[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:01
Voor mij zit het seizoen er ook weer op. Eind vorige maand een week Grand Massif en afgelopen dagen een lang weekend in Garmisch geweest (met uitstapje Zugspitze / Ehrwald). Sneeuw was matig tot redelijk in laatst genoemde gebied, dus hoop voor de mensen die daar nog naar toe gaan wat gaat vallen.

Op de Zugspitze zelf was het nog heel fraai:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sFDcN861TA388jLNw9w7TYXxL_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XrL9F0QFpmhBjLAnVmvZThFZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door renegrunn op 25-02-2025 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingAardvark
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:43
Hier ook weer terug van een weekje in Tirol. Grootste deel van de vakantie in Axamer Lizum, en tevens Stubai meegepakt. We hadden de hele week een strakblauwe lucht en goede sneeuwcondities, dankzij een verse sneeuwdump letterlijjk één dag voordat wij op de plek bestemming aankwamen. Ondanks de schoolvakantie viel het met de drukte best mee.

We hebben een toptijd gehad, maar helaas zit het er alweer op. Plannen voor volgend jaar februari zijn al in de maak, maar mijn vrouw en ik zijn stiekem ook aan het nadenken over een short ski tripje vroeg in het komende seizoen. De verslaving zit er i.i.g. goed in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:18
Wat een stilte in de topweek voor Hollanders... :P

Gisteren 15cm verse sneeuw, temperaturen dalen. Topcondities dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbKLjd801y_1ohzqJgn2pEW8ujQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SkFxOCgq0HgJXASQ3PMdZUoj.jpg?f=fotoalbum_large

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 19:07
PaT schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:18:

Hopelijk krijg ik daar ook de pijn in mijn voeten mee weg. Had ik toen ik nog skiëde altijd last van pijn op mijn wreef, nu met het snowboarden doet juist de bal/muis van mijn voeten erg zeer na een goede afdaling. Zodanig dat ik eergisteren bijna twee uur over de Frommes afdaling heb gedaan. Qua handelen van de helling zelf geen probleem, maar die pijn zorgde ervoor dat ik veel te vaak moest stoppen.
Sta je niet extreem veel op je tenen kant dan ofzo? Ik zie een houding probleem vaker in de gewrichten on buitenkant van het onderbeen terugkomen.
Heb je eigen of huur schoenen? Wissel anders eens van schoenen. Zal nu geen wonderen meer doen omdat je al beurs bent maar dit is zonde.

Wat ik ook vaak fout zie gaan is de breedte stand (en daarmee dan ook de hoek) van de binding. Ik laat de beginners ze vaak liever iets smaller zetten om het lichaam wat ontzien. Ook kijken naar de natuurlijke “hoek” van de voeten en daar de bindingen wat naar afstellen helpt vaak ook, ipv ze maar gewoon op 45gr en 15gr, oid, te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 16:28
hoevenpe schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 17:42:
Wat een stilte in de topweek voor Hollanders... :P

Gisteren 15cm verse sneeuw, temperaturen dalen. Topcondities dus:
[Afbeelding]
Wij vertrekken dinsdag weer. Paar daagjes naar OberGurgl. Gezin wilde eerste carnaval vieren…

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 05:24:
[...]

Sta je niet extreem veel op je tenen kant dan ofzo? Ik zie een houding probleem vaker in de gewrichten on buitenkant van het onderbeen terugkomen.
Heb je eigen of huur schoenen? Wissel anders eens van schoenen. Zal nu geen wonderen meer doen omdat je al beurs bent maar dit is zonde.

