligt er zeker in maart al wel vaak al ruk bij rond het middaguur.
En dan is dat een voor een zwarte erg gemakkelijke piste. Je moet er gewoon op doorwerken. Maar buitengewoon steil of moeilijk is ie niet.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:29:
Wij zaten afgelopen week in Brand, Vorarlberg, Oostenrijk. Ook erg veel sneeuw gehad. We hadden 6 van de 6 dagen sneeuw en op sommige dagen gemakkelijk 30-40cm. Niet normaal hoevaak de poeder weer helemaal bijgevuld was. "Gelukkig" ligt dit gebied redelijk laag (800-2000) dus praktisch alles ligt tussen de bomen en dat zorgde ervoor dat er geen pistes of liften dicht waren vanwege lawinegevaar en dat het zicht ondanks de lage bewolking redelijk bleef. We hebben dus alle dagen prima kunnen skiën al vond mijn vrouw de vele sneeuw wel zwaar en was er een beetje klaar mee op het einde. De kinderen en ik (ook nog een klein kind met een liefde voor offpiste/poeder) hadden er geen problemen mee :+.

Enige nadeel was dat de laatste 2 dagen de temperatuur onderaan het gebied rond de 0 graden zat. Dat betekende natte sneeuw die erg zwaar is en tevens direct smelt als het op je jas komt. Hierdoor wordt alles zeiknat en dat gaat vervelen. De handschoenen van de kinderen waren ook helemaal zeiknat op het einde van de dag.

Maar goed wel weer een bijzondere week. Vorig jaar 6 dagen zon met letterlijk geen 1 wolkje de hele week maar erg slechte sneeuwcondities. Nu 6 dagen sneeuw maar geen uurtje zon gezien. Dus gemiddeld gezien 2 mooie weken :D.
Bijna 1 op 1 herkenbaar. Ik zat ook in Vorarlberg. Echt wel anders dan andere jaren waarbij het overwegend mooi weer was geweest. Maar de combinatie van (harde) wind en sneeuw zorgde er wel voor dat de pistes lekker leeg waren van tijd tot tijd. Het had ook wel wat :P Nadeel was wel dat we minder de kam zijn overgestoken naar de andere kant van het gebied, ivm het risico op sluitende liften.

Ik vroeg me eigenlijk nog iets anders af, de kinderen zijn gek op heksenpaadjes, en net (5 tot 10 meter) buiten de pistes door de tiefschnee ploegen. Maar wat vind een doorsnee verzekeraar daarvan, als je op zo'n plek wat zou breken?

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:32
BreadFan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:39:
[...]

Bijna 1 op 1 herkenbaar. Ik zat ook in Vorarlberg. Echt wel anders dan andere jaren waarbij het overwegend mooi weer was geweest. Maar de combinatie van (harde) wind en sneeuw zorgde er wel voor dat de pistes lekker leeg waren van tijd tot tijd. Het had ook wel wat :P Nadeel was wel dat we minder de kam zijn overgestoken naar de andere kant van het gebied, ivm het risico op sluitende liften.

Ik vroeg me eigenlijk nog iets anders af, de kinderen zijn gek op heksenpaadjes, en net (5 tot 10 meter) buiten de pistes door de tiefschnee ploegen. Maar wat vind een doorsnee verzekeraar daarvan, als je op zo'n plek wat zou breken?
Over het algemeen is het zo dat zonder gids of bij lawinecode 4+ de dekking vaak vervalt. Het verschilt per polis wat de regeltjes zijn natuurlijk.

Ik was vorige week voor het eerst in een erg klein gebied: Werfenweng.
Prima met onze kleine kids, waarbij we maar 2 uur de tijd hebben om zelf te skieën in de ochtend en afzonderlijk wat langer in de middag. Dit gebied ligt vrij laag (1000 - 1800m) en wij hadden dus ook met alle sneeuw van vorige week geweldig goede condities aldaar. Enorm genoten wederom.

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 14:29
BreadFan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:39:
[...]
Als je ze terugkunt leggen op de piste voordat je de banaan belt moet het geen probleem zijn, maar ik zou het met bijvoorbeeld Interpolis niet gokken.
Heb zelf de NKBV verzekering waarbij offpiste volledig vergoed is, met of zonder gids.
Pagina: 1 ... 47 48 Laatste