[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 36 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 12:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Waah schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:01:
[...]

mijn mening? Met een maand of 5 heb je er zelf weinig aan, en het kind heeft er ook niks aan. Ik zou gewoon oppas regelen (destijds ook gedaan, met 3 maanden) en lekker bij de opa's en oma's laten vertroetelen O-)

Het reizen met 5 maanden is onhandig en lastig, terplaatse ben je erg beperkt en met 5 maanden doen ze ook nog niet zoveel in de sneeuw, en ook niet heel lang allemaal. De kou neemt veel energie zeg maar.

Hebben de eerste met 2 jaar wel meegenomen, maar oma mee om op te passen + nog een zwangere die dat ook leuk vond. Was erg leuk, maar iemand van 2 kan zelf lopen, sneeuwballen gooien etc. Met 5 maanden is zelfstandig zitten vaak nog niet eens mogelijk O-)

maar dat is mijn mening. Ik zal nooit zeggen, niet doen. Maar wintersport is nu net zo'n vakantie die vrij actief en hectisch is voor een vakantie. Een baby past daar lastig in IMHO.
Ik snap je punt volledig, oppas bij opa en opa zou kunnen, maar wil ze ook geen week vastzetten. Ze zijn allemaal al behoorlijk op leeftijd (lees wij zijn laat aan kinderen begonnen). We leunen ook al best veel op opvang en opa en oma dus een beetje tijd met elkaar is ook niet verkeerd.

Het reizen zie ik ook als een kwestie van wennen, zal met de zomervakantie ook gaan gebeuren.
Heb een hotel geboekt met kinderopvang mogelijkheden. In de praktijk zal dat een uur of 4-5 per dag zijn denk ik. Kunnen dan nog wel wat zwemmen etc met haar.
Ben benieuwd hoe het gaat bevallen eerlijk gezegd. Mocht dit niet werken gaat ze 2026 naar opa en oma 😉.
Togi schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:59:
[...]

Gedeeltelijk ben ik het met je eens maar persoonlijk heb ik zelf iets dat de vakantie weken quality time is voor mij met de kinderen.
Ze worden door het jaar al te veel gedumpt op KDV, BSO, opa en oma's etc ;)
Precies dat!

[ Voor 16% gewijzigd door Tortelli op 16-10-2024 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:51
Dat zwembad van het hotel wat je geboekt hebt is werkelijk prachtig. Je kunt naar buiten zwemmen, dan kijk je verder de vallei in met uitzicht over een meer.

Wij hebben de kids ook altijd overal aan gewend. Met respectievelijk 2,5 en 3,5 op de latten gezet, in de zomer mee de bergen in, lekker lopen. Krijg je sportieve en makkelijke kids van.

[ Voor 37% gewijzigd door SkiFan op 16-10-2024 14:45 ]

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:01
@Tortelli Ik laat je met kerst wel weten hoe het rijdt. Hoef je alleen nog het extra vermogen te testen :)

Welk hotel is het geworden? Dat klinkt als een goede prijs!

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 12:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Almhof Family Resort & SPA Gerlos

[ Voor 153% gewijzigd door Tortelli op 16-10-2024 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
En uit ervaring, dit zijn dingen die je niet meer vergeet. Dat hotel is fantastisch, na het skiën haal je je kindje op, duik je lekker uurtje in de wellness, zwemmen en lekker ontspannen alvorens je lekker aan het eten gaat.

Die wellness daar is geweldig. En je kindje is op dat moment door alle indrukken al zo moe dat je daar ook geen omkijken maar naar hebt. Babyhapje erin en het is klaar.

Meest fantastische hotel waar wij ooit gezeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
Heerlijk! Wij zijn nu op het punt dat onze zoon na de les nog een uurtje door wil maar wij (zeker vrouwlief) al klaar is :)

Heb trouwnes de Carv 2 besteld. Ben benieuwd. vanaf november wekelijks op de rollerbank en eind november gaan we 3 daagjes openen in Sölden. Plan is om op een dag 100km te skien.

Voor mij is de zomer ten einde :)

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:07

The End

!Beginning

DomiGijzen schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:41:
Heerlijk! Wij zijn nu op het punt dat onze zoon na de les nog een uurtje door wil maar wij (zeker vrouwlief) al klaar is :)

Heb trouwnes de Carv 2 besteld. Ben benieuwd. vanaf november wekelijks op de rollerbank en eind november gaan we 3 daagjes openen in Sölden. Plan is om op een dag 100km te skien.

Voor mij is de zomer ten einde :)
Had jij de Carv 1 ook al? Ik heb daar een tijd op geskied en kon nu gratis upgraden naar Carv 2. Erg leuk, maar wel vooral voor carve skien (hence the name...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
@The End Nee. ZieMaar! wel. En zag elders al dat hij ook over is naar 2.

Ski vooral piste. Soms wat ernaast of een ski route.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Zou best wel eens met Carv willen skiën en testen, maar de prijs is wat me weerhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
Dat heeft me ook lang tegengehouden. Eerst moest je en de apparaatjes kopen en een abbo nemen. Nu zijn de apparaatjes gratis en is het abbo tijdelijk afgeprijsd. Per jaar of 6 dagen.

Mijn redenatie voor nu is dat een jaar abbo gelijkstaat aan 2-3 uurtjes privéles.

Grz D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Ik ski best veel en ben nogal van de statistiekjes, dus heb een twee jaar abbonement. Ik vind het een hele leuke toevoeging, maar wel echt alleen als je gaat carven. Dat kan op heel veel plekken niet of niet goed en dan heb je vrij weinig aan de data.

Binnenkort komt er een nieuwe app, waarbij je per bocht kan zien hoe je het hebt gedaan en dan wordt het een stuk bruikbaarder. Het is namelijk in veel situaties (b.v. drukte op de piste) niet mogelijk om het hele stuk 'goed' te skien en dan zijn de resultaten nutteloos.

[ Voor 15% gewijzigd door The End op 17-10-2024 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Goed om te horen. Dat beperkt voor mij de mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:10

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ben nog in conclaaf met Carv over een gratis Carv2 @DomiGijzen maar heb wel veel met Carv 1 geskied. Er zitten al een tijd segmenten in, maar het tot nu erg gericht op carven. Dat doe ik overigens erg graag :). Carv 2 is volgens mij naast carven ook geschikt voor backcountry. Dat doe ik niet, maar wil 2 graag proberen. Ik ben een redelijk early adaptor dus heb een lifetime gratis abo. Normaal zou ik € 250 per seizoen kwijt zijn, da’s 3 uurtjes privéles…

Wellicht schaf ik er ook een aan voor mijn vriendin. Nu 200 euro, incl hardware, da’s een redelijke deal en ik gok dat ik per seizoen wel referralkortimg kan regelen.

Als iemand twijfelt of meer wil weten let me know. En als de aanbiedingen voorbij zijn en je wil er toch een, schiet een dm naar een van de gebruikers voor korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

ZieMaar! schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:16:
Ik ben nog in conclaaf met Carv over een gratis Carv2 @DomiGijzen maar heb wel veel met Carv 1 geskied. Er zitten al een tijd segmenten in, maar het tot nu erg gericht op carven. Dat doe ik overigens erg graag :). Carv 2 is volgens mij naast carven ook geschikt voor backcountry. Dat doe ik niet, maar wil 2 graag proberen. Ik ben een redelijk early adaptor dus heb een lifetime gratis abo. Normaal zou ik € 250 per seizoen kwijt zijn, da’s 3 uurtjes privéles…

Wellicht schaf ik er ook een aan voor mijn vriendin. Nu 200 euro, incl hardware, da’s een redelijke deal en ik gok dat ik per seizoen wel referralkortimg kan regelen.

Als iemand twijfelt of meer wil weten let me know. En als de aanbiedingen voorbij zijn en je wil er toch een, schiet een dm naar een van de gebruikers voor korting.
Pff,dat is wel lekker zeg! Ik betaal nu 299 per 2 jaar, maar krijg dan wel een gratis upgrade.

