[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste
Acties:

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:51
Nederlanders denken toch dat ze geboren wintersporters zijn :+

Kwam vandaag nog iets langs op insta.
"Hoe goed kun je skien?"
Persoon 1: "Ja ik heb al aardig wat ervaring, maar goed zou ik het niet noemen"
Persoon 2:"Ja goed, ik klokte net 90km/u!"

Drie keer raden wie daadwerkelijk de betere skiër is :+
En persoon 1 leest dat bord en denkt: "ik kan best goed skiën".

Ben wel eens met mijn zwager en familie meegeweest. Gaan allemaal al lang skiën, maar ooit 1 week les gehad en verder vooral knallen. Allemaal grote monden en "we gaan niet op een snowboarder wachten hoor". En die kunnen best rap, tot we via zwart omlaag moesten om terug gaan van Gerlos naar Konigsleiten. Dat kon met de lift, stelde ik nog voor. Maar nee, dat kon natuurlijk niet met de lift omlaag. Lang verhaal kort: ik was in 4 minuten beneden en de heren hebben een half uur liggen spartelen na elke bocht :+

Grote monden waren daarna wel voorbij overigens _O-

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07:57
En dat is een vooral een zwarte afdaling omdat ze de meute willen afschrikken, niet vanwege de steilheid. Ligt er zeker in maart al wel vaak al ruk bij rond het middaguur.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:45

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Charly schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:03:
[...]
Kom je in Frankrijk, staat er boven een bordje; "Welkom bij de mur suisse"... Succes verder! d:)b

Daar heb ik wel wat paniekerige blikken gezien bij mensen die er dan 10/20 meter in gereden waren en dan bedenken dat ze niet meer terug kunnen. :P

[Afbeelding]
La Chavanette, ben daar ooit eens vanaf gekomen. Vraag mij niet hoe, ben geen fan van buckles pistes. Doe mij maar een rode of zwarte piste zonder teveel hobbels. 8)

Volgens jaar eerste skitripje plannen met het gezin, weekendje Willingen. Is tot nu toe goed bevallen. :)

Whatever.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-03 20:04
Wij zaten afgelopen week in Brand, Vorarlberg, Oostenrijk. Ook erg veel sneeuw gehad. We hadden 6 van de 6 dagen sneeuw en op sommige dagen gemakkelijk 30-40cm. Niet normaal hoevaak de poeder weer helemaal bijgevuld was. "Gelukkig" ligt dit gebied redelijk laag (800-2000) dus praktisch alles ligt tussen de bomen en dat zorgde ervoor dat er geen pistes of liften dicht waren vanwege lawinegevaar en dat het zicht ondanks de lage bewolking redelijk bleef. We hebben dus alle dagen prima kunnen skiën al vond mijn vrouw de vele sneeuw wel zwaar en was er een beetje klaar mee op het einde. De kinderen en ik (ook nog een klein kind met een liefde voor offpiste/poeder) hadden er geen problemen mee :+.

Enige nadeel was dat de laatste 2 dagen de temperatuur onderaan het gebied rond de 0 graden zat. Dat betekende natte sneeuw die erg zwaar is en tevens direct smelt als het op je jas komt. Hierdoor wordt alles zeiknat en dat gaat vervelen. De handschoenen van de kinderen waren ook helemaal zeiknat op het einde van de dag.