Wat ik ook vaak fout zie gaan is de breedte stand (en daarmee dan ook de hoek) van de binding. Ik laat de beginners ze vaak liever iets smaller zetten om het lichaam wat ontzien. Ook kijken naar de natuurlijke “hoek” van de voeten en daar de bindingen wat naar afstellen helpt vaak ook, ipv ze maar gewoon op 45gr en 15gr, oid, te zetten.
Afgelopen week was een heuse experimenteerweek wat dat betreft. Ik heb inderdaad mijn bindingen wat dichter bij elkaar gezet, dat stond in ieder geval ook wat prettiger. Ook wat met de hoeken lopen spelen. Voor staat nu op +15oid en achter op -9 (even uit mijn hoofd)

Dat zorgde er in ieder geval voor dat de pijn in de voeten stukken minder was. Ik heb een vrij holle voet met hoge wreef en ik voelde zowaar ineens druk op mijn voetboog terwijl dat normaliter vol op de voorvoet is.

Wat ik met al dat experimenteren niet voor elkaar heb gekregen is net zo'n grip te krijgen op mijn heelside als op mijn toeside.
Toeside ga ik echt al lichtjes carvend door de bocht. Het board voelt dan echt alsof hij op rails rijdt zo strak. Heelside krijg ik dat maar niet voor elkaar, maar ik ben er dus ook niet uit wat ik fout doe met mijn houding. Voervoet/knie draai ik naar binnen/richting helling. Volgens een aantal filmpjes zou ik dan de juiste druk moeten weten te creëren. Helaas dus niet, dus ik doe nog wat anders fout. Resultaat daarvan is dat ik een vrij donker rode helling een flink eind op mijn rug glijdend heb afgelegd...dat was wel even spannend.

Over een tijdje maar eens een lesje nemen, wie weet is het iets simpels.

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 01-03-2025 11:00 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:41
Jaja, het topic angstvallige vermeden gezien we een jaar dachten over te slaan. Maar we hebben vanaf zaterdag een weekje vrij en hebben dus eigenlijk de ruimte toch nog richting Alpen te trekken. Zie je natuurlijk dat het niet bepaald goed weer lijkt te worden :+

Nog even de weerberichten afwachten en dan vrijdag de knoop doorhakken of er ergens goeie condities (en weersomstandigheden) zijn de komende week.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59

ZieMaar!

Moderator General Chat
Lekker!

Volgens mij wordt het niet per se overal slecht, sudstau staat op de kaarten maar die heeft als eigenschap dat t vaak toch niet doorgaat :). Komt ie wel dan zal ie er zo/ma zijn en dat daarna komt is afwachten, maar strak zonnig zal t niet zijn.

Waarschijnlijk best wachten tot vrijdag ofzo met boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:47
PaT schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:58:
[...]

Afgelopen week was een heuse experimenteerweek wat dat betreft. Ik heb inderdaad mijn bindingen wat dichter bij elkaar gezet, dat stond in ieder geval ook wat prettiger. Ook wat met de hoeken lopen spelen. Voor staat nu op +15oid en achter op -9 (even uit mijn hoofd)

Dat zorgde er in ieder geval voor dat de pijn in de voeten stukken minder was. Ik heb een vrij holle voet met hoge wreef en ik voelde zowaar ineens druk op mijn voetboog terwijl dat normaliter vol op de voorvoet is.

Wat ik met al dat experimenteren niet voor elkaar heb gekregen is net zo'n grip te krijgen op mijn heelside als op mijn toeside.
Toeside ga ik echt al lichtjes carvend door de bocht. Het board voelt dan echt alsof hij op rails rijdt zo strak. Heelside krijg ik dat maar niet voor elkaar, maar ik ben er dus ook niet uit wat ik fout doe met mijn houding. Voervoet/knie draai ik naar binnen/richting helling. Volgens een aantal filmpjes zou ik dan de juiste druk moeten weten te creëren. Helaas dus niet, dus ik doe nog wat anders fout. Resultaat daarvan is dat ik een vrij donker rode helling een flink eind op mijn rug glijdend heb afgelegd...dat was wel even spannend.

Over een tijdje maar eens een lesje nemen, wie weet is het iets simpels.
Dieper zitten, bijna met je reet op de sneeuw. Het gros van de snowboarders staat veel te stijfjes en rechtop.