Ik ben heel benieuwd naar versie 2 en de nieuwe app. Zou mooi zijn als hij ook beter werkt als je wat anders doet dan carven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Tortelli schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:25:
Almhof Family Resort & SPA Gerlos
Vorig jaar in Gerlos geweest, niet mijn type gebied. Vanuit Gerlos moet je altijd "links" of "rechts" voordat je een beetje gebied hebt wat niet een soort verbindingsstuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Overigens kun je als je gewoon geslipte bochten skiet, ook prima verbeteren door de inzichten in balans etc.

Ik had overigens niet scherp dat er ook een nieuwe app zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

ZieMaar! schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:09:
Overigens kun je als je gewoon geslipte bochten skiet, ook prima verbeteren door de inzichten in balans etc.
Ja, maar dat vind ik wel erg beperkt. Dan zijn er maar een paar metrics die wat zinnigs zeggen.
Ik had overigens niet scherp dat er ook een nieuwe app zou komen?
Ja in november; eindelijk per bocht kunnen zien hoe je het deed. Hier staan wat screenshots: https://getcarv.com/analysis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
_Arthur schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:09:
[...]

Vorig jaar in Gerlos geweest, niet mijn type gebied. Vanuit Gerlos moet je altijd "links" of "rechts" voordat je een beetje gebied hebt wat niet een soort verbindingsstuk is.
Almhof ligt stukje voor Gerlos, je kunt dus ook nog zonder problemen op de Gerlosstein gaan skiën. Dat vind ik een klein maar erg leuk gebied. Vooral die lange rode 1 is geweldig. Zit van alles in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:37
_Arthur schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 14:09:
[...]

Klopt. Wij zaten vaak in Koningsleiten en als je dan aan het einde vd dag terugmoet over die zwarte piste van Gerlos was dat altijd een 'feestje'. Overigens vind ik die kant van Zell wel heel mooi, vooral die lange dalafdaling, van de top in 1x door naar het dalstation was heel lekker altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Als je veel van apresski en feesten houdt ga je in Gerlos zitten, anders zit je (naar mijn mening!) liever in Zell of Konigsleiten, vanuit die 2 dorpjes heb je sneller toegang tot leukere pistes.
Vooral de 'autobahn' vanaf de top bij konigsleiten helemaal tot aan de umbrellabar is altijd genieten!
Ook de gerlosplatte (bij krimml) is erg leuk, vaak niet zo druk als de andere pistes. Niet zo uitdagend, maar wel erg lekker skien. (en de sneeuw blijft lang goed door de ligging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:32

Galois

1811 - 1832

De afgelopen jaren heb ik steeds via een organisatie mijn wintersport geboekt. Dan regelen zij het huisje, de skihuur, de skipassen en de lessen voor de kinderen.

Gezien de grote prijsverschillen heb ik dit jaar besloten om alles zelf te regelen. Een kleine rekensom leerde mij dat ik dan ongeveer 1000 euro goedkoper uit zou zijn :)

Het appartement (aan de piste :)) is geregeld en nu moet ik al dat andere nog regelen. Ik vraag mij dan af of het verstandig is om alles van tevoren te reserveren/boeken/betalen?

- skipassen lijkt mij niet nodig toch? Die koop je toch gewoon aan de balie en die raken toch nooit op? Of beter ook vooraf?
- skilessen en skihuur lijkt mij wel verstandig om vooraf te regelen toch?

Hoe doen jullie dat? En hoe ver van tevoren?

We gaan naar La Rosière dit jaar. Ik kwam dat per toeval tegen in mijn zoektocht naar een hooggelegen gebied en vond het wel grappig dat het skigebied gedeeld wordt met Italië en dat je dan een uitstapje naar Italië kunt maken :)
Kent iemand dit gebied?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:44
@Galois
Skipassen zijn vaak online en/of vooraf besteld iets goedkoper dan aan de kassa.

Ik meen op de site van La Rosiere zelfs te lezen dat als je vóór 28 november skipassen aanschaft je 25% korting krijgt per pas.
Ik zocht op laatste week februari 7 dagen 1 volwassene maar begreep dat deze pas 7 aparte dagen in het hele seizoen geldig is, dus ook allemaal tegelijk in één week.

Als je een dag van tevoren boekt krijg je 3% korting.

En voor groepen, 4 of meer, met dezelfde datum, levert 10% korting op.

Of alleen La Rosiere daar ook in mee gaat? Passen zijn pas vanaf 29-11 verkrijgbaar en vanwege het kleinere gebied € 52,50 per dag, wat neerkomt op €367,50/7 dagen

Het heeft dus zeker zin om je daar in te verdiepen

Of natuurlijk te bedenken of je altijd vroeg op de piste staat, en dan met halve dagen en hele dagen los goedkoper uit bent.

[ Voor 115% gewijzigd door Teijgetje op 24-10-2024 10:14 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Skipassen: Verschilt per gebied. Steeds vaker is vooraf reserveren goedkoper (zie ook voorbeeld @Teijgetje ). Ikzelf ga waarschijnlijk nog een weekje naar de Lungau, die koop ik terplekke want geen voordeel om vooraf te doen (anders dan evt rijen). Bij veel Franse acco's wel goedkoper in een pakketreis overigens.

Skiles: zeker reserveren, ook daar is hevig personeelstekort en kan je maar zo achter het net vissen

Skihuur: Vaak kleine korting op vooraf boeken (maar die korting krijg je ook als je net in de goede acco zet etc). Voordeel is dat je niet daar op die extreem ranzige schermen al je gegevens in hoeft te voeren :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
@Galois Alles lijkt beantwoord. Alleen hoe ver van te voren nog niet. Ik boek altijd alles zodra boekingen mogelijk zijn. Dat is meestal ergens september. Sommige skischolen gaan nog eerder open qua boekingen. Maar dat is dan lastig vergelijken.

Hotels boek ik bij voorkeur een jaar vooraf als het in de vakantieperiode valt. Wij (ik vooral) zijn selectief op het hotel. Dat betekent wel vaak mailen of soms bellen want via de site is het gros dan nog niet beschikbaar.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:26
Miss Waah is vandaag naar een regionale uitverkoop van wintersport spullen geweest. Is elk jaar hier en altijd leuke kortingen. Ze had een leuk paar gevonden van Salomon wat heel erg fijn zat. Echter werd haar een beter type aangeraden, want meer future proof.

Uiteindelijk bleek dat de nieuwe collectie te zijn, en geen korting. Dus na passen toch maar met lege handen naar huis.

Vraagje voor de kenners: ze raadde haar de Salomon S/Pro Supra X 90 aan. Deze heeft dus 90 flex rating. Is dit een goede flex voor haar?

Haar ski-profiel:
- 10 jaar snowboard ervaring, altijd vrij flexibele boards gehad.
- 2 weken skiles gehad, kan gecontroleerd blauw skiën en voelt zich daar op haar gemak.
- Snelheid is geen prioriteit. Met snowboarden is het ook geen snelheidsduivel. Leuk de piste af is belangrijker dan snel de piste af zeg maar.
- Salomon heeft de voorkeur, aangezien deze bij passen al snel goed zaten kwa pasvorm en comfort. Plus dat ik misschien 50% op Salomon gear kan krijgen via mijn vader (hij moest nog even navragen of het ook voor skischoenen gold, maar in principe is het op alles van Salomon)

Is Flex 90 handig ivm de toekomst? Ipv een flexibelere schoen? Of heeft de verkoper misschien een ander beeld van wat mijn vriendin nodig heeft ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Moeilijk om te zeggen. Hoe mobiel, sportief en zwaar is ze? In welke flex komen Atomic dames schoenen (het is geen uitwisselbare schaal, die flex).