Maar goed wel weer een bijzondere week. Vorig jaar 6 dagen zon met letterlijk geen 1 wolkje de hele week maar erg slechte sneeuwcondities. Nu 6 dagen sneeuw maar geen uurtje zon gezien. Dus gemiddeld gezien 2 mooie weken :D.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:21
Scheurbuik schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:48:
En dat is een vooral een zwarte afdaling omdat ze de meute willen afschrikken, niet vanwege de steilheid. Ligt er zeker in maart al wel vaak al ruk bij rond het middaguur.
En dan is dat een voor een zwarte erg gemakkelijke piste. Je moet er gewoon op doorwerken. Maar buitengewoon steil of moeilijk is ie niet.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op maandag 23 februari 2026 @ 16:29:
Wij zaten afgelopen week in Brand, Vorarlberg, Oostenrijk. Ook erg veel sneeuw gehad. We hadden 6 van de 6 dagen sneeuw en op sommige dagen gemakkelijk 30-40cm. Niet normaal hoevaak de poeder weer helemaal bijgevuld was. "Gelukkig" ligt dit gebied redelijk laag (800-2000) dus praktisch alles ligt tussen de bomen en dat zorgde ervoor dat er geen pistes of liften dicht waren vanwege lawinegevaar en dat het zicht ondanks de lage bewolking redelijk bleef. We hebben dus alle dagen prima kunnen skiën al vond mijn vrouw de vele sneeuw wel zwaar en was er een beetje klaar mee op het einde. De kinderen en ik (ook nog een klein kind met een liefde voor offpiste/poeder) hadden er geen problemen mee :+.

Enige nadeel was dat de laatste 2 dagen de temperatuur onderaan het gebied rond de 0 graden zat. Dat betekende natte sneeuw die erg zwaar is en tevens direct smelt als het op je jas komt. Hierdoor wordt alles zeiknat en dat gaat vervelen. De handschoenen van de kinderen waren ook helemaal zeiknat op het einde van de dag.

Maar goed wel weer een bijzondere week. Vorig jaar 6 dagen zon met letterlijk geen 1 wolkje de hele week maar erg slechte sneeuwcondities. Nu 6 dagen sneeuw maar geen uurtje zon gezien. Dus gemiddeld gezien 2 mooie weken :D.
Bijna 1 op 1 herkenbaar. Ik zat ook in Vorarlberg. Echt wel anders dan andere jaren waarbij het overwegend mooi weer was geweest. Maar de combinatie van (harde) wind en sneeuw zorgde er wel voor dat de pistes lekker leeg waren van tijd tot tijd. Het had ook wel wat :P Nadeel was wel dat we minder de kam zijn overgestoken naar de andere kant van het gebied, ivm het risico op sluitende liften.

Ik vroeg me eigenlijk nog iets anders af, de kinderen zijn gek op heksenpaadjes, en net (5 tot 10 meter) buiten de pistes door de tiefschnee ploegen. Maar wat vind een doorsnee verzekeraar daarvan, als je op zo'n plek wat zou breken?

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:20
BreadFan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:39:
[...]

Bijna 1 op 1 herkenbaar. Ik zat ook in Vorarlberg. Echt wel anders dan andere jaren waarbij het overwegend mooi weer was geweest. Maar de combinatie van (harde) wind en sneeuw zorgde er wel voor dat de pistes lekker leeg waren van tijd tot tijd. Het had ook wel wat :P Nadeel was wel dat we minder de kam zijn overgestoken naar de andere kant van het gebied, ivm het risico op sluitende liften.

Ik vroeg me eigenlijk nog iets anders af, de kinderen zijn gek op heksenpaadjes, en net (5 tot 10 meter) buiten de pistes door de tiefschnee ploegen. Maar wat vind een doorsnee verzekeraar daarvan, als je op zo'n plek wat zou breken?
Over het algemeen is het zo dat zonder gids of bij lawinecode 4+ de dekking vaak vervalt. Het verschilt per polis wat de regeltjes zijn natuurlijk.

Ik was vorige week voor het eerst in een erg klein gebied: Werfenweng.
Prima met onze kleine kids, waarbij we maar 2 uur de tijd hebben om zelf te skieën in de ochtend en afzonderlijk wat langer in de middag. Dit gebied ligt vrij laag (1000 - 1800m) en wij hadden dus ook met alle sneeuw van vorige week geweldig goede condities aldaar. Enorm genoten wederom.