Probeer daarnaast meer druk op te bouwen door bij de start van je heelside meteen heel diep te gaan zitten en vervolgens druk op je bord te geven door vanuit die squat positie langzaam weer uit te strekken richting het einde van je bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

WizzlerNL schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:26:
[...]

Dieper zitten, bijna met je reet op de sneeuw. Het gros van de snowboarders staat veel te stijfjes en rechtop.

Probeer daarnaast meer druk op te bouwen door bij de start van je heelside meteen heel diep te gaan zitten en vervolgens druk op je bord te geven door vanuit die squat positie langzaam weer uit te strekken richting het einde van je bocht.
Waarschijnlijk is precies het tegenovergestelde het probleem. Ik zakte zo ver omlaag dat ik uiteindelijk op mijn rug eindigde.
Ik ga er over een tijdje wel verder mee experimenteren.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-05 09:12
ZieMaar! schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:19:
Lekker!

Volgens mij wordt het niet per se overal slecht, sudstau staat op de kaarten maar die heeft als eigenschap dat t vaak toch niet doorgaat :). Komt ie wel dan zal ie er zo/ma zijn en dat daarna komt is afwachten, maar strak zonnig zal t niet zijn.

Waarschijnlijk best wachten tot vrijdag ofzo met boeken?
Waar haal jij een beetje accurate (als dat kan tegenwoordig) info betreffende weersvoorspellingen vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-05 20:15

link_mario

Ofwa?

Vrijdag voor 'n dikke week richting Solden, zin in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
DeBaroN schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:21:
[...]

Waar haal jij een beetje accurate (als dat kan tegenwoordig) info betreffende weersvoorspellingen vandaan?
Combi van de berichten op sneeuwhoogte.nl en wintersport.nl. Minder van de daadwerkelijke voorspellingen per plek. Zoals nu: de potentiële sudstau staat al lang in de kaarten en die kan best iets over de hoofdkam sneeuw geven, maar heus niet de 40cm die de interpretatie scripts op websites geven. De berichten zelf zijn wat genuanceerder.

En wat basisuitgangspunten: stabiele hogedrukgebieden zorgen voor een wat grotere betrouwbare termijn, temperatuur kruipt vaak iets meer terug naar normaal als de voorspelling betrouwbaarder wordt en datzelfde geldt voor neerslag.

Maar dus vooral wintersport.nl en dan het geschreven bericht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
Gisterenavond de knoop doorgehakt, we gaan richting Oostenrijk *O*

Qua condities en weer leek een Ski Arlberg ons nu het beste. Maar dat is qua skigebied minder ons ding gokken we. Bovendien peperduur zelfs nu na de voorjaarsvakanties... Het is dan maar Serfaus Fiss Ladis geworden. Leuk hotel in Fiss gevonden (voor een opvallend goede prijs), bovendien gaat er ook nog eens een procent of 15 af van de skipasprijzen vanaf vandaag

Ook nog nooit geweest, ligt hoog genoeg dat afgelopen week de sneeuw niet helemaal kapot gemaakt zou mogen zijn, hopelijk blijft de neerslag effectief ten zuiden van de hoofdkam van de Alpen en valt het weer nog ietwat mee...

We shall see, maar ik heb er zin in _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
DeBaroN schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:21:
[...]

Bergfex app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:06
Jebus4life schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 06:57:

Qua condities en weer leek een Ski Arlberg ons nu het beste. Maar dat is qua skigebied minder ons ding gokken we. Bovendien peperduur zelfs nu na de voorjaarsvakanties... Het is dan maar Serfaus Fiss Ladis geworden. Leuk hotel in Fiss gevonden (voor een opvallend goede prijs), bovendien gaat er ook nog eens een procent of 15 af van de skipasprijzen vanaf vandaag

Ook nog nooit geweest, ligt hoog genoeg dat afgelopen week de sneeuw niet helemaal kapot gemaakt zou mogen zijn, hopelijk blijft de neerslag effectief ten zuiden van de hoofdkam van de Alpen en valt het weer nog ietwat mee...