Dat gezegd hebbende, pasvorm gaat boven flex. Bij veel schoenen kan je zelf de flex nog wel iets verlagen of zelfs met racestraps (voor je gevoel) iets verhogen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:41
ZieMaar! schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:25:
Moeilijk om te zeggen. Hoe mobiel, sportief en zwaar is ze? In welke flex komen Atomic dames schoenen (het is geen uitwisselbare schaal, die flex).

Dat gezegd hebbende, pasvorm gaat boven flex. Bij veel schoenen kan je zelf de flex nog wel iets verlagen of zelfs met racestraps (voor je gevoel) iets verhogen…
Precies dit, de ene flex is de andere niet. Binnen hetzelfde merk is het een indicatie waar je iets aan hebt. Vergelijken van flex met andere merken is zinloos.

Blijft een kwestie van passen en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ZieMaar! schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:25:

Normale mobiliteit (ze is 37)
1.68 lang en 80kg
Redelijk sportief. Sport 3x per week.

Dat flex per merk verschilde wist ik niet. Las wel dat Atomic en Salomon van hetzelfde moederbedrijf zijn en dat die veel samen werken. Maar of dat waar is weet ik niet.

Maar pasvorm is dus vooral belangrijk? Verwacht, aangezien ze nooit een snelheidsduivel zal zijn, ze vooral comfortabele schoenen moet hebben die ook op lagere snelheid comfortabel zijn.

Zal nog even uitzoeken welke schoenen ze eerder aan had. Ook Salomon maar ze gaf aan dat die lekkerder zaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Waah schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 10:41:
[...]

Normale mobiliteit (ze is 37)
1.68 lang en 80kg
Redelijk sportief. Sport 3x per week.

Dat flex per merk verschilde wist ik niet. Las wel dat Atomic en Salomon van hetzelfde moederbedrijf zijn en dat die veel samen werken. Maar of dat waar is weet ik niet.

Maar pasvorm is dus vooral belangrijk? Verwacht, aangezien ze nooit een snelheidsduivel zal zijn, ze vooral comfortabele schoenen moet hebben die ook op lagere snelheid comfortabel zijn.

Zal nog even uitzoeken welke schoenen ze eerder aan had. Ook Salomon maar ze gaf aan dat die lekkerder zaten.
Te ruim zit lekker. Makkelijk aankrijgen zit ook lekker. Dat maakt t zo lastig…de range lijkt te lopen van 75 naar 115 als ik even snel kijk? Dan zit je in de medium range, bij perfecte pasvorm zou ik dat wel aandurven, gezien het postuur van je vrouw. Maar zoek die perfecte pasvorm! Meet de voet echt op, stilstaand en een beetje zakkend door de benen. Idealiter: binnenschoen eruit, voet erin, tenen net tegen de voorkant en kijk dan even hoeveel ruimte er achter de hak zit, zie https://patriotfootbeds.c...ls/16773361-shell-fitting

Mensen die alleen huurschoenen hebben gehad vinden vaak te grote schoenen lekker zitten, wees je daar heel bewust van. Kleiner maken kan niet, iets groter maken is vaak niet zo’n probleem. Kan die verkoper dat soort dingen? In het seizoen zijn bootfitters vaak niet zo happig op elders aangeschafte schoenen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Voor mensen die een beetje skien is de flex niet echt van belang. Als hij maar niet te hoog is, maar dat is het bij normale schoenen zelden. Zoek vooral een schoen die comfortabel zit voor je vrouw.

Hier een leuk stukje over flex: https://www.skischoenopma...choenen-dit-betekent-het/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ZieMaar! schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 11:32:
[...]

Te ruim zit lekker. Makkelijk aankrijgen zit ook lekker. Dat maakt t zo lastig…de range lijkt te lopen van 75 naar 115 als ik even snel kijk? Dan zit je in de medium range, bij perfecte pasvorm zou ik dat wel aandurven, gezien het postuur van je vrouw. Maar zoek die perfecte pasvorm! Meet de voet echt op, stilstaand en een beetje zakkend door de benen. Idealiter: binnenschoen eruit, voet erin, tenen net tegen de voorkant en kijk dan even hoeveel ruimte er achter de hak zit, zie https://patriotfootbeds.c...ls/16773361-shell-fitting

Mensen die alleen huurschoenen hebben gehad vinden vaak te grote schoenen lekker zitten, wees je daar heel bewust van. Kleiner maken kan niet, iets groter maken is vaak niet zo’n probleem. Kan die verkoper dat soort dingen? In het seizoen zijn bootfitters vaak niet zo happig op elders aangeschafte schoenen…
Ja de verkoper kan zelf boot fitten. Dat kon dan Niet Vandaag maar konden langs komen in de winkel op een ander moment.

Het fijn zitten betekent inderdaad zoals je hoort te passen. Dus tenen mogen iets tegen de voorkant, geen ruimte bij de hak etc. Die instructies had ik allemaal wel meegegeven. Maar gaan nog wel even verder passen. Als er geen hoge korting op zit omdat het een ouder model is, heb ik geen haast om vandaag schoenen te kopen.

10 jaar geleden voor iemand anders op die beurs geslaagd voor een volledige set (ski's/stokken/schoenen) voor 550 euro en die is nog steeds heel tevreden met haar set. Dus daarom dat we daar weer wilden kijken. Maar dan zoeken we nog ff rustig verder.

Zoals gezegd: misschien kunnen we 50% korting krijgen bij Salomon, en aangezien die goed zaten (smalle voeten) zou dat een mooie combi kunnen zijn. Evt met BOA systeem omdat we daar ook goede ervaringen mee hebben met de snowboard boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
The End schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:03:
Voor mensen die een beetje skien is de flex niet echt van belang. Als hij maar niet te hoog is, maar dat is het bij normale schoenen zelden. Zoek vooral een schoen die comfortabel zit voor je vrouw.

Hier een leuk stukje over flex: https://www.skischoenopma...choenen-dit-betekent-het/
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een te lage flex bij iemand die veel kracht kan zetten, hetzij door techniek of door een groot/zwaar lichaam, leidt vervorming van de schoenen. Die vervorming krijg je dan met name op de overgang van wreef naar scheenbeen en dat gaat toch pijnlijke situaties leiden.

Zelf zou ik voor miss Waah inschatten dat 90 op het randje van te licht is. Pasvorm blijft uiteraard belangrijk. Maar kijk ook hoe de schoen vervormt. Bij de meeste zaken kun wel ergens op inklikken om maar kracht te zetten.

Edit: Even gekeken naar de schoenen van mijn vriendin. Zij is een stuk groter maar niet veel zwaarder. Heeft een Fischer schoen met flex 105. Dat was voor haar de goede pasvorm in combinatie met goede stabiliteit. Skiet technisch in orde maar met weinig kracht.

[ Voor 12% gewijzigd door DomiGijzen op 03-11-2024 11:21 ]

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Daar komt wel echt techniek om de hoek kijken…als je technisch goed skiet, is scheendruk een gevolg van je houding. Bij veel mensen is scheendruk vooral toch “hangen” in de schoenen. Dan vervormt een schoen voor (dames) consumenten van ca 80kg altijd wel, ook bij hogere flex. Zolang je echter op je hele voet blijft staan, zal het wel meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
Klopt. En zoals eerder gezegd ligt het ook aan de schoen, pasvorm en flex is een maat die tussen merken onderling slecht te vergelijken is.
Maar het is wel een aandachtspunt. Zeg niet dat deze schoen per definitie te licht is.

Mijn Carv 2 is trouwens binnen. Als ik het goed begrijp kan de app pas vanaf de 5de omgaan met de nieuwe carv? In ieder geval krijg ik dan ook pas mijn code.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-06 12:06
Wij hebben net geboekt naar St Christina, iemand ervaring met bussen/taxi's van Innsbruck richting Val Gardena?
Taxi was pp 1e p/km voor 120km dus dat is niet slecht, al met al dus wel zo'n 250,- pp maar dan ben je er wel in minder dan 2 uur en wordt je voor de deur afgezet.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:22
@Bad Brains is het makkelijker om op bzo te vliegen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Bad Brains schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:22:
Wij hebben net geboekt naar St Christina, iemand ervaring met bussen/taxi's van Innsbruck richting Val Gardena?
Taxi was pp 1e p/km voor 120km dus dat is niet slecht, al met al dus wel zo'n 250,- pp maar dan ben je er wel in minder dan 2 uur en wordt je voor de deur afgezet.
Goedkoper maar meer gedoe (overstappen): trein naar Ponte Gardena, en dan vanaf daar een taxi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Ja dan moet je overstappen, en ik vlieg niet graag.
renegrunn schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:31:
[...]

Goedkoper maar meer gedoe (overstappen): trein naar Ponte Gardena, en dan vanaf daar een taxi.
We gaan een taxi nemen als we aankomen, en dan terug Ponte Gardena taxi en dan de trein naar Innsbruck.
Willen de eerste dag niet veel gezeik. (y)

[ Voor 78% gewijzigd door Bad Brains op 03-11-2024 18:54 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Bad Brains schreef op zondag 3 november 2024 @ 18:34:
Ja dan moet je overstappen, en ik vlieg niet graag.
Aah ok. Ik had een directe vanuit Antwerpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Ik heb het zelf niet gecheckt maar mijn vriendin zei dat er op 25jan geen vlucht op Bolzano was van AMS.
Ze gaat het deze week bekijken, en anders is het Innsbruck taxi, en terug taxi en trein.
Vonden we ook wel leuk om ff in de trein te zitten en de boel te bekijken op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Hoe doen ze dat met vliegreizen dan?
Dat is meestal een transfer bus?

Wij gaan 8 feb naar mayrhofen. En hoogstwaarschijnlijk voor het eerst Niet met de auto. (Ik heb mijn zakelijke auto niet in de bijtelling) dus wordt het vliegen. Al schrok ik van de taxi vanaf innsbruck. 180 enkeltje. 1 uur rijden.

Zijn er geen andere opties?
Bus is 3 uur en stop overal en 2 keer overstappen.
Trein kom ik niet echt uit maar lijkt niet te belopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Bolzano kan volgens mij alleen vanuit Brussel oid? Al gaat het wel uitgebreid worden, volgens mij?

Taxi’s kan je soms delen volgens mij, zeker naar Mayrhofen gaan zat mensen, dat is bij Val Gardena minder. Taxi is gewoon duur, ze rijden natuurlijk met wat pech een uur leeg terug ook. Ter plekke een auto huren? Een auto lenen? Vragen of je accommodatie (eigenaar) je kan komen halen?

Eigenlijk moet je t andersom doen; vaststellen wat je vervoersmiddel is, dan een bestemming zoeken, maar ja :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
ApC_IcE schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:52:
Hoe doen ze dat met vliegreizen dan?
Dat is meestal een transfer bus?
hangt er vanaf, soms bussen, soms openbaarvervoer soms prive vervoer. Alles heeft z'n prijskaartje natuurlijk.
Waar kom je niet uit?
ga naar inssbruck airport, doorklikken vanaf de airport website en mayrhofen invullen en je ziet de route, 1h:35 met bus-trein-bus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
ZieMaar! schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:11:
Bolzano kan volgens mij alleen vanuit Brussel oid? Al gaat het wel uitgebreid worden, volgens mij?
Antwerpen en dusseldorf volgens https://www.bolzanoairport.it/en/scheduled-flights-.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
ZieMaar! schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:11:

Eigenlijk moet je t andersom doen; vaststellen wat je vervoersmiddel is, dan een bestemming zoeken, maar ja :).
Vervoersmiddel is een vliegtuig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Bad Brains schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:54:
[...]

Vervoersmiddel is een vliegtuig. ;)
Mijn punt is dat de Dolomieten niet zo’n hele goede vliegbestemming zijn ;). Maar goed, dit jaar waarschijnlijk ook niet echt top met de auto…

Mijn januaritrip begint definitief vorm te krijgen; het wordt een combi van St Johann (in Tirol), Steinplatte, Lofer en Buchensteinwand. Veel brede blauwe en rode pistes, precies waar ik, als technische carver, het meest van houd. Ik kan dit jaar bij hoge uitzondering in januari en daarmee is dit een keer een optie.

Backupplan is de Lungau, Fanningberg, Katschberg en Grosseck Speiereck. Zelfde recept, waarschijnlijk iets rustiger maar ook een dik uur verder rijden over de A10, die door alle werkzaamheden ook wel eens een grote file zou kunnen blijken.

In maart naar Val Cenis, reeds geboekt, maar waarschijnlijk gaat er een ander stel mee en in onze acco is niets meer vrij. Evt met zijn vieren in de reeds geboekte acco (heeft 2 slaap- en badkamers), maar wellicht herboeken we. Liefst naar een rustige, Franse bestemming, maar hoewel ik veel gebieden gezien heb, zitten daar weinig Franse gebieden bij, dus ben dan nog wat zoekende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
ApC_IcE schreef op zondag 3 november 2024 @ 19:52:

Wij gaan 8 feb naar mayrhofen. En hoogstwaarschijnlijk voor het eerst Niet met de auto. (Ik heb mijn zakelijke auto niet in de bijtelling) dus wordt het vliegen. Al schrok ik van de taxi vanaf innsbruck. 180 enkeltje. 1 uur rijden.

Zijn er geen andere opties?
Bus is 3 uur en stop overal en 2 keer overstappen.
Eerst bus naar Innsbruck Hbf, dan 2 treinen naar Mayrhofen. Reistijd 2 uur en een klein beetje, kosten 19€ pp.

https://fahrplan.oebb.at/...Products=7167&start=1&#!P|TP!H|553411

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 17:30

YellowCube

Wait...what?

ZieMaar! schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:19:
[...]

Wat ski je nu? Als dat echte slalomlatten zijn, is die q7.8 wel leuk misschien, maar dat is absoluut geen echte poederski. Als je nu een normale, iets meer racy piste ski hebt, dan zou ik eerder voor k2 mindbender, blizzard brama of Volkl Kendo gaan (zie https://gigiski.com/review-k2-mindbender-89-ti/). Breedte af laten hangen van wat je precies wil en al hebt?
de Mindbenders trekken mijn aandacht.
Ik ski ondertussen al 43 jaar en voor mij was het motto altijd: zo hard mogelijk.
Pre carve waren het reuzenslalom ski's en daarna racecarvers of andere snelle ski's waarmee vooral grotere bochten getrokken werden.
Het valt me sinds een jaar of 5 op dat het niet meer zo hard hoeft. Is een mentaal ding wat ik vooral merk als ik met mijn neefjes van 17 en 19 ski. Qua ervaring hou ik ze bij, maar uiteindelijk hebben zij de jeugdige zelfverzekerdheid/onbezonnenheid die ik niet meer heb en zijn ze altijd eerder beneden. Dus, gewoon rustiger skiën en kortere bochten draaien op een soepelere (SX) ski is wat ik nu prettig vind.
Ik heb sterk het idee dat de Mindbenders goed aansluiten bij dat idee (gecombineerd met de ervaring)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

SkiFan schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:51:
[...]

Eerst bus naar Innsbruck Hbf, dan 2 treinen naar Mayrhofen. Reistijd 2 uur en een klein beetje, kosten 19€ pp.

https://fahrplan.oebb.at/...Products=7167&start=1&#!P|TP!H|553411
Thanx, ik ga het onderzoeken. Wat stom dat ik het niet vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
ApC_IcE schreef op woensdag 6 november 2024 @ 21:42:
[...]

Thanx, ik ga het onderzoeken. Wat stom dat ik het niet vond.
Alsjeblieft, scheelt nogal even met de taxi. Voor die 140€ doe ik er wel een uurtje langer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
SkiFan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:33:
[...]