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:13
BreadFan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:39:
[...]
Als je ze terugkunt leggen op de piste voordat je de banaan belt moet het geen probleem zijn, maar ik zou het met bijvoorbeeld Interpolis niet gokken.
Heb zelf de NKBV verzekering waarbij offpiste volledig vergoed is, met of zonder gids.

• SkiFan
  • Laatst online: 04:21
sebasmeer schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:18:
[...]

Over het algemeen is het zo dat zonder gids of bij lawinecode 4+ de dekking vaak vervalt. Het verschilt per polis wat de regeltjes zijn natuurlijk.

Ik was vorige week voor het eerst in een erg klein gebied: Werfenweng.
Prima met onze kleine kids, waarbij we maar 2 uur de tijd hebben om zelf te skieën in de ochtend en afzonderlijk wat langer in de middag. Dit gebied ligt vrij laag (1000 - 1800m) en wij hadden dus ook met alle sneeuw van vorige week geweldig goede condities aldaar. Enorm genoten wederom.
Werfenweng is mooi. Daar zijn de bergscenes van the sound of music opgenomen. Staat nog steeds een keer op de bucketlist.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Handig artikeltje over de verwachte drukte volgend jaar: https://www.wintersport.n...ntersportseizoen-20262027

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-03 10:42

link_mario

Ofwa?

Mooie week gehad vanuit Flachau!

Dalafdalingen waren wel vroeg erg matig maar hoger was het dikke prima. Grote verrassing voor mij was Zauchensee! Zowel qua pistes als qua uitzichten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6SeRdjwmDn1BxCQKDSGDGcvOCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pksV4dnFR7dWQPTPQp07rIIG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfI_x2S_plLEFGh3SdLvAtT7uUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WcU9bv6FUftpo66FRiBialmr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBA-c0IHzdVz0BUublNeKPBNMZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVdnXVUVm9m4mdiNdm8voiUi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4cVob6nYMDSKGkhLNoy8jBxOQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVl2yBullHosDMimx8zqRnMW.jpg?f=fotoalbum_large

En op een van de laatste bedrijfsdagen nog meegeweest met de oude Grafenbergbahn. De lift er naast sloot op onze eerste dag en was al een eind gedemonteerd toen we gingen. Dat ging heel rap.
De Grafenbergbahn sluit ergens deze week, daar staat komend seizoen een mooie nieuwe lift!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04:19
Wij zijn ook al weer bijna anderhalve week terug uit Sauze d'Oulx.
7 dagen Kaiserswetter en laatste dag half bewolkt. _/-\o_

Zoals elk jaar met krokus het eerste weekend wat drukker omdat de Italianen ook komen skien, daarna rustig.
Het had tot de dag voordat we aankwamen elke nacht gesneeuwd dus de pistes waren in topconditie in het begin. De laatste dagen was het vanwege de warmte `s ochtends de zonkant nemen en 's middags de schaduwkanten.
Boven bleef alles meer dan prima, maar in het dal bij het dorp werd het laat in de middag wat fondant.
Maar er is van die 500 km pistes genoeg dat goed blijft, en gezien onze ploeg gevorderd is, is het dus lekker doorskiën/knallen op de veelal rode en zwarte pistes.
Topweek.

De Salomon Quests waren niet mijn ski`s, eerste dag was een halve martelgang, ik dacht al dat mijn conditie zodanig slecht geworden was dat ik niet meer kon skiën, die eerste dag.
De tweede dag mijn oude Atomics gepakt en de Quests in de bus gelegd.
Wat een verademing zijn ski`s die doen wat je denkt en waar je verder niet bij nadenkt.
De Quests gaan dus op MP, zijn nieuw/1 dag gebruikt, en nog scherp en infrarood gewaxt.

Dit was toch wel een van de warmste krokusvakanties die ik meegemaakt heb.
Op een gegeven moment weet je niet meer wat je aan moet, of eigenlijk uit laat, zonder risico te nemen bij een eventuele val.
De jeugd denkt daar natuurlijk anders over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOBcd0nJX703KT6vq4gXiBzzfwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e4B1T8QREbDjacDhPkTdSGI5.jpg?f=fotoalbum_large

De Acerbis rug/borstprotector level 2 zat erg lekker, ik had hem niet in de gaten, alleen als het zo warm wordt dan zweet je er flink door/onder, en is een t-shirt er onder toch wel fijn. Hoe warm ook.
Met kou heb je daar geen last van, nu was het toch af en toe een "opgave" het consequent te blijven dragen, vanwege de warmte.
Wel gelijk alles uit bij pauzes natuurlijk, en lekker in je t-shirt.
Maar dit jaar is iedereen blessurevrij de week doorgekomen, met 20 man is dat ook wel eens fijn.
Dat er meer (rug)protectie gedragen wordt viel ook wel op.
De Temu handschoenen van 7 euro hebben het volgehouden en de verwarmde handschoenen en sokken waren niet nodig met dit weer. >:)

Dit is bij Sportinia, waar alle skischolen verzamelen halverwege de berg, en waar het als vertrekpunt 's ochtends en tijdens lunch wat drukker is.
Mooi punt ook om de dag te beginnen met koffie of warme chocomelk met slagroom, of te eindigen met wat sterkers.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXFj1Uo17JDpE38yTtXHzIdBMkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhGthAaKfs7Aa3JZcUg8MBHp.jpg?f=fotoalbum_large

Eten en drinken is gewoon overal bovengemiddeld en normaal betaalbaar.
En wat anders dan Germknödel of Kaisersmarren.
Bij de lekkerste skihut/hotel betaal je 28 euro voor een Tomahawksteak die je niet op krijgt alleen, de voorgerechten bestellen met met zijn allen. Elke dag puur genieten.
Reserveren aanbevolen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nz987picdqRrLc6WPoL4FOyWlGE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsipGxZLVUgiArzfgchgJmhr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upAeydbQLEuVOgBQ1MkevkIu_Zo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IeAVogOyoVb1kZGin5bXYi5m.jpg?f=fotoalbum_tile
Woensdag een dagje naar Frankrijk / Montgenévre, zit immers in de skipas (net als Bardoneccia), en daar waren de pistes ook voortreffelijk ondank het extreme warme weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJK67XRgRNHxoCp_k7oXn2Jyu2w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19fcY5GAMTGYHqeMOdxST3F4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpjGfHjVLIseICgcs5YjbZ7noMc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IYx1d6zdgQziZgrQRWez7lL1.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JYvoEe50GJDj1QgSMHQ4t0JRzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3SI0Hj0xiDMdbMDZ5arYmum.jpg?f=fotoalbum_large
Gelukkig koelde het wat af toen we terug waren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9EtttKcIiyZ4YV6k0-B7EAVDJI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Ok77QF31BQ5RVO6djbxlT9X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ud_yt2QJzifEWSvEW8NZoPIyKHU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsmBAddpNUDkGTW1vH6jlg2F.jpg?f=fotoalbum_tile
De Chalmettes is trouwens een mixlift, cabine/6zitter, met dit weer ga je natuurlijk niet in een cabine zitten maar buiten.

Veel foto`s maken we eigenlijk niet meer, wat impressies.
Sansicario, Baite Mavie, oa superpizza`s voor 12-14 euro, en prachtig uitzicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbUPacQbTJdRVoWqFN8KvEz0iDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mA5QpdVMb3JVa2uf3Q5ysI8q.jpg?f=fotoalbum_large

Af en toe is het druk op de pistes ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRFhIbTF55WDSdSO9n8Q4Iv61jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCF4vXGbJQWyFLyTYV2A1JLg.jpg?f=fotoalbum_large