Meestal zijn de hellingen op de nordseite en bij massner (Serfaus) nog erg prima in maart.
Dalafdaling zal rond de lunch wel pap worden.
Veel plezier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
Megupe schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:54:
[...]

Meestal zijn de hellingen op de nordseite en bij massner (Serfaus) nog erg prima in maart.
Dalafdaling zal rond de lunch wel pap worden.
Veel plezier
Het is echt te warm. Om 11u00 was het al werken op de dalafdalingen, en dat is dan op 1500-1600 meter pakweg. Gelukkig kan je hier voldoende hoog gaan... Wil niet weten hoe het in veel andere skigebieden is, die liggen toch meestal wat lager... dat moet toch niet te doen zijn...

Komende dagen zou de zon minder schijnen. Hopelijk dat het sneeuwdek dan wat beter houdt. Ook behoorlijk rustig, zelfs op deze zondag. Dus de pistes houden zich ook net wat makkelijker.

Maar wel een leuke eerste dag hoor! Terrasje doen is echt heerlijk met dit weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 06:45
Net terug van 4 dagen Valthorens. Topcondities gehad en wat een geweldig gebied. Wel prijzig, met name eten/drinken.
Gaan zeker nog eens terug.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben inmiddels een week terug, van mijn eerste Franse vakantie. Het was een dikke prima :).

Ik zat in Val Cenis, 50m lopen oid van de piste. Val Cenis is best mooi, gaat hoog, heeft snelle liften op de goede plekken, maar ik miste toch logica in het gebied. Erg veel kruisingen, een vrij druk centraal stuk rondom de blauwe familiale en je komt vaak op lange groene uit. Het stuk boven Termignon is top, rondom Mont Cenis ook en de rode Arcelle is ook leuk. Wel een stuk pittiger dan Oostenrijks rood, maar bijna altijd breed. Preparatie was matig.

Een dagje naar Aussois geweest, was bijna een privé gebied. Leuke, snelle pistes, op de belangrijke plekken snelle liften en goed geprepareerde pistes die er, ondanks maart en zuidhellingen, er heel goed bijlagen. Leuke varianten, was echt leuk. Ook een dag Bonneval gedaan en dat was de beste dag van de week. Rust, strakke pistes die de hele dag goed bleven, blauwe pistes die voor blauw lekker steil waren en mooie rode varianten. Oude liften, maar dat was hier niet erg. De slepers zijn snel en de uitzichten zijn top. Te klein voor een week, maar dit is wat ik zoek in een skigebied! Hele lekkere lunch bij de dallift.

Eindelijk een keer wezen tourskien, wat erg vet was. Er was net 30cm vers gevallen, we liepen over paden maar ook door het bos omhoog, en rond 19:30 gingen de hoofdlampjes op om rustig en eenvoudig af te dalen. Deels offpiste, deels wandelpad, voor iedereen goed te doen. Echt een aanrader als je wat sportievere bent aangelegd.

Frankrijk beviel goed. Iedereen was vriendelijk, Engels ging best, bediening wat traag, preparatie in Val Cenis met de Franse slag maar in Aussois en Bonneval gewoon goed. Wat oudere liften (maar daar was de prijs ook naar) en op de centrale as in Val Cenis na, heerlijk rustig. Franse slepers zijn top, maar de pistekleuren zijn wel wat anders dan in Oostenrijk of Italië. Ontzettend veel mensen zonder helm. Ik kom vast terug, Evasion Mont Blanc, Serre Chevalier of Galibier Thabor bijv…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Voor de echte die-hards: ;)

https://tirol.orf.at/stories/3299819/

Am nördlichsten Skilift der Welt in Spitzbergen hat es jetzt die ersten Skirennen gegeben. Der Tellerlift in Longyearbyen kommt aus Österreich und ist mit Seilklemmen aus dem Stubaital ausgestattet.

De noordelijkste skilift ter wereld. 8)
In Longyearbyen, Spitsbergen.
Inclusief nachtelijke afdalingen in de lange poolwinter.