Alsjeblieft, scheelt nogal even met de taxi. Voor die 140€ doe ik er wel een uurtje langer over.
Als ik een week weg ga dan wil ik iig als ik aankom zo snel mogelijk van vliegveld naar appartement zonder na te hoeven denken.
Instappen en uitstappen is me dan goud waard.
Ga dan niet 2 boemeltreintjes en een bus nemen die elk 1x per uur gaan en dan ergens uitstappen om alsnog te zoeken waar je appartement is.

no thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

DomiGijzen schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:42:
Klopt. En zoals eerder gezegd ligt het ook aan de schoen, pasvorm en flex is een maat die tussen merken onderling slecht te vergelijken is.
Maar het is wel een aandachtspunt. Zeg niet dat deze schoen per definitie te licht is.

Mijn Carv 2 is trouwens binnen. Als ik het goed begrijp kan de app pas vanaf de 5de omgaan met de nieuwe carv? In ieder geval krijg ik dan ook pas mijn code.
De nieuwe Carv app is uit. Heb jij hem al geprobeerd? Ik heb de nieuwe sensoren nog niet binnen, dus kan nog niet testen, maar ben wel heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
The End schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:35:
[...]

De nieuwe Carv app is uit. Heb jij hem al geprobeerd? Ik heb de nieuwe sensoren nog niet binnen, dus kan nog niet testen, maar ben wel heel benieuwd!
Yes. Had ze voor het weekend al binnen op verzoek. Ze leveren nu uit aan de hand van besteldatum. Vriend van me had op dag 1 of 2 besteld en heeft ze sinds gisteren binnen.

Heb er dinsdag op de band mee geskied. Zag wel dat de bochten geregistreerd waren. Maar heb bij het afsluiten iets fout gedaan of de sessie is door gebrek een verticale meters en afstand verwijderd. Ga dinsdag opnieuw testen. De Carv1 zou dit wel kunnen. Had tussendoor ook te weinig tijd om er uitvoerig heen te kunnen kijken.
Anders test ik laatste weekend van November in Solden.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

DomiGijzen schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:38:
[...]

Yes. Had ze voor het weekend al binnen op verzoek. Ze leveren nu uit aan de hand van besteldatum. Vriend van me had op dag 1 of 2 besteld en heeft ze sinds gisteren binnen.

Heb er dinsdag op de band mee geskied. Zag wel dat de bochten geregistreerd waren. Maar heb bij het afsluiten iets fout gedaan of de sessie is door gebrek een verticale meters en afstand verwijderd. Ga dinsdag opnieuw testen. De Carv1 zou dit wel kunnen. Had tussendoor ook te weinig tijd om er uitvoerig heen te kunnen kijken.
Anders test ik laatste weekend van November in Solden.
Carv 1 werkte bij mij ondanks gebrek aan GPS wel in Snowworld. Op de borstelbaan was het nutteloos vanwege de te korte afstand. Ben benieuwd of Carv 2 dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
The End schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:41:
[...]

Carv 1 werkte bij mij ondanks gebrek aan GPS wel in Snowworld. Op de borstelbaan was het nutteloos vanwege de te korte afstand. Ben benieuwd of Carv 2 dat wel kan.
Het is ook meer om te proberen. Als het niet werkt, ook prima. Nog genoeg km in de sneeuw.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb gisteren een setje voor mijn vriendin bestelt (met lerarenkorting)...Komt het met DPD? Want dan lijkt ie er voor t weekend te zijn al....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
ZieMaar! schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:21:
Ik heb gisteren een setje voor mijn vriendin bestelt (met lerarenkorting)...Komt het met DPD? Want dan lijkt ie er voor t weekend te zijn al....
Hier was het met DPD bezorgd. De firma James and James handelde de distributie af.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hij ligt hier nu op de keukentafel inderdaad. € 99 per seizoen, gratis device :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

SkiFan schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:33:
[...]

We zijn inmiddels met zijn 2en. Dus dan is het 250 voor retour. Dus 125pp en dan ben je er met een uur vanaf de luchthaven. Kunnen we meteen omhoog.
Spullen zijn daar al dan. Dus dat is luxe.
Met de trein is ook leuk maar al met al ben je zo aan ze overgeleverd. We zijn er nog niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Tegen alle verwachtingen in (vooral die van m'n vrienden) ga ik ook komend seizoen weer lekker mee op wintersport, ondanks dat ik net vader ben geworden. Na 6 keer Oostenrijk (5x Flachau, 1x Brixen im Thale) nu voor het eerst naar Frankrijk. Ben erg benieuwd. We gaan naar het dorpje Saint Sorlin d'Arves (skigebied
Les Sybelles). Ben erg benieuwd naar het gebied en de ervaring in Frankrijk.

In onze groep spreekt niemand ook maar 1 woord Frans, terwijl ik wel redelijk Duits spreek, dus normaal deed ik altijd het eten bestellen en afhalen en zo, nu moeten we dus even kijken. Hopen dat ze een beetje Engels spreken.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
miicker schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:33:
In onze groep spreekt niemand ook maar 1 woord Frans, terwijl ik wel redelijk Duits spreek, dus normaal deed ik altijd het eten bestellen en afhalen en zo, nu moeten we dus even kijken. Hopen dat ze een beetje Engels spreken.
Kunnen ze wel, maar doen ze niet ;)

In de ski-gebieden ga je je echt wel redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@Waah ik zie in dit topic dat jij als het goed is in 2022 naar Saint Sorlin d'Arves bent geweest, hoe beviel het jou daar?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
miicker schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:42:
@Waah ik zie in dit topic dat jij als het goed is in 2022 naar Saint Sorlin d'Arves bent geweest, hoe beviel het jou daar?
Wij gaan er niet meer heen. Niet ons ding.

Hadden een beginnend snowboarder mee, en om vanuit Saint Sorlin in de rest van het gebied te komen was een hele lange reeks aan pistes en liften. Vervolgens was de dalafaling naar Toussuire smal, stijl en druk....

Toussuire moet wel mooi zijn. Maar het was gewoon niet echt ons gebied. Een "authentiek" dorp zal vast leuk zijn, maar "authentiek" is gewoon een lange weg met daaraan de slaapplekken. Niet een authentiek dorp zoals Valloire ofzo, wat echt een centrum heeft en het hele jaar toerisme en mensen ontvangt.

YMMV, maar wij gaan er niet weer heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
Positief nieuws. Het weer begint eindelijk wat winters te worden. Sölden heeft weliswaar de opening (14-11 -> 22-11) een week opgeschoven maar de sneeuwkanonnen staan nu aan. Het wordt wat :)

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

DomiGijzen schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:05:
Positief nieuws. Het weer begint eindelijk wat winters te worden. Sölden heeft weliswaar de opening (14-11 -> 22-11) een week opgeschoven maar de sneeuwkanonnen staan nu aan. Het wordt wat :)
Bijzondere beelden op de webcams! (met name cam 3) https://www.sneeuwhoogte....arena/s%C3%B6lden/webcams

Volledig kale berg met een strook wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
The End schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:49:
[...]

Bijzondere beelden op de webcams! (met name cam 3) https://www.sneeuwhoogte....arena/s%C3%B6lden/webcams

Volledig kale berg met een strook wit.
Voglens mij gebruiken ze in Solden elk jaar sneeuw van voorgaande seizoen om de basis van een piste aan te leggen voor de eerste wereldbeker wedstrijd van het seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
miicker schreef op zondag 10 november 2024 @ 19:42:
Ik ben er begin 2022 geweest. Het is vooral goedkoop. Je kunt er aardig skiën, maar het is geen gebied waarvan je zegt wauw, wat een gave pistes. Daar zijn er daar maar bijzonder weinig van. Die liggen dan achterin het gebied aan de kant van St. Sorlin. De rest van het gebied is toch vooral een beetje meh.