Door de nieuwe helmplicht is de carabinieri wat meer te zien op de pistes, al is dat meer in de namiddag.
Ik zat er ook met één in de lift die een verloren bankpas kwam ophalen bij een liftstation.
Grappig dat ze naast hun politiepak allemaal skiën zonder stokken, en dat ook de ski`s speciaal politieski`s zijn met groot Carabinieri er op.
Er was even een misverstand want ik dacht dat hij zei dat wij moesten wachten en zij beiden dat stoeltje namen, dus wij met een jezusgang naar het midden van de liftcarrousel gestapt, uit de weg.
Bleek dat hij bedoelde dat we op moesten schuiven.....toen was de lift al stilgezet. Toch maar Italiaans gaan leren.
Dit jaar voor het eerst meegemaakt dat ze de bovenliggende terrassen om 5 uur komen "leegvegen", dan rijden ze sneeuwscooters.
Als je in dat hotel verblijft kun je blijven, de rest MOET naar beneden.
Wat ook wel logisch is, dronken skiers en pistenbully`s gaan niet echt samen.

Dus het "laagste" terras op de pistes genomen waar ze pas om half zes langskomen, en er dan een verhitte discussie ontstaat tussen agent en eigenaar die de gasten liever iets langer laat zitten.
Daar zit je ook niet verkeerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yI44vCgvThi9I3d7v0KwG6A36kU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AWzIpRbnt7R747yuDQE1tFey.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmrELKLwxmESeuqDUhRlUDVNKyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DnqB4CstvuimrNru8yalLj72.jpg?f=fotoalbum_large
Ik drink weliswaar weinig op de piste, maar geheel van de blauwe knoop ben ik ook niet.
Grootste voordeel van om zes uur weg gaan is dat de paden/pistes die Clotes met Jouvenceaux verbinden beiden vaak geprepareerd waren en je dus deze, die normaal stukgeskied worden met deze warmte, als eerste mag afvliegen op verse ribbels. :+

La Marmotte staat niet tussen de restaurants op de pistemap, maar is zeker aanbevelenswaardig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1zucqFsW_Z74MAL2UoTv7WZpNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZe1yDALhuJYV4ifOKgw6n5j.jpg?f=fotoalbum_large
Prachtige ambiance en voortreffelijk eten met super uitzicht.
Ik dacht een matige lunch te bestellen, na de hele week al royaal gegeten te hebben, en bestelde, buiten voorgerechten met zijn allen, de gerookte zalm voor €17.
Hoe ze het doen weet ik niet maar je krijgt dan een bord vol vette zalm, perfect en minstens 400 gram, met guacamole van zeker twee avocado's en een bakje yoghurtsaus. Goedkoper dan dat je het hier zelf bij de Lidl haalt.
Net onder de top van de Mont Triplex.
Reserveren aanbevolen.

Verder een ontspannen vakantie, al is de Franse douane gek op de inrichting van Renault busjes.
Zowel bij verlaten Frankrijk vóór de Frejustunnel, als bij binnenrijden Claviere/Montgenévre vanuit Italië, uit de rij gehaald en even gecheckt op drank,drugs, geld en dus laadruimtecontrole.
In Montgenévre kneep ik hem wel, ik had in de groepsapp de avond er voor nog gemeld "vergeet je paspoort niet"..................je snapt hem al.
Gelukkig was een blik achterin voldoende en was legitimate niet nodig.
En op de terugweg bij Metz werd ik zelfs op de snelweg met zwaailichten gedwongen te volgen.
Ik had ze al langs de weg zien staan en even later reden ze eerst links, daarna rechts van me, om me links in te halen en hun zwaailichten aan te zetten met in het Nederlands "Volgen". Na na 10 minuten bij een tankstation aangekomen te zijn volgde controle en mocht ik 5 minuten later weer de weg op.