Afbeeldingslocatie: https://oekastatic.orf.at/mims/2025/14/48/crops/w=1280,q=60,r=1.5/2579214_bigpicture_989448_lift_5.jpg

https://www.skiresort.nl/...ngyearbyen/liften/l96796/
https://en.visitsvalbard.com/things-to-do/activities/skiing

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:24
Jebus4life schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 06:57:

Beetje mosterd na de maaltijd, maar waarom is ski arlberg qua gebied niet je ding? Zowel in piste als off piste uitdagend en goede infrastructuur? En meestal veel sneeuw ( dat viel dit jaar wat tegen, maar dat was eigenlijk overal zo). Verblijf in de grote dorpen is inderdaad duur, maar eten niet duurder dan elders en verblijven in wald of pettneu bijv kan de prijs flink drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
brothermaynard schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:28:
[...]

Beetje mosterd na de maaltijd, maar waarom is ski arlberg qua gebied niet je ding? Zowel in piste als off piste uitdagend en goede infrastructuur? En meestal veel sneeuw ( dat viel dit jaar wat tegen, maar dat was eigenlijk overal zo). Verblijf in de grote dorpen is inderdaad duur, maar eten niet duurder dan elders en verblijven in wald of pettneu bijv kan de prijs flink drukken.
Wij zijn salonskiërs zoals dat in Vlaanderen heet :9

Veel voor 10 uur zullen wij niet op de latten staan. Uurtje of 2 a 3 skiën, een leuke hut zoeken om uitgebreid te lunchen en nadien nog een uurtje ofzo skiën. Dan is het tijd voor nog een heisse schoko (mit sahne uiteraard) om vervolgens ons al richting de sauna en zwembad te begeven en al na te denken over het avondeten.

Je begrijpt dat wij dus over het algemeen wat cruisen op blauw en gemoedelijk rood :+ Dus voor ons moet het allemaal niet zo sportief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:24
Jebus4life schreef op maandag 7 april 2025 @ 00:33:
[...]

Wij zijn salonskiërs zoals dat in Vlaanderen heet :9

Veel voor 10 uur zullen wij niet op de latten staan. Uurtje of 2 a 3 skiën, een leuke hut zoeken om uitgebreid te lunchen en nadien nog een uurtje ofzo skiën. Dan is het tijd voor nog een heisse schoko (mit sahne uiteraard) om vervolgens ons al richting de sauna en zwembad te begeven en al na te denken over het avondeten.

Je begrijpt dat wij dus over het algemeen wat cruisen op blauw en gemoedelijk rood :+ Dus voor ons moet het allemaal niet zo sportief zijn.
Ook voor de salon skiër zoals je jezelf noemt is er op zich ‘am Arlberg ‘ voldoende te doen. Ik heb daar leren skien, dus ben wellicht wat gekleurd, maar de ‘Lech-kant ‘ ( lech, zurs en warth) is op ‘blauw’ goed rond te komen. Alleen de skiverbinding zurs-lech ( via zug) , maar een als skiroute aangeduide rode ( slechts hier en daar lastig) piste.
Maar je betaald er wel flink