Toch een leuke week gehad, daar niet van. Enne, het was gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

renegrunn schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:53:
[...]

Voglens mij gebruiken ze in Solden elk jaar sneeuw van voorgaande seizoen om de basis van een piste aan te leggen voor de eerste wereldbeker wedstrijd van het seizoen.
Klopt, op de gletcher wordt sneeuw opgeslagen. In de zomer ligt er een groot wit doek overheen.

Ze zijn ook al begonnen met sneeuwkanonnen zag ik net: link

Ik vroeg me atlijd af hoeveel effect die dingen hadden, maar dat is nu goed te zien :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 11-11-2024 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-06 10:46
YellowCube schreef op woensdag 6 november 2024 @ 11:24:
[...]

de Mindbenders trekken mijn aandacht.
Ik ski ondertussen al 43 jaar en voor mij was het motto altijd: zo hard mogelijk.
Pre carve waren het reuzenslalom ski's en daarna racecarvers of andere snelle ski's waarmee vooral grotere bochten getrokken werden.
Het valt me sinds een jaar of 5 op dat het niet meer zo hard hoeft. Is een mentaal ding wat ik vooral merk als ik met mijn neefjes van 17 en 19 ski. Qua ervaring hou ik ze bij, maar uiteindelijk hebben zij de jeugdige zelfverzekerdheid/onbezonnenheid die ik niet meer heb en zijn ze altijd eerder beneden. Dus, gewoon rustiger skiën en kortere bochten draaien op een soepelere (SX) ski is wat ik nu prettig vind.
Ik heb sterk het idee dat de Mindbenders goed aansluiten bij dat idee (gecombineerd met de ervaring)
Ik zou adviseren om ze echt eens te proberen.
Mijn zus is ook geen snelheidsduivel en heeft graag ook een wat soepelere ski met korte(re) radius.

Daar hadden we ook de Mindbenders op het oog maar werd al afgeraden als je puur geprepareerde piste skiet. Daar zijn die Mindbenders eigenlijk niet voor gemaakt.

Zij is uiteindelijk uitgekomen op Kastle PX81. Nog steeds ook een bredere ski maar veel meer georiënteerd op geprepareerde pistes.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:59
Belangrijkste effect van de kanonnen is dat de kristalstructuur die ze maken een betere isolerende werking heeft dan natuur sneeuw.
Dus een basis laag zorgt ervoor dat de natuur sneeuw die straks valt beter hecht en langer blijft liggen.
Ook zorgt technisch sneeuw gemengd met natuur sneeuw ervoor dat het dek beter op zijn plaats blijft liggen en dat wanneer er straks overheen geskied wordt het minder snel weggeskied wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Togi schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:36:
Belangrijkste effect van de kanonnen is dat de kristalstructuur die ze maken een betere isolerende werking heeft dan natuur sneeuw.
Dus een basis laag zorgt ervoor dat de natuur sneeuw die straks valt beter hecht en langer blijft liggen.
Ook zorgt technisch sneeuw gemengd met natuur sneeuw ervoor dat het dek beter op zijn plaats blijft liggen en dat wanneer er straks overheen geskied wordt het minder snel weggeskied wordt.
Interessant, ik dacht al: waarom sneeuwspuiten als het volgende week gaat sneeuwen :+

Maargoed, voor het klimaat e.d. zijn al die kanonnen die 24/7 draaien niet bevorderlijk }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 19:15
Hoe doen andere tweakers het met aankopen van nieuw materiaal, mijn huidige set ski's is wel versleten en moet vervangen worden. De huidige set heb ik in oostenrijk bij de dorpswinkel gekocht en kon ik destijds na uitgebreid advies een dagje kunnen testen op de piste. Nu hebben we in NL natuurlijk voldoende wintersport zaken alleen vind ik het erg lastig om iets uit te zoeken en vervolgens dan maar de hoop hebben dat ze ook zo skien als omschreven.

huidige set: Atomic ST Race van 2011/2012. de opvolgers moeten iets vergelijkbaars zijn, maar liever " beter"
ondanks dat ik over het algemeen van de lange bochten ben hebben de ST race mij altijd goed bediend. destijds ook de LT race van hetzelfde jaar getest en buiten dat ik die erg vond klapperen was dat een ski waarop je veel minder makkelijk ontspannen kon skien. de ST race hapt echt lekker in de sneeuw als je aanzet en bevalt me echt heel goed. maar ondertussen zijn ze zo ver versleten dat echt goed slijpen er niet meer inzit.

als het allemaal binnen budget past wil ik er ook gelijk nieuwe schoenen bij want die zijn nog ouder en ook wel toe aan vervanging.

Ik sta sowieso op en voor ski-tips maar ben vooral benieuwd naar waar kopen en is testen uberhaupt nog een optie?

edit: de dorpswinkel in oostenrijk is helaas verdwenen en vervangen voor een Intersport en een Hervis, leuke winkels maar voor ski's heb ik er toch een minder gevoel bij

[ Voor 6% gewijzigd door Reloader op 13-11-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
Reloader schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:11:
Hoe doen andere tweakers het met aankopen van nieuw materiaal, mijn huidige set ski's is wel versleten en moet vervangen worden. De huidige set heb ik in oostenrijk bij de dorpswinkel gekocht en kon ik destijds na uitgebreid advies een dagje kunnen testen op de piste. Nu hebben we in NL natuurlijk voldoende wintersport zaken alleen vind ik het erg lastig om iets uit te zoeken en vervolgens dan maar de hoop hebben dat ze ook zo skien als omschreven.

huidige set: Atomic ST Race van 2011/2012. de opvolgers moeten iets vergelijkbaars zijn, maar liever " beter"
ondanks dat ik over het algemeen van de lange bochten ben hebben de ST race mij altijd goed bediend. destijds ook de LT race van hetzelfde jaar getest en buiten dat ik die erg vond klapperen was dat een ski waarop je veel minder makkelijk ontspannen kon skien. de ST race hapt echt lekker in de sneeuw als je aanzet en bevalt me echt heel goed. maar ondertussen zijn ze zo ver versleten dat echt goed slijpen er niet meer inzit.

als het allemaal binnen budget past wil ik er ook gelijk nieuwe schoenen bij want die zijn nog ouder en ook wel toe aan vervanging.

Ik sta sowieso op en voor ski-tips maar ben vooral benieuwd naar waar kopen en is testen uberhaupt nog een optie?

edit: de dorpswinkel in oostenrijk is helaas verdwenen en vervangen voor een Intersport en een Hervis, leuke winkels maar voor ski's heb ik er toch een minder gevoel bij
Vorig jaar met een skiles ( ik ski nu al 25 jaar, maar zo nu en dan refreshen kan geen kwaad) de leraar om advies gevraagd. Na een les naar een winkel gegaan en daar wat geprobeerd met uiteindelijk een mooie nieuwe set atomics als resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
Megupe schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:30:
[...]

Vorig jaar met een skiles ( ik ski nu al 25 jaar, maar zo nu en dan refreshen kan geen kwaad) de leraar om advies gevraagd. Na een les naar een winkel gegaan en daar wat geprobeerd met uiteindelijk een mooie nieuwe set atomics als resultaat.
leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die zo af en toe een lesje meepakt om bij te schaven of te verfrissen. dat had ik dit jaar niet in de planning maar wel een goede tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:10:
[...]

Interessant, ik dacht al: waarom sneeuwspuiten als het volgende week gaat sneeuwen :+

Maargoed, voor het klimaat e.d. zijn al die kanonnen die 24/7 draaien niet bevorderlijk }:O
Kun je vanuit meerdere kanten heen kijken. Maar het is een stuk minder erg dan je in eerste instantie zou verwachten. Sommige gebieden zijn zelfs met hun totaal concept neutraal.