Verder stop ik met reclame maken voor Sauze vanaf nu, dit jaar waren er een stuk meer Nederlanders dan voorheen. :+ ;)

En gelijk vorige week maar weer geboekt, ik vond mijn overnachting in Modane (vr-za ivm7 daags Frejustunnel-retour), én een appartement midden in het centrum van Sauze d'Oulx, met lift, en direct naast de Cloteslift, voor 375 goedkoper dan ik dit jaar zat.
Dat is toch maar mooi de 8 daagse skipas alvast "gratis". _/-\o_ :9~

[ Voor 207% gewijzigd door Teijgetje op 13-03-2026 10:03 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• ZieMaar!
  • Laatst online: 08:53

ZieMaar!

Moderator General Chat
Eerste dagen Noorwegen zitten erop!

Reis ging, op een uurtje vertraging op Schiphol na, voorspoedig. Met valetparking op Schiphol stelt het sjouwen ook niets voor. Auto oppikken ging ook snel, en met een dikke 2,5 uur waren we in onze accomodatie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TrCZZC3T1olCLzQ2udM3yXRLnIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5IN8K7ETRQTfi6Oo0iBuWwTp.jpg?f=fotoalbum_large

Het skigebied is niet zo groot, maar erg leuk. En rustig. Redelijk sportief wel, groen is vergelijkbaar met blauw in Oostenrijk/Italie denk ik, blauw eerder lichtrood en rood dan weer gewoon echt rood, zonder dat heel lastig wordt. Liften modern, met zo’n 300 hm per lift. Wachtrijen niet bestaand, in Kvitfjell dan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQnvViTsMXExJe37m-bQuqzFmVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FcONBdUq4zqR6pFGszL2f8kx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rA79ZvGDDLLJIrzuK8UI42P1y6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQRurHd8nPd6jW5PFggBP9on.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrJqquLwKbNs9I9P95HYr8cfqAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mg4PpCEd2wRcrZTrPAHmqlvy.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag begonnen in Hafjell. Veel drukker, veel wind, liften draaiden langzamer en dus leek het wel Oostenrijk in de krokus qua rijen. Daarna sloten de liften en zijn we maar weer terug gereden. Mooie pistes, maar vaak druk dus niet echt ons ding…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WeemmbQ8FSOYRBAPTNeSZhmonGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXoKz6y2QpTKVnbdScaxHwu2.jpg?f=fotoalbum_large

Tot nu bevalt het goed. Fijn huis, fijn gebied en een relaxte sfeer. Weer kan echt beter (weinig zon gehad), maar dat maakt eigenlijk niets eens zoveel uit.

• _Arthur
  • Laatst online: 08:34

_Arthur

blub

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:05
Ik ben net terug van een weekje wintersport in Mayrhofen, wat weer super was! ⛷️❄️

Ik ben nu toch aan het twijfelen om op zoek te gaan naar lichte skischoenen die makkelijk aan en uit te trekken zijn. Ik heb namelijk maat 44 en smalle voeten, en door een spierziekte kan ik niet zo makkelijk lopen op skischoenen. Na een ochtend skiën merk ik dat lopen op de schoenen wat zwaarder wordt, en ik heb meestal hulp nodig bij het aantrekken.

Heeft iemand tips of ervaringen met skischoenen die comfortabel zitten en het lopen en aantrekken makkelijker maken?

Alle suggesties zijn welkom! 😊

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ow dat is altijd lastig, het is vaak toch wel een beetje kiezen tussen comfort, makkelijk aantrekken of juist goed zitten. Wellicht dat van die achterinstappers wel interessant kunnen zijn?

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Korte update van mijn vakantie in Kvitfjell, Noorwegen. Vandaag was de laatste dag, we zouden een sneeuwschoenwandeling in Rondane gaan maken, maar helaas was de bergpas ernaar toe dicht, dus werd het toch nog een extra, negende, dag skiën :).