Voor een volgend seizoen zou voor jou Obertauern ook nog een optie kunnen zijn . Gaat niet super hoog, maar laagste punt op 1650 of zo garandeert een wit plaatje en lekker compact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 21:50
Advizor schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:55:
Net terug van 4 dagen Valthorens. Topcondities gehad en wat een geweldig gebied. Wel prijzig, met name eten/drinken.
Gaan zeker nog eens terug.
heb er in januari 8 dagen doorgebracht, vanuit Munieres. Het idee dat ik nog niet alles gezien/gedaan heb qua pistes.
ZieMaar! schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:41:
Frankrijk beviel goed. Iedereen was vriendelijk, Engels ging best, bediening wat traag, preparatie in Val Cenis met de Franse slag maar in Aussois en Bonneval gewoon goed. Wat oudere liften (maar daar was de prijs ook naar) en op de centrale as in Val Cenis na, heerlijk rustig. Franse slepers zijn top, maar de pistekleuren zijn wel wat anders dan in Oostenrijk of Italië. Ontzettend veel mensen zonder helm. Ik kom vast terug, Evasion Mont Blanc, Serre Chevalier of Galibier Thabor bijv…
Huez al eens overwogen? En natuurlijk 3 Vallees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
@Pizza_Boom beiden denk ik te druk voor me....Maar zeker Trois Vallees al vaker naar gekeken :). Ergens een bucketlist gebied natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 21:50
ZieMaar! schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:00:
@Pizza_Boom beiden denk ik te druk voor me....Maar zeker Trois Vallees al vaker naar gekeken :). Ergens een bucketlist gebied natuurlijk...
wellicht is Deux Alpes in het off season nog iets dat je past?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Pizza_Boom schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:38:
[...]
wellicht is Deux Alpes in het off season nog iets dat je past?
Wie weet. Hoor wat wisselende verhalen over de drukte, maar lijkt qua pistes wel interessant inderdaad. Maar dan zou ik denk toch eerder voor Huez kiezen…

Oude liften vind ik niet erg, maar drukte op de piste wel en dan is een tikje verder of net iets kleiner vaak slimmer. En ik wil sws een weekje Seiseralm doen, icm een paar andere gebieden daar. Maar voor nu is het eerst zomer :). Ergens in september gaan we iets concreter plannen maken :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:01
ZieMaar! schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:56:
[...]
En ik wil sws een weekje Seiseralm doen, icm een paar andere gebieden daar. Maar voor nu is het eerst zomer :).
Zomer en Seiseralm zijn anders ook een prima combinatie! ;)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53764426996_a2d0aaad47_k.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Raad eens waar ik eind van de zomer een weekje ben :)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
ZieMaar! schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:05:
Raad eens waar ik eind van de zomer een weekje ben :)…
Thuis?

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja dat ook. Maar dus ook op de Seiseralm :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-05 23:50
Ik heb vanuit mijn jeugd deze over-engineered slee op zolder liggen.

Ik gebruik hem nooit.
Vroeger als kleine jongen van mijn oom gehad, maar in Nederland was er nooit genoeg sneeuw.

Ongeveer 10 jaar geleden (toen had ik hem al zeker 20 jaar) is hij een keer mee geweest op wintersport.

Mijn zwager is er de piste mee af geweest, in het dorp beneden aanbeland omdat hij niet kon temmen, en toen is hij als te gevaarlijk bestempeld om ooit nog mee te mogen.

Nu ligt hij dus al weer jaren op zolder, en kwam ik hem tegen met opruimen.

Ik vind het zonde om hem naar de stort te brengen.
Op internet kan ik helemaal niets vinden over deze slee.

Het lijkt mij iets voor semi-professioneel gebruik.

Iemand die dit toevallig herkent en me kan helpen aan wateer informatie?

Op de skies staat "Snowswinger" en "Rudisport1200"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1eMVTPmnqXykbIGgGLMlsWXHRhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fnWQK36u943jNcTlT2IzKai.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Nu online
FRANQ schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:26:
Ik heb vanuit mijn jeugd deze over-engineered slee op zolder liggen.

Nu ligt hij dus al weer jaren op zolder, en kwam ik hem tegen met opruimen.

Ik vind het zonde om hem naar de stort te brengen.
Op internet kan ik helemaal niets vinden over deze slee.

Het lijkt mij iets voor semi-professioneel gebruik.
Misschien weet Hotdog Hans het?

Hans is geniaal..... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 15:12
Al jaren ga ik eind april nog even richting Tignes en Val d'Isere. Omdat je dan nog heerlijk kunt skiën en snowboarden, maar het ook al lekker warm wordt en je in de middag heerlijk in de zon kunt zitten.
En iedereen vraagt dan 'goh, ligt daar nog wel sneeuw?'...