Mijn vertrouwen in advies in winkels/zaken is in de loop d'r jaren wat afgenomen. Er zijn zeker uitzonderingen maar het is erg gebonden aan wie je spreekt.
Dus ik doe mijn onderzoek zelf. Weet wat ik wil. Daarna is het lezen, lezen, lezen en YouTube kijken. Als je weet wat je wil, kun je gerichten zoeken en misschien eens testen ergens.
Het enige alternatief wat misschien beter kan zijn, zijn de test dagen waar je van veel merken veel modellen kunt testen. Maar daar moet je net in de buurt zijn.

Wat betreft lessen, wij pakken ieder jaar iets van een les. Dit jaar is het 7x op de rollerbaan. Andere jaren een paar uur privé les met zijn 2en. Er is altijd ruimte om wat te leren!

[ Voor 69% gewijzigd door DomiGijzen op 13-11-2024 12:44 ]

Grz D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edozat1
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:55
Hoe doen andere tweakers het met aankopen van nieuw materiaal
Ik heb afgelopen maart een ochtend geskied in Zoetermeer. Je kunt daar meerdere ski’s testen voor een klein bedrag, wat je als korting krijgt als je ze daar koopt.

[ Voor 35% gewijzigd door edozat1 op 13-11-2024 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DomiGijzen
edozat1 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:40:
[...]

Ik heb afgelopen maart een ochtend geskied in Zoetermeer. Je kunt daar meerdere ski’s testen voor een klein bedrag, wat je als korting krijgt als je ze daar koopt.
Kan ook in Landgraaf. Mocht dat korter bij zijn. Maar ook daar geldt: niet alles advies is van dezelfde kwaliteit.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
edozat1 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:40:
[...]

Volgens mij is dat tegenwoordig niet zo’n heel klein bedrag meer…

Maar het is wel goed, testen is het beste. Zeker met een wat mindere techniek voelt een ski soms anders dan hoe hij omschreven wordt door reviewers (die vaak erg goed skien). Uitzondering is Gijs van gigiski. Die kan bovengemiddeld skiën, maar wel een normaler niveau dan veel andere testers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Laatst online: 00:00
Wij gaan van 24-28 Januari 4 dagen naar Mayerhofen. Vrijdag overdag eerste klas heen met de ICE, terug met de Nightjet.

Met de trein retour voor 155 EUR PP. Leuk appartementje gevonden midden in Mayerhofen op 10 min van het station, EUR 250pp. voor 4 nachten.

Nu de rest nog 🫣

Geld ook voor de treinreis. Amsterdam - Kufstein in 7.5 uur.

Dan de rest nog 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edozat1
ZieMaar! schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:33:
[...]

Volgens mij is dat tegenwoordig niet zo’n heel klein bedrag meer…
Heb even gekeken, en inderdaad. Ik was in januari (niet maart dus) €25 kwijt, nu is het €40 voor een doordeweekse dag, €50 in het weekend. Zie hier.

• Csotranme
@Reloader Ik koop ze ook nog steeds bij de dorpswinkel in Oostenrijk.

Ik ga wel altijd wat meerdere winkels af om verschillend advies te horen en merken te testen die de ander dan weer niet heeft.
Voordat ik heen ga doe ik ook altijd mijn eigen research dus ga al heen met een richting/merk en model wat ik zoek.
Test dan meestal 4 a 5 paar en ben er dan wel uit.

Kopen in NL doe ik nooit. Ik ben te kritisch en ga geen ski's van 1000eur+ op de gok kopen. Tevens vind ik het advies hier in NL vaak niet goed en heb ik wat dat betreft veel meer vertrouwen in een Oostenrijker die hele dagen op de latten staat.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Csotranme schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:37:

Ik ga wel altijd wat meerdere winkels af om verschillend advies te horen en merken te testen die de ander dan weer niet heeft.
Voordat ik heen ga doe ik ook altijd mijn eigen research dus ga al heen met een richting/merk en model wat ik zoek.

Kopen in NL doe ik nooit. Ik ben te kritisch en ga geen ski's van 1000eur+ op de gok kopen. Tevens vind ik het advies hier in NL vaak niet goed en heb ik wat dat betreft veel meer vertrouwen in een Oostenrijker die hele dagen op de latten staat.
Ik heb respect voor jullie dedication in het zoeken naar de perfecte ski's..

Nu zeg ik ook al jaren dat ik niet op wintersport ga, maar op wintervakantie.

De simpelste huurski's onder en lekker een paar uurtjes glijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
jeroenkb schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:55:
[...]

Ik heb respect voor jullie dedication in het zoeken naar de perfecte ski's..

Nu zeg ik ook al jaren dat ik niet op wintersport ga, maar op wintervakantie.

De simpelste huurski's onder en lekker een paar uurtjes glijden ;)
Ik heb respect voor mensen die het zo kunnen benaderen. Zou me een hoop geld schelen ook :)

Grz D.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat

Hangt hier in Nederland echt van de winkel af. Er zijn zat winkels waarbij je echt goed advies krijgt en ze tegen een kleine vergoeding ook terug kan brengen, maar zeker de Daka’s e.d. willen er nog wel eens naast zitten qua advies. Testen is wel veel makkelijker als je gewoon in de Alpen bent. Reviews zijn lastig, zeker als je een gemiddeld of lager niveau hebt, dan gaat het veel meer over een klik en gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
DomiGijzen schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:04:
[...]

Ik heb respect voor mensen die het zo kunnen benaderen. Zou me een hoop geld schelen ook :)
Geld is overrated 8) 8) . Gewoon gadgets kopen :). De tweede is ook binnen (wel gratis tbh), de eerste tegen leraren tarief (€ 99,- per jaar, gratis trackers).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8ejffCISXkPuG_0TpBYNxaAntA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKjMLklBBDyoWD8Q5HQ3M2PA.jpg?f=fotoalbum_large

Onze beide reizen zijn definitief! We blijken aan te komen op de dag van de Hahnenkamrennen en zitten erg in de buurt, dus wellicht daar ook nog even kijken (wel weer € 40,- per ticket maar natuurlijk wel echt een legendarische wedstrijd). Iemand wel eens naar zo’n wedstrijd geweest?

• edozat1
ZieMaar! schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:10:
[...]
Onze beide reizen zijn definitief! We blijken aan te komen op de dag van de Hahnenkamrennen en zitten erg in de buurt, dus wellicht daar ook nog even kijken (wel weer € 40,- per ticket maar natuurlijk wel echt een legendarische wedstrijd). Iemand wel eens naar zo’n wedstrijd geweest?
Nee, nooit naar een wedstrijd geweest. Wel ooit een keer, jaar of 15 geleden, toen ik wat meer bravoure had, van de Hahnenkam afgeskied. Dan krijg je wel respect voor die lui.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
edozat1 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:57:
[...]

Nee, nooit naar een wedstrijd geweest. Wel ooit een keer, jaar of 15 geleden, toen ik wat meer bravoure had, van de Hahnenkam afgeskied. Dan krijg je wel respect voor die lui.
Ja hè, zeker als je je beseft dat die piste echt keihard is als zij er skiën…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
Om het gevoel er vast in te krijgen:

Let op dat de piste haast helemaal verijst is.

[ Voor 28% gewijzigd door Teijgetje op 21-11-2024 19:44 ]

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
WTF: sprongen van 60 meter.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
jeroenkb schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:24:
[...]

WTF: sprongen van 60 meter.....
Kan ook anders.....

Maar wij zouden het er waarschijnlijk zo vanaf brengen.

Berühmte letzte Worte : Ich probier es auch. _O- _O- _O-

[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 21-11-2024 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dan zie je dit, topskiers die op een afgezette, keihard, steile piste met perfect geprepareerd materiaal de 140 km/u aantikken en dan hoor je straks weer ome Henk in de apresski vertellen dat ie de 100km/u aantikte. Dan ben je of aan t overdrijven of echt een gevaar op de piste.

Die docu is volledig te zien op de site van RB. Echt de moeite waard!