Kvitfjell is vrij klein, ca 40km op papier, maar omdat de worldcup eind deze week plaatsvindt, is de zwarte olympiapiste dicht, dus het zal iets minder zijn. Daardoor feitelijk 3 echte liften, met resp 380, 320 en 240 hoogtemeters. Een stukje minder dan de alpen vaak, maar wel meer varianten per lift en geen verbindingspaden, alles is echte piste. Normaal schijnen pistes in Noorwegen wat makkelijker te zijn dan bijvoorbeeld in de Alpen, maar Kvitfjell is vrij sportief. De groene pistes zijn in Oostenrijk gewoon blauw en de blauwe zijn daar dan weer (licht)rood. Groot voordeel is de rust, de goede sneeuw en uitstekende preparatie, waardoor alles goed te doen is. En elke lift heeft makkelijke varianten.

Het weer is wel grijzer dan dat ik gewend ben, met vaker neerslag. Gisteren was echt een poederdag, alle andere dagen was het gewoon zeer goed geprepareerd. De sneeuw lijkt droger, dus ook op de zuidhellingen geen pap, ook niet op de zonnige dagen. 6 dagen per week heb je de pistes helemaal voor jezelf, alleen op zaterdag is het iets drukker, met korte wachtrijen, maar plek zat op de piste.

Het eten is een stukje duurder, en minder gericht op ‘veel’. De kwaliteit is prima, met echt wisselende menukaarten per hut. Afterski is er op zaterdag, maar dat is gewoon bier drinken terwijl de muziek aanstaat, maar dan met zijn allen tegelijk. Best ok. Biertje (normale grootte) plus aperolspritz: kleine € 30,-. Geen dronken mensen dus. Lunch vaak rond de € 60, voor 2 gerechten en 2 drankjes. QR code scannen, bestellen en betalen :). Liften prima, in Hafjell verwarmd en voorzien van kappen, in Kvitfjell gewoon koppelbare 6-zitters. Best een paar slepers, waarvan er een paar ook echt wel mooie pistes kennen, maar heel veel dus niet nodig is.

Wij zijn wel verkocht, de rust, het natuurschoon, de pistekwaliteit (tot einde dag): voor ons belangrijk, zeker nu de Alpen wel echt drukker en drukker worden, ook in het laagseizoen (dus voor de kerst vakantie en na half maart, januari is allang niet rustig meer, hooguit in Frankrijk).

De reis is voor ons sneller, dus ook dat is een pre. Ben je een kilometervreter, wil je echte apresski, schnitzels en veel drank: zoek verder. Wil je goedkoop: zoek verder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6XImzBhS7bhie9JEnsGR3jItaQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FcONBdUq4zqR6pFGszL2f8kx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBvcU6ejSIChjXSmAy1S7HtWPwk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBz0oZzZjDxSInBkCMut1Anb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WjHRtwMZ9Z6scjmDBZliKqhzkQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1dt9tmCtSYa7US5Nnw6IBULT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bPc00CHHjKqeOpv7ESF4Ue49as=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52KGRNnzOKHMtWlUW4hoE3uX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3V7kD9cezH32ZbfIjuAVO1Damlk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTLCHa55S9kZnrrdq7AFCfK7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6P340FTaLf31xTa9H6nsgQjLCQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HsDkkq0oPJyW8wLuimpiyjZq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0GennZgUollfckoLszslLVDRFc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4EOu67lxUGC6CCL9QveEE7sA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZboWBtA3sIprxjlP2ejn-Bb7p98=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kVAkfjbjz9obiE8lMdddZIx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6NOWAU7uO8ZcO0asJs4Crz6WPM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2DcOadopx81pobIPTFsBoF2.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9CepMdbu2sjYmECZ5UrHxezEBo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a01O7jTh72TfYpcyED1M8cRe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pZ8zeOTMbPvpfKmbNoJPgzT_GE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nBXx3C0FvjjaOQtHm0b56tJG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/De7ZenYNrrTMa43R3lu45Kcgsbo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZlOWAr3jpcXk8apcSm1O2Zs.jpg?f=fotoalbum_tile
Pagina: 1 ... 47 48 Laatste