Er is nu een extreme sneeuwdump bezig daar met verhoogd lawinerisico. Zo erg dat skigebied gesloten is, wegen geblokkeerd zijn en de dorpen bij Tignes officieel in lockdown zijn. :X

Afbeeldingslocatie: https://image.lematin.ch/2025/04/17/4e91402e-166b-4b3f-85b8-08fd9334c0fd.jpeg?auto=format%2Ccompress%2Cenhance&fit=max&w=1200&h=1200&rect=0%2C0%2C869%2C659&fp-x=0.4407364787111623&fp-y=0.37025796661608495&s=f395b013c21ad05d829345b80a6479ef

https://www.lematin.ch/st...-le-confinement-103326874

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:06
In Zermatt is er geen stroom meer. Zijn dus welmeer plekken waar als het weer opknapt je straks (met wat lawinegevaar) prima kan gaan skien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Nu online
Ik kwam dit tegen, eigenlijk was ik op zoek naar een Red Bull livery voor mijn maairobot (die ze ook hebben), maar een geniale site om je skis of board zelf te pimpen.
Ze kunnen ook stickers maken met je eigen design er op.

https://www.idgrafix.fr/en/97-skiing-snowboarding

https://www.idgrafix.fr/e...-stickers-for-skiing.html

En ze maken stickers voor alles wat je maar pimpen wil. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Teijgetje op 06-05-2025 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 23:15

The_Scarabial

MTB for life!

ZieMaar! schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:41:
Ik ben inmiddels een week terug, van mijn eerste Franse vakantie. Het was een dikke prima :).

Ik zat in Val Cenis, 50m lopen oid van de piste. Val Cenis is best mooi, gaat hoog, heeft snelle liften op de goede plekken, maar ik miste toch logica in het gebied. Erg veel kruisingen, een vrij druk centraal stuk rondom de blauwe familiale en je komt vaak op lange groene uit. Het stuk boven Termignon is top, rondom Mont Cenis ook en de rode Arcelle is ook leuk. Wel een stuk pittiger dan Oostenrijks rood, maar bijna altijd breed. Preparatie was matig.

Een dagje naar Aussois geweest, was bijna een privé gebied. Leuke, snelle pistes, op de belangrijke plekken snelle liften en goed geprepareerde pistes die er, ondanks maart en zuidhellingen, er heel goed bijlagen. Leuke varianten, was echt leuk. Ook een dag Bonneval gedaan en dat was de beste dag van de week. Rust, strakke pistes die de hele dag goed bleven, blauwe pistes die voor blauw lekker steil waren en mooie rode varianten. Oude liften, maar dat was hier niet erg. De slepers zijn snel en de uitzichten zijn top. Te klein voor een week, maar dit is wat ik zoek in een skigebied! Hele lekkere lunch bij de dallift.

Eindelijk een keer wezen tourskien, wat erg vet was. Er was net 30cm vers gevallen, we liepen over paden maar ook door het bos omhoog, en rond 19:30 gingen de hoofdlampjes op om rustig en eenvoudig af te dalen. Deels offpiste, deels wandelpad, voor iedereen goed te doen. Echt een aanrader als je wat sportievere bent aangelegd.

Klinkt goed, wij zijn wat aan het orienteren weer voor komend jaar, is dit gebied ook wat om met een peuter van 3 bijna 4 dan, ook wat te oefenen of evt. op les te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
The_Scarabial schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:48:
[...]

Klinkt goed, wij zijn wat aan het orienteren weer voor komend jaar, is dit gebied ook wat om met een peuter van 3 bijna 4 dan, ook wat te oefenen of evt. op les te doen?
Of ze op les mogen weet ik niet, maar overal zitten onderin groene pistes die ruimte hebben om ook een beetje te spelen, gondels en kindvriendelijke liften. Maar het is niet zo uitgebreid als in Oostenrijkse familiegebieden (maar goed, dat moet je ook maar willen).

Skischool leek goed georganiseerd en van prima niveau.
Pagina: 1 ... 41 42 Laatste