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2024 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:59

Betwijfel of je zo stellig kan zijn over de Nederlandse winkels tov de Oostenrijkse.
Toen mijn vrouw tijdens de vakantie ter val kwam en haar helm kapot ging ben ik de lokale shop ingestapt. Ze gaven haar een helm, zonder te kijken naar pas vorm, en eigenlijk meer obv dat de kleur goed paste bij haar jas. Toch maar weggelopen en voor de resterende 3 dagen een helm gehuurd. In Nederland gewoon bij een goede shop een nieuwe gehaald waar echt wel goed gekeken werd naar de pasvorm.
De goede skishops zoals Heemskerk, MK, Nieuwegein, Malden weten echt wel goed wat ze verkopen en gaan ook geregeld skies testen.

Het personeel daar is vaak echt liefhebber en nemen hun vak(en hun klanten) echt serieus waar ik in de skigebieden vaak wel meer het gevoel hebben dat ze je als toerist zien die toch niet meer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ZieMaar! schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:23:
... en dan hoor je straks weer ome Henk in de apresski vertellen dat ie de 100km/u aantikte. Dan ben je of aan t overdrijven of echt een gevaar op de piste....
Optie 3: gewoon een meetfout in je gps tracking app.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Orion84 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:07:
[...]

Optie 3: gewoon een meetfout in je gps tracking app.
Kan ook, maar draagt bij aan optie 1 :).

@Togi zeker in Oostenrijk krijg ik somt ook t gevoel dat ze de toeristen als wandelende pinautomaten zien. Er zijn natuurlijk zat uitzonderingen, maar die zijn er in Nederland ook.

[ Voor 30% gewijzigd door ZieMaar! op 22-11-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Togi schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 10:14:
[...]

Betwijfel of je zo stellig kan zijn over de Nederlandse winkels tov de Oostenrijkse.
Toen mijn vrouw tijdens de vakantie ter val kwam en haar helm kapot ging ben ik de lokale shop ingestapt. Ze gaven haar een helm, zonder te kijken naar pas vorm, en eigenlijk meer obv dat de kleur goed paste bij haar jas. Toch maar weggelopen en voor de resterende 3 dagen een helm gehuurd. In Nederland gewoon bij een goede shop een nieuwe gehaald waar echt wel goed gekeken werd naar de pasvorm.
De goede skishops zoals Heemskerk, MK, Nieuwegein, Malden weten echt wel goed wat ze verkopen en gaan ook geregeld skies testen.

Het personeel daar is vaak echt liefhebber en nemen hun vak(en hun klanten) echt serieus waar ik in de skigebieden vaak wel meer het gevoel hebben dat ze je als toerist zien die toch niet meer terug komt.
Vind een helm dan toch wel wat anders dan skis.
Die kan je hier in NL gewoon passen en proberen. Skis niet.

Overigens komen mijn Strolz schoenen wel uit Nederland (Austria Malden die je al aanhaalt).
Ook meer praktisch in geval van onderhoud/aanpassingen.

De dorpswinkel waar ik meestal uit kom in Oostenrijk lopen we al 35 jaar binnen en kennen ons bij naam dus wellicht nuanceert dat wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End

The End

!Beginning

Ski's zijn heel persoonlijk en moet je wat mij betreft echt uitproberen om het goed te voelen. Mede daarom ben ik ook altijd nogal sceptisch over het advies dat je krijgt in een winkel. Komt toevallig vaak precies overeen met wat ze (nog) hebben liggen.

Daarnaast is je technische skills op de ski ook nogal belanglijk. Ik heb de afgelopen jaren erg veel geinvesteerd in mijn technische skills en nu voel ik veel meer verschil tussen ski's, dan voorheen. Vroeger vond ik alle ski's op elkaar lijken...

[ Voor 33% gewijzigd door The End op 22-11-2024 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
The End schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:28:
Ski's zijn heel persoonlijk en moet je wat mij betreft echt uitproberen om het goed te voelen. Mede daarom ben ik ook altijd nogal sceptisch over het advies dat je krijgt in een winkel. Komt toevallig vaak precies overeen met wat ze (nog) hebben liggen.

Daarnaast is je technische skills op de ski ook nogal belanglijk. Ik heb de afgelopen jaren erg veel geinvesteerd in mijn technische skills en nu voel ik veel meer verschil tussen ski's, dan voorheen. Vroeger vond ik alle ski's op elkaar lijken...
Dat verschilt dus echt per winkel. Tweede alinea is spijker op zijn kop. Hoe hoger je niveau, hoe meer je op reviews kan afgaan, maar ik denk dat gemiddelde vakantieskier vooral een goed gevoel moet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader

na veel wikken en wegen en en bij het gebrek aan een dorpswinkel waar ik echt vertrouwen in heb toch maar besloten om in NL een nieuwe set aan te schaffen. Ja het is op de gok, maar met het karakter van mijn oude ski's in het achterhoofd en veel reviews te lezen heb ik de knoop maar doorgehakt:
Volkl RaceTiger SL
Afbeeldingslocatie: https://media.skigebiete-test.de/images/ecu/product/p_ski/14432/ski_voelkl-racetiger-sl-2022_n14432-11729-1_l.jpg

Daarbij een paar Lange Shadow 110 schoenen gescoord

Afbeeldingslocatie: https://images.snowleader.com/cdn-cgi/image/f=auto,fit=scale-down,q=85/https://images.snowleader.com/media/catalog/product/cache/1/image/0dc2d03fe217f8c83829496872af24a0/L/A/LANG00169_01.jpg

Dat is misschien een rare combi omdat de Shadow een best ontpsannen schoen is en je misschien bij deze ski ook een hele straffe race schoen verwacht. maar vanwege een blessure kan ik niet lang staan/skien op een schoen met een hele heftige hoek. in verhouding met mijn oude schoen gaat de flex van 90 naar 110 maar dat blijft wel binnen de perken! nu hopen dat ik 2e week van december tijd heb om de gletscher op te gaan om deze set te proberen.

terug naar de winkeldiscussie:
Voorheen was de dorpswinkel een (te)kleine winkel waar de kassa gevuld werd met verhuur, maar als je wilde kopen dan kwam de eigenaar je persoonlijk helpen. testen was geen probleem en er werd echt tijd voor je vrij gemaakt zelfs tijdens de feestdagen of krokusvakantie. Helaas is deze winkel gestopt en is er in het gebied nu enkel shops van grote ketens te vinden. dat betekend niet per definitie dat het niet goed is maar mijn ervaring is dat echt even tijd investeren in de klant (die een voor hem/haar grote uitgave gaat doen) er niet meer bij is. Daarbij komt deze set van De Wit en daar ben ik gewoon goed geholpen, er is uitgebreid de tijd genomen voor mij en mijn herhaaldelijk verzoeken bij het schoen passen "wat heb je nog meer of is er een alternatie?" werden telkens aangenomen en voorgesteld. zodoende heb ik een aantal paar schoenen kunnen passen en zo de fijnste eruit gezocht.

[ Voor 19% gewijzigd door Reloader op 24-11-2024 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het oude model racetiger SL is echt heel fijn. Ik weet ook niet of er veel veranderd is, maar ik vond het echt een heerlijke ski om te trainen. In de bergen is een SL ski niet mijn ding, te kleine radius en dan verval ik snel in veel te veel bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ZieMaar! schreef op zondag 24 november 2024 @ 11:42:
Het oude model racetiger SL is echt heel fijn. Ik weet ook niet of er veel veranderd is, maar ik vond het echt een heerlijke ski om te trainen. In de bergen is een SL ski niet mijn ding, te kleine radius en dan verval ik snel in veel te veel bochten.
ik kom van een SL ski af en dat beviel mij super goed, een SC vond ik de radius te groot van destijds en hoop dat mijn gevoel daarin niet veranderd is :)
Pagina: 1 ... 36 ... 42 Laatste