[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste
Acties:

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:09
Wintersport geregeld, skipas: Valtournenche, Breuil-Cervinia in Italië. Dit jaar geen Zermatt in Zwitserland erbij genomen (we kopen de pas met korting via een local in het voor seizoen). We hebben twee hele mooie jaren gehad dat we telkens de oversteek konden maken, statistisch gezien volgend jaar dus wellicht minder dus (ik ga al tien jaar naar dat gebied) en mocht het wel top weer zijn, dan kopen we hem ter plaatse. Voor 2023 kreeg je je geld terug als je de Zwitserland pas niet kon gebruiken, omdat de oversteek dicht was. Deze regel is er dus al af en de prijzen zijn voor volgend jaar nog een stuk omhoog gegaan, waardoor het risico te hoog is om deze vooraf al te boeken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:53:
Vraag aan iedereen die zo enthousiast is over Frankrijk: klopt mijn gevoel dat de pistes daar erg mooi zijn maar de hotels en appartementen het niet halen bij wat Oostenrijk en Zwitserland te bieden hebben?
Dat verschilt een beetje waar je zit. In Les Menuires zijn er prima hotels. Maar wij hebben ook al een paar keer in goedkope studio's gezeten en dan mis je wel sfeer en zijn de bedden niet goed. Komend seizoen hebben we een gerenoveerd appartement, we gaan het meemaken.

Die verschillen heb je ook in Oostenrijk. Prima hotels, maar ik heb ook al crappy chalets gezien.

March of the Eagles

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
hoevenpe schreef op woensdag 17 september 2025 @ 19:53:
Vraag aan iedereen die zo enthousiast is over Frankrijk: klopt mijn gevoel dat de pistes daar erg mooi zijn maar de hotels en appartementen het niet halen bij wat Oostenrijk en Zwitserland te bieden hebben?

In januari nog een paar dagen met vrienden naar Ischgl, als 50 plussers nemen we ieder een eigen kamer in een beetje strak halfpension hotel (Sonne, Yscla, etc.) in die periode voor 4 nachten redelijk betaalbaar (1000,- pp). Op Booking zag ik amper iets in Frankrijk wat daar qua luxe, wellness en eten bij in de buurt kwam. Veel grote flats met weinig uitstraling, nog steeds prijzig en eenpersoons kamers sowieso heel lastig te vinden.
Klopt wel aardig ja. Maar kwa prijzig is 1000 euro voor 4 nachten wel echt duur. Zeker buiten de vakanties.

Voor nog geen 700 p.p. Zit je in de vakanties in Saint Francois 8 dagen inclusief busreis. Ja, geen wellnes, klein appartement.... oud... maar het is wel echt goedkoop en begint op 1650 meter met ski in-out.

Frankrijk is voor de skijunks die geen luxe nodig hebben of willen feesten. Oostenrijk is voor de feestbeest die meer luxe willen. Zwitserland is voor de echte luxepaardjes.... en Italië? Geen idee.

Dit jaar te twijfelen om toch naar Oostenrijk te gaan. Vooral voor de kinderen zodat er ook wat Nederlandse kids zijn. Want zelfs in de vakantie hadden beide kinderen geen Nederlandse skiklasgenootjes.

Echter nu een aanbod gekregen om met een groep mensen met busreis mee te gaan naar Italië. Dolomiti di Brenta. Daolasa zouden we dan de gondel het gebied in pakken wat wel wat meer afgelegen is.

Iemand ervaring met die regio? En de lessen in Italië?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Jumpman schreef op woensdag 17 september 2025 @ 22:55:
Wintersport geregeld, skipas: Valtournenche, Breuil-Cervinia in Italië. Dit jaar geen Zermatt in Zwitserland erbij genomen (we kopen de pas met korting via een local in het voor seizoen). We hebben twee hele mooie jaren gehad dat we telkens de oversteek konden maken, statistisch gezien volgend jaar dus wellicht minder dus (ik ga al tien jaar naar dat gebied) en mocht het wel top weer zijn, dan kopen we hem ter plaatse. Voor 2023 kreeg je je geld terug als je de Zwitserland pas niet kon gebruiken, omdat de oversteek dicht was. Deze regel is er dus al af en de prijzen zijn voor volgend jaar nog een stuk omhoog gegaan, waardoor het risico te hoog is om deze vooraf al te boeken.
Ik ben vier keer in Cervinia geweest en denk dat de verbinding 40% van de tijd open was, max. Wij deden het ook altijd zo; vanaf 3x de oversteek is de totale pas voordeliger, maar dan kan je weer niet naar de andere gebieden (wij zijn ook fan van een dagje Pila).

Bij mooi weer vind ik Cervinia misschien wel het beste skigebied dat er in de Alpen is, zeker nu er langzaam ook een slag wordt gemaakt met de kwaliteit van de appartementen (wij zaten in Red Fox de laatste keer). Mooie hotels waren er al, als je je portemonnee bij je hebt (White Angel of dat langs die rode piste naar de gondel)…
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste